Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label malaysia. Show all posts
Showing posts with label malaysia. Show all posts

Wednesday, 21 August 2013

Rakyat Dan Polis Indonesia Dalam Perarakan Menyokong Legitimasi Di Mesir


Ribuan rakyat Indonesia berarak secara besar-besaran di ibu negara (Jakarta) sebagai sokongan kepada Legitimasi Rakyat.

Mereka juga mengutuk pembunuhan harian yang dilakukan oleh tentera terhadap demonstran aman.

Anggota-anggota polis turut bergabung bersama demonstran untuk bersama menyokong legitimasi di Mesir sambil mengangkat syiar keteguhan "Kami semua adalah Rabiah".

Kepada rakyat malaysiadan indonesia, tak usah la kita saling kutuk-mengutuk, mencari kelemahan orang lain. Semuanya masing-masing ada kelemahan, Tak usah la nak bergaduh pasal bola. Bola bukan wajib pun, solat tu wajib..tiang agama..jangan bergaduh...dajjal lagi gembira kalau kita dok bertelingkah. Suatu hari nanti kelak kita satu khilafah jugak denan satu bendera!


Baca Berita Penuh ..

Sunday, 2 December 2012

Negara-Negara Yang Telah Lenyap Dari Muka Bumi



Setelah adanya penggabungan / pemisahan dan juga penukaran nama , banyak negara yang ada diantaranya sangat dikenali umum, telah hilang atau lenyap dari peta dunia . Senarai yang di sertakan ni bukanlah yang lengkap dan muktamad tapi masih lagi tepat sebagai rujukan tentang negara yang telah tiada . 


Abyssinia 
Nama lama bagi Ethiopia sehingga awal abad ke 2 

Austria – Hungary 
Sebuah kerajaan monarki ( juga dikenali sebagai Empayar Austro-Hungarian ), yang ditubuhkan pada tahun 1867 yang merangkumi kawasan ( pada hari ini )Austria, Hungary, Poland, sebahagian Czech Republic, Itali, Romania dan beberapa negaraBalkan . Empayar ini telah runtuh pada hujung Perang Dunia Yang Pertama . 

Basutoland 
Bertukar menjadi Lesotho pada tahun 1966 

Bengal 
Sebuah kerajaan yang merdeka dari tahun 1338 sehingga 1539 . Sekarang ini merupakan sebahagian dari negara Bangladesh dan India . 

Burma 
Nama nya telah ditukar secara rasmi kepada Myanmar pada tahun 1989 namun banyak negara/individu yang tidak menyedari perubahan ini dan masih mengenalinya sebagai Burma . 

Catalonia 
Sebelumnya adalah sebuah negara autonomi di Sepanyol . Pernah mendapatkan kemerdekaan dari 1932 – 1939 sebelum kembali menjadi daerah di negara tersebut . 

Ceylon 
Menukar nama menjadi Sri Lanka pada tahun 1972 

Champa 
Terletak di bahagian tengah dan selatan Vietnam hari ini . Merupakan sebuah kerajaan dari abad ke 7 sehingga ia runtuh pada 1832. 

Corsica 
Pulau Mediterranean ini pernah diperintah oleh beberapa kuasa besar dan juga pernah beberapa kali mendapatkan kemerdekaannya . Pada hari ini , ia termasuk dalam negara Perancis . 

Czechoslovakia 
Berpecah secara aman pada tahun 1993 menjadi negara Slovakia danCzech Republic. 

Jerman Timur & Jerman Barat 
Bergabung pada tahun 1989 dan membentuk Kesatuan Jerman . 

Pakistan Timur 
Memisahkan diri dari Pakistan pada tahun 1972 dan membentuk Bangladesh. 

Gran Colombia 
Sebuah negara di Amerika Selatan dari 1819 sehingga 1930 yang pada hari ini membentuk Colombia, Panama, Venezuela dan Equador . Negara Gran Colombia berpecah apabila Venezuela dan Equador memutuskan untuk keluar dari penyatuan. 

Hawaii 
Walaupun mempunyai kerajaan selama beratus ratus tahun, Hawaii tidak pernah diiktiraf sebagai sebuah negara merdeka sehingga 1840. Setelah merasai kemerdekaan selama 58 tahun, akhirnya Hawaii menyertai United States Of America pada 1898. 

New Granada 
Merupakan sebahagian dari Gran Colombia dari 1819-1830, negara ini mendapatkan kemerdekaan pada tahun1830 sehingga 1858. Kemudian negara ini dikenali sebagai nama Grenadine Confederation (1858), United States Of New Granada (1861), United States Of Colombia (1863) dan akhirnya Republic Of Colombia (1886-sehingga sekarang) 

Yaman Utara & Yaman Selatan 
Yaman berpecah pada tahun 1967 dan membentuk 2 negara iaitu Yaman Utara ( Dikenali Sebagai Republik Arab Yaman ) dan Yaman Selatan ( Dikenali sebagai Republik Demokratik Rakyat Yaman ) sebelum kembali bersatu pada 1990 dan kembali menjadi Yaman. 

Empayar Uthmaniyyah 
Juga dikenali sebagai Empayar Turki, bermula dari tahun 1300 merangkumi kawasan selatan Russia, Turki, Hungary, Sebahagian Negara Balkan, Afrika Utaradan juga Timur Tengah . Empayar ini runtuh pada 1932. 

Persia 
Empayar Persia mengunjur dari Laut Mediterranean sehingga ke benua kecil India . Persia Moden telah ditubuhkan pada abad ke 16 dan semakin mengecil sehingga dikenali sebagai Iran pada hari ini . 

Prussia 
Menjadi koloni Belanda pada tahun 1660, dan bertukar menjadi kerajaan pada kurun selepasnya. Pada zaman kegemilangannya, ia merangkumi 2/3 negara Jerman dan wilayah barat Poland . Menjadi wilayah Jerman pada Perang Dunia Ke 2 dan terus dimansuhkan selepas itu . 

Rhodesia 
Bertukar nama pada tahun 1980 menjadi Zimbabwe . 

Siam 
Menjadi Thailand pada tahun 1939. 

Sikkim 
Sekarang ini merupakan daerah utara India . Sikkim merupakan sebuah kerajaan merdeka sejak dari kurun ke 17 sehingga 1975. 

Vietnam Selatan 
Wujud sekitar 1954 – 1976 sebagai wilayah anti komunis . Menyertai semula Vietnam selepas itu . 

Southwest Afrika 
Memperolehi kemerdekan pada tahun 1990 dan menukar nama menjadi Namibia. 

Taiwan 
Walaupun Taiwan masih wujud sehingga ke hari ini , ia masih dalam tuntutan negara China dan banyak negara masih belum mengiktiraf Taiwan sebagai negara merdeka . Taiwan adalah ibunegara yang pernah mewakili China ke Pertubuhan Bangsa Bangsa Bersatu sehingga 1971. 

Tanganyika dan Zanziba 
2 buah negara ini bergabung pada tahun 1964 dan membentuk Tanzania. 

Texas 
Republic Of Texas mendapat kemerdekaannya dari Mexico pada 1836 dan kekal sebagai sebuah negara selama 9 tahun sebelum menyertai United States pada tahun 1845. 

Tibet 
Tibet merupakan sebuah kerajaan sejak dari abad ke 7 sebelum dijajah oleh China pada tahun 1950. Kini ia merupakan sebuah wilayah autonomi China yang dikenali sebagai Xi Zang 

Transjordan 
Menjadi Kerajaan Jordan pada tahun 1946 

USSR 
Kesatuan Soviet telah berpecah kepada 15 negara pada 1991 iaitu Armenia, Azerbaijan, Belarus, Estonia, Georgia, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Latvia, Lithuania, Moldovia, Russia, Tajikistan, Turkmenistan, Ukraine dan Uzbekistan. 

Urjanchai Republic 
Terletak di Selatan Tengah Russia, menjadi negara hanya selama 2 tahun iaitu dari 1912-1914, sebelum kembali menjadi wilayah dalam Russia . 

Vermont 
Pada 1777, Vermont mengisytiharkan kemerdekaan dan kekal sebagai sebuah negara sehingga 1791. Menjadi negara pertama yang menyertai United States selepas penyatuan 13 koloni awal. 

West Florida 
Menjadi Republik dengan dianggotai Sebahagian Florida, Mississippi dan Lousiana pada 1810 , namun kemerdekaan mereka hanya bertahan selama 90 hari. 

Western Samoa 
Menjadi Samoa pada 1998. 

Yugoslavia 
Berpecah akibat dari perang etnik pada 1990 dan membentuk negara negara Bosnia, Croatia, Macedonia, Serbia & Montenegro dan Slovenia. 

Zaire 
Menukar nama menjadi Democratic Republic Of Congo pada tahun 1997.

Tanah Melayu
Kini menjadi malaysia hasil gabungan sabah dan sarawak

Ado banyak lagi yang masih kita tidak ketahui, sila rajin-rajin cari kat pak cik google ya.

psst...Apa ajah yg kita boleh ketahui sekiranya kita rajin-rajin menimba ilmu....




Baca Berita Penuh ..

Thursday, 2 February 2012

UMNO Parti Rasuah ~ Bekas blogger dan ADUN UMNO [sakmongkol AK47]

Kawan kawan saya dalam UMNO bercakap mengenai rasa cemas bila kerajaan yang di pimpin oleh UMNO menabur wang begitu banyak kepada rakyat. Bayaran RM 100, 200, dan sekarang ini RM 500 sedang rancak di jalankan. Tapi apa yang hendak di risaukan? Bukankah ini hasil pejuangan UMNO dan bukti UMNO dan BN amat perihatin kepada rakyat?

Songkok tinggi melambangkan pangkat tapi akai takdak.

SONGKOK TINGGI
MELAMBANGKAN PANGKAT
Mereka bertanya kepada saya, bayaran2 ini, adakah ianya meningkatkan peluang UMNO dan kerajaan BN menang? Saya cakap sudah tentu ia meningkat peluang- peluang untuk rakyat merasa sakit hati. Bila rakyat sakit hati, bertambah ramailah musuh2 UMNO.

Hah? Macam mana itu berlaku? Saya menyatakan bahawa dalam hal beri memberi ini, UMNO selalu menghadapi masaalah. Siapa yang menentukan siapa dapat RM 100, 200 dan RM 500? Selalu nya yang menentukan ialah ketua kampong.


Bantuan Rasuah 1 Malaysia
Ketua kampong punya keutamaan ialah menyenaraikan adik beradik, saudara saudara terdekat, dan geng geng yang sebulu dengan mereka. Golongan yang terpinggir ramai daripada yang dapat imbuhan. Ini memang resam sesetangah ketua kampong. Semasa saya jadi ADUN dahulu, saya mempunyai masaalah dengan ketua2 kampung yang seperti inilah juga- yang jadi pagar yang memakan padi.

Kalau buka kawasan pembesaran kampong, lot2 tanah di sapu mereka dan keluarga mereka sendiri. Kalau ada rumah rakyat, rumah PPRT, sanak saudara di dahulukan. Bahkan lot2 tanah di beri kepada suku sakat mereka yang tidak pun tinggal dalam kawasan pemberian tanah.


Scandal Felcra
Apabila saham Felcra di beri oleh kerajaan- yang sepatutnya di beri kepada KEPALA keluarga, pemimpin kampong mendesak di beri kepada anggota isi rumah. Kalau keluarga nya ada 5 orang, mereka mahu saham Felcra di beri kepada ke lima2 ahli keluarga nya. Apa akan jadi bila perkara seperti ini di biarkan? Ianya bermakna , 5 ketua keluarga yang lain di nafikan peluang untuk dapat saham felcra.

Nah , sekarang perkara yang serupa berlaku apabila pentadbiran Najib Razak membayar wang kepada rakyat. Ramai orang menerima wang tersebut tapi bilangan yang di nafikan hak untuk menikmati rezeki dari Najib Razak juga kian bertambah.

Jadi saya suka sangat Najib Razak buka lebih banyak fronts kebencian rakyat. Ini melanggar nasihat yang dia selalu beri kepada rakan2 dan ahli UMNO. Jangan open up fronts terlalu banyak untuk orang membenci kita.

Dan saya harap ada orang membawa perkara ini kepada mahkamah. Adakah pemberian wang ini suatu bentuk sogokan dan rasuah untuk mendapatkan undi rakyat? Kepada saya, ianya satu bentuk rasuah yang di lakukan dengan terang. Duit dan wang ini bukan UMNO yang punya. Ianya duit yang datang dari hasil pendapaatn kerajaan. Operasi menyampaikan wang tersebut sepatutnya di lakukan melalui pejabat pejabat daerah. Kenapa wang tersebut di sampaikan oleh ketua bahagian UMNO dan bakal bakal calun dari komponen BN?
Di Sentul Kuala Lumpur, penyampaian wang RM500 ini menonjolkan bakal calun dari parti Gerakan yang akan menentang Tian Chua dalam PRU 13 nanti. Tapi jangan risau, kita sudah tahu outcome PRU tersebut.

Klik ''Baca Berita Penuh'' Untuk Info Penuh''

psst....Mainan UMNO tak profesional langsung...

Baca Berita Penuh ..

Monday, 23 January 2012

Adakah Ini Mafia Yang Buat Kacau Di Jalan Kebun???

Ini dia screenshot faceboknya yang gua ambil tadi, Nama mamat tu muhammad razali atau baharom. adakah ini mamat yang dok buat kacau  ceramah Asal Bukan Umno A.B.U dijalan kebun baru-baru ni.  

ScreenShot Facebook Beliau.

Blogger-Blogger upahan UMNO berkata yang menyerang ceramah ABU semalam di jalan kebun bukanlah dilakukan oleh orang UMNO/BN, Tetapi apakah yang lu semua lihat mafia taik kucing ini orang UMNO/BN atau tidak. Habis bendera berlogo kan apo tu? timbang ikan ker? harap lu semua pikir-pikir ya.

UMNO mengeluarkan kata-kata menghina kaum India seperti “India keling”,”kumpulan pendatang”,”tak malukan Melayu bergabung dengan India” serta “India hanya buat kacau sahaja di sini”.

penyokong UMNO mensasarkan orang India sahaja apabila dilihat hanya menyerang kaum India tanpa memperdulikan orang Melayu dan Cina yang turut berada di dalam dewan itu.

“Sasaran mereka adalah orang India apabila salah seorang dari mereka mengatakan ingin mengajar orang India.

“Keadaan mula menjadi semakin kecoh apabila mereka bertindak menyerang menggunakan kerusi dan juga menggunakan kayu bendera sebagai senjata memukul orang India yang berada di dalam serta di luar dewan


psst...Hoi mafia!! ini bumi Allah S.W.T bukan bapak lu punya bumi..!!!

Baca Berita Penuh ..

Sunday, 8 January 2012

Ribuan Mula Banjiri Luar Mahkamah Untum Memberi Sokongan Kepada DSAI


Keputusan perbicaraan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang didakwa meliwat bekas pembantu peribadinya akan dibuat oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini selepas pendengaran 87 hari mulai tahun 2008.

Anwar didakwa meliwat pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan di Kondominium Desa Damansara pada 26 Jun 2008 dan menghadapi hukuman penjara sehingga 20 tahun jika didapati bersalah.
Beliau menafikan tuduhan itu dan ia sebagai satu konspirasi politik untuk memusnahkan kerjaya politiknya dan juga peluang Pakatan Rakyat bagi menumbangkan BN pada pilihan raya umum akan datang.
Seawal jam 5 pagi, penyokongnya mula berkumpul di tempat letak kereta perkarangan Kompleks Mahkamah Jalan Duta, Kuala Lumpur, walaupun ketika itu hujan renyai-renyai bagi menunjukkan sokongan mereka.




Lebih ramai juga dijangka akan tiba sebelum keputusan perbicaraan liwat II yang membabitkan ketua pembangkang itu diumumkan hari ini.

Tidak kurang juga tedapat puluhan kenderaan polis dan anggotanya yang dikerahkan bagi memantau keadaan di situ.


Penyokong yang hadir itu antara lain membawa sepanduk yang tertera perkataan "Rakyat Hakim Negara" dan "Tolak Fitnah, Lawan Konspirasi".

Mereka juga memakai kain lberwarna biru dengan tertera perkataan "Keadilan" dan kain lilit hijau dengan perkataan "Hidup Anwar".

LAPORAN LANGSUNG
7.40am: Belum ada tanda-tanda kumpulan Pekida atau PERKASA berada di Masjid Wilayah Persekutuan, tempat sepatutnya mereka berkumpul.

Malah kumpulan yang banyak berada di sekitar masjid adalah kumpulan pro-Anwar yang sekarang sedang berpusu-pusu keluar ke kawasan parkir mahkamah.
7.36am: Setiausaha agung DAP yang juga adalah Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng juga hadir. Selain itu kelihatan juga pemimpun lain seperti Tian Chua, Rafifi Ramli dan S Sivarasa.
7.30am: Jumlah penyokong di luar mahkamah semakin ramai. Dianggarkan sekitar dua ribu yang hadir. Kelihatan juga beberapa ahli parlimen Pakatan Rakyat yang mula tiba. 
7.19am:  Dua buah kenderaan van polis mengambil tempat di ruang parkir Masjid Wilayah Persekutuan yang mulai dipenuhi kenderaan.
Van ambulans turut mengambil tempat di dalam kawasan masjid.
7.12 am: Di Masjid Wilayah Persekutuan, tempat PERKASA dan sekutunya mengadakan perhimpunan kelihatan seorang penceramah sedang menyampaikan kuliah subuh.



Tidak kelihatan pemimpin PERKASA atau Pekida setakat ini di dalam ruang solat utama masjid. Situasi dalam masjid lengang, kecuali kira-kira 30 jamaah sedang mendengar kuliah subuh. 
7.01 am: Ketua Srikandi PKR Siti Aishah Ismail memberitahu para penyokong bahawa smua plakad selain "Bebaskan Anwar 901 dibenarkan di bawa masuk ke tempat berhimpun.

Orang ramai ketika ini kelihatan berpusu-pusu masuk ke kawasan berhimpun sambil mengucapkan salam kepada pegawai polis yang mengawal di hadapan pintu masuk.

Jumlah kenderaan polis itu termasuk;
21 trak polis
1 meriam air
33 van
1 mobile command post
3 bas yang membawa anggota polis
4 Landrovers Light Strike Force 
7.00 am: Antara penyokong hadir termasuk dari Dapsy, ABU, Jingga 13, PKR dan ahli PAS.
psst....Pakjib ngan kakmah buat apa kat afrika tu???

Baca Berita Penuh ..

Perhimpunan Tanpa Syarat : Muafakat Antara Polis Dan PR

SEBAGAI salah seorang dari pimpinan parti yang sama-sama berunding dengan pegawai tertinggi PDRM Kuala Lumpur, saya menegaskan pendirian KEADILAN bahawa muafakat yang dicapai dalam mesyuarat pada hari Jumaat, 6 Januari 2012 tidak menyentuh syarat-syarat yang diberikan oleh PDRM kemudiannya.

Malah, 10 syarat tersebut hanya dimaklumkan kepada KEADILAN melalui Saudara Shamsul Iskandar Mohd Akin selepas ia diedarkan kepada pihak media melalui satu surat sahaja. Tandatangan yang dirujuk oleh pihak PDRM adalah tandatangan Saudara Shamsul mengesahkan beliau ada menerima surat tersebut. Ia bukanlah tandatangan menyetujui syarat-syarat seperti digambarkan oleh sesetengah pihak.

Walaupun pihak PDRM ada menyuarakan beberapa perkara mengenai kawalan orang ramai dan keselamatan dalam perbincangan tempoh hari, saya tegaskan tidak ada sebarang persetujuan mengenai syarat-syarat khusus kerana pimpinan PDRM Kuala Lumpur berpuas hati dengan penerangan KEADILAN.

Oleh yang demikian, kami tetap dengan keyakinan bahawa perhimpunan aman ini akan berjalan dengan aman tanpa perlunya syarat-syarat yang dikemukakan pihak polis.

KEADILAN menggesa rakyat Malaysia yang cintakan keadilan untuk hadir menyuarakan sokongan dan solidariti kepada Dato' Seri Anwar Ibrahim dan usaha mengembalikan integriti kepada sistem kehakiman negara.

N SURENDRAN
Naib Presiden KEADILAN

psst...Terima kasih daun keladi...

Baca Berita Penuh ..

Friday, 6 January 2012

Polis Mungkir Janji!! : 901...Ada Syarat Tambahan...

''Bercakap jujurlah ngok oiii''

POLIS MUNGKIR JANJI!! Syarat tambahan dari polis atau UMNO..Tak sampai 24 jam selepas pertemuan antara pemimpin PKR dengan pihak polis Kuala Lumpur di Ibu Pejabat Polis Kontinjen yang mempersetujui dan membenarkan himpunan Bebaskan Anwar 901 diadakan di perkarangan tempat letak kereta Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur di Jalan Duta, rupanya polis sudah mungkir janji!

Naib Presiden PKR, N Surendran yaang turut menghadiri pertemuan pagi tadi dalam mesejnya di Twitter sebentar tadi menyatakan bahawa:

@nsurendrann Police broke their word by imposing 10 conditions tonite on 901 rally- not agreed by us

@nsurendrann Polis mungkir janji dengan mengenakan 10 syarat malam ini berhubung himpunan 901- tidak dipersetujui dengan kita (PKR)

Antara 10 syarat yang ditetapkan polis dalam kenyataan mereka sebentar tadi melalui laman Facebook PDRM pada jam 6:58 petang tadi adalah:

Bahawasanya Ketua Polis Daerah Sentul setelah menimbangkan faktor-faktor keselamatan dan ketenteraman awam mengenakan syarat-syarat berikut kepada pihak penganjur serta peserta Perhimpunan 901 yang akan berlangsung pada 9 Januari 2012 di parkir awam Mahkamah Kuala Lumpur, Jalan Duta, sebagaimana berikut :
1) Penggunaan risalah / banner dengan tagline ‘Bebaskan Anwar 901’ atau ‘Bebaskan Anwar’ adalah TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI semasa perhimpunan berlangsung.

2) Penggunaan pembesar suara selain daripada ‘loud hailer’ TIDAK DIBENARKAN. Penggunaan (2) dua buah loud hailer dibenarkan bagi tujuan mengawal selia peserta perhimpunan.

3) Pengucapan awam TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI.

4) Penganjur perlu memastikan peserta perhimpunan tidak boleh membuat apa-apa perbuatan, membuat bising, memberi apa-apa isyarat yang boleh mengganggu prosiding Mahkamah.

5) Tempat perhimpunan yang dibenarkan adalah di parkir awam sebelah kiri jalan utama ke Mahkamah. Kawasan ini akan diletakkan pita polis untuk menentukan batasan dan sempadannya. Peserta tidak dibenarkan berada di luar kawasan tersebut.

6) Sekiranya kawasan tersebut sudah dipenuhi dengan peserta perhimpunan maka peserta-peserta lain hendaklah bersurai dan beredar dari kawasan parkir Mahkamah.

7) Penganjur hendaklah memastikan peserta perhimpunan tidak membawa sebarang senjata dan para peserta hendaklah memberi kerjasama kepada pihak berkuasa untuk membuat pemeriksaan sekira perlu.

8) Penganjur hendaklah memastikan semua peserta perhimpunan bersurai tidak lewat daripada tempoh satu jam selepas keputusan Mahkamah diumumkan.

9) Penganjur dan peserta perhimpunan hendaklah mematuhi semua arahan yang diberikan oleh pihak polis dari masa ke semasa demi untuk menentukan keamanan perhimpunan tersebut.

10) Peserta perhimpunan tidak dibenarkan melakukan khianat atau bencana kepada harta awam atau mana-mana harta di kawasan tersebut.

Kesemua 10 syarat yang ditetapkan TIDAK SAMA SEKALI DIRUNDING dengan Pakatan Rakyat dan PKR selaku penganjur perhimpunan!

Nampaknya polis cuba bermain kasar dengan mengenakan syarat yang keterlaluan dan tak masuk akal.

Apa pandangan anda?

Wajarkah kita katakan polis lidah bercabang kuat menipu macam tuannya UmnoBn??

psst....Jangan Gentar!!! Abaikan apa yg depa suruh....depa Polis Umno Bukan Polis Rakyat!!!




Baca Berita Penuh ..

Wednesday, 4 January 2012

Tahu dan jangan buat tak tahu


Sepuluh tahun dahulu Setiausaha Pertahanan Amerika Donald H.Rumsfeld telah ditanya oleh wartawan tentang niat Amerika untuk menyerang Iraq. Rumsfeld telah memberi satu jawapan klasik ' There are known knowns ... there are known unknowns... there are also unknown unknowns' — atau ada pekara yang diketahui dan kita tahu... ada pekara diketahui tetapi kita tidak tahu...ada pekara yang tidak diketahui dan kita tidak tahu.

Dua belas tahun dahulu Anwar Ibrahim telah dituduh meliwat pemandu peribadinya Azizan Abu Bakar. Pada tahun 2004 kes liwat ini telah dibuktikan tidak berasas dan Anwar dibebaskan. Fakta pembebasan Anwar ini diketahui dan kita semua tahu. Anwar Ibrahim dipenjara selama 6 tahun bukan kerana meliwat tetapi kerana salah guna kuasa. Tentang fakta salah guna kuasa ini ramai yang tidak tahu dan ramai yang buat-buat tidak tahu.

Pilihanraya ke 12 - Pakatan Rakyat telah mendapat sokongan ramai dan berjaya menafikan Barisan Nasional majoriti dua par tiga di Parlimen. Anwar Ibrahim dilantik menjadi Ketua Pembangkang. Pakatan Rakyat telah menyediakan diri untuk mengambil alih pertabiran kerajaan Malaysia. Pakatan Rakyat juga mencadangkan Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri Malaysia dalam kerajaan Pakatan Rakyat. Semua ini diketahui dan kita semua tahu.

Pada 28 Jun Saiful Bukhari telah membuat laporan polis bahawa dia telah diliwat oleh majikannya yang bernama Anwar Ibrahim. Ini pekara diketahui dan semua orang tahu.

Pada 1 Julai 2008 Balasubramaniam anak lelaki Perumal telah mengeluarkan Surat Akuan Bersumpah dimana secara terang dan jelas dia mengumumkan kepada dunia bahawa Altantuya Shaariibuu ialah bekas kekasih Najib Razak. Balasubramaniam juga memberitahu kepada dunia bahawa Najib juga telah meliwat Altantuya. Fakta ini ada yang tahu dan ada yang buat-buat tidak tahu. Untuk yang ingin tahu fakta ini ada tercatit - fasal 25 pecahan 2 - dalam Surat Akuan Bersumpah Balasubramaniam. Kalau tidak baca pasti tidak tahu. Susudah membaca jangan buat-buat tidak tahu. 

Klik berita penuh untuk sambungan dan klik video ucapan nur amelina che bakri

Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 3 January 2012

Kena Kat Batang Hidung Sendiri...

Baju Dan Songkok Anwar Pun UMNO Takut...

Tertarik dengan satu berita di Malaysiakini mengenai seorang bloger UMNO yang menyertai DAP!Tak percaya baca di sini. Penulis blog Sakmongkol AK47 yang juga bekas ADUN Pulau Manis dari Umno, Mohd Ariff Sabri Aziz dilaporkan telah menyertai DAP.Selain Sakmongkol yang merupakan bekas Ketua Penerangan Umno Bahagian Pekan sehingga tahun 2004, turut dikatakan berbuat demikian ialah seorang lagi penulis blog Umno dan veteran parti itu, Aspan Alias

Antara katanya " “Sebagai contoh, kami berdua merasakan Umno sudah bertukar watak menjadi suatu Frankenstein yang tidak lagi boleh dikawal.UMNO yang telah lama disebarkan sebagai perosak melayu akhirnya disedari oleh ahlinya sendiri yang kini mula tertarik dengan DAP yang menurutnya lagi:

“Saya percaya DAP kini lebih relevan dan berfungsi daripada Umno dalam membina negara yang lebih demokratik dan bebas". Dan

“Dalam DAP saya boleh bercakap tentang jerih perih Melayu terpinggir dengan lebih bertenaga berbanding dengan di dalam Umno".

Selanjutnya boleh baca sendiri di berita asal Malaysiakini untuk mengetahui cerita penuh mengenai perkembangan ini.Arif Sabri dengan tegas menyatakan:

“Sebagai Muslim, saya menukar wadah, bukan akidah…dan ini sangat ditakuti Umno. Mereka risau monopoli mereka ke atas Melayu kini berakhir,”

Sekaligus mendedahkan pembohongan UMNO terhadap DAP selama ini.Mat Sabu turut melapurkan bahawa semakin ramai anak muda melayu tertarik dengan DAP, bukan UMNO atau PAS atau PKR.Fenomena politik baru!!!!!

Ambik kau! UMNO pembela melayu konon!

psst....Sesuai jadi pembela bangla...

Baca Berita Penuh ..

Sunday, 1 January 2012

Flash Mob V for Vendetta Turun ‘Menakluk’ Dataran Merdeka!!!


Sambutan Tahun Baru di Dataran Merdeka di sini semalam digegarkan dengan “flash mob” atau demonstrasi kilat yang menuntut hak rakyat untuk berhimpun dan bersuara yang semakin dikekang oleh Kerajaan Barisan Nasional. Flash Mob yang bertemakan elemen-elemen dari filem terkenal “V for Vendetta” itu dihadiri puluhan anak muda berbilang kaum dan latar belakang daripada Gerakan Occupy Dataran

Mereka berjaya mencuri perhatian hadirin yang membanjiri Dataran Merdeka bagi sambutan Tahun Baru.

Peserta flash mob itu menarik perhatian ramai dengan memakai topeng putih “Guy Fawkes” yang dipopularkan filem “V for Vendetta” sambil bersorak dan menghasilkan bunyi gendang yang kuat.

Mereka juga membawa kain rentang dengan perkataan “Occupy Dataran untuk Merdeka” yang diilhamkan oleh gerakan “Occupy” yang berlaku seluruh dunia.

Gerakan “Occupy” mengajak masyarakat awam supaya mengambil-balik ruang-ruang dan institusi awam yang telah ditakluk dan digunakan oleh golongan elit bagi memperkayakan diri mereka sambil menidas golongan bawahan.

Flashmob “V For Vendetta” berjaya mengalihkan perhatian orang ramai yang sedang menyaksikan konsert percuma di dataran dengan melepaskan beberapa butir “signal flare” sebelum acara bunga api bermula.

Akan tetapi, pihak polis menahan tiga daripada peserta flash mob itu dan merampas kain rentang mereka. Ketiga-tiga pemuda itu dibawa ke balai polis  bergerak. 

Baca Berita Penuh ..

Wednesday, 21 December 2011

Perkkkkk : - Rakyat Kedah gembira di bawah PAS


Pak Manaf, nelayan di Kuala Kedah yang sudah berusia 58 tahun, begitu gembira apabila hasratnya menagih sedikit bantuan daripada Exco Kerajaan Negeri Kedah bagi menampung sedikit duit belanja bagi persediaan anaknya ke universiti berjaya. Dia baru tahu rupanya sapa masuk IPTA kerajaan negeri bagi; diploma dapat RM200, ijazah RM400. Kerajaan BN dulu haram sekupang pun tak bagi.

Mak Cik Teh sudah 10 tahun berniaga nasi lemak di pinggir bandar Alor Setar. Satu hari beliau didatangi pegawai berpakaian uniform yang menyuruh beliau menutup perniagaan kerana tempat dia berniaga tepi tong sampah.

Pegawai tu suruh pi MBAS buat permohonan berniaga di tempat yg disediakan sebelah Ukir Mall, Jalan Sultan Badlishah. Permohonannya berjaya, "Alhamdulillah dan terima kasih kerajaan PAS," ujarnya gembira.

Lim peniaga barang binaan di Pendang semakin hari semakin seronok melihat barangan yang sangat laku kerana sektor pembinaan di Kedah yang bergerak maju. Di Tanah Merah, Seberang Pendang, Batu Menunggul, Jalan Lencong Barat, di Alor Mengkudu, Jalan Putra, Jalan Sultanah Sambungan, Langgar (ish tak larat nak sebut banyak sangat) kawasan perumahan dan rumah kedai muncul bagai cendawan selepas hujan apabila PAS perintah. Pusat hiburan pun ada.. (he he) tapi untuk orang kapiaq sajala.

Rosli, seorang kakitangan kerajaan yang bertugas di Pekan Yan kerap kali memaki hamun BN kerana Proton Saganya sering kali terlanggar lubang di jalan MADA dan jalan persekutuan yang dilaluinya.

Beliau tidak faham kenapa jalan yang rosak tidak diperbaiki oleh kerajaan BN Pusat sedangkan jalan negeri hampir kesemuanya dah diturap, tinggai sikit saja lg dok tengah buat.

Watak-watak mereka itu serta puluhan ribuan orang lain lagi, adalah gambaran kehidupan rakyat di Kedah yang gembira berada di bawah kerajaan PAS dengan slogan Kedah Sejahtera. Di waktu yang sama mereka sangat benci kepada UMNO/BN yang tak membangunkan infrastruktur Kedah walaupun depa adalah kerajaan Pusat yg juga berkuasa di Kedah. "Harap dekat pilihanraya ni baru mai nak hulog rasuah RM100 dan RM500 untuk pancing undi, RM250 juta depa bagi kat lembu..ptuuii," jerkah Pak Cik Sobri Sudin, 60, pengayuh beca di Pekan Rabu.

Di sudut hati mereka sering tertanya bilakah akan berakhirnya regim tua BN yg memerintah Msia lebih separuh abad di samping berharap PAS terus menerajui kerajaan di Kedah PRU13 nanti.

p/s....Mata pipi telinga dan dahi
Doktor periksa situ dan sini;
bawa tahi pastu makan tahi
 Kotoq betoi otak Mat Umno....

Baca Berita Penuh ..

Wednesday, 23 November 2011

Tips Elak Rangkaian Wi-Fi Anda Dicuri


Sekarang ni banyak betul pencerobohan network dari hackers2. Kalau setakat pengguna macam kita ni sayur2 je hacker2 ni nk godam. Sedang website kerajaan umno pn senang depa tapau ni kan pula laman blog@sosial kita ni ha. Yela, canggih mana pun dunia sekarang ni, manusia yang cipta dan ubahkannya. No wonders la benda2 camni boleh digodam dan diubah. So, itu cite hackers la. 

Hari ini aku nak share something la buat hangpa di luar sana yang menggunakan rangkaian Wi-Fi di rumah seperti P1 Wimax, Unifi mahupun Streamyx Wi-FI. Jika hangpa ingin rangkaian Wi-Fi hangpa dibuka tanpa pengguna lain terutama hackers2 berdekatan dengan kawasan rumah mengakses Wi-Fi rumah  hangpa , aku ingin kongsi tips dengan hangpa iaitu menamakan semula rangkaian Wi-Fi hangpa seperti c: \ virus.exe supaya orang lain terutama jiran sebelah rumah tidak dapat mengakses Wi-Fi hangpa. 

Cara ini merupakan salah satu cara yang terbaik bagi aku sebab aku penah tengok Wi-Fi rumah abang ipar aku ni menggunakan cara yang sama. Cara mengunakan nama virus ini adalah untuk menakutkan orang yang tak bertanggungjawab daripada mencerobohi dan menggunakan perkhidmatan Wi-Fi hangpa.

Selain itu juga, untuk meningkatkan lagi tahap keselamatan Wi-Fi hangpa yang lebih baik lagi adalah dengan menetapkan satu kata laluan rangkaian bersama enkripsi WPA2. Cara ini juga salah satu cara bagi membolehkan hangpa menukar nama network (SSID) hangpa. So buat hangpa di luar sana tu bolehla tukar nama network (SSID) dgn nama virus ni. sedikit sebanyak boleh mengelakkan rangkaian Wi-Fi hangpa dicerobohi.

psst : - Aku salah seorang admin wifi sudah pun melakukanya...

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat