Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label batu sapi. Show all posts
Showing posts with label batu sapi. Show all posts

Sunday, 31 October 2010

Teruk Sungguh Perangai UMNO Ni...

Halau Melayu secara terancang?

PULAU PINANG 28 Okt. - Trend kerajaan DAP Pulau Pinang mengambil-alih tanah didiami orang Melayu khususnya di bahagian pulau atas alasan kegunaan awam dibimbangi sebagai strategi untuk menghalau mereka secara terancang.



Hoi UMNO...Cuba kaji balik sejarah. Sejarah Bayan Baru dan Sungai Ara. Siapakah perancangnya?...UMNO-BN dah sapu Habis Tanah Melayu Islam Pulau Pinang selama memerintah Pulau Pinang selama 50 tahun. TerutamaNya dalam Georgetown..
Yang tinggai Tanah Tok Keramat... Kubok Islam...
Nyot..nyot..keh keh kah kah ahah!!
Pada Tahun 1980 Melayu dalam Georgetown dah tinggai 17%
Pada Tahun 2008 Melayu dalam Georgetown tinggai 10% sapa punya Angkara???
Selamat Berkubok la UMNO...
Nyot..nyot..keh keh kah kah
Kampong Makam Tanah Wakaf pun UMNO nak Sapu..
Nasib Baik adaNya Allahyarham Saudara Salim (Aktivis PAS) Menyelamatkan keadaan.. Kalu tidak habis Tanah Wakaf hak Orang Islam..
Bangunan UMNO di Jalan Yahudi/Haji Zainal Abidin pun didirikan atas Tanah Wakaf. Dah la tuh, nak buat Berniaga pulak???.... Mencari Untung atas Keringat Orang yang MeWakafkan.. UMNO suka Main Bangsat..
Apa lah punya Keparat UMNO nih...
Sekarang ini berani nak tuduh DAP pulak...
Nyot..nyot..keh keh kah kah
Akta Pengambilan Tanah siapa yang Gubal????
DAP ke?? atau UMNO/BN yang Gubal dan Approve?????.....
Nyot..nyot..keh keh keh
psst : kadang2 cakap kawan2 kita yang tak belajar ke U ni pun ada logik jugak.. contohnya mcm penang.. lepas PR ambil alih baru lah UMNO nak perjuangkan hak melayu.. selama diaorang memerintah mana ada diaorang ambil peduli untuk imbangkan penduduk cina dan melayu di sesuatu kawasan terutamanya di penang....Nyot..nyot..keh keh keh

Baca Berita Penuh ..

Saturday, 30 October 2010

Hillary Clinton bertemu Anwar Ibrahim?

Setiasusaha Negara Amerika Syarikat (AS) Hillary Clinton akan mengadakan pertemuan dengan kumpulan NGO dalam lawatan rasmi sulungnya ke Malaysia minggu depan walaupun format perbincangannya masih belum ditentukan.
Ketika dihubungi Malaysiakini, Ketua Informasi kedutaan AS di Kuala Lumpur Tina Malone masih belum dapat menjelaskan sama ada pertemuan tersebut akan dibuat dalam bentuk dialog.



Bagaimanapun, akan terdapat "interaksi dengan kumpulan NGO" apabila Clinton (kanan) tiba bagi memenuhi sebahagian daripada siri lawatannya ke Asia minggu depan, kata Malone.

Sebelum ini, NGO hak asasi manusia Suara Rakyat Malaysia (Suaram) pernah memohon untuk membincangkan isu-isu yang menyentuh kedua-dua negara.

Sebelum ini juga, terdapat desas desus bahawa lawatan tiga harinya ke Malaysia turut melibatkan pertemuan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan beberapa pemimpin Pakatan Rakyat sebelum beliau bertolak ke Papua New Guinea pada 3 November.

Syarikat Penerbangan Malaysia (MAS) juga dijangkan menganjurkan acara dengan Clinton bagi mempamerkan kerjasamanya dengan beberapa syarikat AS.

MAS juga dalam kenyataan akhbarnya berkata syarikat penerbangan negara itu juga akan menunjukkan pesawat B737-800 yang dijadual tiba pada 1 November, untuk pameran pada hari berikutnya.

Masih terdapat laporan bercanggah sama ada Clinton "mahu" menemui Anwar dalam lawatannya.

psst : usm :)

Baca Berita Penuh ..

Friday, 29 October 2010

Lawatan Hillary Clinton Pada Isnin Membincangkan Isu Kes Liwat Anwar Dan PRU 13

Hillary : pak jib..pru13 dan kes liwat..mesti dijalankan dengan adil-seadilnya ok...
Pak jib : ok...
Hillary : janji??
Pak jib : janji!!
Hillary : bagus..jangan mungkir janji..walau apa-apa pun hang tak boleh pi negara-negara eropah dah...paham2 lah...

~Atlantuya~

U.S. Secretary of State Hillary Clinton will arrive in Kuala Lumpur on Monday as part of a two-week Asian tour and the buzz in the diplomatic circles is that she will not only be meeting Prime Minister Najib Razak, but also Opposition Leader Anwar Ibrahim who is poised to be jailed on flimsy sodomy charges ahead of snap general elections next year.

Image Hosted by ImageShack.us
Indeed, speculation is growing that something might be afoot as the Obama administration has so far been seen as indifferent, even reluctant to take up the democracy cudgels in Southeast Asia, a region marked by many recalcitrant governments including Burma and Cambodia.

“We are not in a position to confirm Mrs Clinton’s schedule but we certainly hope that she will speak up for Anwar,” a top PKR official told Malaysia Chronicle.

Malaysian SOS

Like Thailand, Malaysia has been displaying severe signs of stress as it tries to adjust to unprecedented political competition at home.

Unable to beat off the advances made by Anwar's Pakatan Rakyat coalition, Najib has begun shifting back to the hard line policies promulgated by former Malaysian dictator Mahathir Mohamad.




While the British-educated Najib has taken pains to portray himself as a 'moderate' during his overseas trips, he is actually the complete opposite once he is back. And nowhere did he exhibit this Jekyll-and-Hyde tendency more than at his Umno party’s annual assembly held recently.

At that meeting, Najib sounded alarm bells far and wide when he declared “This country does not have equal citizenship”, clamped down discussion of racial rights, and also vowed to defend his hold on power at all costs.

"Even if our bodies are crushed and our lives lost, brothers and sisters, whatever happens, we must defend Putrajaya," Najib had said.

Trial has gone out of control

At 57, Najib is some 6 years younger than Anwar - his arch rival from their Umno days in the 80s. Both had been shortlisted to be Mahathir’s deputy, but in the end, the more politically-savvy Anwar was chosen.

Although, they closed ranks and Najib later became part of Anwar’s clique, he was quick to abandon Anwar in 1998, when Mahathir sensing his grip on power was fading, decided to sack and jail his deputy on graft and sodomy charges.




Even then, there was worldwide condemnation for Malaysia and former U.S. vice president Al Gore, during a dinner function in Kuala Lumpur, even staged a protest walk-out. But it was only after spending 6 years in jail that Anwar was freed. Months after Mahathir’s retirement, the courts finally found the courage to acquit him in 2004.

The international rebuke for the latest sodomy trial are even harsher. Anwar has denied the charges and accused Najib and his wife Rosmah Mansor of having plotted the conspiracy against him.

World figures from former Canadian premier Paul Martin to Recep Edrogan, Paul Wolfowitz to Richard Branson, have spoken up for Anwar. Lawmakers from Australian, Canada, U.K., U.S. and most recently the Inter-Parliamentary IPU have expressed support for Anwar and pointed out the weaknesses inherent in the ongoing trial.

“It has probably reached a stage where Najib is no longer thinking logically about the trial. He seems to be thinking, if the Burmese junta can do it to Aung San Suu Kyi, why can’t I get away with Anwar here? Hopefully, someone can talk some sense to him,” said the PKR offic

Clinton visits on Monday, may discuss Anwar's sodomy case<

Baca Berita Penuh ..

SABAH Negeri Maju Di Bawah Pemerintahan UMNO/BN?...

Hebatnya BN sekian lama menerajui pemerintahan Negeri Sabah boleh dilihat dari gambar2 di bawah ini...

Inilah yang dibanggakan oleh rakyat Sabah yang menjadi penyokong UMNO/BN di Sabah, lihat gambar-gambar di bawah ini, iaitu di Kawasan Piiharaya yang wakil rayatnya kini adalah seorang Menteri.

Dato' Shafee Afdal sendiri seorang Hero di Semporna...
tetapi lihatlah, ini salah satu contoh kawasan yg diwakilinya sebagai ahli parlimen.


SK PULAU BAIT
WDT 27 91309 SEMPORNA
Sabah
Malaysia

Gambar2 diambil dari album gambar FB berikut
http://www.facebook.com/album.php?aid=2029711&id=1521931011
dg





SABAH MAJU?

Baca Berita Penuh ..

Monday, 25 October 2010

Najib macam yakin PR rampas Putrajaya !!!


Azrin Ren : 
saya harap pemimpin2 pakatan pandang serius ucapan anak tun razak ni. memang ya ,kemungkinan pakatan menang dlm pru 13 nanti tapi ingat!! mereka mana terima hakikat kekalahan mereka ni. takut mereka yg akan huruharakan negara , hasut cucuk ,gunakan raja2 kuasai anggota keselematan kusus tentera untuk lancar MAGERAN supaya pakatan gagal kuasai putrajaya ni.. ingat tak 13 mei, sapa punya keja.?

Najib macam yakin berlaku rampasan kuasa 


KUALA LUMPUR, 23 Okt: Kenyataan Presiden Umno, Datuk Seri Najib Razak Najib bahawa akan pertahan Putrajaya walau terpaksa hilang nyawa seolah-olah yakin akan berlaku rampasan kuasa secara keganasan. 

Biarpun Najib tidak menyebut mahu mempertahankan Putrajaya dari dirampas pihak mana, namun dipercayai ditujukan kepada Pakatan Rakyat. 

Ini kerana Pakatan Rakyat sejak tsunami politik 2008, telah meletakkan sasaran mahu menguasai Putrajaya menggantikan kerajaan BN. 

Menurut Pengarah Pilihan Raya Dewan Pemuda PAS Pusat, Mohd Firdaus Jaafar, kenyataan Perdana Menteri itu juga seolah-olah tidak faham amalan demokrasi di negara ini. 

"Najib masih tak faham demokrasi, PR nak kuasai Putrajaya bukan dengan rampasan kuasa. Kita guna saluran pilihan raya, dengan rakyat yang tentukan. 

"Mungkin juga dia lupa, yang merampas kuasa secara ganas ni Umno BN. Merekalah yang merampas Perak dari Pakatan Rakyat," katanya kepada Harakahdaily. 

Najib ketika menyampaikan ucapan dasar presiden di Perhimpunan Agung Umno berkata, Umno perlu mempertahan Putrajaya dari pihak yang mahu merampasnya biarpun terpaksa hilang nyawa. 

Firdaus bagaimanpun turut mempersoal niat Najib di sebalik berkata begitu, atau mungkin mempunyai agenda politik tersembunyi. 

"Adakah dia cuba menggambarkan bahawa Pakatan Rakyat ini perampas kuasa secara ganas?" soalnya. 

Beliau bagaimanapun tidak menolak kemungkinan, kenyataan tersebut dilontar Najib hasil daripada perasaan takut melihat sokongan rakyat terhadap Pakatan Rakyat. 

Tambahnya lagi, ianya juga mungkin menggambarkan Umno tidak boleh menerima jika Pakatan Rakyat benar-benar dapat menguasai Putrajaya. 

"Atau Najib mahu ahli Umno bertindak ganas pada Pakatan Rakyat jika dapat menguasai Putrajaya pada Pilihan Raya Umum ke-13 nanti," katanya. 

Bagaimanapun tegasnya, Pakatan Rakyat tetap bertekad dan sedang berusaha untuk menguasai Putrajaya, dengan sokongan padu rakyat negara ini. 

Sementara itu, Presiden PKR, Datin Sri Dr Wan Azizah Wan Ismail dalam satu kenyataan mahu Najib memohon maaf dan menarik balik kenyataan tersebut yang disifatkan sebagai anti-demokrasi. 

"Saya mewakili pimpinan dan anggota KEADILAN mendesak agar Presiden Umno menarik semula kenyataan beliau yang jelas sekali berniat jahat dan bersifat anti-demokrasi. 

"KEADILAN juga menuntut supaya Datuk Sri Najib memohon maaf kepada seluruh rakyat Malaysia dan memberi jaminan bahawa sekiranya perubahan Kerajaan Persekutuan benar-benar berlaku dalam Pilihan Raya Umum akan datang, maka Umno BN akan menyerahkan kuasa secara terhormat dan dalam suasana yang aman dan harmoni," katanya.

Baca Berita Penuh ..

Sunday, 24 October 2010

1.6 JUTA penjawat awam bersiap sedia HUMBAN UMNO

Realisasi agenda PAS ganti Umno 
Harakahdaily
KUALA TERENGGANU, 23 Okt: Agenda PAS menggantikan Umno hendaklah direalisasikan oleh pendukung parti dengan menekankan kepada gerakan dakwah terhadap golongan Umno dan golongan atas pagar, mengelakkan serangan peribadi dan memperbanyakkan aktiviti penerangan melebihi serangan.

Demikian antara resolusi Ijtimak Kepimpinan PAS Negeri Terengganu ke-14 yang diadakan di perkarangan Surau Kampung Tanjung Batu Rakit, yang berakhir petang ini. 

Di samping itu, Dewan Himpunan Penyokong PAS hendaklah diperkasakan sebagai wahana untuk menjadikan saluran bagi menolak fahaman asabiah perkauman tokok pimpinan Umno BN dan NGO upahan seumpama Perkasa yang bercanggah dengan Perlembagaan Malaysia seterusnya berintima’ dengan perjuangan PAS bagi menjamin kesejahteraan dan keadilan untuk semua. 

“Marilah kita sama-sama meletakkan komitmen untuk melaksanakan resolusi-resolusi yang mewakili hampir keseluruhan cadangan dan lontaran idea yang telah diberi oleh perwakilan dan ulasan pimpinan bertunjangkan kepada ucaptama Tuan Guru Presiden,” ujar Pengerusi Jawatankuasa Resolusi ijtimak, Mohd Draman ketika membacakan resolusi itu. 

Berikut ialah resolusi penuh. 

Menyedari bahawa Barisan Nasional (BN) sedang berada di ambang keruntuhan dalam menghadapi pelbagai masalah luaran dan dalaman, sedang PAS Negeri Terengganu terus melangkah memperkasakan kekuatannya bagi memenuhi harapan besar yang diberikan oleh rakyat bagi membawa perubahan kepada negeri Terengganu. 

Berasaskan hakikat ini, Ijtimak Kepimpinan PAS Negeri Terengganu kali ke-14 yang diadakan pada 23hb Oktober 2010, bersamaan 15 Zulkaedah 1431H yang bertemakan “Demi Kedaulatan Islam; Perkasakan Jihad” dengan sebulat suara membuat gagasan dan resolusi bahawa saf kepimpinan PAS Negeri Terengganu di semua peringkat beriltizam untuk: 

Bagi menghadapi pilihan raya umum yang ke-13, maka jentera pilihan raya mestilah digerakkan bermula dari sekarang di semua peringkat mengatasi perancangan dan gerak kerja Umno BN dengan memberi tumpuan kepada pengemaskinian urusan pemilih dan keahlian serta penguasaan ke atas pengundi sasaran. 

Meningkatkan kefahaman dan penghayatan petugas-petugas PAS di semua peringkat bagi mengikis penyakit atau budaya negatif seperti futur, isti’jal, ukhuwah yang longgar dan seumpamanya. 

Menegaskan bahawa setiap anggota jemaah sama ada pemimpin, petugas atau ahli parti, hendaklah memperkukuhkan sifat-sifat kualiti peribadi dan meningkatkan keupayaan diri dalam memperkasakan jihad dengan memperkukuhkan wala’, thiqah dan intima’ terhadap pimpinan dan jemaah. 

Merealisasikan agenda PAS mengganti Umno dengan menekankan kepada gerakan dakwah terhadap golongan Umno dan golongan atas pagar, mengelakkan serangan peribadi dan memperbanyakkan aktiviti penerangan melebihi serangan. 

Menyokong, meneruskan dan memperkukuhkan kerjasama politik di kalangan parti-parti dalam Pakatan Rakyat melalui kaedah tahaluf siyasi tanpa menggadai prinsip perjuangan di samping menjadikannya sebagai satu ruang dakwah. 

Menerus sumbangan dan komitmen semua petugas dan kepimpinan yang sedia ada dalam memperkasakan PAS benar-benar sebagai sebuah gerakan Islam yang syumul. 

Meneruskan proses pembudayaan petugas-petugas PAS dengan gerak kerja berasaskan kepada perancangan yang sistematik dan berstrategi membina keyakinan masyarakat terhadap PAS sebagai kerajaan alternatif ataupun kerajaan menunggu. 

Memperkasakan Dewan Himpunan Penyokong PAS sebagai wahana untuk menjadikan saluran bagi menolak fahaman asabiah perkauman tokok pimpinan Umno BN dan NGO upahan seumpama Perkasa yang bercanggah dengan Perlembagaan Malaysia seterusnya berintima’ dengan perjuangan kita bagi menjamin kesejahteraan dan keadilan untuk semua.

Baca Berita Penuh ..

Thursday, 21 October 2010

Talian Akhir Hayat UMNO jika tewas PRU13..Keh Keh Keh..


Azrin Ren ヅ : Talian hayat terakhir Umno jika tewas PRU...Darurat dan Huru hara...penuh slamber ngaku plak tu..
bila dah xsedor diri...sanggup ugut mcm2...
negara jepun pun berubah pemerintah...xde lak jadi darurat...aku pun melayu gak..tapi aku tak berminat dengan agenda melayu kou tu pok jib..skrg ni bukan berkisar melayu..tapi rakyat separuh mampus menangung lanun lanun umno bermaharaja lela menyebat harta rakyat..

bayar cukai itu ini..barang naik,minyak naik,segalanya naik...tak cukup ngan tu kena tanggung beban yg bukan bukan..buat menara 100 tingkat ler,jual spender import kak mah ler..itu ler iniler..

takat agenda melayu kou tu pok jib..tapi rakyat bawah lelebih melayu mati kebuluran ..gaji je dah habis kena tax ngan kerajaan dan beli barang naik ari ari semata mata nak tanggung puak umno dan kroni di atas sana.

ngarut tul agenda melayu tapi rakyat melayu sendiri kebanyakan miskin hina dan merempat di bumi sendiri...pru13 kuasa-kuasa melayu akan hilang maksudnya melayu umno bukan melayu rakyat!!


Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata kedudukan dan hak-hak Melayu dilindungi sepenuhnya serta "terkunci kemas" dalam Perlembagaan Persekutuan tanpa dapat digugat lagi dan kenyataan ini wajar diterima oleh semua kaum negara ini.

Najib yang juga Presiden Umno berkata asas berkenaan adalah kontrak yang dimuafakat bapa-bapa pengasas yang mewakili semua kaum ketika negara di ambang kemerdekaan.

Katanya, polemik berhubung isu kerakyatan selepas merdeka dan hak istimewa orang Melayu sudah menjadi perdebatan akademik kerana ia sudah terpateri kemas.

"Seandainya mempunyai majoriti dua pertiga dalam parlimen pun, tidak mampu mengubah apa-apa jua tanpa kebenaran majlis yang dianggotai sembilan orang Raja-raja Melayu," katanya.

"Dalam kata lain, sia-sia sahaja jerit pekik untuk menggunakan peruntukan tentang kerakyatan bagi mengancam kaum lain kerana peruntukan yang tertulis ini begitu konkrit sekali pun darurat diisyhtiharkan ia tetap tidak boleh disinggung."

Menyampaikan ucapan dasarnya di perhimpunan agung Umno pagi ini, perdana menteri berkata, sama ada suka ataupun tidak, peruntukan tersebut diletakkan di luar forum perbincangan.

"Jika dibuka juga kepada perbahasan, maka kita bimbang, kita khuatir, ia akan membangkitkan keresahan serta mengapi-apikan primordial instinct atau nalusi asal wujud antara etnik," katanya.

Tambahnya, berdasarkan perjalanan sejarah, tidak kira berapa maju pun ekonomi sesebuah tamadun, betapa terpelajarnya manusia, betapa tinggi tahap toleransi, sekiranya naluri asal itu wujud dan tidak diurus dengan baik, mungkin kezaliman yang sangat dahsyat akan terjelma.

"Di abad ke-20 kita telah dipampangkan dengan kes-kes hukuman tanpa perbicaraan di Amerika Syarikat, tragedi Holocoust di benua Eropah, penyembelihan rakyat Palestin di Asia Barat serta penghapusan etnik di Bosnia dan Rwanda.

Jadi, bayangkanlah, apakah kesudahannya, jika setiap generasi rakyat Malaysia mengambil pendirian untuk mempersoal kewajaran kontrak sosial kebangsaan yang telah dimuafakatkan pendahulu mereka sebelum ini."

Malah, Najib berkata, di zaman ini ia akan lebih pantas mereba, terutama dalam dunia tanpa sempadan ekoran kecanggihan sistem teknologi maklumat dan komunikasi yang sentiasa berkembang.

"Pucuk pangkalnya, saudara dan saudari, mengapa mahu diubah apa yang telah berjalan dengan begitu baik. Janganlah yang elok menjadi retak, janganlah yang bersambung menjadi putus," jelasnya.

Sebelum itu, menyentuh soal tanggungjawab moral dalam hubungan kaum, presiden Umno juga menyatakan kegusarannya terhadap pihak yang mula mempersoalkan kedudukan bangsa Melayu yang menimbulkan rasa tidak puas hati.

"Ibarat api dalam sekam, perasaan ini telah mula membara dan mungkin menular sehingga berupaya merosakkan keharmonian perhubungan ras yang telah terjalin semenjak dahulu," katanya.
 

Baca Berita Penuh ..

Liwat II: IPU kecam, mahu kes Anwar dihentikan

Perbicaraan liwat membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim dikecam oleh Kesatuan Antara Parlimen (IPU) dalam resolusi yang diluluskan pada mesyuarat lembaga badan itu 6 Oktber lalu.

IPU yang memerhatikan dengan teliti kes perbicaraan itu berkata terdapat kecacatan dan kesangsian serius berhubung dakwaan ke atas ketua pembangkang itu.

Menurut resolusi yang diluluskan pada sesi ke-187 badan itu, antara faktor yang menyumbang kepada ketidak-yakinan terhadap aspek ketelusan berkaitan kes itu termasuk Anwar disabitkan dengan pertuduhan hanya ketika beliau aktif semula dalam arena politik.

"
Fakta yang menunjukkan pihak yang menuduh (Mohd Saiful Bukhari Azlan) berkunjung ke kediaman timbalan perdana menteri ketika itu serta bertemu seorang pegawai polis berpangkat assisten pesuruhjaya polis menguatkan lagi persepsi kes tersebut bermotifkan politik.

"Juga pembabitan peguam negara dalam kes pertama yang dihadapi Anwar serta penglibatan beliau dalam kes yang sama bagi kali kedua serta penolakan semua permohonan mendapatkan dokumen dan bukti secara sistematik dan dakwaan hubungan intim antara pengadu utama dan pendakwa raya menjadi faktor kuat kes ini timbul atas pertimbangan politik," kata kenyataan IPU hari ini.

Resolusi itu adalah berdasarkan laporan daripada peguambela British - Mark Trowell yang memantau kes berkenaan dan mengemukakan laporan 24 muka surat kepada IPU.

Menurut IPU, pasukan pendakwaan juga dicemari dengan hubungan romantis yang terjalin sehingga ke tahap perbicaraan harus dihentikan.

Badan itu juga berpendapat prosiding yang telah terjejas tidak harus diteruskan kerana ia tidak akan menegakkan prinsip keadilan.

"Walaupun pihak pembelaan telah berkali-kali meminta kes terhadap Anwar digugurkan atas alasan yang diberikan, (namun) mahkamah tetap mahu meneruskan perbicaraan. Oleh itu IPU akan memastikan pemerhati akan memantau perjalanan kes sekurang-kurang semasa prosoding yang penting," kata IPU lagi
.

Baca Berita Penuh ..

Wednesday, 20 October 2010

KJ bimbang BN hilang 50 kerusi parlimen!!!

Azrin Ren ヅ : Khairy: BN mungkin h1. ulasan KJ merupakan satu realiti tanpa berselindung disebalik sifat hipokrit.mungkin kalau beliau seorang menteri ulasan seperti ini tak akan wujud.

2. PR perlu berpadu agar tiada yang 'melompat' lagi.maklumlah jika BN mempunyai 2/3 maka mereka dengan sewenangnya akan meminda perlembagaan termasuk sempadan pilihan raya.sejarah telah membuktikan persempadanan merupakan senjata ampuh untuk BN kekalkan kuasa.

3. Ketiadaan model ekonomi seperti DEB sepatutnya menjadi pemangkin kepada orang melayu supaya lebih keras berusaha. takanlah tuna tanah sendiri surrender dengan si 'pendatang'.


KJ bimbang BN ilang 50 kerusi parlimen...
Okt 20, 10 11:09am

Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin berkata, sebanyak 50 kerusi parlimen BN yang sedia ada berada dalam bahaya sekiraya Umno masih lagi berkhayal boleh menang dalam pilihan raya tanpa sokongan bukan Melayu.




Katanya, sekiranya tidak ada usaha untuk mengamalkan kepimpinan yang inklusif lagi moderat, kepimpinan Melayu Umno akan hilang pada pilihan raya akan datang "bagai pintu tak berpasak, perahu tak berkemudi."

"Kita harus belajar dari keputusan pilihanraya umum yang lalu di mana jelas kita hampir kalah sebab hilang sokongan bukan Melayu," katanya yang juga ahli parlimen Rembau.

Ketika berucap di perhimpunan agung pergerakan tersebut hari ini, Khairy berkata, keadaan itu bermakna, untuk menang mestilah dengan sokongan dari semua rakyat Malaysia tanpa mengira kaum dan agama.

"Kalau kita mengharapkan undi orang Melayu semata-mata, kita harus ingat bahawa hanya 73 kerusi parlimen sahaja yang mempunyai majoriti dominan Melayu 70 peratus ke atas. Inilah hakikat dan realitinya," katanya.

Sementara itu, berhubung isu ekonomi, Khairy mempersoalkan kenapa terdapat anggota parti itu yang takut dengan gusar dengan ekonomi berteraskan merit melalui Model Baru Ekonomi (MBE),

Maaf, apa saya dapat dari DEB

"Mengapa kita perlu gusar apabila mereka yang berkebolehan, yang genuine, diberi peluang untuk ke depan? Apakah kita terlalu dengki dengan bangsa sendiri yang rajin dan berbakat sehingga kita sanggup menghalang kejayaan mereka?

"Adakah kita umpama ketam di dalam bakul yang menarik turun sesama sendiri?" soal Khairy bertubi-tubi.

Beliau juga mengakui terdapat persepsi negatif terhadap pendekatan terdahulu Dasar Ekonomi Baru (DEB) di kalangan anak muda.

"Apabila saya ceritakan soal DEB dan perjuangan bangsa, mereka jawab: 'Minta maaf. Apa yang saya dapat dari DEB?' Gaji mereka di bawah paras kemiskinan, ramai di kalangan mereka berhijrah ke bandar di mana kos sara hidup meningkat dengan lebih pantas dari pendapatan. Mereka Melayu, Bumiputera tetapi nikmat DEB tidak mereka rasai.

"Tanggapan mereka – persepsi yang mereka ada – DEB hanya menguntungkan segelintir Bumiputera elit yang ada kabel besar. Bagi golongan ini, sasaran ekuiti 30 peratus tidak bermakna kerana kebanyakkan mereka tidak pernah dan tidak mampu untuk membeli saham," katanya.

Sehubungan itu, Khairy berkata, realiti itu menuntut kerajaan membuat perubahan melalui MEB yang didakwa sebagai "pengemaskinian terhadap cara pelaksanaan agar segala kelemahan DEB dapat diatasi".


psst : Siaplah kau KJ, bila si bapak Berahim Ali sihat nanti !
Apa undi2 bukan Melayu? Perkasa kan ramai ahli ada 500 ribu, so, pergi mampus dgn undi bukan Melayu, kata Perkasa !

Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 19 October 2010

Bonus oleh Kerajaan Pimpinan PR.

Azrin Ren ヅ : Ekonomi negara kata pemimpin BN o.k.Bila bab nak beri bonus k.o plak.Pepmimpin kaki kencing...keh keh keh...
Pemimpin BN membazir,rasuah kuat,kakitangan kerajaan beri bantuan RM 500.Ini tak adil...keh keh keh.. 

Balik2 RM 500...Kenapa tak RM 1000? RM 1500 ke? kalau tak mampu beri sebulan gaji. 

Boleh blah lah dengan bajet seluar dalam...keh keh keh...

KUALA LUMPUR 18 Okt - Ketua Oposisi, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata Pakatan Rakyat akan tetap meneruskan amalan memberi bonus kepada kakitangan perkhidmatan awam sekiranya ia diberi kepercayaan menubuhkan kerajaan pusat pada Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti. 

Beliau membuat pengumuman tersebut semasa berucap dalam Dewan Rakyat pagi tadi berhubung perbahasan Belanjawan 2011 yang dibentangkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak Jumaat lalu. 

Anwar berkata alasan Perdana Menteri bahawa kerajaan perlu berjimat apabila diajukan soalan mengenai pemberian bonus kepada lebih 1. 2 juta kakitangan kerajaan tidak boleh diterima kerana pada masa yang sama pentadbiran Najib mampu membazir sejumlah wang yang besar untuk menganjurkan pelbagai projek dan aktiviti yang bukan keutamaan dan tidak memberi manfaat langsung kepada rakyat. 

"Ke mana Perdana Menteri pergi? Ke pertunjukan Islam d Monaco. Ini jawapan yang paling tidak munasabah. Kerajaan membelanjakan wang yang sebegitu besar untuk menganjurkan pertunjukan fesyen bagi memperkenalkan busana Islam di Monaco. Seluruh dunia tahu Monaca adalah pusat perjudian yang terkenal. Kalau hendak perkenal fesyen Islam bukannya di Monaca tapi di Kuala Lumpur, Jakarta, Jeddah atau Istanbul. Apa yang lebih menyedihkan boleh pula menyerahkan derma kepada Prince Albert (pemerintah Monaco). Bila ditanya boleh tidak tambah bonus Perdana Menteri kata 'kita belum bersedia'. Kalau Pakatan Rakyat ditakdirkan memerintah bonus akan tetap diberikan. 

"Ini bukan hendak mengambuil hati pegawai-pegawai kerajaan. Ini kerana (semasa saya menjadi Menteri Kewangan) dalam keadaan susah pun kita mampu berikan sebahagian daripada bonus tapi sekarang ini belum masuk peringkat susah, kerajaan mengatakan tidak ada duit. Sebab apa? Pembaziran! Berapa subsidi kepada IPP? RM20 bilion. Berapa jumlah disebabkan rasuah, penyelewengan, ketirisan, stadium runtuh? RM20 bilion 
tetapi bila hendak beri bonus kepada kakitangan kerajaan kata tidak ada duit. 


Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat