Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label aidiladha. pru13. Show all posts
Showing posts with label aidiladha. pru13. Show all posts

Saturday, 21 January 2012

Akhbar Australia Lapor Rosmah 'berbelanja besar'

Akhbar Australia lapor Rosmah 'berbelanja besar'

Tabiat berbelanja besar seorang lagi anggota keluarga Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sekali lagi menarik perhatian media Australia hari ini - kali ini di Sydney.


Dalam seksyen 'Private Sydney' akhbar Australia Sydney Morning Herald, kolumnis Andrew Horney menggelar Rosmah sebagai "first lady of shopping', kerana dikatakan telah membelanjakan A$100,000 (RM325,000) di sebuah butik di Sydney.

Memetik pereka fesyen Sydney Carl Kapp, kolumnis itu melaporkan bahawa "pelanggan terbesar" Kapp telah membelanjakan jumlah yang mengejutkan sewaktu "percutian peribadi" di sana "sekitar dua minggu lalu".

darling hotel sydney australiaMenurut kolum tersebut, Rosmah dan Najib, semasa cuti tersebut,
menginap di penthouse A$20,000 (RM65,100) semalam (kanan) di Hotel Darling.

Dengan tajuk 'Super Kerr Now a Model Citizen', kolum itu turut melaporkan bahawa Rosmah telah meminta "parkir valet untuk limousinnya" dan menerbangkan Kapp ke Malaysia untuk mengenakan pakaian yang ditempahnya'

psst...Rosmah pakai emas, Rakyat pakai kayu...

Baca Berita Penuh ..

Friday, 20 January 2012

Najib Sudah Kebimbangan

Cerita atau cakap-cakap Ha Najib Razak kini dalam keadaan resah gelisah bukan saja terbatas di kalangan orang politik yang jadi tukang syarah atau propagandis. Cerita itu juga mula dibawa atau dibualkan oleh pegawai tinggi kerajaan baik dalam perkhidmatan awam maupun tentera.

Dua tiga hari lepas saya makan nasi kerabu di Setapak bersama seorang kawan dan kawannya eorang bekas pegawai tentera. Sambil makan kami bercerita perihal politik negara. Pegawai tentera itu yang pernah berkhidmat sebagai atasi (atase) di sebuah negara jiran memberi tahu perihal laporan nyang disediakan oleh risikkan tentera mengenai kedudukan Najib dan UBN hari ini.


Ia sedikit mengejutkan saya dengan apa yang dicakapkan itu.

 Katanya hasil risikan itu sikap dan penerimaan rakyat kepada BN sekarang ini sungguh membimbangkan Najib. Begitu juga dengan pengaruh BN di hampir seluruh negeri berada di bawah 60 peratus ke bawah. Menurutnya, Najib tidak senang dengan apa yang berlaku sekarang ini. 

 Katanya menurut laporan risik itu, dalam pilihan raya akan datang BN bukan saja tidak mampu untuk merampas balik beberapa buah negeri yang dikuasai Pakatan Rakyat kini, tetapi parti itu juga kemungkinan akan hilang beberapa buah negeri lain. Ini paling mencemaskan. 

 Menurut kajian itu negeri yang mungkin akan berpindah tangan ialah Negeri Sembilan. Kedudukan BN di negeri ini sungguh mencemaskan. Di samping itu risik yang bekerja langsung dengan Najib itu juga memaklumkan peluang BN untuk mempertahankan Terengganu juga dalam keadaan 50 - 50. 

Perak yang diambil menerusi rampasan kuasa menggunakan undang-undang, istana dan mahkamah juga akan terlepas semula kepada Pakatan Rakyat.

 Manakala Pulau Pinang, Kelantan dan Selangor adalah amat sukar untuk BN menawan atau merampas negeri berkenaan. 

"Inilah yang memeningkan Najib," ujar kawan itu menceritakan apa yang diucapkan risik berkenaan.

 Dalam pada itu menurut kawan itu seperti mana dibualkan oleh risik berkenaan BN kini sedang mengumpul wang sebanyak yang mungkin. Sebanyak RM3 billion kini sudah pun ada dalam tangan dan wang berkenaan katanya dari Arab Saudi? 

Semoga saya dapat berjumpa lagi dengan kawan itu dan akan ada maklumat baru dari pegawai tinggi tentera yang dikatakan berkhidmat langsung dengan Najib itu. Sedikit yang menjadi persoalan saya sejauh mana kebenaran cakap-cakap ini, masakan risik berkenaan menjadi ringan mulut untuk mendedahkan keadaan itu?

psst....Gua sarankan Ah Jib Gor Pergi Duduk Kat Mangolia...

Baca Berita Penuh ..

Thursday, 19 January 2012

Kajiselidik : Najib lebih berkemampuan dari Anwar


Bengap...sungguh bengap..siapa buat kajian ni? kenapalah bengap sangat, ni, ah jib gor tu sapa? anwar sapa? anwar tu perdana menteri ka? bodoh tahap gaban. orang yang buat kajian ni memang belajaq tak habis. nak bandingkan anwar dengan ah jib gor. anwar tu bukan perdana menteri boleh la lu cakap macam tu. 

Orang yang beli respon tu kurang pendidikan, tengok orang hanya pandang mata sebelah ja. lain kali kalau nak buat kajian, buat kajian perbandingan ah jib gor dengan perdana menteri jepun atau singapore. itu baru sesuai perdana menteri sesama perdana menteri.  pandai urus ekonomi konon, nak handle kakmah bershopping membazir duit rakyat pun tak boleh, taraf hidup tinggi gaji rakyat rendah macam zaman 90an. itu  pandai urus ekonomi?? porahhhh....

Baca Berita Penuh ..

Wednesday, 18 January 2012

'Tindakan Mahkamah Jika BERSIH Ke Jalanan Lagi'


Peserta Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil Pakatan (BERSIH) akan berdepan dengan tindakan jika mereka sekali lagi turun ke jalanan dan mengadakan himpunan, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Nazri Abdul Aziz.

"Kalau ada yang turun lagi ke jalanan, mereka akan berdepan dengan tindakan undang-undang," kata Nazri pada sidang akhbar di Putrajaya hari ini.

Beliau mengulas kenyataan pengerusi BERSIH Datuk Ambiga Sreenevasan Selasa lalu yang mengumumkan bahawa NGO itu tidak akan teragak-agak untuk sekali lagi turun ke jalanan bagi menuntut pilihan raya yang bersih dan adil di negara ini jika cadangan mereka gagal dilaksanakan oleh pihak berkuasa.

Azrin Ren : Hek ele...ayat ni dah berapa kali encik nazri nak ulang?? dulu dah keluar dah perkataan gertakan ni. tetapi rakyat sentiasa turun. rakyat bukan kecut bola macam hang nazri, hang pula tunggu masa nak kena tindakan undang-undang nanti apabila hang kehilangan kuasa termasuk geng-geng seangkatan dengan hang. ingat rakyat bodoh nazri. ugut mengugut ni adalah cara orang pengecut. porah...turun tetap turun...hang gempaq budak-budak pun belum tentu budak-budak takut kat hang. ayat murahan dari UMNO. sekian...

psst...Nazri dah kecut bola...kekeke..

Baca Berita Penuh ..

Sunday, 15 January 2012

LEMAN RAJA LAWAK CABAR BERAHIM ALI DEBAT FACE TO FACE DI FORUM KEKUATAN MELAYU DAN POLITIK ISLAM DI SINGAPURA.


Hebat betui kawan aku si Belacak ni. Tapi yang hang pi cabar dengan orang yang tak setaraf dengan kita tu pasai apa.

Hang tu belajaq tinggi dan keluaq universiti tapi Berahim ali tu belajaq sampai ITM saja iaitu tempat budak2 tak lulus periksa masuk time dia sekolah dulu kah kah kah.

Sebab tu bila dia jadi Timbalan Menteri dulu dia tukaq ITM jadi UiTM sebab nak cover dia punya status pendidikan. Nanti bila orang cari taraf pendidikan dia orang akan kata dia pun keluaq universiti jugak kah kah kah.


Dengan Ambiga yang pompuan tu pun dia lari lintang pukang, inikan pulak dengan hang. Dah la hang ni lawyer, artis pulak tu..lagi dia tak boleh tahan nanti bila hang keluaq hujah ikan belacak kah kah kah.

Baca Berita Penuh ..

Thursday, 12 January 2012

3000 Warga Jerman Mengucap Dua Kalimah Syahadah


Ketika rakyat beberapa negara Islam menjadi murtad, fasiq dan zindiq, rakyat dari negara bukan Islam pula berbondong-bondong memeluki Agama Islam untuk menjadi Muslim Sejati.

sebagaimana...
kita sedang perhatikan...
ummat eropah makin ramai kembali pada Islam.
sedang ummat di timur...makin jauh daripada Islam. bahkan murtad!!

apakah Islam sebenarnya...bangkit di eropah???
dan bukannya di sebelah kita???
 apakah Rasulullah saw menunjukkan timur itu..hakikatnya di eropah dan bukannya di sini??? 

cabar fikiran sendiri.

psst...Politik menentang UMNO tetap diteruskan..hari ni amik tau hal lain pula....kekekeke...pakjib botaki harus bertaubat!!!

Baca Berita Penuh ..

Wednesday, 11 January 2012

Pembangkang Kedah Puji Belanjawa Kerajaan Ngeri Kedah.


Alhamdulillah...macam nilah. ni bukan lembu namanya..kalau lembu dia banyak mengampu lebih dari tanduk kerbau..kekeke...apa alasan pencacai Umno selepas ini? adakah mereka akan berkata mereka ni sudah dibeli oleh pakatan rakyat atau anwar? seperti biasa ayat yg papagomo setan tu selalu gunakan :D

Adakah utusan akan menyiar laporan seperti video diatas? adakah mereka tak rasa malu jika menyiarkan? adakah kakmah atau rosmah binti mansor akan pijak-pijak utusan atau media-media ampu Umno yg lain jika menyiarkan? kekeke..mati hidup balik takkan menyiarkan sebab sumber rezeki media-media Umno datangnya dari Umno sendiri. rezekinya datang dari Allah s.w.t bukannya dari Umno..

kekek...Apa-apa pun azrin ren yg tidak hipokrik ni juga mahu mengucap tahniah kepada kerajaan pakatan rakyat di negeri kedah sehinggalah belanjawan dipuji leh pembangkangnya iaitu bekas parti pemerintah UMNO...kkeke..sebab apa belanjawan negeri kedah dipuji oleh Umno sendiri? sebab belanjawan negeri kedah adalah untuk rakyat bukan untuk kroni-kroninya yg selalu di amalkan oleh Umno.

psst...Janganlah meroyan yer pencacai Umno..kekeke...



Baca Berita Penuh ..

Pekida/Perkasa Lari Dihalau Balik Di Kompleks Mahkamah Jalan Duta (901)


Azrin Ren : Amboi amboi amboi...kat video youtube punyalah cakap pakai main besar, berani...panglima kononnn...kena gasak sikit dari penyokon anwar terus berundur kecut teloq, kahkk ptuih kat mula lu orang. semuanya muka-muka yg telah dirantai oleh Umno, muka-muka yg diupah. 

Lu semua sapa? lu ingat lu tuhan ka? lu pun makan nasi macam orang lain juga, lu semua juga hamba Allah bukan tuhan. inilah balasan orang cakap besar, nak ludah mahasiswa konon. mana arman? mana ibrahim ali al-kataki? lari sembunyi mana? nak solat asar konon. tak sedar diri, pengkhianat. pergunakan agama nak tunjuk jaguh dan hero. dulu lu kuat kenapa lu tak perjuangkan semua ini?

Sekarang lebih baik lu pergi nasihat menteri-menteri Umno, Blogger-Blogger Umno yg kuat melucah, memfitnah menolak hukum hakam islam, memaki hamun ulama, ister-isteri pemimpin dok tunjuk jambol daripada lu buat demo murahan macam diatas tu. ahahahaha....kena gasak terus undur!!! penakut!! cakap besar dalam video!! lu olang ni bukan panglima tetapi syaitan yg nak upahan!!

psst...Ptuih kat muka lu olang!!!

Puak-puak blogger Umno tak habis-habis mempergunakan isu muslimat PAS untuk modal politik kotor mereka, itu biasalah sebagai tanda memberi sokongan, kan lebih baik dari video kat atas tu. oh ya...dalam video muslimat pas ada sekoq puteri umno dok menyamar buat onar. berapa ringgit lu dapat tu??/ rm50???

Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 10 January 2012

Bob Kuman Masuk PAS...


Sudah lebih seminggu sambutan tahun baru 2012 yang diadakan di Dataran Shah Alam meninggalkan satu fenomena yang hebat. Sambutan meriah yang turut dihadiri oleh artis-artis yang 'jiwa' mereka dekat bersama gerakan Islam. Rupa-rupanya masih ramai lagi artis-artis di luar sana yang ingin bersama-sama dalam gerakan Islam ini. Walaupun menjalani kehidupan yang serba-serbi menyeronokkan - sentiasa bersosial dan berhibur. Namun apabila mereka kembali ke rumah dan berfikir, ramai di antara mereka yang merasakan ada kekosongan dalam diri mereka. Antara artis yang mengkagumi Ust Azhar Idrus adalah Bob Kuman.

Bob Kuman atau nama sebenarnya Husni Mohd Rawi memperolehi nombor telefon Ust Azhar Idrus daripada Zizan dan telah menghubunginya baru-baru ini ketika berada di dalam hospital. Mengakui telah mengikuti siri kuliah dan ceramah Ust Azhar Idrus melalui internet sejak setahun yang lalu, akhirnya beliau berjaya bercakap dan berbual dengan Ust Azhar Idrus sendiri.

Di dalam perbualannya itu, Bob menyampaikan hasrat hati ingin berada bersama-sama dalam gerakan dalam Islam tetapi sentiasa ada halangan. Lebih menarik lagi, beliau turut memaklumkan bahawa bapanya sendiri merupakan penyokong kuat PAS suatu ketika dahulu dan pernah di rumah mereka menjadi markaz PAS.


Bapa Bob Kuman, Hj Mohd Rawi merupakan penyokong kuat PAS

Berdasarkan sambutan dan sokongan yang diterima oleh Ust Azhar Idrus daripada kalangan artis, Ust Azhar telah menyeru kepada orang ramai supaya berdoa kepada Allah, semoga membuka hati orang-orang hiburan seperti ini supaya peminat-peminat mereka akan turut mengikuti jejak langkah mereka (artis) yang ingin mendekati kepada Islam.

Azrin Ren : Alhamdulillah, semakin ramai artis sedar dan berniat untuk mengikut ke landasan yg sebenar, hanyalah artis pentingkan duniawi sahaja yg akan join umno. semoga lebih ramai lagi artis-artis akan bersama PAS iaitu sebuah parti seangkatan PKR, DAP didalam pakatan rakyat. mahasiswa, peguam, penjawat awam, pelajar dari luar negara semuanya sudah pun mengubah arah untuk menyokong Pakatan Rakyat. ayuh kuburkan umno, jangan kita pentingkan diri sendiri dan juga duniawi kerana menyokong umno, kita harus menjadi manusia yg saling bantu membantu dan bersatu untuk membawa keamanan negara yg bernama malaysia. 

Kerjasama itu adalah amalan yang saling bertukar ganti, sekali kita meminta tolong dia sekali lagi dia meminta tolong kita, melihat kepada keperluan kita dan keperluan orang yang bekerjasama. Saya berpendapat bentuk kerjasama ini perlu mengalami perubahan dan lebih optimis. Hal ini kerana tahaluf itu adalah berkait dengan dua belah pihak. kita perlu memahami isu mememinta bantuan dan isu memberi bantuan. Sekiranya kita memahami kedua-dua isu ini, mudahlah kita memahami konsep tahaluf ini.

psst....Blogger-Blogger UMNO bila nak masuk PR???



Baca Berita Penuh ..

Sunday, 8 January 2012

Hassan Ali Dipecat.....


KUALA LUMPUR, 8 Jan: PAS Pusat dalam mesyuarat yang diadakan pada hari ini, PAS Pusat telah membuat keputusan berdasarkan Fasal 82(9) iaitu memecat keahlian YB Dato’ Dr Hasan Mohd Ali sebagai ahli PAS berkuatkuasa serta merta.

KENYATAAN MEDIA PAS

Setelah mempertimbangkan segala pandangan yang diberikan oleh ahli-ahli jawatankuasa PAS Pusat dalam mesyuarat yang diadakan pada hari ini, PAS Pusat telah membuat keputusan berdasarkan Fasal 82(9) iaitu memecat keahlian YB Dato’ Dr Hasan Mohd Ali sebagai ahli PAS berkuatkuasa serta merta.

Keputusan ini dibuat berdasarkan kepada tindakan-tindakan YB Dato’ Hasan Ali yang menyalahi dan merugikan kepentingan Parti sebagaimana yang diperuntukkan dalam Perlembagaan PAS.

Komen Azrin Ren : Memang patut pun. Dia ni lebih kurang macam musuh didalam selimut yg dok manganggu para-para jemaah yg nak menetang penzalim rakyat dan penghancur negara, Mamat ni sebelum ni nak bercadang untuk bergabung dengan UMNO. Hey lu mamat. lu talak ingat ka? dulu tahun 1969 lepas pru, PAS menang besar kemudian UMNO pelawa PAS masuk dalam perikatan seperti BN. Pelawaan itu sebab PAS adalah parti terkuat semasa itu. Kemudian parti lu ditendang daripada perikatan selepas kekuatan UMNO kembali. Lu tengok betapa alpanya umno yg terus lupa diri apabila senang. Susah cari kawan senang talak cari kawan..Takan lu tak ingat wahai hassan ali?? macam ini olang ad ka, Memang susahlah nak kalahkan yahudi kalau ini macam olang terus wujud...

psst...Selamat Tinggal Hassan Ali....

Baca Berita Penuh ..

Saturday, 7 January 2012

Pembaca Berita TV3 Tersasul...


Gara-gara tersasul sehingga menyebut nama Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri Malaysia, Nur Jamalina Mohamad Jamali yang bertanggungjawab membaca berita dalam Buletin Utama TV3 malam semalam terpaksa membuat permohonan maaf di dalam twitter beliau.

Kesilapan itu terjadi ketika beliau sedang membacakan berita tentang lawatan Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Razak ke Afrika Selatan yang dijemput menghadiri ulang tahun ke-100 ANC. Bagaimanapun, Nur Jamalina atau lebih dikenali sebagai Jay Jamalina tersasul menyebut "Datuk Seri Anwar.." sebagai Perdna Menteri Malaysia. Jamalina bagaimanapun telah meminta maaf sambil memberikan sebab beliau tersasul kerana terdapat begitu banyak membacakan berita tentang Anwar Ibrahim sebelum itu.

Sesiapa yang mengikuti Buletin Utama 7 Januari mendapati bahawa sebelum berita tentang lawatan Najib Razak ke luar negara, Jamalina telah membacakan berita tentang kronologi kes liwat II Anwar Ibrahim malah telah menyebut pihak pembela meminta penangguhan sebanyak 75 kali sebelum ini. Ia kemudian disusuli pula dengan berita 'amaran' dan peringatan daripada Muhyidin dan Pengerusi KITA Kedah yang mencemuh perhimpunan 901 yang disifatkan sekadar mengacau.


Permohonan maaf Jamalina di dalam twitter beliau.

 Bagaimanapun tahniah diucapkan di atas keberanian Jamalina yang mengakui kesilapan beliau dan berkata perkara itu tidak disengajakan. Jangan pula selepas ini kita akan dengar berita Jamalina menghantar borang menyertai Ahli UMNO...kerana ikhlas...

klik sini untuk tonton video tersebut

psst....Gadis seksi ini mesti menyokong Anwar Ibrahim....kekekek...

Baca Berita Penuh ..

Friday, 6 January 2012

Anwar Bebas 901 : Anwar Setaraf Perdana Menteri 12 Januari...


Walaupun keputusan samada Anwar akan dipenjarakan ataupun tidak hanya akan diketahui pada 9 January 2012 nanti iaitu Isnin ini..

Namun,sudah ada jemputan buat Anwar yang boleh disifatkan sebagai setaraf "Perdana Menteri" di luar negara..

Jemputan tersebut datangnya dari Negara Turki melalui Perdana Menterinya,
Recep Erdogan,

Erdogan telah menjemput Anwar untuk berucap di pejabat beliau..

Kebiasaannya...
individu yang berucap di pejabat Perdana Menteri Turki ini adalah merupakan seorang Ketua Negara atau Perdana Menteri bagi sesebuah negara...

Anwar dijadualkan berucap di pejabat Erdogan pada 12 January 2012..

Sebelum itu..
Anwar juga mendapat jemputan dari cucu Pejuang india Mahatma Ghandi,Raj Mohan untuk ke Bombay bermula dari 9 hingga 11 January ini untuk lancarkan kempen besar-besaran menentang rasuah di India..

Bermakna,sekiranya Anwar dibebaskan 9 january ini..
beliau akan berlepas ke India bagi memenuhi jemputan cucu Mahatma Ghandi tersebut..

Walaupun Anwar dihina dan di fitnah dengan begitu teruk oleh UMNO di dalam negara ini..

 Namun,masyarakat antarabangsa tetap menghormati Anwar sebagai pemimpin yang berwibawa dan berkarisma... 

psst....Dato seri pakjib dan Datin kakmah akan guna apco untuk lobi kasi dia dijemput ke america dan canada untuk berucap keh keh keh... guna duit rakyat lagi...
BN tak lengkang dari pergunakan duit rakyat ... tu lah hidup BN... cuma rakyat UMNO aja yg buta..
..

Baca Berita Penuh ..

Nasihat Azwan Ali Untuk UMMI HAFILDA Dan BARISAN NASIONAL



KUALA LUMPUR - Ummi Hafilda Ali, saksi utama kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 1998 berjanji akan mendedahkan rahsia dahsyat kepimpinan atasan Parti Keadilan Rakyat (PKR) atau trio 'bateri 3A' sekiranya mereka tidak bertaubat sebelum Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) nanti.

Ummi memberi amaran itu kerana beliau tidak sanggup melihat trio berkenaan iaitu Anwar, isterinya yang juga Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail dan abangnya sendiri, Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali terus mengelirukan rakyat dengan dakyah demi kepentingan politik mereka.

"Hari ini mereka panggil polis anjing tetapi semasa Anwar berkuasa pada 1997, dia guna 50 orang polis untuk menangkap saya, jadi orang muda terutama mahasiswa perlu tahu siapa yang buat salah laku dan salah guna kuasa.

"Wan Azizah mempunyai pengaruh untuk menasihatkan suami kembali ke pangkal jalan, jangan sampai saya serta 'geng' iaitu (Datuk) Nallakaruppan, (Datuk) Zulkifli Noordin dan Rahimi Osman dedahkan perkara sampai nanti mereka (3A) tidak boleh angkat kepala. Kami merayu mereka kembali ke pangkal jalan," katanya. - Utusan


Kesan daripada ugutan Ummi Hafilda yang tidak habis-habis dengan 'pendedahan' demi pendedahan. Hari Jumaat yang mulia ini, Azwan Ali telah menjawab pertuduhan Ummi Hafilda itu dengan nasihat-nasihat khas kepada Betina Neraka (BN) yang dipercayai ditujukan kepada Ummi Hafilda supaya menghentikan kerja-kerja mengaibkan orang dan juga kepada orang ramai supaya tidak mempercayainya.

Azwan Ali juga turut menasihatkan Barisan Nasional agar tidak bekerjasama dengan Betina Puaka semata-mata untuk memenangi PRU-13 dalam kerja-kerja mengaibkan orang.

 psst....Ummi nak bongkar apa pasni??? nak bongkar ker atau nak kencing???



Baca Berita Penuh ..

Thursday, 5 January 2012

Amanat Anwar : Lautan Manusia Di Machang....Media UMNO Kata 100 Org Jer...

Padang Majlis Daerah Machang (MDM) malam tadi penuh sesak dengan orang yang datang untuk mendengar pesanan dan peringatan Anwar Ibrahim menjelang hari menjatuhkan hukuman ke atas beliau atas tuduhan meliwat.

Kira-kira 40,000 orang ramai yang datang dari segenap penjuru di Kelantan untuk mendengar amanat dari tokoh yang didoakan bakal menjadi pemimpin nombor satu Malaysia

Sejak dari Asar lagi orang ramai terutamanya dari Gua Musang, Jeli dan termasuk dari Terengganu sudah mulai memenuhi padang MDM. Cuaca yang cerah tanpa hujan tambah menarik minat orang ramai untuk mengikuti amanat Anwar.

Walaupun hanya Tuhan sahaja yang tahu apa yang sedang bergelora di dalam hati Anwar bagi menghadapi 9 Januri, tetapi beliau seperti biasa terus membakar semangat rakyat dan memberi harapan agar terus berjuang dan melawan untuk menjatuhkan UBN.

Katanya dirinya tidak penting yang penting rakyat dan UBN mesti dijatuhkan untuk memastikan rakyat selamat. Ketidakadilan, korupsi, penyelewengan dan pengkayaan kroni di dalam Umno hendaklah di tentang habis-habisan.

Bagi dirinya, katanya dia akan bersama rakyat walaupun dalam keadaan apa sekali pun. Malam kelmarin katanya beliau bersama keluarga sudah berbincang untuk menghadapi apa saja kemungkinan.

"Kami berbincang dan keluarga memutuskan agar saya menghadapinya tanpa melarikan diri... bagi mengelakkan diri di penjara," katanya penuh semangat.

"Iya saya mengambil keputusan untuk bersama rakyat walaupun apa akan terjadi," katanya disambug dengan laungan dan takbir.

Keputusan itu menjelaskan bahawa Anwar sudah membuat perhitungan rela mati kerana memperjuangkan keadaan kepada rakyat dan meruntuhkan sistem pemerintah UBN yang zalim dan tidak adil.

Dengan gaya seorang pidato bebas tanpa duduk di restrom dan bergerak ke segenap penjuru pentas Anwar sekali lagi mengulangi komitmen Pakatan Rakyat terhadap nasib dan masa depan rakyat dan negara.

Katanya sekiranya Pakatan Rakyat diberi kemenangan, segala keperluan rakyat yang terdesak kini dan tidak dapat diatasi oleh kerajaan UBN seperti masalah kenaikan harga barang, pengangguran akan diatasi.

"InsyaAllah kalau hari ini kita menang, esok juga kita akan turunkan harga petrol", katanya di sambut laungan takbir Allahuakbar.

"Sekiranya kita menang kita akan tuntut royalti minyak supaya dikembalikan ke Kelantan," sambugnya, sekali lagi disambut dengan gemuruh oleh para hadirin. Di celah-celah sambutan itu terdengar jeritan dan pekikkan tumbang kan Umno pengkhinat.

Dalam pidato selama kira-kira 45 minit itu Anwar mengajak rakyat supaya tidak terpengaruh dengan gula-gula atau sogokan kewangan oleh Umno. "Anak muda jangan mudah terpengaruh dengan wang RM50 sehingga menggadaikan maruah negara," pesannya.

Sebelum Anwar, turut menyampai ucapan Pengerusi Perhubungan PKR Kelentan Abdul Aziz Kadir, Setiausaha Agung PKR Saifuddin Nasution Ismail, Speaker Dun Kelantan Nasruddin Daud yang mengganti Tok Guru yang sepatutnya hadir tetapi terpaksa membatalkan kerana kurang sihat.

psst....Kenapa begitu ramai sekali. bukankah anwar tu jahat orgnya. mengapa ? kenapa ? why ? Timkaiya ? Limaza ?

Ops...polis membenar PR buat perhimpunan bebas 901...Polis mengkhianati dato seri pakjib dan datin kakmah... 

  
  Masih Ingat dengan peristiwa ini??


Baca Berita Penuh ..

Wednesday, 4 January 2012

Tahu dan jangan buat tak tahu


Sepuluh tahun dahulu Setiausaha Pertahanan Amerika Donald H.Rumsfeld telah ditanya oleh wartawan tentang niat Amerika untuk menyerang Iraq. Rumsfeld telah memberi satu jawapan klasik ' There are known knowns ... there are known unknowns... there are also unknown unknowns' — atau ada pekara yang diketahui dan kita tahu... ada pekara diketahui tetapi kita tidak tahu...ada pekara yang tidak diketahui dan kita tidak tahu.

Dua belas tahun dahulu Anwar Ibrahim telah dituduh meliwat pemandu peribadinya Azizan Abu Bakar. Pada tahun 2004 kes liwat ini telah dibuktikan tidak berasas dan Anwar dibebaskan. Fakta pembebasan Anwar ini diketahui dan kita semua tahu. Anwar Ibrahim dipenjara selama 6 tahun bukan kerana meliwat tetapi kerana salah guna kuasa. Tentang fakta salah guna kuasa ini ramai yang tidak tahu dan ramai yang buat-buat tidak tahu.

Pilihanraya ke 12 - Pakatan Rakyat telah mendapat sokongan ramai dan berjaya menafikan Barisan Nasional majoriti dua par tiga di Parlimen. Anwar Ibrahim dilantik menjadi Ketua Pembangkang. Pakatan Rakyat telah menyediakan diri untuk mengambil alih pertabiran kerajaan Malaysia. Pakatan Rakyat juga mencadangkan Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri Malaysia dalam kerajaan Pakatan Rakyat. Semua ini diketahui dan kita semua tahu.

Pada 28 Jun Saiful Bukhari telah membuat laporan polis bahawa dia telah diliwat oleh majikannya yang bernama Anwar Ibrahim. Ini pekara diketahui dan semua orang tahu.

Pada 1 Julai 2008 Balasubramaniam anak lelaki Perumal telah mengeluarkan Surat Akuan Bersumpah dimana secara terang dan jelas dia mengumumkan kepada dunia bahawa Altantuya Shaariibuu ialah bekas kekasih Najib Razak. Balasubramaniam juga memberitahu kepada dunia bahawa Najib juga telah meliwat Altantuya. Fakta ini ada yang tahu dan ada yang buat-buat tidak tahu. Untuk yang ingin tahu fakta ini ada tercatit - fasal 25 pecahan 2 - dalam Surat Akuan Bersumpah Balasubramaniam. Kalau tidak baca pasti tidak tahu. Susudah membaca jangan buat-buat tidak tahu. 

Klik berita penuh untuk sambungan dan klik video ucapan nur amelina che bakri

Baca Berita Penuh ..

Paaaanassssssssss : Kak Jat Selak Kain Tunjuk Isyarat Freemason...


PUTRAJAYA, 3 Jan -- Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil ketika menyampaikan ucapan sempena penyampaian barangan permulaan perniagaan berjumpa RM 2.63 juta kepada 526 orang kurang upaya (OKU) pada program KAR1SMA Teman 1AZAM OKU di KPWKM di sini hari ini.

Bantuan yang diberikan adalah bagi membantu golongan OKU menceburi perniagaan berteraskan konsep Keusahawanan Sosial dan Pendekatan kebajikan produktif dalam usaha memperbaiki taraf kehidupan golongan OKU. 

-Bernama


Hahaha..
Dalam banyak-banyak pose yang jurugambar Bernama ambil, gambar Shahrizat dengan pose ini juga yang terpilih. Rasanya ramai yang masih ingat lagi isyarat tangan dari Najib sewaktu ucapan pengulungannya di Perhimpunan Agung UMNO tempoh hari.

Dan hari ini, Shahrizat mengulangi isyarat tangan itu di Putrajaya dalam sebuah program bantuan yang diberikan untuk membantu golongan OKU menceburi perniagaan.

Samada ianya merupakan satu isyarat Freemason yang tersembunyi atau mungkin ianya terjadi secara tanpa disedari, allahu'alam.


Tetapi bagi fanatik freemason, pasti mereka yakin bahawa Shahrizat sedang menyampaikan mesej freemason. Mereka amat mempercayai bahawa simbol-simbolyang ditunjuk oleh Shahrizat ini menunjukkan sifat 'penyembahan' dan kecintaan kepada unsur-unsur kesyaitanan.

Marrs (salah seorang pengkaji Freemason) menyimpulkan simbol ini sebagai 'I Love You, Syaitan'. Mengikut fahaman freemason juga, ianya membawa maksud simbol alat kelamin perempuan atau juga disebut 'yoni'. Bagi pengamal ajaran kesyaitanan tersebut, tiga jari yang terbuka merujuk kepada tiga tuhan sembahan iaitu Iblis

Tetapi kebiasaan yang kita faham, isyarat jari tersebut juga sering digunakan oleh kebanyakan remaja sebagai isyarat 'I love U'. Adalah terlalu ekstrim jika kita menuduh Shahrizat ini pengikut fahaman freemason semata-mata kerana isyarat tangannya itu. Mungkin Shahrizat sekadar ingin menyampaikan rasa 'cinta' dan 'kasih' kepada orang ramai yang ada pada program itu.

ATAU..

Mungkin juga Shahrizat ingin menyampaikan maksud tersirat bahawa dia begitu 'kasih dan sayang' pada jawatannya yang disandang ketika ini. Ya. Barangkali itu maksudnya. Jika tidak, sudah tentu dia melepaskan semua jawatannya itu berikutan isu skandal lembu disebabkan oleh ahli keluarganya.

''Yooooo Fremasin''

Fremason bertanggungjawab menyebabkan iraq huru-hara kacau bilau sehingga kini....


psst.....Macam mana pencacai? apa komen pencacai selepas ni??


Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 3 January 2012

Ibu Mengaku Beli Baju Seksi Untuk Amelina Che Bakri...


Ibu Amalina,Sabariah berkata, beliau kesal dengan laporan blog itu yang melemparkan pelbagai tohmahan termasuk menyiarkan gambar peribadi anak tunggalnya berusia 23 tahun itu yang kini sedang menamatkan pengajian tahun akhir.

Beliau yang juga Penolong Kanan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Taman Johor Jaya 2, berkata gambar yang disiarkan blog terbabit dipercayai dicuri dari laman sosial Facebook Nur Amalina.

“Pakaian yang dipakai Amalina dibeli saya sendiri, manakala gambar terbabit dirakam ketika kami bersama melancong ke Paris untuk bercuti pada Ogos 2009.

“Sebenarnya, gambar yang disiarkan itu gambar lama yang bersifat peribadi.

Saya mengenali setiap rakannya yang turut berada dalam gambar itu,” katanya.

Sabariah berkata, Amalina ada menghubunginya melalui panggilan video ‘Skype’ kelmarin berhubung penyebaran gambarnya yang dituduh seksi itu dalam laman blog.

“Dia ketawa ketika menceritakan perkara itu kerana sudah lali dengan tohmahan sebegini. Ini bukan kali pertama kejadian seumpama itu berlaku. Mungkin ada orang cemburu dengan kejayaan anak saya selama ini,” katanya. -BHPertama saya ingin menyatakan bahawa pendedahan berkenaan tidak ada unsur "malafide" atau berniat jahat.

Ia dilakukan sebagai pengajaran kepada semua umat Islam di dalam negara dan di luarnegara, bahawa anda tidak boleh bersikap sedemikian - sikap yang dilarang dalam agama.

Jika kita tidak mahu diaibkan, kita tidak sepatutnya melakukan perkara-perkara yang boleh mengaibkan.

Kita tidak boleh mengumpat, apatah lagi memfitnah, TETAPI bukti bergambar yang tersebar luas seperti di atas, maka yang kita minta ialah KEBENARAN itu dijelaskan.
Bukan saja GB, ramai yang terkilan dengan pendedahan gambar/foto/imej yang dilakukan sendiri oleh Nur Amelina lewat facebooknya. Mengapa Nur Amelina berbuat demikian? Apatah lagi gambar profilnya untuk memperkenalkan diri adalah sekeping foto beliau berpakaian tanpa bertudung berposing berpelukan dengan seorang lelaki Mat Salleh? Apakah penjelasan terhadap hal tersebut? Malah jawapan terakhir Nur Amelina sendiri, beliau lansung tidak menafikan sebaliknya menyatakan: "I don't care what people say about me as I wear my pain everyday."


Didapati bahawa gambar/foto/imej tersebut dan kesemua imej yang tersiar di facebooknya adalah asli, tidak menggunakan photoshop. Dan ibu Nur Amelina membuat pengakuan:
“Pakaian yang dipakai Amalina dibeli saya sendiri, manakala gambar terbabit dirakam ketika kami bersama melancong ke Paris untuk bercuti pada Ogos 2009.

“Sebenarnya, gambar yang disiarkan itu gambar lama yang bersifat peribadi.

Jika betul demikian, maka adalah tidak wajar ianya dipertontonkan di khalayak ramai di facebook. 

Jadi tidak perlu menuduh ia sebagai "fitnah" kerana fitnah merujuk kepada mengadakan sesuatu yang tidak ada atau tidak berlaku sedangkan apa yang berlaku ialah gambar/foto/imej itu adalah BENAR.

Perbuatan salah tetap salah walau cuba dibela dengan apa cara sekalipun. Itu hukum kebenaran.

Kepada semua, anggaplah apa yang berlaku sebagai satu pengajaran.

Banyak benda pelik kat sini,antaranya:
1. Apa ke jadahnya mak dia beli pakaian telanjang untuk anaknya?

2. Kerana emaknya mengatakan gambar "peribadi" Amalina di"curi" dari laman Facebook. Mana ada yang peribadi kalau dah masuk Facebook kan?
(Patutke gambar separuh telanjang dikongsi bersama rakan-rakan)


3. Itu gambar lama. Maknanya dah lama la mak dia sorokkan kemungkaran?

4. Emaknya mengenali rakannya setiap seorang. Hukum jatuh halal ke bila memeluk bukan muhrim yang berstatus rakan?

5. Kalau itu bukan gaya hidup bebas, itu gaya hidup apa? Islam?

Bukankah hujah makcik tu tidak setaraf dengan jawatan makcik sebagai Penolong Kanan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Taman Johor Jaya 2?

Kenapalah makcik bagi komen. Bukankah lebih elok makcik berdiam diri? 

psst...Makcik, takkan tahu tahu Islam mengajar umatnya mentutup Aurat, Apa yg makcik lakukan semua itu bagaikan makcik memalukan keluarga makcik sendiri?? Kalau makcik tahu, sudah tentu makcik tak komen sebegini.
-Sumber
Disini dan sini-

Ini posting terakhir saya berkenaaan dengan Amalina dan ibunya,bukan niat kita nak memalukan dia,kita tegur dia atas dasar sayangkan saudara seislamTapi kalau mak dia sendiri dah mengaku,lantak koranglah.Mak dia takkan tak tahu mana dosa mana pahala,diaorang sendiri yang pilih jalan hidup dia...



Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat