Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label malaysian. Show all posts
Showing posts with label malaysian. Show all posts

Sunday, 8 January 2012

Perhimpunan Tanpa Syarat : Muafakat Antara Polis Dan PR

SEBAGAI salah seorang dari pimpinan parti yang sama-sama berunding dengan pegawai tertinggi PDRM Kuala Lumpur, saya menegaskan pendirian KEADILAN bahawa muafakat yang dicapai dalam mesyuarat pada hari Jumaat, 6 Januari 2012 tidak menyentuh syarat-syarat yang diberikan oleh PDRM kemudiannya.

Malah, 10 syarat tersebut hanya dimaklumkan kepada KEADILAN melalui Saudara Shamsul Iskandar Mohd Akin selepas ia diedarkan kepada pihak media melalui satu surat sahaja. Tandatangan yang dirujuk oleh pihak PDRM adalah tandatangan Saudara Shamsul mengesahkan beliau ada menerima surat tersebut. Ia bukanlah tandatangan menyetujui syarat-syarat seperti digambarkan oleh sesetengah pihak.

Walaupun pihak PDRM ada menyuarakan beberapa perkara mengenai kawalan orang ramai dan keselamatan dalam perbincangan tempoh hari, saya tegaskan tidak ada sebarang persetujuan mengenai syarat-syarat khusus kerana pimpinan PDRM Kuala Lumpur berpuas hati dengan penerangan KEADILAN.

Oleh yang demikian, kami tetap dengan keyakinan bahawa perhimpunan aman ini akan berjalan dengan aman tanpa perlunya syarat-syarat yang dikemukakan pihak polis.

KEADILAN menggesa rakyat Malaysia yang cintakan keadilan untuk hadir menyuarakan sokongan dan solidariti kepada Dato' Seri Anwar Ibrahim dan usaha mengembalikan integriti kepada sistem kehakiman negara.

N SURENDRAN
Naib Presiden KEADILAN

psst...Terima kasih daun keladi...

Baca Berita Penuh ..

Saturday, 29 October 2011

Makkah Pada Masa Depan...


Future Makkah! itulah gambaran beberapa buah projek mega suluruh Saudi yang menelan belanja melebihi SR100 Trillion. Antaranya adalah Projek Pembinaan Hotel Mewah Abraj al-Bait berhampiran Masjidil Haram, projek penempatan mewah serba esklusif di Jabal Khandama & Jabal Omar, projek Makkah Metro Line, iaitu sistem aliran keretapi laju yang pertama seumpamannya, projek Jama’an Al Kenani iaitu penempatan moden untuk jemaah di Mina seluas 2-20 juta meter persegi untuk menampung 10 juta jemaah menelan belanja SR40 trillion, Projek 'Makkah Expansion & Shades' iaitu pembesaran ruang Masjidil Haram dan membina payung gergasi di atasnya dan sebuah pembinaan sebuah menara 'gila', sebuah menara paling tinggi didunia dimana ketinggiannya menyamai 4 kali ganda KLCC.

Semasa 14 Abad yang silam, Nabi Muhammad S.A.W telah mengungkapkan kejadian yang akan datang dalam sebuah hadis:
"Salah satu di antara tanda-tanda akhir zaman adalah perjalanan ibadah haji dilakukan untuk 'bertemasya', perniagaan, riya’ (pamer) atau mengemis."
“Akan tiba suatu masa di mana orang-orang kaya akan pergi haji untuk bertemasya, orang yang berpunya untuk kepentingan perniagaan, orang bijak untuk pamer dan orang miskin untuk mengemis”.
(Diriwayatkan oleh Anas r.a.)

Kingdom Tower, Jeddah. lihatlah ketinggaan menara ini. menakutkan! ketinggiannya adalah 4 kali ganda KLCC.


Iklan Google Adsene Youtubeku ''Mission Impossible Ghost Protocol New Video Scene''

psst : - Saya sokong pembangunan Mekah.. 
krn hotel2 selama ini, amat daif,kecik dan tiada safety... 
tetapi, pembangunan utk kemewahan tidak adil...
majoriti umat Islam pergi ke Mekah bukan golongan ultra kaya...hanya beser2 sahaja...kalau bab2 membazir ni...haa..umno dan rosmah suka...hehehe..

''Sesungguhnya Allah besar dan maha tinggi. kita sebagai hambanya..jangan berlaga dok tinggi2...suatu hari nanti kelak..kita dok kat dalam tanah jugak...:D

Baca Berita Penuh ..

Thursday, 10 February 2011

Revolusi Mesir : - Hosni Murtabak Letak Jawatan.


 JUNTA TENTERA MESIR bakal ambil alih kuasa pemerintah. HOSNI MUBARAK TELAH JAWATAN SEBAGAI PRESIDEN MESIR.

" EGYPTIAN OFFICIAL, HOSNI MUBARAK YIELDING POWER TO THE NATIONS MILITERY, AS SENIOR EGYTION OFFICILA TOLD CNN. SYABAS RAKYAT MESIR. UNDUR UNDUR HOSNI MUBARAK,

Dua sumber berita dipetik dari CNN DAN NBC NEWS. ( Presiden Mesir diktator Hosni Mubarak telah meletak jawatan sebagai presiden selepas 30 berkuasa secara kukubesi dan zalim. )

Selepas berdemotrasi selama 16 hari oleh kumpulan anti Mubarak dan seluruh rakyat Mesir Hosni Mubarak letak jawatan sebagai presiden Mesir.

Selama 16 hari kebangkitan rakyat Mesir berada didataran Tahrir dan mogok rakyat seluruh Mesir dan 300 orang terbunuh membuahkan hasil yang tidak ternilai.

Itulah perjuangan rakyat yang ditindas oleh regim diktator Hosni Mubarak yang berwajahkan syaitan Amerika dan talibarut Israel.

Hebat perjuangan mereka dengan berdemotrasi dan kebangkitan rakyat Mesir perlu diambil pengajaran dan tauladan dalam politik dan perjuangan.

Rakyat Mesir bangkit bersama kanak-kanak, keluarga, pemuda pemudi,golongan pengsarah, golongan jurutera, doktor dan profesional, buruh, pengangur, pekerja kilang dan seluruh rakyat Mesir yang berugama kristian turut bangkit untuk menjatuhkan diktator Hosni Mubarak."

p/s: Adakah Ini Berita baik Untuk rakyat Mesir..
Jika Junta tentera Bersifat Kuku Besi maka sia2 saja..
Kita kena ingat Semasa mula2 DEMO terjadi beberapa

Baca Berita Penuh ..

Sunday, 6 February 2011

Revolusi MESIR : - MOSSAD Mula Menjalankankan Operasi Dajjalnya


 Seperti yang dijangka, Israel mula memainkan peranan untuk melindungi Regim Hosni Mubarak daripada jatuh d itangan rakyat. Operasi pertamanya, meletupkan saluran gas di utara Semenanjung Sinai.

Matlamatnya untuk memburukkan golongan anti Mubarak. Kita tengok dengan pantas dan segera pihak kerajaan menyalahkan golongan penentang regim.

Umum mengetahui dahulunya Israel pernah menduduki Semenanjung Sinai sehinggalah mereka menyerah kembali kepada Mesir dalam Perjanjian Damai Camp David 1978.

Untuk melakukan sabotaj amat mudah buat Israel melalui MOSSAD kerana mereka pernah menduduki tempat berkenaan dan tahu segala lokasi rahsia. Tujuan letupan adalah untuk mengalih perhatian rakyat terhadap Regim Mubarak.

Mesir mempunyai simpanan gas asli sebanyak 1.7 trilion meter padu dan yang ke 18 terbesar di dunia.

Baca Berita Penuh ..

Doraemon : - Bersama Berdoa Kejatuhan FIRAUN ABAD INI !


Seminggu selepas Presiden Tunisia Zainal Abidin Ben Ali digulingkan melalui Revolusi Jalanan kini tiba giliran Mesir pula.

Mesir, sebuah negara Islam, Arab dan Afrika mempunyai 80 juta penduduk. Uniknya Mesir kerana terkenal dengan gelaran Bumi Anbiya, Bumi Firaun dan mempunyai Tamaddun yang berusia ribuan tahun.

Presiden Hosni Mubarak mula mengambil alih pimpinan Mesir selepas kematian Anwar Sadat. Sadat dibunuh pada Hari Ulangtahun Perang Oktober(Ramadhan War) 6hb Oktober 1981.

Ketika Khaled Islambouli menembak Sadat, beliau menjerit, " Kematian buat Firaun Zaman Ini!".

Sadat digelar pengkhianat kerana menjadi pemimpin Arab pertama berdamai dengan Regim Zionis dalam Perjanjian Camp David 1978.

Seperti Jamal Abdul Naseer dan Anwar Sadat, Hosni Mubarak meneruskan tradisi pimpinannya menekan, menyiksa, membunuh aktivis Gerakan Islam seperti Ikhwanul Muslimin.

Baca Berita Penuh ..

Wednesday, 2 February 2011

Revolusi Mesir : - Apa kesudahannya?

Wallahua’lam,

Itulah jawapan yang paling tepat. Namun, segalanya mungkin. Apa yang kita semua mahu adalah tiada lagi rusuhan, disamping bertukarnya pucuk pimpinan. Apa yang telah berlaku di Palestin dan Iraq, akhirnya rakyat sesama rakyat bertelagah. Di Mesir, bibit kearah itu, sudah tercetus, bila penyokong dan penentang Husni yang tak Mubarak itu dah bertempur. Nauzubillah. Isunya sekarang,

Masih ada manusia yang buta, entah kerana apa sehinggakan ‘ Husni yang sudah tidak Mubarak’  itu hendak dipertahankannya lagi. 

Dari satu sudut, itulah ujian buat sang manusia yang beriman. Adakalanya, orang mempersoalkan, mengapa sesama negara, sesama agama, sesama kaum hendak bertelagah? Sahabat-sahabat sekalian, apa nak hairan ! hatta orang Islam sekalipun, ianya adalah satu realiti kehidupan. Islam adalah agama yang benar. Tapi kedapatan sang manusia yang bernama Muslim telah mencorakkan Islam dengan acuannya sendiri.

Sebab itu, kedapatan manusia yang merasakan dia berada di dalam dilema. Bak kata pepatah

Nak diluah mati bapak, nak ditelan mati anak

Apa susah, sokong je yang hak, tolak saja yang batil. Melainkan, ada sang manusia yang masih teringatkan periuk nasinya, hartanya dan dunianya

Sahabat-sahabat sekalian, yang benar telah jelas, barangsiapa menegakkan kebenaran, Allah akan meredhainya, sekalipun dipandang hina disisi manusia.

Justeru, krisis bumi kinanah, adalah pertembungan antara hak dengan yang batil. Sudah pasti yang hak akan memperolehi haknya suatu hari nanti, kalau tidak hari ini. Jawapan kepada kesudahannya , Sesungguhnya, kemenangan hampir tiba. Walau apapun berlaku, kiranya terkorban biarlah shahid hendaknya, kalau menang biarlah benar disisinya.


psst : - EL-BARADEI jugak pro-yahudi dan pro-barat sama macam hosni mubarak al murtabak hehehe...jangan lantik dia jadi pemimpin. nanti negara mesir dalam diam-diam akan menjadi sebahagian wilayah negara israel. EL-BARADEI tu anak didikan APCO yahudi macam UMNO. ''kami ingin pertahankan Islam!!! yahudi barat jangan ganggu agama kami!!! jangan bogel anak-nak kami!!! jangan bukak aurat anak-anak, artis-artis kami macam seperti di malaysia!!!jangan berbikini anak-anak dan artis-artis kami seperti kat malaysia!!! jangan sesatkan kami!!! APCO jangan ganggu kami!!! jangan jadikan anak-anak Islam kami kaki judi, kaki arak, kaki maksiat dan kaki fitnah sebagaimana yang telah berlaku sikap-sikap pemimpin yang tamak kuasa!!! APCO yahudi barat berambus kau dari muka bumi islam kami termasuk dari malaysia!!! jangan ajar umno jadi kaki kencing, kaki tembrang, kaki fitnah, kaki penyamun!!!''jangan perbanyak cerai berai pasangan Islam kami yang ingin membina umat Allah!!!''

Baca Berita Penuh ..

Monday, 31 January 2011

Minyak : - Harga Minyak Ron97 Naik 0.10...

Terima kasih orang Tenang.....terima kasih penjilat.. terima kasih pencacai...

Harga petrol RON97 akan dinaikkan 10 sen berkuatkuasa tengah malam ini menurut seorang sumber kerajaan. 

Dengan kenaikan itu, harga petrol RON97 akan meningkat menjadi RM2.50 seliter (RM2.40 sebelumnya). 

Ini merupakan kenaikan harga yang keempat berturut-turut bagi petrol RON97.
 
Semenjak tahun lalu, harga RON97 mula dinaikkan kepada RM2.15 pada 2 November, RM2.30 pada 1 Disember dan terus meningkat kepada RM2.50 pada 4 Januari tahun ini. 

Harga bagi petrol RON97 yang banyak digunakan oleh kenderaan berkuasa tinggi, tidak ditetapkan kerajaan kerana ia diapung mengikut pasaran minyak dunia semasa.

psst : - RON 95 petrol termurah di Mesia sekarang, diguna majoriti rakyat marhain.. TAPI... jangan aksiden, kereta senang terbakar. 
Ramai member aku yang keje pomen bagitahu.

Baca Berita Penuh ..

Thursday, 27 January 2011

Harga Barang : - Blogger UMNO Sendiri Yg SAHKan :D


hadiah terbaik Kerajaan kepada Rakyat,Rakyat didahulukan,memang tepat sekali,mari main teka-teki lepas ni barang apa yang naik pulak?

mintak lah sesangat naik cepat2.. tolonglah naik.. naik tinggi sekit.. takat 40-50 sen tuh macam tak best jah.. kalau boleh kasik naik 4-5 ratus hengget ... sedap seket halwa telinga nih dengor... jangan korang risau.. melayu tetap pangkah korang... tapi jangalah lupa selitkan kain pelikat, atap, gula2 hacks masa PRK /PRU nanti.... "BN Menang Rakyat Senang"... hahahahaha...

 psst : - "BN Menang Rosmah Senang"

Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 25 January 2011

Doraemon : - UMNO Nak Sekat Kebebasan Internet!!!



psst : Lepas saman ekor, naik harga, cukai astro, lepas ni nak sekat kebebasan internet pulak, buatlah umnobongok kalau nak undi rakyat semakin berkurangan. nampak sangat umnobongok ni penakut sebab ramai-ramai rakyat dibandar-bandar dan berpelajaran tinggi tak layan tv3 suku, rtm dan utusan meloya. mereka lebih suka mencari maklumat sebenar di internet. tu sebab rating utusan menurun amat berbeza dari dahulu.

Langkah terbaru Kementerian Dalam Negeri (KDN) untuk memperluaskan penguatkuasaan merangkumi ruang maya Internet hari ini menerima bantahan keras daripada golongan pendukung kebebasan media.
Kesatuan Wartawan Kebangsaan (NUJ) menyuarakan rasa bimbang dan kesal dengan tindakan KDN yang ingin meminda Akta Penerbitan dan Pencetakan 1984 (PPPA) untuk terus mengawal kebebasan media di negara ini.

Presidennya, Hata Wahari berkata ia satu "usaha ke kebelakang" yang akan menghalang aliran maklumat kepada masyarakat dan seterusnya memundurkan Malaysia.

Beliau mengulas tindakan KDN untuk meminda akta tersebut supaya meliputi media dalam talian dan juga pengenalan satu garispanduan baru berkaitan kesalahan hasutan di ruang maya Internet.

"Sehubungan itu NUJ Malaysia meminta KDN agar menghentikan segala usaha untuk meminda PPPA bagi tujuan mengawal kandungan Internet termasuk laman berita, blog dan Facebook.

"Sebaliknya NUJ Malaysia menuntut agar KDN melakukan pindaan bagi memberikan kebebasan kepada media cetak untuk beroperasi dengan lebih bebas," kata Hata lagi dalam satu kenyataan hari ini.

Tambahnya, kerajaan juga perlu menghapuskan ketetapan kepada pengusaha media supaya memperbaharui permit akhbar setiap tahun dan memberikan kebenaran kepada mana-mana pihak untuk menerbitkan akhbar berkenaan tanpa permit KDN.

'Bantahan akan lebih meluas'

Baca Berita Penuh ..

Sunday, 23 January 2011

Sidang Khas : - Sidang KHAS Dun selangor 24 januari.


 Sidang Khas DUN Selangor pada 24 Januari akan membincangkan cadangan untuk meminda perlembagaan negeri bagi mengembalikan kepada negeri dan sultan, kuasa melantik setiausaha kerajaan negeri, pegawai kewangan dan penasihat undang-undang.

Siapa derhaka?

Esok jom kita tengok sidang khas DUN Selangor yang akan membincangkan cadangan untuk meminda perlembagaan negeri bagi mengembalikan kepada negeri dan sultan, kuasa melantik setiausaha kerajaan negeri, pegawai kewangan dan penasihat undang-undang.

Untuk menonton sidang Khas DUN selangor, sila klik logo tvselangor yang tertera diatas.

psst : - nak tengok Adun BN ni MENDERHAKA pada SULTAN atau tidak... 

Diharapkan TV3/4 dapatlah kiranya membuat siaran langsung Sidang DUN Selangor... pastu buat ulang tayang 7 hari berturut2.... 

Diharap Puak PENDEMO Jalan KEBUN tempohari siap sedia buat protes dan DEMO dan jangan lupa siapkan gambar2 pemimpin UMNO untuk dibakar... 

Diharap PERKOSA dapatlah kiranya menjulang keris dan sedia menusuk barangsiapa ADUN yg tidak menyokong KEMBALIKAN KUASA SULTAN...blogger2 UMNO seperti papa gomo jugak harap bersiap sedia.
 


Baca Berita Penuh ..

Saturday, 22 January 2011

Calon : - Sifat Baik Cikgu Mala.


BloggerzExpress : - Chua Soi Lek Mempersenda Islam Dan Menakut-Nakutkan Kaum Cina Mengenai Islam, Itulah Cara-Cara Soi Sek Lek Nak Kembalikan Sokongan Kaum Cina Di Tenang. Chua Soi Lek Seolah-Olah Dirasuk Untuk Menjadi Boneka Sang Penguasa. Masih Ingat Wahai Chua Soi Lek Ke Atas Kekantoian Anda? ;)
Mata pemimpin BN nampaknya terus tertumpu seputar isu sama ada calon PAS Normala Sudirman bersalam atau tidak dengan lelaki, khususnya bangsa Cina.

Pagi ini, Timbalan Menteri Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Tan Lian Hoe hari ini terus menyelar pendirian muslimat PAS itu.

 "Ini perkara paling asas... Bukan hanya lelaki, tetapi bila dia (Normala) bersalam dengan wanita, dia juga pakai sarung tangan. Ini tidak mesra. Adakah dia fikir tangan kita kotor,"kata pemimpin GERAKAN itu.

Baca Berita Penuh ..

Friday, 21 January 2011

Doraemon : - PBS Tolak Cadangan SPR

  
TAWAU, 21 Jan. - Parti Bersatu Sabah (PBS) menolak cadangan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) untuk memperkenalkan sistem undi proksi bagi membolehkan pengundi berdaftar yang tidak dapat hadir mengundi, diwakili seseorang yang layak.

Presiden PBS Tan Sri Joseph Pairin Kitingan berkata, sistem berkenaan bertentangan dengan sistem demokrasi yang diamalkan di negara ini dan jika dilaksanakan akan menimbulkan perdebatan tidak berkesudahan mengenai kredibiliti SPR sendiri.

"Kita selalu diingatkan bahawa dalam sistem demokrasi, hak mengundi kita sebagai pengundi berdaftar untuk menentukan satu-satu kerajaan adalah hak kita yang amat penting. Jadi cadangan membolehkan seseorang mengundi untuk pihak orang lain bercanggah sama sekali dengan sistem demokrasi.

"Bagi saya ini (sistem proksi) akan lebih mengelirukan lagi dan akan menjadi satu perkara yang tidak meningkatkan kepercayaan terhadap sistem demokrasi kita dan sebab itu saya harap cadangan ini tidak diadakan,” katanya. - Bernama


Baca Berita Penuh ..

Monday, 17 January 2011

Tahun 2011 : - Bukti Kelantan Semakin Mundur

 
MADINATUR RAUDHAH & BAZAR TOK GURU


Madinatur Raudhah and Bazar Tok Guru. Both are located at the same location, in front of UiTM Kota Bharu City Campus at Jalan Sultan Ibrahim (nearby Post Office and about 150 meters from Tuan Padang Roundabout or 'Bulatan Tuan Padang' formerly known as Bulatan Kijang). The gross built up area is approximately 5.9 acre. The development value of this project is approximately RM185 million.


It consist of 3 block of apartment, 5 star hotel with 144 rooms, offices, shop lots or bazar which have been duly completed . For apartment type, it has one bedroom apartment, two bedroom apartment and three bedroom apartment. Total unit of apartment is 570, shop lots or bazaar 450 units, office 60 units. The bazaar will be the largest bazaar in east coast, targeted for local ownership. It is developed by Perbadanan Menteri Besar Kelantan dan Sensa Timur Sdn Bhd.

Soalan: Ni satu lagi..siapa usahawan yang bodoh beli semua unit2 bazar ni? Takkan makcik2 yang jual kain baju boleh beli bazar yang harga dekat puluhan ribu seunit ni??Mustahil...takkan bank pun bodoh nak bagi loan kepada makcik2 yang bisnes kecil-kecilan ni....sapa yang lebih cerdik menilai kewangan orang Kelantan...utusan meloya UMNO ker orang bank?ni bukan beli dengan pinjaman MARA oooiiii!!!ramai beli cash ni...


Baca Berita Penuh ..

DUN Tenang : - Normala Sudirman Calon Pakatan Rakyat PRK Tenang

 

 Puan Normala Sudirman seorang guru telah diumumkan sebagai calon Pakatan Rakyat (PAS) PRK DUN Tenang oleh Presiden PAS Tn Guru Hj Hadi Awang.

Normala Sudirman adalah Exco Dewan Muslimat Pas Pusat, Naib Ketua Dewan Muslimat Johor dan bekas guru yang baru sahaja meletakkan jawatan.

psst : -  umno pulak nanti letak Normala Samsudin...org tenang dan johor terjojol bijik matanya pulak..

Baca Berita Penuh ..

Thursday, 13 January 2011

Derhaka : - Siapa Sebenarnya?

video 

BloggerzExpress : [Next Artikel - Suara Asia]
Mendulang paku serpih mengata orang dia yang lebih...siapa yang penderhaka sebenar? sampai bila mereka nak jadi manusia begitu syok sendiri ni? tak habis-habis dengan shuhaimi 1000x...sedangkan diri sendiri tidak dicerminkan pantulannya..bolo punya olang..macam tukah manusia bermaruah? macam tu kah melayu bermaruah? macam tu kah umat bermaruah? 

Ingat ni zaman tok kadok 70 an, 80 an, 90 an ka? dulu lain hangpa nak kencing rakyat dengan media utusan hangpa, media TV hangpa. kali ni rakyat dah celik. dalam internet pelbagai berita yang telah di gam oleh hangpa pun boleh diteliti oleh rakyat. kenapa takut dengan blogger-blogger PR? kenapa sanggup nak upah pakar hack untuk menyerang blog-blog PR. ingat rakyat monyetkah!! 

Kalau nak tahu siapa penderhaka sebenar..meh tengok video di atas...kita bandingkan...
Kurang ajar pertama bolehlah disifatkan sebagai "Derhaka" kepada instistusi Raja-Raja Melayu. masih ingat? bila Dato' Seri Ir Nizar mohon "Sembah Derhaka" pada Tuanku Sultan Perak, beruk-beruk UMNO menjerit-jerit dan melompat-lompat dari pokok ke pokok mengkhabarkan bahawa "Nizar Derhaka pada Sultan".

Nak salahkan UMNO memang tak berapa boleh sebab dalam dunia beruk, tak ada sistem beraja. 
 

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat