Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label azwan ali. Show all posts
Showing posts with label azwan ali. Show all posts

Friday, 20 January 2012

Najib Sudah Kebimbangan

Cerita atau cakap-cakap Ha Najib Razak kini dalam keadaan resah gelisah bukan saja terbatas di kalangan orang politik yang jadi tukang syarah atau propagandis. Cerita itu juga mula dibawa atau dibualkan oleh pegawai tinggi kerajaan baik dalam perkhidmatan awam maupun tentera.

Dua tiga hari lepas saya makan nasi kerabu di Setapak bersama seorang kawan dan kawannya eorang bekas pegawai tentera. Sambil makan kami bercerita perihal politik negara. Pegawai tentera itu yang pernah berkhidmat sebagai atasi (atase) di sebuah negara jiran memberi tahu perihal laporan nyang disediakan oleh risikkan tentera mengenai kedudukan Najib dan UBN hari ini.


Ia sedikit mengejutkan saya dengan apa yang dicakapkan itu.

 Katanya hasil risikan itu sikap dan penerimaan rakyat kepada BN sekarang ini sungguh membimbangkan Najib. Begitu juga dengan pengaruh BN di hampir seluruh negeri berada di bawah 60 peratus ke bawah. Menurutnya, Najib tidak senang dengan apa yang berlaku sekarang ini. 

 Katanya menurut laporan risik itu, dalam pilihan raya akan datang BN bukan saja tidak mampu untuk merampas balik beberapa buah negeri yang dikuasai Pakatan Rakyat kini, tetapi parti itu juga kemungkinan akan hilang beberapa buah negeri lain. Ini paling mencemaskan. 

 Menurut kajian itu negeri yang mungkin akan berpindah tangan ialah Negeri Sembilan. Kedudukan BN di negeri ini sungguh mencemaskan. Di samping itu risik yang bekerja langsung dengan Najib itu juga memaklumkan peluang BN untuk mempertahankan Terengganu juga dalam keadaan 50 - 50. 

Perak yang diambil menerusi rampasan kuasa menggunakan undang-undang, istana dan mahkamah juga akan terlepas semula kepada Pakatan Rakyat.

 Manakala Pulau Pinang, Kelantan dan Selangor adalah amat sukar untuk BN menawan atau merampas negeri berkenaan. 

"Inilah yang memeningkan Najib," ujar kawan itu menceritakan apa yang diucapkan risik berkenaan.

 Dalam pada itu menurut kawan itu seperti mana dibualkan oleh risik berkenaan BN kini sedang mengumpul wang sebanyak yang mungkin. Sebanyak RM3 billion kini sudah pun ada dalam tangan dan wang berkenaan katanya dari Arab Saudi? 

Semoga saya dapat berjumpa lagi dengan kawan itu dan akan ada maklumat baru dari pegawai tinggi tentera yang dikatakan berkhidmat langsung dengan Najib itu. Sedikit yang menjadi persoalan saya sejauh mana kebenaran cakap-cakap ini, masakan risik berkenaan menjadi ringan mulut untuk mendedahkan keadaan itu?

psst....Gua sarankan Ah Jib Gor Pergi Duduk Kat Mangolia...

Baca Berita Penuh ..

Rayuan Difail Berdasar Undang-Undang


Pejabat Peguam Negara berkata rayuan terhadap pembebasan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada tuduhan meliwat, difailkan hari ini berdasarkan keterangan dan undang-undang.

    

Pejabat itu menerusi satu kenyataan kepada Bernama berkata rayuan itu juga difailkan tanpa mengikut emosi atau pengaruh mana-mana pihak.
    
"Keputusan memfailkan notis rayuan ini membolehkan jabatan ini memperolehi penghakiman bertulis Yang Arif Hakim dan rekod prosiding perbicaraan daripada Mahkamah Tinggi.
    
"Ini seterusnya mengetahui dengan jelas alasan-alasan penuh keputusan yang Arif Hakim," kata jabatan itu.
    
Pada 9 Januari lepas, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur membebaskan dan melepaskan Anwar daripada tuduhan meliwat bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan pada 2008.


Baca Berita Penuh ..

Agensi Angkasa Negara Diarah Siasat Dakwaan ‘Bunyi Aneh Dari Langit’


Nampaknya pihak berkuasa mengambil pendekatan pro-aktif dalam menyiasat insiden ‘bunyi aneh dan menakutkan’ dari langit yang kedengaran di Kota Samarahan, Sarawak pada 11 dan 12 Januari lalu.

Ia sekali gus menunjukkan dakwaan tersebut serius dan bukanlah satu bahan lawak.

Walaupun penjelasan mengenainya masih ‘tergantung’, namun banyak pihak yang menganggapnya satu bahan gurauan terutama di laman Facebook.

Baca Berita Penuh ..

Thursday, 19 January 2012

'Unit media Umno tak dapat kawal Papagomo, Parpukari'

Pengerusi unit media baru Umno, Tun Faisal Ismail Aziz berkata beliau tidak dapat mengawal penulis blog tertentu seperti Papagomo dan Parpukari yang dikatakan sering menyiarkan tulisan berunsur fitnah di laman berkenaan.

Katanya, beliau tidak menyokong pandangan tertentu yang diketengahkan dalam blog berkenaan namun beliau mengakui bahawa laman berkenaan menyumbang kepada pengaruh Umno, lebih-lebih lagi ketika menghadapi pilihan raya kecil dan pilihan raya umum.

"Tapi saya lebih bimbang apabila berdepan dengan pemilihan Umno. Penulis blog ini akan bersaing antara satu sama lain.

"Nak kawal blogger Umno sendiri bukan senang. Apa cara kita hendak kawal mereka?," katanya lagi ketika ditemui di satu majlis diskusi pengguna laman blog Twitter, malam tadi.

Katanya, walau beliau mengenali penulis blog berkenaan secara peribadi, individu berkenaan tidak mendedahkan identiti mereka di ruang maya.

"Penulis blog yang menyerang ini, sukar untuk kenali mereka, mungkin mereka terikut-ikut dengan orang lain.

"Lainlah macam saya. Saya bertanggungjawab kepada parti," kata anggota exco pemuda Umno itu lagi.

Katanya, Unit Media Baru Umno juga tidak menyokong serangan peribadi yang dilancarkan oleh kumpulan penulis blog berkenaan, seperti yang dilakukan ke atas exco kerajaan Selangor, Elizabeth Wong.

ADUN PKR itu dilanda kontroversi apabila foto separuh bogel beliau tersebar di laman pro-Umno bermula Februari 2009.

Tun Faisal menjelaskan, penulis blog seperti papagomo dan parpukari telahpun meraih populariti apabila Umno mula menubuhkan unit baru itu ketika memasuki gelanggang pilihan raya 2008.

Katanya Umno telahpun jauh ketinggalan di belakang PAS, DAP dan PKR yang beralih untuk menyampaikan mesej mereka di ruang Internet apabila tidak lagi mendapat tempat di media arus perdana.

Kumpulan pro-pembangkang telahpun menggunakan ruang Internet semenjak 1999 ketika slogan seperti "Mahazalim" mula timbul sebagai kritikan kepada corak pemerintahan perdana menteri pada masa itu, Tun Dr Mahathir Mohamad.

"Kita jauh ketinggalan di belakang sedangkan lanskap (perang media) telahpun berubah. Pada 2008 kita terkejut kerana ia bukan lagi sekadar tulisan tetapi kandungan multimedia digunakan.

"Fitnah semakin banyak dengan gambar dan visual. Sebab itu Pak Lah kena teruk (diserang). Ianya lebih teruk daripada (fitnah) 'zaman Mahazalim'," katanya lagi.

Semenjak dilantik mengetuai unit berkenaan pada 2010, Tun Faisal berkata beliau telah melatih seramai 1,800 orang untuk bergiat di ruang siber melalui penulisan blog dan juga menyertai laman sosial.

Secara peribadi, beliau bagaimanapun hanya mengenali seramai 27 orang daripada jumlah tersebut.

Beliau dilantik oleh ketua pemuda Umno Khairy Jamaluddin ke unit berkenaan untuk mendedahkan orang Umno dengan media baru supaya tidak begitu bergantung kepada media arus perdana.

Sekarang, kata Tun Faisal, pihaknya mempunyai lebih ramai pengendali media dalam talian untuk mengimbangi keadaan tersebut.

'Cybertrooper' berkenaan juga, katanya, dilatih untuk menyerang pembangkang dan juga untuk melengkapi fungsi media arus perdana yang lebih banyak melaporkan dasar dan implementasi kerajaan

"(Latihan tersebut) sama ada anda kelirukan orang atau beritahu sisi cerita yang lain," katanya lagi berjenaka.

Turut hadir dalam program diskusi pada malam tadi ialah kolumnis Malaysiakini Hishamuddin Rais, ahli parlimen Kota Belud Datuk Rahman Dahlan dan juga timbalan menteri pengajian tinggi Datuk Saifuddin Abdullah.

Perbincangan berkenaan antara lain bertujuan untuk mengadakan dialog yang lebih membina di antara penyokong BN dan Pakatan di ruang Twitter.

Azrin Ren : Tun faisal, nak kawal mereka bukanya susah. merekakan taik $$$, guna sahaja $$$ untuk kawal mereka. Tun faisal harus tahu. banyak-banyak blog yang suka menjaga tepi kain orang, aibkan orang lain, serang peribadi orang lain adalah dari blogger-blogger UMNO. itu sahaja modal cubaan mereka untuk menarik sokongan rakyat, tetapi hakikatnya modal itu jauh sekali sebagai modal yang berjaya. sebab rakyat bukan lembu dan rakyat tak pandang hal peribadi orang, rakyat hanya mahu tahu maklumat salah guna kuasa oleh kerajaan UMNO. seperti rasuah, melanggar peraturan perlembagaan, menyekat kebebasan bersuara, mengawal media, mengiktiraf fitnah sebagai senjata untuk menyerang musuh politik mereka...sekian..

psst...Jangan suka bukak aib orang, akhirat nanti Allah s.w.t akan bukak aib kita pulak.

Baca Berita Penuh ..

Kajiselidik : Najib lebih berkemampuan dari Anwar


Bengap...sungguh bengap..siapa buat kajian ni? kenapalah bengap sangat, ni, ah jib gor tu sapa? anwar sapa? anwar tu perdana menteri ka? bodoh tahap gaban. orang yang buat kajian ni memang belajaq tak habis. nak bandingkan anwar dengan ah jib gor. anwar tu bukan perdana menteri boleh la lu cakap macam tu. 

Orang yang beli respon tu kurang pendidikan, tengok orang hanya pandang mata sebelah ja. lain kali kalau nak buat kajian, buat kajian perbandingan ah jib gor dengan perdana menteri jepun atau singapore. itu baru sesuai perdana menteri sesama perdana menteri.  pandai urus ekonomi konon, nak handle kakmah bershopping membazir duit rakyat pun tak boleh, taraf hidup tinggi gaji rakyat rendah macam zaman 90an. itu  pandai urus ekonomi?? porahhhh....

Baca Berita Penuh ..

Pilihanraya Umum ke-13 PADA 11 MAC - Dr Hatta


Membubarkan Parlimen pada awal Februari dan memanggil untuk pilihan raya umum ke-13 pada 11 Mac. 

Pengarah Jabatan Pilihanraya PAS Pusat Hatta Ramli berkata parti-parti politik di Malaysia sekarang sekadar tinggal 50 hari untuk bersedia menghadapi pilihanraya.

"Berdasarkan maklumat dalaman dari Umno, Najib akan membubarkan Parlimen pada awal Februari. Pilihanraya akan diadakan sama ada pada 25 atau 26 haribulan dan kita hanya mempunyai dua minggu tempoh berkempen sebelum membuang undi pada 11 Mac.

Baca Berita Penuh ..

Ah Jib Gor Di Sindir....

Cubaan Ah Jib Gor untuk mengkaji sama ada beliau berjaya tau tidak menarik semula sokongan dari kaum cina akhirnya mengundang malu dengan sindiriran bukannya sokongan semula. disini azrin akan translate beberapa komen oleh beberapa orang kaum cina yang menyindir Ah Jib Gor.


Tajuk Status Dari Datuk Seri Ah Jib Gor - Bagi Bang Ee ditambah sutera provinsi di masyarakat Cina dalam isu-isu pembiayaan Sarawak, termasuk tanah perkuburan untuk membeli soalan baru.

Baca Berita Penuh ..

Wednesday, 18 January 2012

Azwan Ali Dah Bertaubat Atau Terpaksa.


Hai..macam2 dunia sekarang, kesian jugak azrin tengok masalah keluarga diorang. oleh sebab seorang menimbulkan masalah, jahanam semua binasa jatuh maruah keluarga diorang, kerana seorang gilakan wang dan pemfitnah semua rosak bagaikan dimakan anai-anai. bersabarlah azwan ali. selagi ada  fitnah selagi sang penguasa tidak berhenti memfitnah dan menjahanamkan bangsa selagi itulah malaysia diambang huru-hara.

''Dalam sidang media bersama dengan adiknya Umi Hafilda Ali, Azwan Ali turut melafazkan sumpah tidak akan menghina dan mengaibkan mana-mana pihak termasuk ahli keluarga beliau.
"Wallahi, Wabillahi, Watallahi, saya Mohd Azwan bin Ali melafazkan sumpah dengan nama Allah tidak akan menghina, mengeji dan mengaibkan serangan peribadi yang mungkin membawa fitnah kepada Ummi Hafilda.
"Saya hamba Allah yang lemah tidak lari dari melakukan kesilapan bersandarkan hasutan daripada sesetengah pihak," kata Azwan Ali.

Azwan Ali sebelum ini telah mengkritik beberapa Pemimpin UMNO termasuklah menyelar tindakan Umi Hafilda yang terus menerus membuat dakwaan perilaku yang dikatakan sumbang mengenai Azmin Ali dan isterinya Shamsidar Taharin.

 Azwan dalam sidang media yang sama, Negara bakal kehilangan seorang pengkritik hebat yang menentang usaha Umi Hafilda membongkar perilaku salah seorang adik beradik mereka iaitu Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali setelah beliau mengambil keputusan untuk berbaik semula demi menjaga maruah keluarga.''
(from siasahkini)

psst...Semoga seseorang itu kembali ke pangkal jalan dan berhenti menjahanam kaum kerabat, kecuali azwan dan azmin.

Baca Berita Penuh ..

Friday, 6 January 2012

Nasihat Azwan Ali Untuk UMMI HAFILDA Dan BARISAN NASIONAL



KUALA LUMPUR - Ummi Hafilda Ali, saksi utama kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 1998 berjanji akan mendedahkan rahsia dahsyat kepimpinan atasan Parti Keadilan Rakyat (PKR) atau trio 'bateri 3A' sekiranya mereka tidak bertaubat sebelum Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) nanti.

Ummi memberi amaran itu kerana beliau tidak sanggup melihat trio berkenaan iaitu Anwar, isterinya yang juga Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail dan abangnya sendiri, Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali terus mengelirukan rakyat dengan dakyah demi kepentingan politik mereka.

"Hari ini mereka panggil polis anjing tetapi semasa Anwar berkuasa pada 1997, dia guna 50 orang polis untuk menangkap saya, jadi orang muda terutama mahasiswa perlu tahu siapa yang buat salah laku dan salah guna kuasa.

"Wan Azizah mempunyai pengaruh untuk menasihatkan suami kembali ke pangkal jalan, jangan sampai saya serta 'geng' iaitu (Datuk) Nallakaruppan, (Datuk) Zulkifli Noordin dan Rahimi Osman dedahkan perkara sampai nanti mereka (3A) tidak boleh angkat kepala. Kami merayu mereka kembali ke pangkal jalan," katanya. - Utusan


Kesan daripada ugutan Ummi Hafilda yang tidak habis-habis dengan 'pendedahan' demi pendedahan. Hari Jumaat yang mulia ini, Azwan Ali telah menjawab pertuduhan Ummi Hafilda itu dengan nasihat-nasihat khas kepada Betina Neraka (BN) yang dipercayai ditujukan kepada Ummi Hafilda supaya menghentikan kerja-kerja mengaibkan orang dan juga kepada orang ramai supaya tidak mempercayainya.

Azwan Ali juga turut menasihatkan Barisan Nasional agar tidak bekerjasama dengan Betina Puaka semata-mata untuk memenangi PRU-13 dalam kerja-kerja mengaibkan orang.

 psst....Ummi nak bongkar apa pasni??? nak bongkar ker atau nak kencing???



Baca Berita Penuh ..

Thursday, 27 January 2011

Saman : - Saman Ohhh Saman...

 
 Saman jelah...
banyak tu collection saman umi, dia akan di nobatkan anak dareer terkaya di benua asia selepas anak perempuan bill "gates keretapi"

Nak saman ke samun ni. Jaman dulu panggil samun , jaman sekarang dipanggilnya SAMAN ya dong...hak hak hak...!!!

psst : haiii...dunia..dunia..dunia.... 




Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat