Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label malaysiakini. Show all posts
Showing posts with label malaysiakini. Show all posts

Wednesday, 1 February 2012

Video: Debat Rafizi LWN Khairy (Rafizi Juara)


Errr....Lu sakit ka khairy sampai lu kena belasah kaw-kaw ngan mat fizi ni kekekek...
Lu tak nak ker angkat geng bangla lu belasah mat fizi ni??

Mana pi dah mat bangla ni weii khairy?? haii peace no war!!! muahahhahaha!!!

Hey dey!!! hinnadey!!! samseng kampung dusun bangladusun...kekekke...!!!

Dengan rafizi pun lu dah kalah, ada hati nak cabar pak anwar ibrahimm....kahakk ptuih!!!

Ketua Pemuda UMNO, Khairi Jamaluddin hari ini berkata beliau tiada masaalah dan sedia menerima cabaran debat oleh Pengarah Strategik PKR, Rafizi Ramli mengenai isu yang menjadi kontroversi iaitu National Feedlot Corporation (NFC), tetapi yang menjadi halangan baginya ialah masa dan kepentingan debat tersebut diadakan.

(Gambar diatas tiada kena mengena dengan Khairy, gambar menunjukkan sekumpulan Lembu Wagyu dari Tajima cattle yang mahu berhijrah ke Malaysia bila mengetahui Lembu di Malaysia tinggal didalam Kondo)

Bagaimanapun menurutnya beliau belum menerima sebarang surat atau jemputan untuk debat tersebut.

Katanya bila beliau menerimajemputan rasmi, beliau akan membincangkan tarikh dan masa untuk diadakan debat.

********************************
Khairy: "I'm ready to debate with Rafizi"

Umno Youth chief Khairy Jamaluddin today said that he is ready to accept PKR's Strategic Officer Mohd Rafizi Ramli's challenge for a debate on the controversial National Feedlot Corporation (NFC) issue.

However, Khairy said he has yet to recieve any official letter or invitation for the debate.

He said when he recieve the official invitation, he will discuss about the date and time of the debate.

"No problem, no problem... but it is a question of time and interest."

"We have the Umno Assembly on the 29th (November) and 3rd (December) so it will be after that," said Khairy during a press conference at Parliament lobby today.

Khairy also said that he has always been (ready) to debate with anyone and it's no problem for him if Rafizi wants to challenge him provided that he is available in the country.

On Monday, Rafizi challenged Khairy to debate on the NFC issue saying that this is the best way for them to solve the messy situation about the NFC 'scandal' and at the same time, groom new young leaders.

Meanwhile, Puteri Umno chief Rosnah Rashid Shirlin announced that the Umno Youth and Puteri will be having a joint-program called Majlis Amanat Presiden Umno.

She said the program will be held on Sunday, 20 November 2011 in Dewan Merdeka at PWTC from 1PM to 6PM.

The Ceremony will be attended by leaders from the Umno Youth and Puteri Umno division througout the country to listen to Umno's president who is also the Prime Minister for Malaysia Datuk Seri Najib Tun Razak's message.

Rosnah described the event as historical as for the first time in Umno's history, the party's president will be giving out an important message specially for the Umno Youth and Puteri Umno.

"This is really significant to both wings because the event is done prior to the Umno General Assembly," she said.
She also said the event provides space for Najib to inject words of encouragement to both wings to determine its direction in fulfilling their responsibility in defending the rakyat and ensuring the prosperity for the country, race and religion.

She added that this event is done at the right timing considering that the assembly this year could be the last assembly before the 13th General Election.

(Malaysian Digest)

psst....Lu layak berdebat dengan baruk!!!

Baca Berita Penuh ..

Thursday, 12 January 2012

Sheik Qaradawi Ucap Tahniah Kepada Anwar



Kepada Mereka yang belajar Arab Boleh terus baca,
kepada mereka yang buta Arab mcm aku (kecuali baca Quran)
Aku dah tolong terjemahkan setakat mampu kat bawah ni
Semoga mudah difahami. faham-faham jelah google translate

"Dr Yusuf al-Qaradawi menghantar mesej tahniah kepada
Encik Anwar Ibrahim, Bekas Timbalan Perdana Menteri Malysia
dan Penasihat Parti "Keadilan Rakyat," selepas keputusan itu
membebaskannya daripada pertuduhan terhadapnya.

"Ketua Kesatuan Ulamak Islam Antarabangsa dalam mesejnya,
kami akan menghantar kepada anda hati dipenuhi dengan
kegembiraan dan tersenyum mulut kerana ditunjukkan oleh Allah
tidak bersalah anda menurut kuasa mahkamah, dan kerana Tuhan
bersama anda dengan kasih sayang orang, dan rasa hormat dari rakyat"

"Kasih sayang dan rasa hormat daripada rakyat Malaysia, adalah
produk langsung usaha anda terhadap pembaharuan politik,
yang dijangka anda akan terus walau di mana "

-Qaradawi.net-

ok ini je yang dapat aku terjemahkan melalui google translate
aku memerlukan bantuan2 rakan2 belajar arab untuk terjemahan
yang selebihnya.. Nyesal aku belajar Arab sekerat-sekerat,
dah nampak dah kesannya.. "."..

Berita ini dipetik dari blog : Milosuam
Namun bagi mereka yang jenis-jenis mahu kan bukti macam aku,
bolehlah kalian ke Qaradawi.net.. untuk capaikan terus click bawah
Dr Yusuf Qaradawi Ucap Tahniah kepada DS Anwar Ibrahim

psst...Papagomo dan blogger-blogger upahan PAKJIB bila nak ucap tahniah kepada bang nuar??

Baca Berita Penuh ..

Thursday, 5 January 2012

Jika Anwar Dipenjara, Najib Bagaikan Membunuh Diri..UMNO Hancor!!!!


Mahkamah tanpa integriti, yang akan melakukan apa sahaja yang UMNO mahu berbuat, bukan sahaja menjatuhkan hukuman terhadap Anwar… tetapi seluruh negara. UMNO itu sendiri dilihat sebagai sebuah parti tanpa integriti, pariah seperti junta Burma yang ganas di mata dunia. 
Keputusan bersalah juga seperti vendetta peribadi untuk Najib, yang dicemari dengan skandal begitu banyak yang terdapat persepsi buruk tentang ciri-ciri serta imejnya. Anwar mempunyai personaliti dan imej yang lebih baik walaupun semua usaha-usaha oleh UMNO untuk merendahkan beliau.

UMNO gagal untuk melihat bahawa walaupun Anwar di dalam penjara, Pakatan Rakyat akan bergerak. Gabungan itu telah berkembang lebih matang dalam tempoh empat tahun yang lalu dan setiap ahli parti telah bertekad untuk mengekalkan perpaduan dan misi serta visi keseluruhan pakatan. 

Setakat ini, semua parti-parti komponen Pakatan Rakyat telah dapat membuang kuda Trojan yang ditanam oleh UMNO, meninggalkan Pakatan Rakyat dengan pakaian yang mantap dan lebih kukuh, dihormati kerana integriti.

Ramai penganalisis politik percaya bahawa dengan meletakkan Anwar di penjara…, Najib dan UMNO akan membunuh diri politik mereka. Mereka mengatakan ia tidak dapat dielakkan bahawa rakyat akan merasa simpati yang lebih besar ke arah Pakatan Rakyat dan sebenarnya akan mengalih undi daripada UMNO.


BN akan kalah teruk

Dalam kajian berdasarkan pelbagai laporan perisikan, telah menunjukkan bahawa BN akan kalah teruk pada PRU13.

Rakyat sudah menganggap kes Fitnah 2 ini adalah satu LAWAK JENAKA FITNAH KE-2 paling besar di dalam sejarah Malaysia. Rakyat pasti tidak percaya dengan Fitnah ini.

Sebab itu, BN akan menyaksikan satu Tsunami Amat Besar akan melanda politik Negara ini, apabila Anwar dipenjarakan.

Keadaan ini berlaku disebabkan pengundi-pengundi atas pagar
 terutamanya orang-orang Melayu, yang sekarang ini menjadi harapan UMNO untuk menang dalam pilihanraya, akan pasti memberi undi simpati kepada Anwar Ibrahim sebagaimana PRU10.

Ini akan pasti berlaku, kerana bagi orang-orang Melayu terutamanya yang masih ada keimanan Islam mereka, pasti tidak dapat menerima Fitnah tersebut, apatah lagi mahu bersubahat dan mendapat dosa besar dengan menyokong fitnah dan kezaliman yang telah berlaku.

Mereka pasti akan bangun menentang kezaliman UMNO terhadap Anwar Ibrahim sepertimana berlaku kebangkitan orang-orang Melayu pada tahun 1998. UMNO, bahkan sesiapapun tidak akan dapat menahan Gelombang Rakyat ini.

Dengan sokongan yang diperolehi dari pengundi Melayu atas pagar ini, disamping sokongan Melayu sedia ada, dan sokongan padu masyarakat Cina serta sokongan orang-orang India, maka sudah PASTI UMNO akan berkubur dan menjadi sejarah di Negara ini.

INGAT Najib !!!! Anak-anak Muda akan bangkit dengan darah dan nyawa sekalipun untuk menentang KEZALIMAN oleh kamu dan UMNO, kerana kebangkitan kami adalah untuk masa depan seluruh RAKYAT MALAYSIA !!!

AYUH !!! Anak Muda … kita bangkit menentang kezaliman !

psst...Hai....yg dok buat report pasal bebas Anwar 901 tu...puak2 umno jer...mana pi MCA??? MIC???GERAKAN???..nampak sangat umno banyak melakukan kesalahan berbanding dengan geng2 dia didalam BN...



Baca Berita Penuh ..

Wednesday, 4 January 2012

Siti Fatimah 18A Terus Cemerlang Di UK


From GB : Bekas Pelajar Maahad Muhammadi, Kelantan Terus Cemerlang Di UK

Hangat diperkatakan seluruh negara, mahasiswa cemerlang Malaysia ke United Kingdom membuka aurat, hilang jati diri dan sebagainya. Pesan kami, jangan kita menjadi terlalu negatif, kerana kita semua manusia ada kelebihan dan kekurangan, dan ramai lagi watak cemerlang negara yang terus mengekalkan jati diri dan nama baik negara untuk kita semua teladani.

Ambillah yang jernih. Mari kita belajar daripada contoh-contoh kejayaan dan positif. Anak Kelantan yang menduduk tempat pertama dalam SPM 2006, dengan 17 1A dan 1 2A, kini sedang membuat jurusan perubatan (Medicine) di University of Nottingham, United Kingdom.

Beliau ialah Siti Fatimah Mukhtar.

Masih kekal dengan imej tudung labuh, masih kekal dengan jati diri sebagai seorang rakyat Malaysia dan sebagai seorang Muslim. Inilah watak yang seharusnya menjadi contoh kepada seluruh anak muda dan para pelajar di seluruh negara.


Siti Fatimah bersama dengan keputusan peperiksaan SPM 2006 beliau. Cukup cemerlang sehingga dinobatkan sebagai pelajar terbaik seluruh negara dengan 17 1A dan 1 2A.


Fatimah sentiasa memberikan tunjuk ajar kepada adik-adik junior yang datang meminta nasihat


Fatimah (kiri sekali) bersama rakan-rakan kuliah perubatan di University of Nottingham, masih mengekalkan imej bertudung labuh walaupun berada di negara Barat.


Fatimah (dua dari kiri) menyemak bacaan Quran rakan beliau.


Masa lapang digunakan untuk mengajar dan sama-sama bertadarus al-Quran bersama teman-teman di sekitar Nottingham, UK.
Majlis sering dihadiri oleh para pelajar Malaysia, Brunei dan Indonesia yang bacaan mereka disemak oleh Fatimah yang sudah menghafaz lebih kurang 17 juzu' al-Quran.

Komen Azrin Ren : Beginalah antara contoh manusia yang cintakan Allah Azza Wa Jalla dan Cintakan kepada Rasulnya, beginilah manusia yg tidak lupa akan nikmat keistimewaan yang diberi oleh Allah Azza Wa Jalla dan terus menjadikan Sunnah Rasul Sebagai pegangan kehidupan dan pedoman. Siti Fatimah terus cemerlang di UK kerana beliau seorang yang tidak Alpa dengan duniawi semata-mata, Apa yng diusahai oleh Siti Fatimah terus diberkati Oleh Allah Azza Wa Jalla. 

Kita jangan sesekali melupai apa yg telah Allah Azza Wa Jalla berikan kepada kita, Jika kita lalai. kita akan menjadi orang-orang yg tergolongan dihina dan dilaknati oleh Allah Azza Wa Jalla...Alhamdulillah Siti Fatimah imannya terus terpelihara dan tidak terikut-ikut amalan syaitan yang ingin melihat anak-anak cucu cicit adam hawa rosak dan hancur.

InsyaAllah, jika kita tidak lupakan Allah Azza Wa Jalla, Allah Azza Wa Jalla juga tidak akan melupai kita juga, Jika kita melupainya. Allah Azza Wa Jalla akan menarik semula keistimewaan pemberiannya dan diganti dengan-dengan yang haram.

Bila Allah
Azza Wa Jalla mencintai seseorang hamba, maka para malaikat juga akan mencinta hamba tersebut. Dan sebenarnya, manusia yang dicintai Allah  Azza Wa Jalla itu sangat harum namanya di kerajaan Langit.

psst...Kepada yg kantoi tu...tipu di dunia boleh tetapi jangan cuba-cuba nak menipu di akhirat dan dipadang masyar nanti... 

Opss ada lagi..jangan jadi pelupa macam pemimpin-pemimpun UMNO yg alpa dengan duniawi dan kebendaan...politik tetap politik..kekeke!!!...sebab aku benci politik kotor permainan UMNO..

Untuk ingin mengatahui dengan lebih lanjut mengenai Siti Fatimah...jom klik SINI



Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 15 November 2011

Pelancong Amerika Kagum Dengan Bank di Malaysia


Seorang pelancong dari Amerika Syarikat melahirkan rasa kesal terhadap perkhidmatan perbankan ATM CIMB di Malaysia. Dia telah cuba mengeluarkan RM1,500 di sebuah mesin ATM di Kuala Lumpur tetapi hanya menerima resit mesin ATM kehabisan wang. Apabila diperiksa RM1,500 telah pun ditolak dari akaunnya. Apabila menghubungi pegawai bank, dia diberitahu siasatan akan mengambil masa 2 minggu ke satu bulan.

Itu pelancong Amerika yang melawat Malaysia, bagaimana rakyat Malaysia yang mengalami nasib serupa sebelum ini ?
An American in ATM agony
Monday, November 14th, 2011  
JOHN UDOVICH, a US national visiting Malaysia, has had a frustrating time here trying to withdraw money with a local bank's automated teller machines (ATM). He says he tried to take out RM1,500 from his US bank account using a CIMB Bank ATM at a shopping mall in Bukit Bintang, Kuala Lumpur, about 9pm on Oct 17. 
"Instead of getting the money, I was issued a receipt saying the ATM was unable to dispense cash. I checked with another ATM from the bank and it appeared the money was already debited. This was confirmed when I logged into my bank account online later that night." UDOVICH says he was told at the bank's branch office it would take two weeks to a month to investigate and rectify the matter. 
"I have already been charged about one per cent-plus in fees and I was told these fees are accessed at my bank in the US end." He says as he is leaving for Thailand soon, such a thing is very inconvenient to tourists and visitors to Malaysia. "I need to wait 24 hours to withdraw cash from my account as I am at the US$500 a day limit, thanks to the failed transaction. 
"I also need to follow up with CIMB Bank and my bank in the US a few times regarding getting my money back, and it is not clear how I will be reimbursed or how long it will take." UDOVICH says the ATM did not indicate to him there was no cash in it, yet it debited his foreign bank account. 
"I don't see why it needs to take two weeks to one month to sort this matter out as the ATM records everything and the fault is with the CIMB Bank's ATM at this end and not with my bank or the interbank." 





Baca Berita Penuh ..

Saturday, 22 October 2011

Binatang Penyayang VS Manusia Penzalim

Anjing Menolong Kawannya


Kucing kejutkan kawan yg telah mati


Budak 2 tahun dilanggar dan....

Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 2 August 2011

BloggerzExpress : - UMNO/BN Gadai Megara


Begitu hebat negara kita yang bernama malaysia ni, dulu kaum2 dimalaysia hanya terdiri daripada Melayu,Cina,India(Mengikut semenanjung sahaja). kini malaysia kaumnya telah bertambah ialah Melayu,Cina,India,Bangla,Indon,Vietnam,Burma,Pinoy. Perkkk..sungguh2 hebat. tidak lama lagi malaysia sudah jadi negara kuasa besar kalau digabungkan jadi 1. ini bukanb dah 1MALAYSIA tetapi 1DUNIA.

 
Lepas ni amerika,russia,china pun takut kat malaysia. hebat2...siapa pengkhianat sebenarnya ni :D. SPR hak kerajaan persekutuan atau hak Pakatan Rakyat? ce habaq ce habaq mai...

Malaysia negara cikai sapa sahaja boleh boleh jadi rakyat, sapa sahaja boleh rogol malaysia negara tiada daulat negara tempat penjenayah2 duduk...huh aku tak bangga lagi jadi rakyat malaysia(rakyat ke?) negara kotor ni. 

Harap2 sapa dalang disebalik perkara ini akan dihumban ke neraka kelak nanti. disituh memang tempat yang paling layak untuk golongan perosak negara...langsung tak takut dengan hasil(gaji) haram. mereka ini lebih jahat dari komkunis, tunggulah balasan dari yang maha ESA. 

Nampaknya keperluan untuk BERSIH 3.0 lebih memanggil kita...di titiwangsa sahaja ada 52 yang ditemui pagi tadi masih berstatys PR..bila dibawa nama ke SPR tiba2 tengah ni dah jadi WARGANEGARA dah...SPR MELAMPAU!!! DAH JADI PENGKHIANAT NEGARA!!! 

psst : - Ini dinamakan malaysia negara aman? butakah mereka? atau mereka lebih pentingkan duniawi sehingga mereka sanggup mengakui malaysia ini negara yang aman sedangkan dibelakang mereka ada disebalik maksudnya. memang negara kita mana dari segi tiada peperangan, perang saudara, rusuhan kaum. tetapi negara kita cerai2 berai bertambah, anak luar nikah bertambah, maksiat bertambah, media kerajaan umno rajankan fitnah sebagai modal untuk jatuhkan pihak lawan yang ingin pembaharuan. ini bukan tikus tetapi mereka ini adalah beruang!!! inikah dikatakan malaysia aman? sedangkan orang yang dituduh cepat2 pencacainya menghukum tanpa bukti kukuh, tanpa saksi, dengar berita2 dari fasiq tidak diselidik terlebih dahulu terus percaya. berimankah mereka? percaya kepada umno/bn atau tuhan? siapa tuhan mereka? umno/bn atau Allah? siapa idola mereka? nabi muhammad atau umno/bn?. begitu jebon mereka. harap pagar pagar makan taik!! lebih baik beruk lebih mulia dari mereka!!! kahrkk ptuih!!! 


 

Baca Berita Penuh ..

Thursday, 17 February 2011

Doreamon : - Kenapa UmnoBongok Rahsiahkan Tarikh PRU13?


p/s : 2 hari tak boleh duduk dan lagi 2 hari tak mandi....pi solat jumaat pulak...tak tau aku nak kata apa lagi dengan mamat saiful cap umnobongok yg perangai macam ni.  
Menjelang kemungkinan pilihan raya umum mengejut yang ramai menduga akan dipanggil oleh perdana menteri, parti pembangkang, badan sivil dan apa yang digelar 'kuasa ketiga', telah bertemu bagi membentuk satu barisan bersatu untuk berdepan dengan BN.Setiausaha Agung PSM, S Arutchelvan mengesahkan kepada 
Malaysiakini bahawa pertemuan tersebut adalah atas dayausaha PSM untuk menyatukan seluruhkekuatan, dalam menghadapi kemungkinan berlangsungnya pilihan raya mengejut.

Bagaimanapun, Arutchelvan (kanan) enggan mendedahkan butir lanjut mengenai pertemuan tersebut, kerana ia adalah pertemuan tertutup.

Adalah difahamkan, pertemuan yang pertamakali seumpamanya diadakan sejak pilihan raya umum 2008, dihadiri oleh wakil PKR, DAP, PAS, PSM dan Parti Hak Asasi Manusia (HRP).

MCLM, pimpinan penulis blog Raja Petra Kamarudin yang kini tinggal dalam buangan di United Kingdom, dan peguam hak asasi manusia, Haris Ibrahim, sedang berusaha menyenaraikan calon yang 'berwibawa' untuk bertanding dalam pilihanraya umum akan datang.


Baca Berita Penuh ..

Thursday, 10 February 2011

Revolusi Mesir : - Hosni Murtabak Letak Jawatan.


 JUNTA TENTERA MESIR bakal ambil alih kuasa pemerintah. HOSNI MUBARAK TELAH JAWATAN SEBAGAI PRESIDEN MESIR.

" EGYPTIAN OFFICIAL, HOSNI MUBARAK YIELDING POWER TO THE NATIONS MILITERY, AS SENIOR EGYTION OFFICILA TOLD CNN. SYABAS RAKYAT MESIR. UNDUR UNDUR HOSNI MUBARAK,

Dua sumber berita dipetik dari CNN DAN NBC NEWS. ( Presiden Mesir diktator Hosni Mubarak telah meletak jawatan sebagai presiden selepas 30 berkuasa secara kukubesi dan zalim. )

Selepas berdemotrasi selama 16 hari oleh kumpulan anti Mubarak dan seluruh rakyat Mesir Hosni Mubarak letak jawatan sebagai presiden Mesir.

Selama 16 hari kebangkitan rakyat Mesir berada didataran Tahrir dan mogok rakyat seluruh Mesir dan 300 orang terbunuh membuahkan hasil yang tidak ternilai.

Itulah perjuangan rakyat yang ditindas oleh regim diktator Hosni Mubarak yang berwajahkan syaitan Amerika dan talibarut Israel.

Hebat perjuangan mereka dengan berdemotrasi dan kebangkitan rakyat Mesir perlu diambil pengajaran dan tauladan dalam politik dan perjuangan.

Rakyat Mesir bangkit bersama kanak-kanak, keluarga, pemuda pemudi,golongan pengsarah, golongan jurutera, doktor dan profesional, buruh, pengangur, pekerja kilang dan seluruh rakyat Mesir yang berugama kristian turut bangkit untuk menjatuhkan diktator Hosni Mubarak."

p/s: Adakah Ini Berita baik Untuk rakyat Mesir..
Jika Junta tentera Bersifat Kuku Besi maka sia2 saja..
Kita kena ingat Semasa mula2 DEMO terjadi beberapa

Baca Berita Penuh ..

Sunday, 6 February 2011

Revolusi MESIR : - MOSSAD Mula Menjalankankan Operasi Dajjalnya


 Seperti yang dijangka, Israel mula memainkan peranan untuk melindungi Regim Hosni Mubarak daripada jatuh d itangan rakyat. Operasi pertamanya, meletupkan saluran gas di utara Semenanjung Sinai.

Matlamatnya untuk memburukkan golongan anti Mubarak. Kita tengok dengan pantas dan segera pihak kerajaan menyalahkan golongan penentang regim.

Umum mengetahui dahulunya Israel pernah menduduki Semenanjung Sinai sehinggalah mereka menyerah kembali kepada Mesir dalam Perjanjian Damai Camp David 1978.

Untuk melakukan sabotaj amat mudah buat Israel melalui MOSSAD kerana mereka pernah menduduki tempat berkenaan dan tahu segala lokasi rahsia. Tujuan letupan adalah untuk mengalih perhatian rakyat terhadap Regim Mubarak.

Mesir mempunyai simpanan gas asli sebanyak 1.7 trilion meter padu dan yang ke 18 terbesar di dunia.

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat