Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label bebas 901. Show all posts
Showing posts with label bebas 901. Show all posts

Sunday, 8 January 2012

Komen Dari Keluarga Bakal PM Ke 7....


Pencacai-pencacai umno confirm bengang sebab aku taruk tajuk entry ''Komen Dari Keluar Bakal PM Ke 7''
Napa mung bengang ni? tonton sudah ler...Kalau pakcik anwar jadi PM dia nek sumbat madey dan pakjib masuk dalam bukan lu olang...:D

Baca Berita Penuh ..

Ribuan Ke LANGGAR!!


Sedikit gambar semasa pelancaran kempen LANG-GAR 901 dilancarkan untuk dikongsi bersama.

Biarpun ruang padang dihadapan Galeri Pejuang yang terletak di Cheruk Tok Kun ini agak sempit ianya bukanlah halangan bagi ribuan rakyat berbagai bangsa hadir untukk menyatakan sokongan.


Biar padang ini sempit, biar kami berhimpit-himpit asal pemikiran kami tidak sesempit pemikiran mereka…..

Pelancaran secara rasminya telah dilakukan oleh Presiden KeAdilan, DS Wan Azizah dan disertai oleh Chegu Bard, A. Samad Said, Saudara Amir Ghazali dari AMK sebagai penceramah.

Ketika pelancaran inilah Pengawal Peribadi DS Wan Azizah telah disuntik atau ditusuk dengan sesuatu yang tajam dan beracun hingga menyebabkan beliau pengsan, leporan berkenaan maklumat lanjut sila baca di SINI




Gambar penuh Dan Atikel Penuh Jom Ke SINI

psst...Selepas berbincang dengan rakan-rakan blog gua...nama domain gua akan ti tukar kepada Oh!rakyat.org

Baca Berita Penuh ..

Saturday, 7 January 2012

Masih Ingat Peristiwa Memali??? : Pakjib Lari Ke Afrika...kekekekk...


Hek elehhhhh pakjib ni..kononya nak pi buat lawatan...kekekek...

Bebas Anwar 901: Najib Altantuya Takut, sudah Cabut Lari Ke Afrika Selatan !!!

Dalam sibuk seluruh negara tertumpu ke arah keputusan paling besar dalam sejarah negara tahun baru 2012 ini berkenaan kes fitnah liwat Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim, rupanya Perdana Najib Altantuya sudah cabut lari nun jauh ke bumi Afrika!

Mengulangi sejarah mentor politiknya, Mahathir Mohamad yang culas ke China semasa tragedi berdarah Memali pada 1985, Najib Altantuya juga dilihat mengambil pendekatan selamat untuk mengelak dari dilibatkan dengan keputusan mahkamah yang dilihat sudah boleh dijangka, dan paling penting siapa dalang di sebalik keputusannya!

Muslihat Najib Altantuya sudah lama diduga dek kerana apabila sudah berada di Afrika Selatan, kira-kira 12 ribu kilometer dari tanah air, dia dilihat kununnya tidak cuba mempengaruhi keputusan mahkamah yang jelas sekali berat sebelah dan prejudis!


Rosmah Mansor yang mengikuti isterinya juga dilihat tidak mahu dikaitkan dengan keputusan mahkamah dan membiarkan timbalannya, Muhyiddin Yassin terkontang-kanting menjawab apa saja keputusan yang bakal diputuskan oleh mahkamah Isnin ini.

Musa Hitam juga tidak terlepas dari serangan bertali arus media semasa ketiadaan Mahathir dulu walaupun dia Menteri Dalam Negeri yang bertanggungjawab sepenuhnya terhadap tindakan menyerang Memali di Mukim Siong, Baling, Kedah lama dahulu.

Apa pentingnya menghadiri sambutan ulang tahun ke-100 Kongres Kebangsaan Afrika (ANC) di Johannesburg yang tidaklah begitu penting sebenarnya selain dari mengahbiskan duit rakyat semata-mata!

Alasan hubungan baik yang terjalin semasa Mahathir menjadi Perdana Menteri dulu tidak boleh dijadikan alasan kerana syarikat penerbangan kebangsaan, Malaysia Airlines (MAS) sudah pun menghentikan perkhidmatannya ke Johannesburg dan Cape Town atas alasan kekurangan penumpang selain mengurangkan hutang menimbun yang dialami MAS!

Penganalisis politik berpendapat, tindakan Najib Altantuya ini lebih didorong oleh rasa takutnya akan apa saja persepsi rakyat yang akan memerhatikan setiap tindak tanduk keputusan mahkamah yang bakal dibuat Zabidin Mohd Diah.

Malahan Najib Altantuya kini terdesak untuk meraih sokongan rakyat disebabkan gerakan Bebas Anwar 901 semakin mendapat perhatian dan buktinya lebih 740 laporan polis dibuat pencacai setianya setakat jam 2.40 petang tadi.

Apa yang pasti, Najib Altantuya, walau berada di mana sekalipun di planet ciptaan Allah SWT ini mesti bertanggungajwab di atas segala keputusannya sama ada penghakiman Zabidin memihak Anwar Ibrahim atau pun tidak !

psst....Madey dah turun ilmu kat pakjib....kekekek.....muyiddin yg kena bias..keekek...pakjib botaki harus bertaubat!!!

Baca Berita Penuh ..

Anwar Didapati Bersalah, Dijatuhi Hukuman Dan Dibenar Ikat Jamin…


Mengulas mengenai keputusan mahkamah pada 9 Januari, Anwar turut melihat perkembangan itu akan memihak kepada Pakatan Rakyat.

Malah ada di kalangan penyokong dan pemimpin Pakatan Rakyat yang berpendapat mereka akan meraih sokongan lebih besar "cukup untuk mengambil alih Putrajaya" sekiranya mahkamah memutuskan untuk memenjarakan Anwar, kata ahli parlimen Permatang Pauh itu lagi.

Keadaan Yang Amat Menarik

Satu keadaan yang amat menarik telah berlaku semasa temubual Anwar dengan Malaysiakini. Setelah diberikan rentetan perkara yang akan berlaku dalam seminggu ini, seseorang akan berfikir bahawa Ketua Umum Keadilan, Anwar Ibrahim akan kehabisan perkara yang boleh diperkatakan.

Dengan mengenakan pakaian “classy stripe suit” yang amat meyakinkan semasa pertemuan dengan Malaysiakini untuk temuduga semalam, Anwar langsung tidak menunjukkan kegelisahan, bahkan beliau menunjukkan keyakinan yang amat tinggi, hampir tidak sedikit pun merasakan bahang keputusan perbicaraan liwat yang akan dihantar pada hari Isnin nanti.

Dengan meminta secawan kopi dari pembantu beliau, manusia yang berusia 64 tahun itu hanya mengeluh tentang rasa "sedikit mengantuk" pada masa itu, dan seterusnya menambah bahawa ini bukanlah disebabkan berterusan berceramah di seluruh negara.

Anwar bagaimanapun terus membuka bicara dengan menceritakan telatah anak lelaki tunggalnya, Ehsan, yang kini berada di dalam negara untuk menghadiri majlis perkahwinan kakaknya.

Ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim amat jarang bercerita mengenai anak lelaki beliau, Ehsan yang kini menuntut di peringkat sarjana di sebuah universiti di Amerika Syarikat.

Dengan berjenaka, Anwar mengambil peluang itu untuk menceritakan mengenai Ehsan yang telah dijadikan sebagai modal untuk menyerang beliau berhubung perbicaraan kes Liwat 2 yang bakal diputuskan minggu depan.

"Awal-awal pagi lagi anaknya itu sudah mengajaknya untuk bersenam", kata Anwar yang mengharungi jadual sibuk saban hari sehingga beliau terpaksa pulang ke rumah pada jam dua pagi.

Ketulenan Perjuangan Anwar Ibrahim

Jika kita berfikir sejenak… bagaimana jikalau kita sendiri berada di dalam kedudukan Anwar Ibrahim… tentunya menggelupur perasaan hidup tak tentu arah dalam masa seminggu ini.

Tapi, bagi seorang pejuang tulen, tidak ada apa-apa yang perlu digusarkan…. Masuk penjara, bagi Anwar tidak mengapa… kerana inilah harga perjuangan yang perlu dilalui untuk menyedarkan Rakyat betapa perlunya Rakyat di negara ini melakukan perubahan.

Kegusaran Anwar ialah apabila Rakyat membutakan mata, memekakkan telinga bila berhadapan dengan masalah-masalah yang dihadapi rakyat seperti harga barang naik, kos kehidupan memeritkan seluruh keluarga kita, wang rakyat dikhianati oleh pemimpin korup dan akhirnya Rakyat Malaysia berterusan ditipu oleh Umno dan Barisan nasional demi kepentingan politik dan kuasa mereka.

Kalau nak disabitkan kesalahan yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim… dari dulu lagi puak-puak pemimpin UmnoBn akan mengorek selagi boleh semua penyelewengan Anwar sejak beliau memasuki Umno pada tahun 1982.

Tetapi TIDAK ADA SATU PUN tuduhan penyelewengan yang didedahkan atau dibuktikan semenjak beliau dipecat pada 2 September 1998.

Kalau ada seinci tanah yang diambil oleh Anwar, sudah pasti tuduhan akan dibongkarkan… Jika ada satu penyelewengan kewangan berlaku semasa beliau Menteri Kewangan selama 8 tahun, sudah pasti beliau sudah lama didakwa di mahkamah. Kalau ada satu pembongkaran mengenai beliau memiliki rumah Jutaan Ringgit, sudah tentu Anwar senasib Khir Toyo…

SEKS

Sebab itu Anwar dituduh dengan tuduhan yang membabitkan seks sejak dari zaman Fitnah Mahathir hingga ke zaman Fitnah 2 Najib. Sebab isu seks ini membuka selera mata dan telinga kebanyakan rakyat di dunia ini…

Isu seks ini tidak perlu menunjukkan bukti… apabila diperkatakan orang tentang seks… adrenalin manusia akan meningkat… dan orang mudah percaya… terutamanya orang Islam yang tiada pegangan AlQuran yang tidak takut memfitnah sesama manusia tanpa 4 orang saksi yang adil…

Sebab itu kes Fitnah 2 ini hanya membabitkan “kata-kata” Saiful sahaja sebagai bukti pendakwaan tanpa bukti berdokumentasi yang kukuh untuk mendakwa. Mereka hanya mencipta persepsi dari ayat-ayat yang diperkatakan oleh Saiful, yang boleh memesongkan pemikiran manusia yang tiada pegangan agama Islam dan AlQuran.

Dengan keadaan dan tanggapan orang ramai yang berlaku sekarang ini, maka Najib, Umno dan Bn akan “menitahkan” bahawa Anwar didapati bersalah, dikenakan hukuman dan dibenarkan ikat jamin, kerana Anwar tidak boleh dimasukkan ke penjara kerana peristiwa dan kebangkitan Rakyat tahun 1998 akan berulang.

Inikah yang akan berlaku??? Kerana Najib sudah tidak sanggup untuk menghadapi kehilangan pengundi atas pagar orang-orang Melayu, dan dalam masa yang sama Pakatan Rakyat akan terbantut dalam tindakan seterusnya…

Adakah ini ‘Checkmate’ untuk Anwar atau ‘Checkmate’ untuk Najib …?!!!

psst...Pakjib nak gi afrika buat apo tu?? nak lari ker?? kekekke....jangan balik2 terus botak sudah laaa...

<br />bebas 901<br />

Baca Berita Penuh ..

Thursday, 5 January 2012

Amanat Anwar : Lautan Manusia Di Machang....Media UMNO Kata 100 Org Jer...

Padang Majlis Daerah Machang (MDM) malam tadi penuh sesak dengan orang yang datang untuk mendengar pesanan dan peringatan Anwar Ibrahim menjelang hari menjatuhkan hukuman ke atas beliau atas tuduhan meliwat.

Kira-kira 40,000 orang ramai yang datang dari segenap penjuru di Kelantan untuk mendengar amanat dari tokoh yang didoakan bakal menjadi pemimpin nombor satu Malaysia

Sejak dari Asar lagi orang ramai terutamanya dari Gua Musang, Jeli dan termasuk dari Terengganu sudah mulai memenuhi padang MDM. Cuaca yang cerah tanpa hujan tambah menarik minat orang ramai untuk mengikuti amanat Anwar.

Walaupun hanya Tuhan sahaja yang tahu apa yang sedang bergelora di dalam hati Anwar bagi menghadapi 9 Januri, tetapi beliau seperti biasa terus membakar semangat rakyat dan memberi harapan agar terus berjuang dan melawan untuk menjatuhkan UBN.

Katanya dirinya tidak penting yang penting rakyat dan UBN mesti dijatuhkan untuk memastikan rakyat selamat. Ketidakadilan, korupsi, penyelewengan dan pengkayaan kroni di dalam Umno hendaklah di tentang habis-habisan.

Bagi dirinya, katanya dia akan bersama rakyat walaupun dalam keadaan apa sekali pun. Malam kelmarin katanya beliau bersama keluarga sudah berbincang untuk menghadapi apa saja kemungkinan.

"Kami berbincang dan keluarga memutuskan agar saya menghadapinya tanpa melarikan diri... bagi mengelakkan diri di penjara," katanya penuh semangat.

"Iya saya mengambil keputusan untuk bersama rakyat walaupun apa akan terjadi," katanya disambug dengan laungan dan takbir.

Keputusan itu menjelaskan bahawa Anwar sudah membuat perhitungan rela mati kerana memperjuangkan keadaan kepada rakyat dan meruntuhkan sistem pemerintah UBN yang zalim dan tidak adil.

Dengan gaya seorang pidato bebas tanpa duduk di restrom dan bergerak ke segenap penjuru pentas Anwar sekali lagi mengulangi komitmen Pakatan Rakyat terhadap nasib dan masa depan rakyat dan negara.

Katanya sekiranya Pakatan Rakyat diberi kemenangan, segala keperluan rakyat yang terdesak kini dan tidak dapat diatasi oleh kerajaan UBN seperti masalah kenaikan harga barang, pengangguran akan diatasi.

"InsyaAllah kalau hari ini kita menang, esok juga kita akan turunkan harga petrol", katanya di sambut laungan takbir Allahuakbar.

"Sekiranya kita menang kita akan tuntut royalti minyak supaya dikembalikan ke Kelantan," sambugnya, sekali lagi disambut dengan gemuruh oleh para hadirin. Di celah-celah sambutan itu terdengar jeritan dan pekikkan tumbang kan Umno pengkhinat.

Dalam pidato selama kira-kira 45 minit itu Anwar mengajak rakyat supaya tidak terpengaruh dengan gula-gula atau sogokan kewangan oleh Umno. "Anak muda jangan mudah terpengaruh dengan wang RM50 sehingga menggadaikan maruah negara," pesannya.

Sebelum Anwar, turut menyampai ucapan Pengerusi Perhubungan PKR Kelentan Abdul Aziz Kadir, Setiausaha Agung PKR Saifuddin Nasution Ismail, Speaker Dun Kelantan Nasruddin Daud yang mengganti Tok Guru yang sepatutnya hadir tetapi terpaksa membatalkan kerana kurang sihat.

psst....Kenapa begitu ramai sekali. bukankah anwar tu jahat orgnya. mengapa ? kenapa ? why ? Timkaiya ? Limaza ?

Ops...polis membenar PR buat perhimpunan bebas 901...Polis mengkhianati dato seri pakjib dan datin kakmah... 

  
  Masih Ingat dengan peristiwa ini??


Baca Berita Penuh ..

Jika Anwar Dipenjara, Najib Bagaikan Membunuh Diri..UMNO Hancor!!!!


Mahkamah tanpa integriti, yang akan melakukan apa sahaja yang UMNO mahu berbuat, bukan sahaja menjatuhkan hukuman terhadap Anwar… tetapi seluruh negara. UMNO itu sendiri dilihat sebagai sebuah parti tanpa integriti, pariah seperti junta Burma yang ganas di mata dunia. 
Keputusan bersalah juga seperti vendetta peribadi untuk Najib, yang dicemari dengan skandal begitu banyak yang terdapat persepsi buruk tentang ciri-ciri serta imejnya. Anwar mempunyai personaliti dan imej yang lebih baik walaupun semua usaha-usaha oleh UMNO untuk merendahkan beliau.

UMNO gagal untuk melihat bahawa walaupun Anwar di dalam penjara, Pakatan Rakyat akan bergerak. Gabungan itu telah berkembang lebih matang dalam tempoh empat tahun yang lalu dan setiap ahli parti telah bertekad untuk mengekalkan perpaduan dan misi serta visi keseluruhan pakatan. 

Setakat ini, semua parti-parti komponen Pakatan Rakyat telah dapat membuang kuda Trojan yang ditanam oleh UMNO, meninggalkan Pakatan Rakyat dengan pakaian yang mantap dan lebih kukuh, dihormati kerana integriti.

Ramai penganalisis politik percaya bahawa dengan meletakkan Anwar di penjara…, Najib dan UMNO akan membunuh diri politik mereka. Mereka mengatakan ia tidak dapat dielakkan bahawa rakyat akan merasa simpati yang lebih besar ke arah Pakatan Rakyat dan sebenarnya akan mengalih undi daripada UMNO.


BN akan kalah teruk

Dalam kajian berdasarkan pelbagai laporan perisikan, telah menunjukkan bahawa BN akan kalah teruk pada PRU13.

Rakyat sudah menganggap kes Fitnah 2 ini adalah satu LAWAK JENAKA FITNAH KE-2 paling besar di dalam sejarah Malaysia. Rakyat pasti tidak percaya dengan Fitnah ini.

Sebab itu, BN akan menyaksikan satu Tsunami Amat Besar akan melanda politik Negara ini, apabila Anwar dipenjarakan.

Keadaan ini berlaku disebabkan pengundi-pengundi atas pagar
 terutamanya orang-orang Melayu, yang sekarang ini menjadi harapan UMNO untuk menang dalam pilihanraya, akan pasti memberi undi simpati kepada Anwar Ibrahim sebagaimana PRU10.

Ini akan pasti berlaku, kerana bagi orang-orang Melayu terutamanya yang masih ada keimanan Islam mereka, pasti tidak dapat menerima Fitnah tersebut, apatah lagi mahu bersubahat dan mendapat dosa besar dengan menyokong fitnah dan kezaliman yang telah berlaku.

Mereka pasti akan bangun menentang kezaliman UMNO terhadap Anwar Ibrahim sepertimana berlaku kebangkitan orang-orang Melayu pada tahun 1998. UMNO, bahkan sesiapapun tidak akan dapat menahan Gelombang Rakyat ini.

Dengan sokongan yang diperolehi dari pengundi Melayu atas pagar ini, disamping sokongan Melayu sedia ada, dan sokongan padu masyarakat Cina serta sokongan orang-orang India, maka sudah PASTI UMNO akan berkubur dan menjadi sejarah di Negara ini.

INGAT Najib !!!! Anak-anak Muda akan bangkit dengan darah dan nyawa sekalipun untuk menentang KEZALIMAN oleh kamu dan UMNO, kerana kebangkitan kami adalah untuk masa depan seluruh RAKYAT MALAYSIA !!!

AYUH !!! Anak Muda … kita bangkit menentang kezaliman !

psst...Hai....yg dok buat report pasal bebas Anwar 901 tu...puak2 umno jer...mana pi MCA??? MIC???GERAKAN???..nampak sangat umno banyak melakukan kesalahan berbanding dengan geng2 dia didalam BN...



Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 3 January 2012

Kena Kat Batang Hidung Sendiri...

Baju Dan Songkok Anwar Pun UMNO Takut...

Tertarik dengan satu berita di Malaysiakini mengenai seorang bloger UMNO yang menyertai DAP!Tak percaya baca di sini. Penulis blog Sakmongkol AK47 yang juga bekas ADUN Pulau Manis dari Umno, Mohd Ariff Sabri Aziz dilaporkan telah menyertai DAP.Selain Sakmongkol yang merupakan bekas Ketua Penerangan Umno Bahagian Pekan sehingga tahun 2004, turut dikatakan berbuat demikian ialah seorang lagi penulis blog Umno dan veteran parti itu, Aspan Alias

Antara katanya " “Sebagai contoh, kami berdua merasakan Umno sudah bertukar watak menjadi suatu Frankenstein yang tidak lagi boleh dikawal.UMNO yang telah lama disebarkan sebagai perosak melayu akhirnya disedari oleh ahlinya sendiri yang kini mula tertarik dengan DAP yang menurutnya lagi:

“Saya percaya DAP kini lebih relevan dan berfungsi daripada Umno dalam membina negara yang lebih demokratik dan bebas". Dan

“Dalam DAP saya boleh bercakap tentang jerih perih Melayu terpinggir dengan lebih bertenaga berbanding dengan di dalam Umno".

Selanjutnya boleh baca sendiri di berita asal Malaysiakini untuk mengetahui cerita penuh mengenai perkembangan ini.Arif Sabri dengan tegas menyatakan:

“Sebagai Muslim, saya menukar wadah, bukan akidah…dan ini sangat ditakuti Umno. Mereka risau monopoli mereka ke atas Melayu kini berakhir,”

Sekaligus mendedahkan pembohongan UMNO terhadap DAP selama ini.Mat Sabu turut melapurkan bahawa semakin ramai anak muda melayu tertarik dengan DAP, bukan UMNO atau PAS atau PKR.Fenomena politik baru!!!!!

Ambik kau! UMNO pembela melayu konon!

psst....Sesuai jadi pembela bangla...

Baca Berita Penuh ..

Bebas 901 : Apa akan berlaku sebelum dan selepas 9 januari???


Pada 9 January 2012..
keputusan mahkamah berkaitan dengan kes fitnah liwat episod kedua akan diumumkan...

Pakatan Rakyat dilaporkan akan menggerakkan rakyat seramai 100,000 ribu orang untuk menzahirkan sokongan kepada Ketua Pembangkang dan juga menzahirkan bantahan terhadap politik kotor kerajaan dalam meneruskan "nyawa" mereka di dalam pemerintahan negara
ini...
Korang kena bersedia dengan kepelikan-kepelikan dan keanehan-keanehan yang mungkin akan laporkan oleh media UMNO...
SEBELUM...,
PADA HARI BERLANGSUNG....,
DAN SELEPAS hari "901 Bebaskan Anwar" pada 9 January 2012 nanti..
Kepelikan-kepelikan yang mungkin akan kita dengar dari media UMNO adalah..

Polis akan menemui petrol yang diisi ke dalam botol di belakang shopping complex.. lawak ni pernah dibuat oleh polis sebelum Bersih 2.0...

Polis akan mengeluarkan laporan bahawa peserta perhimpunan telah mencederakan diri mereka sendiri...lawak ini juga pernah dilakukan oleh Mahathir dalam kes mata lebam Anwar.. dan yang terbaru kes Mahasiswa UPSI..

Polis akan buat kenyataan bahawa polis melayan peserta perhimpunan dengan sebaik-baiknya dan hidangkan nasi siap dengan nasi tambah lagi..

Polis akan menutup semua jalan di KL dan kemudian TV3 akan menanyakan kepada para peniaga,rugi tak niaga kalau orang ramai tak dapat datang membeli belah..?

Bendera Malaysia bersaiz kecil yang dipegang akan dianggap sebagai pisau tajam,walaupun kibarannya jelas menunjukkan ianya hanya bendera.

Polis mungkin akan menemui baju dan risalah komunis pada bila-bila masa sahaja dari sekarang..

Polis akan melaporkan peserta perhimpunan berlari merempuh FRU walaupun nanti akan ada video yang menunjukkan mereka berlari ke arah lain kerana mahu mengelakkan diri dari gas pemedih mata..

Media UMNO melaporkan hanya dua ratus orang sahaja yang hadir,walaupun bepuluh ribu yang datang..

Banyak lagi cerita-cerita yang pelik yang akan kita baca menjelang dan selepas hari "901 Bebaskan Anwar"

Kita sudah di tahun 2012..
tetapi kerajaan sentiasa menganggap rakyat Malaysia ni masih berfikiran seperti di tahun 1980an...

Itulah Kerajaan Malaysia...
hanya di Malaysia dapat kita dengar lawak yang sebegini..
yang penting..
bukan aku yang undi kerajaan BN...

psst....Senang jer polis nak hilangkan kebencian terhadap mereka, caranya henti jadi pengikut UMNO dan sokong rakyat jatuhkan kerajaan zalim. insyaAllah nama PDRM akan BERSIH...

Baca Berita Penuh ..

Friday, 30 December 2011

Rumah Mewah Anak Kak Jat Di Singapura...


Setelah mededahkan restoran mewah syahrizat dan anak-anaknya di singapura yang menggemparkan rakyat malaysia,Aku kali nih nak tunjukkan bukti hakmilik empunya restoran mewah tu.Almaklumlah puak-puak Umno nih masih nak kan bukti dan depa kata semua nih fitnah.Aku ambil bukti nih dari blog milo suam yang mendedahkan skandal nih terlebih dahulu di blognya.Korang lihat keterangan dibawah yang diambil dari laman web rasmi MeatWorks itu sendiri. Jika kita memeriksa data-data pendaftaran laman web meatworks.com.my ia secara terus mendedahkan siapa pemiliknya klik Whois

Sapa Wan Izzana Fatimah Binti Salleh nih??Sudah tentulah dia nih anak Syahrizat.Ni gambar dia aku ambil dari blog wakil Umno luar negara .Dia ni pernah jadi ketua Umno di Amerika dulu....Berita lebih jelas (Klik Sini)

Cerita Asal <----- Klik

Baca Berita Penuh ..

Wednesday, 28 December 2011

Ketua Pemuda MCA Pulau Pinang, 439 lagi keluar parti


Dalam satu tindakan yang mengejutkan malam tadi, Ketua Pemuda MCA Pulau Pinang, Eng Hiap Boon meletak jawatan daripada semua jawatan parti, kerana mendakwa kecewa dengan kepimpinan MCA.

penang mca youth chief eng hiap boon quit party 281211 eng hiap boonEng (kanan) berkata 439 ahli juga turut keluar parti bersama-sama dengan dia, mengakibatkan dua MCA cawangan di negeri itu dibubarkan.

Bercakap dalam satu sidang akhbar di George Town malam tadi, Eng berkata, beliau dan rakan-rakan seperjuangannya amat kecewa dengan pemimpin parti yang menurutnya sedang berdepan dengan isu moral dan tidak beretika dalam kepimpinan mereka.

Perbalahan dalaman parti, tambahnya, semakin buruk dan para pemimpin pula didakwanya enggan melibatkan diri dengan akar umbi atau berkhidmat kepada rakyat secara ikhlas.

Eng dikenali sebagai "penyokong tegar" bekas presiden MCA, Datuk Seri Ong Tee Keat, tetapi tegasnya, tindakannya itu adalah keputusannya sendiri.

Katanya, beliau juga difahamkan bahawa kira-kira 500 ahli parti dari Johor mungkin turut keluar MCA pada masa yang sama (malam tadi), mengakibatkan pembubaran lima cawangan parti itu.

Eng berkata, beliau tidak tahu bila badai itu akan berhenti, tetapi menegaskan bahawa kepimpinan MCA perlu melakukan muhasabah diri.

psst....Ler..ada lagi ke MCA?
mati-mati gua ingat selama ni semua rakyat baik melayu, cina, india, singh, indon, mynmar, vietnam, bangla hatta negro semuanya dah habis masuk umno.....

Baca Berita Penuh ..

Ibrahim Ali Isi Borang Keahlian PAS Seumur Hidup


Menjelang PRU 12 yg lalu, pernah diramalkan oleh Daim, beberapa negeri akan jatuh ke tangan pembangkang, maka jatuhlah Pulau Pinang, Kedah dan Selangor. Tepat sekali maklumat yang ada dalam tangan Daim ketika itu. Cuma, Perak adalah bonus kepada pembangkang, kerana ianya tidak ada dalam buku catatan harian Daim, juga turut jatuh, walaupun akhirnya UMNO-BN berjaya merampas kembali.

Kelantan, kekal dalam pegangan PAS, bermakna sebanyak 5 negeri tumbang, ditambah lagi dengan penafian majority 2/3 di Parlimen telah benar-benar menyebabkan jantung Mahathir tidak berapa stabil.

Kini, menjelang PRU13, seorang lagi tokoh veteran UMNO, iaitu Ku Li tampil dengan firasatnya bahawa UMNO-BN akan tewas lagi. Tidak lah diketahui negeri mana yang akan terlepas ke tangan Pakatan Rakyat nanti.

Tetapi, yang terlalu mungkin ialah Negeri Sembilan dan juga Perak yang mampu ditawan kembali. Begitu juga lah dengan Melaka dan Johor juga sangat berpotensi. Kalau begitu lah jadinya, Cuma tinggal Sabah, Sarawak, Perlis dan Pahang sahaja dalam tangan UMNO-BN.

Walaubagaimanapun, Ku Li tidak menyebut Putrajaya juga terlepas. Ini kerana sekiranya Putrajaya terpaksa diserahkan kepada Pakatan Rakyat, sekiranya itu maklumat yang ada dengan Ku Li, maka bagaimana nasib tokoh hebat politikus negara iaitu Ibrahim Ali.

Dalam keadaan ramai pemimpin – pemimpin Melayu dalam UMNO, atau Cina dalam MCA, dan Gerakan, ataupun India dalam MIC sudah kehabisan tenaga, letih dan lesu, tetapi Ibrahim Ali selaku tokoh yang sentiasa bertenaga sejak dari dulu, apakah perkiraannya ketika ini, atau sekiranya beliau memndapat maklumat tentang informasi yang ada dengan Ku Li ini?

Adakah mungkin, bagi menyelamatkan hayat politik nya, maka Ibrahim Ali tanpa rasa segan dan malu akan mengisi borang keahlian PAS seumur hidup? moga-moga dengan tindakannya ini, maka kerusi Pasir Mas masih akan dipertimbangkan untuk diserahkan kepada nya lagi.

Adakah pemimpin-pemimpin PAS, ketika itu akan dengan rela hati menerima Ibrahim Ali sebagai ahli PAS seumur hiudp? Bagaimana pula dengan penerimaan ahli-ahli PAS, dan begitu juga Pakatan Rakyat, sekiranya itu tindakan yang akan diambil olehh Ibrahim Ali.

psst....Kalau betul UMNO sahaja yg boleh memerintah dan memajukan negara didunia ini, aku cabar UMNO bukak cawangan dan buat UMNO somalia dan majukan somalia terlebih dahulu kalau betul UMNO sahaja yg mampu memerintah didunia ini...ngeh ngeh ngehh...

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat