Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label kira-kira 40 mahasiswa yang berkumpul di depan. Show all posts
Showing posts with label kira-kira 40 mahasiswa yang berkumpul di depan. Show all posts

Sunday, 15 January 2012

LEMAN RAJA LAWAK CABAR BERAHIM ALI DEBAT FACE TO FACE DI FORUM KEKUATAN MELAYU DAN POLITIK ISLAM DI SINGAPURA.


Hebat betui kawan aku si Belacak ni. Tapi yang hang pi cabar dengan orang yang tak setaraf dengan kita tu pasai apa.

Hang tu belajaq tinggi dan keluaq universiti tapi Berahim ali tu belajaq sampai ITM saja iaitu tempat budak2 tak lulus periksa masuk time dia sekolah dulu kah kah kah.

Sebab tu bila dia jadi Timbalan Menteri dulu dia tukaq ITM jadi UiTM sebab nak cover dia punya status pendidikan. Nanti bila orang cari taraf pendidikan dia orang akan kata dia pun keluaq universiti jugak kah kah kah.


Dengan Ambiga yang pompuan tu pun dia lari lintang pukang, inikan pulak dengan hang. Dah la hang ni lawyer, artis pulak tu..lagi dia tak boleh tahan nanti bila hang keluaq hujah ikan belacak kah kah kah.

Baca Berita Penuh ..

Apa Cerita Mamat Yang Nak Bunuh Tok Guru Nik Aziz Sekarang???

Budak ni bila persenda dan memerli sikit terus ditangkap dan disoal siasat berikutan ugutannya nak meletup helikopter yang dinaiki pakjib. Betapa takutnya pencacai-pencacai pakjib yang buat report tentang perkara remeh itu. Sekarang adakah kita masih ingat gambar mamat ni kat bawah yang pernah mengugut nak bunuh dan tikam tok guru nik aziz?? Apa cerita mamat tu sekarang. apa dia buat kat rumah sekarang??


Ini lah mamat yang pernah menghina ulama dan mengugut nak bunuh tok guru, Biar dia dilepaskan didunia tetapi dia tidak akan terlepas di akhirat selagi dia tidak memohon maaf kepada tok guru nik aziz..

psst...Kerja ngan orang buat kerja dengan orang..jangan dok tunjuk pandai dan kuat, :D

Baca Berita Penuh ..

Saturday, 14 January 2012

Lebih 20000 Hadiri Konvensyen Pakatan Rakyat Di kedah





Ini dia lebih 20 ribu menghadiri sempena konvensyen pakatan rakyat di stadium Suka Menanti, Alor Setar, kedatangan tersebut sebagai menutup pembohongan para blogger-blogger umno kususnya papagomo yg mengatakan konvensyen pakatan rakyat tak laku, takdak orang...kekek..ni apa dia? semut ker? pencacai saiful cakap depa pi tengok bola...ni tengok bola apa macam ni? ce hebaq ce habaq.

Apa-apa pun terima kasih kerana mewakil mengambil gambar ni. ini fakta bukan auta macam umno selalu buat tu...

psst...AzrinRen tak hipokrikkk.....

Nak tengok siaran langsung atau live..sila kelik sini -----> SINI

Masa Umno berasa mata dia cerah, kuku dia lebih panjang, dia tendang PAS, kemudian dia minta pula PAS masuk Umno. Kita kata, 'cis!' - NIK AZIZ


Baca Berita Penuh ..

Thursday, 12 January 2012

Sheik Qaradawi Ucap Tahniah Kepada Anwar



Kepada Mereka yang belajar Arab Boleh terus baca,
kepada mereka yang buta Arab mcm aku (kecuali baca Quran)
Aku dah tolong terjemahkan setakat mampu kat bawah ni
Semoga mudah difahami. faham-faham jelah google translate

"Dr Yusuf al-Qaradawi menghantar mesej tahniah kepada
Encik Anwar Ibrahim, Bekas Timbalan Perdana Menteri Malysia
dan Penasihat Parti "Keadilan Rakyat," selepas keputusan itu
membebaskannya daripada pertuduhan terhadapnya.

"Ketua Kesatuan Ulamak Islam Antarabangsa dalam mesejnya,
kami akan menghantar kepada anda hati dipenuhi dengan
kegembiraan dan tersenyum mulut kerana ditunjukkan oleh Allah
tidak bersalah anda menurut kuasa mahkamah, dan kerana Tuhan
bersama anda dengan kasih sayang orang, dan rasa hormat dari rakyat"

"Kasih sayang dan rasa hormat daripada rakyat Malaysia, adalah
produk langsung usaha anda terhadap pembaharuan politik,
yang dijangka anda akan terus walau di mana "

-Qaradawi.net-

ok ini je yang dapat aku terjemahkan melalui google translate
aku memerlukan bantuan2 rakan2 belajar arab untuk terjemahan
yang selebihnya.. Nyesal aku belajar Arab sekerat-sekerat,
dah nampak dah kesannya.. "."..

Berita ini dipetik dari blog : Milosuam
Namun bagi mereka yang jenis-jenis mahu kan bukti macam aku,
bolehlah kalian ke Qaradawi.net.. untuk capaikan terus click bawah
Dr Yusuf Qaradawi Ucap Tahniah kepada DS Anwar Ibrahim

psst...Papagomo dan blogger-blogger upahan PAKJIB bila nak ucap tahniah kepada bang nuar??

Baca Berita Penuh ..

Wednesday, 11 January 2012

Rumah Wardina Safiyyah dirompak pagi tadi, suami dipukul


MAKLUMAT yang baru diterima dari akaun mikroblogging twitter pengacara terkenal Wardina Safiyyah memaklumkan bahawa rumah beliau dimasuki perompak awal pagi tadi.

Difahamkan 3 orang perompak pekerja Indonesia bertopeng dengan bersenjatakan parang dan tongkat telah menyerang Ikhwan, suami beliau, didakwa kerana gagal mendapatkan barang kemas sebagai hasil rompakan.

Wardina pula mendakwa beliau dalam ketakutan bersembunyi di bawah selimut bersama anak-anak yang kini berada di dalam keadaan trauma menghadapi kejadian tersebut.

Wardina terpaksa meminjam komputer riba milik jiran memandangkan barangkali telefon bimbitnya turut berjaya dibawa lari oleh perompak.

Azrin Ren : Jenayah semakin meningkat dinegara ini, kerajaa umno hanya dok sibuk mengarah polis menghentam Pakatan Rakyat yang ingin membebaskan negara ini daripafa terus dikuasai penzalim, jenayah-jenayah diluar sana yang lebih membawa bahaya terhadap masyarakat diabaikan dan tidak tegas untuk menanganinya, itukah dinamakan negara aman? walau diluar kita namoak aman tetaoi didalam langsung tidak aman. 



Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 10 January 2012

Bob Kuman Masuk PAS...


Sudah lebih seminggu sambutan tahun baru 2012 yang diadakan di Dataran Shah Alam meninggalkan satu fenomena yang hebat. Sambutan meriah yang turut dihadiri oleh artis-artis yang 'jiwa' mereka dekat bersama gerakan Islam. Rupa-rupanya masih ramai lagi artis-artis di luar sana yang ingin bersama-sama dalam gerakan Islam ini. Walaupun menjalani kehidupan yang serba-serbi menyeronokkan - sentiasa bersosial dan berhibur. Namun apabila mereka kembali ke rumah dan berfikir, ramai di antara mereka yang merasakan ada kekosongan dalam diri mereka. Antara artis yang mengkagumi Ust Azhar Idrus adalah Bob Kuman.

Bob Kuman atau nama sebenarnya Husni Mohd Rawi memperolehi nombor telefon Ust Azhar Idrus daripada Zizan dan telah menghubunginya baru-baru ini ketika berada di dalam hospital. Mengakui telah mengikuti siri kuliah dan ceramah Ust Azhar Idrus melalui internet sejak setahun yang lalu, akhirnya beliau berjaya bercakap dan berbual dengan Ust Azhar Idrus sendiri.

Di dalam perbualannya itu, Bob menyampaikan hasrat hati ingin berada bersama-sama dalam gerakan dalam Islam tetapi sentiasa ada halangan. Lebih menarik lagi, beliau turut memaklumkan bahawa bapanya sendiri merupakan penyokong kuat PAS suatu ketika dahulu dan pernah di rumah mereka menjadi markaz PAS.


Bapa Bob Kuman, Hj Mohd Rawi merupakan penyokong kuat PAS

Berdasarkan sambutan dan sokongan yang diterima oleh Ust Azhar Idrus daripada kalangan artis, Ust Azhar telah menyeru kepada orang ramai supaya berdoa kepada Allah, semoga membuka hati orang-orang hiburan seperti ini supaya peminat-peminat mereka akan turut mengikuti jejak langkah mereka (artis) yang ingin mendekati kepada Islam.

Azrin Ren : Alhamdulillah, semakin ramai artis sedar dan berniat untuk mengikut ke landasan yg sebenar, hanyalah artis pentingkan duniawi sahaja yg akan join umno. semoga lebih ramai lagi artis-artis akan bersama PAS iaitu sebuah parti seangkatan PKR, DAP didalam pakatan rakyat. mahasiswa, peguam, penjawat awam, pelajar dari luar negara semuanya sudah pun mengubah arah untuk menyokong Pakatan Rakyat. ayuh kuburkan umno, jangan kita pentingkan diri sendiri dan juga duniawi kerana menyokong umno, kita harus menjadi manusia yg saling bantu membantu dan bersatu untuk membawa keamanan negara yg bernama malaysia. 

Kerjasama itu adalah amalan yang saling bertukar ganti, sekali kita meminta tolong dia sekali lagi dia meminta tolong kita, melihat kepada keperluan kita dan keperluan orang yang bekerjasama. Saya berpendapat bentuk kerjasama ini perlu mengalami perubahan dan lebih optimis. Hal ini kerana tahaluf itu adalah berkait dengan dua belah pihak. kita perlu memahami isu mememinta bantuan dan isu memberi bantuan. Sekiranya kita memahami kedua-dua isu ini, mudahlah kita memahami konsep tahaluf ini.

psst....Blogger-Blogger UMNO bila nak masuk PR???



Baca Berita Penuh ..

Saturday, 7 January 2012

Pembaca Berita TV3 Tersasul...


Gara-gara tersasul sehingga menyebut nama Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri Malaysia, Nur Jamalina Mohamad Jamali yang bertanggungjawab membaca berita dalam Buletin Utama TV3 malam semalam terpaksa membuat permohonan maaf di dalam twitter beliau.

Kesilapan itu terjadi ketika beliau sedang membacakan berita tentang lawatan Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Razak ke Afrika Selatan yang dijemput menghadiri ulang tahun ke-100 ANC. Bagaimanapun, Nur Jamalina atau lebih dikenali sebagai Jay Jamalina tersasul menyebut "Datuk Seri Anwar.." sebagai Perdna Menteri Malaysia. Jamalina bagaimanapun telah meminta maaf sambil memberikan sebab beliau tersasul kerana terdapat begitu banyak membacakan berita tentang Anwar Ibrahim sebelum itu.

Sesiapa yang mengikuti Buletin Utama 7 Januari mendapati bahawa sebelum berita tentang lawatan Najib Razak ke luar negara, Jamalina telah membacakan berita tentang kronologi kes liwat II Anwar Ibrahim malah telah menyebut pihak pembela meminta penangguhan sebanyak 75 kali sebelum ini. Ia kemudian disusuli pula dengan berita 'amaran' dan peringatan daripada Muhyidin dan Pengerusi KITA Kedah yang mencemuh perhimpunan 901 yang disifatkan sekadar mengacau.


Permohonan maaf Jamalina di dalam twitter beliau.

 Bagaimanapun tahniah diucapkan di atas keberanian Jamalina yang mengakui kesilapan beliau dan berkata perkara itu tidak disengajakan. Jangan pula selepas ini kita akan dengar berita Jamalina menghantar borang menyertai Ahli UMNO...kerana ikhlas...

klik sini untuk tonton video tersebut

psst....Gadis seksi ini mesti menyokong Anwar Ibrahim....kekekek...

Baca Berita Penuh ..

Friday, 6 January 2012

Polis Mungkir Janji!! : 901...Ada Syarat Tambahan...

''Bercakap jujurlah ngok oiii''

POLIS MUNGKIR JANJI!! Syarat tambahan dari polis atau UMNO..Tak sampai 24 jam selepas pertemuan antara pemimpin PKR dengan pihak polis Kuala Lumpur di Ibu Pejabat Polis Kontinjen yang mempersetujui dan membenarkan himpunan Bebaskan Anwar 901 diadakan di perkarangan tempat letak kereta Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur di Jalan Duta, rupanya polis sudah mungkir janji!

Naib Presiden PKR, N Surendran yaang turut menghadiri pertemuan pagi tadi dalam mesejnya di Twitter sebentar tadi menyatakan bahawa:

@nsurendrann Police broke their word by imposing 10 conditions tonite on 901 rally- not agreed by us

@nsurendrann Polis mungkir janji dengan mengenakan 10 syarat malam ini berhubung himpunan 901- tidak dipersetujui dengan kita (PKR)

Antara 10 syarat yang ditetapkan polis dalam kenyataan mereka sebentar tadi melalui laman Facebook PDRM pada jam 6:58 petang tadi adalah:

Bahawasanya Ketua Polis Daerah Sentul setelah menimbangkan faktor-faktor keselamatan dan ketenteraman awam mengenakan syarat-syarat berikut kepada pihak penganjur serta peserta Perhimpunan 901 yang akan berlangsung pada 9 Januari 2012 di parkir awam Mahkamah Kuala Lumpur, Jalan Duta, sebagaimana berikut :
1) Penggunaan risalah / banner dengan tagline ‘Bebaskan Anwar 901’ atau ‘Bebaskan Anwar’ adalah TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI semasa perhimpunan berlangsung.

2) Penggunaan pembesar suara selain daripada ‘loud hailer’ TIDAK DIBENARKAN. Penggunaan (2) dua buah loud hailer dibenarkan bagi tujuan mengawal selia peserta perhimpunan.

3) Pengucapan awam TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI.

4) Penganjur perlu memastikan peserta perhimpunan tidak boleh membuat apa-apa perbuatan, membuat bising, memberi apa-apa isyarat yang boleh mengganggu prosiding Mahkamah.

5) Tempat perhimpunan yang dibenarkan adalah di parkir awam sebelah kiri jalan utama ke Mahkamah. Kawasan ini akan diletakkan pita polis untuk menentukan batasan dan sempadannya. Peserta tidak dibenarkan berada di luar kawasan tersebut.

6) Sekiranya kawasan tersebut sudah dipenuhi dengan peserta perhimpunan maka peserta-peserta lain hendaklah bersurai dan beredar dari kawasan parkir Mahkamah.

7) Penganjur hendaklah memastikan peserta perhimpunan tidak membawa sebarang senjata dan para peserta hendaklah memberi kerjasama kepada pihak berkuasa untuk membuat pemeriksaan sekira perlu.

8) Penganjur hendaklah memastikan semua peserta perhimpunan bersurai tidak lewat daripada tempoh satu jam selepas keputusan Mahkamah diumumkan.

9) Penganjur dan peserta perhimpunan hendaklah mematuhi semua arahan yang diberikan oleh pihak polis dari masa ke semasa demi untuk menentukan keamanan perhimpunan tersebut.

10) Peserta perhimpunan tidak dibenarkan melakukan khianat atau bencana kepada harta awam atau mana-mana harta di kawasan tersebut.

Kesemua 10 syarat yang ditetapkan TIDAK SAMA SEKALI DIRUNDING dengan Pakatan Rakyat dan PKR selaku penganjur perhimpunan!

Nampaknya polis cuba bermain kasar dengan mengenakan syarat yang keterlaluan dan tak masuk akal.

Apa pandangan anda?

Wajarkah kita katakan polis lidah bercabang kuat menipu macam tuannya UmnoBn??

psst....Jangan Gentar!!! Abaikan apa yg depa suruh....depa Polis Umno Bukan Polis Rakyat!!!




Baca Berita Penuh ..

Wednesday, 4 January 2012

Paaaanassssssssss : Kak Jat Selak Kain Tunjuk Isyarat Freemason...


PUTRAJAYA, 3 Jan -- Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil ketika menyampaikan ucapan sempena penyampaian barangan permulaan perniagaan berjumpa RM 2.63 juta kepada 526 orang kurang upaya (OKU) pada program KAR1SMA Teman 1AZAM OKU di KPWKM di sini hari ini.

Bantuan yang diberikan adalah bagi membantu golongan OKU menceburi perniagaan berteraskan konsep Keusahawanan Sosial dan Pendekatan kebajikan produktif dalam usaha memperbaiki taraf kehidupan golongan OKU. 

-Bernama


Hahaha..
Dalam banyak-banyak pose yang jurugambar Bernama ambil, gambar Shahrizat dengan pose ini juga yang terpilih. Rasanya ramai yang masih ingat lagi isyarat tangan dari Najib sewaktu ucapan pengulungannya di Perhimpunan Agung UMNO tempoh hari.

Dan hari ini, Shahrizat mengulangi isyarat tangan itu di Putrajaya dalam sebuah program bantuan yang diberikan untuk membantu golongan OKU menceburi perniagaan.

Samada ianya merupakan satu isyarat Freemason yang tersembunyi atau mungkin ianya terjadi secara tanpa disedari, allahu'alam.


Tetapi bagi fanatik freemason, pasti mereka yakin bahawa Shahrizat sedang menyampaikan mesej freemason. Mereka amat mempercayai bahawa simbol-simbolyang ditunjuk oleh Shahrizat ini menunjukkan sifat 'penyembahan' dan kecintaan kepada unsur-unsur kesyaitanan.

Marrs (salah seorang pengkaji Freemason) menyimpulkan simbol ini sebagai 'I Love You, Syaitan'. Mengikut fahaman freemason juga, ianya membawa maksud simbol alat kelamin perempuan atau juga disebut 'yoni'. Bagi pengamal ajaran kesyaitanan tersebut, tiga jari yang terbuka merujuk kepada tiga tuhan sembahan iaitu Iblis

Tetapi kebiasaan yang kita faham, isyarat jari tersebut juga sering digunakan oleh kebanyakan remaja sebagai isyarat 'I love U'. Adalah terlalu ekstrim jika kita menuduh Shahrizat ini pengikut fahaman freemason semata-mata kerana isyarat tangannya itu. Mungkin Shahrizat sekadar ingin menyampaikan rasa 'cinta' dan 'kasih' kepada orang ramai yang ada pada program itu.

ATAU..

Mungkin juga Shahrizat ingin menyampaikan maksud tersirat bahawa dia begitu 'kasih dan sayang' pada jawatannya yang disandang ketika ini. Ya. Barangkali itu maksudnya. Jika tidak, sudah tentu dia melepaskan semua jawatannya itu berikutan isu skandal lembu disebabkan oleh ahli keluarganya.

''Yooooo Fremasin''

Fremason bertanggungjawab menyebabkan iraq huru-hara kacau bilau sehingga kini....


psst.....Macam mana pencacai? apa komen pencacai selepas ni??


Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 3 January 2012

Sekufu Rapat UMNO Hina Kebaikkan....


Henti lesen jual arak di Kulim bukti hudud jejas bukan Islam: MCA

Keputusan Pejabat Daerah Kulim untuk menjadikan daerah ini sebagai kawasan bebas minuman keras menjelang Julai membuktikan pelaksanaan undang-undang hudud akan melibatkan kehidupan bukan Islam.

Pengerusi Biro Profesional Muda MCA, Datuk Chua Tee Yong, berkata sikap berdiam diri kerajaan negeri pimpinan PAS terhadap keputusan Pejabat Daerah Kulim untuk menghentikan pengeluaran lesen menjual minuman keras itu juga membayangkan sokongan mereka terhadap tindakan berkenaan. "Ini juga menunjukkan parti lain dalam pakatan pembangkang tidak berupaya melakukan apa-apa kecuali mengeluarkan kenyataan membantah. "Jika DAP dan (PKR)Parti Keadilan Rakyat mendakwa tidak tahu mengenainya, ini bermakna PAS bertindak sendiri dan tidak menghormati rakan sekutunya kerana tidak memberitahu mereka mengenai keputusan Pejabat Daerah Kulim itu," katanya dalam kenyataan, di sini hari ini.

Chua yang juga Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani turut mempersoalkan dakwaan DAP dan PAS sebelum ini bahawa hudud tidak melibatkan bukan Islam, sedangkan banyak contoh sepanjang tiga tahun lalu menunjukkan sebaliknya.

Ini katanya termasuk kes Majlis Perbandaran Subang Jaya di Selangor yang melarang pekerja beragama Islam menghidang minuman keras.

"Walaupun Selangor di bawah pentadbiran PKR, Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim tidak mampu melakukan apa-apa dan sentiasa mengubah pendiriannya berhubung perkara itu.
"Saya percaya isu itu masih belum diselesaikan sepenuhnya," katanya.

Media semalam melaporkan pemilik kedai minuman keras di daerah ini telah menerima surat bahawa lesen mereka akan ditamatkan secara automatik pada akhir Jun. - BERNAMA

psst...Mana dia panglima yg nak meludah mahasiswa tu?? takder teloq ker??

Baca Berita Penuh ..

Kena Kat Batang Hidung Sendiri...

Baju Dan Songkok Anwar Pun UMNO Takut...

Tertarik dengan satu berita di Malaysiakini mengenai seorang bloger UMNO yang menyertai DAP!Tak percaya baca di sini. Penulis blog Sakmongkol AK47 yang juga bekas ADUN Pulau Manis dari Umno, Mohd Ariff Sabri Aziz dilaporkan telah menyertai DAP.Selain Sakmongkol yang merupakan bekas Ketua Penerangan Umno Bahagian Pekan sehingga tahun 2004, turut dikatakan berbuat demikian ialah seorang lagi penulis blog Umno dan veteran parti itu, Aspan Alias

Antara katanya " “Sebagai contoh, kami berdua merasakan Umno sudah bertukar watak menjadi suatu Frankenstein yang tidak lagi boleh dikawal.UMNO yang telah lama disebarkan sebagai perosak melayu akhirnya disedari oleh ahlinya sendiri yang kini mula tertarik dengan DAP yang menurutnya lagi:

“Saya percaya DAP kini lebih relevan dan berfungsi daripada Umno dalam membina negara yang lebih demokratik dan bebas". Dan

“Dalam DAP saya boleh bercakap tentang jerih perih Melayu terpinggir dengan lebih bertenaga berbanding dengan di dalam Umno".

Selanjutnya boleh baca sendiri di berita asal Malaysiakini untuk mengetahui cerita penuh mengenai perkembangan ini.Arif Sabri dengan tegas menyatakan:

“Sebagai Muslim, saya menukar wadah, bukan akidah…dan ini sangat ditakuti Umno. Mereka risau monopoli mereka ke atas Melayu kini berakhir,”

Sekaligus mendedahkan pembohongan UMNO terhadap DAP selama ini.Mat Sabu turut melapurkan bahawa semakin ramai anak muda melayu tertarik dengan DAP, bukan UMNO atau PAS atau PKR.Fenomena politik baru!!!!!

Ambik kau! UMNO pembela melayu konon!

psst....Sesuai jadi pembela bangla...

Baca Berita Penuh ..

Bebas 901 : Apa akan berlaku sebelum dan selepas 9 januari???


Pada 9 January 2012..
keputusan mahkamah berkaitan dengan kes fitnah liwat episod kedua akan diumumkan...

Pakatan Rakyat dilaporkan akan menggerakkan rakyat seramai 100,000 ribu orang untuk menzahirkan sokongan kepada Ketua Pembangkang dan juga menzahirkan bantahan terhadap politik kotor kerajaan dalam meneruskan "nyawa" mereka di dalam pemerintahan negara
ini...
Korang kena bersedia dengan kepelikan-kepelikan dan keanehan-keanehan yang mungkin akan laporkan oleh media UMNO...
SEBELUM...,
PADA HARI BERLANGSUNG....,
DAN SELEPAS hari "901 Bebaskan Anwar" pada 9 January 2012 nanti..
Kepelikan-kepelikan yang mungkin akan kita dengar dari media UMNO adalah..

Polis akan menemui petrol yang diisi ke dalam botol di belakang shopping complex.. lawak ni pernah dibuat oleh polis sebelum Bersih 2.0...

Polis akan mengeluarkan laporan bahawa peserta perhimpunan telah mencederakan diri mereka sendiri...lawak ini juga pernah dilakukan oleh Mahathir dalam kes mata lebam Anwar.. dan yang terbaru kes Mahasiswa UPSI..

Polis akan buat kenyataan bahawa polis melayan peserta perhimpunan dengan sebaik-baiknya dan hidangkan nasi siap dengan nasi tambah lagi..

Polis akan menutup semua jalan di KL dan kemudian TV3 akan menanyakan kepada para peniaga,rugi tak niaga kalau orang ramai tak dapat datang membeli belah..?

Bendera Malaysia bersaiz kecil yang dipegang akan dianggap sebagai pisau tajam,walaupun kibarannya jelas menunjukkan ianya hanya bendera.

Polis mungkin akan menemui baju dan risalah komunis pada bila-bila masa sahaja dari sekarang..

Polis akan melaporkan peserta perhimpunan berlari merempuh FRU walaupun nanti akan ada video yang menunjukkan mereka berlari ke arah lain kerana mahu mengelakkan diri dari gas pemedih mata..

Media UMNO melaporkan hanya dua ratus orang sahaja yang hadir,walaupun bepuluh ribu yang datang..

Banyak lagi cerita-cerita yang pelik yang akan kita baca menjelang dan selepas hari "901 Bebaskan Anwar"

Kita sudah di tahun 2012..
tetapi kerajaan sentiasa menganggap rakyat Malaysia ni masih berfikiran seperti di tahun 1980an...

Itulah Kerajaan Malaysia...
hanya di Malaysia dapat kita dengar lawak yang sebegini..
yang penting..
bukan aku yang undi kerajaan BN...

psst....Senang jer polis nak hilangkan kebencian terhadap mereka, caranya henti jadi pengikut UMNO dan sokong rakyat jatuhkan kerajaan zalim. insyaAllah nama PDRM akan BERSIH...

Baca Berita Penuh ..

Afdlin Shauki Join UMNO....Bijakkkkk Bijakkk.....


Hari ini Pengarah, pelakon, penyanyi terkenal tanahair, Afdlin Shauki, menyerahkan borang keahlian untuk menyertai UMNO di Ibu pejabat UMNO.. bagi aku ini satu langkah bijak olehnya..

Takkan korang dah lupa kot.. baru-baru ni dalam pertandingan akhir Maharaja Lawak Mega 2011, kan si Adflin Shauki ni dah mengutuk Rosmah Mansor habis-habisan.. sila lihat video di SINI

Jadi untuk menyelamatkan periuk nasi jalan terbaik baginya ialah dengan menyertai UMNO.. takkanlah Rosmah nak marah dan sekat Ahli UMNO dari mencari makan kot…

Afdlin Shauki, Harun Salim Bachik Serah Borang Jadi Ahli UMNO


UALA LUMPUR, 3 Jan – Pengarah, pelakon, penyanyi terkenal tanahair, Afdlin Shauki, hari ini menyerahkan borang keahlian untuk menyertai UMNO di Ibu pejabat UMNO di sini, petang tadi. Turut sama menyerahkan borang keahlian UMNO adalah pasangannya dalam program Maharaja Lawak 2011, Harun salim Bachik.

Borang keahlian mereka telah diterima oleh Setiausaha Kerja UMNO Malaysia, Datuk Ab Rauf Yusoh. Kedua-dua mereka akan menjadi ahli UMNO Cawangan Dataran Merdeka dalam Bahagian Bukit Bintang.

Ketika ditanya adakah beliau tidak takut kehilangan peminat apabila menyertai UMNO, Afdlin berkata, peminatnya tidak seharusnya mengamalkan ‘double standard’ kerana beliau masih seperti dahulu walaupun telah menyertai UMNO.

“Saya masih rakyat Malaysia walaupun telah jadi ahli UMNO secara rasmi. Sebelum ini juga saya tetap menyokong kerajaan, UMNO cuma kali ini saya memberitahu secara rasmi pendirian saya di dalam parti politik.

“Secara jujurnya, saya amat tertarik dengan cara kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak. Transformasi yang dibawa oleh Perdana Menteri benar-benar memikat hati saya. Oleh itu saya membuat keputusan mahu menyertai UMNO secara rasmi dan secara tidak langung ingin menyumbangkan tenaga dan buah fikiran demi pembangunan negara serta kemajuan industri hiburan,” ujarnya dalam wawancara khas bersama UMNO-Online selepas majlis penyerahan borang keahlian UMNO.

Pendapatnya itu disokong sepenuhnya oleh Presiden Seniman, Harun Salim Bacik.

Menurut Harun, penilaian seharusnya dibuat terhadap hasil karya mereka dan bukan kerana mereka telah menjadi ahli UMNO.

“Saya berharap perkara ini tidak akan dipolitikkan kerana kami ikhlas untuk menjadi ahli UMNO. Apa yang kami lakukan hari ini adalah atas kesedaran tanggungjawab kami sebagai rakyat Malaysia dan harapan kami agar kami akan dapat sama-sama membantu negara serta dapat memajukan lagi industri hiburan.

“Sekiranya ada yang mula berkata-kata bahawa kami masuk UMNO kerana mahu mencari rezeki lebih, itu salah sama sekali kerana rezeki adalah ketentuan Allah dan bukan kerana kami masuk UMNO,” terangnya. - MediaUMNO

psst...Kalau lu tak join..habis la rezeki lu kena gam dek UMNO....kekekekke.....apo2 pun..masuk umno...undi PR...kekeke....bijakkk bijakkk....

Baca Berita Penuh ..

Monday, 2 January 2012

Mana Dia Panglima Yg Nak Meludah Mahasiswa??


Panas! Gambar seksi Amalina Che Bakri - Pelajar 17A1

Masihkah tuan tuan. dan puan puan ingat akan Nur Amalina Che Bakri, pelajar terbaik SPM 2005 yang telah mengejutkan ramai orang tentang kecemerlangannya mendapat 17A1.. selepas mendapat keputusan cemerlang itu, beliau telah mendapat tawaran belajar ke luar negara dengan tajaan Bank Negara Malaysia.

Amalina berangkat ke UK untuk membuat A-Level sebelum memasuki University of Edinburgh, Scotland dalam bidang perubatan.. sebenarnya gua malas nak story pasal ni, sebab gua tak tahu cerita sebenar...namun GAMBAR telah menceritakan segala-galanya,,,

Gua berharap sangat perkara ini tidak berlaku...Amalina dikatakan telah gagal di UK dan telah pulang ke Malaysia secara senyap..namun, berita ini masih belum sahih..namun, berita kegagalannya banyak berpuca daripada kejutan budaya dan hidupnya di UK yang SOSIAL...

Sila lihat gambar dibawah gambar dari facebooknya sendiri dan gua ambil dalam blog akustreegiler...ya Allah, ampunkanlah Amalina..








psst....Benarkah Nur Amelina Che Bakri Pelajar 17A1 Jadi Begini? mana dia perkasa? mana dia panglima yg nak ludah mahasiswa tu? 

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat