Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label polis. Show all posts
Showing posts with label polis. Show all posts

Wednesday, 21 August 2013

Rakyat Dan Polis Indonesia Dalam Perarakan Menyokong Legitimasi Di Mesir


Ribuan rakyat Indonesia berarak secara besar-besaran di ibu negara (Jakarta) sebagai sokongan kepada Legitimasi Rakyat.

Mereka juga mengutuk pembunuhan harian yang dilakukan oleh tentera terhadap demonstran aman.

Anggota-anggota polis turut bergabung bersama demonstran untuk bersama menyokong legitimasi di Mesir sambil mengangkat syiar keteguhan "Kami semua adalah Rabiah".

Kepada rakyat malaysiadan indonesia, tak usah la kita saling kutuk-mengutuk, mencari kelemahan orang lain. Semuanya masing-masing ada kelemahan, Tak usah la nak bergaduh pasal bola. Bola bukan wajib pun, solat tu wajib..tiang agama..jangan bergaduh...dajjal lagi gembira kalau kita dok bertelingkah. Suatu hari nanti kelak kita satu khilafah jugak denan satu bendera!


Baca Berita Penuh ..

Monday, 9 January 2012

Anwar Menyatukan Kaum Dan pru10 Masih Didalam Ingatan UMNO...


Anwar akan dibebaskan pada bulan 9 Januari ni diatas kesilapan teknik semacam keputusan liwat I. Atas nasihat pihak "master mind" dalam percaturan politik BN. Ini adalah disebabkan berdasarkan sejarah keputusan PRU ke-10 yang diadakan pada 29 November 1999. satu pencapaian BN yang paling rendah sejak kemerdekaan, kecuali dalam Pilihan Raya Umum 1969. Gara2 tersebut adalah disebabkan kesilapan menjelkan Anwar. Justru tu mendapat simpati rakyat dibeberapa buah negeri sehingga melingkupnyanya BN Terengganu.

Ketika itu bukan melayu tak ambil kisah kes DS Anwar dan ada diantara bukan melayu Anwar tiada dihati mereka tapi sejak akhir2 ini dan disaat2 DS Anwar bekerja keras menyatukan parti2 pembangkang yang dulu2nya sukar dan keras untuk disatukan telah membuatkan DS Anwar terperusuk dihati mereka.

Dimana2 pun samada dikedai kopi, mana2 majlis, dipasar2 mereka berbagai kaum duduk berbincang dan mesyuarat tidak resmi menceritakan contoh2 negeri yang diperintah oleh kerajaan Pakatan Rakyat. Mereka pun berfikir kenapa dulu mereka tidak terfikir begini. Itulah pencapaian DS Anwar iaitu berjaya menyatukan berbagai2 kaum dalam ertikata yang sebenar bukan hipokrit macam BN.

BN bersatu sesama mereka untuk mendapatkan barang2/harta rompakan berbeza dengan penyatukan PR.

psst....PRU13 : Undi Siapa Jadi Penentu - Adakah Rosmah Jadi Penentu?...kekeke...


Baca Berita Penuh ..

Sunday, 8 January 2012

Permulaan Live @ Kelab Sultan Sulaiman - Last Road tour 901


Kehadiran seperti biasa amat memberangsangkan.. 

 Azrin dapat maklumat dari wakil disana..

Teruskan perjuangan menentang kazaliman dan ketidakadilan terhadap Dato Seri Anwar Ibrahim.

PM telah meninggalkan tanahair untuk sambutan ANC di Africa....apakah rakyat tidak memahami situasi keputusan kes DSAI pada hari esok??......style madeyjuga...bila mana ader sesuatu kes panas yg mengaitkan namernyer cepat-cepat mereka hilangkan dari tanahair agar rakyat tidak menuduh dia bersengkokol kononnyer.....walaupun kehadiran dia tidak perlu sangat pun...tgk hari nie hanyer nak raikan ulangtahu dasar aparteid dihapuskan pd 1994 dulu.

psst....Pakjib bila nak balik?? dah botak ke belum???

Baca Berita Penuh ..

Saturday, 7 January 2012

Sebelum Keputusan Kes Anwar Ibrahim, Pkajib Dah Lari.....


Menjelang keputusan mahkamah esok Jan 09, 2012 terhadap DSAI, Najib siang-siang sudah terbang ke Afrika Selatan untuk menghadiri sambutan ke100 ANC. Penting sangat ke ANC kepada kerajaan Malaysia atau sengaja tidak mahu melihat kebangkitan rakyat..??
Najib PM takut bini tuu...takdak apa yg boleh diharapkan sangatt!!. Tengok semalam semasa dia naik BELON.. jalan mcm org senak perut.. KAKI dah kebas sampai ke PAHA!!

Ni mesti ikut jejak mahathir dulu la....pi luar negara suruh timbalan bunuh orang kg memali... la ni najib lak buat.... yg nak pi perhimpunan tu... berhati- hati lah dan pandang siapa disebelah anda... nampak pelik sikit .. pukui ramai ramai jangan tunggu taik!!...

Taktik yang dah BASI...

 Kalau jadinya Havoc... Muyiddin yang jadi mangsa... Nasihatku untuk Muyiddin..Jangan jadi bodooh... Jangan nak tunjuk Hero.. Jangan nak jadi Pandai terlebih... 

 Najib punya arahan...nak letak dibahu Muyiddin... 

 Semasa ketiadaan Najib, Lu berkuasa untuk jatuhkan Image Najib...Teruskan agendaMu menikam Najib dari Dalam...
Kalau tidak, kamu yang akan tertikam... Jadilah seperti Black Moses yang terpaksa resign menerima tanggung-jawab ke atas isu Memali akibat angkara Mamak Kutty(Mahathir)...

DAN tidak lupa, cara Bapak Najib menjatuhkan Tunku Abdul Rahman.. 

Cetuskan 13Mei, Tunku pun Resign..

DAN Bapak dia naik Takhta dan Berkuasa..

 AkhirNya Bapak dia juga tergelunsur di tangan Datuk Harus Idris dan meninggalkan Najib sekeluarga dan kita semua... 

 Begitu jugak cara Mahathir menjatuhkan Tun Hussien Bapak kepada Hisap Tok Muyiddin... 

 Diupahnya Suleiman Palestine bertanding Pengerusi UMNO...Tun Hussien pun malu ditandingi Kucing Kurap dan Resign... 

 Dulu, Kini dan SelamaNya UMNO jatuh-menjatuhkan.... 

 KULI dan Black Moses pun pernah bertanding Pengerusi dan Timbalan Pengerusi.. AkhirNya UMNO asal terBubar....DAN Mengizinkan Tun Lee Leong Sik memangku Jawatan Memanda Menteri seketika.... 

 Dibubarkan oleh Mamak Kutty(Mahathir) 

Kehh..kehh..kehh..

 Nyet....nyett...nyettt

psst....Lariii jangan tak lariii....

Baca Berita Penuh ..

Masih Ingat Peristiwa Memali??? : Pakjib Lari Ke Afrika...kekekekk...


Hek elehhhhh pakjib ni..kononya nak pi buat lawatan...kekekek...

Bebas Anwar 901: Najib Altantuya Takut, sudah Cabut Lari Ke Afrika Selatan !!!

Dalam sibuk seluruh negara tertumpu ke arah keputusan paling besar dalam sejarah negara tahun baru 2012 ini berkenaan kes fitnah liwat Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim, rupanya Perdana Najib Altantuya sudah cabut lari nun jauh ke bumi Afrika!

Mengulangi sejarah mentor politiknya, Mahathir Mohamad yang culas ke China semasa tragedi berdarah Memali pada 1985, Najib Altantuya juga dilihat mengambil pendekatan selamat untuk mengelak dari dilibatkan dengan keputusan mahkamah yang dilihat sudah boleh dijangka, dan paling penting siapa dalang di sebalik keputusannya!

Muslihat Najib Altantuya sudah lama diduga dek kerana apabila sudah berada di Afrika Selatan, kira-kira 12 ribu kilometer dari tanah air, dia dilihat kununnya tidak cuba mempengaruhi keputusan mahkamah yang jelas sekali berat sebelah dan prejudis!


Rosmah Mansor yang mengikuti isterinya juga dilihat tidak mahu dikaitkan dengan keputusan mahkamah dan membiarkan timbalannya, Muhyiddin Yassin terkontang-kanting menjawab apa saja keputusan yang bakal diputuskan oleh mahkamah Isnin ini.

Musa Hitam juga tidak terlepas dari serangan bertali arus media semasa ketiadaan Mahathir dulu walaupun dia Menteri Dalam Negeri yang bertanggungjawab sepenuhnya terhadap tindakan menyerang Memali di Mukim Siong, Baling, Kedah lama dahulu.

Apa pentingnya menghadiri sambutan ulang tahun ke-100 Kongres Kebangsaan Afrika (ANC) di Johannesburg yang tidaklah begitu penting sebenarnya selain dari mengahbiskan duit rakyat semata-mata!

Alasan hubungan baik yang terjalin semasa Mahathir menjadi Perdana Menteri dulu tidak boleh dijadikan alasan kerana syarikat penerbangan kebangsaan, Malaysia Airlines (MAS) sudah pun menghentikan perkhidmatannya ke Johannesburg dan Cape Town atas alasan kekurangan penumpang selain mengurangkan hutang menimbun yang dialami MAS!

Penganalisis politik berpendapat, tindakan Najib Altantuya ini lebih didorong oleh rasa takutnya akan apa saja persepsi rakyat yang akan memerhatikan setiap tindak tanduk keputusan mahkamah yang bakal dibuat Zabidin Mohd Diah.

Malahan Najib Altantuya kini terdesak untuk meraih sokongan rakyat disebabkan gerakan Bebas Anwar 901 semakin mendapat perhatian dan buktinya lebih 740 laporan polis dibuat pencacai setianya setakat jam 2.40 petang tadi.

Apa yang pasti, Najib Altantuya, walau berada di mana sekalipun di planet ciptaan Allah SWT ini mesti bertanggungajwab di atas segala keputusannya sama ada penghakiman Zabidin memihak Anwar Ibrahim atau pun tidak !

psst....Madey dah turun ilmu kat pakjib....kekekek.....muyiddin yg kena bias..keekek...pakjib botaki harus bertaubat!!!

Baca Berita Penuh ..

Wednesday, 4 January 2012

Siti Fatimah 18A Terus Cemerlang Di UK


From GB : Bekas Pelajar Maahad Muhammadi, Kelantan Terus Cemerlang Di UK

Hangat diperkatakan seluruh negara, mahasiswa cemerlang Malaysia ke United Kingdom membuka aurat, hilang jati diri dan sebagainya. Pesan kami, jangan kita menjadi terlalu negatif, kerana kita semua manusia ada kelebihan dan kekurangan, dan ramai lagi watak cemerlang negara yang terus mengekalkan jati diri dan nama baik negara untuk kita semua teladani.

Ambillah yang jernih. Mari kita belajar daripada contoh-contoh kejayaan dan positif. Anak Kelantan yang menduduk tempat pertama dalam SPM 2006, dengan 17 1A dan 1 2A, kini sedang membuat jurusan perubatan (Medicine) di University of Nottingham, United Kingdom.

Beliau ialah Siti Fatimah Mukhtar.

Masih kekal dengan imej tudung labuh, masih kekal dengan jati diri sebagai seorang rakyat Malaysia dan sebagai seorang Muslim. Inilah watak yang seharusnya menjadi contoh kepada seluruh anak muda dan para pelajar di seluruh negara.


Siti Fatimah bersama dengan keputusan peperiksaan SPM 2006 beliau. Cukup cemerlang sehingga dinobatkan sebagai pelajar terbaik seluruh negara dengan 17 1A dan 1 2A.


Fatimah sentiasa memberikan tunjuk ajar kepada adik-adik junior yang datang meminta nasihat


Fatimah (kiri sekali) bersama rakan-rakan kuliah perubatan di University of Nottingham, masih mengekalkan imej bertudung labuh walaupun berada di negara Barat.


Fatimah (dua dari kiri) menyemak bacaan Quran rakan beliau.


Masa lapang digunakan untuk mengajar dan sama-sama bertadarus al-Quran bersama teman-teman di sekitar Nottingham, UK.
Majlis sering dihadiri oleh para pelajar Malaysia, Brunei dan Indonesia yang bacaan mereka disemak oleh Fatimah yang sudah menghafaz lebih kurang 17 juzu' al-Quran.

Komen Azrin Ren : Beginalah antara contoh manusia yang cintakan Allah Azza Wa Jalla dan Cintakan kepada Rasulnya, beginilah manusia yg tidak lupa akan nikmat keistimewaan yang diberi oleh Allah Azza Wa Jalla dan terus menjadikan Sunnah Rasul Sebagai pegangan kehidupan dan pedoman. Siti Fatimah terus cemerlang di UK kerana beliau seorang yang tidak Alpa dengan duniawi semata-mata, Apa yng diusahai oleh Siti Fatimah terus diberkati Oleh Allah Azza Wa Jalla. 

Kita jangan sesekali melupai apa yg telah Allah Azza Wa Jalla berikan kepada kita, Jika kita lalai. kita akan menjadi orang-orang yg tergolongan dihina dan dilaknati oleh Allah Azza Wa Jalla...Alhamdulillah Siti Fatimah imannya terus terpelihara dan tidak terikut-ikut amalan syaitan yang ingin melihat anak-anak cucu cicit adam hawa rosak dan hancur.

InsyaAllah, jika kita tidak lupakan Allah Azza Wa Jalla, Allah Azza Wa Jalla juga tidak akan melupai kita juga, Jika kita melupainya. Allah Azza Wa Jalla akan menarik semula keistimewaan pemberiannya dan diganti dengan-dengan yang haram.

Bila Allah
Azza Wa Jalla mencintai seseorang hamba, maka para malaikat juga akan mencinta hamba tersebut. Dan sebenarnya, manusia yang dicintai Allah  Azza Wa Jalla itu sangat harum namanya di kerajaan Langit.

psst...Kepada yg kantoi tu...tipu di dunia boleh tetapi jangan cuba-cuba nak menipu di akhirat dan dipadang masyar nanti... 

Opss ada lagi..jangan jadi pelupa macam pemimpin-pemimpun UMNO yg alpa dengan duniawi dan kebendaan...politik tetap politik..kekeke!!!...sebab aku benci politik kotor permainan UMNO..

Untuk ingin mengatahui dengan lebih lanjut mengenai Siti Fatimah...jom klik SINI



Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 3 January 2012

Kena Kat Batang Hidung Sendiri...

Baju Dan Songkok Anwar Pun UMNO Takut...

Tertarik dengan satu berita di Malaysiakini mengenai seorang bloger UMNO yang menyertai DAP!Tak percaya baca di sini. Penulis blog Sakmongkol AK47 yang juga bekas ADUN Pulau Manis dari Umno, Mohd Ariff Sabri Aziz dilaporkan telah menyertai DAP.Selain Sakmongkol yang merupakan bekas Ketua Penerangan Umno Bahagian Pekan sehingga tahun 2004, turut dikatakan berbuat demikian ialah seorang lagi penulis blog Umno dan veteran parti itu, Aspan Alias

Antara katanya " “Sebagai contoh, kami berdua merasakan Umno sudah bertukar watak menjadi suatu Frankenstein yang tidak lagi boleh dikawal.UMNO yang telah lama disebarkan sebagai perosak melayu akhirnya disedari oleh ahlinya sendiri yang kini mula tertarik dengan DAP yang menurutnya lagi:

“Saya percaya DAP kini lebih relevan dan berfungsi daripada Umno dalam membina negara yang lebih demokratik dan bebas". Dan

“Dalam DAP saya boleh bercakap tentang jerih perih Melayu terpinggir dengan lebih bertenaga berbanding dengan di dalam Umno".

Selanjutnya boleh baca sendiri di berita asal Malaysiakini untuk mengetahui cerita penuh mengenai perkembangan ini.Arif Sabri dengan tegas menyatakan:

“Sebagai Muslim, saya menukar wadah, bukan akidah…dan ini sangat ditakuti Umno. Mereka risau monopoli mereka ke atas Melayu kini berakhir,”

Sekaligus mendedahkan pembohongan UMNO terhadap DAP selama ini.Mat Sabu turut melapurkan bahawa semakin ramai anak muda melayu tertarik dengan DAP, bukan UMNO atau PAS atau PKR.Fenomena politik baru!!!!!

Ambik kau! UMNO pembela melayu konon!

psst....Sesuai jadi pembela bangla...

Baca Berita Penuh ..

Afdlin Shauki Join UMNO....Bijakkkkk Bijakkk.....


Hari ini Pengarah, pelakon, penyanyi terkenal tanahair, Afdlin Shauki, menyerahkan borang keahlian untuk menyertai UMNO di Ibu pejabat UMNO.. bagi aku ini satu langkah bijak olehnya..

Takkan korang dah lupa kot.. baru-baru ni dalam pertandingan akhir Maharaja Lawak Mega 2011, kan si Adflin Shauki ni dah mengutuk Rosmah Mansor habis-habisan.. sila lihat video di SINI

Jadi untuk menyelamatkan periuk nasi jalan terbaik baginya ialah dengan menyertai UMNO.. takkanlah Rosmah nak marah dan sekat Ahli UMNO dari mencari makan kot…

Afdlin Shauki, Harun Salim Bachik Serah Borang Jadi Ahli UMNO


UALA LUMPUR, 3 Jan – Pengarah, pelakon, penyanyi terkenal tanahair, Afdlin Shauki, hari ini menyerahkan borang keahlian untuk menyertai UMNO di Ibu pejabat UMNO di sini, petang tadi. Turut sama menyerahkan borang keahlian UMNO adalah pasangannya dalam program Maharaja Lawak 2011, Harun salim Bachik.

Borang keahlian mereka telah diterima oleh Setiausaha Kerja UMNO Malaysia, Datuk Ab Rauf Yusoh. Kedua-dua mereka akan menjadi ahli UMNO Cawangan Dataran Merdeka dalam Bahagian Bukit Bintang.

Ketika ditanya adakah beliau tidak takut kehilangan peminat apabila menyertai UMNO, Afdlin berkata, peminatnya tidak seharusnya mengamalkan ‘double standard’ kerana beliau masih seperti dahulu walaupun telah menyertai UMNO.

“Saya masih rakyat Malaysia walaupun telah jadi ahli UMNO secara rasmi. Sebelum ini juga saya tetap menyokong kerajaan, UMNO cuma kali ini saya memberitahu secara rasmi pendirian saya di dalam parti politik.

“Secara jujurnya, saya amat tertarik dengan cara kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak. Transformasi yang dibawa oleh Perdana Menteri benar-benar memikat hati saya. Oleh itu saya membuat keputusan mahu menyertai UMNO secara rasmi dan secara tidak langung ingin menyumbangkan tenaga dan buah fikiran demi pembangunan negara serta kemajuan industri hiburan,” ujarnya dalam wawancara khas bersama UMNO-Online selepas majlis penyerahan borang keahlian UMNO.

Pendapatnya itu disokong sepenuhnya oleh Presiden Seniman, Harun Salim Bacik.

Menurut Harun, penilaian seharusnya dibuat terhadap hasil karya mereka dan bukan kerana mereka telah menjadi ahli UMNO.

“Saya berharap perkara ini tidak akan dipolitikkan kerana kami ikhlas untuk menjadi ahli UMNO. Apa yang kami lakukan hari ini adalah atas kesedaran tanggungjawab kami sebagai rakyat Malaysia dan harapan kami agar kami akan dapat sama-sama membantu negara serta dapat memajukan lagi industri hiburan.

“Sekiranya ada yang mula berkata-kata bahawa kami masuk UMNO kerana mahu mencari rezeki lebih, itu salah sama sekali kerana rezeki adalah ketentuan Allah dan bukan kerana kami masuk UMNO,” terangnya. - MediaUMNO

psst...Kalau lu tak join..habis la rezeki lu kena gam dek UMNO....kekekekke.....apo2 pun..masuk umno...undi PR...kekeke....bijakkk bijakkk....

Baca Berita Penuh ..

Monday, 2 January 2012

Mana Dia Panglima Yg Nak Meludah Mahasiswa??


Panas! Gambar seksi Amalina Che Bakri - Pelajar 17A1

Masihkah tuan tuan. dan puan puan ingat akan Nur Amalina Che Bakri, pelajar terbaik SPM 2005 yang telah mengejutkan ramai orang tentang kecemerlangannya mendapat 17A1.. selepas mendapat keputusan cemerlang itu, beliau telah mendapat tawaran belajar ke luar negara dengan tajaan Bank Negara Malaysia.

Amalina berangkat ke UK untuk membuat A-Level sebelum memasuki University of Edinburgh, Scotland dalam bidang perubatan.. sebenarnya gua malas nak story pasal ni, sebab gua tak tahu cerita sebenar...namun GAMBAR telah menceritakan segala-galanya,,,

Gua berharap sangat perkara ini tidak berlaku...Amalina dikatakan telah gagal di UK dan telah pulang ke Malaysia secara senyap..namun, berita ini masih belum sahih..namun, berita kegagalannya banyak berpuca daripada kejutan budaya dan hidupnya di UK yang SOSIAL...

Sila lihat gambar dibawah gambar dari facebooknya sendiri dan gua ambil dalam blog akustreegiler...ya Allah, ampunkanlah Amalina..








psst....Benarkah Nur Amelina Che Bakri Pelajar 17A1 Jadi Begini? mana dia perkasa? mana dia panglima yg nak ludah mahasiswa tu? 

Baca Berita Penuh ..

Raja Petra : UMNO BN terdesak melampau...


Keterdesakan Umno dan Barisan Nasional di bawah pimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak semakin terserlah dan jelas tidak boleh diselindung lagi.

Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution Ismail (gambar) berkata, perkiraan Najib untuk membubarkan Parlimen dan mengadakan pilihanraya umum dalam tempoh terdekat ini bakal mengundang padah yang besar bagi dirinya dan isteri beliau, Rosmah serta pada keseluruhan parti usang Umno dan Barisan Nasional.

Katanya, umum mengetahui bahawa strategi serangan terhadap Anwar Ibrahim adalah usaha terus-terusan Umno dan Barisan Nasional, dan menghumban Anwar ke dalam penjara dianggap bakal memberi sedikit nyawa untuk mereka terus wujud dan merompak harta rakyat dan Negara.

Terbaru sekali, ujarnya adalah kepolokkan Utusan Malaysia dan Berita Harian, media pembohong milik Umno yang cukup pantas memetik dan memperbesar kenyataan Raja Petra Kamaruddin tentang fitnah dan tohmahan kes salah laku seks terhadap Anwar Ibrahim di muka hadapan akhbar masing-masing.

“Umum tidak harus lupa bahawa Raja Petra Kamaruddin, yang kini semakin diketahui sebagai ‘blogger upahan Umno’ juga pernah membuat kenyataan bersumpah bahawa Najib dan Rosmah terlibat dalam pembunuhan kejam model Mongolia Altantuya Shariibu tidak lama dahulu yang walaubagaimanapun, sememangnya dan tentunya tidak dilapor langsung oleh akhbar-akhbar ini,” ujarnya dalam satu kenyataan.

Katanya, fitnah pertuduhan meliwat oleh Anwar Ibrahim yang selama ini menjadi ancaman kepada Najib dan Rosmah bakal diputuskan oleh Mahkamah Tinggi tanggal 9 Januari ini.

“Terdesaknya Umno adalah apabila belum apa-apa, hasrat rakyat kebanyakan untuk keluar memberi sokongan kepada Anwar terus dianggap sebagai cubaan mencetuskan huru-hara,” ujarnya yang juga Ahli Parlimen Machang.

Menurutnya, harus ditekankan bahawa Anwar Ibrahim merupakan Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia, Ahli Parlimen Permatang Pauh dan Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat.

“Sebagai seorang pemimpin politik, tentunya beliau mempunyai pengikut dan penyokongnya,” katanya.

Kehadiran pengikut dan penyokong Anwar dan anggota-anggota PKR bagi menunjukkan sokongan terhadap beliau tidak harus dianggap sebagai cubaan menghuru-harakan negara.

Dari nada pimpinan Umno dan media milik Umno berhubung perkara ini kebelakangan ini serta dari pengalaman lampau, beliau dapat menjangka bahawa Umno sendirilah yang akan mencetuskan provokasi pada hari tersebut.

“Saya sekali lagi menyeru kalangan anggota dan penyokong parti untuk berhati-hati dan tidak terjebak dengan perangkap Umno dan Barisan Nasional yang ingin menjadikan 9 Januari ini suatu hari hitam dalam diari perjuangan kita,” ujarnya.

Tambahnya, nyata keterdesakan Umno dan Barisan Nasional untuk terus mengekang dan memadam kebangkitan rakyat telah menjangkau ke tahap kritikal.

psst....UMNO-BN memang melampau......

Baca Berita Penuh ..

Sunday, 1 January 2012

80,000 sertai Countdown 2012 kerajaan Selangor


Gandingan dua selebriti hebat dari latar belakang berbeza, penceramah bebas Ustaz Azhar Idrus bersama pelakon, pelawak dan pengacara, Zizan Raja Lawak berjaya menarik kehadiran kira-kira 80,000 orang ke Program Countdown 2012 di Dataran Kemerdekaan, Shah Alam, malam tadi.

Difahamkan, jumlah ini jauh lebih memberangsangkan berbanding jumlah kehadiran ke program "Karnival Sayangi Selangor" dan sambutan malam tahun baru anjuran kerajaan BN di I-City yang dianggarkan sekitar 5,000 sahaja, meskipun dirasmikan oleh Timbalan Perdana Menteri sendiri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.


http://adf.ly/4V1kK
VIDEO-Ustaz Azhar Idrus bersama Zizan Raja Lawak Bermain Gitar Pada Malam "Countdown 2012"

http://adf.ly/4V1sZ
VIDEO-Sekitar Program & Zizan berdiskusi dgn Ustaz Azhar Idrus

SOKONG TOK GURU

psst....Karnival sayangi selangor yg dianjur oleh umno harus ditukar kepada karnival hancurkan selangor atau karnival syok sendiri...heheheheh...







Baca Berita Penuh ..

Flash Mob V for Vendetta Turun ‘Menakluk’ Dataran Merdeka!!!


Sambutan Tahun Baru di Dataran Merdeka di sini semalam digegarkan dengan “flash mob” atau demonstrasi kilat yang menuntut hak rakyat untuk berhimpun dan bersuara yang semakin dikekang oleh Kerajaan Barisan Nasional. Flash Mob yang bertemakan elemen-elemen dari filem terkenal “V for Vendetta” itu dihadiri puluhan anak muda berbilang kaum dan latar belakang daripada Gerakan Occupy Dataran

Mereka berjaya mencuri perhatian hadirin yang membanjiri Dataran Merdeka bagi sambutan Tahun Baru.

Peserta flash mob itu menarik perhatian ramai dengan memakai topeng putih “Guy Fawkes” yang dipopularkan filem “V for Vendetta” sambil bersorak dan menghasilkan bunyi gendang yang kuat.

Mereka juga membawa kain rentang dengan perkataan “Occupy Dataran untuk Merdeka” yang diilhamkan oleh gerakan “Occupy” yang berlaku seluruh dunia.

Gerakan “Occupy” mengajak masyarakat awam supaya mengambil-balik ruang-ruang dan institusi awam yang telah ditakluk dan digunakan oleh golongan elit bagi memperkayakan diri mereka sambil menidas golongan bawahan.

Flashmob “V For Vendetta” berjaya mengalihkan perhatian orang ramai yang sedang menyaksikan konsert percuma di dataran dengan melepaskan beberapa butir “signal flare” sebelum acara bunga api bermula.

Akan tetapi, pihak polis menahan tiga daripada peserta flash mob itu dan merampas kain rentang mereka. Ketiga-tiga pemuda itu dibawa ke balai polis  bergerak. 

Baca Berita Penuh ..

Saturday, 31 December 2011

kEKEJAMAN PENZALIM : Mahasiswa Parah dibelasah Polis UMNO!!!


Sambutan tahun 2012 menjadi dimulakan dengan adegan pembantaian dan nyawa pelajar pelajar UPSI yang mengadakan demonstrasi membantah pihak UPSI dan menuntut keadilan sebenar diberikan kepada pelajar, bukan menuruti kemahuan pemerintah zalim yang takut dengan kebangkitan rakyat.

Gambar: Safwan Anang, Pengerusi BEBAS yang dibelasah polis kini di Hospital Slim River

Baca Berita Penuh ..

Monday, 25 July 2011

WauMail – Salah Satu Perkhidmatan Emel Di Malaysia Sekitar Tahun 1999

Perdebatan mengenai projek emel 1Malaysia sejak daripada semalam telah membawa kepada perbincangan sebuah projek yang seumpamanya pernah diperkenalkan sekitar tahun 1999 sebelum ini, dengan nama WauMail. Namun begitu, amat mendukacitakan memandangkan projek tersebut tidak lagi aktif buat masa ini.


WauMail telah dilancarkan secara rasminya pada 12 Julai 1999, dimana ianya telah dibangunkan bersama-sama oleh Technology Park Malaysia dan juga Intelliweb Sdn Bhd. WauMail sebelum ini telah ditawarkan dalam pelbagai bahasa, termasuk Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris, Bahasa Cina dan juga Bahasa Tamil. Pada tahun 2001, WauMail telah pun digodam, dan ketika itu ianya diperkatakan yang mana WauMail mempunyai lebih daripada 600,000 orang pengguna.


                            WauMail Pada Tahun 1999
                            WauMail Pada Tahun 2000
Menariknya mengenai WauMail adalah dimana ianya selain menyediakan perkhidmatan emel seperti biasa, ianya juga turut sama menyokong fungsi pesanan suara, dimana anda boleh menghantar dan menerima pesanan suara bersama-sama pengguna WauMail yang lain. WauMail yang dimulakan sebagai perkhidmatan percuma, turut sama mula memperkenalkan perkhidmatan berbayar sekitar tahun 2002, serta turut sama menyokong domain lain untuk digunakan bersama-sama dengannya.


                            WauMail Pada Tahun 2004
Sepanjang beberapa tahun selepas itu, nama syarikat disebaliknya terus berubah, daripada Intelliweb Sdn Bhd, kemudian kepada Ivoli Sdn Bhd, dan kepada Wau Solutions Sdn Bhd. Namun begitu, ianya tidak diketahui mengapakah perkhidmatan tersebut berkubur, dan tidak lagi aktif sehingga sekarang. kerajaan UMNO harus hindari pembaziran.


psst : - live_kayangan@hotmail.com <----- email aku paling lama..masih aktif sejak dari tahun 1999 lagi. waumail didalam nostagia ku...

Baca Berita Penuh ..

BloggerzExpress : ~ SPR Akui Wujudnya Pengundi Hantu


psst : ~ Dakwat kekal lebih memerlukan daripada sistem biometrik.

Kenyataan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) berhubung 'klon' dalam daftar pemilih secara tidak langsung merupakan pengakuan bahawa pengundi hantu benar-benar wujud, dakwa Pemuda PAS.

"Ini merupakan kenyataan 'u-turn' (pusingan-u) SPR mengenai pengundi hantu yang selama ini tidak pernah diakui, malah menuduh Pakatan Rakyat mengada-adakan cerita untuk melunturkan kayakinan rakyat kepadanya," kata pengerusi pemulihan demokrasi dan mobilisasi Pemuda PAS Suhaizan Kaiat.

Suhaizan (kanan) juga berkata, pengakuan itu dianggap kejayaan kepada BERSIH 2.0 apabila pembersihan daftar pemilih termasuk antara lapan tuntutannya.

Timbalan Pengerusi SPR Datuk Wan Ahmad Wan Omar semalam dilaporkan berkata, pihaknya tidak pernah menafikan kewujudan 'klon' dalam daftar pemilih.


Sehubungan itu, jelasnya, SPR sentiasa menggesa pengundi untuk tampil memeriksa pendaftaran mereka selain mengharapkan kerjasama parti politik untuk membersihkannya.

Beliau menjawab persolaan yang ditimbulkan Suhaizan sebelum itu berhubung dakwaan pendaftaran berganda di Baling dan Kuala Nerang.

Boleh batal kemenangan
Wan Ahmad (bawah, berkemeja biru) juga berkata, SPR tidak dapat mengeluarkan nama terbabit tanpa pengesahan daripada Jabatan Pendaftaran Negara, lapor The Star.

Dalam kenyataan hari ini, Suhaizan juga mengkritik proses pembatalan data bertindan yang didakwa memerlukan proses rumit.

Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 18 January 2011

Bakar : - Kes Bakar Kereta Taman Perlis

psst : - Manusia Akhir Zaman Ni Sangat Suka Bermain Bakar-Membakar Apabila Bengang Bangat Terhadap Seseorang Tersebut.
Dua remaja melecur seluruh di badan dan seorang daripadanya koma apabila dua buah kenderaan terbakar
Gambar: KEADAAN kereta dan motosikal yang terbakar dipercayai berpunca daripada pergaduhan di kawasan perumahan Jalan Raja Syed Alwi di Kangar, pagi tadi. Dua remaja berusia 17 dan 19 tahun dilaporkan cedera parah susulan kejadian terbabit. - Foto Eizairi Shamsudin

 


Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat