Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label gagal rampas selangor. Show all posts
Showing posts with label gagal rampas selangor. Show all posts

Tuesday, 20 March 2012

HANGAT!!! : Hanya Tiga Negeri Selamat Bagi BN - Nujum Daim

Bekas Menteri Kewangan dan bendahari Umno Tun Daim Zainuddin - yang meramalkan bahawa BN akan tumbang di Pulau Pinang, Selangor dan Kedah pada pilihan raya umum 2008 - sekali lagi membuat analisis politiknya.


Kali ini, ketika ditemubual oleh akhbar harian Cina Nanyang Siang Pau yang diterbitkan hari ini, beliau berkata kedudukan BN sebenarnya tidak benar-benar selesa.

Menurutnya, beliau hanya menjangka kemenangan mudah bagi BN di Johor, Melaka dan Pahang.

Bagi merampas semula Kedah dan Selangor dari Pakatan Rakyat, katanya, BN, khususnya Umno perlu mencari barisan kepimpinan yang sesuai.

Bagi mengekalkan Terengganu dan Sabah, Umno negeri masing-masing perlu bersatu. Tetapi untuk mengekalkan Perak akan menjadi cabaran terbesar bagi BN, komen Daim.

Di Negeri Sembilan, di mana BN hanya mampu menubuhkan kerajaan negeri dengan kelebihan enam kerusi sahaja, katanya, parti itu perlu menyelesaikan beberapa masalah khusus.

Meskipun Daim tidak mengulas lanjut mengenai isu-isu berkenaan, namun dipercayai Umno perlu mencari calon yang sesuai untuk mengisi jawatan menteri besar, kerana penyandangnya, Datuk Seri Mohamad Hasan, dijangka dipindahkan ke jawatan kerajaan persekutuan.

Bagi Kelantan dan Pulau Pinang, Daim berkata, BN akan kalah di kedua-dua kubu Pakatan Rakyat itu.

Daim juga menyifatkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Abdul Razak dan pasukannya sebagai "jeneral tanpa askar"...

AzrinRen : Jangan buat u-turn seperti harussanisini yer tok nujum daim, heheheh, hujahan lu ni membuatkan jib bagaikan lintah terkena garam. sekian....

psst....Suruh jib cari bomoh kat israel pulak....

Baca Berita Penuh ..

Sunday, 18 March 2012

PRU-13 : Najib Yakin BN Akan Rampas Selangor

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini bertindak untuk memantapkan jentera pilihan raya BN ketika spekulasi bertiup kencang bahawa ia akan diadakan tidak lama lagi.


Kira-kira 1,500, konvoi motosikal mengibarkan bendera BN sambil membunyikan hon dan enjin kenderaan semasa Najib memeriksa barisan mereka.

Pelancaran hari ini adalah sebahagian daripada usaha untuk memacu sokongan BN dalam usaha untuk menawan semula Selangor dari Pakatan Rakyat .

AzrinRen : Kesian lu jib, dah la suruh SPR buat kotor ubah pengundi secara senyap-senyap tanpa pengatahuan umum, tu sebab lu berani cakap besar macam tu, lagi satu kalau lu yakin sangat, lu tunggu apa lagi, bubarlah cepat-cepat parlimen!!! dan lu pula terdesak pergunakan mat rempit untuk memberi sokongan kepada lu, kekeke kesian mat-mat rempit yang diperkudakan asalkan masyukkkkkk.....bersambung teks seterusnya.........

Berucap pada perhimpunan Perdana Menteri Bersama Rakyat di Sekolah Menengah Putra Perdana Puchong, Najib kemudian bertanya kepada kira-kira lebih 5,000 hadirin jika mereka bersedia untuk ‘pertempuran’.

Mereka yang berpakaian kemeja-T BN berwarna biru bertindak balas dengan menjawap secara spontan "Ya".

"Ada kumpulan lain, saya tidak tahu dari mana mereka dapat T-shirt ini. Saya terkejut apabila melihat muka saya terpampang di baju mereka ... Adakah anda juga bersedia untuk bertempur?", soal beliau kepada kumpulan satu lagi dan juga disambut dengan jeritan, "Ya".

"Dan bagaimana pula kumpulan ketiga, mereka yangberpakaian lain, adakah anda bersama BN?" soalnya lagi dan juga terus mendapatkan sokongan mereka.

Menurut Najib, beliau yakin dengan keupayaan BN untuk merampas negeri-negeri yang ketika ini dikuasai pembangkang pada pilihan raya umum (PRU) ke-13 yang akan diadakan pada bila-bila masa sahaja lagi.

Ini, katanya, berdasarkan kepada sokongan rakyat terhadap kerajaan yang semakin bertambah baik dan penerimaan dasar kerajaan ketika ini yang memberi tumpuan kepada usaha mentransformasikan negara.

Najib, yang juga Pengerusi Umno Selangor, turut menyuarakan keyakinan bahawa negeri Selangor sendiri akan kembali ke pangkuan BN, selepas Pakatan Rakyat gagal menunaikan banyak janji di negeri itu.

"BN cukup yakin. Pembangkang memang celaru, tengok banyak janji tak tunai, rakyat kena tipu, jangan kena tipu lagi, sekali cukup. Ini semangat yang saya lihat insya-Allah gelombang ini akan bawa kemenangan kepada BN nanti," katanya.

Katanya beliau bekerja keras untuk memastikan kemenangan BN kerana hanya kerajaan BN sahaja yang mampu membawa pembangunan dan pembaharuan berterusan mengikut kehendak dan aspirasi rakyat.

“Sudah cukup empat tahun pembangkang tadbir Selangor. Adakan janji ditunaikan? Adakah pentadbiran mereka betul?" kata Najib sambil menambah beliau teruja dengan sokongan padu ribuan penduduk setiap kali beliau turun padang di Selangor.

“Saya lihat hari ini satu kehadiran yang sangat meriah, sangat bersemangat dan cukup menyakinkan saya sebagai Pengerusi BN Selangor. Tahap keyakinan saya kini semakin bertambah dan kalau inilah gambarannya, insya-Allah Selangor kembali ke pangkuan BN.

"Asalkan BN menang, negara berjaya, rakyat Malaysia makmur dan negara maju jadi kenyataan, transformasi dapat dilaksanakan, baru dapat buat transformasi besar," katanya.

Turut hadir ialah isteri Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor, Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Noh Omar, Ahli Parlimen Sepang merangkap kodinator BN Selangor, Datuk Seri Mohd Zin Mohamed, Presiden Parti Progresif Penduduk (PPP) Datuk Seri M Kayveas dan Pengerusi MCA Selangor Datuk Donald Lim Siang Chai.

Beliau seterusnya mengumumkan pemberian bantuan RM100,000 untuk Surau Al-Sakinah di Taman Perdana Putra, dan RM200,000 untuk SMK Perdana Putra.

psst....Tanpa APCO siapalah lu jib oi...

Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 21 February 2012

Dr Badrulamin : RM2.71b Wang Rakyat Untuk umno Jatuhkan PR Selangor

Pemberian dana dari wang rakyat sebanyak RM2.71 billion oleh Kerajaan Pusat kepada Umno Selangor Disember lepas dilihat sebagai satu usaha bersungguh mereka untuk menawan Negeri Selangor, ulas Pengarah Penerangan Pejabat Menteri Besar, Dr. Badrulamin Bahron.

Tindakan terdesak itu dilihat sebagai satu usaha tidak bermoral pentadbiran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak untuk 'membeli' undi rakyat Selangor pada Pilihanraya Umum ke-13 nanti.

Argggg....tidoq lagi baik.....HeHeHeHeH!!!!

"Tindakan membeli rakyat dan memperkayakan pemimpin-pemimpin Umno ini saya anggap satu tindakan yang kolot, sombong dan angkuh sekali. Mereka anggap rakyat mudah dibeli dengan wang ringgit serta sogokan.

"Namun Najib lupa bahawa rakyat Selangor kini sudah bangkit bukan kerana kemiskinan atau mahukan duit tetapi rakyat bangkit kerana mereka sedar Umno itu zalim dengan segala penipuan dan pengkhianatan selama lebih 50 tahun memerintah," ujar Badrulamin.

Bagaimanapun, Badrulamin menyatakan rakyat Selangor khususnya sudah mula membuka mata dan sedar kerajaan mana yang harus mereka beri kepercayaan mentadbir negeri ini.
"Rakyat boleh lihat tiga kejayaan besar Kerajaan Pakatan antaranya hutang negeri yang sudahpun dilunaskan sepenuhnya dan tabungan negeri yang kini hampir mencecah RM 2 billion.
"Malah, lebih RM1,000 juta sudah diagihkan kepada rakyat melalui Program Merakyatkan Ekonomi Selangor (MES) dengan pemberian air percuma, khairat kematian, hadiah anak masuk IPT, Skim Kesihatan Wanita dan sebagainya yang diberikan secara berterusan dan bukan sekali bagi sahaja," beritahu Badrulamin yang dihubungi melalui panggilan telefon.

Selain itu, Badrulamin turut mempersoalkan sumber wang yang disalurkan kepada Umno Selangor itu.
"Dengan hutang isi rumah negara yang mencecah RM577 billion, saya kira ini merupakan wang hutang lagi yang mana perlu dibayar oleh rakyat seluruh negara, bukan sekadar rakyat Selangor.

"Bukan Umno yang akan melunaskan segala hutang ini sebaliknya rakyat dari muda sampai yang tua. Cukai, harga barang, tarif elektrik, minyak, tol semua ini akan naik untuk menampung beban hutang tersebut," jelas Badrulamin sambil menambah rakyat perlu berhati-hati dengan permainan wang Umno.

Tahukah Anda?? : Negara kita belum lagi bebas dari penjajah, kerana kita masih di perintah boneka penjajah.

psst....Letih betol hari ni....

Baca Berita Penuh ..

Monday, 6 February 2012

Kerajaan BN Dulu Gagal Mentadbir Selangor - Khir Toyo

Wakakakakak!!!!, hari tu toyo ni cakap kemungkinan BN akan mengalami kegagalan untuk merampas selangor. Sekarang dia cakap kerajaan pentadbirannya dulu gagal mentadbir dan membela nasib rakyat. Kehkehekeh...ini dia tempias besar tsunami untuk pencacai-pencacainya..kekek..habis la lu caii...baca dibawah. Scrinshot tu gua ambik kat blog lianglahad.


psst....BN pusat gagal membela nasib rakyat tu tak nak mengaku lagi ker???

Mission Acomplete

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat