Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label pakatan rakyat. Show all posts
Showing posts with label pakatan rakyat. Show all posts

Thursday, 18 April 2013

PANAS!!! Dap Diharamkan, PAS DAN PKR Sedia Beri Jalan Kepada DAP Untuk Bertanding!!!



Berikutan pengharaman oleh salah satu dari jentera Barisan Nasional, iaitu ROSmah
 terhadap DAP, hari ini DAP Malaysia telah mengisytiharkan untuk bertanding atas 
tiket PAS dan PKR.


 bercakap kepada ajensi berita fakap EP hari ini, DAP berkata dengan pengharaman ini,
''akan lebih mudahlah rakyat akan memastikan BN Tumbang pada 5 may ini'',

 keputusan ini lagi berat kesannya, BN akan gali kubur yang lagi besar untuknya,
penggunaan lambang PKR atau PAS menunjukkan betapa ERATnya kerjasama
 antara DAP dan rakan seperjuangannya untuk SELAMATkan malaysia dari 
kerajaan LANUN Barisan Nasional.

psikologi ini akan menghantui jiwa raga BN yang memang tiada kerjasama di antara 
mereka malahan sedang bergaduh berebut kerusi, kerana umum tahu kini boikot dan 
sabotaj parti BN sedang panas di perkatakan bilamana ramai calon calon umno, mic, mca,
 gerakan tidak di calonkan oleh Najib Razak, dan sedia bertanding atas tiket BEBAS!

 malah mereka cuba menguasai orang lain, rakyat akan manipulasi isu ini, satu lagi isu besar 
untuk Pakatan Rakyat.

 kami tim erapasca juga mengucapkan tahniah pada ROSmah kerana menjadi salah satu dari 
JENTERA Barisan Nasional yang bakal di rombak jika Pakatan Rakyat ke Putrajaya,
 bagi membersihkan sistem yang sangat KORUP dalam kerajaan malaysia.

Pakatan Rakyat jangan terpedaya kata-kata manis pengerusi SPR ini. hari ini dia kata YA!, selepas penamaan calon atau kemenangan Pakatan Rakyat nanti dia akan kata TIDAK!. Jadi DAP harus ambil jalan selamat untuk terus bertanding menggunakan logo PAS atau PKR. Tengok muka pengerusi tu pun gua dah tahu, Muka penakut, pencium tangan rosmah. teloq takdak!

#Muahh muahh muahhh...



Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 9 April 2013

PRU13 : Salahuddin Yakin Mampu Sumbang 12 Kerusi Parlimen Joor Kepada Pakatan Rakyat!



Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub yakin boleh menyumbang 12 kerusi Parlimen dari Johor bagi membolehkan Pakatan Rakyat (PR) mengambil alih pentadbiran kerajaan pusat pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Katanya, keyakinan itu dapat dilihat berdasarkan penerimaan rakyat di negeri itu dalam beberapa perjumpaan PR dan ceramah Pas yang mendapat sambutan yang hangat.

"... tugas yang besar ini dikatakan BN sebagai gali kubur, tapi saya anggap ia satu amanah yang perlu disanjung tinggi," katanya yang akan bertanding di Pulai.

Walaupun banyak pihak menyifatkan keputusan beliau bertanding di kubu kuat BN itu sebagai 'bunuh diri', namun ramai kenalannya termasuk sanak-saudara mengalu-alukan kepulangan beliau ke negeri kelahirannya.

"Rakan-rakan Cina dan India saya di sana buat alumni sambut keputusan saya untuk bertanding di Johor.

"... malah mereka juga banyak membantu saya membuat persiapan kempen nanti termasuk beri sumbangan perabot, bendera, buluh dan kayu," katanya.

Dalam pada itu, Lajnah Guaman Pas Pusat akan meletakkan peguam di setiap kawasan yang ditandingi Pas bagi membantu melancarkan proses PRU13.

Menurut Setiausaha Lajnah Guaman itu, Abang Ahmad Kardee Abang Masagus, 95 peratus barisan peguam itu terdiri daripada anak muda dan profesional bagi membantu calon Pas bertanding.

"Meraka akan ditempatkan di bilik gerakan dan lapangan kempen.

"...tujuan kami untuk memastikan PRU13 menurut batas perundangan. Kami menolak sebarang huru-hara, aktiviti tidak bermoral dan akan memastikan pilihan raya berlangsung aman," katanya.

Hari ini Pas mengumumkan lapan calon kerusi Parlimen.

Selain Salahuddin, nama lain ialah Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang (Marang), Mohamad Sabu (Pendang), Datuk Paduka Husam Musa (Putrajaya), Datuk Mahfuz Omar (Pokok Sena)

Salahuddin Ayub (Pulai), Datuk Fauzi Shaari (Larut), Datuk Raja Kamarul Bahrin Raja Ahmad Shah (Kuala Terengganu) dan Wan Aishah Wan Ariffin (Jempol).

#Pakatan Rakyat hampir sudah siap menyenarai calon bertanding, BN bila lagi?

Gambar Siri Ceramah Lim Kit Siang Di Gelang Patah, Umno Celaka Cakap Dalam 30-60 Orang Ja....


Baca Berita Penuh ..

Monday, 26 December 2011

PRU13 : - UmNo-Bn Mula Larikan Fail-Fail....


*{Proses Mengalihkan Fail Sudah Bermula}*

PRU13 semakin menghampiri, bila-bila masa sahaja Perdana Menteri boleh membubarkan parlimen. Angin ketakutan sudah bertiup kencang bahawa umno-bn akan tumbang di Malaysia setelah 54 tahun berkuasa.

 Pemerhati kami dibeberapa kementerian dan anak syarikat milik kerajaan Pusat melaporkan terdapat aliran keluar fail-fail dan proses memutihkan dokumen bagi memastikan aktiviti menelan wang dan harta rakyat sejak puluhan tahun oleh para pemimpin umno-bn.

 Aktiviti ini lebih ketara disyarikat-syarikat milik kerajaan Pusat kerana semasa kebobrokan mereka telah menyebabkan berbilion ringgit mengalir masuk ke poket para pemimpin umno-bn.

Suasana panik juga semakin meresahkan individu-individu lantikan politik yang kebanyakannya tidak mempunyai kelayakan apa-apa tetapi diletakkan dijawatan-jawatan profesional melalui "sahabat-sahabat".

 Ketakutan pada bayang-bayang sendiri tidak dapat dilindung lagi, dan semakin ramai sudah menyamar "neutral" dan tidak berparti untuk menyelamatkan diri, sedangkan sebelum ini merekalah raja. Tapi lantikan politik umno-bn dalam kementerian dan GLC senang diketahui kerana, hampir 100% lantikan sejak merdeka adalah lantikan adik beradik dan kawan-kawan dalam parti.



psst....Ada tak madey kutty makan nasi macam ni???

Baca Berita Penuh ..

Monday, 31 October 2011

Palestine accepted as full member of UNESCO

Betul ke ni? apa2 pun..amerika memang aku dah tau...memang no punyer...:D

Negara Palestin telah berjaya mendapat sokongan penuh dari 8 buah negara anggota Majlis Keselamatan PBB untuk merealisasikan impian Palestin menganggotai Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB). Negara Palestin cuma memerlukan 1 undi sahaja lagi untuk membuatkan ia menang dalam resolusi PBB "Perbentukan Negara Palestin Yang Merdeka". Bercakap kepada media, Menteri Luar Palestin, Riyad al-Maliki berkata beliau telah menerima jaminan daripada 2 buah negara yang menganggotai PBB iaitu negara Nigeria dan Gabon bahawa mereka akan mengundi "ya" untuk negara Palestin.

“8 buah negara yang menganggotai PBB telah menyokong resolusi negara Palestin. Kami sedang bekerja keras untuk mendapatkan undian yang ke-9 dan ke-10. Negara Palestin sudah mendapat jaminan undian "ya" dari negara Lubnan, Russia, China, India, Afrika Selatan, Brazil, Nigeria dan Gabon.Kami juga sedang berusaha untuk mendapatkan undi dari negara Bosnia, Colombia dan Portugal,” kata Riyad al-Maliki.

Riyad al-Maliki dijadualkan akan melawat negara Bosnia manakala Mahmoud Abbas akan melawat negara Colombia, Portugal, Honduras dan Republik Dominica dalam Oktober tahun 2011


''4 N*''

Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 11 October 2011

6% Tax


Pada 8 September 2011 yang lalu Malaysiakini telah menyiarkan satu laporan yang mengatakan ‘Berkuatkuasa 15 Sept, pembelian prepaid, top ups, prepaid starter/SIM packs untuk semua pembekal system telekomunisasi akan dikenakan cukai perkhidmatan sebanyak 6% oleh Kerajaan.’

Dan berita tersebut telah membangkitkan kemarahan banyak pihak antaranya ialah Ketua Pemuda UMNO sendiri iaitu Menantu Pak Lah, Khairy Jamaluddin.

Selang sehari kemudian bagi menunjukkan keprihatinannya kepada rakyat dengan selamba Najib telah berbohong dengan mengatakan keputusan itu diambil sendiri oleh syarikat telekomunikasi bukan dengan kelulusan kerajaan.

Berikutan itu Najib telah meminta syarikat telekomunikasi supaya mengkaji semula keputusan mengenakan cukai perkhidmatan sebanyak 6.0 peratus kepada pengguna ke atas produk tambah nilai dan pek permulaan kerana keputusan itu kini dilihat membebankan rakyat.

Bagi menjayakan sandiwara Najib tersebut syarikat-syarikat telekomunikasi telah menangguhkan hasrat tersebut.

Najib dikatakan berbohong kononnya tidak tahu menahu akan kenaikkan itu kerana Kerajaan umno-bn telah menetapkan cukai tersebut di dalam Budget yang dibentangkannya sendiri pada 15 Oktober 2010.. sila lihat budget tersebut di (SINI)

Nampaknya pentadbiran Najib masih tidak berputus asa untuk mengenakan cukai 6% tersebut keatas rakyat Malaysia (Ahli UMNO dikecualikan kot?)

Setelah gagal untuk menyusahkan rakyat yang menggunakan perkhidmatan Digi, Celcom, Maxis, dan Umobile dengan tax atau cukai perkhidmatan sebanyak 6%, Najib telah mengubah sasarannya.

Mulai 1 Januari 2012 cukai tersebut akan dikenakan terhadap semua pengguna perkhidmatan TM, Unifi, dan Streamyx.. err.. Ahli UMNO dikecualikan.

Dengarkan pengesahan dari Operator TMnet sendiri…. 

 

psst : - Kenaikan caj 6% disebabkan olih rakyat bukan pemimpin BN..Dah rakyat bodoo pi lantik penyamun jaga negara sapa suruh. 

Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 4 October 2011

Yahudi Libya Pulang Ke Rumah Selepas Buangan 44-Tahun...!

Kelihatan puak2 yahudi bergembira dapat pulang semula ke Libya setelah 44 tahun diusir oleh Gadafi... Sikit lagi.. Libya pula jadi negara yahudi....



   
Adakah kepulangan mereka ini dibantu sepenuhnya oleh puak syiah? dan didokong oleh NATO. tentera NTC Libya sendiri mendapat latihan kepakaran dari agen MOSSAD yg turut bersama dlm serangan, serangan udara dan senjata dari NATO, digerakkan oleh militia Syiah...dan disokong oleh kerajaan2 dan media masa PRO-YAHUDI termasuklah suratkhabo U.Meloya, B. Hairan dan lain2. 
 Kesian pada pejuang Palastine, Kerajaan Libya antara penyumbang terbesar dana kemanusiaan dan senjata kepada mereka selama ini.....kalau kerajaan Syiria pun tumbang selepas ini, makin sukar pejuang dapatkan bantuan......harapkan Konvoi Kemanusiaan dr Malaya ni....lombab, hampeh dan sengal .....dah lak tu siap bawa KJ yg geng bangla tu. 

PSST : - Tanpa ragu lagi..tentera2 dajjal yg semakin berluasa bagi mengembangkan wilayah utk menghapuskan puak2 sunni...Ya Allah..Kau berilah kekuatan kepada mereka2 bagi menghadapi tentera2 dajjal...amin.. 

Baca Berita Penuh ..

Sunday, 30 January 2011

Teori/Ramalan : - UMNOFOBIA Gagal Pengaruhi Pengundi Cina.


Seperti yang kita sedia maklum bahawa kemenangan umno bin bn 2 PRK yang majoritinya terdiri dari kaum cina ialah di Parlimen Hulu Selangor Ke Dun Tenang, nampaknya sekali lagi umno bin bn masih gagal untuk meraihkan kembali sokongan para-para pengundi cina walaupun umno bin bn mengiktiraf pelakon blue cik chua soi lek menghina agama islam dalam isu sentuh-menyentuh untuk menakut-nakut pengundi cina terhadap PAS. 

Keputusan PRK Dun Tenang baru-baru ni seperti yang kita lihat ia kelihatan jelas pengundi cina masih memihak kepada Pakatan Rakyat. 

Nampaknya kaum cina sekali lagi bijak dan pandai kerana tidak tertaksub senjata taktik kotor sang berkuasa yang bernama umno bin bn. 

Apa yang kita menjadi saksi 2 PRK yang di menangi oleh umno bin bn. ia jelas nyawa umno bin bn hanya mengharap dari wang/spr/warga felda/tv3suku/utusan meloya/dan kejayaan memperbodohkan orang asli di PRK Dun galas. 

Ia kelihatan jelas lagi menampakkan titik tolak Pakatan Rakyat mampu meraih kemenangan jauh lebih besar berbanding PRU12 pada PRU13 nanti sehingga umno bin bn gerun hinggalah terkencing di dalam seluar...crettttttt....

Contohnya PRK di sibu dahulu. kemenangan DAP, ia jelas pengundi yang terdiri majoritinya kaum cina sudah menjauhi umno bin bn dan arus angin perubahan sudah berlaku di sana. apa yang saya ingin teori/meramalkan melalui PRK yang di menangi oleh umno bin bn baru-baru ini ialah.... 

1.Umno bin bn akan gagal kembalikan sokongan dari orang-orang melayu di semenanjung utara malaysia dan di negeri-negeri sebelah pantai timur. umno bin bn nampaknya berjaya separuh memperbodohkan orang melayu kususnya orang-orang melayu felda di negeri-negeri selatan hanya dengan menjerat bersenjatakan wang ringgit dan janji-janji manis. kecuali di negeri perlis apabila umno bin bn mudah untuk mengawal negeri tersebut.

2.DAP ialah sebuah parti perikatan Pakatan Rakyat akan memenangi banyak kerusi parlimen di selatan malaysia dan sabah/sarawak contohnya negeri-negeri selatan tersebut ialah johor/melaka/negeri sembilan/perak dan pahang.

 3.Sekali lagi Pakatan Rakyat akan memenangi banyak kerusi parlimen di kawasan-kawasan bandar sebagaimana kejayaan Pakatan Rakyat menguasai banyak parlimen di kawasan bandar di malaysia pada PRU12 MAC 2008 lalu.  kerana perbezaan di pendalaman dan bandar. kerana parlimen di bahagian bandar mempunyai acces internet yang mencukupi. mampu memberi maklumat benar tepat kepada rakyat yang berdaya saing dari segi ICT.

 Itu sebablah umno bin bn bertungkus lumus untuk meminda media cetak internet pada MAC ini..tetapi ia di batalkan berikutan mendapat bantahan pelbagai pihak. nampaknya umno bin bn sudah takut akan kejayaan ICT teknologi yang dapat membuka minda rakyat yang telah ditutup dan dibongokkan oleh media umno bin bn iaitu tv3suku/utusan meloya/ dannnn rtm yang terlalu kuat kencing. 

Baca Berita Penuh ..

Thursday, 27 January 2011

Saman : - Saman Ohhh Saman...

 
 Saman jelah...
banyak tu collection saman umi, dia akan di nobatkan anak dareer terkaya di benua asia selepas anak perempuan bill "gates keretapi"

Nak saman ke samun ni. Jaman dulu panggil samun , jaman sekarang dipanggilnya SAMAN ya dong...hak hak hak...!!!

psst : haiii...dunia..dunia..dunia.... 




Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 25 January 2011

Doraemon : - UMNO Nak Sekat Kebebasan Internet!!!



psst : Lepas saman ekor, naik harga, cukai astro, lepas ni nak sekat kebebasan internet pulak, buatlah umnobongok kalau nak undi rakyat semakin berkurangan. nampak sangat umnobongok ni penakut sebab ramai-ramai rakyat dibandar-bandar dan berpelajaran tinggi tak layan tv3 suku, rtm dan utusan meloya. mereka lebih suka mencari maklumat sebenar di internet. tu sebab rating utusan menurun amat berbeza dari dahulu.

Langkah terbaru Kementerian Dalam Negeri (KDN) untuk memperluaskan penguatkuasaan merangkumi ruang maya Internet hari ini menerima bantahan keras daripada golongan pendukung kebebasan media.
Kesatuan Wartawan Kebangsaan (NUJ) menyuarakan rasa bimbang dan kesal dengan tindakan KDN yang ingin meminda Akta Penerbitan dan Pencetakan 1984 (PPPA) untuk terus mengawal kebebasan media di negara ini.

Presidennya, Hata Wahari berkata ia satu "usaha ke kebelakang" yang akan menghalang aliran maklumat kepada masyarakat dan seterusnya memundurkan Malaysia.

Beliau mengulas tindakan KDN untuk meminda akta tersebut supaya meliputi media dalam talian dan juga pengenalan satu garispanduan baru berkaitan kesalahan hasutan di ruang maya Internet.

"Sehubungan itu NUJ Malaysia meminta KDN agar menghentikan segala usaha untuk meminda PPPA bagi tujuan mengawal kandungan Internet termasuk laman berita, blog dan Facebook.

"Sebaliknya NUJ Malaysia menuntut agar KDN melakukan pindaan bagi memberikan kebebasan kepada media cetak untuk beroperasi dengan lebih bebas," kata Hata lagi dalam satu kenyataan hari ini.

Tambahnya, kerajaan juga perlu menghapuskan ketetapan kepada pengusaha media supaya memperbaharui permit akhbar setiap tahun dan memberikan kebenaran kepada mana-mana pihak untuk menerbitkan akhbar berkenaan tanpa permit KDN.

'Bantahan akan lebih meluas'

Baca Berita Penuh ..

Monday, 17 January 2011

Tahun 2011 : - Bukti Kelantan Semakin Mundur

 
MADINATUR RAUDHAH & BAZAR TOK GURU


Madinatur Raudhah and Bazar Tok Guru. Both are located at the same location, in front of UiTM Kota Bharu City Campus at Jalan Sultan Ibrahim (nearby Post Office and about 150 meters from Tuan Padang Roundabout or 'Bulatan Tuan Padang' formerly known as Bulatan Kijang). The gross built up area is approximately 5.9 acre. The development value of this project is approximately RM185 million.


It consist of 3 block of apartment, 5 star hotel with 144 rooms, offices, shop lots or bazar which have been duly completed . For apartment type, it has one bedroom apartment, two bedroom apartment and three bedroom apartment. Total unit of apartment is 570, shop lots or bazaar 450 units, office 60 units. The bazaar will be the largest bazaar in east coast, targeted for local ownership. It is developed by Perbadanan Menteri Besar Kelantan dan Sensa Timur Sdn Bhd.

Soalan: Ni satu lagi..siapa usahawan yang bodoh beli semua unit2 bazar ni? Takkan makcik2 yang jual kain baju boleh beli bazar yang harga dekat puluhan ribu seunit ni??Mustahil...takkan bank pun bodoh nak bagi loan kepada makcik2 yang bisnes kecil-kecilan ni....sapa yang lebih cerdik menilai kewangan orang Kelantan...utusan meloya UMNO ker orang bank?ni bukan beli dengan pinjaman MARA oooiiii!!!ramai beli cash ni...


Baca Berita Penuh ..

DUN Tenang : - Normala Sudirman Calon Pakatan Rakyat PRK Tenang

 

 Puan Normala Sudirman seorang guru telah diumumkan sebagai calon Pakatan Rakyat (PAS) PRK DUN Tenang oleh Presiden PAS Tn Guru Hj Hadi Awang.

Normala Sudirman adalah Exco Dewan Muslimat Pas Pusat, Naib Ketua Dewan Muslimat Johor dan bekas guru yang baru sahaja meletakkan jawatan.

psst : -  umno pulak nanti letak Normala Samsudin...org tenang dan johor terjojol bijik matanya pulak..

Baca Berita Penuh ..

Friday, 14 January 2011

Dunia : - Suara Asia

 
Setelah kemerdekaan diperolehi, penduduk Asia Tenggara percaya kekayaan sumber alam mereka yang selama ini disalurkan oleh pihak penjajah ke negara asal mereka akan mereka kecapi sepenuhnya. Kemerdekaan akan membawa kemakmuran sehingga dasar-dasar ekonomi yang diumumkan oleh kerajaan mereka menekankan pencapaian kemajuan (pertumbuhan), nasionalisme dan kesaksamaan ekonomi. Bagi mencapai matlamat itu kerajaan-kerajaan Asia Tenggara mempunyai tiga pilihan utama bagi menentukan bentuk ekonomi yang diingini. Corak kapitalis di pakai di Thailand, Republik Vietnam, Singapura, Filipina, Burma, Indonesia (waktu Orde Baru) dan Malaysia.


Corak Sosialis di Burma waktu Ne Win dan Republik Sosialis Vietnam. Manakala suatu corak tersendiri yang menggabungkan prinsip-prinsip sosialis ataupun kapitalis yang agak kabur dengan unsur-unsur kebudayaan tempatan dilaksanakan di Burma (waktu U Nu), Kampuchea (waktu Sihanouk) dan Indonesia (waktu Orde Lama). Namun dari perkembangan sejarah pertumbuhan ekonomi Asia Tenggara, ternyata tidak ada satu corak ekonomi yang secara pasti dapat menjamin kejayaan, atau kekal patuh kepada bentuk yang dipilih tanpa melakukan pengubahsuaian. Pencapaian kemajuan, nasionalisme dan kesaksamaan ekonomi bukanlah perkara yang mudah berlaku.

Salah satu punca utama kesukaran itu ialah kerana struktur ekonomi negara-negara Asia Tenggara sudah terangkum le dalam satu jalinan sistem ekonomi kapitalis antarabangsa kesan tindakan bekas para penjajahnya. Ketidakupayaan bebas daripada rangkuman itu, mendesak negara-negara Asia Tenggara menukar strategi pembagunan ekonomi yang nasionalistik dan berasaskan sumber kepada strategi yang membawa penyertaan mereka ke dalam arena ekonomi antarabangsa dan perindustrian.

1 Sehubungan itu pembangunan ekonomi Asia Tenggara semakin berubah dari strategi tradisional kepada pendekatan-pendekatan baru. Perubahan yang cuba membawa perimbangan dalam perkongsian yang mendatar dan juga menegak serta melangkaui batas-batas kaum, awam-swasta dan jantina. Kaedah utama yang diterima pakai adalah pembangunan industri pembuatan dan pasaran. Perubahan ini bukan sahaja digerakkan oleh unsur-unsur dalaman, malah dicetuskan oleh perkembangan dan desakan luar.

Baca Berita Penuh ..

Wednesday, 12 January 2011

Kea Liwat DS Anwar : - Jamil Khir Penghalang Untuk Bicara Di Mahkamah Syariah?


 DS ANWAR dituduh melakukan perbuatan liwat dengan Saiful Bukhari Azlan dan jika difahami dari seksyen pertuduhan yang dihadapkan ke atas beliau, perbuatan itu dilakukan secara `suka sama suka'. Berlawanan dengan apa yang disebut oleh Saiful Bukhari di dalam mahkamah bahawa beliau `dipaksa' melakukannya walaupun pemuda ini telah `bersedia' dengan memakai tuala dan berwangian.

 DS Anwar selaku yang dituduh ingin menuntut keadilan bukan sahaja untuk dirinya bahkan juga keadilan buat Saiful. Mencari keadilan, tempat yang sesuai buatnya selaku umat Islam dan kebetulan juga Saiful yang dikatakan menjadi pasangannya juga berugama Islam sudah pastilah beliau memilih Mahkamah Syariah. Bukankah zina dan liwat `suka sama suka' itu tarafnya sama di sisi Islam dan Mahkamah Syariah sahaja tempat paling layak untuk mencari keadilan dan kebenaran. DS Anwar dari awal lagi menyangkal keras tuduhan terhadapnya, namun tetap mahu merujuk ke Mahkamah Syariah untuk mendakwa Saiful yang telah melakukan fitnah terhadapnya. Maka, DS Anwar mohon agar kes ini dibicarakan di Mahkamah Syariah di bawah pertuduhan `Qazaf'. Saiful pula memilih jalan mudah iaitu dengan melakukan `sumpah laknat' yang tidak pernah diakui oleh Syarak di dalam menghadapi kes seperti ini.

Mengikut berita yang dilaporkan oleh akhbar Buletin Rakyat edisi 119, DS Anwar memberitahu beliau mempunyai maklumat bahawa kertas pertuduhan kes liwatnya sudah disiapkan untuk pendakwaan di Mahkamah Syariah namun ianya telah ditahan oleh Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Senator Mej (Jen) Datuk Seri Jamil Khir Baharom. Beliau mempersoalkan mengapa Menteri yang tahu tentang hukum Islam ini dan juga sebagai bekas Pengarah Kor Agama Angkatan Tentera boleh menggunakan kuasa menyekat pendakwaan.

Baca Berita Penuh ..

Friday, 7 January 2011

Semakin PANAS : - Akhbar Indonesia mula hangatkan isu 'menteri rogol Robengah'!!!


 
 Hehehe..Adakah dia didalam dilema?


Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat