Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label bunuhm look. Show all posts
Showing posts with label bunuhm look. Show all posts

Wednesday, 4 January 2012

Siti Fatimah 18A Terus Cemerlang Di UK


From GB : Bekas Pelajar Maahad Muhammadi, Kelantan Terus Cemerlang Di UK

Hangat diperkatakan seluruh negara, mahasiswa cemerlang Malaysia ke United Kingdom membuka aurat, hilang jati diri dan sebagainya. Pesan kami, jangan kita menjadi terlalu negatif, kerana kita semua manusia ada kelebihan dan kekurangan, dan ramai lagi watak cemerlang negara yang terus mengekalkan jati diri dan nama baik negara untuk kita semua teladani.

Ambillah yang jernih. Mari kita belajar daripada contoh-contoh kejayaan dan positif. Anak Kelantan yang menduduk tempat pertama dalam SPM 2006, dengan 17 1A dan 1 2A, kini sedang membuat jurusan perubatan (Medicine) di University of Nottingham, United Kingdom.

Beliau ialah Siti Fatimah Mukhtar.

Masih kekal dengan imej tudung labuh, masih kekal dengan jati diri sebagai seorang rakyat Malaysia dan sebagai seorang Muslim. Inilah watak yang seharusnya menjadi contoh kepada seluruh anak muda dan para pelajar di seluruh negara.


Siti Fatimah bersama dengan keputusan peperiksaan SPM 2006 beliau. Cukup cemerlang sehingga dinobatkan sebagai pelajar terbaik seluruh negara dengan 17 1A dan 1 2A.


Fatimah sentiasa memberikan tunjuk ajar kepada adik-adik junior yang datang meminta nasihat


Fatimah (kiri sekali) bersama rakan-rakan kuliah perubatan di University of Nottingham, masih mengekalkan imej bertudung labuh walaupun berada di negara Barat.


Fatimah (dua dari kiri) menyemak bacaan Quran rakan beliau.


Masa lapang digunakan untuk mengajar dan sama-sama bertadarus al-Quran bersama teman-teman di sekitar Nottingham, UK.
Majlis sering dihadiri oleh para pelajar Malaysia, Brunei dan Indonesia yang bacaan mereka disemak oleh Fatimah yang sudah menghafaz lebih kurang 17 juzu' al-Quran.

Komen Azrin Ren : Beginalah antara contoh manusia yang cintakan Allah Azza Wa Jalla dan Cintakan kepada Rasulnya, beginilah manusia yg tidak lupa akan nikmat keistimewaan yang diberi oleh Allah Azza Wa Jalla dan terus menjadikan Sunnah Rasul Sebagai pegangan kehidupan dan pedoman. Siti Fatimah terus cemerlang di UK kerana beliau seorang yang tidak Alpa dengan duniawi semata-mata, Apa yng diusahai oleh Siti Fatimah terus diberkati Oleh Allah Azza Wa Jalla. 

Kita jangan sesekali melupai apa yg telah Allah Azza Wa Jalla berikan kepada kita, Jika kita lalai. kita akan menjadi orang-orang yg tergolongan dihina dan dilaknati oleh Allah Azza Wa Jalla...Alhamdulillah Siti Fatimah imannya terus terpelihara dan tidak terikut-ikut amalan syaitan yang ingin melihat anak-anak cucu cicit adam hawa rosak dan hancur.

InsyaAllah, jika kita tidak lupakan Allah Azza Wa Jalla, Allah Azza Wa Jalla juga tidak akan melupai kita juga, Jika kita melupainya. Allah Azza Wa Jalla akan menarik semula keistimewaan pemberiannya dan diganti dengan-dengan yang haram.

Bila Allah
Azza Wa Jalla mencintai seseorang hamba, maka para malaikat juga akan mencinta hamba tersebut. Dan sebenarnya, manusia yang dicintai Allah  Azza Wa Jalla itu sangat harum namanya di kerajaan Langit.

psst...Kepada yg kantoi tu...tipu di dunia boleh tetapi jangan cuba-cuba nak menipu di akhirat dan dipadang masyar nanti... 

Opss ada lagi..jangan jadi pelupa macam pemimpin-pemimpun UMNO yg alpa dengan duniawi dan kebendaan...politik tetap politik..kekeke!!!...sebab aku benci politik kotor permainan UMNO..

Untuk ingin mengatahui dengan lebih lanjut mengenai Siti Fatimah...jom klik SINI



Baca Berita Penuh ..

Saturday, 31 December 2011

Pintu Untuk Pencacai UMNO Masih Terbuka......


Ingatkah kita satu hadis Nabi ketika baginda mengingatkan para sahabatnya dulu? Antara pesanan baginda ialah " wahai sahabatku, tolonglah orang yang dizalimi dan juga orang yang melakukan kezaliman". Sabahat bertanya kepada baginda, "Ya, Rasulullulah, jika menolong orang yang dizalimi itu kami faham, tetapi bagaimana pula untuk menolong orang yang melakukan kezaliman?" Jawab Baginda, "lakukan sesuatu untuk menghentikan mereka dari melakukan kezaliman dengan kemampuan kamu".

Hadis ini amat menyentuh hati dan merupakan pesanan dan amaran dari Nabi jika kita tidak berusaha untuk menolong orang yang melakukan kezaliman dengan cara bertindak atau melakukan sesuatu supaya mereka tidak mampu dan tidak berupaya lagi untuk melakukan kezaliman.

Kezaliman dalam Islam adalah amat luas pengertianya. Ia bukan saja tertumpu dengan cara membunuh orang tanpa sebab, menindas, merampas hak orang lain, menipu, tidak solat, makan rasuah, riba, melakukan fitnah dan yang paling besar ialah kezaliman dengan menolak syariat Allah supaya dilaksanakan di atas muka bumi Allah ini.

Namun begitu, apa yang hendak penulis nukilkan disini ialah kezaliman pemerintah terhadap rakyat, terhadap negara dan terhadap agama. Ini berlaku kerana keingkaran umat Islam mematuhi ajaran agama dan amaran Allah dan Rasul dimana jika manusia itu memilih atau mengangkat pemimpin dari kalangan yang bukan ahlinya, maka tunggulah kehancuran dan kezaliman yang bakal menjelma. Dan inilah yang telah dan sedang berlaku di dalam negara kita sekarang.

Pemimpin atau pemerintah dengan mudah dan rakus menindas rakyat, merampas harta negara dan rakyat, menyeleweng dan khianat pada amanah, mungkir janji terhadap rakyat, melakukan fitnah dengan sesuka hati, mengamalkan rasuah dan riba, malahan sanggup menahan dan memenjarakan rakyat dengan tuduhan palsu dan jelik semata-mata untuk mengekalkan kuasa. Mereka tidak peduli pada dosa dan pahala. Mereka sanggup menghina dan mempersendakan syariat Allah kerana mereka tahu tiada siapa yang berani untuk bertindak terhadap mereka. Semua agensi keselamatan tunduk dengan kehendak mereka sehingga sanggup melihat rakyat tersiksa dan menderita.

Siapakah yang harus dipersalahkan dalam kezaliman ini? Tidak lain dan tidak bukan ialah rakyat yang sudah sedia maklum akan tindakan dan perangai jahat pemimpin dan pemerintah selama ini tetapi masih sanggup memilih dan mempertahankan pemimpin yang sebeginilah yang bertanggungjawab dan akan dipersoalkan di akhirat kelak. Allah sudah memberi amaran di dalam Al Quran "janganlah kamu cenderong kepada kezaliman nanti kamu akan disambar oleh api neraka". Tetapi manusia masih pekak, bisu dan buta dengan amaran Allah ini semata-mata kerana ingin menjaga perut, poket dan kedudukan yang tidak seberapa dan tidak mempunyai nilai disisi Allah itu.

Ingatlah, selagi rakyat memilih dan menyokong pemerintah dan pemimpin yang sebegini, maka akan berterusanlah kezaliman berlaku dalam negara kita ini. Jika kita benar-benar beriman dan bertaqwa kepada Allah dan Rasul, wajib kita menghentikan segala kezaliman ini dengan cara jangan lagi menyokong dan  mengundi mereka dalam PRU13 nanti. 
  

Baca Berita Penuh ..

Kes Surau Salihiah : Sejak Bila UMNO Juara Agama???


Rakyat terkejut apabila UMNO marah kepada kerajaan Kedah kerana hendak merobohkan Surau Salihiah Kanchot di Alor Setar. Walaupun berkali-kali telah dijelaskan bahawa Majlis Fatwa Kerajaan Negeri Kedah telah membenarkan, dan pihak pemaju bersetuju untuk membayar pampasan dan memberi tapak baru kepada Majlis Agama Islam Kedah (MAIK).

Namun pimpinan UMNO Kedah yang bankrap idea unuk menawan hati rakyat Kedah cuba mengambil isu surau untuk menjadi modal kempen. Rakyat tertanya-tanya sejak bila UMNO menjadi juara agama dan hendak membela surau?. 

Kenapa pemimpin UMNO seperti Datok Ahmad Bashah, Datuk Mukhriz Mahathir dan Datuk Azeez Abdul Rahim pekak dan bisu ketika kerajaan pimpinan UMNO meruntuhkan masjid Bujal di Kemaman, menutup surau Jubli Perak di Bandar Baru Bangi, menutup Surau al Rahmah di Seksen 8 Shah Alam, menutup surau d Puchong Perdana dan meruntuhkan surau kampung Berembang Ampang.

 Oleh kerana UMNO Kedah sedang lemas melihat kerajaan Kedah di bawah kepimpinan Datuk Seri Azizan Abdul Razak berjaya memimpin Kedah dengan cemerlang walaupun terpaksa menanggung hutang lapok sebanyak RM2.3 bilion. 

Contohnya kebijaksanaan kerajaan Kedah mengurus negeri sehingga pendapatan balak daripada RM8 juta setahun meningkat RM53 juta.

UMNO takut rakyat Kedah membandingkan kejayaan Pakatan Rakyat dengan pemerintahan UMNO selama 51 yang menindas rakyat, maka UMNO cuba menjadi juara membela agama, sehingga udang di Kolam Kerpan pun terkejut kerana UMNO sudah bertukar nada

psst....Artis2 berbogel, bukak aurat, hina hukum hudud, remaja2 bermaksiatan setan malam tahun baru, buang bayi, mana umno???

pakjib al-botaki harus bertaubat!!!

Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 18 January 2011

Najib : - Bukan Saya Takut Anwar, Tapi Anwar Tak Takut Dengan Saya..


badak asia akan lari dulu. 

Perdana Menteri, Datuk seri Najib Razak berkata beliau tidak gentar untuk berdebat dengan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, tetapi ketua pembangkang itu terlebih dahulu perlu ‘menyelesaikan masalah peribadinya’, khususnya tuduhan liwat sebelum campur tangan dengan urusan lain.

"Kenapa saya harus takut berdebat dengannya? Saya adalah perdana menteri. Saya ada semua maklumat. Kalau saya dedahkannya... adoi... dia akan demam,” perli Najib sambil disambut gelak ketawa oleh lebih 7,000 peneroka di Felda Chemplak, Tenang hari ini.

"Perlukah saya berdebat dengannya? Tanya Najib dan kali ini disambut dengan jeritan “tidar” oleh para hadirin.

Anwar mencabar Najib supaya berdebat dengannya apabila perdana menteri memperlekehkan rancangan reform 100 hari Pakatan Rakyat yang dijadual dilaksanakan sekiranya mereka menawan Putrajaya.

 psst : - Porahhhhh !!!! Berani konon... dengan kak mah pun kecut ... cisssss...dia tak takut kat anwar ka atau anwar tak takut kat dia..kah kah kah kah.....dey najib khan,tumareh personal problemkek apkah settle 1st heh,then only tumarah dhost anwar problemkek maalum.apkah pm heh,apkah maalum like kindergarden school boy heh.port dickson kuch kuch hotta hei.

najib khan!!! ohh najib kb khan,tum pase ayehhh...dia ada maklumat..yaa..mak lumat cap ayam dan naik harga!!

BALIK KAMPONG PANJAT POKOK,
BAWAHNYA BANYAK KURA-KURA,
KALAU TAKUT CAKAP TAKUT,
TAK PERLU BERDALIH ATAU PURA-PURA.




 

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat