Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label bubar parlimen. Show all posts
Showing posts with label bubar parlimen. Show all posts

Tuesday, 26 March 2013

RAJA PETRA KANTOI!!! :: Rafizi Pula Pecah Tembelang Raja Petra!



Dia cuma cakap ikut kepala dia saja.

Itu rumusan paling tepat bagi menunjukkan bahawa artikel blogger dalam buangan (baca: pelarian) Raja Petra Kamaruddin sekali lagi berjaya dikantoikan Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli.

Raja Petra dalam artikel di laman Malaysia Today semalam mendakwa Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim kononnya pernah mengadakan pertemuan dengan Ketua Barisan Pembebasan Islam Moro (MILF), Nur Misuari di Jakarta, Indonesia pada 16 Julai 2012.

Pertemuan itu diadakan di Hotel Crowne Plaza, Jakarta petang hari tersebut setelah ahli politik tempatan yang rapat dengan Anwar yang menjadi orang tengah kepada pertemuan yang turut dihadiri oleh beberapa jeneral tentera dan komando MILF.

Dalam artikel bertajuk 'The Untold Story of Lahad Datu Incident', Raja Petra mendakwa Anwar mengadakan perjumpaan sulit dengan Misuari kononnya Anwar meminta bantuannya supaya umat Islam keturunan Sulu di Sabah mengundi Pakatan Rakyat dalam pilihanraya umum akan datang.

Sebagai balasannya, Anwar kononnya menjanjikan Misuari agar kesemua orang yang mengundi Pakatan Rakyat diberikan taraf kewarganegaraan dan penduduk tetap selain diberikan kad pengenalan tulen sekiranya Pakatan Rakyat berjaya memperolehi 20 daripada 25 kerusi parlimen dan 35 daripada 60 kerusi DUN.

Hanya dengan sekeping gambar, itu pun bukannya dari sumber sendiri tetapi dari gambar yang diambil dari Anwar Ibrahim Club, Raja Petra sudah boleh membuat rumusan bahawa Anwar sememangnya ada membuat perjanjian sulit seperti yang didakwa dalam blognya itu.

Lagi pun peertemuan itu bukannya hanya mereka berdua sebaliknya Presiden Indonesia, Susilo Bambang Yudhyono dan Presiden Timor Leste, Jose Ramos Horta juga berada di dalam pertemuan tersebut!

Apakah terlalu bodoh Raja Petra mahu mengaitkan Susilo dan Horta dengan fitnah yang dibuatnya terhadap Anwar?

Kemudian Raja Petra sekali lagi mendakwa pada 4 Ogos tahun yang sama, Anwar sekali lagi mengadakan pertemuan dengan Misuari di Manila, Filipina kononnya Misuari mahukan kepastian (confirmation) sama ada tawaran Anwar akan ditepati atau sebaliknya.

Raja Petra kononnya memberi bukti siap dengan nombor penerbangan Anwar ke Manila menggunakan pesawat Penerbangan Malaysia (MAS) MH 704 kononnya sebagai bukti bahawa Anwar pasti akan bertemu dengan Misuari di ibu negara Filipina itu.

Bagaimanapun dari kesemua 'pendedahan' yang dikeluarkan blogger yang dipercayai sudah berpaling tadah itu, tiada satu pun bukti, dokumen atau keterangan jauh sekali video menunjukkan bahawa Anwar sememangnya menjanjikan sesuatu kepada pemimpin selatan Filipina itu.


Tambahnya lagi, sekiranya Pakatan Rakyat berjaya membentuk kerajaan persekutuan, Misuari akan dijanjikan tanah dan kemudahan seperti rakyat Malaysia kerana kedua-dua negeri di Borneo, Sabah dan Sarawak akan diberikan kuasa autonomi bagi mentadbir negeri masing-masing.

Inilah yang mendorong Rafizi mengatakan bahawa kesemua dakwaan Raja Petra sebagai sampah dan ikut kepala dia sahaja tanpa memberikan sebarang bukti bagi menyokong keterangannya.

Pendek kata sekiranya dakwaan Raja Petra ini dibawa ke mahkamah, pendaftar mahkamah sendiri akan menolak untuk menerima permohonan memfailkan dakwaan tersebut.

Kini jelas apa sahaja dakwaan Raja Petra untuk mencalar imej Anwar sudah tidak laku lagi sebagaimana dakwaannya sebelum ini bahawa kononnya Anwar mengkhianati janjinya selepas dibebaskan pada 2004. 

#RAJA PETRA SEBENARNYA MUSUH DALAM SELIMUT, MUSUH DALAM SELIMUT NI BAHAYA MAKHLUKNYA...MUSUH DALAM SELIMUTLAH YANG MENYEBABKAN EMPAYAR TUKRI UTHMANIYYAH TUMBANG...

Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 7 February 2012

Batal ceramah kerana diugut di DUN Rantau, tempat MB N9

7 Februari 2012 , SEREMBAN – Keadilan Cabang Rembau mendakwa mereka diugut sekumpulan kira-kira 30 lelaki ketika sedang membuat persiapan ceramah yang diadakan di pekan Kuala Sawah, Rantau, malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira 6.30 petang itu, beberapa ahlinya yang sedang membuat persiapan majlis didatangi kumpulan terbabit yang ada di antaranya bersenjatakan pisau.

Dah takdak orang lain ker yang lu semua nak mel****p Bongok!!!

Penyelaras Dewan Undangan Negeri (Dun) Rantau Keadilan Rembau, S.Karupaya berkata, ketika itu, dia bersama lima lagi rakannya sedang membuat persiapan akhir untuk majlis ceramah yang dijadualkan jam 9 malam di Taman Jed Indah, Rantau.

“Tiba-tiba sekumpulan kira-kira 30 lelaki menaiki kereta dan motosikal datang menghampiri kami sambil mengeluarkan kata-kata ugutan yang mendesak agar kami membatalkan ceramah pada malam itu. “Saya nampak tiga daripada mereka membawa pisau. Lantas, kami buat keputusan tidak memberi sebarang reaksi kerana bimbang berlaku kejadian tidak diingini,” katanya pada pemberita di sini semalam.

Turut serta, Pesuruhjaya Pas Negeri, Mohamad Taufek Abd Ghani dan Timbalan Penyelaras Dun Rantau Keadilan Rembau, Daud Idris.

Sementara itu Setiausaha Keadilan Cabang Rembau, Norazizi A.Aziz berkata, pihaknya kesal dengan insiden itu dan mengesyaki ada campur tangan daripada pihak tertentu.

“Kami tidak mahu bergaduh dengan sesiapa pun, kami hanya mahu mengadakan ceramah menyampaikan maklumat kepada rakyat.

“Jadi, kami ambil keputusan batalkan ceramah yang sepatutnya diadakan walaupun sudah membuat persediaan dan mendapat permit daripada polis pada 3 Februari lalu,” katanya yang turut membuat laporan polis di Balai Polis Rantau akibat kejadian berkenaan.

AzrinRen : Parah kalau macam ni, dah kecut teloq puak-puak umno/bn ni. Dah semakin terdesak sampai main ugut-mengugut ni. Macam mafia dah puak-puak ni, yang depa tak tahu dan tak sedar diri yang depa ni hamba Allah. Macam ni nak perjuangkan islam? kalau lu berani sangat, pi ugut tentera yahudi kat palestin tu. Ngok!!!

psst....Boring-boring macam ni, layan anak buah gua lagi syok..kekekek...

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat