Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label lembu. Show all posts
Showing posts with label lembu. Show all posts

Tuesday, 3 January 2012

Puteri UMNO Kena Tarbiyah....


Panassss...panasss...panasss.....lawak pun ada.kesian pun ada, bila auntie tegur yg lawak tu....sorg2 lap muka...bersabar betul akak2 wanita UMNO...memang saya salute bangat.....

Sekumpulan Wanita Umno mendapat ‘ceramah khas’ dari Annie Ooi Siew Lan atau nama popularnya, ‘Untie Bersih’ di depan Balai Polis Dang Wangi hari ini.

Annie bertindak demikian secara spontan semasa kumpulan Wanita Umno itu tiba di balai tersebut untuk membuat laporan polis berhubung himpunan menyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim, pada 9 Januari ini.

“Untuk apa kamu ada di sini? Kamu perjuangkan siapa? Kamu sepatutnya memperjuangkan mahasiswa yang di pukul (di UPSI) itu dan jangan bersubahat dengan mereka yang membuat ganas terhadap mahasiswa yang hanya berhimpun secara aman,” kata Annie.


Nasihat beliau itu bagaimanapun disambut Wanita Umno terbabit dengan menyatakan ‘mana ada mahasiswa di pukul, tidak ada, tidak ada’.

Manakala seseorang menyampuk dengan berkata ‘tengok videolah, video ada, ada bukti. Jangan jadi lembu’.
Ceramah ringkas Annie beberapa minit itu bagaimanapun tamat selepas wartawan mengerumuni beliau bersama kumpulan Wanita Umno terbabit.

Ketika ditemui wartawan, Annie bagaimanapun terkejut apabila diberitahu wanita Umno itu datang kerana mahu membuat laporan polis terhadap himpunan menyokong Anwar pada 9 Januari ini.

“Kes anak muda dipukul jauh lebih penting dari buat report itu. Sebagai wanita, mereka (Wanita Umno itu) sepatutnya memperjuangkan anak muda dan bukannya bersubahat dengan kerajaan sekarang yang berterusan menyekat kebebasan rakyat yang hanya berhimpun secara aman bagi menyuarakan pendapat,” tegasnya yang juga bekas guru.

Annie mula dikenali selepas beliau terlibat dalam himpunan Bersih di Kuala Lumpur pada 9 Julai lalu.
Beliau hadir di balai itu bagi memberi sokongan moral terhadap mahasiswa yang membuat laporan polis akibat dikasari dalam insiden yang berlaku di UPSI, baru-baru ini.

psst.....cute & tembam betul le set2 mama umno ni...




Baca Berita Penuh ..

Saturday, 31 December 2011

Kes Surau Salihiah : Sejak Bila UMNO Juara Agama???


Rakyat terkejut apabila UMNO marah kepada kerajaan Kedah kerana hendak merobohkan Surau Salihiah Kanchot di Alor Setar. Walaupun berkali-kali telah dijelaskan bahawa Majlis Fatwa Kerajaan Negeri Kedah telah membenarkan, dan pihak pemaju bersetuju untuk membayar pampasan dan memberi tapak baru kepada Majlis Agama Islam Kedah (MAIK).

Namun pimpinan UMNO Kedah yang bankrap idea unuk menawan hati rakyat Kedah cuba mengambil isu surau untuk menjadi modal kempen. Rakyat tertanya-tanya sejak bila UMNO menjadi juara agama dan hendak membela surau?. 

Kenapa pemimpin UMNO seperti Datok Ahmad Bashah, Datuk Mukhriz Mahathir dan Datuk Azeez Abdul Rahim pekak dan bisu ketika kerajaan pimpinan UMNO meruntuhkan masjid Bujal di Kemaman, menutup surau Jubli Perak di Bandar Baru Bangi, menutup Surau al Rahmah di Seksen 8 Shah Alam, menutup surau d Puchong Perdana dan meruntuhkan surau kampung Berembang Ampang.

 Oleh kerana UMNO Kedah sedang lemas melihat kerajaan Kedah di bawah kepimpinan Datuk Seri Azizan Abdul Razak berjaya memimpin Kedah dengan cemerlang walaupun terpaksa menanggung hutang lapok sebanyak RM2.3 bilion. 

Contohnya kebijaksanaan kerajaan Kedah mengurus negeri sehingga pendapatan balak daripada RM8 juta setahun meningkat RM53 juta.

UMNO takut rakyat Kedah membandingkan kejayaan Pakatan Rakyat dengan pemerintahan UMNO selama 51 yang menindas rakyat, maka UMNO cuba menjadi juara membela agama, sehingga udang di Kolam Kerpan pun terkejut kerana UMNO sudah bertukar nada

psst....Artis2 berbogel, bukak aurat, hina hukum hudud, remaja2 bermaksiatan setan malam tahun baru, buang bayi, mana umno???

pakjib al-botaki harus bertaubat!!!

Baca Berita Penuh ..

Kenyataan BN nak selangor demi kepuasan....


Parti Gerakan Rakyat Malaysia (Gerakan) Selangor yakin dapat merampas kembali empat kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dan satu kerusi Parlimen di Selangor yang mereka tewas kepada pembangkang pada Pilihan Raya Umum 2008.

Kawasan berkenaan ialah DUN Teratai, Bukit Lanjan, Bukit Gasing dan Kota Alam Shah serta Parlimen Puchong.

Pengerusi Gerakan A.Kohilan Pillay berkata perkara ini didorong trend semasa pengundi di kawasan terbabit yang kembali memberi kepercayaan kepada BN untuk menerajui Selangor selepas hilang keyakinan terhadap kerajaan negeri itu, yang berdepan pelbagai masalah sejak memerintah pada 2008.

"Segala persiapan parti kini berada pada tahap yang amat memuaskan, dan kami sudah bersedia untuk mengatur strategi baru bagi memenangi kembali hati rakyat di negeri ini.

"Saya akan memastikan jentera pilihan raya Gerakan Selangor sudah bersedia dan akan membuat segala perancangan terbaik dengan mengkaji pelbagai perkara supaya tiada lagi ruang untuk pembangkang secara berterusan melemparkan tuduhan terhadap Gerakan dan BN," katanya kepada Bernama.

Terdahulu, Kohilan Pillay, yang juga Timbalan Menteri Luar, menyampaikan sumbangan beg sekolah dan baucer tunai bernilai RM150 kepada 100 kanak-kanak terpilih di sekitar Puchong.

Azrin Ren : Beginilah sikap geng-geng BN, dari dulu kini selamanya tak habis-habis asyik mengeluarkan statement syok sendiri. sebagaimana mereka mengeluar statment nak rampas kelantan sejak dari dulu lagi. tetapi ternyata gagal hahahah...lembu-lembu ni bercakap auta sahaja lebih, kata kerajaan PR menghadapi masalah sejak mulai memegang tampuk pemerintahan di selangor. sedangkan masalah yg datang itu adalah hasil rekaan oleh puak-puak UMNO lembu semata-mata untuk mengabur mata rakyat di negeri-negeri lain, gempaklah konon.

Cukup bangang statement yg dikeluarkan oleh manusia syok sendiri ini. kenapa mereka nak sangat selangor? azrin ren tahu kenapa UMNO tergila-gila nak sangat selangor ni. sebab selangor adalah negeri pelaburan dan mempunyai pelabuhan terbesar dimalaysia. sebuah negeri yg kaya dan boleh memasukkan duit tak henti-henti. maka sebab itulah UMNO nak sangat ambil semula selangor kononya demi rakyat dan kerajaan PR mempunyai masalah sedangkan niat mereka adalah kotor semata-mata, kerana mereka geng-geng lembu ini hanya mahukan wang besar di negeri tersebut.

Sebab itu lah UMNO jatuh miskin dan meminta sedekah sana sini ekoran kehilangan negeri kaya mereka iaitu selangor dan pulau pinang. porahh..dulu mat penyapu menyamun hak rakyat selangor lu talak menyalak. sikalang lu mahu menyalak katakan PR bermasalah sedangkan toyol yg banyak membawa sial dan malang terhadap rakyat selangor. jangan cakap serupa org yg kehilangan akal bro.

Harus ingat!!! PKR Selangor telah bersedia untuk mendedahkan satu persatu penyelewengan dan taktik kotor UMNO untuk merampas Selangor pada bila-bila masa. tunggu!!!

psst....Jangan terkejut beruk kalau kehilangan putrajaya...

Baca Berita Penuh ..

Friday, 30 December 2011

Rumah Mewah Anak Kak Jat Di Singapura...


Setelah mededahkan restoran mewah syahrizat dan anak-anaknya di singapura yang menggemparkan rakyat malaysia,Aku kali nih nak tunjukkan bukti hakmilik empunya restoran mewah tu.Almaklumlah puak-puak Umno nih masih nak kan bukti dan depa kata semua nih fitnah.Aku ambil bukti nih dari blog milo suam yang mendedahkan skandal nih terlebih dahulu di blognya.Korang lihat keterangan dibawah yang diambil dari laman web rasmi MeatWorks itu sendiri. Jika kita memeriksa data-data pendaftaran laman web meatworks.com.my ia secara terus mendedahkan siapa pemiliknya klik Whois

Sapa Wan Izzana Fatimah Binti Salleh nih??Sudah tentulah dia nih anak Syahrizat.Ni gambar dia aku ambil dari blog wakil Umno luar negara .Dia ni pernah jadi ketua Umno di Amerika dulu....Berita lebih jelas (Klik Sini)

Cerita Asal <----- Klik

Baca Berita Penuh ..

Monday, 28 November 2011

Ribuan Guaman Bantah Akta Bil Perhimpunan


Demo bantahan akta baru himpunan aman berjaya dijalankan 
walaupon perkosa cuba gagalkan..

ada 2 bantahan akan berlaku esok dan selasa depan...

1.sabtu 26/11/11...klcc..penganjur..suaram
masa.> jam 2 petang...taman klcc..
pakaian.> biasa macam nak pegi shopping..
bawa bunga atau yang berwarna kuning..

2. selasa 29/11/11...parlimen..anjuran majlis peguam..
masa.> jam 11.30 pagi...bermula dari taman tasik perdana.
pakaian.> biasa

bantahan di parlimen...semua di jemput datang..
walaupon ini anjuran bar council
lebih kurang 3ribu peguam akan hadir..

Iklan

Baca Berita Penuh ..

Sunday, 13 November 2011

TEORI BIG BANG Hanya Dongengan..!!


"Diciptakan malaikat dari cahaya, diciptakan jin dari nyalaan api dan diciptakan Adam (manusia) dari apa yang telah dijelaskan kepada kalian."

Dikeluarkan oleh Muslim dalam Shahihnya, hadis no: 2996 (Kitab al-Zuhd wa al-Raqa’iq, Bab hadis-hadis yang pelbagai).

Dan sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia (Adam) dari tanah liat yang kering, yang berasal dari tanah kental yang berubah warna dan baunya. Dan jin pula, Kami jadikan dia sebelum itu dari angin api yang panasnya menyerap ke liang bulu roma. Dan (ingatkanlah peristiwa)
ketika Tuhanmu berfirman kepada malaikat:“Sesungguhnya Aku hendak menciptakan manusia dari tanah liat yang kering, yang berasal dari tanah kental yang berubah warna dan baunya.”
[al-Hijr 15:26-28]

Asal kejadian haiwan dan tumbuhan pula ialah dari air..

"Tidakkah orang kafir mengetahui bahawa langit dan bumi adalah keduanya bertaut, lalu Kami belahkan keduanya? Kami jadikan tiap-tiap yang hidup dari air.Tidakkah mereka percaya?" [Al-Anbiya' : 30]

"Dan Allah menciptakan tiap-tiap haiwan yang bergerak itu dari air maka sebahagian di antara mereka menjalar atas perutnya, dan sebahagian di antaranya berjalan dengan dua kaki, dan sebahagian lagi berjalan dengan empat kaki. Allah menciptakan apa sahaja yang Ia kehendaki (selain dari yang tersebut), kerana sesungguhnya Allah Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu." [An-Nur : 45 ]

p/s: Teori Big bang hanya dongengan.. macam juga teori evolusi darwin.. ianya hanya hayalan sains yg tak berpijak di bumi nyata.. danbertujuan menyesatkan manusia..

psst : - Kalau dok puji snagat justin bieber tu..pi la jilat kaki dia ek...

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat