Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label amerika syarikat. Show all posts
Showing posts with label amerika syarikat. Show all posts

Friday, 28 January 2011

Khilafah Dan Kebangkitan Islam : - Inside Story - Is Mubarak's rule threatened?

 
 
Tunisia ke Mesir ke Nusantara...
Tak mustahil malah InsyaAllah diharap berlaku..
Dengan keadaan politik2 semasa yang tidak menentu di Malaysia
dan muaknya Rakyat Malaysia terhadap politik2 kepartian yang ada..

Satu reform baru dengan InsyaAllah Tunku Mizan mengambil Pemerintahan Di Malaysia dengan Pasukan Keselamatan Tentera dan Polis
diletakkan di bawah beliau dan kemudian Satu pemerintahan Baru Malaysia.. Khilafah.... Laughing Our Wish ALLAH Will 

Kenapa nak lari? umno pun kenalah belajaq-belajaqlah kat anak mubarak murtabak ni ya :D 

KAHERAH - Seorang anak lelaki Presiden Mesir, Hosni Mubarak melarikan diri ke London dengan membawa 100 bagasi, lapor beberapa buah akhbar semalam.

Anak lelaki Hosni itu, Gamal berusia 48 tahun melarikan diri selepas sjeumlah para penunjuk perasaan yang mendapat ilhan dari kejadian di Tunisia menuntut peletakan jawatan bapanya.

Bapanya telah memerintah Mesir selama 30 tahun selepas kematian Anwar Sadat yang mati ditembak dalam satu majlis ketenteraan.

Gamal kerap dikatakan akan menggantikan bapanya sebagai Presiden Mesir.

Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 28 December 2010

Mahfuz : - Bank Amerika arah pelabur keluar


AzrinRen : - Memang dah kerja orang melayu UMNO-BN...bak kata pepatah 'BIAR SAMA PUTIH MATA' sebelum kerajaan PR ambik alih. Itu memang perangai orang melayu dan mungkin juga saya jika tak disesatkan oleh nafsu...Siapakah yang menjahanamkan ekonomi negara Malaysia? UMNO-BN lah jawab nya.

 TEMERLOH, 28 Dis: Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar mendedahkan terdapat institusi kewangan dari Amerika Syarikat mengarahkan pelabur-pelabur dari negara itu mengalihkan perniagaan ke negara lain selepas isu penggantungan Ketua Pembangkang di parlimen Datuk Seri Anwar Ibrahim baru-baru ini.


Ahli Parlimen Pokok Sena itu menjelaskan, perkembangan tersebut berlaku akibat timbul krisis keyakinan terhadap pemerhati ekonomi luar negara kerana pertama kali berlaku dalam sejarah negara Komanwel ketua pembangkang digantung.

Berucap dalam satu majlis dialog isu semasa dengan ahli-ahli PAS Kawasan ini yang berlangsung di pejabat Perhubungan PAS Pahang di sini, Mahfuz berkata keadaan tersebut sudah tentulah merugikan negara dari aspek ekonomi.

“Saya diberitahu apabila Anwar Ibrahim bersama tiga orang ahli parlimen pembangkang digantung, sebuah bank di Amerika segera menasihatkan para pelabur Amerika yang berurusniaga di sini segera mengalih dana mereka ke negara lain.

“Ini pertama kali berlaku dalam sejarah negara Komanwel ketua pembangkang digantung dan mereka yang sentiasa memerhati perkembangan bimbang dengan kesan kestabilan politik dan kesannya akan dirasai nanti,” katanya.

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat