Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label perlis kedah. Show all posts
Showing posts with label perlis kedah. Show all posts

Wednesday, 21 December 2011

Perkkkkk : - Rakyat Kedah gembira di bawah PAS


Pak Manaf, nelayan di Kuala Kedah yang sudah berusia 58 tahun, begitu gembira apabila hasratnya menagih sedikit bantuan daripada Exco Kerajaan Negeri Kedah bagi menampung sedikit duit belanja bagi persediaan anaknya ke universiti berjaya. Dia baru tahu rupanya sapa masuk IPTA kerajaan negeri bagi; diploma dapat RM200, ijazah RM400. Kerajaan BN dulu haram sekupang pun tak bagi.

Mak Cik Teh sudah 10 tahun berniaga nasi lemak di pinggir bandar Alor Setar. Satu hari beliau didatangi pegawai berpakaian uniform yang menyuruh beliau menutup perniagaan kerana tempat dia berniaga tepi tong sampah.

Pegawai tu suruh pi MBAS buat permohonan berniaga di tempat yg disediakan sebelah Ukir Mall, Jalan Sultan Badlishah. Permohonannya berjaya, "Alhamdulillah dan terima kasih kerajaan PAS," ujarnya gembira.

Lim peniaga barang binaan di Pendang semakin hari semakin seronok melihat barangan yang sangat laku kerana sektor pembinaan di Kedah yang bergerak maju. Di Tanah Merah, Seberang Pendang, Batu Menunggul, Jalan Lencong Barat, di Alor Mengkudu, Jalan Putra, Jalan Sultanah Sambungan, Langgar (ish tak larat nak sebut banyak sangat) kawasan perumahan dan rumah kedai muncul bagai cendawan selepas hujan apabila PAS perintah. Pusat hiburan pun ada.. (he he) tapi untuk orang kapiaq sajala.

Rosli, seorang kakitangan kerajaan yang bertugas di Pekan Yan kerap kali memaki hamun BN kerana Proton Saganya sering kali terlanggar lubang di jalan MADA dan jalan persekutuan yang dilaluinya.

Beliau tidak faham kenapa jalan yang rosak tidak diperbaiki oleh kerajaan BN Pusat sedangkan jalan negeri hampir kesemuanya dah diturap, tinggai sikit saja lg dok tengah buat.

Watak-watak mereka itu serta puluhan ribuan orang lain lagi, adalah gambaran kehidupan rakyat di Kedah yang gembira berada di bawah kerajaan PAS dengan slogan Kedah Sejahtera. Di waktu yang sama mereka sangat benci kepada UMNO/BN yang tak membangunkan infrastruktur Kedah walaupun depa adalah kerajaan Pusat yg juga berkuasa di Kedah. "Harap dekat pilihanraya ni baru mai nak hulog rasuah RM100 dan RM500 untuk pancing undi, RM250 juta depa bagi kat lembu..ptuuii," jerkah Pak Cik Sobri Sudin, 60, pengayuh beca di Pekan Rabu.

Di sudut hati mereka sering tertanya bilakah akan berakhirnya regim tua BN yg memerintah Msia lebih separuh abad di samping berharap PAS terus menerajui kerajaan di Kedah PRU13 nanti.

p/s....Mata pipi telinga dan dahi
Doktor periksa situ dan sini;
bawa tahi pastu makan tahi
 Kotoq betoi otak Mat Umno....

Baca Berita Penuh ..

Saturday, 20 November 2010

Apa Yang Boleh Dijadikan Sebagai Iktibar....??

Maher Zain,

berpindah dari Lubnan ke sweden ketika maseh di alam kanak2,,.
berpelajaran tinggi, seorang graduan Sarjana Muda Kejuruteraan Aeronautik. (Bukan calang-calang orang)



tapi lebeh suka memilih industri muzik, hidup di alam yang sangat berbeza dengan hukum hakam agamanya(Islam) dan adat budaya bangsanya.


tak pernah mengamalkan ajaran Islam, jauh terpesong, berbudaya kebaratan , sesat dan hanyut. Pernah terlibat dengan kerja kerja belakang tabir pertunjukan pentas Lady Gaga..(penyanyi yang bertuhankan SATAN)

sehinggalah terpaku dan terkedu apabila bertemu dengan seorang wanita yang berhijab ketika masih lagi bekerja dengan sebuah syarikat penerbitan album, RedOne...(yang kini telah menjadi isterinya)

di mana peristiwa ini telah mengubah segala kehidupannya...
mula mendekati masjid beramal ibadat dan kembali menghayati dan mengamalkan segala ajaran agamanya iaitu ISLAM.


psst : adakah apa-apa yang boleh dijadikan iktibar atau pedoman atau apa saja melaui pengalaman dan liku hidupnya ini..???

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat