Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label islam. Show all posts
Showing posts with label islam. Show all posts

Friday, 11 February 2011

Doreamon : - Vatnajökull Yang Bakal Menghirukpikukan Kembali Eropah...

Kalau dulu Eyjafjallajökull telah meledakkan abu nya ke seluruh Eropah dan melumpuhkan ekonomi eropah... kini di sana 'bakal' berdepan dengan ledakan yang lebih kuat dari Vatnajökull. Laman web Earthweek sebuah laman yang sentiasa melihat phenomena alam menyebut perkara ini pada 11 feb 2011. Sesiapa yang rajin tengok pi kat .. earthweek.com. 

Tapi ia dinafikan oleg Geologis2 di sana.... Apapun sunatallah itu adalah segala2nya.

Nak tau tempat itu lihat peta di bawah:



 Jika ia benar2 terjadi....Sekali lagi kita dapat menyaksikan 'keruntuhan' ekonomi eropah bakal bermula.... Kesannya kita juga akan terpalit sama...

p/s : Kebangkitan Islam Di Mesir Dan Dunia, Kejatuhan Eropah/Amerina/Yahudi Dinanti. 

Baca Berita Penuh ..

Saturday, 8 January 2011

Khutbah Isu Sosial : - Imam Dibawa Ke Balai Polis..


 psst : - Mesti mamat yang buat report tu dah plan nak togok air kencing setan dengan buat anak malam tu....tu yang marah sangat tu bila kena tegur....huhuhu....ish depa ni pantang bagi nasihat suruh buat baik ja 
kena tahan...suruh hindar rasuah ja kena tahan...lain kali masa khutbah cakap POLITK WANG baru halal ...hHAhaHAhahHA, orang yg buat report tu adalah orang yg bodoh sombong.. kalau kat kelate dinamakan bodo k'etok... jenis tak takut bala ALLAH SWT...


Kota Bharu:
Gara-gara berkhutbah mengingatkan umat Islam menghindarkan gejala maksiat menyebabkan seorang imam dipanggil ke Balai Polis bagi diambil kenyataan.
Imam Muda Masjid Gong Dermin, Pasir Tumbuh, Mohammad Rosadi Awang, 50, petang 3 Januari lalu dibawa ke Ibu Pejabat Oolis Kota Bharuekoran menyampaikan khutbah Jumaat lalu dengan mengupas tajuk tersebut. 

Katanya sudah menjadi kebiasaan di negara ini sambutan tahun baru disambut dengan hiburan dan tarian sehingga larut malam.
"Saya sebut dalam khutbah mengingatkan umat Islam supaya menjauhi amalan tersebut kerana ia boleh mengundang gejala sosial. 

"Sepatutnya anggota Polis yang mengawal ketenteraman tidak membenarkan perkara seperti itu berlaku dan bukan melancarkan program hiburan dijalankan" katanya di sini.
Menurutnya juga pegawai polis yang mengambil kenyataanya berhubung perkara itu memberitahu ada laporan polis dibuat penduduk tempatan terhadap khutbah yang disampaikanya.
Rosadi berada kira-kira dua jam di IPD untuk diambil kenyataan berhubung isi khutbah yang di sampai.
"Anggota polis datang ke rumah saya kira-kira jam 2 petang dan membawa saya ke balai untuk diambil kenyataan" ujarnya. 

Bagaimana pun kata beliau pihak polis akan memanggilnya semula sekiranya belum berpuas hati terhadap siasatan awal yang dilakukan.
Sementara itu Adun Pasir Tumbuh, Ahmad Baihaki Atiqullah berkata, imam terbabit menjalankan tugasnya bagi mengingatkan anak mukim supaya menjauhi gejala yang merosakkan.
Katanya, perkara itu tidak sepatutnya dipertikaikan kerana gejala ssosial sekarang semakin parah terutamanya di bandar-bandar besar. 

Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 28 December 2010

Mahfuz : - Bank Amerika arah pelabur keluar


AzrinRen : - Memang dah kerja orang melayu UMNO-BN...bak kata pepatah 'BIAR SAMA PUTIH MATA' sebelum kerajaan PR ambik alih. Itu memang perangai orang melayu dan mungkin juga saya jika tak disesatkan oleh nafsu...Siapakah yang menjahanamkan ekonomi negara Malaysia? UMNO-BN lah jawab nya.

 TEMERLOH, 28 Dis: Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar mendedahkan terdapat institusi kewangan dari Amerika Syarikat mengarahkan pelabur-pelabur dari negara itu mengalihkan perniagaan ke negara lain selepas isu penggantungan Ketua Pembangkang di parlimen Datuk Seri Anwar Ibrahim baru-baru ini.


Ahli Parlimen Pokok Sena itu menjelaskan, perkembangan tersebut berlaku akibat timbul krisis keyakinan terhadap pemerhati ekonomi luar negara kerana pertama kali berlaku dalam sejarah negara Komanwel ketua pembangkang digantung.

Berucap dalam satu majlis dialog isu semasa dengan ahli-ahli PAS Kawasan ini yang berlangsung di pejabat Perhubungan PAS Pahang di sini, Mahfuz berkata keadaan tersebut sudah tentulah merugikan negara dari aspek ekonomi.

“Saya diberitahu apabila Anwar Ibrahim bersama tiga orang ahli parlimen pembangkang digantung, sebuah bank di Amerika segera menasihatkan para pelabur Amerika yang berurusniaga di sini segera mengalih dana mereka ke negara lain.

“Ini pertama kali berlaku dalam sejarah negara Komanwel ketua pembangkang digantung dan mereka yang sentiasa memerhati perkembangan bimbang dengan kesan kestabilan politik dan kesannya akan dirasai nanti,” katanya.

Baca Berita Penuh ..

Saturday, 25 December 2010

Sistem 1Malaysia : - Sistem saman ekor bakal diswastakan



BloggerzExpress : - Tidak mustahil suatu hari nanti SPR, SPRM, PDRM, Kementerian Pendidikan, JKR, dan lain-lain lagi akan di swastakan. Malaysia pun akan diswastakan jadi Malaysia Sdn. Bhd...Tidak semua masalah dapat diselesaikan melalui penswastaan..dari sudut lain penswastaan menggambarkan betapa malasnya pemimpin berkhidmat kepada rakyat.maklumlah setiap perbuatan nak tuntut ganjaran material tapi masa kempen bukan main lagi kata nak berkhidmat dengan ikhlas,jujur dan rakyat untuk rakyat'...poodahh..

UMNO dan Barisan Nasional sudah tidak mampu menyelesaikan beratus-ratus masalah rakyat termasuk isu saman ekor yang sudah berlanjutan bertahun lamanya.jib penghisap darah rakyat Malaysia mahu menswastakan pula sistem pengutipan saman ini. 

Setelah 53 tahun memerintah, kerajaan UMNO tidak ada wang. Ini dapat dilihat apabila kesatuan sekerja menuntut bonus tahunan mereka.Bukan sahaja setakat itu.

Harga petrol ditingkatkan. Bayaran pengangkutan awam naik. Harga barang keperluan pengguna naik. Perkhidmatan naik. Utiliti naik. Semuanya naik.

Malaysia sebenarnya sebuah negara yang sangat kaya. Getah, kelapa sawit, bijih, minyak, balak, emas dan memiliki berpuluh hasil keluaran lain. Ke mana pergi hasilnya ?

Seorang ketua UMNO bahagian diberi paling busuk satu juta melalui projek-projek ihsan, bayangkan berapa juta di'kebas' oleh mereka.

Baca Berita Penuh ..

Kahwin Dan Cerai : - Statistik Cerai Isteri Tak Cantik Makin Tinggi!!!!!!


Ada sesetengah lelaki yang bergelar suami sanggup melepaskan isteri masing-masing selepas mendakwa wanita dinikahi tidak lagi kelihatan menarik dan cantik seperti ketika mereka berkenalan dan melangsungkan perkahwinan dulu.  
Mereka menganggap perubahan wajah dan penampilan wanita terbabit memaksa mereka mencari pengganti sehingga menyebabkan rumah tangga dibina mulai goyah, malah ada yang membawa kepada perceraian.

Perkara ini didedahkan Menteri Muda di Pejabat Ketua Menteri (Hal Ehwal Agama), Datuk Daud Abd Rahman yang memberitahu, kadar perceraian di kalangan pasangan Islam di negeri ini semakin meningkat saban tahun disebabkan ada suami menganggap isterinya tidak cantik apabila mencapai satu tempoh. 
 
Meskipun tidak menyatakan statistik membabitkan kes perceraian, beliau berkata, kebanyakan kes perceraian membabitkan pasangan muda berusia 20 hingga 25 tahun. 
 

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat