Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label dun merlimau. Show all posts
Showing posts with label dun merlimau. Show all posts

Sunday, 6 February 2011

Doraemon : - Bersama Berdoa Kejatuhan FIRAUN ABAD INI !


Seminggu selepas Presiden Tunisia Zainal Abidin Ben Ali digulingkan melalui Revolusi Jalanan kini tiba giliran Mesir pula.

Mesir, sebuah negara Islam, Arab dan Afrika mempunyai 80 juta penduduk. Uniknya Mesir kerana terkenal dengan gelaran Bumi Anbiya, Bumi Firaun dan mempunyai Tamaddun yang berusia ribuan tahun.

Presiden Hosni Mubarak mula mengambil alih pimpinan Mesir selepas kematian Anwar Sadat. Sadat dibunuh pada Hari Ulangtahun Perang Oktober(Ramadhan War) 6hb Oktober 1981.

Ketika Khaled Islambouli menembak Sadat, beliau menjerit, " Kematian buat Firaun Zaman Ini!".

Sadat digelar pengkhianat kerana menjadi pemimpin Arab pertama berdamai dengan Regim Zionis dalam Perjanjian Camp David 1978.

Seperti Jamal Abdul Naseer dan Anwar Sadat, Hosni Mubarak meneruskan tradisi pimpinannya menekan, menyiksa, membunuh aktivis Gerakan Islam seperti Ikhwanul Muslimin.

Baca Berita Penuh ..

Thursday, 3 February 2011

Revolusi : - Sumpahan Rakyat Terhadap Hosni Mubarak Murtabak

Mesra : Bekas PM Israel Ehud Olmert Bersama Hosni Mubarak 

APABILA disebut tentang Mesir, salah satu tamadun paling lama di dunia, umum mungkin akan mengenang monumen-monumen popular seperti piramid Giza dan Sphinx, universiti Islam paling lama dan terkenal, Universiti Al-Azhar, bandar bersejarah Memphis dan banyak lagi. 

Mesir juga selama ini mempunyai nama baik sebagai sebuah negara yang aman dan stabil daripada semua aspek, termasuk politik. Tetapi siapa sangka, negara contoh seperti Mesir itu sebenarnya menyembunyikan imej sebenar apabila isi huninya tidak berpuas hati dengan kepimpinan negara itu. 

Ia kini mempunyai wajah yang berbeza. Imej Mesir sekarang bukan sahaja dicela dengan demonstrasi jalanan dan darurat, malah telah mengakibatkan pelbagai jenis perhubungan telekomunikasi tersekat serta pelbagai sumber mendedahkan bahawa ibu negara Mesir, Kaherah berada dalam keadaan membahayakan. 

Kesemua hiruk-pikuk yang wujud ini bukanlah terhadap sesuatu organisasi, parti politik atau tanda protes terhadap sesuatu negara. Ia sebenanrnya merupakan serangan secara langsung oleh penduduk-penduduk Mesir yang tidak berpuas hati dengan kepimpinan presiden mereka, Hosni Mubarak. 

Memegang tonggak kepimpinan nombor satu negara itu sejak 30 tahun yang lalu adalah satu tempoh yang sangat lama. Hosni, 82, terlalu kukuh atau berdegil dengan mengekalkan kuasa yang dipegang sejak tahun 1981 berikutan pembunuhan presiden sebelum itu, Anwar Sadat. 

Anwar Sadat yang mati dibunuh dalam satu acara perbarisan tentera memperingati Israel Arab, telah diganti oleh Hosni yang ketika itu berkhidmat dalam Tentera Udara Mesir dan Naib Presiden pada tahun 1975 di bawah Anwar. 

LEBIH 300,000 rakyat Mesir keluar dari rumah untuk mengadakan antara demonstrasi terbesar dalam sejarah negara itu. 

Produk tentera udara 

Hosni dilahirkan pada 4 Mei 1928 di Kafr-El-Meselha selepas tamat sekolah tinggi dan menyertai Akademi Militer Mesir, di mana beliau menerima Darjah Sarjana Muda dalam Sains Ketenteraan pada 1949. 

Pada tahun berikutnya, Hosni menyertai Akademi Tentera Udara Mesir dan akhirnya mendapat Sarjana Muda Sains Penerbangan dan di tugaskan dalam skuadron pengebom. 

Selepas itu, Hosni diterima masuk ke sekolah latihan juruterbang Kean, Moscow dan sebaik menyempurnakan latihannya itu, Hosni menjadi pegawai Tentera Udara Mesir dan diberi mandat berkhidmat sebagai juruterbang dan naik pangkat menjadi panglima markas. Kerjaya tentera udara beliau sampai kemuncaknya pada 1972 apabila menjadi Komander Tentera Udara. 

Beliau kemudian mengahwini wanita kacukan berdarah Barat, Suzanne dan mempunyai dua orang anak lelaki, Alaa dan Gamal Hosni Mubarak. Media melaporkan Alaa dan Gamal dipercayai sejak sekian lama dipersiapkan sebagai pengganti Hosni kelak. 

Hosni mempunyai personaliti tersendiri apabila sering diibaratkan sebagai pemimpin Arab yang berkawan rapat dengan kuasa besar Barat, Washington selama berdekad-dekad tahun. 

Ekoran keakraban itu, beliau juga pernah beberapa kali menjadi sasaran pembunuhan kumpulan tertentu yang tidak berpuas hati dengan kepimpinan beliau. 

Baca Berita Penuh ..

Monday, 31 January 2011

Minyak : - Harga Minyak Ron97 Naik 0.10...

Terima kasih orang Tenang.....terima kasih penjilat.. terima kasih pencacai...

Harga petrol RON97 akan dinaikkan 10 sen berkuatkuasa tengah malam ini menurut seorang sumber kerajaan. 

Dengan kenaikan itu, harga petrol RON97 akan meningkat menjadi RM2.50 seliter (RM2.40 sebelumnya). 

Ini merupakan kenaikan harga yang keempat berturut-turut bagi petrol RON97.
 
Semenjak tahun lalu, harga RON97 mula dinaikkan kepada RM2.15 pada 2 November, RM2.30 pada 1 Disember dan terus meningkat kepada RM2.50 pada 4 Januari tahun ini. 

Harga bagi petrol RON97 yang banyak digunakan oleh kenderaan berkuasa tinggi, tidak ditetapkan kerajaan kerana ia diapung mengikut pasaran minyak dunia semasa.

psst : - RON 95 petrol termurah di Mesia sekarang, diguna majoriti rakyat marhain.. TAPI... jangan aksiden, kereta senang terbakar. 
Ramai member aku yang keje pomen bagitahu.

Baca Berita Penuh ..

Thursday, 27 January 2011

Harga Barang : - Blogger UMNO Sendiri Yg SAHKan :D


hadiah terbaik Kerajaan kepada Rakyat,Rakyat didahulukan,memang tepat sekali,mari main teka-teki lepas ni barang apa yang naik pulak?

mintak lah sesangat naik cepat2.. tolonglah naik.. naik tinggi sekit.. takat 40-50 sen tuh macam tak best jah.. kalau boleh kasik naik 4-5 ratus hengget ... sedap seket halwa telinga nih dengor... jangan korang risau.. melayu tetap pangkah korang... tapi jangalah lupa selitkan kain pelikat, atap, gula2 hacks masa PRK /PRU nanti.... "BN Menang Rakyat Senang"... hahahahaha...

 psst : - "BN Menang Rosmah Senang"

Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 25 January 2011

Doraemon : - UMNO Nak Sekat Kebebasan Internet!!!



psst : Lepas saman ekor, naik harga, cukai astro, lepas ni nak sekat kebebasan internet pulak, buatlah umnobongok kalau nak undi rakyat semakin berkurangan. nampak sangat umnobongok ni penakut sebab ramai-ramai rakyat dibandar-bandar dan berpelajaran tinggi tak layan tv3 suku, rtm dan utusan meloya. mereka lebih suka mencari maklumat sebenar di internet. tu sebab rating utusan menurun amat berbeza dari dahulu.

Langkah terbaru Kementerian Dalam Negeri (KDN) untuk memperluaskan penguatkuasaan merangkumi ruang maya Internet hari ini menerima bantahan keras daripada golongan pendukung kebebasan media.
Kesatuan Wartawan Kebangsaan (NUJ) menyuarakan rasa bimbang dan kesal dengan tindakan KDN yang ingin meminda Akta Penerbitan dan Pencetakan 1984 (PPPA) untuk terus mengawal kebebasan media di negara ini.

Presidennya, Hata Wahari berkata ia satu "usaha ke kebelakang" yang akan menghalang aliran maklumat kepada masyarakat dan seterusnya memundurkan Malaysia.

Beliau mengulas tindakan KDN untuk meminda akta tersebut supaya meliputi media dalam talian dan juga pengenalan satu garispanduan baru berkaitan kesalahan hasutan di ruang maya Internet.

"Sehubungan itu NUJ Malaysia meminta KDN agar menghentikan segala usaha untuk meminda PPPA bagi tujuan mengawal kandungan Internet termasuk laman berita, blog dan Facebook.

"Sebaliknya NUJ Malaysia menuntut agar KDN melakukan pindaan bagi memberikan kebebasan kepada media cetak untuk beroperasi dengan lebih bebas," kata Hata lagi dalam satu kenyataan hari ini.

Tambahnya, kerajaan juga perlu menghapuskan ketetapan kepada pengusaha media supaya memperbaharui permit akhbar setiap tahun dan memberikan kebenaran kepada mana-mana pihak untuk menerbitkan akhbar berkenaan tanpa permit KDN.

'Bantahan akan lebih meluas'

Baca Berita Penuh ..

Wartawan : - Karam VS Perkosa UMNO


psst : - Selamat Tahun Baru 2011 

Naik sampan sambil menjerit 

Melayu macam ni macam Mat-mat Rempit 

Welcome To The UMNO World of Version Adnan Sempit 

(...tak Pasal-pasal Pasal Aku Kena Belanja Satu Kedai Mamak.... bantai laa Labu... ) 

hehe hee hee... 

sekian dari saya, Karam Singh Walia melaporkan untuk TV3 suku

KARAM SINGH WALIA KENA TENGKING DENGAN BUDAK2 AYAM - PERKASA UMNO
Smile

hoiiii Karam Singh Wali.... padan laaa muka kau... sokong sangat UMNO dan TV3... sampai lupa "The Basic of Journalists"....
hehe heee.....

aku tak boleh lupa masa dia kutuk dengan sindiran pedas.... PAS/DAP/PKR tahun PRU 2004....
kau cakap macam2 tentang kami.... Kami Pembangkang Yang Tidak Etika.. Tak Ada Morale... Tidak Ada Budi bahasa.....
hehe heee..
padan laa muka kau....

Life is A Circle.... mana UMNO yang kau sayang sangat tuh... Karam...
KARAM SINGH WALIA ... KARAM DENGAN BOT BOT NYA...
Smile
hehe heee

ANOTHER PRODUCT MADE FROM UMNO, PERKASA & 1-MALAYSIA...

Smile... hhee heee...

PLEASE DO THE STRATEGIC THINKING.... DO WE NEED ANOTHER HISTORY OF ZIMBABWEA....

...please reads or google the Zimbabwea Modern History - dated 1996 - 2008...

Pada 28 Dis 2010 - Karam Singh Walia TV3 - Diugut dan mahu dipukul....

To Karam Singh Walia and All Sikhs Malaysian... JOIN US TO FIGHT THE BASTARD UMNO, THE EVIL PERKASA AND THE FANATIC ULTRA MALAYS....

THEY SOON WILL DESTROY MALAYSIA AS ZIMBABWEAN(s) DID.... 

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat