Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label BERSIH 2.0. Show all posts
Showing posts with label BERSIH 2.0. Show all posts

Tuesday, 15 November 2011

Pelancong Amerika Kagum Dengan Bank di Malaysia


Seorang pelancong dari Amerika Syarikat melahirkan rasa kesal terhadap perkhidmatan perbankan ATM CIMB di Malaysia. Dia telah cuba mengeluarkan RM1,500 di sebuah mesin ATM di Kuala Lumpur tetapi hanya menerima resit mesin ATM kehabisan wang. Apabila diperiksa RM1,500 telah pun ditolak dari akaunnya. Apabila menghubungi pegawai bank, dia diberitahu siasatan akan mengambil masa 2 minggu ke satu bulan.

Itu pelancong Amerika yang melawat Malaysia, bagaimana rakyat Malaysia yang mengalami nasib serupa sebelum ini ?
An American in ATM agony
Monday, November 14th, 2011  
JOHN UDOVICH, a US national visiting Malaysia, has had a frustrating time here trying to withdraw money with a local bank's automated teller machines (ATM). He says he tried to take out RM1,500 from his US bank account using a CIMB Bank ATM at a shopping mall in Bukit Bintang, Kuala Lumpur, about 9pm on Oct 17. 
"Instead of getting the money, I was issued a receipt saying the ATM was unable to dispense cash. I checked with another ATM from the bank and it appeared the money was already debited. This was confirmed when I logged into my bank account online later that night." UDOVICH says he was told at the bank's branch office it would take two weeks to a month to investigate and rectify the matter. 
"I have already been charged about one per cent-plus in fees and I was told these fees are accessed at my bank in the US end." He says as he is leaving for Thailand soon, such a thing is very inconvenient to tourists and visitors to Malaysia. "I need to wait 24 hours to withdraw cash from my account as I am at the US$500 a day limit, thanks to the failed transaction. 
"I also need to follow up with CIMB Bank and my bank in the US a few times regarding getting my money back, and it is not clear how I will be reimbursed or how long it will take." UDOVICH says the ATM did not indicate to him there was no cash in it, yet it debited his foreign bank account. 
"I don't see why it needs to take two weeks to one month to sort this matter out as the ATM records everything and the fault is with the CIMB Bank's ATM at this end and not with my bank or the interbank." 





Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 2 August 2011

BloggerzExpress : - UMNO/BN Gadai Megara


Begitu hebat negara kita yang bernama malaysia ni, dulu kaum2 dimalaysia hanya terdiri daripada Melayu,Cina,India(Mengikut semenanjung sahaja). kini malaysia kaumnya telah bertambah ialah Melayu,Cina,India,Bangla,Indon,Vietnam,Burma,Pinoy. Perkkk..sungguh2 hebat. tidak lama lagi malaysia sudah jadi negara kuasa besar kalau digabungkan jadi 1. ini bukanb dah 1MALAYSIA tetapi 1DUNIA.

 
Lepas ni amerika,russia,china pun takut kat malaysia. hebat2...siapa pengkhianat sebenarnya ni :D. SPR hak kerajaan persekutuan atau hak Pakatan Rakyat? ce habaq ce habaq mai...

Malaysia negara cikai sapa sahaja boleh boleh jadi rakyat, sapa sahaja boleh rogol malaysia negara tiada daulat negara tempat penjenayah2 duduk...huh aku tak bangga lagi jadi rakyat malaysia(rakyat ke?) negara kotor ni. 

Harap2 sapa dalang disebalik perkara ini akan dihumban ke neraka kelak nanti. disituh memang tempat yang paling layak untuk golongan perosak negara...langsung tak takut dengan hasil(gaji) haram. mereka ini lebih jahat dari komkunis, tunggulah balasan dari yang maha ESA. 

Nampaknya keperluan untuk BERSIH 3.0 lebih memanggil kita...di titiwangsa sahaja ada 52 yang ditemui pagi tadi masih berstatys PR..bila dibawa nama ke SPR tiba2 tengah ni dah jadi WARGANEGARA dah...SPR MELAMPAU!!! DAH JADI PENGKHIANAT NEGARA!!! 

psst : - Ini dinamakan malaysia negara aman? butakah mereka? atau mereka lebih pentingkan duniawi sehingga mereka sanggup mengakui malaysia ini negara yang aman sedangkan dibelakang mereka ada disebalik maksudnya. memang negara kita mana dari segi tiada peperangan, perang saudara, rusuhan kaum. tetapi negara kita cerai2 berai bertambah, anak luar nikah bertambah, maksiat bertambah, media kerajaan umno rajankan fitnah sebagai modal untuk jatuhkan pihak lawan yang ingin pembaharuan. ini bukan tikus tetapi mereka ini adalah beruang!!! inikah dikatakan malaysia aman? sedangkan orang yang dituduh cepat2 pencacainya menghukum tanpa bukti kukuh, tanpa saksi, dengar berita2 dari fasiq tidak diselidik terlebih dahulu terus percaya. berimankah mereka? percaya kepada umno/bn atau tuhan? siapa tuhan mereka? umno/bn atau Allah? siapa idola mereka? nabi muhammad atau umno/bn?. begitu jebon mereka. harap pagar pagar makan taik!! lebih baik beruk lebih mulia dari mereka!!! kahrkk ptuih!!! 


 

Baca Berita Penuh ..

BloggerzExpress : - PATI Boleh Mengundi?


Gempar: 'Pameran Rang Daftar Pemilih SPR', Ada Permastautin Tetap 'IC Merah' Berdaftar Sebagai Pengundi Pilihanraya Telah Berjaya Didedahkan!


Panas dan sungguh mengejutkan bila kami mendapat maklumat ini. Ternyata, permainan "taktik kotor" yang dipelopori oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dengan kerjasama Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) terus didedahkan oleh rakyat mutakhir ini. Ia bagi membuktikan memang berlaku amalan tidak bersih dalam pilihanraya di Malaysia selama ini. Malah, ia juga bagi menyedarkan Timbalan Pengerusi SPR, Wan Ahmad Wan Omar yang masih mencabar mana-mana pihak supaya mengemukakan bukti seandainya ada maklumat tentang penipuan dalam pilihanraya termasuk isu pengundi hantu. Malah, dengan bangganya dia tergamak mengatakan kononnya SPR berlaku adil kepada rakyat Malaysia dalam setiap kali musim pilihanraya. Beliau seolah-olah tidak mahu berpijak dibumi yang nyata dan menganggap rakyat Malaysia "bodoh" seperti sesetengah pihak. Inilah yang berlaku sebenarnya. Lantaran itulah mereka-mereka yang bermentaliti seperti ini begitu tidak selesa dan tidak boleh menerima Himpunan Bersih 2.0 yang diadakan 9 Julai baru-baru ini. 

Bukti, keratan semakan yang telah pun dibuat di laman web rasmi SPR 
Justeru itulah, bagi membuktikan kepincangan yang berlaku kepada agensi terbabit maka pendedahan demi pendedahan terus dilakukan oleh rakyat. Terbaru, menerusi email yang kami terima menyatakan terdapat bukti kukuh terdapat permastautin tetap yang mempunyai kad pengenalan merah juga boleh mengundi di Malaysia. Perkara itu disedari ketika pihak terbabit membuat semakan semasa Pameran Rang Daftar Pemilih SPR baru-baru ini. Mujurlah ada tempoh tujuh hari untuk pihak terbabit membantah dengan bayaran RM200. Jika tidak, sudah pasti individu yang bernama Mismah pemegang IC Merah 640704715238 boleh mengundi pada Pilihanraya Umum Ke-13 akan datang. Bukti semakan boleh dirujuk di laman web rasmi Jabatan Pendaftaran Negera (JPN)http://www.jpn.gov.my/semakic/ dan di laman rasmi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR)http://daftarj.spr.gov.my/NEWDAFTARJ/
 
 

psst : - print dan tunjuk kepada org ramai yg masih ketinggalan dari segi bidang ICT..jangan cakap pakatan rakyat kontrol JPN dan SPR pulak!!  

 
 Mat Sabu: Pilihanraya Ke13, The End Of UMNO & Barisan Nasional

Baca Berita Penuh ..

Saturday, 30 July 2011

BloggerzExpress : - Kelemahan Biometrik


psst : - Dulu menabung lama-lama jadi bukit, sekarang menabung lama-lama boleh beli cincin RM75 JUTA! 

Mula-mula semua PATI dan lain-lain didaftarkan...CAP jari mereka akan ada di dalam SISTEM. 

Cap jari ini kemudiannya akan dibuat klonnya (tiruan) menggunakan 
plastik dan lain-lain TERMASUK JUGA PHOTOSTAT sahaja...(lihat video) 

kemudian siapa saja boleh mengundi menggunakan cap jari tiruan tadi. 

Pengundi tak perlu masuk ke pusat mengundi. 
SATU kumpulan /org akan ditugaskan mengundi menggunakan cap jari tiruan tadi. Mereka ini akan diLINKkan dengan SERVER SPR ditempat tersorok. 

Kita tak dapat kesan mereka ada LINK dengan server SPR sebab nanti akan terdapat BERIBU2 PUSAT mengundi. 
 
CARA-cara menbuat cap jari tiruan 

mereka (dlm video)terpaksa menipu untuk mendapat cap jari. 
UMNO APCO mendapat duit( RM300++dari seorg PATI ) dan cap jari percuma.....Embarassed Embarassed Embarassed 
 

 

Baca Berita Penuh ..

Friday, 29 July 2011

BloggerzExpress : - UMNO!!!...Sekarang bukan zaman mesin taip!!!


psst : - Dulu amerika kalah teruk peperangan dengan vietnam, pastu buat filem mendakwa yg mereka menang dalam peperangan tersebut.

Setelah 2 minggu BERSIH 2.0 berlaku. Setelah berpuluh-puluh sedutan video dalam You Tube tersiar ke seluruh dunia, barulah polis dengan kerjasama media UMNO menayangkan filem BERSIH versi UMNO.
Mengapa begitu lembab polis bertindak? Itupun setelah menerima sumpah seranah rakyat akibat terlaku mengikut telunjuk UMNO.

Malangnya, filem BERSIH 2.0 versi UMNO diketawakan rakyat. Lebih-lebih lagi melihat lagak begitu bersungguh pegawai atasan Bukit Aman menjadi "penglipur lara" kepada 300 media untuk ceritakan kembali kisah 9hb. Julai.

Ini zaman IT dan teknologi. Nampaknya PDRM masih ketinggalan zaman akibat terlalu jadi "hamba UMNO".

 Jika Peristiwa Memali 1985 , bolehlah polis dan media UMNO seperti Utusan dan RTM "menggoreng-goreng" rakyat. Dulu mana ada internet dan You Tube. Rakyat termakan tipu muslihat UMNO.

Barangkali PDRM masih merasakan hari ini adalah seperti hari-hari tahun 70 an dan 80 an. Iaitu pemikiran rakyat boleh dikawal dan di"basuh".

Inilah hakikatnya apabila melihat klip video arahan polis dan UMNO. Gaya penyiaran, edit dan persembahan jauh ketinggalan dari apa yang tersiar dalam You Tube.

Begitu juga fakta yang diberikan oleh polis tentang perlanggaran keatas Mat Sabu. Kesilapan fakta amat memalukan polis. Iaitu kenderaan yang melanggar Mat Sabu. Pegawai Bukit Aman cuba mengalih isu kenderaan yang melanggar Mat Sabu. Beliau menyatakan bukan Pajero yang melanggar Mat Sabu. Sedangkan dalam laporan Mat Sabu pada hari kejadian, kereta Wira polis yang melanggarnya.

Adakah Pengarah Keselamatan Bukit Aman belajar dari mantan IGP Musa yang mengubah-ubah tarikh dalam kes Anwar 1998? Biasalah...anak ikut bapa kencing berdiri!

Teringat ketika Malaysia sibuk-sibuk dengan zaman sibernya....masih ada lagi Balai Polis pakai mesin taip...mesin taip tua! "
 





Baca Berita Penuh ..

Thursday, 28 July 2011

BloggerzExpress : - PKWR lancar Zon Wifi percuma


psst : ~ tunggu rais yatim? berjanggutlahhh...

Penggunaan internet untuk mengakses maklumat merupakan salah satu ciri masyarakat yang berfikiran jauh di hadapan. Dahulunya, maklumat disebarkan melalui akhbar, majalah, radio dan television tetapi sekarang semua maklumat boleh diperolehi di hujung jari sahaja

Menyedari kepentingan penggunaan internet dalam kehidupan harian, lebih-lebih lagi kepada golongan muda, Pusat Khidmat Wakil Rakyat (PKWR) Pengkalan Kundur telah mengadakan Pelancaran Zon Wifi Percuma yang dirasmikan oleh ADUN Pengkalan Kundor, YB Dato’ Ir. Phahrolrazi Zawawi yang juga merupakan Ahli Mesyuarat Kerajaan Negeri Kedah.

Dalam ucapan perasmian tersebut, beliau berkata, kemudahan internet tanpa wiyer ini dilaksanakan untuk memberi kemudahan kepada orang ramai yang inginkan perkhidmatan internet.

“Kemudahan ini kita sediakan untuk semua yang berminat tetapi saya merasakan golongan mudalah yang lebih menggunakannya kerana mereka lebih ke hadapan dalam soal-soal sebegini.

“Kita sediakan kemudahan wifi secara percuma cuma perlu bawa laptop sendiri sahaja,” ujarnya di hadapan kira-kira 200 orang hadirin.

Sambungnya, pihak PKWR akan berusaha menyediakan lima laptop tambahan kepada pengunjung yang tidak mempunyai laptop sendiri. Katanya lagi, komunikasi yang lebih luas dan menyeluruh boleh digunakan melalui internet. Melaluinya, kita boleh berhubung melalui tulisan, suara dan gambar.

“Kita boleh berhubung secara terus dengan orang yang berada di luar negara, boleh berbincang secara lansung tanpa kita berada di tempat tersebut. Bukan itu sahaja, bil-bil atau penghantaran wang pun kita boleh menggunakan internet.

“Beli barang, jual barang, semuanya boleh guna internet. Penggunaannya luas dan menyeluruh dan sebab itulah kita sediakan perkhidmatan wifi percuma agar masyarakat boleh mendapat manafaatnya di sini,” terangnya lagi.

Selain itu, kuliah-kuliah agama akan dipancarkan secara langsung untuk menarik minat semua lapisan umur bersama-sama merasai kemudahan tersebut.

Dalam usaha memperluaskan lagi zon wifi percuma ini, beberapa tempat telah dikenalpasti untuk tujuan tersebut, antaranya di Simpang Empat, Kota Sarang Semut, Taman Seri Kota dan Simpang Kuala Kedah.

Kepada sesiapa yang berminat untuk menggunakan kemudahan tersebut bolehlah mendaftar di pejabat PKWR Pengkalan Kundor. Waktu operasi bermula 8.30 pagi hingga 10.30 malam dan dipantau oleh jawatankuasa PKWR mengikut jadual yang disediakan.

Sempena majlis pelancaran tersebut, Phahrolrazi turut menyampaikan kafalah kepada 22 penerima dari DUN beliau. Majlis diadakan di Dewan Al-Amin, PKWR Pengkalan Kundor. 


Baca Berita Penuh ..

Wednesday, 27 July 2011

BloggerzExpress : ~ Biometrik KDN Gagal, Biometrik SPR Gena Pulok?


psst : - kaji dulu habis2an sblum buat keputusan biometrik malaysia ni cerdik pandai jgn nanti 'mengabeh boreh' jo!!

Nampaknya program pendaftaran Biometrik pekerja asing gagal mencapai sasaran dimana setakat ini hanya 30 peratus dari 1.3 juta pekerja asing yang mendaftar dengan tinggal lima hari saja lagi. Kalau KDN boleh dikatakan gagal, macamana SPR boleh berbangga untuk guna Biometrik semasa pilihanraya?

Itu belum cerita 10 peratus MyKad yang rosak atau lebih 2.4 juta MyKad rosak seperti laporan dihttp://amkns.blogspot.com

Adakah 1.3 juta pekerja asing tersebut tak nak daftar Biometrik kerana mungkin mempunyai MyKad palsu yang boleh dikesan kelak apabila mendaftar dalam sistem Biometrik yang dihubungkan ke KDN - SPR - JPN?

Orang suruh celup jari , mudah, murah, nak guna cara mahal, susah.

Orang suruh pergi sekolah naik bas, dia nak pergi sekolah naik jet pejuang canggih Typhoon berharga RM3 Billion sebuah.

BIOMETRIK: 1.3 JUTA BELUM DAFTAR 


PUTRAJAYA 26 Julai 2011 – Ke manakah mereka? Tinggal lima hari lagi Program Pendaftaran Biometrik Pekerja Asing Yang Sah berakhir tetapi lebih 1.3 juta pekerja asing yang sepatutnya mengambil peluang pendaftaran itu belum berbuat demikian.

Sehingga semalam, hanya 390,404 daripada 1.75 juta pekerja asing mendaftar sejak program bermula 13 Julai lalu, sedangkan Kementerian Dalam Negeri menegaskan tempoh akhir Ahad ini tidak akan dilanjutkan



Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 26 July 2011

BloggerzExpress : Sejarah SPR Dan JIKALAU...


PSST : - SPR tak akan disumpah, tak akan dimaki dikutuk, di persoal JIKALAU! SPR melakukan Pilihanraya yang bersih telus dan adil dan jugak bukan bersifat PRO-UMNO/BN


Suruhanjaya Pilihan Raya telah dibentuk pada 4 September 1957, yang mana dalam Perkara 114 - Perlembagaan Malaysia memberikan kuasa kepada SPR untuk mengadakan pilihan raya umum ke atas Dewan Rakyat dan Dewan Undangan Negeri serta mengadakan pilihan raya kecil jika berlaku kekosongan. (Sekarang JIKALAU ada kekosongan SPR suruh rujuk kat mahkamah, lain dari yang lain)
Pada awal penubuhan, SPR terdiri daripada seorang pengerusi dan dua orang ahli. Pengerusi SPR pertama ialah Datuk Dr Mustafa Albakri Hassan bersama dengan dua ahli yang lain iaitu Tuan Lee Ewe Boon dan Tuan Ditt Singh. (Sekarang SPR ada pengerusi PRO-UMNO)
Bagi melaksanakan fungsinya, Suruhanjaya Pilihan Raya menubuhkan sebuah jabatan Sekretariat yang diketuai oleh seorang Setiausaha yang juga bertindak sebagai Ketua Pegawai Pentadbir Suruhanjaya Pilihan Raya. Setiausaha pertama yang dilantik ialah H. Cassidy. (Setiausaha SPR sekarang adalah UMNO/BN)
Selepas penubuhan Malaysia pada 1963 dan kemasukan Sabah dan Sarawak untuk membentuk Malaysia, bilangan ahli SPR yang dilantik untuk mewakili Sabah dan Sarawak secara bergilir-gilir. Datuk Abang Marzuki Nor dari Sarawak menjadi ahli pertama yang diterima mewakili kedua-dua negeri tersebut. (SPR Dan UMNO sedang bergiat mengkencing Rakyat Sarawak Dan Sabah)
Satu pindaan ke atas Perkara 114 dalam Perlembagaan telah dibuat pada 1981 untuk membolehkan perlantikan seorang timbalan presiden. (Presidennya Sekarang Adalah UMNO)

Hari ini, SPR mempunyai pengerusi, timbalan pengerusi dan lima ahli, kesemua dilantik oleh Yang di-Pertuan Agong selepas dipersetujui Majlis Raja-Raja. (Malaysia Sekarang Negara UMNO Punya Bapak)

Mandat perlembagaan
Di bawah Perkara 114, Suruhanjaya memiliki kuasa "mengadakan pilihan raya umum ke atas Dewan Rakyat dan Dewan Undangan Negeri, dan juga mengadakan pilihan raya kecil sekiranya berlaku kekosongan". Di bawah Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu, Suruhanjaya mempunyai seorang Pengerusi dan dua ahli, tetapi selepas Tanah Melayu digabungkan dengan Sabah, Sarawak dan Singapura untuk membentuk Malaysia, keahlian Suruhanjaya bertambah selepas penambahan ahli dari Sabah atau Sarawak. Satu rang diwujudkan pada 1981 yang membolehkan penambahan ahli lain dan mewujudkan jawatan Timbalan Presiden.[2] (Perlembagaan Telah Digodam Oleh Madey Kutty)
Suruhanjaya mempunyai kuasa melakukan persempadanan semula dengan mengkaji kawasan-kawasan pilihan raya setiap tidak kurang 8 tahun, menjalankan urusan pendaftaran pemilih dan daftar semakan pemilih, dan mengawal kelancaran pilihan raya seperti yang ditetapkan. Walaupun Perlembagaan tidak merujuk kepada Suruhanjaya sebagai badan bebas daripada pengaruh kerajaan atau jika tidak, kawasan pengundian ditimbangkan oleh Perlembagaan sepertimana melindungi kebebasan Suruhanjaya. Dalam pada itu, suruhanjaya ini turut dikawalrapi oleh sebuah badan pemilikan, dan boleh diubah melalui prosedur sama mengikut keputusan Mahkamah Tinggi. [2]
Anggota-anggota Suruhanjaya dilantik oleh Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong selepas berunding dengan Majlis Raja-Raja. Ketika melantik Ahli-ahli Suruhanjaya, Yang di-Pertuan Agong hendaklah memandang kepada mustahaknya diadakan suatu Suruhanjaya Pilihan Raya yang mendapat kepercayaan awam. Walaupun Perlembagaan tidak menyatakan peranan Perdana Menteri mengenai perkara ini, Perkara 40 - Perlembagaan mestilah dipatuhi, yang mana Raja tidak dibenarkan bertindak mengikut kepentingan sendiri kecuali tidak dinyatakan secara jelas; dalam semua kes, Raja mestilah mematuhi nasihat Perdana Menteri, dan mengadakan perjumpaan antara Suruhanjaya berdasarkan nasihat Perdana Menteri. Anggota Suruhanjaya mestilah meletakkan jawatan secara sukarela setelah mencapai umur 65 tahun.[3]

Fungsi

Mengikut peraturan pilihan raya, tugas SPR ialah mengadakan pilihan raya ke atas kawasan parlimen dan DUN, mengelola pilihan raya, dan pelaksanaan pendaftaran pemilih. (SPR Sekarang Dok Giat Daftar Pengundi Hantu, Nak Menangkan Rejim UMNO)
Ia juga mengumpul maklumat mengenai kawasan baru yang membolehkan keadilan dapat dilakukan ke atas pengundi untuk mengundi di kawasan pengundian yang ditetapkan, mempromosikan kepentingan mengundi, dan menguruskan semakan daftar pemilih dengan memadam nama-nama orang yang telah mati atau didapati tidak layak mengundi. (Termasuk Pengundi HANTUUUUUU)
Pada hari pengundian, anggota SPR dan pegawai akan berada di pusat pengundian untuk menjalankan proses pengundian pilihan raya. (UNDI Pos Nyawa UMNO)




Baca Berita Penuh ..

Monday, 25 July 2011

WauMail – Salah Satu Perkhidmatan Emel Di Malaysia Sekitar Tahun 1999

Perdebatan mengenai projek emel 1Malaysia sejak daripada semalam telah membawa kepada perbincangan sebuah projek yang seumpamanya pernah diperkenalkan sekitar tahun 1999 sebelum ini, dengan nama WauMail. Namun begitu, amat mendukacitakan memandangkan projek tersebut tidak lagi aktif buat masa ini.


WauMail telah dilancarkan secara rasminya pada 12 Julai 1999, dimana ianya telah dibangunkan bersama-sama oleh Technology Park Malaysia dan juga Intelliweb Sdn Bhd. WauMail sebelum ini telah ditawarkan dalam pelbagai bahasa, termasuk Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris, Bahasa Cina dan juga Bahasa Tamil. Pada tahun 2001, WauMail telah pun digodam, dan ketika itu ianya diperkatakan yang mana WauMail mempunyai lebih daripada 600,000 orang pengguna.


                            WauMail Pada Tahun 1999
                            WauMail Pada Tahun 2000
Menariknya mengenai WauMail adalah dimana ianya selain menyediakan perkhidmatan emel seperti biasa, ianya juga turut sama menyokong fungsi pesanan suara, dimana anda boleh menghantar dan menerima pesanan suara bersama-sama pengguna WauMail yang lain. WauMail yang dimulakan sebagai perkhidmatan percuma, turut sama mula memperkenalkan perkhidmatan berbayar sekitar tahun 2002, serta turut sama menyokong domain lain untuk digunakan bersama-sama dengannya.


                            WauMail Pada Tahun 2004
Sepanjang beberapa tahun selepas itu, nama syarikat disebaliknya terus berubah, daripada Intelliweb Sdn Bhd, kemudian kepada Ivoli Sdn Bhd, dan kepada Wau Solutions Sdn Bhd. Namun begitu, ianya tidak diketahui mengapakah perkhidmatan tersebut berkubur, dan tidak lagi aktif sehingga sekarang. kerajaan UMNO harus hindari pembaziran.


psst : - live_kayangan@hotmail.com <----- email aku paling lama..masih aktif sejak dari tahun 1999 lagi. waumail didalam nostagia ku...

Baca Berita Penuh ..

BloggerzExpress : ~ SPR Akui Wujudnya Pengundi Hantu


psst : ~ Dakwat kekal lebih memerlukan daripada sistem biometrik.

Kenyataan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) berhubung 'klon' dalam daftar pemilih secara tidak langsung merupakan pengakuan bahawa pengundi hantu benar-benar wujud, dakwa Pemuda PAS.

"Ini merupakan kenyataan 'u-turn' (pusingan-u) SPR mengenai pengundi hantu yang selama ini tidak pernah diakui, malah menuduh Pakatan Rakyat mengada-adakan cerita untuk melunturkan kayakinan rakyat kepadanya," kata pengerusi pemulihan demokrasi dan mobilisasi Pemuda PAS Suhaizan Kaiat.

Suhaizan (kanan) juga berkata, pengakuan itu dianggap kejayaan kepada BERSIH 2.0 apabila pembersihan daftar pemilih termasuk antara lapan tuntutannya.

Timbalan Pengerusi SPR Datuk Wan Ahmad Wan Omar semalam dilaporkan berkata, pihaknya tidak pernah menafikan kewujudan 'klon' dalam daftar pemilih.


Sehubungan itu, jelasnya, SPR sentiasa menggesa pengundi untuk tampil memeriksa pendaftaran mereka selain mengharapkan kerjasama parti politik untuk membersihkannya.

Beliau menjawab persolaan yang ditimbulkan Suhaizan sebelum itu berhubung dakwaan pendaftaran berganda di Baling dan Kuala Nerang.

Boleh batal kemenangan
Wan Ahmad (bawah, berkemeja biru) juga berkata, SPR tidak dapat mengeluarkan nama terbabit tanpa pengesahan daripada Jabatan Pendaftaran Negara, lapor The Star.

Dalam kenyataan hari ini, Suhaizan juga mengkritik proses pembatalan data bertindan yang didakwa memerlukan proses rumit.

Baca Berita Penuh ..

Sunday, 24 July 2011

BloggerzExpress : ~ BIOMETRIK + PATI = ???


fakta 1 : ini adalah statistik PATI di Malaysia oleh PBB. lebih ramai dari jumlah pengundi di selangor (kira 1.7juta)

fakta 2 : kerajaan skrg tengah giat melakukan pemutihann ke atas PATI. boleh tengok banner/bunting bertebaran di kawasan2 perumahan. ada maklumat sisem biometrik digunakan.

sapa2 ada maklumat sila bongkar...

para blogger2 / facebooker lain2....boleh dedah di blog masing2.

rujukan:
laman web rasmi pbb http://esa.un.org/migration/

sekian


najib cakap kita laa negara pertama guna sistem biometrik utk pilihanraya.. mana ada negara negara maju yang guna biometrik..

Ulasan aku : negara maju tak bodoh mcm negara kita.. kalau nak guna sistem biometrik.. bayangkan berapa banyak pulak jumlah wang terpaksa digunakan utk membangunkan sistem tersebut.... lain laa kalau celup cari dalam dakwat merah.. bukan sahaja murah tapi terbukti berkesan untuk mengelak penipuan..jadi tak payah nak bangga diri laaa kita nih negara pertama..ini sebagai bukti kenapa kerajaan UMNO/BN menolak BERSIH baru-baru ini.

Baca Berita Penuh ..

Friday, 22 July 2011

Peguam Perancis William Bourdon Ditahan.


BloggerzExpress : ~ Aku ingat Kerajaan Perancis pun patut kena siasat sama. Pada masa Kerajaan Malaysia beli menatang nihhh, Abdul Razak Baginda terima pingat dari bekas Presiden Perancis iaitu chirac. Motif pemberian pingat nih berkait rapat dengan menatang dua bijik nihhh. kerajaan m'sia and perancis masing2 kongsi gelab.....banyak menteri2 perancis juga terlibat dlm kes jualan commisyen ni dgn pakjib dan razakbaginda.....senang jek bagi UMNO...heheh...BOMMM C4....hilang,lenyap,kecai, di dunia.....

Peguam Perancis William Bourdon, yang berada di Pulau Pinang malam tadi untuk bercakap tentang urusniaga kontroversi pembelian kapal selam Scorpene yang didakwa melibatkan sogokan berjuta ringgit kepada pemimpin kanan Malaysia, ditahan Jabatan Imigresen di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).

Difahamkan, beliau akan diusir pulang, paling awal malam ini.
Menurut Pengarah Suaram, Cynthia Gabriel, pegawai imigresen masuk ke dalam pesawat untuk menahan Bourdon (kiri) sebaik sahaja beliau mendarat di KLIA.

"Beliau kini dibawa ke pusat tahanan imigresen di KLIA," kata Gabriel.
Pada mulanya, pegawai imigresen tidak membenarkan isteri Bourdon, juga seorang peguam, mengikutnya ke pusat tersebut.

Selepas beberapa rundingan, beliau dibenarkan menemani suaminya.

Menurut Gabriel, pegawai imigresen "menyoal Bourdon".
Bourdon mendarat di Pulau Pinang semalam dan berucap mengenai 'Ops Scorpene' di Bayan Baru malam tadi.

Peguam Perancis yang berkhidmat dengan pertubuhan tanpa keuntungan - Sherpa - dan mengkhusus dalam membela hak asasi manusia dan jenayah menentang kemanusiaan.

Baca Berita Penuh ..

Wednesday, 20 July 2011

"ANWAR agen Indonesia" - UMNO


psst : - Memang hebat DSAI.. Agen 1Dunia 
Agen Amerika, Agen CIA, Agen Yahudi...sekarang Agen Indonesia. Lepas ni ntah apa-apa lagi agen..harap2 lepas ni DSAI jadi 
Agen Insurans dan MLM pulak lepas ni uihh banyak dah jadi agen ni..

Anwar bina rangkaian di Indonesia? 
KUALA LUMPUR 19 Julai - Datuk Seri Anwar Ibrahim dipercayai kini giat membina rangkaian dan memperkukuhkan hubungannya dengan Republik Indonesia yang bertujuan memberi tekanan antarabangsa terhadap kerajaan Malaysia. 

Menurut sumber dari Indonesia, ini dibuktikan apabila Ketua Pembangkang itu mengadakan siri jelajah dan dialog bersama rakyat di negara jiran tersebut, baru-baru ini. 

Katanya, malah Anwar popular di Indonesia kerana dianggap tokoh reformasi, agama, bahasa selain pandai memenangi hati rakyat negara tersebut. 

"Kumpulan sasarannya adalah segenap lapisan masyarakat terutama dari kalangan rakyat yang bertaraf hidup rendah, mahasiswa, pertubuhan bukan kerajaan (NGO), media, menteri-menteri dan bekas ahli politik. 

"Anwar giat memperluaskan pengaruh 'Anwarisme' terutama kumpulan sasaran politik iaitu 70 peratus rakyat yang bertaraf hidup sederhana dan miskin. 

"Kumpulan sasaran politik itu sangat memerlukan perhatian pemerintah, namun mereka dijadikan sasaran manipulasi dan eksploitasi politik," kata sumber itu ketika menghubungi Utusan Malaysia di sini, hari ini. 

Baca Berita Penuh ..

Monday, 18 July 2011

BloggerzExpress : - BN Rasa Terancam.


psst : -  Sekurang-kurangnya marina tidak masuk PATRIOT dan ini pun satu kejayaan BERSIH 2.0. Najib dan seluruh UMNO/BN macam kena ludah dengan marina mahathir.

BN yang berada dalam kedudukan panik merasakan kerajaannya kini terancam dan tidak mampu berfikir secara jelas lagi, kata anak sulung mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, 
Datuk Paduka Marina Mahathir.

“Mereka rasa terancam kerana memandang remeh BERSIH pada 2007 dan pada pilihan raya umum 2008 mereka hilang banyak kerusi di parlimen dan dewan undangan negeri. Dan oleh kerana kini dalam keadaan panik, mereka tidak boleh berfikir dengan jelas lagi. Apa di kepala mereka adalah hanya cara untuk menang pilihan raya.

“Awak boleh dapatkan semula sokongan orang ramai dengan hanya berbaik kepada mereka. Awak tidak boleh dapatkan sokongan dengan bersikap jahat. Awak tak boleh tuduh peserta perhimpunan itu semuanya kumpulan samseng, mungkin ada segelintir. Tetapi bukan semua mereka. 

“Majoriti mereka adalah kumpulan professional. Kumpulan itu adalah berbeza-beza dan ia sebenarnya 1Malaysia, muda, kaya, miskin, setiap bangsa dan agama menyertainya,” kata Marina dalam satu wawancara dengan Malaysiakini.

Perjuangan PATRIOT Bersama Bangla. Tahniah PATRIOT.

Pada 9 Julai lalu, Marina juga mengambil bahagian dalam perhimpunan BERSIH 2.0. Beliau turun ke jalanan bersama anak dan rakan-rakannya.

Mereka bermula berhampiran Jalan Pudu (Berjaya Times Square) dan berarak sepanjang Jalan Hang Jebat di hadapan Stadium Negara menuju ke bangunan Majlis Olympik Malaysia.

Katanya, mereka yang turun pada hari itu begitu bangga dengan pertubuhan BERSIH 2.0.

“Saya mungkin tidak setuju dengan perjuangan mereka tetapi mereka melakukan perkara yang baik. Kami semua menjadi 1Malaysia.

Baca Berita Penuh ..

Friday, 15 July 2011

BERSIH 2.0 : - Tembak kuning...mengadap kuning !


Selepas titahkan sembur dan tembak kepada BERSIH 2.0 menerusi "hambanya" IGP Ismail, PMPakjib , Rosmah dan Menteri Polis sepupunya Hishamudin terbang ke London.

Barangkali untuk tenangkan fikiran dan lari dari warna kuning.

Malang sungguh kepada anak Tun Razak yang berbisnes dengan Razak Baginda, hajat dihati mahu lari dari kuning. Akhirnya masuk mengadap Queen yang berpakaian kuning.

Merah sungguh bibir PMPakjib. Merahnya bukan kerana make-up tetapi malu yang amat sangat.

Hey anak Tun Razak ! Itu sindiran untukmu dari Queen. Bukan saja-saja Queen pakai busana kuning semasa jumpamu!

Queen biasanya memakai baju putih ketika menerima tetamu luar negara. Tetapi tidak untuk PMPakjib.

Malulah PMPakjib...selepas sepak terajang, tumbuk, gari, tembak, sembur baju kuning.... pergi mengadap baju kuning! "
 
 

psst : - Tak pernah dengar komunis pakai kuning, pakai merah ada lah....alasan umporno kekadang macam budak-budak, hehehe....  

Baca Berita Penuh ..

Thursday, 14 July 2011

Berapa Pula Harga Jam Dan Gelang?


Saya tidak pasti sama ada saya tersilap pandang, tetapi di dalam gambar yang sama menonjolkan gelang zebra Datin Rosmah, kita juga dapat melihat jam yang ia pakai di tangan kirinya.

Oleh kerana sifat rasa ingin tahu, kerana kebiasaannya pereka barangan kemas akan mereka bentuk satu set aksesori lengkap barangan permata, maka saya melakukan pencarian di dalam Google 'Jacob & Co zebra watch' dan akhirnya saya menemui ini dengan serta-merta!.

Dengan hormatnya, anda boleh melihatnya di sini. Walaupun ia tidak sama, kerana ia adalah jam lelaki tetapi corak zebra pada jam Rosmah agak mirip. Adakah ia berkemungkinan juga edisi terhad?. Jika benar jam Rosmah itu juga daripada Jacob & Co, berapa pula harganya?. Adakah ia lebih tinggi dari harga gelang Rosmah yang berharga RM1.65 juta atau lebih rendah?. 
 

psst : - Ratu elizabeth pakai baju kuning...pakjib buat bodo je, tapi dalam hati..panassss....

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat