Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label anwar ibrahim bebas 901. Show all posts
Showing posts with label anwar ibrahim bebas 901. Show all posts

Tuesday, 17 January 2012

'Anwar sokong hukum Islam, bukan homoseksualiti'



PKR hari ini mempertahankan ketua umumnya Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada dakwaan bahawa beliau mahu menghalalkan homoseksualiti atau hubungan sejenis di negara ini.

Sebaliknya, Pengerusi Biro Pemahaman dan Pemantapan Agama, PKR Ahmad Kassim berkata Anwar sebenarnya menggesa agar undang-undang yang bertentangan dengan Islam mengenai isu itu dikaji semula.

“Datuk Seri Anwar Ibrahim tegas menyatakan bahawa beliau, PKR dan Pakatan Rakyat tidak menganjurkan, membenarkan ataupun menghalalkan homoseksualiti (hubungan sejenis).

“Walaubagaimanapun beliau berpendirian undang-undang lapuk yang tidak berlandaskan syarak serta menzalimi rakyat Malaysia wajar disemak.


Baca Berita Penuh ..

Monday, 16 January 2012

Papagomo & Parpukari Disaman RM10 Juta

Penulis blog pro-Umno hadapi saman fitnah RM10j

Penulis blog pro-Umno Papagomo dan Parpukari menghadapi tuntutan saman sehingga RM10 juta setiap seorang kerana didakwa memfitnah ahli perniagaan Abdul Razak Mohd Noor.

Abdul Razak melalui firma guaman Netto & Co pada 3 Januari lalu mengeluarkan surat tuntutan ke atas kedua-dua mereka dan juga satu notis tuntutan yang disiarkan pada akhbar utama Sabtu lalu.



Ketika dihubungi, peguam Abdul Razak, - Ruben Netto berkata anak guamnya itu terpaksa menggunakan notis awam kerana beliau tidak mempunyai cara lain untuk membela dirinya.

Baca Berita Penuh ..

Sunday, 15 January 2012

LEMAN RAJA LAWAK CABAR BERAHIM ALI DEBAT FACE TO FACE DI FORUM KEKUATAN MELAYU DAN POLITIK ISLAM DI SINGAPURA.


Hebat betui kawan aku si Belacak ni. Tapi yang hang pi cabar dengan orang yang tak setaraf dengan kita tu pasai apa.

Hang tu belajaq tinggi dan keluaq universiti tapi Berahim ali tu belajaq sampai ITM saja iaitu tempat budak2 tak lulus periksa masuk time dia sekolah dulu kah kah kah.

Sebab tu bila dia jadi Timbalan Menteri dulu dia tukaq ITM jadi UiTM sebab nak cover dia punya status pendidikan. Nanti bila orang cari taraf pendidikan dia orang akan kata dia pun keluaq universiti jugak kah kah kah.


Dengan Ambiga yang pompuan tu pun dia lari lintang pukang, inikan pulak dengan hang. Dah la hang ni lawyer, artis pulak tu..lagi dia tak boleh tahan nanti bila hang keluaq hujah ikan belacak kah kah kah.

Baca Berita Penuh ..

Friday, 13 January 2012

RM13,000 dalam 5 TAHUN?, Najib Guna SKIM PONZI?

"Skim Amanah Rakyat 1 Malaysia" adalah Skim Ponzi - Skim Cepat Kaya?

Nampaknya kerajaan 1Malaysia Najib betul-betul sudah kekeringan duit.

Skim yang dikenali sebagai "Skim Amanah Rakyat 1 Malaysia" atau "Sara 1 Malaysia" yang baru diperkenalkan, membolehkan rakyat yang pendapatan seisi rumahnya RM3,000 dan ke bawah untuk membeli 5,000 unit Amanah Saham 1 Malaysia (AS 1Malaysia) dengan RM1 setiap satu dan mendapat pulangan yang dijamin dua kali jumlah pelaburan mereka selepas lima tahun.

"Anda tidak boleh menemui pakej seperti ini di tempat lain," kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada majlis pelancaran skim itu di Pusat Dagangan Dunia Putra.

Di bawah Sara 1 Malaysia, pemohon boleh memilih untuk melabur RM5,000 daripada simpanan mereka untuk membeli unit-unit pelaburan atau memohon pinjaman dari bank-bank yang mengambil bahagian. Menurut PM, orang yang melabur dalam skim ini menggunakan simpanan mereka akan diberi dividen yang tetap RM134 sebulan. Tetapi jika mereka memilih untuk melabur semula dalam skim ini, mereka akan berpeluang untuk menerima RM13,000 pada akhir jangka hayat lima tahun program ini.

Mereka yang membuat pinjaman perlu membayar RM84 sebulan sebagai pembayaran balik, baki wang RM50 digunakan untuk melabur semula dan menerima RM10, 000 dalam tempoh lima tahun. Skim ini bagaimanapun terhad kepada 100,000 isi rumah.

Baca Berita Penuh ..

Thursday, 12 January 2012

Sheik Qaradawi Ucap Tahniah Kepada Anwar



Kepada Mereka yang belajar Arab Boleh terus baca,
kepada mereka yang buta Arab mcm aku (kecuali baca Quran)
Aku dah tolong terjemahkan setakat mampu kat bawah ni
Semoga mudah difahami. faham-faham jelah google translate

"Dr Yusuf al-Qaradawi menghantar mesej tahniah kepada
Encik Anwar Ibrahim, Bekas Timbalan Perdana Menteri Malysia
dan Penasihat Parti "Keadilan Rakyat," selepas keputusan itu
membebaskannya daripada pertuduhan terhadapnya.

"Ketua Kesatuan Ulamak Islam Antarabangsa dalam mesejnya,
kami akan menghantar kepada anda hati dipenuhi dengan
kegembiraan dan tersenyum mulut kerana ditunjukkan oleh Allah
tidak bersalah anda menurut kuasa mahkamah, dan kerana Tuhan
bersama anda dengan kasih sayang orang, dan rasa hormat dari rakyat"

"Kasih sayang dan rasa hormat daripada rakyat Malaysia, adalah
produk langsung usaha anda terhadap pembaharuan politik,
yang dijangka anda akan terus walau di mana "

-Qaradawi.net-

ok ini je yang dapat aku terjemahkan melalui google translate
aku memerlukan bantuan2 rakan2 belajar arab untuk terjemahan
yang selebihnya.. Nyesal aku belajar Arab sekerat-sekerat,
dah nampak dah kesannya.. "."..

Berita ini dipetik dari blog : Milosuam
Namun bagi mereka yang jenis-jenis mahu kan bukti macam aku,
bolehlah kalian ke Qaradawi.net.. untuk capaikan terus click bawah
Dr Yusuf Qaradawi Ucap Tahniah kepada DS Anwar Ibrahim

psst...Papagomo dan blogger-blogger upahan PAKJIB bila nak ucap tahniah kepada bang nuar??

Baca Berita Penuh ..

3000 Warga Jerman Mengucap Dua Kalimah Syahadah


Ketika rakyat beberapa negara Islam menjadi murtad, fasiq dan zindiq, rakyat dari negara bukan Islam pula berbondong-bondong memeluki Agama Islam untuk menjadi Muslim Sejati.

sebagaimana...
kita sedang perhatikan...
ummat eropah makin ramai kembali pada Islam.
sedang ummat di timur...makin jauh daripada Islam. bahkan murtad!!

apakah Islam sebenarnya...bangkit di eropah???
dan bukannya di sebelah kita???
 apakah Rasulullah saw menunjukkan timur itu..hakikatnya di eropah dan bukannya di sini??? 

cabar fikiran sendiri.

psst...Politik menentang UMNO tetap diteruskan..hari ni amik tau hal lain pula....kekekeke...pakjib botaki harus bertaubat!!!

Baca Berita Penuh ..

Wednesday, 11 January 2012

Pembangkang Kedah Puji Belanjawa Kerajaan Ngeri Kedah.


Alhamdulillah...macam nilah. ni bukan lembu namanya..kalau lembu dia banyak mengampu lebih dari tanduk kerbau..kekeke...apa alasan pencacai Umno selepas ini? adakah mereka akan berkata mereka ni sudah dibeli oleh pakatan rakyat atau anwar? seperti biasa ayat yg papagomo setan tu selalu gunakan :D

Adakah utusan akan menyiar laporan seperti video diatas? adakah mereka tak rasa malu jika menyiarkan? adakah kakmah atau rosmah binti mansor akan pijak-pijak utusan atau media-media ampu Umno yg lain jika menyiarkan? kekeke..mati hidup balik takkan menyiarkan sebab sumber rezeki media-media Umno datangnya dari Umno sendiri. rezekinya datang dari Allah s.w.t bukannya dari Umno..

kekek...Apa-apa pun azrin ren yg tidak hipokrik ni juga mahu mengucap tahniah kepada kerajaan pakatan rakyat di negeri kedah sehinggalah belanjawan dipuji leh pembangkangnya iaitu bekas parti pemerintah UMNO...kkeke..sebab apa belanjawan negeri kedah dipuji oleh Umno sendiri? sebab belanjawan negeri kedah adalah untuk rakyat bukan untuk kroni-kroninya yg selalu di amalkan oleh Umno.

psst...Janganlah meroyan yer pencacai Umno..kekeke...



Baca Berita Penuh ..

Anwar vs Mahathir...U Die Or I Die...Or Najib Die



Anwar bebas, Umno pecah

Mantan perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, apabila ditanya mengenai keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur membebaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim, secara sinikal beliau menjawab:

"Walaupun saya hairan jugalah pasal dia (Anwar) tak bersalah. Tapi ini bukti bahawa tidak ada konspirasi dari dulu sampai sekarang."

"Apabila pihak mahkamah berpendapat dia (Anwar) tidak bersalah, mereka (mahkamah) berkata dia tidak bersalah. Mungkin ada pihak yang nak appeal, saya tak tahulah."

Mahathir memang terkenal dengan komen-komen sinikalnya. Anwar Ibrahim adalah bekas anak didik yang ditatang beliau satu ketika dahulu.

Namun akhirnya Anwar menjadi musuh politik nombor satu Mahathir yang menjadi perdana menteri selama 22 tahun itu. Anwar juga merupakan satu-satunya ahli politik yang masih belum dapat “dibunuh” karier politiknya olehnya.

Ahli-ahli politik lain seperti Tengku Razaleigh Hamzah, Tun Abdullah Ahmad Badawi, Tun Musa Hitam dan ramai lagi, terpelanting dengan mudah apabila bertembung dengan Mahathir.

Sudah pasti Mahathir adalah orang yang paling tidak gembira dengan keputusan mahkamah tersebut. Jika Anwar didapati bersalah Isnin lalu, Mahathir sudah boleh berehat dengan tenang bersama keluarganya menghabiskan sisa-sisa hayatnya yang masih ada.

Apabila Mahathir berkata, “Mungkin ada pihak nak appeal, saya tak tahulah” – ini merupakan satu isyarat bahawa kes liwat II ini masih belum selesai dan sudah pasti bapa kepada Datuk Mukhriz itu mahu rayuan dilakukan terhadap keputusan mahkamah supaya perang liwat II berterusan.

Peperangan politik antara Mahathir-Anwar masih belum selesai walaupun ia telah memakan masa hampir 12 tahun. Suka tak suka pertembungan antara kedua-dua ahli politik ini telah mengheret seluruh negara bersama.

Apa yang bakal terjadi?

Kita lihat nanti apabila pendakwaraya membuat rayuan terhadap keputusan mahkamah Isnin lalu. Apabila itu berlaku, lebih jelas lagi perpecahan dalam Umno kelihatan.

Najib akan berusaha keras untuk pastikan keputusan mahkamah Isnin lalu kekal di mahkamah rayuan. Jika keputusan mahkamah rayuan berbeza, hilang terus kepercayaan golongan atas pagar terhadap program transformasi politik beliau.

Sementara golongan “garis keras” yang berdiri di belakang timbalan perdana menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mahukan Anwar disimpan dalam penjara agar ketua pembangkang itu mengalami nasib seperti mantan pengerusi Putera-AMCJA, Dr Burhanuddin Helmy – menghabiskan masa lama dalam penjara sepanjang perjuangan politiknya.

Jika gagal menjinakkan golongan garis keras dalam Umno,Najib akan berada dalam keadaan, “yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran”. Apatah lagi pada ketika ini Umno mengalami masalah besar di basis sokongan mereka – Melayu kawasan pedalaman apabila Skandal NFC diketahui umum.

LAWAN TETAP LAWAN!

psst...Bapa saiful mohon peguam buat rayuan....bapak boret anak rintik...kedua-dua manusia yg tak berguna.


Baca sambil layan lagu..kekek..




Baca Berita Penuh ..

DNA Tercemar : Peluang Saiful Merayu Menghadapi Jalan Sukar


apa Saiful mohon Peguam Negara rayu kes liwat II

Azlan Mohd Lazim, bapa kepada pengadu kes liwat II, Mohd Saiful Bukhari berkata beliau akan mempertimbangkan untuk mengambil tindakan sivil susulan keputusan Mahkamah Tinggi Isnin lalu yang memihak kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Katanya, buat masa ini beliau masih menunggu langkah yang akan diambil peguam negara -- sama ada akan merayu keputusan tersebut.

Peguam Negara juga masih belum menghubungi beliau berhubung tindakan itu, kata Azlan, 58, ketika ditanya pada sidang media hari ini.

Dalam pada itu, Azlan turut menyelar Majlis Peguam yang sebelum ini membuat saranan kepada Peguam Negara untuk tidak merayu kes berkenaan.

"Pada hemat saya, tindakan majlis peguam itu... langkah untuk menidakkan hak seseorang warganegara untuk diadili dan didengar rayuannya ke peringkat tertinggi," katanya.

Badan itu sebaliknya perlu bersikap neutral dan tidak menghalang proses keadilan, kata Azlan lagi.

"Adakah gesaan itu melambangkan pendirian semua peguam atau hanya pendirian individu tertentu yang menduduki kerusi Majlis Peguam yang berkepentingan politik?

"Diharap pihak Peguam Negara tidak terpengaruh," katanya lagi yang menambah anggota keluarga itu juga menerima keputusan mahkamah dengan tenang.

Katanya, masih ramai yang masih bersimpati dengan Saiful dan juga keluarga beliau atas keputusan tersebut.

"Tapi apa boleh buat itu keputusan mahkamah," katanya lagi dalam sidang media di kediamannya di Petaling Jaya.

"Sebagai bapa saya akan terus bersama anak saya untuk dapatkan keadilan,

Katanya lagi, Mohd Saiful, 26, kini berada di dalam negara dan bekerja di Kuala Lumpur.

Azlan berkata anaknya itu juga kini masih bujang, seperti dirinya. -mk

''Saiful: Saya tidak akan serah kalah, mahu kes dibawa ke Mahkamah Rayuan

Mohd Saiful Bukhari Azlan berharap pihak pendakwa dapat mengemukakan rayuan di Mahkamah Rayuan untuk mendapat pembelaan adil untuk dirinya.

Dalam tulisan terbaru di blognya, Mohd Saiful (gambar), 26, bekas pembantu peribadi dan pengadu kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau mempunyai hak untuk mendapat pembelaan yang adil hingga ke peringkat tertinggi badan kehakiman.

"Semua sedia maklum keputusan pada hari ini tidak memihak kepada saya. Namun saya redha dan menghormati keputusan ini...saya menerimanya dengan hati yang tenang.

"Bagaimanapun aduan saya sebagaimana laporan polis yang dibuat pada 28 Jun 2008 mempunyai hak untuk diadili hingga ke peringkat mahkamah atasan. Oleh itu saya dan keluarga berharap agar pihak pendakwa raya dapat memfailkan dan membawa kes ini ke Mahkamah Rayuan," katanya.

Anwar, Ketua Umum PKR dan Ahli Parlimen Permatang Pauh hari ini dilepaskan dan dibebaskan dari tuduhan meliwat Mohd Saiful tiga tahun lalu.

Hakim Mahkamah Tinggi Datuk Mohd Zabidin Diah membuat keputusan itu dengan alasan tiada keterangan yang menyokong keterangan mangsa selain pihak pendakwaan gagal membuktikan Anwar melakukan perbuatan itu.

Anwar, 64, dituduh meliwat Mohd Saiful di Kondominium Desa Damansara di Bukit Damansara di sini, antara pukul 3.10 petang dan 4.30 petang 26 Jun 2008.

Tambah Mohd Saiful, beliau percaya setiap perkara yang berlaku "ada hikmahnya" selain ia ketentuan Allah.

"Sebagai hamba Allah, saya percaya bahawa setiap yang berlaku itu pasti ada hikmahnya. Perancangan Allah pastinya jauh lebih hebat dari manusia.

"Iman dan keyakinan saya pada Allah tetap teguh. Allah Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana." katanya.

Di akhir tulisannya, Mohd Saiful berkata beliau tidak akan sesekali menyerah kalah. -TMI


Ulasan GB

Meneliti keputusan hakim, maka kita akan dapati pihak pendakwa tidak mempunyai alasan untuk membuat rayuan. Ini kerana pihak pendakwa tidak mempunyai bukti lain untuk diketengahkan selepas kedua-dua bukti materi telah ditolak iaitu DNA dan oral-lisan.

Hakim Mohamad Zabidin, dalam keputusan yang mengejutkan memutuskan Anwar tidak bersalah dan mengarahkan supaya beliau dibebaskan.

Hakim Mohamad Zabidin yang tidak membaca penghakiman penuh kecuali kesimpulannya berkata kedua-dua bukti iaitu DNA dan oral-lisan tak boleh sabit kesalahan.

"Selepas meneliti bukti, saya tidak boleh pasti 100 peratus bahawa bukti telah diusik.

"Justeru, mahkamah keberatan menerima bukti sedemikian dari SP1 Saiful."


Mengimbau kembali perbicaraan, Pakar forensik dan patalogis Australia, Dr David Wells menyifatkan integriti spesimen yang diambil daripada pengadu Saiful Bukhari Azlan dalam kes fitnah liwat II ke atas Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim amat kritikal.

Kita juga telah didedahkan maklumat bahawa seorang pegawai polis, Pegawai penyiasat (IO) DSP Jude Blacious Periera mengakui bahawa beliau memotong bahagian luar plastik spesimen DNA untuk tujuan penandaan.

Malah Jude turut memberitahu bahawa beliau menyimpan spesimen tersebut di dalam almari tidak berhawa dingin lebih daripada 40 jam.

Pasukan peguambela pada hari ini berjaya menimbulkan kesangsian tentang cara pengendalian sampel DNA yang diambil oleh doktor dari Hospital Kuala Lumpur (HKL) ke atas Saiful.

Katanya Jude sendiri telah melanggar prosedur analisis kimia dengan memotong bekas plastik yang mengandungi sampel DNA pengadu.

Dalam pada itu Sankara yang ditemui di perkarangan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur berkata, "Pakar mengatakan IO telah potong beg. Ini memberi peluang kepada kontaminasi dan perkara ini memang berlaku. Kononnya untuk buat penandaan baru dan pakar cakap prosedur ini tidak betul. Itu menujukkan kejayaan pihak pembela hari ini".
Sekarang apabila bahan bukti utama telah tercemar dan ditolak, apa lagi yang hendak dirayukan? Apa evidences lain yang hendak dikemukakan? Dubur Saifulkah? Itupun disyaki telah dicemari.

Tiada ruang untuk pendakwa raya hendak persoalkan dan menekan mahkamah supaya bahan bukti itu diterima semula kecuali ada permainan lain direncanakan untuk menafikan keputusan hakim tersebut.

Justeru itu, harapan untuk Saiful agar Peguam Negara merayu adalah tipis dan GB merasakan peguam negara tidak akan mengambil risiko dimalukan lagi jika membuat rayuan terhadap kes ini. Apatah lagi Peguamcara II, Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden mewakili pihak pendakwaraya dan Pejabat Peguam Negara bagi kes liwat II dilaporkan sebelum ini telah pun meletakkan jawatannya!

Laporan sebelum ini
klik untuk baca''




Maklumat Lanjut Jom Ge GB








Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 10 January 2012

Bob Kuman Masuk PAS...


Sudah lebih seminggu sambutan tahun baru 2012 yang diadakan di Dataran Shah Alam meninggalkan satu fenomena yang hebat. Sambutan meriah yang turut dihadiri oleh artis-artis yang 'jiwa' mereka dekat bersama gerakan Islam. Rupa-rupanya masih ramai lagi artis-artis di luar sana yang ingin bersama-sama dalam gerakan Islam ini. Walaupun menjalani kehidupan yang serba-serbi menyeronokkan - sentiasa bersosial dan berhibur. Namun apabila mereka kembali ke rumah dan berfikir, ramai di antara mereka yang merasakan ada kekosongan dalam diri mereka. Antara artis yang mengkagumi Ust Azhar Idrus adalah Bob Kuman.

Bob Kuman atau nama sebenarnya Husni Mohd Rawi memperolehi nombor telefon Ust Azhar Idrus daripada Zizan dan telah menghubunginya baru-baru ini ketika berada di dalam hospital. Mengakui telah mengikuti siri kuliah dan ceramah Ust Azhar Idrus melalui internet sejak setahun yang lalu, akhirnya beliau berjaya bercakap dan berbual dengan Ust Azhar Idrus sendiri.

Di dalam perbualannya itu, Bob menyampaikan hasrat hati ingin berada bersama-sama dalam gerakan dalam Islam tetapi sentiasa ada halangan. Lebih menarik lagi, beliau turut memaklumkan bahawa bapanya sendiri merupakan penyokong kuat PAS suatu ketika dahulu dan pernah di rumah mereka menjadi markaz PAS.


Bapa Bob Kuman, Hj Mohd Rawi merupakan penyokong kuat PAS

Berdasarkan sambutan dan sokongan yang diterima oleh Ust Azhar Idrus daripada kalangan artis, Ust Azhar telah menyeru kepada orang ramai supaya berdoa kepada Allah, semoga membuka hati orang-orang hiburan seperti ini supaya peminat-peminat mereka akan turut mengikuti jejak langkah mereka (artis) yang ingin mendekati kepada Islam.

Azrin Ren : Alhamdulillah, semakin ramai artis sedar dan berniat untuk mengikut ke landasan yg sebenar, hanyalah artis pentingkan duniawi sahaja yg akan join umno. semoga lebih ramai lagi artis-artis akan bersama PAS iaitu sebuah parti seangkatan PKR, DAP didalam pakatan rakyat. mahasiswa, peguam, penjawat awam, pelajar dari luar negara semuanya sudah pun mengubah arah untuk menyokong Pakatan Rakyat. ayuh kuburkan umno, jangan kita pentingkan diri sendiri dan juga duniawi kerana menyokong umno, kita harus menjadi manusia yg saling bantu membantu dan bersatu untuk membawa keamanan negara yg bernama malaysia. 

Kerjasama itu adalah amalan yang saling bertukar ganti, sekali kita meminta tolong dia sekali lagi dia meminta tolong kita, melihat kepada keperluan kita dan keperluan orang yang bekerjasama. Saya berpendapat bentuk kerjasama ini perlu mengalami perubahan dan lebih optimis. Hal ini kerana tahaluf itu adalah berkait dengan dua belah pihak. kita perlu memahami isu mememinta bantuan dan isu memberi bantuan. Sekiranya kita memahami kedua-dua isu ini, mudahlah kita memahami konsep tahaluf ini.

psst....Blogger-Blogger UMNO bila nak masuk PR???



Baca Berita Penuh ..

Atlantuya Menangan Semasa Dibunuh Dan Di C4kan...


Episod sensasi pembunuhan Penterjemah berbangsa Mongolia kelihatan seperti telah berakhir.

Penutupan kes itu awal minggu ini oleh Peguam Negara gara-gara tuduhan memberikan kenyataan palsu oleh penyiasat persendirian yang telah membelit PM Najib Razak terhadap kes pembunuhan penterjemah berbangsa Mongolia Altantuya Sharibuu dalam tahun 2006 sebenarnya telah membiarkan seorang yang rapat dengan PM terlepas daripada tuduhan membunuh.
Penutupan kes itu dilihat sebagai penulisan bab terakhir dalam satu kes pembunuhan sensasi dalam riwayat 1 Malaysia, yang melibatkan satu kematian yang menggerunkan, konspirasi peringkat tertinggi, dipercayai melibatkan lebih daripada 100 juta Euro rasuah dan satu pendakwaan yang dilihat sebagai pentas palsu untuk menjauhkan pendakwa sejauh yang mungkin daripada melibatkan Najib sebagai TPM dan isterinya Rosmah Mansur dalam kes tersebut.

Penyiasat Persendirian, P Balasubramaniam, diambil bekerja pada tahun 2006 oleh Abdul Razak Baginda, seorang sahabat karib Najib yang berperanan sebagi seorang penganlisis pertahanan daripada Malaysian Strategic Research Centre , untuk menjauhkan Altantuya daripada Baginda kerana dia (razak Baginda) telah meninggalkan perempuan Mongolia itu. Altantuya menuntut bayaran upah sebanyak USD$500,000 kerana peranannya sebagai penterjemah dalam transaksi kapal selam Pranchis kepada Malaysia. Satu pasukan pendakwaan Peranchis masih menyiasat kes penjualan kapal selam kepada Malaysia dan mencari sama ada rasuah juga dibayar kepada ahli politik Perancis dan Malaysia.

Pada Julai 2008, semasa perbicaraan yang membosankan itu berjalan, P. Balasubramaniam mengeluarkan akuan bersumpah menuduh Najib pada masa itu TPM terlibat dalam pembunuhan itu, sebagai cara untuk menarik balik seluruh kandungan akuan bersumpah pertama tersebut maka satu akuan bersumpah lain (kedua/palsu) telah dibuat oleh P. Balasubramaniam secara ugutan.(Note: Both declarations can be found here).
Peguam P. Balasubramaniam, Americk Sidhu, mengutuk penutupan kes itu, mengatakan jika kenyataan yang kononnya palsu itu disiasat secara menyeluruh oleh polis, maka ia akan membantu kita untuk membuat kesimpulan bahawa orang yang rapat dengan Najib adalah terlibat dalam pembunuhan itu.

Menteri Undang-undang Nazri Aziz, dalam jawapan bertulisnya di Parlimen, mengatakan kes tersebut ditutup sebab P. Balasuramaniam telah memberikan dua akuan bersumpah yang bercanggah antara satu sama lain, oleh itu, kedua-dua akuan bersumpah itu tidak menjejaskan perbicaraan terhadap dua orang pengawal peribadi Najib dan Abdul Razak Baginda, yang berakhir dalam bulan April 2009 selepas 159 hari perbicaraan dimana pengawal-pengawal peribadi itu telah dijatuhi hukuman gantung sampai mati. Mereka merayu hukuman, dengan prasangka yang tinggi bahawa mereka akan diberi kebebasan sebagai balasan tidak mendedahkan siapa yang mengarahkan mereka membunuh Altantuya.

"walaupun ada percanggahan antara kedua-dua akaun bersumpah itu, percanggahan itu tidak menjejaskan keputusan perbicaraan pembunuhan Altantuya", kata Nazri."Lebih-lebih lagi, individu tersebut(Balasubramaniam) masih berada di luar negara." Tambah Nazri keputusan untuk menutup kes itu dibuat selepas di atas pertimbangan yang berhati-hati berdasarkan keputusan penyiasatan polis dan keterangan saksi-saksi.

Walaupun kedua-dua pengawal peribadi itu disabitkan bersalah, Baginda dilepaskan dalam keadaan tanpa membuat apa-apa pembelaan. Dia kemudian tergesa-gesa meninggalkan Malaysia ke England, sehingga sekarang. Seorang daripada pengawal peribadi itu dalam kenyatan beramarannya mengatakan dia diambil bertugas membunuh Altantuya dengan upah RM 100,000. Tetapi kenyataan tersebut tidak timbul dalam mahkamah sepanjang perbicaraan. Tidak diketahui siapa yang mengarahkan pembunuhan dan siapa pula yang akan membayar upah tersebut.

Altantuya 27 tahun adalah penterjemah dalam sesetengah fasa pembelian kapal selam scorpene yang bernilai berbilion ringgit,( yang masuk ke dalam syarikat Razak Baginda sahaja sebanyak €114 dalam bentuk bayaran rundingan ) telah ditembak di kepala dan mayatnya telah diletupkan dengan bahan peledak dalam hutan tebal dekat pinggir bandar Shah Alam. Sebelum dia mati dia beritahu P. SBalasubramaniam yang dia dijanjikan bayaran sebanyak US$500,000 kerana membantu transaksi kapal selam tersebut.


Dalam kenyataan beramaran pengawal peribadi itu, sewaktu Altantuya hampir dibunuh , dia mengatakan kepada pembunuhnya yang dia sedang mengandung dan minta dikasihani supaya tidak dibunuh.Ini menimbulkan spekulasi mengapa mayatnya dimusnahkan dengan C4. adakah tindakan itu untuk menghapuskan bukti DNA siapa yang ada dalam janin dalam rahim Altantuya. 
(yang lain terjemahlah sendiri)
...........................................................................................................
The episode of a sensational killing of a Mongolian translator appears to be about finished

The closing of a case earlier this week by Malaysia's attorney general over allegedly false statements by a private investigator that tied Prime Minister Najib Tun Razak to the 2006 murder of Mongolian translator Altantuya Shaariibuu literally lets unknown persons close to the prime minister get away with murder.

The closure of the case appears to write the final chapter in one of Malaysia's most sensational murder cases, one involving a gruesome death, intrigue in high places, more than 100 million euros in alleged bribes and a trial that appeared to be rigged to keep prosecutors as far as possible away from Najib, then the deputy prime minister, and his wife, Rosmah Mansor.

Klik ''Berita Sambungan'' Untuk Berita Penuh.

Baca Berita Penuh ..

Monday, 9 January 2012

Seorang Lagi Mengaku Diliwat Anwar Ibrahim???


Baru semalam Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Mohd Diah Zabidin membebaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan mendapatinya tidak bersalah selepas mendapati pihak pendakwaan gagal membuktikan kes ini tanpa keraguan hari ini muncul pula fitnah yang baru..

Blogger Pro UMNO menyiarkan paparan skrin yang mengandungi pengakuan seorang pemuda Indonesia kononnya beliau pernah diliwat oleh DSAI.

Apa yang kononnya ditulis oleh Yuli Arianto ialah “Anwar tu pandai rayu sesiapapun hingga orng lena dibuatnya.. bukan je saifil jadi mangsanya.. saya pun dah kena liwat oleh ianya..”

Apa yang tak kena?.. ada ke orang Indonesia lenggok bahasanya bunyi macam tu?

Kalau setakat wujudkan akaun palsu, letakkan gambar pemuda "ganteng", kemudian mengaku diliwat oleh DSAI, tidak payahlah!

Menurut DCM paparan skrin ini sedang berlegar-legar di blog pencacai UMCO yang tidak pernah tahu jalan untuk bertaubat. Gambar di bawah di salin oleh beliau dari blog pencacai dari Taiping.


Yang menariknya.. ada juga pembaca Blog tersebut yang jelas tahap intelektualnya setaraf ternakan di pusat Fidlot Negara menyokong fitnah itu..

berita penuh di anaksgderhaka

psst....Lebih baik lu olang ambik najib sebagai pelakon seterusnyaa...

Baca Berita Penuh ..

Pembebasan Anwar : Mahathir dah beli tiket ....?


Anwar Ibrahim di bebaskan semasa PaKjib berada di angkasaraya menuju Kuala Lumpur dari Afrika Selatan.Tidak dapat dibayangkan bagaimana kepulangan Pakjib sebaik menjejak kaki di bumi Malaysia sekiranya Anwar di hantar ke Penjara Sungai Buloh. Barangkali kapalterbang yang membawa Pakjib terpaksa berpatah balik ke Afrika Selatan akibat tidak dapat mendarat kerana bantahan rakyat di lapangan terbang.Pelbagai lapisan rakyat menyambut gembira pembebasan Anwar sehinggakan MB Kelantan TG Nik Aziz berpuasa sunat kesyukuran.

Pembebasan Anwar amat bermakna bagi rakyat yang cintakan keadilan. Ianya satu langkah ke depan daripada 1000 langkah menuju Putrajaya. Perjalanan masih jauh lagi.

Banyak lagi kerja yang belum selesai untuk membersihkan sistem keadilan dan kehakiman negara ini.

Kes Anwar ini "menyangkut" beberapa individu. Antaranya :
1) Penggunaan wang zakat oleh Menteri Jamil Khir.
2) Pendakwaan ke atas Saiful atas tuduhan palsu.
3) Pemecatan Hasan Ali dari PAS kerana ulasan kes ini.


Apapun, barangkali Mahathirlah agaknya manusia yang paling kecewa dengan pembebasan Anwar. Mahathir masih tidak lena tidur bahkan dalam tidurnya diganggu mimpi-mimpi yang menggerunkan seperti melihat Hosni Mubarak di usung turun naik masuk mahkamah. Itu belum lagi kisah nasib Marcos dan Suharto.

Barangkali Mahathir juga teringat ramai "kawan-kawan" nya sudah tiada seperti Hakim Hacks, Hakim Ariffin Jaka dan AG Mokhtar.

Apakah Mahathir tidak sedar lagi keadaan sekelilingnya ? Adakah Mahathir belum sedar lagi mengapa Tuhan masih memberinya peluang untuk hidup ?"

psst...Mahathir dok sibuk pasal anwar sampai nak beridat pun tak sempat....

Baca Berita Penuh ..

Video : Sorakan Gembira Kebebasan Anwar & Blogger UMNO Yg Kantoi


   Rakyat Dan Polis Bersalaman Setelah Dato Seri Anwar Ibrahim Bebas....Sebagai Tanda olis Dan Rakyat Gembira

Solat Hajat Kebebasan Dato Seri Anwar Ibrahim
Komen Azrin Ren : Nampaknya blogger upahan UMNO masih tidak berpuas hati memekik terlolong-lolong tetap menggelar DSAI meliwat saiful, biasanya orang-orang yg jahil memang tak boleh dok diam jikalau ingin yg ingin menegak keadilan dibebaskan.
Ini dia print screen gua dari blog papagomo setani yg bertulis kerana kecewa sikap pakjib yg kononnya penyebab hakim tersebut dibeli oleh anwar, inilah alasan bodoh si pencacai umno yg gagal untuk mendapat wang lebih berikutan kebebasan mangsa fitnah anwar ibrahim. papagomo harus menasihat pakjib al-botaki harus bertaubat!!!
Ini pula inbox dari facebook papagomo yg kami berjaya hack pada 2008 yg dilakukan oleh Admin FB Groups ''kami benci saiful bulkhari'' apa yg ditulis oleh papa gomo adalah perbualan beliau dan pemfitnah sexpool merancang untuk mencari modal kerana ingin pedajalkan dato seri anwar ibrahim...kekeke...
Baru-baru ni lagi sekali blogger papagomo kantoi, gambar yg tertera diatas tersebut adalah gay mat pinoy bukanlah mahasiswa berani Adam Adli. selepas siasatan carian dijalankan melalui carian google, kejayaan ini membuah hasil sekaligus mengetepikan yg ini adalah mat pinoy bukan Adam Adli. siasatan ini dijalankan oleh blogger MiloSuam, setelah pembongkoran ini diterbitkan, para-para blogger-blogger upahan umno terus diam seribu bahasa tanpa berbalasan dan tanpa berkata apa-apa. kekeke...

psst...Lepas ni apa pula mamat-mamat blogger umno kantoi....ekekek...


Baca Berita Penuh ..

Pembebasan Anwar jadi berita antarabangsa


Keputusan perbicaraan kes liwat melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim mencuri perhatian media di seluruh dunia, yang menjadikan laporan berkaitan sebagai berita utama organisasi masing-masing.

Badan penyiar CNN dan Al Jazeera mengutarakan laporan itu dalam edisi Asia mereka. Manakala media lain termasuk akhbar United Kingdom Sky News dan ABC yang berpengkalan di Australia.

Badan penyiaran British BBC pula menjadikan Anwar sebagai

personaliti utama dengan melaporkan sekitar keputusan hari ini, diikuti rencara berhubung ahli politik itu dan sejarah panjang kariernya.

Tulisan itu, antara lain mendakwa, masyarakat Cina masih berhati-hati terhadap "akar radikal Islam", walaupun masyarakat antarabangsanya melihatnya sebagai "peneraju pembaharuan di Malaysia".

Harian United Kingdom Guardian pula melaporkan "keputusan mengejutkan" itu sebagai berita utama, dengan menyifatkan pembebasan itu akan mempercepatkan 'comeback' perdana menteri.

Laporan berkenaan dihasilkan oleh koresponden mereka, yang mana Anwar sebelum ini memberikan wawancara eksklusif.


Ketua pembangkang juga diwawancara media asing di rumahnya sejurus selepas keputusan diumumkan hari ini. Kebanyakan mereka telah mengikuti perjalanan kes itu sejak dua tahun lalu.

Laporan agensi berita antarabangsa juga dimuatkan semula di Kenya, India, China dan Baitul Maqdis yang menceritakan tentang letupan di mahkamah dalam bahagian berita antarabangsa.

psst...Kesian saiful...hanya beruk2 jer datang menyokongya..itu pun 50 org jer yg telah diupah..kesian...ish2 ish2...

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat