Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label i love u. Show all posts
Showing posts with label i love u. Show all posts

Wednesday, 30 November 2011

Semakin Ramai Tentera Syria Insaf..Bersama Rakyat!!


sejak revolusi tercetus di Syria sejak lebih 7 bulan lalu..telah lebih 5000 org awam terkorban...jumlah yg hilang lebih ramai..kecederaan lebih ramai lagi...akhirnya pihak tentera menyedari bahawa mereka telah disalahgunakan oleh rejim Assad yg berfahaman syiah dengan melakukan berbagai tindakan kejam dan sadis..

berbagai siri pembunuhan sadis telah disiarkan dlm klip2 youtube..namun sebahagian nya telah dipadamkan oleh mereka...

kini semakin ramai tentera berpaling tadah lalu membentuk kumpulan2 dan group2 pejuang setelah putus harapan utk melihat rejim berhenti melakukan kekejaman dan pembunuhan..

 Usamah Bin Zaid..INI satu ketumbukan tentera yg baru dilancarkan..terdiri dari berbagai latar belakang dan pangkat...akan bertindak mempertahankan nyawa dan keselamatan org awam dari terus menjadi sasaran serangan hendap dan kekejaman tentera dan polis rejim Assad...

PSST : Jangan teruskan malaysia terus dipimpin oleh boneka british.

Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 15 November 2011

Pelancong Amerika Kagum Dengan Bank di Malaysia


Seorang pelancong dari Amerika Syarikat melahirkan rasa kesal terhadap perkhidmatan perbankan ATM CIMB di Malaysia. Dia telah cuba mengeluarkan RM1,500 di sebuah mesin ATM di Kuala Lumpur tetapi hanya menerima resit mesin ATM kehabisan wang. Apabila diperiksa RM1,500 telah pun ditolak dari akaunnya. Apabila menghubungi pegawai bank, dia diberitahu siasatan akan mengambil masa 2 minggu ke satu bulan.

Itu pelancong Amerika yang melawat Malaysia, bagaimana rakyat Malaysia yang mengalami nasib serupa sebelum ini ?
An American in ATM agony
Monday, November 14th, 2011  
JOHN UDOVICH, a US national visiting Malaysia, has had a frustrating time here trying to withdraw money with a local bank's automated teller machines (ATM). He says he tried to take out RM1,500 from his US bank account using a CIMB Bank ATM at a shopping mall in Bukit Bintang, Kuala Lumpur, about 9pm on Oct 17. 
"Instead of getting the money, I was issued a receipt saying the ATM was unable to dispense cash. I checked with another ATM from the bank and it appeared the money was already debited. This was confirmed when I logged into my bank account online later that night." UDOVICH says he was told at the bank's branch office it would take two weeks to a month to investigate and rectify the matter. 
"I have already been charged about one per cent-plus in fees and I was told these fees are accessed at my bank in the US end." He says as he is leaving for Thailand soon, such a thing is very inconvenient to tourists and visitors to Malaysia. "I need to wait 24 hours to withdraw cash from my account as I am at the US$500 a day limit, thanks to the failed transaction. 
"I also need to follow up with CIMB Bank and my bank in the US a few times regarding getting my money back, and it is not clear how I will be reimbursed or how long it will take." UDOVICH says the ATM did not indicate to him there was no cash in it, yet it debited his foreign bank account. 
"I don't see why it needs to take two weeks to one month to sort this matter out as the ATM records everything and the fault is with the CIMB Bank's ATM at this end and not with my bank or the interbank." 





Baca Berita Penuh ..

Saturday, 8 January 2011

Minyak : - Harga Minyak Dunia Turun!!!

Nah Lagu Ni Aku Bagi Untuk UMNO...Hehehe........ 

Harga minyak dunia turun tetapi kerajaan BN naikkan harga minyak!!!!Memang kerajaan kenakan rakyat dulu.Rakyat diperbodohkan!!!!

 Crude Oil 89.17 - 0.23%
Natural Gas 4.60 - 1.50%
Gasoline 2.38 - 1.42%
Heating Oil 2.50 - 0.28%
Gold 1381.79 + 0.02%
Silver 29.51 - 0.97%
Copper 4.34 - 0.55%



Baca Berita Penuh ..

Khutbah Isu Sosial : - Imam Dibawa Ke Balai Polis..


 psst : - Mesti mamat yang buat report tu dah plan nak togok air kencing setan dengan buat anak malam tu....tu yang marah sangat tu bila kena tegur....huhuhu....ish depa ni pantang bagi nasihat suruh buat baik ja 
kena tahan...suruh hindar rasuah ja kena tahan...lain kali masa khutbah cakap POLITK WANG baru halal ...hHAhaHAhahHA, orang yg buat report tu adalah orang yg bodoh sombong.. kalau kat kelate dinamakan bodo k'etok... jenis tak takut bala ALLAH SWT...


Kota Bharu:
Gara-gara berkhutbah mengingatkan umat Islam menghindarkan gejala maksiat menyebabkan seorang imam dipanggil ke Balai Polis bagi diambil kenyataan.
Imam Muda Masjid Gong Dermin, Pasir Tumbuh, Mohammad Rosadi Awang, 50, petang 3 Januari lalu dibawa ke Ibu Pejabat Oolis Kota Bharuekoran menyampaikan khutbah Jumaat lalu dengan mengupas tajuk tersebut. 

Katanya sudah menjadi kebiasaan di negara ini sambutan tahun baru disambut dengan hiburan dan tarian sehingga larut malam.
"Saya sebut dalam khutbah mengingatkan umat Islam supaya menjauhi amalan tersebut kerana ia boleh mengundang gejala sosial. 

"Sepatutnya anggota Polis yang mengawal ketenteraman tidak membenarkan perkara seperti itu berlaku dan bukan melancarkan program hiburan dijalankan" katanya di sini.
Menurutnya juga pegawai polis yang mengambil kenyataanya berhubung perkara itu memberitahu ada laporan polis dibuat penduduk tempatan terhadap khutbah yang disampaikanya.
Rosadi berada kira-kira dua jam di IPD untuk diambil kenyataan berhubung isi khutbah yang di sampai.
"Anggota polis datang ke rumah saya kira-kira jam 2 petang dan membawa saya ke balai untuk diambil kenyataan" ujarnya. 

Bagaimana pun kata beliau pihak polis akan memanggilnya semula sekiranya belum berpuas hati terhadap siasatan awal yang dilakukan.
Sementara itu Adun Pasir Tumbuh, Ahmad Baihaki Atiqullah berkata, imam terbabit menjalankan tugasnya bagi mengingatkan anak mukim supaya menjauhi gejala yang merosakkan.
Katanya, perkara itu tidak sepatutnya dipertikaikan kerana gejala ssosial sekarang semakin parah terutamanya di bandar-bandar besar. 

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat