Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label daftar pemilih. Show all posts
Showing posts with label daftar pemilih. Show all posts

Saturday, 25 February 2012

Pemaju Sengaja Bina Rumah Mahal Untuk Warga Asing

PAS mendakwa pemaju sengaja menaikkan harga rumah di wilayah Iskandar Malaysia bagi membolehkan warga asing terutama Singapura membeli rumah berkenaan.
Zulkifli Ahmad mendakwa, pemaju lebih berminat membina rumah mahal untuk membolehkan warga asing membeli rumah berkenaan.

Kerajaan Johor pada awalnya telah mensyaratkan warga asing boleh membeli rumah pada harga RM350, 000 ke atas.


Muka-muka pencacai.....

Bagaimanapun, kadar itu telah dinaikkan kepada RM500, 000 berikutan begitu ramai rakyat Singapura yang membeli rumah di kawasan pembangunan tersebut.
“Tetapi pemaju memfokuskan pembinaan rumah-rumah mahal yang melebih RM500, 000 untuk memboleh warga asing membeli rumah mereka.
“Akibatnya banyak rumah baru yang dibeli oleh warga sing tersebut,” kata beliau.
`Ramai miskin’

Iskandar Malaysia yang dilancarkan pada tahun 2005 merupakan mercu tanda baru di Johor membabitkan daerah-daerah utama negeri itu dan dijangka siap sepenuhnya pada 2005.
Bagaimanapun, pembangunan besar-besaran itu turut mengakibatkan sebahagian penduduknya kehilangan tempat tinggal.
Kira-kira 50 penduduk Taman Desa Paya Mengkuang di Nusajaya bakal kehilangan rumah kerana telah mendapat perintah mahkamah untuk mengusir mereka kerana tidak membayar sewa rumah.

“Pemaju yang mengambil tanah asal dan menjanjikan rumah baru percuma di Paya Mengkuang tetapi penduduk diminta bayar sewa.
“Sepatutnya rumah itu percuma kerana tanah mereka diambil oleh pemaju,” kata beliau.
Zulkifli menambah, pihaknya sedang berusaha membantu penduduk yang teraniaya itu.
“Ramai juga orang miskin di sini (Iskandar Malaysia,” tambahnya.

psst....UMNO sanggup perguna pendatang demi untuk mengekal tampuk kuasa!!!

Baca Berita Penuh ..

Friday, 17 February 2012

Pemuda PAS Dakwa 10, 000 Pengundi Hantu Di Selangor

Dewan Pemuda PAS Negeri (DPPN) Selangor mendakwa mengesan 10,000 pengundi hantu di negeri itu bagi membantu kemenangan Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya umum ke-13.

Timbalan Ketua Pemudanya, Mohd Sany Hamzah berkata semakan daftar pemilih yang dilakukan mendapati individu terlibat tidak mengetahui kad pengenalan mereka di daftar di kawasan lain untuk tujuan pengundian.


“Melalui semakan oleh para petugas kami mendapati 10,000 nama pengundi yang didaftar secara tidak sah dan mengundi secara dua kali dalam pilihan raya umum akan datang.
“Tuan rumah tidak mengetahui kad pengenalan mahupun nama mereka digunakan. Mereka tidak tahu kewujudan para pengundi yang tidak berdaftar ini.
“Dengan angka sebanyak itu kita bimbang pengundi-pengundi hantu ini di hantar ke DUN atau parlimen di kawasan Pakatan Rakyat untuk memenangkan BN,” katanya.


Sokong Bersih
Berikutan itu, Mohd Sany menyokong Bersih 2.0 tuntutan Bersih untuk membersihkan daftar pemilih dan mengadakan pilihan raya yang adil.

Sementara itu, peguam DPPN, Zainal Said mendakwa SPR mahupun PDRM melanggar undang-undang apabila membiarkan pemalsuan daftar pemilih ini.
Beliau mendakwa akibat kegagalan siasatan ke atas pemalsuan daftar pemilih itu, kerajaan boleh diambil tindakan undang-undang.
“Saman boleh dikenakan ke atas kerajaan dan jabatan-jabatan tertentu yang didapati tidak menjalankan tanggungjawab menyiasat pemalsuan dan penyelewengan daftar pemilih itu,” katanya.

AzrinRen : Wan!!! lu pandai sampai lu sudah lupa seramai 10 ribu pengundi hantu di selangor dapat dikesan, lu jangan hanya pandai berkata-kata kepada orang-orang yang bongok, tolol dan bangang seperti orang yang memerli gua tu. lu tak boleh tipu gua bro. kalau lu pandai bercakap, lu selesai secepat mungkin masalah pengundi hantu tersebut. lu ada kuasa jangan lupa yang lu ada kuasa.

psst....Hari ini hari sabtu....

Baca Berita Penuh ..

Lu Pandai Kecing Sampai Baru Sedar Ramai Belum Mendaftar Pemilih


Amboi...amboi..amboi....berkata-kata tidak mencermin diri sendiri, ni! kerana lu pandai cakap dan pandai kencing lah sehinggalah lu baru sedar ramai golongan muda masih belum mendaftar sebagai pemilih.

Kerana lu pandai cakap lah baru sekarang baru nak menggelabah suruh rakyat yang belum mendatar supaya tampil, nak dekat pru13 baru nak bising??

Lu pandai sangatkah? lu jadi barua UMNO tu lu pandai kah? lu jadi tali barut UMNO sanggup mengkencing rakyat tu lu tak lupa kuasa kah? 

Hari tu lu debat dengan ambiga, lu menggelabah beb, bila penonton nak menyoal lu, tetapi lu tak nak beri peluang. lu tipu budak-budak belum tentu lu boleh bro.

Buat kerja tipu sampai lupa yang ramai golongan muda belum mendaftar. Porahhh..nak tuding jari kat oranng pulak.

Masalah pendaftaran pemilih tu pun Pakatan Rakyat bersuara, kalau Pakatan Rakyat tak bersuara sudah tentu lu terlebih pandai cakap bro!!!

sekian...

psst....Perli lagi..sila perli lagi....kekekek....




Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat