Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label libya. Show all posts
Showing posts with label libya. Show all posts

Monday, 24 October 2011

Libya Laksana Hukum ISLAM?

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=SJo0ul-syvc&noredirect=1

Anda boleh lihat klip pengumuman ini...

ringkasan:

1- Libya sebagai sebuah negara Islam akan emnjadikan sumber asasi perudangannya adalah ISLAM!
2- Semua undang2 sedia ada sekiranya berlawanan dengan undang2 ISlam adalah terbatal secara legal...contoh: undang2 sedia ada yg menegah poligami adalah dibatalkan kerana bertentangan dengan ISlam.
3-Semua faedah bank adalah dibatalkan secara berperingkat dan sebarang urusan yang berkait riba adalah juga terbatal
4-Tiada lagi rumah yang dibeli dikenakan riba jika bawah dari 10k dinar libya, dan proses untuk menghapuskan semua faedah tersebut sedang dijalankan..

 Apa cereta ni... 

Mesir umum ISLAM
Brunei umum ISLAM
Libya umum ISLAM
Tunis umum ISLAM

Malaysia tunggu apa lagi?....nak tunggu sampai jd mcm Syria dan Libya dulu ke?..buatlah mcm Brunei..belum apa2 lagi dah umumkan utk kembali kepada ISLAM>>>>

Semoga kerajaan malaysia yg masih segarkan undang-undang penjajah dan lebih utamakan freemason. dapat di singkirkan. apabila disingkirkan laksanakan hukum hudud. selepas itu perbetulkan akidah umat ISLAM dimalaysia, penzalaim manusia dapat dihaouskan, maksiat dihapuskan, jahil dihapuskan, artis pakai seksi tunjuk paha dan bontot dan dihapuskan. undang-undang ISLAM 100% dilaksanakan. penceraikan dihapuskan, hina menghina dihapuskan, buang anak lempar bayi dari bangunan dapat dihapuskan. insyaAllah semua obleh jika undang-undang ISLAM didahulukan Keimanan diutamakan. sekian.

 Teks ucapan..dlam arab: 

نحن كدولة اسلامية اتخدنا الشريعة الاسلامية المصدر الأساسي للتشريع ...ومن ثم فإن أي قانون معارض للشريعة الاسلامية ..فهو معطل قانونا ... وأضرب مثلا في هده القوانين وهو قانون الزواج والطلاق الدي حدد من تعدد الزوجات ..هدا القانون مخالف للشريعة الاسلامية وهو موقوف .. وهناك نية صادقة لتقليل كل القوانين المصرفية منها بالدات ..نحن نسعى إلى تكوين مصاريف اسلامية بعيدة عن الربى بإدن الله تعالى ..سيتحدث معكم في وقت لاحق السيد علي الترهوني لبين لكم أن هناك جملة من القرارات من ضمنها

Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 4 October 2011

Yahudi Libya Pulang Ke Rumah Selepas Buangan 44-Tahun...!

Kelihatan puak2 yahudi bergembira dapat pulang semula ke Libya setelah 44 tahun diusir oleh Gadafi... Sikit lagi.. Libya pula jadi negara yahudi....



   
Adakah kepulangan mereka ini dibantu sepenuhnya oleh puak syiah? dan didokong oleh NATO. tentera NTC Libya sendiri mendapat latihan kepakaran dari agen MOSSAD yg turut bersama dlm serangan, serangan udara dan senjata dari NATO, digerakkan oleh militia Syiah...dan disokong oleh kerajaan2 dan media masa PRO-YAHUDI termasuklah suratkhabo U.Meloya, B. Hairan dan lain2. 
 Kesian pada pejuang Palastine, Kerajaan Libya antara penyumbang terbesar dana kemanusiaan dan senjata kepada mereka selama ini.....kalau kerajaan Syiria pun tumbang selepas ini, makin sukar pejuang dapatkan bantuan......harapkan Konvoi Kemanusiaan dr Malaya ni....lombab, hampeh dan sengal .....dah lak tu siap bawa KJ yg geng bangla tu. 

PSST : - Tanpa ragu lagi..tentera2 dajjal yg semakin berluasa bagi mengembangkan wilayah utk menghapuskan puak2 sunni...Ya Allah..Kau berilah kekuatan kepada mereka2 bagi menghadapi tentera2 dajjal...amin.. 

Baca Berita Penuh ..

Sunday, 27 February 2011

Doraemon : - Tak Boleh Kata Apa-Apa Ker????

p/s : - bersiap sedia lah kawan kawan... penyelarasan harga minyak petrol pasti tiba selepas PRK nanti... Tungguuuuuuu !!! Kalau tak naik... bukan BN nama nyer.... 


PM: K'jaan tak cadang naikkan harga RON95
Salhan K Ahmad
Feb 25, 11

Perdana menteri Datuk Seri Najib Razak berkata beliau tidak dapat menjangka sekiranya harga minyak akan terus terjejas ekoran keadaan politik yang tidak stabil di Timur Tengah.

Katanya, kerajaan bagaimanapun akan terus menyemak harga berkenaan untuk masa akan datang.

"Kita akan semak. Saya tak boleh kata apa-apa untuk masa akan datang.

"Maksudnya untuk masa ini kita tidak ada cadangan untuk naikkan harga minyak.

"Kalau keadaan di Timur Tengah ini dapat reda cepat, jadi dia akan menurun. Jadi harga RON98 akan menurun. Itu yang kita janjikan," katanya.

Jelasnya, kerajaan hanya mengawal harga RON95 yang ditetapkan dengan subsidi kerajaan.

"Kita akan pantau keadaan ini. Buat masa ini tidak ada langkah untuk kita menaikkan harga minyak RON95. RON97 diapung mengikut harga pasaran.

"(Bagi) RON95, harga yang ditetapkan kerajaan mengikut jumlah subsidi yang begitu besar.

"Kita peruntuk subsidi RM10.3 bilion dalam bajet tahun ini tapi kalau tidak ada perubahan harga, jumlah subsidi kita akan meningkat dengan agak ketara," katanya.

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat