Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label milo suam. Show all posts
Showing posts with label milo suam. Show all posts

Tuesday, 3 January 2012

Ibu Mengaku Beli Baju Seksi Untuk Amelina Che Bakri...


Ibu Amalina,Sabariah berkata, beliau kesal dengan laporan blog itu yang melemparkan pelbagai tohmahan termasuk menyiarkan gambar peribadi anak tunggalnya berusia 23 tahun itu yang kini sedang menamatkan pengajian tahun akhir.

Beliau yang juga Penolong Kanan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Taman Johor Jaya 2, berkata gambar yang disiarkan blog terbabit dipercayai dicuri dari laman sosial Facebook Nur Amalina.

“Pakaian yang dipakai Amalina dibeli saya sendiri, manakala gambar terbabit dirakam ketika kami bersama melancong ke Paris untuk bercuti pada Ogos 2009.

“Sebenarnya, gambar yang disiarkan itu gambar lama yang bersifat peribadi.

Saya mengenali setiap rakannya yang turut berada dalam gambar itu,” katanya.

Sabariah berkata, Amalina ada menghubunginya melalui panggilan video ‘Skype’ kelmarin berhubung penyebaran gambarnya yang dituduh seksi itu dalam laman blog.

“Dia ketawa ketika menceritakan perkara itu kerana sudah lali dengan tohmahan sebegini. Ini bukan kali pertama kejadian seumpama itu berlaku. Mungkin ada orang cemburu dengan kejayaan anak saya selama ini,” katanya. -BHPertama saya ingin menyatakan bahawa pendedahan berkenaan tidak ada unsur "malafide" atau berniat jahat.

Ia dilakukan sebagai pengajaran kepada semua umat Islam di dalam negara dan di luarnegara, bahawa anda tidak boleh bersikap sedemikian - sikap yang dilarang dalam agama.

Jika kita tidak mahu diaibkan, kita tidak sepatutnya melakukan perkara-perkara yang boleh mengaibkan.

Kita tidak boleh mengumpat, apatah lagi memfitnah, TETAPI bukti bergambar yang tersebar luas seperti di atas, maka yang kita minta ialah KEBENARAN itu dijelaskan.
Bukan saja GB, ramai yang terkilan dengan pendedahan gambar/foto/imej yang dilakukan sendiri oleh Nur Amelina lewat facebooknya. Mengapa Nur Amelina berbuat demikian? Apatah lagi gambar profilnya untuk memperkenalkan diri adalah sekeping foto beliau berpakaian tanpa bertudung berposing berpelukan dengan seorang lelaki Mat Salleh? Apakah penjelasan terhadap hal tersebut? Malah jawapan terakhir Nur Amelina sendiri, beliau lansung tidak menafikan sebaliknya menyatakan: "I don't care what people say about me as I wear my pain everyday."


Didapati bahawa gambar/foto/imej tersebut dan kesemua imej yang tersiar di facebooknya adalah asli, tidak menggunakan photoshop. Dan ibu Nur Amelina membuat pengakuan:
“Pakaian yang dipakai Amalina dibeli saya sendiri, manakala gambar terbabit dirakam ketika kami bersama melancong ke Paris untuk bercuti pada Ogos 2009.

“Sebenarnya, gambar yang disiarkan itu gambar lama yang bersifat peribadi.

Jika betul demikian, maka adalah tidak wajar ianya dipertontonkan di khalayak ramai di facebook. 

Jadi tidak perlu menuduh ia sebagai "fitnah" kerana fitnah merujuk kepada mengadakan sesuatu yang tidak ada atau tidak berlaku sedangkan apa yang berlaku ialah gambar/foto/imej itu adalah BENAR.

Perbuatan salah tetap salah walau cuba dibela dengan apa cara sekalipun. Itu hukum kebenaran.

Kepada semua, anggaplah apa yang berlaku sebagai satu pengajaran.

Banyak benda pelik kat sini,antaranya:
1. Apa ke jadahnya mak dia beli pakaian telanjang untuk anaknya?

2. Kerana emaknya mengatakan gambar "peribadi" Amalina di"curi" dari laman Facebook. Mana ada yang peribadi kalau dah masuk Facebook kan?
(Patutke gambar separuh telanjang dikongsi bersama rakan-rakan)


3. Itu gambar lama. Maknanya dah lama la mak dia sorokkan kemungkaran?

4. Emaknya mengenali rakannya setiap seorang. Hukum jatuh halal ke bila memeluk bukan muhrim yang berstatus rakan?

5. Kalau itu bukan gaya hidup bebas, itu gaya hidup apa? Islam?

Bukankah hujah makcik tu tidak setaraf dengan jawatan makcik sebagai Penolong Kanan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Taman Johor Jaya 2?

Kenapalah makcik bagi komen. Bukankah lebih elok makcik berdiam diri? 

psst...Makcik, takkan tahu tahu Islam mengajar umatnya mentutup Aurat, Apa yg makcik lakukan semua itu bagaikan makcik memalukan keluarga makcik sendiri?? Kalau makcik tahu, sudah tentu makcik tak komen sebegini.
-Sumber
Disini dan sini-

Ini posting terakhir saya berkenaaan dengan Amalina dan ibunya,bukan niat kita nak memalukan dia,kita tegur dia atas dasar sayangkan saudara seislamTapi kalau mak dia sendiri dah mengaku,lantak koranglah.Mak dia takkan tak tahu mana dosa mana pahala,diaorang sendiri yang pilih jalan hidup dia...



Baca Berita Penuh ..

Puteri UMNO Kena Tarbiyah....


Panassss...panasss...panasss.....lawak pun ada.kesian pun ada, bila auntie tegur yg lawak tu....sorg2 lap muka...bersabar betul akak2 wanita UMNO...memang saya salute bangat.....

Sekumpulan Wanita Umno mendapat ‘ceramah khas’ dari Annie Ooi Siew Lan atau nama popularnya, ‘Untie Bersih’ di depan Balai Polis Dang Wangi hari ini.

Annie bertindak demikian secara spontan semasa kumpulan Wanita Umno itu tiba di balai tersebut untuk membuat laporan polis berhubung himpunan menyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim, pada 9 Januari ini.

“Untuk apa kamu ada di sini? Kamu perjuangkan siapa? Kamu sepatutnya memperjuangkan mahasiswa yang di pukul (di UPSI) itu dan jangan bersubahat dengan mereka yang membuat ganas terhadap mahasiswa yang hanya berhimpun secara aman,” kata Annie.


Nasihat beliau itu bagaimanapun disambut Wanita Umno terbabit dengan menyatakan ‘mana ada mahasiswa di pukul, tidak ada, tidak ada’.

Manakala seseorang menyampuk dengan berkata ‘tengok videolah, video ada, ada bukti. Jangan jadi lembu’.
Ceramah ringkas Annie beberapa minit itu bagaimanapun tamat selepas wartawan mengerumuni beliau bersama kumpulan Wanita Umno terbabit.

Ketika ditemui wartawan, Annie bagaimanapun terkejut apabila diberitahu wanita Umno itu datang kerana mahu membuat laporan polis terhadap himpunan menyokong Anwar pada 9 Januari ini.

“Kes anak muda dipukul jauh lebih penting dari buat report itu. Sebagai wanita, mereka (Wanita Umno itu) sepatutnya memperjuangkan anak muda dan bukannya bersubahat dengan kerajaan sekarang yang berterusan menyekat kebebasan rakyat yang hanya berhimpun secara aman bagi menyuarakan pendapat,” tegasnya yang juga bekas guru.

Annie mula dikenali selepas beliau terlibat dalam himpunan Bersih di Kuala Lumpur pada 9 Julai lalu.
Beliau hadir di balai itu bagi memberi sokongan moral terhadap mahasiswa yang membuat laporan polis akibat dikasari dalam insiden yang berlaku di UPSI, baru-baru ini.

psst.....cute & tembam betul le set2 mama umno ni...




Baca Berita Penuh ..

Sunday, 1 January 2012

80,000 sertai Countdown 2012 kerajaan Selangor


Gandingan dua selebriti hebat dari latar belakang berbeza, penceramah bebas Ustaz Azhar Idrus bersama pelakon, pelawak dan pengacara, Zizan Raja Lawak berjaya menarik kehadiran kira-kira 80,000 orang ke Program Countdown 2012 di Dataran Kemerdekaan, Shah Alam, malam tadi.

Difahamkan, jumlah ini jauh lebih memberangsangkan berbanding jumlah kehadiran ke program "Karnival Sayangi Selangor" dan sambutan malam tahun baru anjuran kerajaan BN di I-City yang dianggarkan sekitar 5,000 sahaja, meskipun dirasmikan oleh Timbalan Perdana Menteri sendiri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.


http://adf.ly/4V1kK
VIDEO-Ustaz Azhar Idrus bersama Zizan Raja Lawak Bermain Gitar Pada Malam "Countdown 2012"

http://adf.ly/4V1sZ
VIDEO-Sekitar Program & Zizan berdiskusi dgn Ustaz Azhar Idrus

SOKONG TOK GURU

psst....Karnival sayangi selangor yg dianjur oleh umno harus ditukar kepada karnival hancurkan selangor atau karnival syok sendiri...heheheheh...







Baca Berita Penuh ..

Saturday, 31 December 2011

Gambar...Beza Sambutan Tahun Baru PR Vs BN..

Sham Kamikaze bersama Rakannya sedang membuat persembahan

Ustaz Azhar Bersama Zizan Raja Lawak..Dalam Program Tazkirah

Program Maksiat Anjuran UMNO "Bangsat"..DiMana ada Maksiat
 Di situ UMNO Sihat

olongan muda ditarbiyyah cara menyambut tahun baru
berkonsepkan Islam..Di mana Tempat Hidup Islam
 di Situ UMNO Tenggelam..

Tahniah Kerajaan Negeri Selangor kerana menganjurkan
sambutan Tahun Baru ke arah Islam..Jangan jadi seperti
UMNO,Program Maksiat sebagai matlamat kerana mereka
ini Parti Bangsattt..Hancusss UMNO... - From siasahkini

psst....Pakjib ngah garu kepala ker??


Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat