Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label mission impossible ghost protocol. Show all posts
Showing posts with label mission impossible ghost protocol. Show all posts

Tuesday, 20 December 2011

Gambar : - Ribuan Hadir di Rapat Rakyat Pulau Pinang...



Sedikit gambar untuk dikongsi bersama, gambar telah dirakamkan pada 18 Disember 2011, bertempat di Taman Senangan, Teluk Ayer Tawar, Butterworth dalam program Rapat Rakyat.





Perlu kita ketahui ini adalah kawasan yang dikuasai oleh UMNO/BN di Pulau Pinang, boleh dikatakan kubu kuat mereka..

Alhamdulillah.. perubahan mula kelihatan disini.. ribuan rakyat dari berbilang kaum telah hadir..saksikan dan kiralah sendiri berapa ramai yang hadir..


Video Ucapan Disini --------> Sini


Nampaknya orang-orang melayu tidak termakan dakyat dari kerajaan umno-bn, jika betul Lim Guan Eng itu rasis, anti melayu, nak hapus ketuanan melayu, nak halau melayu dari pulau pinang. kenapa masih ramai ribuan orang-orang melayu masih tetap setia kepada kerajaan negeri pulau pinang pimpinan Lim Guan Eng? ini sebagai petanda. rakyat tidak lagi mempercayai utusan malaysia dan tv3 suku, kerana...maklumat sebenar dan tulen boleh didapati di internet. janji jangan cari gambar sex pulak. 


p/s.....nanti ada cacai umno kata gambar tu semua photoshop....dan cakap sebenarnya itu program umngo.... Madey kata, zaman sekarang ni gambar orang boleh ditukar2 kepala...huhuhu...

Baca Berita Penuh ..

Monday, 28 November 2011

Salam Maal Hijrah


Perutusan Sempena Sambutan Maal Hijrah 143Yb. Dato' Tuan Guru Hj Harun Taib
Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat
Pertama-tamanya saya mengucapkan selamat menyambut tahun baru Hijriyyah 1433 kepada seluruh umat Islam khususnya para pendokong agama Allah s.w.t. Sambutan ini menandakan bermulanya tahun baru mengikut kalendar Islam yang dilihat semakin hari semakin dilupakan oleh umat Islam sendiri dek kerana terlalu mengagongkan kalendar barat berbanding kalendar sendiri.

Kalendar Islam diasaskan oleh Saidina Umar al-Khattab ketika menjadi Khalifah yang kedua dengan menjadikan tahun berlakunya hijrah Nabi Muhammad s.a.w. sebagai tahun pertama dalam Islam. Jelasnya, sambutan tahun baru ini adalah juga secara langsung menyambut ulangtahun penghijrahan Nabi Muhammad s.a.w dari kota Mekah ke kota Madinah.
Sambutan Maal Hijrah tidak akan bermakna jika sekadar kita mengingati penghijrahan Nabi tanpa mengetahui tujuan Nabi berhijrah. Hijrah Nabi Muhammad s.a.w. adalah untuk menegakkan sebuah negara Islam yang mendaulatkan hukum hakam Allah. Islam tidak cukup hanya menjadi amalan ritual semata-mata tetapi mesti berdaulat dan diamalkan dalam masyarakat dan negara tercinta.

Umat Islam hari ini hanya sekadar mengingati dan menyambut peristiwa Hijrah tetapi dalam masa yang sama negara yang mereka diami tidak mendaulatkan Islam yang menjadi sebab kepada Nabi berhijrah. Al-Quran dan As-Sunnah yang sepatutnya menjadi rujukan dan panduan kepada negara hanya tersimpan rapi dan menjadi dokumen sepi tanpa siapa yang memperduli. Pemerintah yang mengaku dirinya Islam menjadikan hawa nafsu sebagai tuhan dengan menolak untuk menjadi hamba Allah yang menguatkuasakan undang-undangnya.

PAS yang ditubuhkan adalah untuk membawa aspirasi Hijrah Nabi s.a.w. PAS bukan sekadar menyambut peristiwa penting ini tetapi juga memperjuangkan tujuan disebalik Hijrah tersebut. Perjuangan ini diwarisi dan diteruskan sebagai melaksanakan amanah yang diberikan agar Islam terus berdaulat dalam sebuah negara yang menerima hidayat.

Justeru, saya menyeru agar umat Islam tidak menjadi umpama seorang bapa yang menyambut kelahiran yang baru tetapi tidak mengetahui tanggungjawab dia yang sebenar terhadap bayi yang dianugerahkan kepadanya itu. Marilah kita menyambutnya dengan penuh kegembiraan dengan memikul amanah yang diberikan dengan sebaik-baiknya sebagai hamba 
Allah.

Kita bukan sahaja dikehendaki untuk menyambut awal hijrah ini sebagai memperingati peristiwa ini sebagaimana kita memperingati  tahun kelahiran kita. Tetapi menyambut peristiwa hijrah ini memberi makna bahawa kita mesti berusaha sedaya mungkin, hatta walaupun tersingkir daripada negara sendiri untuk kita berusaha supaya mendapat mencari sebuah tempat ataupun tanah subur yang boleh menyebarkan Islam melaluinya dan satu kawasan yang boleh memancar di dalamnya cahaya Islam.


Baca Berita Penuh ..

Saturday, 29 October 2011

Makkah Pada Masa Depan...


Future Makkah! itulah gambaran beberapa buah projek mega suluruh Saudi yang menelan belanja melebihi SR100 Trillion. Antaranya adalah Projek Pembinaan Hotel Mewah Abraj al-Bait berhampiran Masjidil Haram, projek penempatan mewah serba esklusif di Jabal Khandama & Jabal Omar, projek Makkah Metro Line, iaitu sistem aliran keretapi laju yang pertama seumpamannya, projek Jama’an Al Kenani iaitu penempatan moden untuk jemaah di Mina seluas 2-20 juta meter persegi untuk menampung 10 juta jemaah menelan belanja SR40 trillion, Projek 'Makkah Expansion & Shades' iaitu pembesaran ruang Masjidil Haram dan membina payung gergasi di atasnya dan sebuah pembinaan sebuah menara 'gila', sebuah menara paling tinggi didunia dimana ketinggiannya menyamai 4 kali ganda KLCC.

Semasa 14 Abad yang silam, Nabi Muhammad S.A.W telah mengungkapkan kejadian yang akan datang dalam sebuah hadis:
"Salah satu di antara tanda-tanda akhir zaman adalah perjalanan ibadah haji dilakukan untuk 'bertemasya', perniagaan, riya’ (pamer) atau mengemis."
“Akan tiba suatu masa di mana orang-orang kaya akan pergi haji untuk bertemasya, orang yang berpunya untuk kepentingan perniagaan, orang bijak untuk pamer dan orang miskin untuk mengemis”.
(Diriwayatkan oleh Anas r.a.)

Kingdom Tower, Jeddah. lihatlah ketinggaan menara ini. menakutkan! ketinggiannya adalah 4 kali ganda KLCC.


Iklan Google Adsene Youtubeku ''Mission Impossible Ghost Protocol New Video Scene''

psst : - Saya sokong pembangunan Mekah.. 
krn hotel2 selama ini, amat daif,kecik dan tiada safety... 
tetapi, pembangunan utk kemewahan tidak adil...
majoriti umat Islam pergi ke Mekah bukan golongan ultra kaya...hanya beser2 sahaja...kalau bab2 membazir ni...haa..umno dan rosmah suka...hehehe..

''Sesungguhnya Allah besar dan maha tinggi. kita sebagai hambanya..jangan berlaga dok tinggi2...suatu hari nanti kelak..kita dok kat dalam tanah jugak...:D

Baca Berita Penuh ..

Monday, 10 January 2011

BN : - Banyak Lagi Harga Barang Keperluan Tak Naik Ni!


 R-Rakyat Termiskin 

M-Menteri UMngok

1. Petrol ron95 dan ron97 
R- Baru naik rm 1.90. Kami tak puas, nak lagi petrol naik ke rm19 seliter ni. minyak ron97 tolong naikkan lagi ke rm 24ringgit seliter. kalau tak cukup lg, rm 72 seliter. mintak sangat naik secepat mungkin ye. Kami x sabar nak tuang minyak buat gi keje pagi esok. 

M- Boleh-boleh. kami akan menaikkan harga petrol MALAM NI JUGAK. jangan risau. Harga petrol dijamin akan dinaikkan supaya rakyat hidup selesa. 

2. Bawang
R- Kami mintak harga bawang dinaikkan lagi ke rm150 sekilo. klu rm6-7, skit sangat kenaikan tu. bawang2 klu boleh bagi la yang jenis buruk2 pun takpa, makcik2 felda tak kisah pun. lagi satu, kami mintak harga bawang merah, bawang putih, bawang kecik, bawang besar pun dinaikkan jugak. tak adil lak kalau 1 jenis bawang ja yang naik harga. sian kat bawang2 lain. 

M- Bekalan bawang dah sampai petang tadi. Bawang2 semuanya dijamin busuk2 belaka. Harga bawang, kami tak jamin naik atau pun tidak, tapi kalau rm150 sekilo tu, kira berpatutan jugak harga tu. buat sementara ni, minta rakyat tanam la bawang dulu ye. 

3. Gula
R- Ni laa barang yang kami tunggu2 kenaikannya. Kami mintak bekalan bekalan gula dihentikan dulu, sementara pmenunggu pengumuman kenaikan terbaru. Minta pemborong sorok la dulu gula kat mana2. Bawah stor, dalam lori, atas siling, tepi almari, atau kat belakang rumah pun boleh jugak. Kami harap kenaikan harga gula mencapai paras maksimum supaya tak ada rakyat yang mampu beli gula nanti. 

Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 28 December 2010

Mahfuz : - Bank Amerika arah pelabur keluar


AzrinRen : - Memang dah kerja orang melayu UMNO-BN...bak kata pepatah 'BIAR SAMA PUTIH MATA' sebelum kerajaan PR ambik alih. Itu memang perangai orang melayu dan mungkin juga saya jika tak disesatkan oleh nafsu...Siapakah yang menjahanamkan ekonomi negara Malaysia? UMNO-BN lah jawab nya.

 TEMERLOH, 28 Dis: Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar mendedahkan terdapat institusi kewangan dari Amerika Syarikat mengarahkan pelabur-pelabur dari negara itu mengalihkan perniagaan ke negara lain selepas isu penggantungan Ketua Pembangkang di parlimen Datuk Seri Anwar Ibrahim baru-baru ini.


Ahli Parlimen Pokok Sena itu menjelaskan, perkembangan tersebut berlaku akibat timbul krisis keyakinan terhadap pemerhati ekonomi luar negara kerana pertama kali berlaku dalam sejarah negara Komanwel ketua pembangkang digantung.

Berucap dalam satu majlis dialog isu semasa dengan ahli-ahli PAS Kawasan ini yang berlangsung di pejabat Perhubungan PAS Pahang di sini, Mahfuz berkata keadaan tersebut sudah tentulah merugikan negara dari aspek ekonomi.

“Saya diberitahu apabila Anwar Ibrahim bersama tiga orang ahli parlimen pembangkang digantung, sebuah bank di Amerika segera menasihatkan para pelabur Amerika yang berurusniaga di sini segera mengalih dana mereka ke negara lain.

“Ini pertama kali berlaku dalam sejarah negara Komanwel ketua pembangkang digantung dan mereka yang sentiasa memerhati perkembangan bimbang dengan kesan kestabilan politik dan kesannya akan dirasai nanti,” katanya.

Baca Berita Penuh ..

Sunday, 19 December 2010

Kitakah Orang Itu

video 
"Sudah menjadi lumrah kehidupan dunia hari ini, Ramai orang lebih berminat untuk melakukan perkara yang agak sia-sia dari melakukan amalan yang boleh menambahkan saham pahala. Setuju tak dengan pendapat saya??? Ok... Sekarang cuba kita perhatikan, bila kita diajak untuk melakukan amalan kebaikan pastinya ramai dari kita memerlukan masa yang agak lama untuk memikirkan sama ada mahu turut serta ataupun tidak. Lebih malang lagi kiranya ada yang mencipta berbagai alasan untuk membebaskan diri dari ajakan tersebut.

Baca Berita Penuh ..

Sunday, 21 November 2010

Hujan Air Batu Di Mekah 2010

Pada hari Khamis 18 Nov 2010 bersamaan 12 Zulhijjah yang lalu ,iaitu merupakan hari pertama, bagi sebahagian jemaah Haji meninggalkan Mina setelah bermalam, selama 2 malam dan melontar jamrah iaitu antara wajib haji berlaku fenomena luar biasa lagi iaitu turunnya hujan air batu di sana.





Perisitiwa hujan air batu di Mekah bukanlah kali pertama berlaku, beberapa tahun lalu pernah juga terjadi di sana. begitu juga dengan peristiwa banjir kilat. sering juga berlaku di sana. ada yang mengatakan tidak pelik di sana berlaku banjir kilat kerana di Mekah dan Madinah tiada sistem perparitan kerana di sana jarang berlaku hujan yang memerlukan sistem perparitan.
apapun, setiap kejadian yang dijadikan ada hikmahnya yang mana hanya Allah Mengetahuinya...Wallahualam...

psst : Teringat satu ketika dulu, masa kecik-kecik, aku tinggal kat perumahan tentera di sg besi. bapa aku seorang ATM dulu, jadi masa tu aku hairan apa yg bising-bising bedebuk kat atas bumbung umah aku, apabila aku keluar cek. fuyooo...ada hujan air batu!!! adusssss...hehehe pastu aku, mak aku dan maknyang aku kutip air batu tersebut untuk dijadikan bahan kajian..keh keh keh...hujan air batu tu taklah besar sangat,. ia sebesar sebiji guli ajo...tapi kalau kena tu takyah cerita la weii..hehehe...





Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat