Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label ispira. Show all posts
Showing posts with label ispira. Show all posts

Friday, 12 November 2010

Pemandu Tak "ber AKAL" Punca Kemalangan...

Apabila sebut ja 'kemalangan'...kita tak dapat nak kata apa2 pun..org tua-tua kata dah 'geruh'....

aku nak cakap pasal kemalangan yg terjadi dan berlaku di jalanraya...tak kira jalan apa pun...

banyak kali aku perhatikan 'simtom2' akan dan bolih berlaku nya kemalangan...


1. ada pemandu bila letak kereta main ikut syok dia ja...tak fikir akan kenderaan lain..kalau nak berhenti pastikan lah masuk ke dalam 'bahu jalan'...bukan suka-suka ja letak separuh-separuh...

2. bila nak belok mana-mana simpang atau nak berhenti..dah dekat baru nak bagi 'signal'...aku gelar dreber 'menggong/bangang' tahap ni...

3. di jalan utama pulak...suka-suka ja memandu ikut rentak sendiri...mcm jalan-jalan cari makan...menyusahkan pemandu lain..

4. hari dah mulai gelap masih tak pasang lampu...dia ingat org bolih nampak kereta dia..hoi 'mangkuk berayun'..jgn pentingkan diri hang ja...

5. bila 'parking' kereta ikut suka dia ja...tak fikirkan kesulitan org lain...yg ni dreber dari 'hutan banat'..

yg aku 'menyampah' sangat..kereta dia org bukan calang-calang..dan pemandu nya pulak ada yg ber tali leher...tapi 'akal tarak'..

kalau tak reti nak nak fikir...baik hangpa pi tanya mr bean.. 



Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat