Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label pendundi hantu dikawasan pr. Show all posts
Showing posts with label pendundi hantu dikawasan pr. Show all posts

Wednesday, 21 March 2012

PENING GUA!!! : Pengundi Baru/Pelik Mendadak Di Kawasan PR

Info baru dapat. Nak baca via hp tadi takley. So kena buka laptop dulu baru dapat baca. Lepas baca memang aku terkejut yang amat. Siyes. Betul2 terkejut. Ini bukan sesuatu yang pakatan rakyat boleh abaikan. Kalau seriyus nak menumbangkan bien, pr kena alert berita penting macam neh.

Tak guna juga kalau kita buat pendedahan demi pendedahan tapi bila tiba saat mengundi akhirnya kita kecewa bila bien kembali menguasai parlimen. Sia2 aku cakap. Siyes. Penat lelah dan segala usaha rasanya macam dah hangus. Hancur. Lebur. Tinggal sakit ahti jek.

Mula2 perhatikan kat bawah neh ;


Kat atas neh ialah pertambahan bilangan pengundi bagi kawasan perak. Yang hijau merujuk kepada kawasan yang diwakili adun dari pas. Dan yang biru cerah sikit diwakili oleh adun dari pkr. Sekarang korang perhatikan pertambahan bilangan pengundi bagi kawasan2 di dun perak. Banyak tak? Banyak kan?

Amek contoh satu dari pasir panjang. Pengundi pada 2008 ialah 26k jek. Tapi masuk tahun 2011 dia jadi 32k. Pertambahan pengundi baru hampir 5k. Tak banyak ke tue? Boleh korang bayangkan satu2 dun yang mampu mendaftar sehingga 5k pengundi baru?

Kalau biasa terlibat dengan pendaftaran pengundi baru, korang akan cakap angka ini sangat mustahil. Aku dah tanya seseorang tadi. Paling2 kuat pun bagi kawasan dun untuk dua tahun mereka nak kumpul 2ribu pengundi baru pun payah. Itupun setelah diadakan kaunter bergerak. Bukan lah bermaksud bila ko mendaftar untuk mengundi di pasir panjang maka ko boleh mengundi di pasir panjang. Itu dah masuk citer lain.

Sebab tue bila tengok stastistik di atas, 3 tahun dengan pertambahan pengundi hampir 5k sesuatu yang sangat pelik. Ada apa2 yang berubah ke di kawasan pasir panjang selama tempoh tersebut? Itu yang perlu diselidik. Kita kena selidik. Kalau kita nak pastikan pr menang dan mengubah malaysia neh kita betul2 kena selidik.

Melalui analisis MSK, banyak lagi yang korang boleh fahamkan. Baca sini sendiri. Aku nak cakap tak rugi kita seme tahu bagaimana spr menggunakan taktik tertentu untuk pastikan bien menang. Siyes.

Credit From AmenoWorld

AzrinRen : Kalau macam ni gayanya, BERSIH 3.0 Harus!!! perhimpunan BERSIH 3.0 harus berpanjangan selagi kerajaan rejim UMNO dan anak didikannya SPR tidak patuh kehendak demokrasi kuasa rakyat, kalau setakat perhimpunan dalam masa sehari tu memang tidak akan ada efek apa-apa pun, lihat di demontrasi di thailand!!! mereka sanggup berdemo berpanjangan dan sanggup tidur dimana sehaja demi inginkan keadilan dan demokrasi untuk negera. sekian...

psst....Cara permainan kotor UMNO memang sah mereka takut akan kebangkitan rakyat.

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat