Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label najib. Show all posts
Showing posts with label najib. Show all posts

Friday, 12 April 2013

PRU13 : RM28 Million Iklan Najib Di Youtube Membazir Dana Awam Mengenai Promosi Diri


Azrin Ren : Rakyat dapat br1m RM500, RM250...depa pulak dapat berapa...ce baca....selamat membaca...


Ng yen yen membelanjakan RM1.8 JUTA di facebook promosi, najib membelanjakan RM27, 968,000 pada youtube, "INI LEBIH BESAR DARIPADA THE PAGE RM1.8 JUTA FACEBOOK" Jika anda semua melawat youtube sekarang, anda akan melihat BN (NAJIB) iklan pada youtube halaman utama, i melihat iklan ini 3 hari kembali (2013/09/04) dan dijangka berada di sana untuk seluruh bulan (APR 2013). -www.youtube.com

Adakah anda tahu bahawa untuk membeli tempat iklan di halaman rumah utama youtube akan kos anda USD400, 000 (RM1, 216,000) sehari?,

(Jika anda tidak percaya saya google mencari sendiri usd375,000-USD400, 000) ini bukan fitnah ini fakta!

Setiap calon tidak dibenarkan untuk berbelanja lebih daripada RM 200,000 (parlimen) atau RM 100,000 (negeri) untuk berkempen di bawah Seksyen 19 Akta Kesalahan Pilihanraya, 1954. Ia telah dikatakan, bagaimanapun, bahawa Barisan Nasional mentadbir gabungan membelanjakan kira-kira RM1.5 bilion dalam pilihan raya umum 2004, jauh lebih daripada RM94, 300,000 yang dibenarkan di bawah peraturan (wikipedia).

 Berdasarkan penyelidikan (2012/11/04) saya, macai (UMNO / MIC) akan dibayar RM30-50 setiap orang untuk meletakkan Barisan Nasional dan BN bendera parti komponen di seluruh malaysia, saya telah melihat lebih 30 malay muda meletakkan BN bendera dan membuang PR bendera pada waktu malam di Lembah Côte (nurul izzah)

Sekarang anda tahu di mana BN membelanjakan wang cukai kita!, Mempromosikan dirinya sendiri kerana ini akan datang 13-GE!!

 Adakah anda tahu berapa ramai orang miskin yang kita boleh makan dengan RM28million!

Sila melakukan bahagian anda dan berkongsi keluar ini!, Mari semua malaysian tahu berapa banyak najib membazirkan dana awam kami untuk mempromosikan dirinya.

#UmnoBN terbukti sebuah kerajaan penyamun!


Baca Berita Penuh ..

Monday, 25 March 2013

Najib & Aziz Shamsuddin Dengan Esmail Kiram Antara Dalang Di Lahad Datu



Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim menuntut pihak berkuasa menyiasat bukti bergambar pertemuan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan Tan Sri Aziz Shamsuddin dengan Esmail Kiram, pimpinan Kesultanan Sulu.
“Ada bukti bergambar foto pertemuan dengan Aziz Shamsuddin, Menteri dan bekas Setiausaha politik Tun Dr Mahathir (Mohamad) yang terlibat dalam projek IC dan juga dengan Datuk Seri Najib.

“Patut ada siasatan rapi tentang hubungan mereka dengan pimpinan Umno. Tidak hanya menuding dan tohmah pemimpin pembangkang,” kata Anwar pada sidang media bersama Majlis Pimpinan KEADILAN Sabah di Hoytel Hyatt, hari ini.
Media semalam melaporkan pasukan keselamatan mengesahkan panglima tentera Sulu yang ditangkap di Semporna pada 23 Mac lalu ialah Datu Amir Bahar Hushin Kiram.

Amir Bahar anak kedua Esmail Kiram kini ditahan di bawah Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) (Sosma) 2012.
Polis semalam melaporkan, lelaki berusia lewat 40-an itu adalah Menteri Pertahanan Sulu yang bertindak sebagai panglima yang memberi arahan sejak pencerobohan di Lahad Datu 12 Februari lepas.

Kata Anwar, siasatan perlu dibuat kerana ia berkait dengan insiden keganasan di Lahad Datu dan projek IC yang memberi kesan terhadap keamanan di Sabah.

“Kenyataan Pakatan Rakyat jelas. Menyokong pasukan keselamatan. Tetapi kita mengingatkan, isu ini adalah isu nasional dan keselamatan negara dan tidak harus dipolitikkan,” katanya.

Gambar yang tersebar di internet dan media sosial sejak sebulan lalu menunjukkan pertemuan pemimpin Umno dengan waris Sultan Sulu yang menceroboh Lahad Datu sejak pertengahan Februari 2013.
Antara pemimpin Umno yang dirakam bersama Esmail Kiram adalah Aziz Shamsuddin, Najib Razak dan bekas Perdana Menteri, Tun Adbullah Ahmad Badawi.

#Anwar dalang pertemuan najib dan email kiran...kikiki...

Baca Berita Penuh ..

Saturday, 28 January 2012

BR1M : Tidak Ramai Orang Cina Memohon Kerana Bimbang ‘Manipulasi’



Masyarakat Cina di negeri ini diingatkan supaya tidak termakan dengan pujuk rayu dan ‘kata-kata manis’ pemimpin Umno yang cuba mengulangi peristiwa sebelum pilihanraya umum ke-10 pada tahun 1999.

Menurut Pengerusi DAP Kuala Terengganu, Ng Chai Hing, beberapa kenyataan yang dibuat oleh pemimpin Umno mutakhir ini cuba mengambil hati kaum Cina yang sudah jemu dengan sikap berpura-pura Umno.

“Pemimpin Umno cuba mengulangi ‘skrip’ sebelum pilihanraya 1999, cakap Perdana Menteri ketika itu kononnya menghargai sumbangan kaum Cina dalam pembangunan Negara,

“apabila orang Cina sokong MCA dan BN menang, pemimpin Umno kembali menuduh orang Cina dengan macam-macam fitnah,”ujarnya ketika ditemui.

Beliau berkata, pada tahun 1999 orang-orang Melayu marah kepada Umno kerana kes pemecatan Dato’ Seri Anwar Ibrahim dan tidak menyokong Umno dan Barisan Nasional (BN).

Tetapi undi orang Cina yang menyokong MCA menyebabkan Umno kembali berkuasa dan bertindak lebih rasis, perkauman dan amalan rasuah meningkat.

Oleh itu beliau mengingatkan supaya masyarakat Cina harus sedar tentang perkara ini dan menjadikan ia sebagai satu pengajaran.

“Masyarakat Cina mesti ingat, walaupun pelbagai program yang dibuat termasuk sambutan tahun baru secara besar-besaran dibuat, sebenarnya Umno cuba memancing undi untuk mengekalkan kuasanya,”jelasnya.

Menyentuh soal bantuan rakyat 1Malasia seanyak RM500 yang digembar gemburkan oleh pemimpin Umno masakini, beliau mendakwa tidak ramai orang Cina yang membuat permohonan untuk mendapatkan bantuan tersebut.

Beliau bekata, majoriti orang Cina yang berniaga bimbang permohonan melalui Jabatan Hasil Dalam Negeri itu akan dimanipulasi.

Namun begitu beliau berkata, tidak salah kepada orang yang benar-benar susah dan memerlukan untuk megambil bantuan tersebut kerana ia bukanlah wang MCA atau wang Umno.

Bahkan, katanya, rakyat berhak kerana wang tersebut adalah hasil kutipan cukai dari seluruh rakyat Malaysia.

psst....Kesiannnn UMNO, bertungkus lumus merangkak nakkan undi kaum cina.

Baca Berita Penuh ..

Wednesday, 25 January 2012

161 Pekerja Kilang Tempatan Diberhenti, Warga Asing Tidak.

Jawatankuasa Tenaga Kerja (JTK) diminta mengambil tindakan segera bagi menyelesaikan nasib dihadapi 161 pekerja tempatan sebuah kilang elektronik di Kawasan Perindustrian Nilai, di sini yang diberhentikan. Setiausaha Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC) Negeri Sembilan, Mohamed Dauzkaply Nor Ghazali berkata, sehingga kini, JTK seolah-olah mengambil sikap tunggu dan lihat.


 Sedangkan, katanya, mengikut undang-undang, mereka mempunyai kuasa untuk membuat keputusan atau tindakan dalam menyelesaikan masalah itu. “Sebelum ini, MTUC bersama pihak JTK dan wakil daripada kilang sudah pun mengadakan perbincangan tetapi saya kecewa kerana apa yang kita tuntut bagi membela nasib pekerja tempatan tidak dipersetujui. “JTK seolah-olah tidak menggunakan kuasa yang ada untuk menyelesaikan masalah ini yang dianggap mereka remeh.

 Masalah ini melibatkan nasib pekerja tempatan bukannya pekerja asing dan kemana lagi pekerja mahu mengadu kalau bukan dengan JTK,” katanya kepada Sinar Harian selepas pekerja terbabit sekali lagi membuat piket, semalam selepas tindakan sama dilakukan pada 20 Januari lalu. Semalam, mereka berjalan kaki sambil mengusung keranda sejauh 500 meter sehingga depan pintu utama kilang sambil melaungkan ‘di mana keadilan kami’ sebagai tanda protes . Mereka berbuat demikian selepas beberapa tuntutan dibuat kepada pihak pengurusan syarikat, terutama menggesa supaya menghentikan pekerja asing dan mengambil pekerja tempatan.

Menurut mereka, isu mereka mahu mengecilkan operasi tidak timbul kerana syarikat masih mampu membayar pekerja asing berbanding tempatan. Sementara itu, seorang bekas pekerja, Ahmad Kamal Affendi Shaari, 47, berkata, pekerja yang diberhentikan itu akan mengadakan piket secara berterusan, sehinggalah pihak pengurusan mengambil tindakan sewajarnya. “Kita akan adakan piket lagi bagi menunjukkan betapa seriusnya kami dalam menentang syarikat yang hanya mengutamakan pekerja asing berbanding tempatan.

“Sepatutnya syarikat perlu mengutamakan kami kerana kami ini adalah rakyat negara ini. Malah, sebahagian besar sudah bekerja lebih 10 tahun, tetapi malangnya syarikat membuat aniaya pula.

Azrin Ren : Mana baharom si rempit tu?? mai-mai...kasi hentam sama itu tokey kilang, dia sudah kasi zalim sama itu orang malaysia dan dia sudah kasi tempat untuk orang asing, lu sahaja boleh setel ini kes. sebab lu adalah seorang manusia paling samseng dimalaysia ni. mai-mai sebelum terlambat. lu superhero kami. lu bawak geng-geng tingkatan 4 lu tu dan yang baru lepas SPM tu kasi bawak sama untuk tolong lu, bawak tiang bendera, kerusi dan buluh. mai-mai sekarang juga tolong bangsa lu yang kena tindas tu.

psst...Ada teloq ka??

Baca Berita Penuh ..

Wednesday, 18 January 2012

Azwan Ali Dah Bertaubat Atau Terpaksa.


Hai..macam2 dunia sekarang, kesian jugak azrin tengok masalah keluarga diorang. oleh sebab seorang menimbulkan masalah, jahanam semua binasa jatuh maruah keluarga diorang, kerana seorang gilakan wang dan pemfitnah semua rosak bagaikan dimakan anai-anai. bersabarlah azwan ali. selagi ada  fitnah selagi sang penguasa tidak berhenti memfitnah dan menjahanamkan bangsa selagi itulah malaysia diambang huru-hara.

''Dalam sidang media bersama dengan adiknya Umi Hafilda Ali, Azwan Ali turut melafazkan sumpah tidak akan menghina dan mengaibkan mana-mana pihak termasuk ahli keluarga beliau.
"Wallahi, Wabillahi, Watallahi, saya Mohd Azwan bin Ali melafazkan sumpah dengan nama Allah tidak akan menghina, mengeji dan mengaibkan serangan peribadi yang mungkin membawa fitnah kepada Ummi Hafilda.
"Saya hamba Allah yang lemah tidak lari dari melakukan kesilapan bersandarkan hasutan daripada sesetengah pihak," kata Azwan Ali.

Azwan Ali sebelum ini telah mengkritik beberapa Pemimpin UMNO termasuklah menyelar tindakan Umi Hafilda yang terus menerus membuat dakwaan perilaku yang dikatakan sumbang mengenai Azmin Ali dan isterinya Shamsidar Taharin.

 Azwan dalam sidang media yang sama, Negara bakal kehilangan seorang pengkritik hebat yang menentang usaha Umi Hafilda membongkar perilaku salah seorang adik beradik mereka iaitu Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali setelah beliau mengambil keputusan untuk berbaik semula demi menjaga maruah keluarga.''
(from siasahkini)

psst...Semoga seseorang itu kembali ke pangkal jalan dan berhenti menjahanam kaum kerabat, kecuali azwan dan azmin.

Baca Berita Penuh ..

Saturday, 14 January 2012

102 Ahli PAS Palsu Sertai UMNO...


Seramai 102 anggota Palsu PAS Kampung Kerdas Gombak bertindak keluar parti dan menyertai Umno selepas tidak berpuas hati dengan kepimpinan PAS. 

Kumpulan itu yang diwakili Mohd Jais Ismail menyerahkan borang untuk menyertai Umno kepada Ketua Umno Bahagian Gombak Abdul Rahim Kamarudin dalam satu majlis di sini, Sabtu.

Baca Berita Penuh ..

Friday, 13 January 2012

Anwar Tak Risau Mereka Merayu Atau Tidak


Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak risau sama ada pihak pendakwa membuat rayuan atau tidak berhubung pembebasannya daripada pertuduhan liwat.

Sambil menegaskan bahawa rayuan itu bukan urusannya, Anwar yang juga ketua umum PKR berkata, beliau tahu bahawa ia diperuntukkan dalam undang-undang dan perlembagaan.

Anwar yang baru pulang dari lawatan ke India dan Turki, juga berharap tidak akan ada campurtangan jika Peguam Negara membuat rayuan.

Beliau disambut oleh ratusan orang yang berhimpun di Masjid Kampung Baru di Kuala Lumpur ketika beliau hadir untuk solat Jumaat.

Anwar telah dibebaskan daripada tuduhan meliwat bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan di kondominium Desa Damansara pada 26 Jun 2008.

Dalam penghakimannya, Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur Datuk Zabidin Mohd Diah berkata mahkamah tidak dapat menerima bukti DNA yang dikemukakan

Bapa Saiful, Azlan Md Lazim, telah menggesa pihak pendakwaan supaya merayu terhadap keputusan mahkamah itu bagi menjaga maruah anak dan keluarganya.

Ketua Peguam Cara II, Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden yang mengetuai pasukan pendakwaan, telah membayangkan Rabu lalu, bahawa beliau akan mengesyorkan mengemukakan rayuan.

Bagaimanapun, ketua Bahagian Perbicaraan dan Rayuan Pejabat Peguam Negara, Kamaluddin Md Said, berkata bahagian itu belum mengkaji syor Yusof itu.

Azrin Ren : Anwar tak risau tetapi yang risau adalah saiful pungkoq dan UMNONYA, kesian...bapak pula dok sokong anaknya untuk terus pedajalkan orang. memang mata duitan manusia jenis macam saifu dan bapaknya. bapak boret anak rintik, kaki kencing kuat penipu calit kiwi kat dahi kononya nak tunjuk alim. porahh..ingat kami papagomo? ingat kami lembu? ingat kamu generasi mesin taip? ingat kami shahrizat cuti 3 minggu? nak tipu budak-budak belum tentu budak-budak percaya tau tidak.

Syabas dari seri anwar ibrahim, kalau takut jangan soal tentang perjuangan termasuk diri saya sendiri. biar mereka takut asalkan jangan anwar yg takut, biar mampos saiful pungkoq dan UMNO terus meroyan. biar mereka meroyan kat dunia jangan pulak di akhirat. sekian...

psst...Azrin Ren tak hipokrikk....

Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 10 January 2012

Bob Kuman Masuk PAS...


Sudah lebih seminggu sambutan tahun baru 2012 yang diadakan di Dataran Shah Alam meninggalkan satu fenomena yang hebat. Sambutan meriah yang turut dihadiri oleh artis-artis yang 'jiwa' mereka dekat bersama gerakan Islam. Rupa-rupanya masih ramai lagi artis-artis di luar sana yang ingin bersama-sama dalam gerakan Islam ini. Walaupun menjalani kehidupan yang serba-serbi menyeronokkan - sentiasa bersosial dan berhibur. Namun apabila mereka kembali ke rumah dan berfikir, ramai di antara mereka yang merasakan ada kekosongan dalam diri mereka. Antara artis yang mengkagumi Ust Azhar Idrus adalah Bob Kuman.

Bob Kuman atau nama sebenarnya Husni Mohd Rawi memperolehi nombor telefon Ust Azhar Idrus daripada Zizan dan telah menghubunginya baru-baru ini ketika berada di dalam hospital. Mengakui telah mengikuti siri kuliah dan ceramah Ust Azhar Idrus melalui internet sejak setahun yang lalu, akhirnya beliau berjaya bercakap dan berbual dengan Ust Azhar Idrus sendiri.

Di dalam perbualannya itu, Bob menyampaikan hasrat hati ingin berada bersama-sama dalam gerakan dalam Islam tetapi sentiasa ada halangan. Lebih menarik lagi, beliau turut memaklumkan bahawa bapanya sendiri merupakan penyokong kuat PAS suatu ketika dahulu dan pernah di rumah mereka menjadi markaz PAS.


Bapa Bob Kuman, Hj Mohd Rawi merupakan penyokong kuat PAS

Berdasarkan sambutan dan sokongan yang diterima oleh Ust Azhar Idrus daripada kalangan artis, Ust Azhar telah menyeru kepada orang ramai supaya berdoa kepada Allah, semoga membuka hati orang-orang hiburan seperti ini supaya peminat-peminat mereka akan turut mengikuti jejak langkah mereka (artis) yang ingin mendekati kepada Islam.

Azrin Ren : Alhamdulillah, semakin ramai artis sedar dan berniat untuk mengikut ke landasan yg sebenar, hanyalah artis pentingkan duniawi sahaja yg akan join umno. semoga lebih ramai lagi artis-artis akan bersama PAS iaitu sebuah parti seangkatan PKR, DAP didalam pakatan rakyat. mahasiswa, peguam, penjawat awam, pelajar dari luar negara semuanya sudah pun mengubah arah untuk menyokong Pakatan Rakyat. ayuh kuburkan umno, jangan kita pentingkan diri sendiri dan juga duniawi kerana menyokong umno, kita harus menjadi manusia yg saling bantu membantu dan bersatu untuk membawa keamanan negara yg bernama malaysia. 

Kerjasama itu adalah amalan yang saling bertukar ganti, sekali kita meminta tolong dia sekali lagi dia meminta tolong kita, melihat kepada keperluan kita dan keperluan orang yang bekerjasama. Saya berpendapat bentuk kerjasama ini perlu mengalami perubahan dan lebih optimis. Hal ini kerana tahaluf itu adalah berkait dengan dua belah pihak. kita perlu memahami isu mememinta bantuan dan isu memberi bantuan. Sekiranya kita memahami kedua-dua isu ini, mudahlah kita memahami konsep tahaluf ini.

psst....Blogger-Blogger UMNO bila nak masuk PR???



Baca Berita Penuh ..

Atlantuya Menangan Semasa Dibunuh Dan Di C4kan...


Episod sensasi pembunuhan Penterjemah berbangsa Mongolia kelihatan seperti telah berakhir.

Penutupan kes itu awal minggu ini oleh Peguam Negara gara-gara tuduhan memberikan kenyataan palsu oleh penyiasat persendirian yang telah membelit PM Najib Razak terhadap kes pembunuhan penterjemah berbangsa Mongolia Altantuya Sharibuu dalam tahun 2006 sebenarnya telah membiarkan seorang yang rapat dengan PM terlepas daripada tuduhan membunuh.
Penutupan kes itu dilihat sebagai penulisan bab terakhir dalam satu kes pembunuhan sensasi dalam riwayat 1 Malaysia, yang melibatkan satu kematian yang menggerunkan, konspirasi peringkat tertinggi, dipercayai melibatkan lebih daripada 100 juta Euro rasuah dan satu pendakwaan yang dilihat sebagai pentas palsu untuk menjauhkan pendakwa sejauh yang mungkin daripada melibatkan Najib sebagai TPM dan isterinya Rosmah Mansur dalam kes tersebut.

Penyiasat Persendirian, P Balasubramaniam, diambil bekerja pada tahun 2006 oleh Abdul Razak Baginda, seorang sahabat karib Najib yang berperanan sebagi seorang penganlisis pertahanan daripada Malaysian Strategic Research Centre , untuk menjauhkan Altantuya daripada Baginda kerana dia (razak Baginda) telah meninggalkan perempuan Mongolia itu. Altantuya menuntut bayaran upah sebanyak USD$500,000 kerana peranannya sebagai penterjemah dalam transaksi kapal selam Pranchis kepada Malaysia. Satu pasukan pendakwaan Peranchis masih menyiasat kes penjualan kapal selam kepada Malaysia dan mencari sama ada rasuah juga dibayar kepada ahli politik Perancis dan Malaysia.

Pada Julai 2008, semasa perbicaraan yang membosankan itu berjalan, P. Balasubramaniam mengeluarkan akuan bersumpah menuduh Najib pada masa itu TPM terlibat dalam pembunuhan itu, sebagai cara untuk menarik balik seluruh kandungan akuan bersumpah pertama tersebut maka satu akuan bersumpah lain (kedua/palsu) telah dibuat oleh P. Balasubramaniam secara ugutan.(Note: Both declarations can be found here).
Peguam P. Balasubramaniam, Americk Sidhu, mengutuk penutupan kes itu, mengatakan jika kenyataan yang kononnya palsu itu disiasat secara menyeluruh oleh polis, maka ia akan membantu kita untuk membuat kesimpulan bahawa orang yang rapat dengan Najib adalah terlibat dalam pembunuhan itu.

Menteri Undang-undang Nazri Aziz, dalam jawapan bertulisnya di Parlimen, mengatakan kes tersebut ditutup sebab P. Balasuramaniam telah memberikan dua akuan bersumpah yang bercanggah antara satu sama lain, oleh itu, kedua-dua akuan bersumpah itu tidak menjejaskan perbicaraan terhadap dua orang pengawal peribadi Najib dan Abdul Razak Baginda, yang berakhir dalam bulan April 2009 selepas 159 hari perbicaraan dimana pengawal-pengawal peribadi itu telah dijatuhi hukuman gantung sampai mati. Mereka merayu hukuman, dengan prasangka yang tinggi bahawa mereka akan diberi kebebasan sebagai balasan tidak mendedahkan siapa yang mengarahkan mereka membunuh Altantuya.

"walaupun ada percanggahan antara kedua-dua akaun bersumpah itu, percanggahan itu tidak menjejaskan keputusan perbicaraan pembunuhan Altantuya", kata Nazri."Lebih-lebih lagi, individu tersebut(Balasubramaniam) masih berada di luar negara." Tambah Nazri keputusan untuk menutup kes itu dibuat selepas di atas pertimbangan yang berhati-hati berdasarkan keputusan penyiasatan polis dan keterangan saksi-saksi.

Walaupun kedua-dua pengawal peribadi itu disabitkan bersalah, Baginda dilepaskan dalam keadaan tanpa membuat apa-apa pembelaan. Dia kemudian tergesa-gesa meninggalkan Malaysia ke England, sehingga sekarang. Seorang daripada pengawal peribadi itu dalam kenyatan beramarannya mengatakan dia diambil bertugas membunuh Altantuya dengan upah RM 100,000. Tetapi kenyataan tersebut tidak timbul dalam mahkamah sepanjang perbicaraan. Tidak diketahui siapa yang mengarahkan pembunuhan dan siapa pula yang akan membayar upah tersebut.

Altantuya 27 tahun adalah penterjemah dalam sesetengah fasa pembelian kapal selam scorpene yang bernilai berbilion ringgit,( yang masuk ke dalam syarikat Razak Baginda sahaja sebanyak €114 dalam bentuk bayaran rundingan ) telah ditembak di kepala dan mayatnya telah diletupkan dengan bahan peledak dalam hutan tebal dekat pinggir bandar Shah Alam. Sebelum dia mati dia beritahu P. SBalasubramaniam yang dia dijanjikan bayaran sebanyak US$500,000 kerana membantu transaksi kapal selam tersebut.


Dalam kenyataan beramaran pengawal peribadi itu, sewaktu Altantuya hampir dibunuh , dia mengatakan kepada pembunuhnya yang dia sedang mengandung dan minta dikasihani supaya tidak dibunuh.Ini menimbulkan spekulasi mengapa mayatnya dimusnahkan dengan C4. adakah tindakan itu untuk menghapuskan bukti DNA siapa yang ada dalam janin dalam rahim Altantuya. 
(yang lain terjemahlah sendiri)
...........................................................................................................
The episode of a sensational killing of a Mongolian translator appears to be about finished

The closing of a case earlier this week by Malaysia's attorney general over allegedly false statements by a private investigator that tied Prime Minister Najib Tun Razak to the 2006 murder of Mongolian translator Altantuya Shaariibuu literally lets unknown persons close to the prime minister get away with murder.

The closure of the case appears to write the final chapter in one of Malaysia's most sensational murder cases, one involving a gruesome death, intrigue in high places, more than 100 million euros in alleged bribes and a trial that appeared to be rigged to keep prosecutors as far as possible away from Najib, then the deputy prime minister, and his wife, Rosmah Mansor.

Klik ''Berita Sambungan'' Untuk Berita Penuh.

Baca Berita Penuh ..

Sunday, 8 January 2012

Ribuan Mula Banjiri Luar Mahkamah Untum Memberi Sokongan Kepada DSAI


Keputusan perbicaraan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang didakwa meliwat bekas pembantu peribadinya akan dibuat oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini selepas pendengaran 87 hari mulai tahun 2008.

Anwar didakwa meliwat pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan di Kondominium Desa Damansara pada 26 Jun 2008 dan menghadapi hukuman penjara sehingga 20 tahun jika didapati bersalah.
Beliau menafikan tuduhan itu dan ia sebagai satu konspirasi politik untuk memusnahkan kerjaya politiknya dan juga peluang Pakatan Rakyat bagi menumbangkan BN pada pilihan raya umum akan datang.
Seawal jam 5 pagi, penyokongnya mula berkumpul di tempat letak kereta perkarangan Kompleks Mahkamah Jalan Duta, Kuala Lumpur, walaupun ketika itu hujan renyai-renyai bagi menunjukkan sokongan mereka.




Lebih ramai juga dijangka akan tiba sebelum keputusan perbicaraan liwat II yang membabitkan ketua pembangkang itu diumumkan hari ini.

Tidak kurang juga tedapat puluhan kenderaan polis dan anggotanya yang dikerahkan bagi memantau keadaan di situ.


Penyokong yang hadir itu antara lain membawa sepanduk yang tertera perkataan "Rakyat Hakim Negara" dan "Tolak Fitnah, Lawan Konspirasi".

Mereka juga memakai kain lberwarna biru dengan tertera perkataan "Keadilan" dan kain lilit hijau dengan perkataan "Hidup Anwar".

LAPORAN LANGSUNG
7.40am: Belum ada tanda-tanda kumpulan Pekida atau PERKASA berada di Masjid Wilayah Persekutuan, tempat sepatutnya mereka berkumpul.

Malah kumpulan yang banyak berada di sekitar masjid adalah kumpulan pro-Anwar yang sekarang sedang berpusu-pusu keluar ke kawasan parkir mahkamah.
7.36am: Setiausaha agung DAP yang juga adalah Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng juga hadir. Selain itu kelihatan juga pemimpun lain seperti Tian Chua, Rafifi Ramli dan S Sivarasa.
7.30am: Jumlah penyokong di luar mahkamah semakin ramai. Dianggarkan sekitar dua ribu yang hadir. Kelihatan juga beberapa ahli parlimen Pakatan Rakyat yang mula tiba. 
7.19am:  Dua buah kenderaan van polis mengambil tempat di ruang parkir Masjid Wilayah Persekutuan yang mulai dipenuhi kenderaan.
Van ambulans turut mengambil tempat di dalam kawasan masjid.
7.12 am: Di Masjid Wilayah Persekutuan, tempat PERKASA dan sekutunya mengadakan perhimpunan kelihatan seorang penceramah sedang menyampaikan kuliah subuh.



Tidak kelihatan pemimpin PERKASA atau Pekida setakat ini di dalam ruang solat utama masjid. Situasi dalam masjid lengang, kecuali kira-kira 30 jamaah sedang mendengar kuliah subuh. 
7.01 am: Ketua Srikandi PKR Siti Aishah Ismail memberitahu para penyokong bahawa smua plakad selain "Bebaskan Anwar 901 dibenarkan di bawa masuk ke tempat berhimpun.

Orang ramai ketika ini kelihatan berpusu-pusu masuk ke kawasan berhimpun sambil mengucapkan salam kepada pegawai polis yang mengawal di hadapan pintu masuk.

Jumlah kenderaan polis itu termasuk;
21 trak polis
1 meriam air
33 van
1 mobile command post
3 bas yang membawa anggota polis
4 Landrovers Light Strike Force 
7.00 am: Antara penyokong hadir termasuk dari Dapsy, ABU, Jingga 13, PKR dan ahli PAS.
psst....Pakjib ngan kakmah buat apa kat afrika tu???

Baca Berita Penuh ..

Amanat Anwar : Ribuan banjiri ibu negara...


Amanat Anwar : Ribuan banjiri ibu negara...

Ditemani pemimpin tertinggi pembangkang, dianggarkan 5,000 memenuhi padang Kelab Sultan Sulaiman bagi menunjukkan sokongan kepada Anwar yang dituduh meliwat bekas pembantunya Saiful Bukhari Azlan.

Malah, keadaan sesak menyebabkan ada yang terpaksa duduk di anak tangga bangunan berkenaan untuk tidak melepaskan peluang menatap wajah pemimpin kesayangan mereka -- yang menghadapi kemungkinan dihukum penjara.

Jumlah kehadiran yang besar didorong juga dengan kemasukan penyokong daripada luar yang mula memenuhi Kuala Lumpur sejak awal petang tadi untuk menghadiri perhimpunan besar di Kompleks Mahkamah Jalan Duta pada jam 7 pagi esok.

Sokongan itu menyebabkan Anwar yang juga ketua Umum PKR memberikan ucapan penuh semangat, sekali gus dilihat pasrah akan kemungkinan yang bakal dihadapinya esok.


Sambil berseloroh, Anwar berkata, sekiranya Pakatan menang dalam pilihan raya umum akan datang dan membentuk kerajaan, beliau yakin akan dibebaskan.

"Malam ini kita menang, selamatlah saya, apa susah sangat," katanya disambut tepukan dan sorakan gemuruh daripada orang ramai.

Pada saat-saat terakhir menjelang keputusan yang dinanti-nantikan esok, Anwar mendedahkan anggota keluarganya meluahkan kebimbangan beliau dipukul seperti dalam perbicaraan kes liwat pertama yang melibatkannya sebelum ini.

Bagaimanapun, Anwar berkata, beliau menjawab perkara tersebut "tidak mungkin berlaku" lagi.

Ucapannya juga turut diiringi dengan ucapan takbir, reformasi dan lawan slogan popular pembangkang "lawan tetap lawan".

Turut hadir berceramah Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu, Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar dan Tian Chua, Ketua Pemuda PKR Shamsul Iskandar Md Akin dan Sasterawan Negara Datuk A Samad Said.

Anwar dan puluhan pemimpin PKR sebelum ini giat menjelajah ke seluruh negara bagi menggerakkan sokongan terhadap perhimpunan "Bebas Anwar 901" esok. -mk

Ribuan juga bersama Anwar di padang Kelab Sultan Sulaiman




Ketua Pembangkang yang juga ahli parlimen Permatang Pauh, Anwar Ibrahim sedang berucap di hadapan lebih LAPAN RIBU hadirin dan rakyat yang bersama bersolidariti dengan pimpinan Pakatan Rakyat di perkarangan dan padang Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Baru di ibu negara.

Anwar yang kelihatan berbaju kemeja putih dikawal ketat oleh sekumpulan pengawal peribadi yang ditugaskan khas menjaga keselamatannya susulan daripada insiden yang berlaku ke atas pengawal peribadinya yang mengiringi isterinya, Dr Wan Azizah Wan Ismail di Cherok Tok Kun, Permatang Pauh, malam tadi.

Ribuan rakyat turun membanjiri padang sejak seawal jam 7 malam untuk menantikan ketibaan Anwar yang disambut oleh pemimpin Pakatan Rakyat yang turut mengadakan acara "Grand Final" di Kampung Pandan yang terletak lebih kurang enam kilometer dari Kampung Baru.

Dalam ucapannya, Anwar jelas sama sekali tidak gentar dengan penguasa zalim yang mahu memenjarakannya kerana perjuangannya bukan terbatas dari dalam penjara tetapi apabila rakyat sudah bangun menentang kezaliman, rejim Mesir yang diketuai bekas presiden Hosni Mubarak yang kuat pun boleh dikalahkan.

Tambahnya lagi, kekuatan sebenar dirinya adalah dari dalaman yang teguh berpaksikan keimanan dan perjuangannya bak membujur lalu melintang patah, sekali mara tidak akan undur.

Terdahulu, Anwar menyertai ratusan jamaah lain menunaikan solat hajat di kediamannya di Bukit Segambut yang diketuai bekas Mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Md Hashim Yahya.

Jom tonton video klik SINI

psst....Habislah muyiddin...Pakjib nak buat taik kat lu.....Macam mahathir buat taik kat musa hitam waktu peristiwa memali dulu...

Baca Berita Penuh ..

Permulaan Live @ Kelab Sultan Sulaiman - Last Road tour 901


Kehadiran seperti biasa amat memberangsangkan.. 

 Azrin dapat maklumat dari wakil disana..

Teruskan perjuangan menentang kazaliman dan ketidakadilan terhadap Dato Seri Anwar Ibrahim.

PM telah meninggalkan tanahair untuk sambutan ANC di Africa....apakah rakyat tidak memahami situasi keputusan kes DSAI pada hari esok??......style madeyjuga...bila mana ader sesuatu kes panas yg mengaitkan namernyer cepat-cepat mereka hilangkan dari tanahair agar rakyat tidak menuduh dia bersengkokol kononnyer.....walaupun kehadiran dia tidak perlu sangat pun...tgk hari nie hanyer nak raikan ulangtahu dasar aparteid dihapuskan pd 1994 dulu.

psst....Pakjib bila nak balik?? dah botak ke belum???

Baca Berita Penuh ..

Saturday, 7 January 2012

Anwar Didapati Bersalah, Dijatuhi Hukuman Dan Dibenar Ikat Jamin…


Mengulas mengenai keputusan mahkamah pada 9 Januari, Anwar turut melihat perkembangan itu akan memihak kepada Pakatan Rakyat.

Malah ada di kalangan penyokong dan pemimpin Pakatan Rakyat yang berpendapat mereka akan meraih sokongan lebih besar "cukup untuk mengambil alih Putrajaya" sekiranya mahkamah memutuskan untuk memenjarakan Anwar, kata ahli parlimen Permatang Pauh itu lagi.

Keadaan Yang Amat Menarik

Satu keadaan yang amat menarik telah berlaku semasa temubual Anwar dengan Malaysiakini. Setelah diberikan rentetan perkara yang akan berlaku dalam seminggu ini, seseorang akan berfikir bahawa Ketua Umum Keadilan, Anwar Ibrahim akan kehabisan perkara yang boleh diperkatakan.

Dengan mengenakan pakaian “classy stripe suit” yang amat meyakinkan semasa pertemuan dengan Malaysiakini untuk temuduga semalam, Anwar langsung tidak menunjukkan kegelisahan, bahkan beliau menunjukkan keyakinan yang amat tinggi, hampir tidak sedikit pun merasakan bahang keputusan perbicaraan liwat yang akan dihantar pada hari Isnin nanti.

Dengan meminta secawan kopi dari pembantu beliau, manusia yang berusia 64 tahun itu hanya mengeluh tentang rasa "sedikit mengantuk" pada masa itu, dan seterusnya menambah bahawa ini bukanlah disebabkan berterusan berceramah di seluruh negara.

Anwar bagaimanapun terus membuka bicara dengan menceritakan telatah anak lelaki tunggalnya, Ehsan, yang kini berada di dalam negara untuk menghadiri majlis perkahwinan kakaknya.

Ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim amat jarang bercerita mengenai anak lelaki beliau, Ehsan yang kini menuntut di peringkat sarjana di sebuah universiti di Amerika Syarikat.

Dengan berjenaka, Anwar mengambil peluang itu untuk menceritakan mengenai Ehsan yang telah dijadikan sebagai modal untuk menyerang beliau berhubung perbicaraan kes Liwat 2 yang bakal diputuskan minggu depan.

"Awal-awal pagi lagi anaknya itu sudah mengajaknya untuk bersenam", kata Anwar yang mengharungi jadual sibuk saban hari sehingga beliau terpaksa pulang ke rumah pada jam dua pagi.

Ketulenan Perjuangan Anwar Ibrahim

Jika kita berfikir sejenak… bagaimana jikalau kita sendiri berada di dalam kedudukan Anwar Ibrahim… tentunya menggelupur perasaan hidup tak tentu arah dalam masa seminggu ini.

Tapi, bagi seorang pejuang tulen, tidak ada apa-apa yang perlu digusarkan…. Masuk penjara, bagi Anwar tidak mengapa… kerana inilah harga perjuangan yang perlu dilalui untuk menyedarkan Rakyat betapa perlunya Rakyat di negara ini melakukan perubahan.

Kegusaran Anwar ialah apabila Rakyat membutakan mata, memekakkan telinga bila berhadapan dengan masalah-masalah yang dihadapi rakyat seperti harga barang naik, kos kehidupan memeritkan seluruh keluarga kita, wang rakyat dikhianati oleh pemimpin korup dan akhirnya Rakyat Malaysia berterusan ditipu oleh Umno dan Barisan nasional demi kepentingan politik dan kuasa mereka.

Kalau nak disabitkan kesalahan yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim… dari dulu lagi puak-puak pemimpin UmnoBn akan mengorek selagi boleh semua penyelewengan Anwar sejak beliau memasuki Umno pada tahun 1982.

Tetapi TIDAK ADA SATU PUN tuduhan penyelewengan yang didedahkan atau dibuktikan semenjak beliau dipecat pada 2 September 1998.

Kalau ada seinci tanah yang diambil oleh Anwar, sudah pasti tuduhan akan dibongkarkan… Jika ada satu penyelewengan kewangan berlaku semasa beliau Menteri Kewangan selama 8 tahun, sudah pasti beliau sudah lama didakwa di mahkamah. Kalau ada satu pembongkaran mengenai beliau memiliki rumah Jutaan Ringgit, sudah tentu Anwar senasib Khir Toyo…

SEKS

Sebab itu Anwar dituduh dengan tuduhan yang membabitkan seks sejak dari zaman Fitnah Mahathir hingga ke zaman Fitnah 2 Najib. Sebab isu seks ini membuka selera mata dan telinga kebanyakan rakyat di dunia ini…

Isu seks ini tidak perlu menunjukkan bukti… apabila diperkatakan orang tentang seks… adrenalin manusia akan meningkat… dan orang mudah percaya… terutamanya orang Islam yang tiada pegangan AlQuran yang tidak takut memfitnah sesama manusia tanpa 4 orang saksi yang adil…

Sebab itu kes Fitnah 2 ini hanya membabitkan “kata-kata” Saiful sahaja sebagai bukti pendakwaan tanpa bukti berdokumentasi yang kukuh untuk mendakwa. Mereka hanya mencipta persepsi dari ayat-ayat yang diperkatakan oleh Saiful, yang boleh memesongkan pemikiran manusia yang tiada pegangan agama Islam dan AlQuran.

Dengan keadaan dan tanggapan orang ramai yang berlaku sekarang ini, maka Najib, Umno dan Bn akan “menitahkan” bahawa Anwar didapati bersalah, dikenakan hukuman dan dibenarkan ikat jamin, kerana Anwar tidak boleh dimasukkan ke penjara kerana peristiwa dan kebangkitan Rakyat tahun 1998 akan berulang.

Inikah yang akan berlaku??? Kerana Najib sudah tidak sanggup untuk menghadapi kehilangan pengundi atas pagar orang-orang Melayu, dan dalam masa yang sama Pakatan Rakyat akan terbantut dalam tindakan seterusnya…

Adakah ini ‘Checkmate’ untuk Anwar atau ‘Checkmate’ untuk Najib …?!!!

psst...Pakjib nak gi afrika buat apo tu?? nak lari ker?? kekekke....jangan balik2 terus botak sudah laaa...

<br />bebas 901<br />

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat