Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label lembu shahrizat. Show all posts
Showing posts with label lembu shahrizat. Show all posts

Tuesday, 7 February 2012

DUA LAGI KONDO MILIK KELUARGA SHAHRIZAT DI SINGAPURA RM34.6 JUTA

Kak jat harus selak kain demi untuk mencari orang yang mendedah rahsia kak jat...hohohoho...PETALING JAYA 8 Feb: KEADILAN terus membongkar skandal penyelewengan dana National Feedlot Corporation (NFCorp), apabila mendedahkan dua lagi pembelian unit kondominium mewah oleh keluarga Datuk Seri Shahrizat Jalil di Singapura, berharga RM34.6 juta.

Selak kak jat SELAKKKKKK!!!!!

Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli berkata, kondominium mewah yang dibeli pada 27 Mei 2010 itu dimiliki suami Shahrizat, Datuk Seri Mohamad Salleh Ismail yang juga Pengerusi NFC dan anak mereka, Wan Shahinur Izran Mohamad Salleh.

Kondominium berkenaan- masing-masing berharga RM17,205,209 dan RM17,357,575- dibeli di Marina Bay Suites, yang terletak berhampiran restoran mewah milik keluarga menteri itu di Brawn Steakhouse.
Keluarga Shahrizat juga kata Rafizi, perlu membayar RM173,000 sebulan untuk membayar balik pinjaman yang dibiayai oleh United Overseas Bank Limited (UOB) dan Malayan Banking Berhad (Maybank).
“Persoalan yang lebih besar ialah bagaimanakah keluarga Dato’ Seri Shahrizat Jalil mampu menanggung bayaran balik bulanan yang cukup besar?,” Soal Rafizi ketika mengadakan sidang media di Ibu Pejabat KEADILAN, di sini hari ini.

Kak jat harus contohi gambar ni, Pengorbanan seorang isteri demi suami.

Menurut Rafizi, kemudahan pembiayaan dipercayai diluluskan sebagai urusan timbal balik kerana NFC dan syarikat berkaitan yang dimiliki keluarga Shahrizat, mempunyai deposit yang besar di bank-bank berkenaan.
“Deposit tersebut adalah sebahagian dari dana RM250 juta yang diluluskan bagi tujuan operasi Pusat Fidlot Kebangsaan yang gagal mencapai sasaran yang ditetapkan,” kata Rafizi yang turut mengakui mengupah penyiasat persendirian untuk mendapatkan maklumat itu.
Menurutnya, KEADILAN sebelum ini mengemukakan bukti S$530,000 (bersamaan RM1.3 juta) telah dipindahkan dari dana NFC kepada Meatworks (Singapore) Pte Ltd, bagi tempoh 3 bulan antara Oktober hingga Disember 2010.

“Saya percaya banyak lagi pemindahan wang seperti ini berlaku untuk membiayai perniagaan milik keluarga Dato’ Seri Shahrizat Jalil di Singapura.

“KEADILAN juga mengesyaki perniagaan-perniagaan ini digunakan untuk mengumpul harta peribadi di Singapura, termasuklah mendapatkan pinjaman bagi membeli kondominium-kondominium mewah di Singapura,” ujarnya.

Dengan pendedahan terbaru ini, katanya, jumlah keseluruhan harta peribadi keluarga Shahrizat yang ditampung oleh dana awam RM250 juta yang diberikan kepada NFC ialah 62,160,913.
Ia termasuk pembelian dua unit kondominium One Menerung di Bangsar dan sebuah lagi di Orchard Scotts, Singapura, pembelian Mercedez Benz, dan dua lot tanah di Putrajaya seperti yang didedahkan sebelum ini.-Kd...

psst....Sedap nasi lemak tadi....nyam nyam...

Baca Berita Penuh ..

Thursday, 2 February 2012

UMNO Parti Rasuah ~ Bekas blogger dan ADUN UMNO [sakmongkol AK47]

Kawan kawan saya dalam UMNO bercakap mengenai rasa cemas bila kerajaan yang di pimpin oleh UMNO menabur wang begitu banyak kepada rakyat. Bayaran RM 100, 200, dan sekarang ini RM 500 sedang rancak di jalankan. Tapi apa yang hendak di risaukan? Bukankah ini hasil pejuangan UMNO dan bukti UMNO dan BN amat perihatin kepada rakyat?

Songkok tinggi melambangkan pangkat tapi akai takdak.

SONGKOK TINGGI
MELAMBANGKAN PANGKAT
Mereka bertanya kepada saya, bayaran2 ini, adakah ianya meningkatkan peluang UMNO dan kerajaan BN menang? Saya cakap sudah tentu ia meningkat peluang- peluang untuk rakyat merasa sakit hati. Bila rakyat sakit hati, bertambah ramailah musuh2 UMNO.

Hah? Macam mana itu berlaku? Saya menyatakan bahawa dalam hal beri memberi ini, UMNO selalu menghadapi masaalah. Siapa yang menentukan siapa dapat RM 100, 200 dan RM 500? Selalu nya yang menentukan ialah ketua kampong.


Bantuan Rasuah 1 Malaysia
Ketua kampong punya keutamaan ialah menyenaraikan adik beradik, saudara saudara terdekat, dan geng geng yang sebulu dengan mereka. Golongan yang terpinggir ramai daripada yang dapat imbuhan. Ini memang resam sesetangah ketua kampong. Semasa saya jadi ADUN dahulu, saya mempunyai masaalah dengan ketua2 kampung yang seperti inilah juga- yang jadi pagar yang memakan padi.

Kalau buka kawasan pembesaran kampong, lot2 tanah di sapu mereka dan keluarga mereka sendiri. Kalau ada rumah rakyat, rumah PPRT, sanak saudara di dahulukan. Bahkan lot2 tanah di beri kepada suku sakat mereka yang tidak pun tinggal dalam kawasan pemberian tanah.


Scandal Felcra
Apabila saham Felcra di beri oleh kerajaan- yang sepatutnya di beri kepada KEPALA keluarga, pemimpin kampong mendesak di beri kepada anggota isi rumah. Kalau keluarga nya ada 5 orang, mereka mahu saham Felcra di beri kepada ke lima2 ahli keluarga nya. Apa akan jadi bila perkara seperti ini di biarkan? Ianya bermakna , 5 ketua keluarga yang lain di nafikan peluang untuk dapat saham felcra.

Nah , sekarang perkara yang serupa berlaku apabila pentadbiran Najib Razak membayar wang kepada rakyat. Ramai orang menerima wang tersebut tapi bilangan yang di nafikan hak untuk menikmati rezeki dari Najib Razak juga kian bertambah.

Jadi saya suka sangat Najib Razak buka lebih banyak fronts kebencian rakyat. Ini melanggar nasihat yang dia selalu beri kepada rakan2 dan ahli UMNO. Jangan open up fronts terlalu banyak untuk orang membenci kita.

Dan saya harap ada orang membawa perkara ini kepada mahkamah. Adakah pemberian wang ini suatu bentuk sogokan dan rasuah untuk mendapatkan undi rakyat? Kepada saya, ianya satu bentuk rasuah yang di lakukan dengan terang. Duit dan wang ini bukan UMNO yang punya. Ianya duit yang datang dari hasil pendapaatn kerajaan. Operasi menyampaikan wang tersebut sepatutnya di lakukan melalui pejabat pejabat daerah. Kenapa wang tersebut di sampaikan oleh ketua bahagian UMNO dan bakal bakal calun dari komponen BN?
Di Sentul Kuala Lumpur, penyampaian wang RM500 ini menonjolkan bakal calun dari parti Gerakan yang akan menentang Tian Chua dalam PRU 13 nanti. Tapi jangan risau, kita sudah tahu outcome PRU tersebut.

Klik ''Baca Berita Penuh'' Untuk Info Penuh''

psst....Mainan UMNO tak profesional langsung...

Baca Berita Penuh ..

Thursday, 19 January 2012

Ah Jib Gor Di Sindir....

Cubaan Ah Jib Gor untuk mengkaji sama ada beliau berjaya tau tidak menarik semula sokongan dari kaum cina akhirnya mengundang malu dengan sindiriran bukannya sokongan semula. disini azrin akan translate beberapa komen oleh beberapa orang kaum cina yang menyindir Ah Jib Gor.


Tajuk Status Dari Datuk Seri Ah Jib Gor - Bagi Bang Ee ditambah sutera provinsi di masyarakat Cina dalam isu-isu pembiayaan Sarawak, termasuk tanah perkuburan untuk membeli soalan baru.

Baca Berita Penuh ..

Saturday, 31 December 2011

Kenyataan BN nak selangor demi kepuasan....


Parti Gerakan Rakyat Malaysia (Gerakan) Selangor yakin dapat merampas kembali empat kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dan satu kerusi Parlimen di Selangor yang mereka tewas kepada pembangkang pada Pilihan Raya Umum 2008.

Kawasan berkenaan ialah DUN Teratai, Bukit Lanjan, Bukit Gasing dan Kota Alam Shah serta Parlimen Puchong.

Pengerusi Gerakan A.Kohilan Pillay berkata perkara ini didorong trend semasa pengundi di kawasan terbabit yang kembali memberi kepercayaan kepada BN untuk menerajui Selangor selepas hilang keyakinan terhadap kerajaan negeri itu, yang berdepan pelbagai masalah sejak memerintah pada 2008.

"Segala persiapan parti kini berada pada tahap yang amat memuaskan, dan kami sudah bersedia untuk mengatur strategi baru bagi memenangi kembali hati rakyat di negeri ini.

"Saya akan memastikan jentera pilihan raya Gerakan Selangor sudah bersedia dan akan membuat segala perancangan terbaik dengan mengkaji pelbagai perkara supaya tiada lagi ruang untuk pembangkang secara berterusan melemparkan tuduhan terhadap Gerakan dan BN," katanya kepada Bernama.

Terdahulu, Kohilan Pillay, yang juga Timbalan Menteri Luar, menyampaikan sumbangan beg sekolah dan baucer tunai bernilai RM150 kepada 100 kanak-kanak terpilih di sekitar Puchong.

Azrin Ren : Beginilah sikap geng-geng BN, dari dulu kini selamanya tak habis-habis asyik mengeluarkan statement syok sendiri. sebagaimana mereka mengeluar statment nak rampas kelantan sejak dari dulu lagi. tetapi ternyata gagal hahahah...lembu-lembu ni bercakap auta sahaja lebih, kata kerajaan PR menghadapi masalah sejak mulai memegang tampuk pemerintahan di selangor. sedangkan masalah yg datang itu adalah hasil rekaan oleh puak-puak UMNO lembu semata-mata untuk mengabur mata rakyat di negeri-negeri lain, gempaklah konon.

Cukup bangang statement yg dikeluarkan oleh manusia syok sendiri ini. kenapa mereka nak sangat selangor? azrin ren tahu kenapa UMNO tergila-gila nak sangat selangor ni. sebab selangor adalah negeri pelaburan dan mempunyai pelabuhan terbesar dimalaysia. sebuah negeri yg kaya dan boleh memasukkan duit tak henti-henti. maka sebab itulah UMNO nak sangat ambil semula selangor kononya demi rakyat dan kerajaan PR mempunyai masalah sedangkan niat mereka adalah kotor semata-mata, kerana mereka geng-geng lembu ini hanya mahukan wang besar di negeri tersebut.

Sebab itu lah UMNO jatuh miskin dan meminta sedekah sana sini ekoran kehilangan negeri kaya mereka iaitu selangor dan pulau pinang. porahh..dulu mat penyapu menyamun hak rakyat selangor lu talak menyalak. sikalang lu mahu menyalak katakan PR bermasalah sedangkan toyol yg banyak membawa sial dan malang terhadap rakyat selangor. jangan cakap serupa org yg kehilangan akal bro.

Harus ingat!!! PKR Selangor telah bersedia untuk mendedahkan satu persatu penyelewengan dan taktik kotor UMNO untuk merampas Selangor pada bila-bila masa. tunggu!!!

psst....Jangan terkejut beruk kalau kehilangan putrajaya...

Baca Berita Penuh ..

Friday, 30 December 2011

Rumah Mewah Anak Kak Jat Di Singapura...


Setelah mededahkan restoran mewah syahrizat dan anak-anaknya di singapura yang menggemparkan rakyat malaysia,Aku kali nih nak tunjukkan bukti hakmilik empunya restoran mewah tu.Almaklumlah puak-puak Umno nih masih nak kan bukti dan depa kata semua nih fitnah.Aku ambil bukti nih dari blog milo suam yang mendedahkan skandal nih terlebih dahulu di blognya.Korang lihat keterangan dibawah yang diambil dari laman web rasmi MeatWorks itu sendiri. Jika kita memeriksa data-data pendaftaran laman web meatworks.com.my ia secara terus mendedahkan siapa pemiliknya klik Whois

Sapa Wan Izzana Fatimah Binti Salleh nih??Sudah tentulah dia nih anak Syahrizat.Ni gambar dia aku ambil dari blog wakil Umno luar negara .Dia ni pernah jadi ketua Umno di Amerika dulu....Berita lebih jelas (Klik Sini)

Cerita Asal <----- Klik

Baca Berita Penuh ..

Thursday, 29 December 2011

Umno Kiamat 2012?


Umno gali lubang reti,tutup lobang tak reti,
 makin tutup,makin besar lubang umno terbukak...


Kes NFC dengan Sharizat tidak langsung menjadi apa-apa kepada Sharizat. Tetapi sebaliknya beliau masih berada di dalam kabinet sehingga hari ini, malah beliau telah menyatakan bukan beliau sahaja yang bermasalah dalam UMNO, semua menteri-menteri lain pun juga bermasalah. Maksud Sharizat itu jelas. Maksud beliau kenapa beliau sahaja yang hendak dimangsakan, bagaimana dengan yang lain? Saya tidak nampak Sharizat akan dikeluarkan oleh Najib dari kabinet kerana masing-masing ada rekod yang sama.

Jamil Khir, seorang Menteri yang bertanggungjawab terhadap agama telah terlibat dengan menggunakan wang zakat untuk membiayai kos guaman dalam saman Anwar Ibrahim dalam kes Qazaf, ketua umum PKR itu yang juga ketua pembangkang. Saya tidak nampak yang kes ini termasuk dalam aznaf yang lapan itu kerana beliau adalah seorang Menteri. Wang zakat hanya boleh digunakan jika ianya termasuk dalam aznaf yang lapan itu.

 Kita tidak layak untuk menasihati Jamil Khir kerana beliau adalah seorang yang mengetuai agama dan dibanggakan oleh Najib kerana telah memberikan khutbah dalam bahasa arab mewakili seluruh umat Islam di musim haji baru-baru ini. Tetapi apa yang dilakukannya amat mengelirukan orang ramai. Apakah beliau mempunyai ‘immunity’ dari dosa dan noda kepada agama dan Tuhannya. Kalau pemimpin yang mengetuai agama melakukan kerja hina ini, pada siapa lagi dalam UMNO-BN yang kita boleh yakini lagi? 

Ini kah kumpulan pemimpin yang berucap dengan berlakon dengan hebat dengan mengatakan agama kita akan tercemar jika PR memerintah negara kita? Saya ingin memberi nasihat kepada Jamil Khir, dari saat ini janganlah kamu bercakap tentang agama lagi dan mengaku sebagai pejuang agama di dalam kabinet kerajaan pada hari ini. Mungkin ini semualah yang dikatakan oleh Sharizat yang tidak ada pemimpin yang tidak bermasalah itu.

Pada pertengahan tahun sembilan puluhan dahulu, Pemimpin Utama negara telah menggunakan wang rakyat untuk membiayai untuk melaksanakan ‘bail-out’ terhadap anaknya yang telah kerugian besar dalam perniagaannya. Jumlah wang rakyat yang digunakannya melebihi satu setengah billion ringgit. Sekarang ahli perniagaan itu telah membeli kilang arak yang terbesar di rantau ini di Filipina.

psst....Apabila PR membentuk kerajaan bersekutuan, kat mana blogger-blogger umno nak tonggek??? kususnya papagomo yg kena sekeh ngan milosuam baru-baru ni.

Klik ''Baca Berita Penuh'' untuk sambungan...

Baca Berita Penuh ..

Wednesday, 21 December 2011

Perkkkkk : - Rakyat Kedah gembira di bawah PAS


Pak Manaf, nelayan di Kuala Kedah yang sudah berusia 58 tahun, begitu gembira apabila hasratnya menagih sedikit bantuan daripada Exco Kerajaan Negeri Kedah bagi menampung sedikit duit belanja bagi persediaan anaknya ke universiti berjaya. Dia baru tahu rupanya sapa masuk IPTA kerajaan negeri bagi; diploma dapat RM200, ijazah RM400. Kerajaan BN dulu haram sekupang pun tak bagi.

Mak Cik Teh sudah 10 tahun berniaga nasi lemak di pinggir bandar Alor Setar. Satu hari beliau didatangi pegawai berpakaian uniform yang menyuruh beliau menutup perniagaan kerana tempat dia berniaga tepi tong sampah.

Pegawai tu suruh pi MBAS buat permohonan berniaga di tempat yg disediakan sebelah Ukir Mall, Jalan Sultan Badlishah. Permohonannya berjaya, "Alhamdulillah dan terima kasih kerajaan PAS," ujarnya gembira.

Lim peniaga barang binaan di Pendang semakin hari semakin seronok melihat barangan yang sangat laku kerana sektor pembinaan di Kedah yang bergerak maju. Di Tanah Merah, Seberang Pendang, Batu Menunggul, Jalan Lencong Barat, di Alor Mengkudu, Jalan Putra, Jalan Sultanah Sambungan, Langgar (ish tak larat nak sebut banyak sangat) kawasan perumahan dan rumah kedai muncul bagai cendawan selepas hujan apabila PAS perintah. Pusat hiburan pun ada.. (he he) tapi untuk orang kapiaq sajala.

Rosli, seorang kakitangan kerajaan yang bertugas di Pekan Yan kerap kali memaki hamun BN kerana Proton Saganya sering kali terlanggar lubang di jalan MADA dan jalan persekutuan yang dilaluinya.

Beliau tidak faham kenapa jalan yang rosak tidak diperbaiki oleh kerajaan BN Pusat sedangkan jalan negeri hampir kesemuanya dah diturap, tinggai sikit saja lg dok tengah buat.

Watak-watak mereka itu serta puluhan ribuan orang lain lagi, adalah gambaran kehidupan rakyat di Kedah yang gembira berada di bawah kerajaan PAS dengan slogan Kedah Sejahtera. Di waktu yang sama mereka sangat benci kepada UMNO/BN yang tak membangunkan infrastruktur Kedah walaupun depa adalah kerajaan Pusat yg juga berkuasa di Kedah. "Harap dekat pilihanraya ni baru mai nak hulog rasuah RM100 dan RM500 untuk pancing undi, RM250 juta depa bagi kat lembu..ptuuii," jerkah Pak Cik Sobri Sudin, 60, pengayuh beca di Pekan Rabu.

Di sudut hati mereka sering tertanya bilakah akan berakhirnya regim tua BN yg memerintah Msia lebih separuh abad di samping berharap PAS terus menerajui kerajaan di Kedah PRU13 nanti.

p/s....Mata pipi telinga dan dahi
Doktor periksa situ dan sini;
bawa tahi pastu makan tahi
 Kotoq betoi otak Mat Umno....

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat