Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label adam adli. Show all posts
Showing posts with label adam adli. Show all posts

Sunday, 22 January 2012

Senarai Salahlaku UMNO


1. PKFZ RM12bill
 2. Submarine commission RM500mil
 3. Sime Darby RM964mil
 4. Paya Indah Westland RM88mil
 5. Posmalaysia (transmile) RM230mil lost
 6. Eurocopter deal RM1bil wasted?
 7. Terengganu Stadium Collapsed RM292mil
 8. MRR2 repair cost RM70mil
 9. Maybank Overpaid BII RM4bil
 10. Tourism -NYY kickback RM10mil
 11. 3 paintings bought by MAS—————– RM 1.5M
 12. Overpayment by Sport Ministry————- RM 8.4M
 13. London 's white elephant sports complex —- RM 70M
 14. MRR2 Repairs—————————— RM 70M
 15. MATRADE repairs ————————– RM 120M
 16. Cost of new plane used by PM————– RM 200M
 17. InventQ irrecoverable debt —————- RM 228M
 18. Compensation for killing crooked bridge —– RM 257M
 20. Lost in selling Augusta ——————— RM 510M
 21. Worth of AP given out in a year ———— RM 1.8B
 22. Submarines (future Muzium Negara artifacts)- RM 4.1B
 23. PSC Naval dockyard ———————— RM 6.75B
 24. The Bank Bumiputra twin scandals in the early 1980s saw US$1
 billion loss (RM3.2 billion in 2008 ringgit)
 25. The Maminco attempt to corner the world tin market in the 1980s
 is believed to have cost some US$500 million. (RM1.6 billion)
 26. Betting in foreign exchange futures cost Bank Negara Malaysia
 RM30 billion in the 1990s.
 27. Perwaja Steel resulted in losses of US$800 million (RM2.56 billion).
 28. Use of RM10 billion public funds in the Valuecap Sdn. Bhd.
 operation to shore up the stock market
 29. Banking scandal of RM700 million losses in Bank Islam
 30. The sale of M.V. Agusta by Proton for one Euro making a loss of
 €75.99 million (RM 348 million)
 Same as No:20?

Klik ''Berita Sambungan Yok'' untuk berita penuh

Baca Berita Penuh ..

Monday, 9 January 2012

Adam Adli Digantung 3 Semester


Aktivis pelajar Adam Adli Abdul Halim telah digantung selama tiga semester atas tuduhan mencemarkan reputasi Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI).

Pelajar sarjana muda pendidikan yang berusia 22 tahun itu ditahan dan dihadapkan ke jawatankuasa tatatertib universiti berkenaan hari ini atas dakwaan terbabit dengan perhimpunan menuntut kebebasan akademik pada 17 Disember lalu.

Adam mencetuskan kegemparan apabila beliau menurunkan bendera yang tertera gambar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak di ibu pejabat Umno di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) dan menggantikannya dengan banner pro-pelajar.

Beliau kemudiannya memberitahu pemberita bahawa beliau akan mengambil tindakan undang-undang untuk mencabar keputusan universiti itu.

Azrin Ren : Ooooo yg dok berzina, menyamun yg dok memfitnah tu tak kena gantung dan juga tak kena hukuman ker? besar sangat ker dosa org yg menruun bendera pakjib? pakjib tu tuhan ker sampai menganggungkan pakjib. sehingga org ygi ngin kebebasan dan keadilan dihukum yg begitu tidak wajar baginya. teruk sungguh pemerintah umno ni. harus dikalahkan pada pru13 demi membebas semua rakyat yg dicengkam kuku besi oleh sang umno.

psst...Pembunuh warga mangolia hukumannya digantung sampai mati...

Baca Berita Penuh ..

Wednesday, 4 January 2012

Paaaanassssssssss : Kak Jat Selak Kain Tunjuk Isyarat Freemason...


PUTRAJAYA, 3 Jan -- Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil ketika menyampaikan ucapan sempena penyampaian barangan permulaan perniagaan berjumpa RM 2.63 juta kepada 526 orang kurang upaya (OKU) pada program KAR1SMA Teman 1AZAM OKU di KPWKM di sini hari ini.

Bantuan yang diberikan adalah bagi membantu golongan OKU menceburi perniagaan berteraskan konsep Keusahawanan Sosial dan Pendekatan kebajikan produktif dalam usaha memperbaiki taraf kehidupan golongan OKU. 

-Bernama


Hahaha..
Dalam banyak-banyak pose yang jurugambar Bernama ambil, gambar Shahrizat dengan pose ini juga yang terpilih. Rasanya ramai yang masih ingat lagi isyarat tangan dari Najib sewaktu ucapan pengulungannya di Perhimpunan Agung UMNO tempoh hari.

Dan hari ini, Shahrizat mengulangi isyarat tangan itu di Putrajaya dalam sebuah program bantuan yang diberikan untuk membantu golongan OKU menceburi perniagaan.

Samada ianya merupakan satu isyarat Freemason yang tersembunyi atau mungkin ianya terjadi secara tanpa disedari, allahu'alam.


Tetapi bagi fanatik freemason, pasti mereka yakin bahawa Shahrizat sedang menyampaikan mesej freemason. Mereka amat mempercayai bahawa simbol-simbolyang ditunjuk oleh Shahrizat ini menunjukkan sifat 'penyembahan' dan kecintaan kepada unsur-unsur kesyaitanan.

Marrs (salah seorang pengkaji Freemason) menyimpulkan simbol ini sebagai 'I Love You, Syaitan'. Mengikut fahaman freemason juga, ianya membawa maksud simbol alat kelamin perempuan atau juga disebut 'yoni'. Bagi pengamal ajaran kesyaitanan tersebut, tiga jari yang terbuka merujuk kepada tiga tuhan sembahan iaitu Iblis

Tetapi kebiasaan yang kita faham, isyarat jari tersebut juga sering digunakan oleh kebanyakan remaja sebagai isyarat 'I love U'. Adalah terlalu ekstrim jika kita menuduh Shahrizat ini pengikut fahaman freemason semata-mata kerana isyarat tangannya itu. Mungkin Shahrizat sekadar ingin menyampaikan rasa 'cinta' dan 'kasih' kepada orang ramai yang ada pada program itu.

ATAU..

Mungkin juga Shahrizat ingin menyampaikan maksud tersirat bahawa dia begitu 'kasih dan sayang' pada jawatannya yang disandang ketika ini. Ya. Barangkali itu maksudnya. Jika tidak, sudah tentu dia melepaskan semua jawatannya itu berikutan isu skandal lembu disebabkan oleh ahli keluarganya.

''Yooooo Fremasin''

Fremason bertanggungjawab menyebabkan iraq huru-hara kacau bilau sehingga kini....


psst.....Macam mana pencacai? apa komen pencacai selepas ni??


Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 3 January 2012

Bebas 901 : Apa akan berlaku sebelum dan selepas 9 januari???


Pada 9 January 2012..
keputusan mahkamah berkaitan dengan kes fitnah liwat episod kedua akan diumumkan...

Pakatan Rakyat dilaporkan akan menggerakkan rakyat seramai 100,000 ribu orang untuk menzahirkan sokongan kepada Ketua Pembangkang dan juga menzahirkan bantahan terhadap politik kotor kerajaan dalam meneruskan "nyawa" mereka di dalam pemerintahan negara
ini...
Korang kena bersedia dengan kepelikan-kepelikan dan keanehan-keanehan yang mungkin akan laporkan oleh media UMNO...
SEBELUM...,
PADA HARI BERLANGSUNG....,
DAN SELEPAS hari "901 Bebaskan Anwar" pada 9 January 2012 nanti..
Kepelikan-kepelikan yang mungkin akan kita dengar dari media UMNO adalah..

Polis akan menemui petrol yang diisi ke dalam botol di belakang shopping complex.. lawak ni pernah dibuat oleh polis sebelum Bersih 2.0...

Polis akan mengeluarkan laporan bahawa peserta perhimpunan telah mencederakan diri mereka sendiri...lawak ini juga pernah dilakukan oleh Mahathir dalam kes mata lebam Anwar.. dan yang terbaru kes Mahasiswa UPSI..

Polis akan buat kenyataan bahawa polis melayan peserta perhimpunan dengan sebaik-baiknya dan hidangkan nasi siap dengan nasi tambah lagi..

Polis akan menutup semua jalan di KL dan kemudian TV3 akan menanyakan kepada para peniaga,rugi tak niaga kalau orang ramai tak dapat datang membeli belah..?

Bendera Malaysia bersaiz kecil yang dipegang akan dianggap sebagai pisau tajam,walaupun kibarannya jelas menunjukkan ianya hanya bendera.

Polis mungkin akan menemui baju dan risalah komunis pada bila-bila masa sahaja dari sekarang..

Polis akan melaporkan peserta perhimpunan berlari merempuh FRU walaupun nanti akan ada video yang menunjukkan mereka berlari ke arah lain kerana mahu mengelakkan diri dari gas pemedih mata..

Media UMNO melaporkan hanya dua ratus orang sahaja yang hadir,walaupun bepuluh ribu yang datang..

Banyak lagi cerita-cerita yang pelik yang akan kita baca menjelang dan selepas hari "901 Bebaskan Anwar"

Kita sudah di tahun 2012..
tetapi kerajaan sentiasa menganggap rakyat Malaysia ni masih berfikiran seperti di tahun 1980an...

Itulah Kerajaan Malaysia...
hanya di Malaysia dapat kita dengar lawak yang sebegini..
yang penting..
bukan aku yang undi kerajaan BN...

psst....Senang jer polis nak hilangkan kebencian terhadap mereka, caranya henti jadi pengikut UMNO dan sokong rakyat jatuhkan kerajaan zalim. insyaAllah nama PDRM akan BERSIH...

Baca Berita Penuh ..

Friday, 30 December 2011

Alasan Pendokong & Pencacai Kerajaan Umno...


Saja azrin ren disini nak mengupas pasal alasan yg selalu pendokong-pendokong dan pencacai-pencacai UMNO-BN berikan. tak habis-habis dengan alasan najis mereka itu. mereka ingat kita tidak tahu bersyukur apa yg ada, tetapi kami bersyukur kita berada dimalaysia tetapi langsung tidak bersyukur apabila kerajaan yg kuat menyamun terus memerintah malaysia. lagi lama-kelamaan kerajaan menyamun hak rakyat suatu kelak nanti rakyat akan jatuh miskin dan stress sehingga masalah kekeluargaan berlaku. 

Salah seorang bangsa UMNO-BN memberi alasan tersebut...

Alasan tersebut :
1.Kalau benci kepada kerajaan, jangan ambil duit kerajaan yg kerajaan berikan.
2.Negara kita sudah aman. bersyukurlah apa yg kerajaan UMNO-BN lakukan.
3.Kalau tak suka pada kerajaan, jangan bekerja dibawah pentadbiran kerajaan dan jangan ambil gaji yg kerajaan berikan.
4.Hanya kerajaan sahaja yg mampu memajukan negara dan mampu memerintah.
5.Syukur, terima kasih PM kerana pemberian bonus. pembangkang apa pun tak bagi.

Jawapan Azrin Ren : 
1.Kami bukan benci kepada kerajaan, tetapi kami tidak mahu kerajaan meneruskan menzalimi rakyat, membohongi rakyat, menyamun hak rakyat. duit yg kerajaan berikan semua itu adalah hasil dari rakyat. tanpa rakyat kat mana kerajaan UMNO-BN nak ambil bayar gaji kepada rakyat. siapa lagi nak membantu pentadbiran awam untuk kerajaan UMNO-BN jikalau rakyat tidak membayar sesen pun!!!

2.Negara kita memang aman, apa yg kita nampak, negara kita aman dari segi tiada peperangan, pergaduhan kaum, bencana dan sebagainya. tetapi negara kita tidak aman dari segi tekanan ekonomi kerajaan terhadap rakyat, menaikkan taraf hidup yg begitu tinggi, mengenakan cukai walaupun ekonomi kian lemah, barang-barang keperluan naik mendadak, anggota-anggota kerajaan seperti PDRM, SPRM, mengamalkan dasar rasuah. sehingga kadar jenayah semakin meningkat. kekerapan kes bunuh berlaku. kecurian, rompakkan sehingga menyusahkan rakyat jelata. penculikan kanak-kanak turut juga terlalu kerap berlaku, merakyatkan warga asing sebagai rakyat malaysia sehingga mereka berani melakukan jenayah diluar batasan. kerajaan juga mengamal dasar rasuah, fitnah dan membelakangi Islam dan didepankan bangsa!! itu aman ker?

3.Kami bukan tak suka pada kerajaan, tetapi kami sudah hilang dasar hormat terhadap kerajaan yg ingin menghapuskan demokrasi dan hak kebebasan rakyat. cinta tidak boleh dipaksa. itu hak masing-masing, kerajaan haruslah menghormati kehendak rakyat dan rakyat tidak akan membenci kerajaan jikalau kerajaan tidak menggunakan dasar kekerasan terhadap seseorang dan rakyat demi untuk mengaut kekayaan. lagi sekali azrin ren katakan. gaji adalah dari hasil usaha rakyat membawa masuk pelabur-pelabur bukan kerajaan UMNO-BN. UMNO-BN hanya tahu bercakap-cakap dan mengarah sahaja dan menyalak di perhimpunan UMNO sahaja. apabila sampai tahap kemuncakkan kewangan. UMNO-BN akan merompak hasil-hasil yg telah diusahakan oleh rakyat. siapa rakyat? pekerja swasta jugak rakyat, pekerja tmnet, maxis, celcom, digi, tnb, jkr, peniaga2, usahawan, plus adalah rakyat juga. semua tempat-tempat pembinaan pembangunan adalah dari hasil kerjasama rakyat juga. kerajaan harus berterima kasih kerapa rakyat bukan hanya rakyat sahaja yg harus berterima kasih kepada kerajaan. kami bukan mahu mengungkit, kerajaan ambil hasil wang rakyat untuk pembangunan demi rakyat, terutamanya bagi golongan yg kurann berkemampuan itu kami sokong. tetapi bukannya untuk perut-perut kroni kerajaan UMNO-BN!! 

4.Dijepun, korea selatan/utara, taiwan, amerika, negara-negara eropah, dan lain-lain negara yg wujud dimuka bumi ini. tanpa UMNO-BN. mereka pun boleh maju malah lebih maju daripada malaysia yg dipimpin oleh UMNO-BN. kalau betul UMNO-BN sahaja yg mampu memajukan negara. azrinren cabar pendokong-pendokong yg syok sendiri tubuh UMNO-BN disomalia, dan majukan somalia. kalau betul UMNO-BN sahaja yg mampu memerintah. tetapi kenapa UMNO-BN takut akan kebebasan apabila apa yg PAKATAN RAKYAT metuntut demi kesejarahteraan rakyat? kenapa hanya berharap dari idea-idea yahudi dan mengekalkan perlembagaan sistem penjajah?  

5.Ini pula alasan seorang pencacai yg tak tahu apa-apa. bongok terlampau, iye lah. pembangkang bukan kerajaan persekutuan, takdak peruntukan. mcm mana nak bagi? pembangkang boleh kawal ATM dan PDRM ker? kalau boleh dah lama kerajaan UMNO-BN lingkup dan takut nak menyamun hak rakyat lagi.

psst....Bersyukur gua kepada Allah sebab ada malaysia tempat gua duduki sekarang, tetapi gua sangat sedih kerajaan UMNO-BN langsung tidak bersyukur pemberian Allah s.w.t., semuanya mereka telah hancurkan...

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat