Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label buah. Show all posts
Showing posts with label buah. Show all posts

Sunday, 14 November 2010

Buah-Buahan Kat Kampung Kita Dulu-Dulu....

Buah-buahan kat kampung kita

Saya ingin berkongsi pengalaman dengan kalian semua tentang buah-buahan tempatan yang terdapat di kampung kita di Malaysia.

setengah tengah sudah hampir jarang kita temui..apa lagi kepada anak-anak kita yg membesar di bandar dan tidak sama dengan corak kehidupan kita masa budak-budak dahulu. 


selain main di sawah, mandi sungai dan berkejar-kejar merata-rata kampung, semestinya kita akan menghabiskan masa yg ada dengan berehat dan mencari, memetik dan memakan buah-buahan kat kampung ini. makan buah atas pokok, bawah pokok, dalam belukar, atas pondok, tepi sungai dan sebagai nya.Tetapi semua itu telah menjadi kenangan kepada kita semua.

marilah mengimbas kembali kenangan kita semasa dulu-dulu dengan buah-buahan kampung sama ada dihutan atau didusun kat kampung-kampung masing-masing.

buah Kemunting..warna purple..sedapppp..wangi..



 
Buah Keranji...

Buah Keriang...hahahah...merah hitam gigi dan mulut...

Jambu Batu....mana nak cari dah....
 
dulu kecik2 aku suka sangat buah cermai, biaq pon masam, rasa cam paling sedap lam dunia pylak...nyot nyot...hehehe...

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat