Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label akidah. Show all posts
Showing posts with label akidah. Show all posts

Wednesday, 1 February 2012

Jangan Jadi Ulama Pengampu!!!

Lu semua tengok video ni, Si Ulama ni cakap tak serupa bikin

Dan Tonton Video Ni

Ulama ini akan hadir dengan seribu satu alasan, iaitulah alasan mengapa UMNO tidak boleh ditentang atau dihina. Dari isu protes hinggalah ke isu pemakaian baju kuning. Maka keluarlah seribu satu ayat dan seribu satu hadis merekrut Tuhan demi masa depan orang Islamlah kononnya. Orang ramai kembali percaya dengan UMNO. Kerana UMNO tidak lagi mencaci atau mempermainkan agama Islam seperti zaman pemerintahan Mahathir.


Ulama muda cari makan UMNO ini cuba memperlihatkan mengenai kelebihan bersatu dengan UMNO daripada menentang UMNO. PAS diajak meninggalkan DAP dalam Pakatan Rakyat demi hayat perjuangan umat Islam di Malaysia.

Ulama muda cari makan UMNO ini dikatakan sedang berjuang dari dalam. Ramai yang mempercayai akan perkara ini. Akan tetapi lupakah kita bila mana Anwar Ibrahim suatu ketika dahulu berjuang dari dalam UMNO? Sehingga menduduki kerusi nombor dua negara? Apa jadi pada beliau hari ini?

Andai kata PAS termakan ajakan UMNO untuk bergabung. Maka jelaslah bahawa formula UMNO di zaman Najib ini seperti berikut:-

UMNO + PAS + MIC + MCA = BN

AzrinRen : Kalau lu dah banyak ilmu tentang agama, hukum hakam agama, sistem agama dan lain-lain perundangan agama. Lu harus berdakwah secara berhemah bukan jadi pengampu. Lu dengan cara lu tu membolehkan orang ramai hilang hormat sama lu, Lu ni seolah-olah nak kata UMNO semua batul dan nak tutup pekong busuk mereka. Lu ambil contoh macam ustaz azhar idrus tu. Semua orang hormat dia sebab sikap dia bukan orang yang kuat pengampu macam lu. Gua dari dulu memang tak suka pergi tengok kuliah lu. Lebih baik gua pergi tengok kuliah mantan mufti datuk asri zainul abidin, mufti perlis dr juanda jaya dan ustaz nazim daripada tengok kuliah lu. 

Kepada umum, nabi kita adalah nabi muhammad rasulullah s.w.t, jadi kita harus mengikut hukum sunnah nabi dan melihat bagaimana cara nabi berdakwah. Bukan macam si ustaz ni.Kuat mengampu, Selepas masuk UMNO semua dia cerca marba tanpa mencermin diri sendiri. Sekian.

psst....Mahathir arah polis bunuh orang islam di memali ada lu bersuara?? hassan ali perguna agama untuk mensabotaj pentadbiran selangor, ada lu bersuara??

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat