Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label najib rosmah. Show all posts
Showing posts with label najib rosmah. Show all posts

Sunday, 22 January 2012

Senarai Salahlaku UMNO


1. PKFZ RM12bill
 2. Submarine commission RM500mil
 3. Sime Darby RM964mil
 4. Paya Indah Westland RM88mil
 5. Posmalaysia (transmile) RM230mil lost
 6. Eurocopter deal RM1bil wasted?
 7. Terengganu Stadium Collapsed RM292mil
 8. MRR2 repair cost RM70mil
 9. Maybank Overpaid BII RM4bil
 10. Tourism -NYY kickback RM10mil
 11. 3 paintings bought by MAS—————– RM 1.5M
 12. Overpayment by Sport Ministry————- RM 8.4M
 13. London 's white elephant sports complex —- RM 70M
 14. MRR2 Repairs—————————— RM 70M
 15. MATRADE repairs ————————– RM 120M
 16. Cost of new plane used by PM————– RM 200M
 17. InventQ irrecoverable debt —————- RM 228M
 18. Compensation for killing crooked bridge —– RM 257M
 20. Lost in selling Augusta ——————— RM 510M
 21. Worth of AP given out in a year ———— RM 1.8B
 22. Submarines (future Muzium Negara artifacts)- RM 4.1B
 23. PSC Naval dockyard ———————— RM 6.75B
 24. The Bank Bumiputra twin scandals in the early 1980s saw US$1
 billion loss (RM3.2 billion in 2008 ringgit)
 25. The Maminco attempt to corner the world tin market in the 1980s
 is believed to have cost some US$500 million. (RM1.6 billion)
 26. Betting in foreign exchange futures cost Bank Negara Malaysia
 RM30 billion in the 1990s.
 27. Perwaja Steel resulted in losses of US$800 million (RM2.56 billion).
 28. Use of RM10 billion public funds in the Valuecap Sdn. Bhd.
 operation to shore up the stock market
 29. Banking scandal of RM700 million losses in Bank Islam
 30. The sale of M.V. Agusta by Proton for one Euro making a loss of
 €75.99 million (RM 348 million)
 Same as No:20?

Klik ''Berita Sambungan Yok'' untuk berita penuh

Baca Berita Penuh ..

Thursday, 12 January 2012

3000 Warga Jerman Mengucap Dua Kalimah Syahadah


Ketika rakyat beberapa negara Islam menjadi murtad, fasiq dan zindiq, rakyat dari negara bukan Islam pula berbondong-bondong memeluki Agama Islam untuk menjadi Muslim Sejati.

sebagaimana...
kita sedang perhatikan...
ummat eropah makin ramai kembali pada Islam.
sedang ummat di timur...makin jauh daripada Islam. bahkan murtad!!

apakah Islam sebenarnya...bangkit di eropah???
dan bukannya di sebelah kita???
 apakah Rasulullah saw menunjukkan timur itu..hakikatnya di eropah dan bukannya di sini??? 

cabar fikiran sendiri.

psst...Politik menentang UMNO tetap diteruskan..hari ni amik tau hal lain pula....kekekeke...pakjib botaki harus bertaubat!!!

Baca Berita Penuh ..

Monday, 9 January 2012

Pembebasan Anwar : Mahathir dah beli tiket ....?


Anwar Ibrahim di bebaskan semasa PaKjib berada di angkasaraya menuju Kuala Lumpur dari Afrika Selatan.Tidak dapat dibayangkan bagaimana kepulangan Pakjib sebaik menjejak kaki di bumi Malaysia sekiranya Anwar di hantar ke Penjara Sungai Buloh. Barangkali kapalterbang yang membawa Pakjib terpaksa berpatah balik ke Afrika Selatan akibat tidak dapat mendarat kerana bantahan rakyat di lapangan terbang.Pelbagai lapisan rakyat menyambut gembira pembebasan Anwar sehinggakan MB Kelantan TG Nik Aziz berpuasa sunat kesyukuran.

Pembebasan Anwar amat bermakna bagi rakyat yang cintakan keadilan. Ianya satu langkah ke depan daripada 1000 langkah menuju Putrajaya. Perjalanan masih jauh lagi.

Banyak lagi kerja yang belum selesai untuk membersihkan sistem keadilan dan kehakiman negara ini.

Kes Anwar ini "menyangkut" beberapa individu. Antaranya :
1) Penggunaan wang zakat oleh Menteri Jamil Khir.
2) Pendakwaan ke atas Saiful atas tuduhan palsu.
3) Pemecatan Hasan Ali dari PAS kerana ulasan kes ini.


Apapun, barangkali Mahathirlah agaknya manusia yang paling kecewa dengan pembebasan Anwar. Mahathir masih tidak lena tidur bahkan dalam tidurnya diganggu mimpi-mimpi yang menggerunkan seperti melihat Hosni Mubarak di usung turun naik masuk mahkamah. Itu belum lagi kisah nasib Marcos dan Suharto.

Barangkali Mahathir juga teringat ramai "kawan-kawan" nya sudah tiada seperti Hakim Hacks, Hakim Ariffin Jaka dan AG Mokhtar.

Apakah Mahathir tidak sedar lagi keadaan sekelilingnya ? Adakah Mahathir belum sedar lagi mengapa Tuhan masih memberinya peluang untuk hidup ?"

psst...Mahathir dok sibuk pasal anwar sampai nak beridat pun tak sempat....

Baca Berita Penuh ..

Sunday, 13 November 2011

TEORI BIG BANG Hanya Dongengan..!!


"Diciptakan malaikat dari cahaya, diciptakan jin dari nyalaan api dan diciptakan Adam (manusia) dari apa yang telah dijelaskan kepada kalian."

Dikeluarkan oleh Muslim dalam Shahihnya, hadis no: 2996 (Kitab al-Zuhd wa al-Raqa’iq, Bab hadis-hadis yang pelbagai).

Dan sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia (Adam) dari tanah liat yang kering, yang berasal dari tanah kental yang berubah warna dan baunya. Dan jin pula, Kami jadikan dia sebelum itu dari angin api yang panasnya menyerap ke liang bulu roma. Dan (ingatkanlah peristiwa)
ketika Tuhanmu berfirman kepada malaikat:“Sesungguhnya Aku hendak menciptakan manusia dari tanah liat yang kering, yang berasal dari tanah kental yang berubah warna dan baunya.”
[al-Hijr 15:26-28]

Asal kejadian haiwan dan tumbuhan pula ialah dari air..

"Tidakkah orang kafir mengetahui bahawa langit dan bumi adalah keduanya bertaut, lalu Kami belahkan keduanya? Kami jadikan tiap-tiap yang hidup dari air.Tidakkah mereka percaya?" [Al-Anbiya' : 30]

"Dan Allah menciptakan tiap-tiap haiwan yang bergerak itu dari air maka sebahagian di antara mereka menjalar atas perutnya, dan sebahagian di antaranya berjalan dengan dua kaki, dan sebahagian lagi berjalan dengan empat kaki. Allah menciptakan apa sahaja yang Ia kehendaki (selain dari yang tersebut), kerana sesungguhnya Allah Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu." [An-Nur : 45 ]

p/s: Teori Big bang hanya dongengan.. macam juga teori evolusi darwin.. ianya hanya hayalan sains yg tak berpijak di bumi nyata.. danbertujuan menyesatkan manusia..

psst : - Kalau dok puji snagat justin bieber tu..pi la jilat kaki dia ek...

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat