Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label mahathir takut. Show all posts
Showing posts with label mahathir takut. Show all posts

Thursday, 16 February 2012

Mirzan Mahathir Menguasai Saham Arak Bernilai RM2.9 Billion??

Mirzan Mahathir Menguasai Saham Arak Bernilai RM2.9 Billion ??
From The Malaysian Insider

KUALA LUMPUR, — Mirzan Mahathir, the eldest son of Tun Dr Mahathir Mohamad was recently appointed to the board of San Miguel Corp, the biggest food and beverage conglomerate in the Philippines and the owner of San Miguel Brewery Inc.


San Miguel Corp told the Philippines stock exchange last week about Mirzan’s appointment which is to represent the interests of Q-Tech Alliance Holdings Inc on the board.

Q-Tech, a Manila-based investment company in which Mirzan has a stake in, recently acquired a 19.9 per cent share in San Miguel Corp for 39.61 billion pesos (RM2.9 billion).

It bought the stake from Japan’s Kirin Holdings, which used the funds to help finance the acquisition of a 43 per cent stake in San Miguel Brewery Inc.

With this latest corporate exercise, San Miguel Corp still maintains a 51 per cent stake in San Miguel Brewery Inc.

San Miguel Brewery controls 95 per cent of the Philippine beer market. The company has made San Miguel Beer for more than a century. The beer is brewed in the Philippines, China, Indonesia, Vietnam, Thailand and Malaysia, and is sold in 60 markets worldwide, according to the company’s Web site.

San Miguel Corp has been selling its food and beverage assets since 2007 to expand into the mining, infrastructure and property industries.

Mirzan’s involvement in the deal, while a sound investment decision, has raised some eyebrows among Malaysia’s conservative Muslim community.

Since news of Q-Tech’s acquisition of San Miguel Corp shares began circulating here, a number of news blogs have used it to attack Dr Mahathir’s Muslim credentials.

Mirzan’s corporate forays have not been without controversy.

He once controlled Konsortium Perkapalan Bhd when Dr Mahathir was prime minister, but was forced to sell its shipping assets to Malaysia International Shipping Corporation (MISC), in what critics said then was a bailout.

psst....Isu gadai akidah yang terlebih menggelupur adalah pendokong-pedokongnya..ah jib gor dan anwar diam jer...

Baca Berita Penuh ..

Monday, 13 February 2012

MAHATHIR kutuk Israel tapi bisnes lebih USD700juta [bukti]



Kenapa lu madey kutty, lu sudah takut ker?? lu takut PR ambil alih pemerintahan ker? sebab apa lu keluarkan statement macam itu? sebab lu takut didakwa apabila PR memerintah ker? lu takut nasib lu jadi seperti bekas presiden indonesia suharto dan bekas presiden filipina arroyo ker?

Aisey men..kalau lu takut pun jangan dok kencing merata-merata, lu bunuh orang islam di memali dulu tu lu tak ingat ka? itu lebih teruk dari yahudi lu tahu. Yahudi israel pun tak bunuh rakyat dia sendiri lu pulak yang bunuh rakyat lu sendiri. lagi satu, orang cakap kuasa besar takut sama lu. alahai...gua boleh cakap bro...gua  boleh kata ''RUSIA TAKUT SAMA GUA''.haa... kekek..orang yang dok kata kuasa besar takut kat madey kutty tu adalah pencacai-pencacainya yang bodoh dan mudah terkencing dan tak cukup matang untuk berpolitik dan mengatahui dunia. Syok sendiri, setakat madey kutty tu. alahai..amerika jentik teloq lu jer. setakat saddam hussein pun amerika boleh tewaskan, setakat lu tu? amerika sepak jer...

Dengan anwar ibrahim pun lu takut, sanggup tuduh dia salaha guna kuasa, homosex lepas tu sumbat dia dalam penjara, pastu mengaku kuasa besar takut sama lu...wahahahaha..nak termuntah...CIS!!!...kahakkkhhh ptuih!!!!

Dok marahkan israel tetapi diri sendiri tu bersekongkol dengan israel semasa menjawat jawatan PM.


Ini apa yang berlaku masa dia jadi PM 
Banyak peristiwa politik berpengaruh pada hubungan perdagangan langsung dan banyak transaksi yang dibuat melalui pihak ketiga. 

Malaysia tidak mewakili syarikat Israel secara langsung. Aktiviti telah dijalankan melalui ejen-ejen, anak syarikat atau wakil syarikat di Singapura.
Malaysia import produk utama: jentera dan alat-alat (40%), plastik dan getah (18%), makanan dan minyak - khususnya minyak sawit (20%), kimia (10%). 


Disebabkan rasa bengang dengan tajuk berita, gua mula mula ingat nak komen maki sikit orang tua kutuk tu. tapi tak jadi, sebab dah ramai sangat yang kutuk dia. sambil baca komen, gua tertarik dengan link yang brader Nohal Lah berikan. kata beliau "LUCUNYA..YANG AKU TAHU ISRAEL START BERDAGANG NGN MALAYSIA TAHUN 1999 SELEPAS ANWAR JATUH...BETUL KE X BOLEH RUJUK WEBSITE NI..http://www.moital.gov.il/CmsTamat/search.aspx?w=malaysia"

gua pun takde cerita banyak terus menyiasat. nah tengok gambar di bawah. kemudian gua klik pada link Malaysia Economic Review (highlight merah). kemudian save file tersebut dan bukak menggunakan Word. setelah di-google-translate ke dalam bahasa malaysia, hasilnya, review panjang lebar di bawah.

Ekonomi Review - Malaysia

Data General
Jumlah keluasan: 332.665 km persegi.
Penduduk: 22,2 juta.
Iklim tropika, panas dan lembap, gunung yang tinggi di tengah-tengah negeri ini.
Bahasa: Bahasa Melayu.
Bandar Terkemuka utama: Kuala Lumpur (modal) 1140000, Ipoh 0,4 juta, Gohar - Bru 0,3 juta, telah disebat 0,3 juta.
Agama: Islam (54%), Buddha (17%), Kristian (7%), Hindu (7%).
Kumpulan etnik: penuh (47%), Cina (32%), India (8%).
Kerajaan monarki Persekutuan perlembagaan - sebuah persekutuan (13 principalities)
Timbang dan ukuran: sistem metrik.
Mata wang: 1 Lingkaran Malaysia. Kadar pertukaran tetap sejak krisis adalah pada tahun 1997 kepada 3,8 Renji dolar AS.
KDNK (2001): 89,7 bilion dolar Yang mana 38% daripada pengeluaran perindustrian, perkhidmatan 54%, pertanian 8%.
KDNK per kapita: kira-kira 3850 dolar per kapita (2001).
Sumber asli / mineral: minyak, gas asli, hutan.

Kajian hubungan ekonomi di Israel Malaysia
Latar belakang
Presiden Malaysia, Tir, adalah antara raja-raja tertua di dunia dan dipengerusikan oleh kerajaan Malaysia lebih 20 tahun. Secara umumnya, dasar Malaysia ke arah perdagangan dengan larangan yang koheren dan menyeluruh Israel ke atas perdagangan kecuali syarikat prinsip Malaysia telah lesen import khas.
Selepas Perjanjian Oslo (1994) telah dilihat pemanasan hubungan ekonomi yang termasuk pilihan untuk operasi langsung transaksi kewangan dan pemindahan dana oleh ahli Hapoalim Bank Bank dengan Malaysia dan bercakap walaupun boleh menyiarkan secara umum.
Jika ia telah mundur dalam beberapa tahun kebelakangan ini walaupun kecil ini dan perdagangan secara langsung antara syarikat-syarikat Malaysia kepada syarikat-syarikat Israel tertakluk kepada menteri pelesenan Malaysia.
Warganegara Malaysia tidak dibenarkan untuk melawat Israel kecuali untuk menunaikan haji ke tempat-tempat suci di Baitulmaqdis dan Kerajaan Malaysia telah mengeluarkan dokumen perjalanan khas untuk tujuan ini.
Komputer riba peringkat mengumumkan akhir tempoh perkhidmatan pada Oktober 2003 dan jangkaan bahawa penggantinya (sagu hari ini) akan menjadi kurang terbatas tetapi isu yang tidak dapat diselesaikan Hflstinai tidak mengharapkan pembukaan lengkap perdagangan.

Berbanding dengan garis keras politik yang ditunjukkan oleh kerajaan, adalah terbuka kepada komuniti perniagaan swasta untuk menjalankan perniagaan dengan Israel. Hari ini terdapat banyak syarikat yang berdagang dengan syarikat Israel, tetapi ini telah dilakukan profil sengaja rendah.
Malaysia adalah negara kedua selepas Singapura pembangunan ekonomi antara negara-negara Asia Tenggara (walaupun jurang antara ia dan Singapura masih sangat besar) dan tentu potensi yang sangat tinggi untuk eksport Israel.

Kajian semula perdagangan dan aktiviti syarikat Israel
Perdagangan dengan Malaysia adalah sehingga 1999 magnitud sebanyak $ 100 juta manakala eksport Israel ke Malaysia kepada Israel merupakan sebahagian besar perdagangan ini (90%). Sejak tahun 2000, mula beroperasi di kilang Intel di Kiryat Gat menyampaikan cip yang dihasilkan di kilang ke Malaysia untuk proses seterusnya. Ini tersentak perdagangan di antara Israel dan Malaysia, jumlah lebih daripada 700 juta dolar apabila lebih 98% daripada eksport Israel adalah loji Intel. Import Malaysia kepada Israel adalah saiz susunan sebanyak $ 20 juta.
Jabatan Ekonomi Singapura menganggarkan data ini tidak mencerminkan perdagangan antara negara-negara yang sebenar. Banyak peristiwa politik berpengaruh pada hubungan perdagangan langsung dan banyak transaksi yang dibuat melalui pihak ketiga.

Malaysia tidak mewakili syarikat Israel secara langsung. Aktiviti telah dijalankan melalui ejen-ejen, anak syarikat atau wakil syarikat di Singapura.

Malaysia import produk utama: jentera dan alat-alat (40%), plastik dan getah (18%), makanan dan minyak - khususnya minyak sawit (20%), kimia (10%).

Eksport utama dari Malaysia Produk: Semikonduktor - Intel Kiryat Gat (98% daripada perdagangan), kimia (bromin dan baja), infrastruktur telekomunikasi.
Statistik perdagangan

Tahun Eksport Import Perdagangan Jumlah Baki
1997 2,5 134,6 137,1 132,1
1998 5,6 74,6 80,2 69,0
1999 23,6 107 130,6 83,4
2000 25,9 731,9 757,8 706,0
2001 26,3 615,5 641,8 589,2
2002 17,0 289,0 306,0 272,0


Sektor yang mempunyai potensi untuk eksport Israel
Infrastruktur telekomunikasi: negara melabur besar dalam telekomunikasi, termasuk projek komunikasi yang bercita-cita tinggi yang dikenali sebagai Koridor Raya Multimedia. Pemenang utama Btcrazim media tempatan besar syarikat-syarikat yang tidak berminat dalam hubungan yang berkaitan dengan kerajaan secara langsung dengan syarikat Israel.
Peralatan perubatan: Malaysia maju industri perkhidmatan perubatan juga berfungsi sebagai pusat serantau untuk rakyat negara-negara jiran seperti Filipina dan Thailand.
Meningkatkan Perniagaan Kecil - Perisian: Kerajaan Malaysia memperuntukkan sumber untuk memupuk keusahawanan dan perniagaan kecil.
Teknologi dan produk untuk pertanian: walaupun negeri ini dengan perkhidmatan orientasi dan ekonomi maklumat masih merupakan sebahagian penting daripada penduduk yang terlibat dalam pertanian. Kebanyakan projek-projek pertanian menjadi teknologi ketinggalan zaman.

Perdagangan haram dan visa
Perdagangan: perdagangan antara syarikat Malaysia dan Israel dibenarkan di bawah undang-undang Malaysia. Walau bagaimanapun, pengimport Malaysia yang ingin mengimport produk dari Israel diperlukan untuk mendapatkan lesen import khas untuk pejabat perdagangan import Malaysia di Israel.
Kepada pengetahuan terbaik kami sangat sedikit syarikat Malaysia memiliki lesen itu dan syarikat-syarikat ini sangat besar seperti Intel Malaysia atau Gunaan - Bahan. Sebab-sebab terutamanya politik dan bukan 'Atzlot'. Syarikat di Malaysia tidak berminat dalam kerajaan tahu bahawa mereka menjalankan perniagaan dengan Israel. Trend ini telah diperkukuhkan dua tahun terakhir dalam cahaya acara kami.
Visa perniagaan: Perniagaan Visa Press Israel warganegara yang agak jarang berlaku di Malaysia. Syarikat Malaysia untuk bertanyakan mengenai pihak berkuasa imigresen rakyat Malaysia mendapatkan visa warganegara perniagaan Israel, menunjukkan bahawa menindas seorang pakar antarabangsa yang bertanggungjawab aktiviti atau urusniaga yang sewajarnya (kepentingan ekonomi yang positif ke negeri itu).
Prosedur yang dihuraikan di atas mewujudkan pergantungan jumlah rakan kongsi masyarakat Malaysia.

Halangan perdagangan yang dikenal pasti:
A. Pemberian visa (untuk syarikat-syarikat yang beroperasi dengan pasport asing) adalah sangat sukar untuk mempunyai perniagaan fizikal kepada Israel tanpa mencapai sasaran. Proses mendapatkan visa ke Indonesia. Panjang, mahal dan tidak menentu.
Dua. Dapatkan maklumat umum, penyertaan dalam pameran katalog, dan sebagainya.
Tiga. Memandangkan bahawa perdagangan di antara Israel dan Indonesia dibenarkan prinsip di bawah undang-undang tempatan dan tiada bantahan terhadap kewujudannya oleh pihak berkuasa selama sebagai profil yang rendah, kebanyakan masalah adalah disebabkan oleh gangguan pesaing tempatan diwujudkan. Pesaing tempatan merasakan persaingan dan pasaran saham gigitan salah satu alat yang terdapat dalam perang ini adalah satu alat politik. Pesaing boleh mengancam boikot, ancaman maklumat organisasi pelampau, dan sebagainya.

Cadangan untuk syarikat Israel:
A. Anda tidak perlu menyatakan produk sendiri negara makhluk (Israel), terutamanya pada produk siap atau jentera yang dimuktamadkan. Jika komponen dimasukkan ke dalam sistem dan tidak boleh dilihat pengguna akhir, maka masalah yang lebih kecil.
Dua. Pada peringkat awal adalah disyorkan untuk memasuki yang profil pasaran rendah yang mungkin, manakala meminggirkan yang produk atau sumber teknologi kertas kerja yang rasmi, ia adalah berkemungkinan bahawa yang rakan kongsi atau pelanggan mengetahui bahawa produk adalah 1 sumber Israel, bagaimanapun, mempunyai yang kertas kerja rasmi untuk menyembunyikannya.
Tiga. Memeriksa dengan teliti sama ada pernyataan itu diperlukan untuk 'negara asal bagi produk yang diimport atau teknologi kepada negara-negara. Dalam beberapa kes ada tidak perlu menyatakan negara asal maka anda boleh menggerakkan produk melalui negara ketiga (contohnya trak darat dari Singapura ke Malaysia menggunakan kertas kerja Singapura).
Empat. Singapura (dan mungkin juga di negara-negara lain) terdapat banyak syarikat perdagangan untuk komisen akan dapat sesuai dengan keperluan kertas kerja Israel negara sasaran.
Adalah disyorkan untuk mendapatkan visa ke Indonesia melalui Dewan Perniagaan Indonesia atau oleh pelanggan. Pergantungan kepada pelanggan kecil bahawa dia tidak mendapat kuasa yang terlalu banyak di hadapan masyarakat Israel, yang boleh mengakibatkan dalam rundingan perdagangan.

Gambaran keseluruhan

Ketua perdagangan
Industri eksport utama: produk elektronik, minyak mentah, kayu balak, minyak sawit, tekstil
Destinasi eksport utama: Amerika Syarikat (22.4%), Kesatuan Eropah (16.0%), Jepun (11.6%), Asia (43.1%)
Industri utama import: komponen elektronik, alat-alat komunikasi, jentera, produk logam
Sumber utama import: Amerika Syarikat (18.1%), Kesatuan Eropah (11.8%), Jepun (20.4%), Asia (41.3%)
Dasar ekonomi
Dasar ekonomi Malaysia melibatkan banyak elemen etnik dalam memihak kepada majoriti saham (dan terhadap minoriti Cina dan India). Bdkriktorion setiap syarikat mesti berkhidmat penuh kelahiran warganegara Malaysia dan mempunyai pelbagai sekatan ke atas syarikat-syarikat milik dikendalikan Cina atau India (walaupun mereka adalah warganegara Malaysia). Di samping itu terdapat sekatan ke atas pendidikan dan swasta faedah dari dua orang awam Islam stok asal Lmdrshaot.

Fiskal: krisis ekonomi pada tahun 1997 kerajaan membina sebuah bajet tali pinggang-pengetatan dalam satu tangan, dan untuk menggalakkan eksport di sisi lain (untuk mengurangkan defisit perdagangan).

Monetari: Malaysia mata wang AS dolar pertukaran negeri sebanyak 3.8 dan telah ditugaskan penyeliaan penyingkiran cat dari negeri ini (untuk mencegah serangan lagi spekulasi dan penerbangan mata wang).
Inflasi: Di ​​sebalik krisis dan penurunan nilai mata wang, kerajaan berjaya mengekalkan tahap inflasi.
Imbangan pembayaran: penurunan nilai mata wang, krisis ekonomi, membawa kepada peningkatan dalam eksport dan imbangan pembayaran
Positif.
Pelaburan asing: Kerajaan menggalakkan pelaburan asing sebagai alat untuk pertumbuhan pesat. Negara ini mempunyai pelaburan perjanjian perlindungan dengan kebanyakan negara-negara perindustrian dan pelan manfaat pelabur pemurah.
Dari segi pelaburan asing, kita boleh berkata bahawa pada masa ini beroperasi di Malaysia 2 kuasa ekonomi, dengan pelaburan 1 asing dalam perencat yang dalam serangan itu pengganas ke atas Amerika Syarikat dan yang konteks Islam, dan yang lain menarik pelaburan asing di Utara Timur Asia - China Tambah kepada keadaan ini yang ekonomi buruk dalam setahun disebabkan oleh penurunan dalam permintaan di Amerika Syarikat dan pemulihan sebahagian daripada beberapa ekonomi selepas krisis 1997/8.

Penswastaan: Pada tahun 1983, penswastaan ​​telah diisytiharkan satu program kebangsaan. Negeri terpaksa campur tangan lagi secara besar-besaran pasaran dan membeli banyak syarikat dan bank-bank semasa krisis 1997. Jika ini pembinaan semula program Malaysia selepas krisis 1997 dianggap yang terbaik di rantau ini dan penswastaan ​​dalam banyak bidang telah dilaksanakan.

Dasar Perdagangan Asing
Kadar tarif elektrik: mengikut perjanjian WTO dan ASEAN
Pelesenan: Semua yang beroperasi secara komersial dengan entiti Israel memerlukan pelesenan khas
Kuota: LR
Standard: LR

Organisasi ekonomi antarabangsa, syarikat-syarikat
WTO, ASEAN, APEC, ADB

psst...Najib pun kaki syok sendiri macam mentor dia si madey kutty...


Baca Berita Penuh ..

Wednesday, 1 February 2012

Anwar Nasihatkan Mahathir Supaya 'Duduk Diam-Diam'

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini menasihatkan mantan perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamed supaya “duduk diam-diam di rumah dan jaga cucu di rumah” serta tidak ‘menyerangnya’ tanpa sebarang asas.

''hehehe....gua sedang skodeng''

Katanya, beliau sudah lali dengan tohmahan yang dilemparkan kepadanya sejak bertahun-tahun itu.

"Itu orang tua belum habis lagi ka? Sudah la tu. Dia dan keluarga sudah kaya-raya, Mirzan dah berbilion.

"Cukuplah, duduk diam-diam di rumah dan jaga cucu di rumah," katanya kepada lebih 1,000 hadirin di acara rumah terbuka Tahun Baru Cina PKR Batu di Dewan Sekolah Jenis Kebangsaan (C) Jinjang Selatan, Kuala Lumpur.

Anwar yang juga ketua umum PKR mengulas serangan bekas ketuanya pada Isnin lalu yang berkata bekas timbalan perdana menteri itu memang mempunyai hubungan rapat dengan Yahudi dan malah berkawan dengan anggota kongres Amerika Syarikat yang berbangsa Yahudi.

Mahathir juga dilaporkan berkata Anwar suka jika dipuji oleh orang Barat.

"Dia kata saya dekat dengan orang Israel. Dulu dia kata saya ikut orang Cina. Kalau jadi PM, saya akan jual negara ini pada orang Cina."

"Dey ane! Mana satu ini.

"Hari itu saya pergi majlis Ponggal, saya pakai topi India. Macam MGR (bintang filem India). Nanti dia kata saya ikut orang India pula!" sindir Anwar.

Ucapannya disambut dengan tepukan gemuruh daripada hadirin yang sebahagian besarnya masyarakat Cina yang telah menyambut beliau dengan paparan tarian singa sebelumnya.

Anwar juga diraikan dengan hidangan ‘yee sang’ dan disertai oleh pemimpin-pemimpin PKR serta komponen Pakatan yang lain.

Turut hadir Naib Presiden PKR yang juga ahli parlimen Batu, Tian Chua dan ahli parlimen Kelana Jaya, Loh Gwo Burne.

Selain di Jinjang, Anwar turut mengunjungi Tokong Pooling Keong, di Setapak, perumahan rakyat di Wangsa Maju, Bandar Tun Razak, Lembah Pantai dan Little India di Brickfields.

Anwar juga berkata, Pakatan Rakyat mahu mengambil alih Putrajaya dari kerajaan yang mengamalkan rasuah dan dasar memecah belahkan kaum.

“Kita tak mahu kerajaan yang ‘pu hau’ (tidak baik) dan ‘siau ren’ (orang yang bingung)

“Di sini dia (kerajaan) cakap tentang satu Malaysia, tapi di sana ada kes baling kepala babi (di masjid). Di sini dia kata nak jaga rakyat, tapi tanah, balak beri pada anak bini menteri.

“Sampai ‘lembu’ pun dia nak angkat,” katanya merujuk skandal National Feedlot Corporation (NFC), sambil disambut ketawa orang ramai.

Justeru, katanya, rakyat tidak ada pilihan selain menolak kerajaan BN pada pilihan raya umum akan datang.

The Australian Jewish News pernah lapor Tun Mahathir bersahabat dengan Yahudi sejak dari Universiti lagi.... ;-)

Menurut apa yang pernah disiarkan oleh The Australian Jewish News pada 17 Julai 2009, Tun Mahathir dikatakan bersahabat dengan seorang Yahudi Singapore bernama Yahya Cohen... ;-)

Yahya Cohen yang kemudiannya menjadi Pengerusi Persatuan Perubatan Singapura adalah rakan sekelas Dr Mahathir sewaktu beliau belajar di Universiti Malaya di Singapore.... ;-)

Dan dalam artikel yang berjudul ‘Life in Jewish Malaysia’ itu Tun Mahathir juga dilaporkan sering berutus surat dengan Yitzak Rabin, bekas Perdana Menteri Israel... ;-)

Malah Tun juga didakwa pernah mengajurkan lawatan sambil belajar bagi kanak-kanak Yahudi dari Israel untuk bertemu kanak-kanak Islam di Malaysia... ;-)
 
Selain itu Tun juga dilaporkan telah membawa masuk seorang intellek Yahudi tersohor ke Malaysia untuk satu lawatan rasmi... ;-) 

AzrinRen : Lu sendiri yang pedajal anwar lu sendiri yang tanggung, kalau lu terhebat dan terkuat. kenapa lu takut bertanding pemilihan UMNO dengan anwar dulu?? lu tipu lakyat pada zaman mesin taip boleh laa...sekarang lu tak boleh tipu rakyat dah. sebab rakyat dah celik IT. lu jangan jadi melayu muda lupa ya. lu kena ingat apa yang lu lakukan terhadap penduduk Islam dimemali dulu. lu ajar polis menjadi jahil sehingga ada anggota polis semasa itu mengeluarkan kata-kata ''PERGI JAHANAMLAH DENGAN ISLAM!!!''..lu ingat? kalau lu tak ingat. sah lu melayu mudah lupa!!!  

psst....madey kutty..lu dok diam-diam ok..contohi paklah..sekian....

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat