Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label download. Show all posts
Showing posts with label download. Show all posts

Thursday, 20 January 2011

Doraemon : - UMNO Penderhaka!! Mana Perkasam??

 Pembangkang Selangor akan hadir ke sidang tergempar dewan undangan negeri pada Isnin namun tidak akan menyokong usul pindaan perlembagaan negeri yang akan dibentangkan oleh kerajaan negeri. <----- [ Amboi amboi amboi...tengok pembaca sekalian!! siapa yg penderhaka sebenarnya? lepas 24hb.nanti confirm tahu siapa penderhaka sebenarnya...
BN SELANGOR MENOLAK KEMBALIKAN KUASA SULTAN..........
Pembangkang Selangor akan hadir ke sidang tergempar dewan undangan negeri pada Isnin namun tidak akan menyokong usul pindaan perlembagaan negeri yang akan dibentangkan oleh kerajaan negeri.. Hujah.......Sultan telah memperkenankan usul tersebut dibentang...Mari kita tunggu apa tindakan wakil rakyat BN...Beranikah BN menolak usul tersebut? Masihkan diingati macam mana PM Mahathir menggubal perlembagaan Malaysia dengan memusatkan kuasa kepada kerajaan persekutuan?

Baca Berita Penuh ..

Monday, 10 January 2011

BN : - Banyak Lagi Harga Barang Keperluan Tak Naik Ni!


 R-Rakyat Termiskin 

M-Menteri UMngok

1. Petrol ron95 dan ron97 
R- Baru naik rm 1.90. Kami tak puas, nak lagi petrol naik ke rm19 seliter ni. minyak ron97 tolong naikkan lagi ke rm 24ringgit seliter. kalau tak cukup lg, rm 72 seliter. mintak sangat naik secepat mungkin ye. Kami x sabar nak tuang minyak buat gi keje pagi esok. 

M- Boleh-boleh. kami akan menaikkan harga petrol MALAM NI JUGAK. jangan risau. Harga petrol dijamin akan dinaikkan supaya rakyat hidup selesa. 

2. Bawang
R- Kami mintak harga bawang dinaikkan lagi ke rm150 sekilo. klu rm6-7, skit sangat kenaikan tu. bawang2 klu boleh bagi la yang jenis buruk2 pun takpa, makcik2 felda tak kisah pun. lagi satu, kami mintak harga bawang merah, bawang putih, bawang kecik, bawang besar pun dinaikkan jugak. tak adil lak kalau 1 jenis bawang ja yang naik harga. sian kat bawang2 lain. 

M- Bekalan bawang dah sampai petang tadi. Bawang2 semuanya dijamin busuk2 belaka. Harga bawang, kami tak jamin naik atau pun tidak, tapi kalau rm150 sekilo tu, kira berpatutan jugak harga tu. buat sementara ni, minta rakyat tanam la bawang dulu ye. 

3. Gula
R- Ni laa barang yang kami tunggu2 kenaikannya. Kami mintak bekalan bekalan gula dihentikan dulu, sementara pmenunggu pengumuman kenaikan terbaru. Minta pemborong sorok la dulu gula kat mana2. Bawah stor, dalam lori, atas siling, tepi almari, atau kat belakang rumah pun boleh jugak. Kami harap kenaikan harga gula mencapai paras maksimum supaya tak ada rakyat yang mampu beli gula nanti. 

Baca Berita Penuh ..

Fitnah : - DSAI Saman Saiful Pada 25 April


 Syok dengan andaian sendiri je tu. Nak sedapkan hati je. Kenyataan yang tidak boleh disangkal sambutan terhadap DSAI di mana-mana jua tetap solid walaupun kes fitnah liwat dilemparkan kepadanya.

Untuk meraih sokongan Melayu umno hanya bermodalkan punggung Sialful. Itu sahaja yang ada. modal ini semakin hari semakin tidak laku. saluran penyebarannya Utusan Meloya, Berita Hairan dan TV tiga suku semakin dipinggirkan.


 Kongsi Saman Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap Mohd Saiful Bukhari Azlan ditetapkan untuk sebutan pada 25 April depan.

Saman itu difailkan terhadap Saiful kerana didakwa berniat jahat apabila membuat laporan polis terhadap Anwar, kononnya diliwat bekas majikannya itu.

Penolong Kanan Pendaftar Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur Anisah Normah Muhamman Nor menetapkan tarikh sebutan itu sementara menunggu perbicaraan kes yang dihadapi Anwar di mahkamah Tinggi Jenayah selesai. Mahkamah Tinggi Jenayah menetapkan 21 Januari ini untuk menyambung bicara Anwar.

Anwar, 63, memfailkan saman terhadap Mohd Saiful, 25, pada 30 Jun, 2008, mendakwa bekas pembantunya itu membuat laporan polis kerana mempunyai niat tersembunyi dan untuk mencemarkan peribadinya sebagai ahli politik.

Baca Berita Penuh ..

Sunday, 9 January 2011

JPJ : - Semua jalan...


 psst : - org2 kg memang banyak guna motor yg takde rotax...pasni takdak harapan nak lari masuk kebun kalau kena kejor JPJ...saman tetap saman...err...kerajaan umno dah sengket duit ka..heheh...

 Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) kini mempunyai kuasa lebih luas untuk mengambil tindakan terhadap pengguna yang melakukan kesalahan lalu lintas di semua jenis jalan.

Timbalan Ketua Pengarahnya, Datuk Ismail Ahmad berkata, sebelum ini, tumpuan JPJ hanya di lebuh raya, jalan persekutuan, jalan negeri dan jalan perbandaran, namun kini mereka yang menggunakan jalan seperti di ladang, kebun, kampung serta kawasan perumahan juga tidak akan terlepas, sekiranya melakukan kesalahan.

"Malah semua jenis kawasan letak kereta dan bahu jalan, kita boleh ambil tindakan jika pemandu kenderaan terbabit melakukan kesalahan,” katanya kepada pemberita selepas majlis penutup program Satu Komuniti Satu JPJ kawasan Dewan Undangan Negeri Lendu hari ini.

Ismail berkata, penguatkuasaan undang-undang meliputi semua jenis jalan Itu terkandung dalam pindaan Akta Pengangkutan Jalan 1987, yang diluluskan Dewan Negara pada 22 Disember lepas.

 
 meh tenangkan fikiran..heheh....

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat