Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label online. Show all posts
Showing posts with label online. Show all posts

Wednesday, 9 February 2011

Doraemon : - Keterhutangan Kewangan Serius!!!


 Apa maknanya? hampir semua dari kita berhutang ketika membeli rumah, berhutang ketika membeli kereta, berhutang ketika hendak belajar atau menghantar anak2 belajar, berhutang membeli itu ini dengan kad kredit. hutang-hutang yang menimbun ini telah mencipta bunga yang tinggi. bunga ini ditampung pula dengan proses cetakan wang kertas yang baru untuk melangsaikan hutang-hutang dari bunga tadi. Kesannya ialah wang baru mencuri nilai wang lama dlm pasaran menyebabkan nilai wang RM menjadi rendah. Lebih banyak wang kertas diperlukan untuk membeli barang2 dan perkhidmatan yang terhad, menjadikan harga barang tadi naik mendadak. Inilah inflasi!

Jadi tidaklah menghairankan kenapa kerajaan sentiasa menaikkan harga barangan keperluan. Sebabnya ialah mereka telah mencetak wang baru yang banyak dan kita kena menggunakannya untuk menambahkan kantung pihak2 bank yang kesemuanya adalah kroni pemerintah. lihatlah kalau barangan itu dikatakan dikawal, harganya sentiasa naik dan naik tetapi barangan yg tidak dikawal contohnya komputer dan telefon bimbit, harganya sentiasa saja turun.

Baca Berita Penuh ..

Sunday, 6 February 2011

Gelombang Merah : - Pemuda Kelantan Tolak Gelombang Penipu

 Gelombang Merah Yang Sebenar Tunggu Nak Pukoi Orang

PAS berpandangan harapan Datuk Seri Mustafa Mohamed yang hendak memikat 400,000 orang muda hanya angan-angan mat jenin sahaja. Orang muda Kelantan adalah generasi yang sedar dan bermaklumat. Mereka anti penindasan, diskriminasi dan penyelewengan. Orang muda Kelantan tidak boleh terima slogan Umno hendak membela Kelantan, sedangkan Umno perlu membela rakyat negeri lain yang berada di bawah pemerintahan Umno yang tertinggal jauh dari segi kuasa membeli dan memiliki hartanah

400,000 orang muda Kelantan bukan hidup di dalam gua yang tidak tahu perkembangan dunia. Orang muda  Kelantan yang terkenal sebagai golongan terpelajar dan memenuhi kerusi di pusat pengajian tinggi di dalam atau luar negeri. Mereka menguasai ketua jabatan di Putrajaya. Ini petanda rakyat Kelantan, cerdik dan berjaya dalam pelajaran dan kerjaya.

Baca Berita Penuh ..

Revolusi MESIR : - MOSSAD Mula Menjalankankan Operasi Dajjalnya


 Seperti yang dijangka, Israel mula memainkan peranan untuk melindungi Regim Hosni Mubarak daripada jatuh d itangan rakyat. Operasi pertamanya, meletupkan saluran gas di utara Semenanjung Sinai.

Matlamatnya untuk memburukkan golongan anti Mubarak. Kita tengok dengan pantas dan segera pihak kerajaan menyalahkan golongan penentang regim.

Umum mengetahui dahulunya Israel pernah menduduki Semenanjung Sinai sehinggalah mereka menyerah kembali kepada Mesir dalam Perjanjian Damai Camp David 1978.

Untuk melakukan sabotaj amat mudah buat Israel melalui MOSSAD kerana mereka pernah menduduki tempat berkenaan dan tahu segala lokasi rahsia. Tujuan letupan adalah untuk mengalih perhatian rakyat terhadap Regim Mubarak.

Mesir mempunyai simpanan gas asli sebanyak 1.7 trilion meter padu dan yang ke 18 terbesar di dunia.

Baca Berita Penuh ..

Wednesday, 2 February 2011

Revolusi Mesir : - Apa kesudahannya?

Wallahua’lam,

Itulah jawapan yang paling tepat. Namun, segalanya mungkin. Apa yang kita semua mahu adalah tiada lagi rusuhan, disamping bertukarnya pucuk pimpinan. Apa yang telah berlaku di Palestin dan Iraq, akhirnya rakyat sesama rakyat bertelagah. Di Mesir, bibit kearah itu, sudah tercetus, bila penyokong dan penentang Husni yang tak Mubarak itu dah bertempur. Nauzubillah. Isunya sekarang,

Masih ada manusia yang buta, entah kerana apa sehinggakan ‘ Husni yang sudah tidak Mubarak’  itu hendak dipertahankannya lagi. 

Dari satu sudut, itulah ujian buat sang manusia yang beriman. Adakalanya, orang mempersoalkan, mengapa sesama negara, sesama agama, sesama kaum hendak bertelagah? Sahabat-sahabat sekalian, apa nak hairan ! hatta orang Islam sekalipun, ianya adalah satu realiti kehidupan. Islam adalah agama yang benar. Tapi kedapatan sang manusia yang bernama Muslim telah mencorakkan Islam dengan acuannya sendiri.

Sebab itu, kedapatan manusia yang merasakan dia berada di dalam dilema. Bak kata pepatah

Nak diluah mati bapak, nak ditelan mati anak

Apa susah, sokong je yang hak, tolak saja yang batil. Melainkan, ada sang manusia yang masih teringatkan periuk nasinya, hartanya dan dunianya

Sahabat-sahabat sekalian, yang benar telah jelas, barangsiapa menegakkan kebenaran, Allah akan meredhainya, sekalipun dipandang hina disisi manusia.

Justeru, krisis bumi kinanah, adalah pertembungan antara hak dengan yang batil. Sudah pasti yang hak akan memperolehi haknya suatu hari nanti, kalau tidak hari ini. Jawapan kepada kesudahannya , Sesungguhnya, kemenangan hampir tiba. Walau apapun berlaku, kiranya terkorban biarlah shahid hendaknya, kalau menang biarlah benar disisinya.


psst : - EL-BARADEI jugak pro-yahudi dan pro-barat sama macam hosni mubarak al murtabak hehehe...jangan lantik dia jadi pemimpin. nanti negara mesir dalam diam-diam akan menjadi sebahagian wilayah negara israel. EL-BARADEI tu anak didikan APCO yahudi macam UMNO. ''kami ingin pertahankan Islam!!! yahudi barat jangan ganggu agama kami!!! jangan bogel anak-nak kami!!! jangan bukak aurat anak-anak, artis-artis kami macam seperti di malaysia!!!jangan berbikini anak-anak dan artis-artis kami seperti kat malaysia!!! jangan sesatkan kami!!! APCO jangan ganggu kami!!! jangan jadikan anak-anak Islam kami kaki judi, kaki arak, kaki maksiat dan kaki fitnah sebagaimana yang telah berlaku sikap-sikap pemimpin yang tamak kuasa!!! APCO yahudi barat berambus kau dari muka bumi islam kami termasuk dari malaysia!!! jangan ajar umno jadi kaki kencing, kaki tembrang, kaki fitnah, kaki penyamun!!!''jangan perbanyak cerai berai pasangan Islam kami yang ingin membina umat Allah!!!''

Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 25 January 2011

Doraemon : - UMNO Nak Sekat Kebebasan Internet!!!



psst : Lepas saman ekor, naik harga, cukai astro, lepas ni nak sekat kebebasan internet pulak, buatlah umnobongok kalau nak undi rakyat semakin berkurangan. nampak sangat umnobongok ni penakut sebab ramai-ramai rakyat dibandar-bandar dan berpelajaran tinggi tak layan tv3 suku, rtm dan utusan meloya. mereka lebih suka mencari maklumat sebenar di internet. tu sebab rating utusan menurun amat berbeza dari dahulu.

Langkah terbaru Kementerian Dalam Negeri (KDN) untuk memperluaskan penguatkuasaan merangkumi ruang maya Internet hari ini menerima bantahan keras daripada golongan pendukung kebebasan media.
Kesatuan Wartawan Kebangsaan (NUJ) menyuarakan rasa bimbang dan kesal dengan tindakan KDN yang ingin meminda Akta Penerbitan dan Pencetakan 1984 (PPPA) untuk terus mengawal kebebasan media di negara ini.

Presidennya, Hata Wahari berkata ia satu "usaha ke kebelakang" yang akan menghalang aliran maklumat kepada masyarakat dan seterusnya memundurkan Malaysia.

Beliau mengulas tindakan KDN untuk meminda akta tersebut supaya meliputi media dalam talian dan juga pengenalan satu garispanduan baru berkaitan kesalahan hasutan di ruang maya Internet.

"Sehubungan itu NUJ Malaysia meminta KDN agar menghentikan segala usaha untuk meminda PPPA bagi tujuan mengawal kandungan Internet termasuk laman berita, blog dan Facebook.

"Sebaliknya NUJ Malaysia menuntut agar KDN melakukan pindaan bagi memberikan kebebasan kepada media cetak untuk beroperasi dengan lebih bebas," kata Hata lagi dalam satu kenyataan hari ini.

Tambahnya, kerajaan juga perlu menghapuskan ketetapan kepada pengusaha media supaya memperbaharui permit akhbar setiap tahun dan memberikan kebenaran kepada mana-mana pihak untuk menerbitkan akhbar berkenaan tanpa permit KDN.

'Bantahan akan lebih meluas'

Baca Berita Penuh ..

Wartawan : - Karam VS Perkosa UMNO


psst : - Selamat Tahun Baru 2011 

Naik sampan sambil menjerit 

Melayu macam ni macam Mat-mat Rempit 

Welcome To The UMNO World of Version Adnan Sempit 

(...tak Pasal-pasal Pasal Aku Kena Belanja Satu Kedai Mamak.... bantai laa Labu... ) 

hehe hee hee... 

sekian dari saya, Karam Singh Walia melaporkan untuk TV3 suku

KARAM SINGH WALIA KENA TENGKING DENGAN BUDAK2 AYAM - PERKASA UMNO
Smile

hoiiii Karam Singh Wali.... padan laaa muka kau... sokong sangat UMNO dan TV3... sampai lupa "The Basic of Journalists"....
hehe heee.....

aku tak boleh lupa masa dia kutuk dengan sindiran pedas.... PAS/DAP/PKR tahun PRU 2004....
kau cakap macam2 tentang kami.... Kami Pembangkang Yang Tidak Etika.. Tak Ada Morale... Tidak Ada Budi bahasa.....
hehe heee..
padan laa muka kau....

Life is A Circle.... mana UMNO yang kau sayang sangat tuh... Karam...
KARAM SINGH WALIA ... KARAM DENGAN BOT BOT NYA...
Smile
hehe heee

ANOTHER PRODUCT MADE FROM UMNO, PERKASA & 1-MALAYSIA...

Smile... hhee heee...

PLEASE DO THE STRATEGIC THINKING.... DO WE NEED ANOTHER HISTORY OF ZIMBABWEA....

...please reads or google the Zimbabwea Modern History - dated 1996 - 2008...

Pada 28 Dis 2010 - Karam Singh Walia TV3 - Diugut dan mahu dipukul....

To Karam Singh Walia and All Sikhs Malaysian... JOIN US TO FIGHT THE BASTARD UMNO, THE EVIL PERKASA AND THE FANATIC ULTRA MALAYS....

THEY SOON WILL DESTROY MALAYSIA AS ZIMBABWEAN(s) DID.... 

Baca Berita Penuh ..

Friday, 21 January 2011

Penamaan Calon : - PR Terus Disokong


 
Kalau mereka semua ni pengundi layak dun TENANG. Confirm BN Bungkus!!
                Itupun Kalau Bantuan Undi POS Dan Bantuan Dari SPR Sebagai Nyawa BN!! 

 Terima Kasih Kepada Wakil Saya Dari Tenang. 

Baca Berita Penuh ..

Doraemon : - PBS Tolak Cadangan SPR

  
TAWAU, 21 Jan. - Parti Bersatu Sabah (PBS) menolak cadangan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) untuk memperkenalkan sistem undi proksi bagi membolehkan pengundi berdaftar yang tidak dapat hadir mengundi, diwakili seseorang yang layak.

Presiden PBS Tan Sri Joseph Pairin Kitingan berkata, sistem berkenaan bertentangan dengan sistem demokrasi yang diamalkan di negara ini dan jika dilaksanakan akan menimbulkan perdebatan tidak berkesudahan mengenai kredibiliti SPR sendiri.

"Kita selalu diingatkan bahawa dalam sistem demokrasi, hak mengundi kita sebagai pengundi berdaftar untuk menentukan satu-satu kerajaan adalah hak kita yang amat penting. Jadi cadangan membolehkan seseorang mengundi untuk pihak orang lain bercanggah sama sekali dengan sistem demokrasi.

"Bagi saya ini (sistem proksi) akan lebih mengelirukan lagi dan akan menjadi satu perkara yang tidak meningkatkan kepercayaan terhadap sistem demokrasi kita dan sebab itu saya harap cadangan ini tidak diadakan,” katanya. - Bernama


Baca Berita Penuh ..

Thursday, 20 January 2011

Doraemon : - UMNO Penderhaka!! Mana Perkasam??

 Pembangkang Selangor akan hadir ke sidang tergempar dewan undangan negeri pada Isnin namun tidak akan menyokong usul pindaan perlembagaan negeri yang akan dibentangkan oleh kerajaan negeri. <----- [ Amboi amboi amboi...tengok pembaca sekalian!! siapa yg penderhaka sebenarnya? lepas 24hb.nanti confirm tahu siapa penderhaka sebenarnya...
BN SELANGOR MENOLAK KEMBALIKAN KUASA SULTAN..........
Pembangkang Selangor akan hadir ke sidang tergempar dewan undangan negeri pada Isnin namun tidak akan menyokong usul pindaan perlembagaan negeri yang akan dibentangkan oleh kerajaan negeri.. Hujah.......Sultan telah memperkenankan usul tersebut dibentang...Mari kita tunggu apa tindakan wakil rakyat BN...Beranikah BN menolak usul tersebut? Masihkan diingati macam mana PM Mahathir menggubal perlembagaan Malaysia dengan memusatkan kuasa kepada kerajaan persekutuan?

Baca Berita Penuh ..

Monday, 10 January 2011

BN : - Banyak Lagi Harga Barang Keperluan Tak Naik Ni!


 R-Rakyat Termiskin 

M-Menteri UMngok

1. Petrol ron95 dan ron97 
R- Baru naik rm 1.90. Kami tak puas, nak lagi petrol naik ke rm19 seliter ni. minyak ron97 tolong naikkan lagi ke rm 24ringgit seliter. kalau tak cukup lg, rm 72 seliter. mintak sangat naik secepat mungkin ye. Kami x sabar nak tuang minyak buat gi keje pagi esok. 

M- Boleh-boleh. kami akan menaikkan harga petrol MALAM NI JUGAK. jangan risau. Harga petrol dijamin akan dinaikkan supaya rakyat hidup selesa. 

2. Bawang
R- Kami mintak harga bawang dinaikkan lagi ke rm150 sekilo. klu rm6-7, skit sangat kenaikan tu. bawang2 klu boleh bagi la yang jenis buruk2 pun takpa, makcik2 felda tak kisah pun. lagi satu, kami mintak harga bawang merah, bawang putih, bawang kecik, bawang besar pun dinaikkan jugak. tak adil lak kalau 1 jenis bawang ja yang naik harga. sian kat bawang2 lain. 

M- Bekalan bawang dah sampai petang tadi. Bawang2 semuanya dijamin busuk2 belaka. Harga bawang, kami tak jamin naik atau pun tidak, tapi kalau rm150 sekilo tu, kira berpatutan jugak harga tu. buat sementara ni, minta rakyat tanam la bawang dulu ye. 

3. Gula
R- Ni laa barang yang kami tunggu2 kenaikannya. Kami mintak bekalan bekalan gula dihentikan dulu, sementara pmenunggu pengumuman kenaikan terbaru. Minta pemborong sorok la dulu gula kat mana2. Bawah stor, dalam lori, atas siling, tepi almari, atau kat belakang rumah pun boleh jugak. Kami harap kenaikan harga gula mencapai paras maksimum supaya tak ada rakyat yang mampu beli gula nanti. 

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat