Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label apco umno. Show all posts
Showing posts with label apco umno. Show all posts

Saturday, 18 February 2012

PANASSS : Bukti Malaysia Berdagang Dengan Israel

Nampaknya walaupun passport Malaysia mengharamkan warganya untuk masuk ke negara haram Israel, negara terus menerus berdagang dengan pusat Zionis itu.

Anda boleh baca sendiri di laman wen syarikat konsultant tersebut disini. Tak sangka Malaysia juga adalah penyumbang secara langsung kepada kerajaan Israel untuk membeli peluru dan bom bagi meneruskan penjajahan mereka terhadap rakyat Palestin.


Selepas membaca dan melihat gambar diatas, apa perasaan anda? Tertipu? Terasa bodoh?

Dapatkan lebih maklumat di SINI


ZIM Dulu Kini dan Selamanya... Apa kata Ketuanan Melayu? Untuk rujukan, ZIM adalah syarikat GLC Kerajaan Israel. Nama ZIM diberikan oleh Menteri pengangkutan Pertama ISRAEL - David Remes berdasarkan kitab lama yahudi yang bernama "Old Testement" yang bermaksud "kapal panjang".

The Israel Corporation memegang share saham sebanyak 98% terdiri daripada Israel Corporation (57%) + Bank Leumi L'Israel (20%) + saham awam Israel.

APA CHEEEEEEEEEEEEEEERRRR?!!

AzrinRen : Ini sudah menjaga keselamatan israel dan membantu israel, seolah-olah UMNO telah memberi berbutir-butir peluru kepada israel untuk membunuh umat islam di palestin, NGO dan bukan banda-banda kerajaan yang lain harus bersuara dan menentang keras terhadap kerajaan UMNO yang menjaga dan membantu negara haram israel yahudi itu. Sebab itulah malaysia yang dibawah tampuk pemerintahan rejim UMNO tidak mengiktiraf hamas. Rupa-rupanya mereka berdagang dengan israel. itu menampakkan malaysia sudah mengiktiraf negara haram yahudi tersebut. Rakyat harus bangkit menentang dan menolak sekeras-kerasnya kerajaan UMNO yang bersekongkol dengan yahudi.

PRU13 ni kita tolak kerajaan UMNO yang terang-terangan berkawan dengan israel. Rakyat harus merasa malu terhadap tingkah laku kerajaan kita iaitu naungan UMNO yang bersekongkol dengan yahudiii... 

Ayuhhh ALIHHHHH!!!!!!!!!!!!!
Lagi Sejarah Kapal Zim di SINI

psst...Hari ni gua demam haaa.....

Baca Berita Penuh ..

Saturday, 11 February 2012

BBC MOHON MAAF MENGAKU DI BAYAR RM81.4 JUTA MENAIKAN IMEJ NAJIB, PERANAN APCO-FBC BENAR

BBC akan menyiarkan permohonan maaf ke seluruh dunia hari ini kerana telah mengkompromi integriti editorialnya melalui program-program yang terlibat dalam "skandal penetapan berita" baru-baru, demikian menurut laporan berita.

Hari ini akhbar Independent di UK melaporkan bahawa BBC World News akan menyiarkan permohonan maaf "dari Kuala Lumpur ke Khartoum" dalam empat slot masa.


Skandal itu melibatkan FBC Media (UK) yang telah didedahkan pada tahun lepas kerana telah menghasilkan program-program bagi pihak pelanggan berbayar, untuk membersihkan imej awam mereka.

"Syarikat itu telah menghasil lapan program untuk BBC mengenai Malaysia tetapi gagal mengisytiharkan bahawa ia telah dibayar £17 juta oleh kerajaan Malaysia untuk 'komunikasi strategik global'. Program-program tersebut termasuk liputan positif terhadap kontroversi industri minyak sawit Malaysia," lapor Independent.


Menurut laporan itu, siasatan terhadap skandal itu telah "membongkar 15 pelanggaran garispanduan editorial" yang mana lapan daripadanya adalah berkaitan dengan program FBC di Malaysia.

Permohonan maaf itu, menurut laporan itu lagi, akan berbunyi:

"Dalam kes lapan program lain, yang semua memaparkan tentang Malaysia, kami mendapati bahawa syarikat produksi tersebut yang menghasil program berkenaan, nampaknya mempunyai hubungan kewangan dengan kerajaan Malaysia.

"Ini bermakna terdapat potensi konflik kepentingan, walaupun BBC tidak menyedarinya apabila program disiarkan."

LAPURAN PERMOHON MAAF BBC MENGESAHKAN DAKWAAN PAKATAN MENGENAI PENGGUNAAN WANG RAKYAT UNTUK MENAIKAN IMEJ PM NAJIB.

KEADILAN bongkar peranan APCO-FBC Media naik imej Najib

KUALA LUMPUR: KEADILAN akan terus membongkar isu penggunaan wang rakyat bagi meningkatkan imej Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, menjelang pembentangan belanjawan 2012 Oktober depan.

Setiausaha Agung KEADILAN, Saifuddin Nasution berkata demikian ketika ditanya mengenai bayaran RM57 juta oleh kerajaan Malaysia kepada firma penerbitan TV dan komunikasi strategik Britain, FBC Media.

“Kita menjangka akan ada perkembangan terbaru mengenai perkara ini menjelang Bajet 2012. Kita akan terus memantau isu ini secara dekat dan akan membuat pendedahan-pendedahan baru yang lebih sensasi,” kata Saifuddin.

Menurut Saifuddin, pendedahan tersebut berkisar mengenai kontrak antara FBC Media dan APCO Worldwide, syarikat perunding Israel yang turut terlibat dalam mempromosi imej Najib sebelum ini.“Ini merupakan sumber yang diperolehi dari Parlimen. FBC Media lebih awal menggunakan khidmat Apco, berbanding kerajaan Malaysia dengan jumlah USD 70,000,”

“Kerajaan Malaysia kemudiannya membayar Apco sebanyak RM 77 juta. Perkara ini didedahkan Ketua Pembangkang (Datuk Seri Anwar Ibrahim) di Parlimen,” kata beliau yang juga Ahli Parlimen Machang.FBC Media, yang berpangkalan di United Kingdom dilantik kerajaan Malaysia untuk menerbitkan program TV berkaitan Malaysia, ketika pentadbiran Tun Abdullah Ahmad Badawi.

Program- program berkenaan kemudian ditayangkan syarikat penyiaran antarabangsa seperti CNBC (Consumer News and Business Channel), CNN (Cable News Network) dan BBC (British Broadcasting Corporation).

Kerajaan Persekutuan pula membayar RM57.68 juta kepada FBC Media antara tahun 2008 dan 2009, manakala kerajaan Sarawak membelanjakan RM15 juta setahun untuk tujuan itu.

“Perkara ini memalukan Malaysia dan menjatuhkan imej kerajaan. Mereka tuduh (ketua pembangkang) Datuk Seri Anwar bayar CNN untuk diwawancara dalam rancangan ‘Connect The World’ dan CNN nafikan.“Sebaliknya yang terdedah ialah kerajaan Malaysia bayar kepada FBC Media untuk melobi agar Najib muncul di CNBC, CNN dan BBC. Ini menyalahi etika kewartawanan,” kata Saifuddin.

psst....Nak kasi kucing makan jap....

Baca Berita Penuh ..

Monday, 23 January 2012

Adakah Ini Mafia Yang Buat Kacau Di Jalan Kebun???

Ini dia screenshot faceboknya yang gua ambil tadi, Nama mamat tu muhammad razali atau baharom. adakah ini mamat yang dok buat kacau  ceramah Asal Bukan Umno A.B.U dijalan kebun baru-baru ni.  

ScreenShot Facebook Beliau.

Blogger-Blogger upahan UMNO berkata yang menyerang ceramah ABU semalam di jalan kebun bukanlah dilakukan oleh orang UMNO/BN, Tetapi apakah yang lu semua lihat mafia taik kucing ini orang UMNO/BN atau tidak. Habis bendera berlogo kan apo tu? timbang ikan ker? harap lu semua pikir-pikir ya.

UMNO mengeluarkan kata-kata menghina kaum India seperti “India keling”,”kumpulan pendatang”,”tak malukan Melayu bergabung dengan India” serta “India hanya buat kacau sahaja di sini”.

penyokong UMNO mensasarkan orang India sahaja apabila dilihat hanya menyerang kaum India tanpa memperdulikan orang Melayu dan Cina yang turut berada di dalam dewan itu.

“Sasaran mereka adalah orang India apabila salah seorang dari mereka mengatakan ingin mengajar orang India.

“Keadaan mula menjadi semakin kecoh apabila mereka bertindak menyerang menggunakan kerusi dan juga menggunakan kayu bendera sebagai senjata memukul orang India yang berada di dalam serta di luar dewan


psst...Hoi mafia!! ini bumi Allah S.W.T bukan bapak lu punya bumi..!!!

Baca Berita Penuh ..

Monday, 16 January 2012

Ahli UMNO Sendiri Dah Mengamuk Atas Sebab-Sebab Perobohan Surau Dan PATI.


Puak-puak umno wajib tonton ini video..memang panas video ni sejak sehari dua nie. Lihatlah betapa marahnya puak-puak umno kepada kerajaan yang depa pilih sendiri..Aku tak mau ulas panjang-panjang tentang video ni sebab aku masih lagi dok tengah exam,kah,kah,kah.Puak-puak umno wajib tonton untuk membersihkan otak-otak daripada kekotoran dan kegelapan depa.Mudah-mudahan hangpa diberi petunjuk bila tengok video ni.

pssst....Termasuk PAPAGOMO.....KEKEKEK...


Baca Berita Penuh ..

Wednesday, 11 January 2012

Pembangkang Kedah Puji Belanjawa Kerajaan Ngeri Kedah.


Alhamdulillah...macam nilah. ni bukan lembu namanya..kalau lembu dia banyak mengampu lebih dari tanduk kerbau..kekeke...apa alasan pencacai Umno selepas ini? adakah mereka akan berkata mereka ni sudah dibeli oleh pakatan rakyat atau anwar? seperti biasa ayat yg papagomo setan tu selalu gunakan :D

Adakah utusan akan menyiar laporan seperti video diatas? adakah mereka tak rasa malu jika menyiarkan? adakah kakmah atau rosmah binti mansor akan pijak-pijak utusan atau media-media ampu Umno yg lain jika menyiarkan? kekeke..mati hidup balik takkan menyiarkan sebab sumber rezeki media-media Umno datangnya dari Umno sendiri. rezekinya datang dari Allah s.w.t bukannya dari Umno..

kekek...Apa-apa pun azrin ren yg tidak hipokrik ni juga mahu mengucap tahniah kepada kerajaan pakatan rakyat di negeri kedah sehinggalah belanjawan dipuji leh pembangkangnya iaitu bekas parti pemerintah UMNO...kkeke..sebab apa belanjawan negeri kedah dipuji oleh Umno sendiri? sebab belanjawan negeri kedah adalah untuk rakyat bukan untuk kroni-kroninya yg selalu di amalkan oleh Umno.

psst...Janganlah meroyan yer pencacai Umno..kekeke...



Baca Berita Penuh ..

Monday, 9 January 2012

Anwar Menyatukan Kaum Dan pru10 Masih Didalam Ingatan UMNO...


Anwar akan dibebaskan pada bulan 9 Januari ni diatas kesilapan teknik semacam keputusan liwat I. Atas nasihat pihak "master mind" dalam percaturan politik BN. Ini adalah disebabkan berdasarkan sejarah keputusan PRU ke-10 yang diadakan pada 29 November 1999. satu pencapaian BN yang paling rendah sejak kemerdekaan, kecuali dalam Pilihan Raya Umum 1969. Gara2 tersebut adalah disebabkan kesilapan menjelkan Anwar. Justru tu mendapat simpati rakyat dibeberapa buah negeri sehingga melingkupnyanya BN Terengganu.

Ketika itu bukan melayu tak ambil kisah kes DS Anwar dan ada diantara bukan melayu Anwar tiada dihati mereka tapi sejak akhir2 ini dan disaat2 DS Anwar bekerja keras menyatukan parti2 pembangkang yang dulu2nya sukar dan keras untuk disatukan telah membuatkan DS Anwar terperusuk dihati mereka.

Dimana2 pun samada dikedai kopi, mana2 majlis, dipasar2 mereka berbagai kaum duduk berbincang dan mesyuarat tidak resmi menceritakan contoh2 negeri yang diperintah oleh kerajaan Pakatan Rakyat. Mereka pun berfikir kenapa dulu mereka tidak terfikir begini. Itulah pencapaian DS Anwar iaitu berjaya menyatukan berbagai2 kaum dalam ertikata yang sebenar bukan hipokrit macam BN.

BN bersatu sesama mereka untuk mendapatkan barang2/harta rompakan berbeza dengan penyatukan PR.

psst....PRU13 : Undi Siapa Jadi Penentu - Adakah Rosmah Jadi Penentu?...kekeke...


Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 3 January 2012

Afdlin Shauki Join UMNO....Bijakkkkk Bijakkk.....


Hari ini Pengarah, pelakon, penyanyi terkenal tanahair, Afdlin Shauki, menyerahkan borang keahlian untuk menyertai UMNO di Ibu pejabat UMNO.. bagi aku ini satu langkah bijak olehnya..

Takkan korang dah lupa kot.. baru-baru ni dalam pertandingan akhir Maharaja Lawak Mega 2011, kan si Adflin Shauki ni dah mengutuk Rosmah Mansor habis-habisan.. sila lihat video di SINI

Jadi untuk menyelamatkan periuk nasi jalan terbaik baginya ialah dengan menyertai UMNO.. takkanlah Rosmah nak marah dan sekat Ahli UMNO dari mencari makan kot…

Afdlin Shauki, Harun Salim Bachik Serah Borang Jadi Ahli UMNO


UALA LUMPUR, 3 Jan – Pengarah, pelakon, penyanyi terkenal tanahair, Afdlin Shauki, hari ini menyerahkan borang keahlian untuk menyertai UMNO di Ibu pejabat UMNO di sini, petang tadi. Turut sama menyerahkan borang keahlian UMNO adalah pasangannya dalam program Maharaja Lawak 2011, Harun salim Bachik.

Borang keahlian mereka telah diterima oleh Setiausaha Kerja UMNO Malaysia, Datuk Ab Rauf Yusoh. Kedua-dua mereka akan menjadi ahli UMNO Cawangan Dataran Merdeka dalam Bahagian Bukit Bintang.

Ketika ditanya adakah beliau tidak takut kehilangan peminat apabila menyertai UMNO, Afdlin berkata, peminatnya tidak seharusnya mengamalkan ‘double standard’ kerana beliau masih seperti dahulu walaupun telah menyertai UMNO.

“Saya masih rakyat Malaysia walaupun telah jadi ahli UMNO secara rasmi. Sebelum ini juga saya tetap menyokong kerajaan, UMNO cuma kali ini saya memberitahu secara rasmi pendirian saya di dalam parti politik.

“Secara jujurnya, saya amat tertarik dengan cara kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak. Transformasi yang dibawa oleh Perdana Menteri benar-benar memikat hati saya. Oleh itu saya membuat keputusan mahu menyertai UMNO secara rasmi dan secara tidak langung ingin menyumbangkan tenaga dan buah fikiran demi pembangunan negara serta kemajuan industri hiburan,” ujarnya dalam wawancara khas bersama UMNO-Online selepas majlis penyerahan borang keahlian UMNO.

Pendapatnya itu disokong sepenuhnya oleh Presiden Seniman, Harun Salim Bacik.

Menurut Harun, penilaian seharusnya dibuat terhadap hasil karya mereka dan bukan kerana mereka telah menjadi ahli UMNO.

“Saya berharap perkara ini tidak akan dipolitikkan kerana kami ikhlas untuk menjadi ahli UMNO. Apa yang kami lakukan hari ini adalah atas kesedaran tanggungjawab kami sebagai rakyat Malaysia dan harapan kami agar kami akan dapat sama-sama membantu negara serta dapat memajukan lagi industri hiburan.

“Sekiranya ada yang mula berkata-kata bahawa kami masuk UMNO kerana mahu mencari rezeki lebih, itu salah sama sekali kerana rezeki adalah ketentuan Allah dan bukan kerana kami masuk UMNO,” terangnya. - MediaUMNO

psst...Kalau lu tak join..habis la rezeki lu kena gam dek UMNO....kekekekke.....apo2 pun..masuk umno...undi PR...kekeke....bijakkk bijakkk....

Baca Berita Penuh ..

Monday, 2 January 2012

Mana Dia Panglima Yg Nak Meludah Mahasiswa??


Panas! Gambar seksi Amalina Che Bakri - Pelajar 17A1

Masihkah tuan tuan. dan puan puan ingat akan Nur Amalina Che Bakri, pelajar terbaik SPM 2005 yang telah mengejutkan ramai orang tentang kecemerlangannya mendapat 17A1.. selepas mendapat keputusan cemerlang itu, beliau telah mendapat tawaran belajar ke luar negara dengan tajaan Bank Negara Malaysia.

Amalina berangkat ke UK untuk membuat A-Level sebelum memasuki University of Edinburgh, Scotland dalam bidang perubatan.. sebenarnya gua malas nak story pasal ni, sebab gua tak tahu cerita sebenar...namun GAMBAR telah menceritakan segala-galanya,,,

Gua berharap sangat perkara ini tidak berlaku...Amalina dikatakan telah gagal di UK dan telah pulang ke Malaysia secara senyap..namun, berita ini masih belum sahih..namun, berita kegagalannya banyak berpuca daripada kejutan budaya dan hidupnya di UK yang SOSIAL...

Sila lihat gambar dibawah gambar dari facebooknya sendiri dan gua ambil dalam blog akustreegiler...ya Allah, ampunkanlah Amalina..








psst....Benarkah Nur Amelina Che Bakri Pelajar 17A1 Jadi Begini? mana dia perkasa? mana dia panglima yg nak ludah mahasiswa tu? 

Baca Berita Penuh ..

Saturday, 31 December 2011

Kes Surau Salihiah : Sejak Bila UMNO Juara Agama???


Rakyat terkejut apabila UMNO marah kepada kerajaan Kedah kerana hendak merobohkan Surau Salihiah Kanchot di Alor Setar. Walaupun berkali-kali telah dijelaskan bahawa Majlis Fatwa Kerajaan Negeri Kedah telah membenarkan, dan pihak pemaju bersetuju untuk membayar pampasan dan memberi tapak baru kepada Majlis Agama Islam Kedah (MAIK).

Namun pimpinan UMNO Kedah yang bankrap idea unuk menawan hati rakyat Kedah cuba mengambil isu surau untuk menjadi modal kempen. Rakyat tertanya-tanya sejak bila UMNO menjadi juara agama dan hendak membela surau?. 

Kenapa pemimpin UMNO seperti Datok Ahmad Bashah, Datuk Mukhriz Mahathir dan Datuk Azeez Abdul Rahim pekak dan bisu ketika kerajaan pimpinan UMNO meruntuhkan masjid Bujal di Kemaman, menutup surau Jubli Perak di Bandar Baru Bangi, menutup Surau al Rahmah di Seksen 8 Shah Alam, menutup surau d Puchong Perdana dan meruntuhkan surau kampung Berembang Ampang.

 Oleh kerana UMNO Kedah sedang lemas melihat kerajaan Kedah di bawah kepimpinan Datuk Seri Azizan Abdul Razak berjaya memimpin Kedah dengan cemerlang walaupun terpaksa menanggung hutang lapok sebanyak RM2.3 bilion. 

Contohnya kebijaksanaan kerajaan Kedah mengurus negeri sehingga pendapatan balak daripada RM8 juta setahun meningkat RM53 juta.

UMNO takut rakyat Kedah membandingkan kejayaan Pakatan Rakyat dengan pemerintahan UMNO selama 51 yang menindas rakyat, maka UMNO cuba menjadi juara membela agama, sehingga udang di Kolam Kerpan pun terkejut kerana UMNO sudah bertukar nada

psst....Artis2 berbogel, bukak aurat, hina hukum hudud, remaja2 bermaksiatan setan malam tahun baru, buang bayi, mana umno???

pakjib al-botaki harus bertaubat!!!

Baca Berita Penuh ..

Friday, 30 December 2011

Alasan Pendokong & Pencacai Kerajaan Umno...


Saja azrin ren disini nak mengupas pasal alasan yg selalu pendokong-pendokong dan pencacai-pencacai UMNO-BN berikan. tak habis-habis dengan alasan najis mereka itu. mereka ingat kita tidak tahu bersyukur apa yg ada, tetapi kami bersyukur kita berada dimalaysia tetapi langsung tidak bersyukur apabila kerajaan yg kuat menyamun terus memerintah malaysia. lagi lama-kelamaan kerajaan menyamun hak rakyat suatu kelak nanti rakyat akan jatuh miskin dan stress sehingga masalah kekeluargaan berlaku. 

Salah seorang bangsa UMNO-BN memberi alasan tersebut...

Alasan tersebut :
1.Kalau benci kepada kerajaan, jangan ambil duit kerajaan yg kerajaan berikan.
2.Negara kita sudah aman. bersyukurlah apa yg kerajaan UMNO-BN lakukan.
3.Kalau tak suka pada kerajaan, jangan bekerja dibawah pentadbiran kerajaan dan jangan ambil gaji yg kerajaan berikan.
4.Hanya kerajaan sahaja yg mampu memajukan negara dan mampu memerintah.
5.Syukur, terima kasih PM kerana pemberian bonus. pembangkang apa pun tak bagi.

Jawapan Azrin Ren : 
1.Kami bukan benci kepada kerajaan, tetapi kami tidak mahu kerajaan meneruskan menzalimi rakyat, membohongi rakyat, menyamun hak rakyat. duit yg kerajaan berikan semua itu adalah hasil dari rakyat. tanpa rakyat kat mana kerajaan UMNO-BN nak ambil bayar gaji kepada rakyat. siapa lagi nak membantu pentadbiran awam untuk kerajaan UMNO-BN jikalau rakyat tidak membayar sesen pun!!!

2.Negara kita memang aman, apa yg kita nampak, negara kita aman dari segi tiada peperangan, pergaduhan kaum, bencana dan sebagainya. tetapi negara kita tidak aman dari segi tekanan ekonomi kerajaan terhadap rakyat, menaikkan taraf hidup yg begitu tinggi, mengenakan cukai walaupun ekonomi kian lemah, barang-barang keperluan naik mendadak, anggota-anggota kerajaan seperti PDRM, SPRM, mengamalkan dasar rasuah. sehingga kadar jenayah semakin meningkat. kekerapan kes bunuh berlaku. kecurian, rompakkan sehingga menyusahkan rakyat jelata. penculikan kanak-kanak turut juga terlalu kerap berlaku, merakyatkan warga asing sebagai rakyat malaysia sehingga mereka berani melakukan jenayah diluar batasan. kerajaan juga mengamal dasar rasuah, fitnah dan membelakangi Islam dan didepankan bangsa!! itu aman ker?

3.Kami bukan tak suka pada kerajaan, tetapi kami sudah hilang dasar hormat terhadap kerajaan yg ingin menghapuskan demokrasi dan hak kebebasan rakyat. cinta tidak boleh dipaksa. itu hak masing-masing, kerajaan haruslah menghormati kehendak rakyat dan rakyat tidak akan membenci kerajaan jikalau kerajaan tidak menggunakan dasar kekerasan terhadap seseorang dan rakyat demi untuk mengaut kekayaan. lagi sekali azrin ren katakan. gaji adalah dari hasil usaha rakyat membawa masuk pelabur-pelabur bukan kerajaan UMNO-BN. UMNO-BN hanya tahu bercakap-cakap dan mengarah sahaja dan menyalak di perhimpunan UMNO sahaja. apabila sampai tahap kemuncakkan kewangan. UMNO-BN akan merompak hasil-hasil yg telah diusahakan oleh rakyat. siapa rakyat? pekerja swasta jugak rakyat, pekerja tmnet, maxis, celcom, digi, tnb, jkr, peniaga2, usahawan, plus adalah rakyat juga. semua tempat-tempat pembinaan pembangunan adalah dari hasil kerjasama rakyat juga. kerajaan harus berterima kasih kerapa rakyat bukan hanya rakyat sahaja yg harus berterima kasih kepada kerajaan. kami bukan mahu mengungkit, kerajaan ambil hasil wang rakyat untuk pembangunan demi rakyat, terutamanya bagi golongan yg kurann berkemampuan itu kami sokong. tetapi bukannya untuk perut-perut kroni kerajaan UMNO-BN!! 

4.Dijepun, korea selatan/utara, taiwan, amerika, negara-negara eropah, dan lain-lain negara yg wujud dimuka bumi ini. tanpa UMNO-BN. mereka pun boleh maju malah lebih maju daripada malaysia yg dipimpin oleh UMNO-BN. kalau betul UMNO-BN sahaja yg mampu memajukan negara. azrinren cabar pendokong-pendokong yg syok sendiri tubuh UMNO-BN disomalia, dan majukan somalia. kalau betul UMNO-BN sahaja yg mampu memerintah. tetapi kenapa UMNO-BN takut akan kebebasan apabila apa yg PAKATAN RAKYAT metuntut demi kesejarahteraan rakyat? kenapa hanya berharap dari idea-idea yahudi dan mengekalkan perlembagaan sistem penjajah?  

5.Ini pula alasan seorang pencacai yg tak tahu apa-apa. bongok terlampau, iye lah. pembangkang bukan kerajaan persekutuan, takdak peruntukan. mcm mana nak bagi? pembangkang boleh kawal ATM dan PDRM ker? kalau boleh dah lama kerajaan UMNO-BN lingkup dan takut nak menyamun hak rakyat lagi.

psst....Bersyukur gua kepada Allah sebab ada malaysia tempat gua duduki sekarang, tetapi gua sangat sedih kerajaan UMNO-BN langsung tidak bersyukur pemberian Allah s.w.t., semuanya mereka telah hancurkan...

Baca Berita Penuh ..

Thursday, 29 December 2011

Umno Kiamat 2012?


Umno gali lubang reti,tutup lobang tak reti,
 makin tutup,makin besar lubang umno terbukak...


Kes NFC dengan Sharizat tidak langsung menjadi apa-apa kepada Sharizat. Tetapi sebaliknya beliau masih berada di dalam kabinet sehingga hari ini, malah beliau telah menyatakan bukan beliau sahaja yang bermasalah dalam UMNO, semua menteri-menteri lain pun juga bermasalah. Maksud Sharizat itu jelas. Maksud beliau kenapa beliau sahaja yang hendak dimangsakan, bagaimana dengan yang lain? Saya tidak nampak Sharizat akan dikeluarkan oleh Najib dari kabinet kerana masing-masing ada rekod yang sama.

Jamil Khir, seorang Menteri yang bertanggungjawab terhadap agama telah terlibat dengan menggunakan wang zakat untuk membiayai kos guaman dalam saman Anwar Ibrahim dalam kes Qazaf, ketua umum PKR itu yang juga ketua pembangkang. Saya tidak nampak yang kes ini termasuk dalam aznaf yang lapan itu kerana beliau adalah seorang Menteri. Wang zakat hanya boleh digunakan jika ianya termasuk dalam aznaf yang lapan itu.

 Kita tidak layak untuk menasihati Jamil Khir kerana beliau adalah seorang yang mengetuai agama dan dibanggakan oleh Najib kerana telah memberikan khutbah dalam bahasa arab mewakili seluruh umat Islam di musim haji baru-baru ini. Tetapi apa yang dilakukannya amat mengelirukan orang ramai. Apakah beliau mempunyai ‘immunity’ dari dosa dan noda kepada agama dan Tuhannya. Kalau pemimpin yang mengetuai agama melakukan kerja hina ini, pada siapa lagi dalam UMNO-BN yang kita boleh yakini lagi? 

Ini kah kumpulan pemimpin yang berucap dengan berlakon dengan hebat dengan mengatakan agama kita akan tercemar jika PR memerintah negara kita? Saya ingin memberi nasihat kepada Jamil Khir, dari saat ini janganlah kamu bercakap tentang agama lagi dan mengaku sebagai pejuang agama di dalam kabinet kerajaan pada hari ini. Mungkin ini semualah yang dikatakan oleh Sharizat yang tidak ada pemimpin yang tidak bermasalah itu.

Pada pertengahan tahun sembilan puluhan dahulu, Pemimpin Utama negara telah menggunakan wang rakyat untuk membiayai untuk melaksanakan ‘bail-out’ terhadap anaknya yang telah kerugian besar dalam perniagaannya. Jumlah wang rakyat yang digunakannya melebihi satu setengah billion ringgit. Sekarang ahli perniagaan itu telah membeli kilang arak yang terbesar di rantau ini di Filipina.

psst....Apabila PR membentuk kerajaan bersekutuan, kat mana blogger-blogger umno nak tonggek??? kususnya papagomo yg kena sekeh ngan milosuam baru-baru ni.

Klik ''Baca Berita Penuh'' untuk sambungan...

Baca Berita Penuh ..

Wednesday, 28 December 2011

Anwar Ibrahim Masuk Penjara?


Kuli, Ahli Parlimen Gua Musang sejak 1974 yang juga Ketua UMNO Bahagian itu menjangkakan Anwar Ibrahim akan dipenjarakan, kerana menurutnya jika Anwar tidak dipenjarakan,UMNO-BN akan habis punah ranah@mampos dalam PRU13 yang akan datang. 

"La nih Anwar menjadi ketakutan kepada Najib. Ini mengikut logik yang gua tengok la. Kuli yakin yang anwar nih akan dipenjarakan Kalau anwar tak kena penjara alamat lingkoplah UMNO-BN dalam PRU nanti...Itu komen Kuli sendiri

Kuli juga berpendapat UMNO-BN akan menerima kekalahan lagi dalam PRU13 nanti kerana orang cina dan india bukannya semakin mendekati BN tetapi semakin jauh lagi adalah...Menurut Ku Li, hampir 90% peratus pengundi Cina bersedia untuk mengundi Pakatan Rakyat. Ada pengundi India yang telah kembali menyokong Barisan Nasional, tetapi majoriti masih bersama Pakatan Rakyat. Pengundi Melayu pula kini terbahagi kepada dua. 

Kuli menyifatkan pentadbiran najib ni sangat lemah disamping bini dia Rosmah akan menjadi liabiliti kepada kekalahan besar UMNO-BN nanti.Mengikut Ku Li pentabiran sekarang nih selalu berdolak-dalik atau flip flop apabila mengemukakan sesuatu dasar. Dasar sorong tarik ini terjadi kerana ianya tidak difikirkan secara masak terlebih dahulu. 

Mengenai isu hak royalti minyak, Ku Li dengan tegas menyatakan bahawa perjanjian antara Petronas dengan negeri-negeri jelas disebutkan sebagai hak royalti dan tidak ada fasal yang menyebut wang ehsan.

Malah Ku Li amat berbangga kerana beliau sebagai Pengerusi Petronas 1974 telah bertanggung jawab membuat butiran perjanjian minyak nih atas arahan Tun Abdul Razak.

"Walaupun perjanjian ini dalam bahasa hukum-hakam tetapi amat jelas Petronas wajib memberi 5% kepada negeri dimana minyak ditemui.

Mengulas mengenai Mahathir beliau berkata bahawa Mahathir nih bukannya cerdik sangat. Dia selalu menjalankan dasar 'ad hoc'. Selalu mencuri@mencedok idea orang lain dan lepastu dia kata ni idea dia..

 "Dia curi lah!. gua selalu melihat dia 'playing to the gallery'," kata Ku Li, menerangkan pandangan dan pengalaman beliau selama 5 tahun bersama Mahathir Mohamad sebagai menteri.

Ku Li berpendapat bahawa pentabiran pimpinan Najib Razak kebelakangan ini bukan sahaja lemah malah dalam keadaan yang huru hara kacau bilau. Contohnya seperti isu Syarizat lebu NFC.Shahrizat sepatutnya dibuang. Termasuk beberapa orang menteri yang nama mereka telah busuk ditelinga orang ramai.

psst....Semoga Allah melaknat orang-orang yg menzalimi dan memfitnah dato seri anwar ibrahim sebagaimana Allah melaknat orang-orang yg menghina nabi muhammad dan menzalimi nabi muhammad yg mahu membawa keadilan dan menghindari kejahatan....aminnn....

Baca Berita Penuh ..

Ibrahim Ali Isi Borang Keahlian PAS Seumur Hidup


Menjelang PRU 12 yg lalu, pernah diramalkan oleh Daim, beberapa negeri akan jatuh ke tangan pembangkang, maka jatuhlah Pulau Pinang, Kedah dan Selangor. Tepat sekali maklumat yang ada dalam tangan Daim ketika itu. Cuma, Perak adalah bonus kepada pembangkang, kerana ianya tidak ada dalam buku catatan harian Daim, juga turut jatuh, walaupun akhirnya UMNO-BN berjaya merampas kembali.

Kelantan, kekal dalam pegangan PAS, bermakna sebanyak 5 negeri tumbang, ditambah lagi dengan penafian majority 2/3 di Parlimen telah benar-benar menyebabkan jantung Mahathir tidak berapa stabil.

Kini, menjelang PRU13, seorang lagi tokoh veteran UMNO, iaitu Ku Li tampil dengan firasatnya bahawa UMNO-BN akan tewas lagi. Tidak lah diketahui negeri mana yang akan terlepas ke tangan Pakatan Rakyat nanti.

Tetapi, yang terlalu mungkin ialah Negeri Sembilan dan juga Perak yang mampu ditawan kembali. Begitu juga lah dengan Melaka dan Johor juga sangat berpotensi. Kalau begitu lah jadinya, Cuma tinggal Sabah, Sarawak, Perlis dan Pahang sahaja dalam tangan UMNO-BN.

Walaubagaimanapun, Ku Li tidak menyebut Putrajaya juga terlepas. Ini kerana sekiranya Putrajaya terpaksa diserahkan kepada Pakatan Rakyat, sekiranya itu maklumat yang ada dengan Ku Li, maka bagaimana nasib tokoh hebat politikus negara iaitu Ibrahim Ali.

Dalam keadaan ramai pemimpin – pemimpin Melayu dalam UMNO, atau Cina dalam MCA, dan Gerakan, ataupun India dalam MIC sudah kehabisan tenaga, letih dan lesu, tetapi Ibrahim Ali selaku tokoh yang sentiasa bertenaga sejak dari dulu, apakah perkiraannya ketika ini, atau sekiranya beliau memndapat maklumat tentang informasi yang ada dengan Ku Li ini?

Adakah mungkin, bagi menyelamatkan hayat politik nya, maka Ibrahim Ali tanpa rasa segan dan malu akan mengisi borang keahlian PAS seumur hidup? moga-moga dengan tindakannya ini, maka kerusi Pasir Mas masih akan dipertimbangkan untuk diserahkan kepada nya lagi.

Adakah pemimpin-pemimpin PAS, ketika itu akan dengan rela hati menerima Ibrahim Ali sebagai ahli PAS seumur hiudp? Bagaimana pula dengan penerimaan ahli-ahli PAS, dan begitu juga Pakatan Rakyat, sekiranya itu tindakan yang akan diambil olehh Ibrahim Ali.

psst....Kalau betul UMNO sahaja yg boleh memerintah dan memajukan negara didunia ini, aku cabar UMNO bukak cawangan dan buat UMNO somalia dan majukan somalia terlebih dahulu kalau betul UMNO sahaja yg mampu memerintah didunia ini...ngeh ngeh ngehh...

Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 27 December 2011

Takut Ker?? : - Katak bagi amaran tentang 9 januari 2012!!!



PERKASA memandang serius berhubung penyebaran risalah yang mengajak orang ramai berhimpun di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada hari keputusan liwat membabitkan Datuk Seri Anwar diumumkan pada 9 Januari depan.

Presiden kumpulan pendesak Melayu itu Datuk Ibrahim Ali mendakwa "ada pihak yang mahu membuat huru-hara" pada hari tersebut.

"Ini kerja menghasut, menghina sistem kehakiman negara dan menodai serta mencabuli keluhuran undang-undang dan perlembagaan negara.

Revolusi atau Reformasi, itu hak rakyat yg mahukan keadilan untuk dato seri Anwar Ibrahim. Kami bukan menghina istitusi kehakiman tetapi kami mahu kehakiman menghormati system demokrasi yg lebih adil. Atas sebab-sebab ketidakadilan istitusi mahkamah Malaysia, siapa lagi yg mampu membawa keadilan terhadap Dato Seri Anwar Ibrahim yg dibicara tanpa sebarang keadilan dan mencurigakan.

Revolusi Atau Reformasi, rakyat sahaja yg mampu menghakimi kerajaan UMNO-BN yg benar-benar mengawal system undang-undang dan istitusi kehakiman Negara ke arah terjerumus kerosakkan. Rakyat sudah hilang kepercayaan terhadap istitusi kehakiman dan mahkamah Malaysia atas-atas sebab istitusi itu telah dirosakkan oleh penzalim Negara yg tamak kuasa dan takut akan kebenaran.

Undang-undang dan istitusi kehakiman Negara sudah rosak semenjak ‘’UMNO BARU’’ ditubuh oleh Mahathir selepas ‘’UMNO ORIGINAL’’ terdahulu diharamkan. Tujuan penubuhan ‘’UMNO BARU’’ adalah keingin Mahathir yg mahu memimpin ‘’UMNO BARU’’ untuk menguasai parti dan Negara. Setelah Mahathir berkuasa, semua kuasa raja-raja melayu dihapuskan dan perlembagaan Negara digodam termajuk juga undang-undang dituju kepada musuh UMNO yg ingin membawa Malaysia ke arah demokrasi.

Tanpa keadilan, Malaysia kian hancur diranap oleh sang penguasa UMNO-BN. Oleh sebab itu mahasiswa dan rakyat harus bangkit dari kemunduran harus keluar dari tempurung dan harus lompat dari pagar untuk menolak pemimpin-pemimpin yg sudah lebih 50 tahun perbodohkan rakyat. Dimana kemajuan yg kita capai selama lebih 50 tahun UMNO-BN memerintah? Apa yg kita lihat pada masa sekarang, rakyat ditekan arus kesempitan hidup, tekanan ekonomi, kehilangan hak-hak yg batil.  Yg kaya, Hanyalah kroni-kroni  UMNO-BN kaya raya termasuk kaum-kaum kerabat mereka
. Semuanya itu adalah hasil dari hak rakyat yg telah disamun oleh pemimpin-pemimpin yg korup UMNO-BN.  Tanpa memikir rakyat yg kurang berkemampuan dan miskin terus miskin yg kaya terus kaya, yg kaya terus kaya adalah kaum kerabat dari pemimpin-pemimpin yg rosak ahklaknya.

UMNO-BN hanya mampu boleh perbodohkan rakyat yg pernah mengharungi zaman mesin taip, tetapi UMNO-BN tidak mampu memperbodohkan rakyat generasi ICT masakini. Yg ada hanyalah segelintir antaranya yg sudah kaya raya dan mementingkan diri tanpa memikir org-org yg tidak berkemampuan.  Islam tidak mengajar kita menjadi manusia yg pentingkan diri dan memikir duniawi semata-mata.

MARI KITA LIHAT SEBAHAGIAN PENYELEWENGAN KERAJAAN UMNO-BN lebih 50 tahun memerintah Malaysia.
 MARA:_
Ketuhar RM1,200 , harga pasaran RM419/unit.
Katil lipat RM500, harga pasaran RM100/unit
Mesin gunting rambut RM250,harga pasaran RM79/unit

JABATAN LAUT
Teropong malam RM1,940 dan RM2,827 setiap satu. Dibeli dengan harga RM56,350/unit.
Komputer acer aspire 3935/pencetak, RM11,845  harga pasaran 3,428.

Dengan ini azrin ren mensarankan kepada rakyat sekalian bacalah AKHBAR HARAKAH DAN AKHBAR SUARA KEADILAN UNTUK DAPAT MAKLUMAT YANG TERPERINCI DAN  JELAS TENTANG PENYELEWENGAN YANG AMAT PARAH DILAKUKAN KERAJAAN UMNO-BN.

nota;- bacalah akhbar harakah keluaran Bil 1685 dan suara keadilan bil 38 yang telah berada dipasaran.
Perihal Bag tangan Rosmah Mansor.

Rosmah telah tayang dan membawa kemana mana seluruh pelusuk Malaysia dan dunia tentang BAG TANGAN MEWAH JENAMA BIRKIN.

Rosmah mempunyai 11 biji bag tangan bernilai antara RM28,000 HINGGA RM472,000 SETIAP SATU.
Semua menteri dan tinbalan menteri dan akhbar utusan malaysia, berita harian, tv3, dan rtm serta berita astro TIDAK BERANI MEMBUKA MULUT DAN BERTANYA KEPADA ROSMAH MANSOR DAN NAJIB RAZAK.

FIKIR FIKIRLAH SENDIRI, BETAPA JAHATNYA PEMIMPIN YANG BERNAMA UMNO-BN.
UMNO-BN TIPU RAKYAT MISKIN, RAKYAT KAYA DAN RAKYAT BIASA.
MEMANG DASAR UMNO DARI DULU KINI DAN SELAMANYA TIPU,RASUAH, ADALaH MAKAN HARIANNYA.

Sedarlah dan insaflah rakyat Malaysia, Jangan biarkan perompak,penipu ,pengkhianat bangsa dan tanah air yang bernama UMNO-BN berkuasa semula PRU13 .

Ayuh kita edarkan laporan ketua audit negara tentang penyelewengan yang berlaku dalam kerajaan UMNO/BN. AKU CUKUP MELUAT DAN JIJIK WAJAH WAJAH PEMIMPIN UMNO MAHU PUN YANG ADA KELULIUSAN UGAMA SEMUANYA PENGKHIANAT DAN PENIPU.

Psst….Najib Razak takut kerana Datuk Seri Anwar Ibrahim mempunyai pengaruh kuat didalam sektor kerajaan dan didalam umno sendiri. Kenapa Najib Razak takut disabotaj oleh ahli-ahli sendiri? Lihatlah..Najib Razak sendiri pun menasihat ahlinya jangan menjadi pengkhianat pada pru13 ni sewaktu perhimpunan UMNO-BN berlangsung…keh keh keh…Najib Razak hanya berani dibelakang papagomo..


   

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat