Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label malaysia kini. Show all posts
Showing posts with label malaysia kini. Show all posts

Sunday, 8 January 2012

Perhimpunan Tanpa Syarat : Muafakat Antara Polis Dan PR

SEBAGAI salah seorang dari pimpinan parti yang sama-sama berunding dengan pegawai tertinggi PDRM Kuala Lumpur, saya menegaskan pendirian KEADILAN bahawa muafakat yang dicapai dalam mesyuarat pada hari Jumaat, 6 Januari 2012 tidak menyentuh syarat-syarat yang diberikan oleh PDRM kemudiannya.

Malah, 10 syarat tersebut hanya dimaklumkan kepada KEADILAN melalui Saudara Shamsul Iskandar Mohd Akin selepas ia diedarkan kepada pihak media melalui satu surat sahaja. Tandatangan yang dirujuk oleh pihak PDRM adalah tandatangan Saudara Shamsul mengesahkan beliau ada menerima surat tersebut. Ia bukanlah tandatangan menyetujui syarat-syarat seperti digambarkan oleh sesetengah pihak.

Walaupun pihak PDRM ada menyuarakan beberapa perkara mengenai kawalan orang ramai dan keselamatan dalam perbincangan tempoh hari, saya tegaskan tidak ada sebarang persetujuan mengenai syarat-syarat khusus kerana pimpinan PDRM Kuala Lumpur berpuas hati dengan penerangan KEADILAN.

Oleh yang demikian, kami tetap dengan keyakinan bahawa perhimpunan aman ini akan berjalan dengan aman tanpa perlunya syarat-syarat yang dikemukakan pihak polis.

KEADILAN menggesa rakyat Malaysia yang cintakan keadilan untuk hadir menyuarakan sokongan dan solidariti kepada Dato' Seri Anwar Ibrahim dan usaha mengembalikan integriti kepada sistem kehakiman negara.

N SURENDRAN
Naib Presiden KEADILAN

psst...Terima kasih daun keladi...

Baca Berita Penuh ..

Friday, 30 December 2011

Alasan Pendokong & Pencacai Kerajaan Umno...


Saja azrin ren disini nak mengupas pasal alasan yg selalu pendokong-pendokong dan pencacai-pencacai UMNO-BN berikan. tak habis-habis dengan alasan najis mereka itu. mereka ingat kita tidak tahu bersyukur apa yg ada, tetapi kami bersyukur kita berada dimalaysia tetapi langsung tidak bersyukur apabila kerajaan yg kuat menyamun terus memerintah malaysia. lagi lama-kelamaan kerajaan menyamun hak rakyat suatu kelak nanti rakyat akan jatuh miskin dan stress sehingga masalah kekeluargaan berlaku. 

Salah seorang bangsa UMNO-BN memberi alasan tersebut...

Alasan tersebut :
1.Kalau benci kepada kerajaan, jangan ambil duit kerajaan yg kerajaan berikan.
2.Negara kita sudah aman. bersyukurlah apa yg kerajaan UMNO-BN lakukan.
3.Kalau tak suka pada kerajaan, jangan bekerja dibawah pentadbiran kerajaan dan jangan ambil gaji yg kerajaan berikan.
4.Hanya kerajaan sahaja yg mampu memajukan negara dan mampu memerintah.
5.Syukur, terima kasih PM kerana pemberian bonus. pembangkang apa pun tak bagi.

Jawapan Azrin Ren : 
1.Kami bukan benci kepada kerajaan, tetapi kami tidak mahu kerajaan meneruskan menzalimi rakyat, membohongi rakyat, menyamun hak rakyat. duit yg kerajaan berikan semua itu adalah hasil dari rakyat. tanpa rakyat kat mana kerajaan UMNO-BN nak ambil bayar gaji kepada rakyat. siapa lagi nak membantu pentadbiran awam untuk kerajaan UMNO-BN jikalau rakyat tidak membayar sesen pun!!!

2.Negara kita memang aman, apa yg kita nampak, negara kita aman dari segi tiada peperangan, pergaduhan kaum, bencana dan sebagainya. tetapi negara kita tidak aman dari segi tekanan ekonomi kerajaan terhadap rakyat, menaikkan taraf hidup yg begitu tinggi, mengenakan cukai walaupun ekonomi kian lemah, barang-barang keperluan naik mendadak, anggota-anggota kerajaan seperti PDRM, SPRM, mengamalkan dasar rasuah. sehingga kadar jenayah semakin meningkat. kekerapan kes bunuh berlaku. kecurian, rompakkan sehingga menyusahkan rakyat jelata. penculikan kanak-kanak turut juga terlalu kerap berlaku, merakyatkan warga asing sebagai rakyat malaysia sehingga mereka berani melakukan jenayah diluar batasan. kerajaan juga mengamal dasar rasuah, fitnah dan membelakangi Islam dan didepankan bangsa!! itu aman ker?

3.Kami bukan tak suka pada kerajaan, tetapi kami sudah hilang dasar hormat terhadap kerajaan yg ingin menghapuskan demokrasi dan hak kebebasan rakyat. cinta tidak boleh dipaksa. itu hak masing-masing, kerajaan haruslah menghormati kehendak rakyat dan rakyat tidak akan membenci kerajaan jikalau kerajaan tidak menggunakan dasar kekerasan terhadap seseorang dan rakyat demi untuk mengaut kekayaan. lagi sekali azrin ren katakan. gaji adalah dari hasil usaha rakyat membawa masuk pelabur-pelabur bukan kerajaan UMNO-BN. UMNO-BN hanya tahu bercakap-cakap dan mengarah sahaja dan menyalak di perhimpunan UMNO sahaja. apabila sampai tahap kemuncakkan kewangan. UMNO-BN akan merompak hasil-hasil yg telah diusahakan oleh rakyat. siapa rakyat? pekerja swasta jugak rakyat, pekerja tmnet, maxis, celcom, digi, tnb, jkr, peniaga2, usahawan, plus adalah rakyat juga. semua tempat-tempat pembinaan pembangunan adalah dari hasil kerjasama rakyat juga. kerajaan harus berterima kasih kerapa rakyat bukan hanya rakyat sahaja yg harus berterima kasih kepada kerajaan. kami bukan mahu mengungkit, kerajaan ambil hasil wang rakyat untuk pembangunan demi rakyat, terutamanya bagi golongan yg kurann berkemampuan itu kami sokong. tetapi bukannya untuk perut-perut kroni kerajaan UMNO-BN!! 

4.Dijepun, korea selatan/utara, taiwan, amerika, negara-negara eropah, dan lain-lain negara yg wujud dimuka bumi ini. tanpa UMNO-BN. mereka pun boleh maju malah lebih maju daripada malaysia yg dipimpin oleh UMNO-BN. kalau betul UMNO-BN sahaja yg mampu memajukan negara. azrinren cabar pendokong-pendokong yg syok sendiri tubuh UMNO-BN disomalia, dan majukan somalia. kalau betul UMNO-BN sahaja yg mampu memerintah. tetapi kenapa UMNO-BN takut akan kebebasan apabila apa yg PAKATAN RAKYAT metuntut demi kesejarahteraan rakyat? kenapa hanya berharap dari idea-idea yahudi dan mengekalkan perlembagaan sistem penjajah?  

5.Ini pula alasan seorang pencacai yg tak tahu apa-apa. bongok terlampau, iye lah. pembangkang bukan kerajaan persekutuan, takdak peruntukan. mcm mana nak bagi? pembangkang boleh kawal ATM dan PDRM ker? kalau boleh dah lama kerajaan UMNO-BN lingkup dan takut nak menyamun hak rakyat lagi.

psst....Bersyukur gua kepada Allah sebab ada malaysia tempat gua duduki sekarang, tetapi gua sangat sedih kerajaan UMNO-BN langsung tidak bersyukur pemberian Allah s.w.t., semuanya mereka telah hancurkan...

Baca Berita Penuh ..

Wednesday, 28 December 2011

Ibrahim Ali Isi Borang Keahlian PAS Seumur Hidup


Menjelang PRU 12 yg lalu, pernah diramalkan oleh Daim, beberapa negeri akan jatuh ke tangan pembangkang, maka jatuhlah Pulau Pinang, Kedah dan Selangor. Tepat sekali maklumat yang ada dalam tangan Daim ketika itu. Cuma, Perak adalah bonus kepada pembangkang, kerana ianya tidak ada dalam buku catatan harian Daim, juga turut jatuh, walaupun akhirnya UMNO-BN berjaya merampas kembali.

Kelantan, kekal dalam pegangan PAS, bermakna sebanyak 5 negeri tumbang, ditambah lagi dengan penafian majority 2/3 di Parlimen telah benar-benar menyebabkan jantung Mahathir tidak berapa stabil.

Kini, menjelang PRU13, seorang lagi tokoh veteran UMNO, iaitu Ku Li tampil dengan firasatnya bahawa UMNO-BN akan tewas lagi. Tidak lah diketahui negeri mana yang akan terlepas ke tangan Pakatan Rakyat nanti.

Tetapi, yang terlalu mungkin ialah Negeri Sembilan dan juga Perak yang mampu ditawan kembali. Begitu juga lah dengan Melaka dan Johor juga sangat berpotensi. Kalau begitu lah jadinya, Cuma tinggal Sabah, Sarawak, Perlis dan Pahang sahaja dalam tangan UMNO-BN.

Walaubagaimanapun, Ku Li tidak menyebut Putrajaya juga terlepas. Ini kerana sekiranya Putrajaya terpaksa diserahkan kepada Pakatan Rakyat, sekiranya itu maklumat yang ada dengan Ku Li, maka bagaimana nasib tokoh hebat politikus negara iaitu Ibrahim Ali.

Dalam keadaan ramai pemimpin – pemimpin Melayu dalam UMNO, atau Cina dalam MCA, dan Gerakan, ataupun India dalam MIC sudah kehabisan tenaga, letih dan lesu, tetapi Ibrahim Ali selaku tokoh yang sentiasa bertenaga sejak dari dulu, apakah perkiraannya ketika ini, atau sekiranya beliau memndapat maklumat tentang informasi yang ada dengan Ku Li ini?

Adakah mungkin, bagi menyelamatkan hayat politik nya, maka Ibrahim Ali tanpa rasa segan dan malu akan mengisi borang keahlian PAS seumur hidup? moga-moga dengan tindakannya ini, maka kerusi Pasir Mas masih akan dipertimbangkan untuk diserahkan kepada nya lagi.

Adakah pemimpin-pemimpin PAS, ketika itu akan dengan rela hati menerima Ibrahim Ali sebagai ahli PAS seumur hiudp? Bagaimana pula dengan penerimaan ahli-ahli PAS, dan begitu juga Pakatan Rakyat, sekiranya itu tindakan yang akan diambil olehh Ibrahim Ali.

psst....Kalau betul UMNO sahaja yg boleh memerintah dan memajukan negara didunia ini, aku cabar UMNO bukak cawangan dan buat UMNO somalia dan majukan somalia terlebih dahulu kalau betul UMNO sahaja yg mampu memerintah didunia ini...ngeh ngeh ngehh...

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat