Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label fifa. Show all posts
Showing posts with label fifa. Show all posts

Wednesday, 2 February 2011

Revolusi Mesir : - Apa kesudahannya?

Wallahua’lam,

Itulah jawapan yang paling tepat. Namun, segalanya mungkin. Apa yang kita semua mahu adalah tiada lagi rusuhan, disamping bertukarnya pucuk pimpinan. Apa yang telah berlaku di Palestin dan Iraq, akhirnya rakyat sesama rakyat bertelagah. Di Mesir, bibit kearah itu, sudah tercetus, bila penyokong dan penentang Husni yang tak Mubarak itu dah bertempur. Nauzubillah. Isunya sekarang,

Masih ada manusia yang buta, entah kerana apa sehinggakan ‘ Husni yang sudah tidak Mubarak’  itu hendak dipertahankannya lagi. 

Dari satu sudut, itulah ujian buat sang manusia yang beriman. Adakalanya, orang mempersoalkan, mengapa sesama negara, sesama agama, sesama kaum hendak bertelagah? Sahabat-sahabat sekalian, apa nak hairan ! hatta orang Islam sekalipun, ianya adalah satu realiti kehidupan. Islam adalah agama yang benar. Tapi kedapatan sang manusia yang bernama Muslim telah mencorakkan Islam dengan acuannya sendiri.

Sebab itu, kedapatan manusia yang merasakan dia berada di dalam dilema. Bak kata pepatah

Nak diluah mati bapak, nak ditelan mati anak

Apa susah, sokong je yang hak, tolak saja yang batil. Melainkan, ada sang manusia yang masih teringatkan periuk nasinya, hartanya dan dunianya

Sahabat-sahabat sekalian, yang benar telah jelas, barangsiapa menegakkan kebenaran, Allah akan meredhainya, sekalipun dipandang hina disisi manusia.

Justeru, krisis bumi kinanah, adalah pertembungan antara hak dengan yang batil. Sudah pasti yang hak akan memperolehi haknya suatu hari nanti, kalau tidak hari ini. Jawapan kepada kesudahannya , Sesungguhnya, kemenangan hampir tiba. Walau apapun berlaku, kiranya terkorban biarlah shahid hendaknya, kalau menang biarlah benar disisinya.


psst : - EL-BARADEI jugak pro-yahudi dan pro-barat sama macam hosni mubarak al murtabak hehehe...jangan lantik dia jadi pemimpin. nanti negara mesir dalam diam-diam akan menjadi sebahagian wilayah negara israel. EL-BARADEI tu anak didikan APCO yahudi macam UMNO. ''kami ingin pertahankan Islam!!! yahudi barat jangan ganggu agama kami!!! jangan bogel anak-nak kami!!! jangan bukak aurat anak-anak, artis-artis kami macam seperti di malaysia!!!jangan berbikini anak-anak dan artis-artis kami seperti kat malaysia!!! jangan sesatkan kami!!! APCO jangan ganggu kami!!! jangan jadikan anak-anak Islam kami kaki judi, kaki arak, kaki maksiat dan kaki fitnah sebagaimana yang telah berlaku sikap-sikap pemimpin yang tamak kuasa!!! APCO yahudi barat berambus kau dari muka bumi islam kami termasuk dari malaysia!!! jangan ajar umno jadi kaki kencing, kaki tembrang, kaki fitnah, kaki penyamun!!!''jangan perbanyak cerai berai pasangan Islam kami yang ingin membina umat Allah!!!''

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat