Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label kebangkitan islam. Show all posts
Showing posts with label kebangkitan islam. Show all posts

Wednesday, 19 March 2014

FAKTA TENTANG KHILAFAH : Kegemilangan, Keruntuhan & KEBANGKITAN!


Sebahagian empayar british kena ikut perlembagaan ini, British tak akan biar kerajaan bonekanya tumbang dan sentiasa memberi jalan kepada kerajaan bonekanya agar pembangkang sentiasa gagal setiap kali PRU diadakan. Inilah taktik licik british untuk menyekat kebangkitan islam, tetapi rancangan mereka tidak sehebat rancangan Allah s.w.t. InsyaAllah...rancangan mereka akn memakan diri kelak......


Baca Berita Penuh ..

Saturday, 4 February 2012

Mereka Dihina Kerana INSAF

Dihina, diusik dan dilabel dengan pelbagai gelaran seperti ‘ustazah jadi-jadian’ selain dipulau rakan, saudara-mara dan adik beradik antara cabaran kehidupan empat artis ini selepas mendekatkan diri ke jalan Allah.


Pada zaman kemuncak mereka, siapa tidak kenal Catriona Noorhayati Ross Bahrain Ross (Cat), Saiful Amir Abdul Wahab (Pot Innuendo), Azan Addin Abdul Wahab (Azan Ruffedge) dan Zafri Nanarudin (Zaf VE).

Mereka bukan asing dalam industri hiburan tanah air. Masing-masing pernah merasai dunia glamor dan menyemarakkan dunia lakonan dan muzik melalui genre R&B dan hip-hop hingga menjadi kegilaan ramai, terutama anak gadis.


Cat kini bergelar penceramah bebas, manakala tiga lagi artis lelaki itu menubuhkan kumpulan nasyid Al Mawlid bersama Abdullah Ahmad (Lah VE) dan Amer Munawer Yusoff (Amer Ruffedge). Sempena sambutan Maulidur Rasul hari ini, keempat-empat artis ini mengambil kesempatan berkongsi cabaran dan pengalaman dalam mengharungi fasa baru dalam hidup mereka.

Begitu Juga PAS, PAS nak perjuangkan Islam untuk malaysia dan ingin membawa malaysia supaya lebih aman mengikut dasar undang-undang ISLAM mereka (PAS) dihina, dituduh sesat oleh puak-puak tolol dan sekular.

Nabi muhammad S.A.W pun pernah kena hina dan dituduh sesat gara-gara mendidik umatnya untuk menjadi manusia yang mengguna, manusia yang ada nilai-nilau akhirat dan menjadi manusia yang tidak rugi didunia dan di akhirat.

Golongan-golongan jahil ni lebih suka kebebasan kejahatan, sebab itu jenayah, maksiat, cerai-berai, curang sana curang sini, peluk sana peluk sini, tunjuk tubuh pungkoq sana sini, bukak baju tunjuk superman sana sini, rempit sana sini, fitnah sana sini gara-gara takut kat seseorang itu terus meningkat, ulama membela yang dia tidak dihina ulama yang tidak membela dia dihina.

Tetapi mereka-mereka ini tidak dihina malah dipuji lagi oleh puak-puak bahalol.

Tambah-tambah yang ni, lagi dipuji, ghairah kaum lelaki sehingga terjerumus ke lembah kemaksiatan. sekian..

psst....Golongan-golongan jahil sesuai humban ke dalam hutan untuk mencari kehidupan sebenar untuk mereka.



Baca Berita Penuh ..

Sunday, 29 January 2012

Ceramah Ustaz Azhar Yang Penuh Keberkatan.


Subhanaallah kuliah Ustaz Azhar Idrus(Original) benarlah kata kata Prof Dr Yusof Al Qardhawi abad 21 ini adalah abad kebangkitan islam dimana setiap manusia akan mencari cari agamanya. Mungkin Allah letakkan Ustaz Azhar Idrus di Malaysia sebagai pencetus revolusi anak muda datang menghadiri kuliah kuliah agama...Allahuakbar!!!

Alhamdulillah semoga Agama islam terus bersinar dan kembali menjadi Agama untuk manusia berubah dan kembali ke arah kedamaian dan kemakmuran, Semoga kembalilah kita kepada islam agar kita tidak menjadi manusia yang tidak mementingkan diri, Manusia yang tidak merosakankan sesamat umat yang sering kali memfitnah para-para sahabat yang ingin berbuat kebaikkan walaupun para sahabat kita tidak bersetuju dengan tindakan kita. Kususnya memfitnah seseorang itu melakukan moral seks tanpa bukti yang jelas. 

Daripada kita menonton AJL yang penuh melalai tu lebih baik kita menonton ceramah ilmu yang disampaikan oleh Ustaz Azhar Idrus ini. Alangkah lebih baiknya kita menjadi manusia yang sering berhadapan dengan Allah s.w.t dan mencari ilmunya untuk menjadi manusia yang jujur, amanah dan manusia yang ada sifat nilai-nilai murni antara sesama manusia agar kita terus manjadi orang-orang yang diberkati oleh Allah s.w.. 

Ambillah kebangkitan Islam di mesir, Ambillah iktibar kebangkitan Islam di dunia-dunia arab dan seterusnya ke syria, Dimana kita lihat rakyat-rakyat syria sudah mula bangkit dari tidur menjadi umat yang berani menentang kerajaan zalim pimpinan bashar yang lebih mengutaman Syiah dan memberi muka kepada yahudi israel, Syiah adalah banyak membawa kesesatan dan adalah antara agama islam syiah yang menentang ajaran nabi muhammad dan tidak bersutuju suruhan nabi muhammad.

 Sebab itulah kita harus belajar untuk mengelak mempercayai sandiwara yang di mainkan oleh puak-puak syiah ini, Contohnya negara iran yang dipimpin berlandaskan syiah islam yang banyak bersandiwara kononya nak berperang dengan israel dan amerika. tetapi hakikatnya mereka di belakang kita adalah sahabat amerika dan israel dan iran juga pernah bersekongkol amerika untuk menakluk iraq pada mac 2003.

Sebab itulah kita harus mencari Islam yang benar-benar mengutamnkan apa yang disuruh oleh Allah s.w.t supaya islam tidak lagi di permainkan oleh kaum-kaum yang sering membawa binasa kepada kita semua.

Kembali kepada pasal sikap Ustaz Azhar Idrus ni, Yang menariknya mengenai Ustaz Azhar, selain pandai buat lawak (kalah Raja Lawak), dia juga boleh cakap apa saja, pasal komputer ke, pasal gigabait ke…malah pasal rock pun dia juga tahu. 


Berikut dikongsikan gambar-gambar sekitar ceramah@kuliah Ustaz Azhar Idrus yang diadakan di masjid negeri shah alam@sultan Salahuddin Abdul Aziz shah pada 29 januari 2012 dengan di hadiri puluhan ribu orang ramai.

Anggaran ada yang cakap lebih 30 ribu ada juga yang cakap lebih 50 ribu orang yang menghadiri ke ceramah tersebut, azrinren tidak berani menyatakan kerana azrinren tidak berada di tempat ceramah tersebut cuma sahabat azrinren yang berada di sana yang memberi maklumat, Azrinren cumalah menonton secara live streaming kuliah ustaz azhar idrus ni dari rumah sahaja.

Untuk lebih gambar, layari terus ke laman rasmi Ustaz Azgar Idrus di http//www.ustazazhar.net dan juga gambar suasana selepas kuliah Ustaz Azhar Idrusi di Facebook Ustaz Azhar Idrus(Original)


psst....Tak habis-habis dengan hiburan...sebab tu mudah sangat kena kencing oleh penzalim...sudah-sudahlah..kembalilah ke pangkal islam, jangan dok bantu syaitan untuk menjahanam umat Allah s.w.t yer..jangan dok utamakan sistem freemason.

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat