Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label pru13 jun. Show all posts
Showing posts with label pru13 jun. Show all posts

Thursday, 22 March 2012

PANASSS GILERR!!! : Najib Tersangat Teruk Dan Tertekan la Ni...

Pilihanraya umum (PRU13) di Malaysia diramalkan berlaku TANGGAL 02.06.2012 HARI SABTU. Tarikh tersebut adalah hari hari terakhir cuti penggal persekolan. Menguatkan tarikh tersebut atau mungkin berbeza hanya beberapa hari pada bulan JUNE 2012. Yang pasti Najib Razak akan bubar parlimen dan mengadakan pilihanraya umum sebelum kes rasuah dan kematian wanita Mongolia yang bernama Altantuya bakal didengar di makamah Perancis.


Keadan Najib Razak dan jiwa Najib Razak sudah tidak tenteram dan berada dalam kedudukkan yang cukup gonjang kesnya rasuah dan pembelian kapal selam didengarsecara terbuka dan Najib Razak serta kincunya bakal diheret dalam mahkamah Perancis.

Jika Najib Razak kekal sebagai perdana menteri Malaysia dalam PRU13 peluang untuk Najib Razak dan kuncu kuncunya dalam kes pembelian kapal selam MUNGKIN BOLEH DIELAKAN DAN TIDAK PERLU HADIR DENGAN MENGGUNAKAN KUASA KUASA ANTARABANGSA DAN KETUA NEGARA SESEBUAH NEGARA.

Mengikut risikan Najib Rzak cukup tertekan dengan isu dan kesnya bkal didengar dalam mahkamah Perancis dan dikhabarkan Najib Razak telah menggunakan satu kuasa pemimpin utama dunia dan negara Eropah agar kesnya tidak dibicarakan dalam mahkamah Perancis.Jika berjaya kesnya tidak dibicarakan dan ditutup atau sekurang kurangnya Najib Razak tidak perlu hadir sebagai saksi di mahkamah Perancis.

Namun tarih tanggal hari Sabtu 02.06.2012 sebagai hari buang undi mungkin berubah dan tidak diadakan pilihanraya. Hakikatnya Najib Razak mahu mengadakan pilihanraya umum PRU13 pada cuti persekolan atau bulan March 2012 semua persiapan UMNO/BN teleh siapsedia.

Hampir pasti Najib Rzak sudah tidak mahu tangguh lagi tarikh PRU13 kerana mengundang padah dan risiko yang tinggi. Jika tidak Najib Rzak akan ditentang dalam pemilihan UMNO yang akan datang. Najib Razak tidak mahu memikul risiko dalam pemilihan UMNO akan datang .
Jalan yang paling selamat ialah mesti adakan pilihaaraya umum sebelum bulan bulam Ogos 2012. dan menjadikan dirinya sebagai perdana menteri Malaysia walaupun dengan majoriti yang kecil dalam dewan parlimen Malaysia.

Jika PRU13 Najib Razak (BN) berkuasa atau menang dibawah 2/3, Najib Rzak juga tidak selamat dalam haraki tertinggi UMNO. Ini dibayangkan kumpulan Muhyiddin akan berlawan dan berentap dalam pemilihan UMNO akan datang,"

AzrinRen : Jawatan Perdana Menteri Jib Tak Berkat, Pelbagai masalah muncul kepadanya termasuk dari rakan dalaman partinya sendiri dan termasuk muyiddin sekali, bersekongkol dengan tun madey menjatuhkan paklah dan menghansut ahli-hali mensabotaj paklah dengan mendesak paklah berundur yang kononnya paklah lemah, bagi gua paklah memang lemah tetapi dia buat benda betul, dia lemah pun bukannya menjahanamkan negara, dia patuh apa kehendak rakyat walau pun sedikit sahaja dia patuh taklah seteruk jib, cuma menantu samseng dia dan jib jer yang buat ganggu terhadap pentadbirannya!!!

psst....Roti Canaiii.........

Baca Berita Penuh ..

Thursday, 8 March 2012

Regim Gerembolan UMNOBN Bagaikan Kalah Dalam PRU13

Tindakan membeli undi secara besar2an menggunakan RM500 sorang... RM200 sorang... RM100 sorang... satu Malaysia adalah fenomena kegiatan membeli undi wargarakyat... bukan terima duit saja2 tu....!!!! siap kena dengar ceramah suruh undi parti dia dan jangan undi Pakatan Rakyat


tak pernah ada gejala membeli undi yang sangat meluas secara satu negara sebegini di masa lalu.... menggunakan wang kerajaan dan diberi secara rasmi dan yang terima tu kena duduk masuk sesi pengUMNOBNkan rakyat.... apakah ini hasil nasihat resident Israeil apco kepada kabinet regim

ini berlaku dan dilakukan setelah regim gerembolan UMNOBN yakin dan percaya yang mereka bakal berputih mata dalam PRU 13 kali ini

setiap masaalah rakyat kena dengar satu persatu dan kena selesaikan...! regim gerembolan dah kian lemas....!!!!

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0309&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_06.htm

psst....UMNOBN sentiasa meminta nasih dari Yahudi demi untuk mengekal kuasanya

Baca Berita Penuh ..

Friday, 24 February 2012

PANASSSS LEBIH PANASS DARI MATAHARI : Sebab Apa Najib Lewatkan Pilihanraya???

Harta Karun menanti Najib di penghujung PRU-13

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak telah melambatkan keputusan tegas mengenai hampir setiap isu. Ia atau tidak kelewatan itu disengajakan, kerana beliau telah dituduh sebagai memanipulasi, beliau telah memilih untuk membiarkan kejatuhan kewangan NFC sebanyak RM250 juta yang melibatkan menteri Shahrizat Jalil lepas walaupun ia boleh mencetuskan tindak balas sentimen awam bagi pihak Umno.


Beliau juga telah memotong hanyut MCA, Gerakan dan MIC, menyebabkan pihak-pihak ini untuk terus lemah di mata masyarakat mereka. Malah bekas Perdana Menteri Mahathir Mohamad cuba lebih keras, menghantar timbalannya Ghafar Baba untuk menyelesaikan masalah pada komponen dan membantu membaiki keadaan biasa Barisan Nasional. Tetapi mungkin, BN tidak boleh diselamatkan lagi.

Hanya sekali sejak mewarisi jawatan Perdana Menteri dari Abdullah Badawi pada April 2009 telah Najib cuba untuk mengemudi hala tuju BN. Ia adalah semasa pilihan raya negeri Sarawak pada bulan April 2011, dan Najib gagal - teruk. Beliau telah menetapkan bagi 'menjinakkan' Ketua Menteri Sarawak Taib Mahmud tetapi berakhir dimalukan oleh seorang lelaki lebih tua yang licik itu.

Taib berjaya membuatkan Najib kelihatan bodoh tanpa meninggikan suaranya. Apa yang beliau harus lakukan adalah mengabaikan panggilan terdesak dan agak biadap Najib untuk beliau meletak jawatan. Ia adalah selepas pilihan raya Sarawak adalah bahawa rakyat Malaysia, khususnya dari Semenanjung, sedar bahawa Najib tidak berkuasa sebagaimana yang digambarkan oleh parti Umno.

Begitu 'lembut' Najib kerana beliau tidak boleh mengawal Rosmah Mansor isteri beliau atau menghalangnya daripada merebut gelaran Wanita Pertama Malaysia, yang sebenarnya untuk Permaisuri. Tidak perlu dikatakan, beliau juga tidak berjaya menghalangnya dari membeli-belah barangan yang teramat mahal.

Tiba-tiba sahaja bertindak menyerang

Tiba-tiba, mulai 15 Februari, Najib mula bergerak dengan tenaga yang lebih jelas. Beliau mula untuk melontarkan peluru berpandu lisan kepada saingan ketatnya Anwar Ibrahim, memanggilnya “bermuka-muka” dalam satu temu bual dengan WSJ mengenai isu Israel-Palestin, yang juga ditimbulkan oleh akhbar Utusan Umno.

Senior Umnonya Mahathir Mohamad melepaskan serangan seterusnya, memanggil Anwar pengintip bagi membantu AS dan Israel menubuhkan sebuah kerajaan boneka di Malaysia untuk menumbangkan BN. Ini adalah topik yang amat panas untuk Umno, terutama di zaman dahulu apabila ia mahu untuk memangkin umat Islam ke dalam blok pengundi BN.

Malah Anwar percaya Pu-13 adalah begitu hampir, dan telah mengunjurkan hari pengundian pada Mei-Jun 2012. Tetapi ini mungkin terlalu awal. November 2012 adalah lebih mungkin lagi, memandangkan skim wang penjanaan Najib fikirkan untuk Umno, BN dan sudah tentu, dirinya sendiri.

Membersihkan imejnya dan merosakkan imej Anwar pada masa yang sama

Dalam salah satu langkah-langkah tangkas beliau, Najib telah berjaya meyakinkan Mufti Perak Harussani Zakaria bahawa beliau dan Rosmah bukannya umat Islam yang teruk bagi menghadiri Thaipusam di Batu Caves, Selangor.

Harussani telah mengejutkan negara apabila beliau mencaci pasangan kerana ‘tidak Islamik’ dan menghadiri acara “berhala”. Dalam masa 2 hari, TV1 kebangsaan menunjukkan perjumpaan Najib dengan Mufti dan menjelaskan perjalanan beliau ke Batu Caves.

Sudah tentu, Harussani mengakui kesilapan beliau dan mengisytiharkan status Islam yang bersih untuk kedua-dua PM dan isteri.

UMNO menyerang PR dan bersedia untuk memenangi Selangor

Pada malam yang sama, TV3 telah mengadakan satu rancangan bual bicara dengan Satim Diman dari Umno, Ketua Pembangkang Selangor dan Sohaimi Shahadan, ahli Exco Pemuda Umno. Kedua-dua lelaki bergegas untuk menyerlahkan semua perkara yang Pakatan Rakyat gagal sampaikan dalam manifesto pilihan raya.

Minggu sebelum itu, Najib mengesahkan pelantikan Datuk Seri Ong Tee Keat sebagai Ketua BN Selangor. Malam tadi di tengah-tengah kritikan bahawa perancangan beliau yang hebat untuk mengambil semula Selangor hancur kerana beliau tidak dapat menamakan seorang MB sebagai ketua menteri yang dilantik, beliau melantik Mohd Zin, Ahli Parlimen Umno Sepang untuk menjadi penyelaras kempen pilihan raya BN bagi Selangor.

Spekulasi telah berpusar bahawa Tee Keat mungkin dijadikan Menteri Besar Selangor jika dia memberi kerusi Parlimen Pandan bagi Dewan Undangan Negeri (DUN). Jika benar, ini sememangnya akan menjadi satu langkah kontroversi kerana ia akan menjadi kali pertama Selangor mempunyai MB bukan-Melayu. Walau bagaimanapun, semua ini akan bergantung kepada rahmat Sultan.

Umno telah memulakan usaha untuk memenangi semula Kedah

Tangan Umno telah bergolak dalam kerajaan negeri Kedah di bawah pimpinan Pakatan Rakyat, dengan persatuan berkaitan MCA mengetuai membuat aduan bahawa pembantu kepada Dewan Undangan Negeri Pakatan Rakyat telah menuntut ‘rebat’ antara 25 hingga 30% daripada dana yang perlu dibayar kepada mereka.

Ini diikuti oleh BN mengisytiharkan Kedah sebagai negeri yang boleh dimenangi.

Dakwat kekal

Suruhanjaya Pilihan Raya telah mengumumkan bahawa dakwat kekal akan digunakan dalam PU-13, dan stok yang ditempah mesti digunakan dalam tempoh tiga bulan jangka hayatnya.

Jadi, ketika Kastam mengumumkan ketibaan kumpulan pertama dakwat tersebut, rakyat Malaysia akan tahu bahawa PU-13 akan diadakan dalam tempoh tiga bulan dari tarikh tersebut!

Menguatkan BN

Najib juga telah mengumumkan tiga gabungan ahli-ahli baru untuk BN, iaitu Gabungan Wawasan Generasi Felda, Persatuan bekas Anggota Kemas Malaysia dan Persatuan Kontraktor Melayu Malaysia.

Ketiga-tiga badan ini mempunyai ahli di seluruh Semenanjung Malaysia, yang akan digerakkan untuk membantu BN memenangi PU-13,memberi tumpuan kepada kawasan luar bandar dan perkhidmatan di sana.

Mahathir menyokong kempen BN

Mahathir telah meningkatkan ante itu, dan cuba untuk menakutkan orang Melayu khususnya, dengan menuduh Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim bekerjasama dengan AS dan Israel untuk menggulingkan BN dan menubuhkan sebuah kerajaan boneka di sini.

Mesej yang tersirat sudah tentunya adalah bahawa nasib orang Melayu akan menjadi sangat tidak tentu di bawah Pakatan Rakyat. Mahathir pada masa yang sama cuba untuk menanam rasa takut dalam fikiran orang bukan Melayu bahawa perubahan rejim akan ditentang oleh orang Melayu. Keganasan boleh berlaku, dan menghancurkan Malaysia.

Najib tidak mengambil sebarang tindakan terhadap Taib

Selepas pengajarannya pada April 16, 2011, Najib telah berhenti mencuba untuk menolak Taib.

PM akan terus menutup mata kepada Taib yang merampas kekayaan rakyat Sarawak, selagi sebagai MB tersebut memberikan kerusi Parlimen kepada BN dalam PU-13.

Kesan pemberian Belanjawan dan pertumbuhan ekonomi

Najib juga yakin bahawa faktor rasa-baik dari pelbagai Bajet 2012 pemberian wang tunai kepada pelajar dan keluarga berpendapatan rendah akan memihak kepada BN.

Beliau berharap pengumuman oleh Bank Negara bahawa pertumbuhan ekonomi Malaysia adalah 5.2 peratus, melebihi 4.2 peratus ramalan sebelumnya, akan meningkatkan keyakinan dalam pengurusan ekonomi.

Tetapi, penganalisis mengadu hasilnya adalah ‘dinaikkan’ dan bukan mencerminkan trend yang sihat langsung kerana ia bergantung kepada perbelanjaan pengguna - di kedua-dua tahap kerajaan dan swasta untuk menaikkan pertumbuhan tajuk utama. Ketiadaan pertumbuhan adalah sangat ketara dalam pelaburan awam dan swasta.

Adakah UMNO dan Najib benar-benar bersedia?

Jawapannya adalah TIDAK. Najib masih tidak berpuas hati dengan keadaan sekarang walaupun Rosmah telah dianugerahkan Ijazah Doktor Kehormat oleh Universiti Curtin untuk membantu menebus beberapa kredibiliti.

Terdapat juga kata-kata bahawa Najib bekerja keras dalam tinjauan populariti yang akan menunjukkan dirinya jauh lebih hebat dari Anwar dalam pandangan rakyat. ‘Kajian’ ini akan ditangguhkan sehingga beliau cukup yakin untuk membubarkan Parlimen.

Najib tidak hanya mahu mewujudkan faktor rasa-baik. Beliau mahu orang ramai untuk kembali keyakinan dalam BN dan membantu beliau mencapai margin dua pertiga di Parlimen. Tetapi Rosmah juga akan memberitahu beliau bahawa itu tidak mungkin!

Najib needs more time and money

Kemudian, Najib juga memerlukan lebih banyak wang. Ia adalah penting jika senarai Felda Global Ventures akan berada di pasaran pada bulan Mei-Jun. IPO boleh dijangka untuk melompat pada hari penyenaraian dan peneroka Felda yang terlalu gembira boleh dijangka untuk mengundi Umno sekali lagi apabila dipanggil untuk peti undi tidak lama selepas itu.

Khabar angin di Kementerian Kewangan sarat dengan desas desus bahawa Umno akan menyedut setiap sen pembiayaan ganti daripada semua badan kerajaan lain atas alasan mahu melaksanakan projek-projek di seluruh negara. Sebenarnya, wang itu akan digunakan untuk berfoya-foya membeli undi gergasi, seperti perjalanan membeli-belah keterlaluan Rosmah.

Kontroversi 1Care akan berjalan, meningkatkan kira-kira RM11bilion bagi Umno-BN untuk disedut keluar sebaik sahaja ia dilancarkan, mungkin menjelang Januari tahun depan. Umno sudah tentu akan terus menghisap Wang Simpanan Pekerja.

Penyenaraian Felda, dijangka mencapai RM21bil apabila ia keluar, akan dikawal oleh koperasi Permodalan Felda (KPF), yang akan menjadi pemegang saham tunggal terbesar entiti Felda Global Ventures yang tersenarai dengan 37 peratus pegangan. Tidak hairanlah, Najib mendesak menjadikan Isa Samad pengerusi KPF. Ini akan membolehkan UMNO dan proksinya di Felda mengambil wang dan menarik sejumlah besar yang diperoleh daripada jualan saham.

Dana PERKESO atau Socso juga akan dialihkan serta Tabung Haji, koperasi yang disokong UMNO, badan-badan berkanun yang lain dan semua Syarikat Berkaitan Kerajaan. Tidak perlu dikatakan, mereka semua akan dipanggil untuk menyumbang sebahagian besar sumber-sumber mereka bagi membantu UMNO supaya terus berkuasa.

Emas di hujung pelangi

Soalan bernilai yang patut ditanyakan adalah, adakah Umno-BN benar-benar memerlukan begitu banyak wang untuk memegang PU-13? Jelas sekali, jawapannya TIDAK. Najib dan kroni beliau juga melompat bagi mendapat pegangan TERAKHIR mereka, dan rakyat Malaysia boleh yakin bahawa jumlah yang diraih mereka akan menjadi berlipat ganda yang sebenarnya dibelanjakan untuk pembiayaan PU-13, termasuk ‘peruntukan’ yang diketepikan untuk membeli undi.

Panggilnya penipu atau rasuah yang diinstitusikan, tetapi ia tidak akan menghalang Najib. Untuk rancangannya berjaya, Najib akan memerlukan masa dan dia sanggup menunggu sehingga hampir akhir tempoh perkhidmatan pada tahun 2013. Pepatah emas di hujung pelangi adalah terlalu banyak untuk diabaikan. Malah Mahathir tidak boleh menakutkan beliau dalam memegang PU-13 sebelum ini.

Diberikan status semasa 1Care dan penyenaraian Felda, yang keduanya masih menghadapi tentangan awam, PU-13 kelihatan lebih mungkin akan diadakan pada bulan November 2012 dan bukannya pada bulan Mei-Jun. Malah mungkin pada tahun 2013.

psst....Gua sokong kalau ah jib gor bubar parlimen 2016 nanti....

Baca Berita Penuh ..

Monday, 13 February 2012

Penyokong PKR Dan BN Bertumbuk Di Ceramah Anwar - UMNO Kurang Ajar


Kehadiran Datuk Seri Anwar Ibrahim ke felda Tun Ghaffar, Hutan Pecha petang kelmarin menjadi kecoh apabila berlaku pergaduhan dan pertelingkahan yang membabitkan kumpulan PKR dan BN.
 
Dalam kejadian kira-kira 5.45 ptg itu, sekumpulan penyokong PKR dikatakan marah dengan kehadiran lebih 50 penyokong BN yang didakwa sengaja mencetuskan provokasi.

Manakala penyokong BN yang hadir didakwa untuk membantah kedatangan ketua umum PKR itu ke tempat mereka. Akibat tidak berpuas hati, berlaku pertikaman lidah dan tolak menolak dihadapan balai tempat Anwar berucap.

Keadaan menjadi tegang apabila seorang dari penyokong BN ditumbuk dan berlaku pergelutan namun pergaduhan dapat dileraikan oleh pihak polis yang berkawal di tempat berkenaan.
Punca kekecohan dipercayai tercetus akibat tidak puas hati satu pihak berikutan kedatangan pemimpin pembangkang dikawasan mereka. Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superintendan Umar Ali Saifuddin berkata, pihak polis tidak melakukan sebarang penangkapan terhadap individu yang melakukan provokasi terbabit.

Mengapakah penyokong BN begitu kurang ajar, biadap dan tidak menghormati sesorang pemimpin yang telah dilantik oleh rakyat. Adakah salah dan menjadi kesalahan besar sekiranya DSAI melawat tempat di negara sendiri? Adakah kehadiran saudara Anwar akan mengancam keselamatan negara atau mengancam keselamatan UMNO?

Hari ini 14 hb Feb 2012 kehadiran dan lawatan TPM Muhyidin ke kawasan Pokok Sena Kedah. Sekiranya mahu akan aku kerahkan penyokong-penyokong PR ke program lawatan TPM ini untuk membantah kedatangan beliau ke kawasan aku kerana alasan ini kawasan aku. Adakah anda sebagai penyokong BN sanggup melihat kedatangan beliau disambut dengan demontrasi bantahan dan huru hara? So kalau berpolitik tu biarlah berpolitik secara matang - Siasahkini

AzrinRen : Taktik ini sudah digunapakai oleh UMNO sewaktu UMNO kehilangan kuasa majoriti 1969. Sekarang sekali lagi UMNO nak pergunakan taktik yang sama bagi abad ICT ini. Tetapi ternyata UMNO tidak lagi boleh memperbodohkan kepada UMUM kerana rakyat boleh mencari maklumat yang sebnar di internet bukan di tv kerajaan UMNO dan utusan meloya. sekian...utusan meloya layak buang ke dalam lobang jamban!!!

psst....Mana hasan ali? pergilah perbetulkan akidah puak-puak UMNO yang buat taik tu...

Baca Berita Penuh ..

Wednesday, 8 February 2012

SAWIT : Sekat Eksport Ke Iran, Tapi Jual Ke Israel


(Reuters) - Malaysian palm oil exporters have stopped supplying Iran with most of the 30,000 tonnes of the food staple the Middle Eastern country buys each month, or about half its demand, as Western financial curbs on Tehran stymie payments, two trading sources said.

The halt in Malaysia's palm oil exports to Iran, which the traders said started late last year, is the latest sign that sanctions aimed at persuading Tehran to abandon a suspected nuclear weapons program have started to bite.

The sanctions, spearheaded by the United States and European Union, have made it difficult for Iranian palm oil buyers to use letters of credit and make payments via middlemen in the United Arab Emirates (UAE) to Malaysian exporters.

Malaysia is the world No.2 producer of palm oil, used to make products from bio-diesel to cooking oil. It is a key supplier of Iran's palm oil, along with Indonesia, the world's top producer.

"Most of the companies selling palm oil to Iran have stopped since the end of last year," one trader with direct knowledge of the deals told Reuters on Wednesday.

"Payments are not coming through and no palm oil shipper wants to risk sending the cargoes to Iran with such a tense political situation," added the trader, who declined to be identified due to the sensitivity of the issue.

Malaysia's Commodities Ministry and the Malaysian Palm Oil Council (MPOC) -- the country's key marketing agency for the tropical oil -- were not immediately available for comment.

Source : Reuters US Edition

AzrinRen : Dok puter beli ahkbar yahudi kononya anwar sokong keselamatan israel, mintak tunjuk paloran penuh tidak mahu pula, sekarang nah!! lu berhenti hantar minyak ke iran dan hantar ke israel, tu sudah kiran menjaga keselamatan israel jugak tu. kata kat orang tengok cermin terpantul kat diri sendiri. amik lu!!!

psst....Lain kali mintak yahudi beri idea yang bernas ok...sekian...

Baca Berita Penuh ..

Saturday, 4 February 2012

Tanah Rezab Melayu semakin pupus selepas 54 tahun

Tanah Rezab Melayu disebut dalam Perlembagaan Malaysia sebagai suatu aset yang dilindungi dan dijamin hak untuk memulihara hak milik orang Melayu di negara ini. Tetapi sepanjang BN perintah Malaysia lebih 54 tahun, bilangan tanah rezab Melayu semakin pupus. 


UMNO telah bertindak mengambil tanah-tanah rezab Melayu tanpa digantibalik sepertimana yang diperuntukan perkara 153 Perlembagaan.

Melalui Pindaan Kanun Tanah Negara pada tahun 1992, memberi peluang kepada kerajaan-kerajaan negeri mengambil tanah-tanah rezab Melayu dengan alasan untuk pembangunan. Dua perkara besar menyebabkan menyebabkan hak milik tanah rakyat tidak terjamin.Pertama, kerajaan berkuasa mengambil tanah rakyat tanpa halangan dan rakyat tidak berhak mendakwa kerajaan di mana-manan mahkamah. Kedua, tanah rakyat boleh dijual kepada warga asing. Harus diingat sebelum akta ini dipinda, kerajaan tidak sewenang-wenangnya boleh mengambil tanah-tanah ini, tanah-tanah ini hanya boleh diambil untuk kemudahan awam, sekolah dan hospital.

Kerajaan Negeri Kedah di bawah BN

Merampas tanah sawah 2,000 ekar di Kerpan dan diserahkan kepada Syarikat Benladin Group untuk projek udang harimau. Projek itu gagal dan petani-petani di Kerpan sekarang hilang hak mereka ke atas tanah-tanah sawah tersebut.
Di Johor pula

-Umno merampas 26,000 ekar tanah dari Tanjung Langsat hingga ke Tanjung Piai, Pontian untuk membina Bandar Baru Piai. Kampung rakyat itu diserahkan kepada Syarikat Kok Brothers dan UEM.
yang paling teruk ialah tanah-tanah rezab Melayu dan tanah-tanah projek WPI juga telah dijual kepada Cina Singapore
Di Melaka,

Umno mengambil tanah rakyat di Kampung Pantai Kundur dan tanah Merah untuk pembinaan Butter Zone oleh Petronas.
Di Terengganu,

Umno menjual tanah orang ramai di Pulau Redang kepada Syarikat Berjaya Group seluas kira-kira 300 ekar dengan harga RM500.00 seekar. Ia dijual pula dengan harga RM70,000.00 seekar.
Sanusi Junid ketika menjadi MB Kedah telah memberi jawapan bertulis terhadap pertanyaan ADUN Sala, Ustaz Azizan Abdul Razak di persidangan DUN bulan Ogos 1996 menyatakan 20,677.89 hektar tanah rezab Melayu telah dijual dan pada tarikh itu kerajaan Kedah belum lagi mengganti tanah yang dijual itu.
Di Langkawi pada tahun 1990,

80 penduduk yang tinggal di Pantai Gelang telah diambil tanahnya untuk dirikan Pelangi Beach Resort. Di Selanggor seluas 8,299.9 hektar telah hilang statusnya.
Di Negeri Sembilan

Seluas 930 hektar telah diambil di Mambau untuk pembangunan.
Selama 3 Dekad UMNO Memerintah, Tanah Rezab Melayu Berkurang dari 3 Juta Hektar kpd 1.7 Juta Hektar
Akibatnya jumlah keluasan tanah rezab Melayu menurun dengan drastik dalam tempoh hanya tiga dekad dari sejumlah tiga juta hektar pada tahun 1957 mengecil menjadi 1.7 juta hektar pada tahun 1995, iaitu merosot hamper 44% daripada asal bersamaan 1.2% kemerosotan setiap tahun.

Manakala jumlah yang digantikan semula mengikut kajian yang dibuat pada tahun 1995 hanya sekitar 34% sahaja. Jika pengambilan ini berterusan tanpa penggantian dibuat dengan alasan pembangunan, maka akan tinggal 14% sahaja pada tahun 2020.

Kadar Kehilangan Tanah Rezab Melayu Setelah Dijual Oleh UMNO

Pengambilan tertinggi tanah rezab Melayu yang tidak diganti berlaku di Kuala Lumpur iaitu daripada 1.067.5 hektar keluasanan sebelumnya kepada 787.1 hektar pada tahun 1995. Diikuti Kedah, 820.6 hektar pada tahun 1995 berbanding sebelumnya 964.9 hektar. Selangor memiliki 173,599.16 hektar berbanding sebelumnya sebanyak 181,658.62 hektar.Pulau Pinang pada tahun 1975 memiliki 67.410 ekar atau 34% daripada seluruh tanah yang didaftarkan menurun menjadi 31.815 ekar pada tahun 1985.

Kesan pengambilan di Kuala Lumpur lebih dashat, iaitu daripada ? hartanah di KL ini adalah hak milik Melayu pada tahun 1957 menjadi hanya 5.1 % sahaja pada sekarang sedangkan bangsa lain memiliki 94.9 % hartanah.Pemimpin-pemimpin Umno ini kianat terhadap bangsanya sendiri. Pengambilan tanah-tanah ini dibayar pampasan tidak mengikut harga pasaran semasa kerana status tanah ini masih dalam status pertanian belum lagi ditukar status. Sebaik sahaja pengambilan tanah-tanah ini selesai dibuat, maka status tanah-tanah ditukar ke status kormesial dan dijual kepada tokoh-tokoh korporat bukan Melayu dengan nilai berjuta ringgit.Mereka menjadi kaya raya sekelip mata, buat untung atas angin. Begitulah cerdiknya pemimpin-pemimpin Umno.

Apa Akan Jadi Dgn 16, 997 Hektar Tanah Rezab Melayu Di WPI?

WPI akan melibatkan 16,997 hektar Tanah Rezab Melayu (TRM) yang mana sebahagiannya adalah tanah Felda. Apakah nasib TRM ini? Pada masa sekarang banyak TRM yang diambil balik oleh kerajaan tidak digantikan semula. Dalam Pelan Pembangunan Komprehensif WPI tidak dinyatakan bagaimanakah kaedah untuk mengekalkan pemilikan TRM.

WPI juga akan melibatkan tanah-tanah milik orang Bumiputera/Melayu yang bukan berstatus TRM. Bagaimanakah nasib tanah-tanah ini? Setelah isu ini diketengahkan, Menteri Besar Johor pada 14 April, 2007 menyatakan kerajaan bercadang untuk menubuhan Amanah Hartanah (Property Trust) bagi membolehkan masyarakat bumiputera bersama-sama menyertai pemilikan harta di WPI walaupun pada nilai yang rendah. Modul operandi Amanah Harta ini sehingga sekarang tidak dijelaskan secara terperinci. Kita tidak mahu melihat nasib orang Melayu/Bumiputera di WPI akan menerima nasib seperti orang Melayu/Bumiputera di Pulau Pinang dan Pulau Langkawi yang terpinggir dan terkorban atas nama pembangunan. Kita mahu melihat pegangan pemilikan hartanah oleh Melayu/bumiputera akan terus kekal walaupun tanah-tanah mereka dibangunkan.

Pemilikan Tanah WPI Oleh Singapura

Pemilikan tanah oleh pelabut-pelabur dan syarikat-syarikat dari Singapura akhirnya akan menjadikan Singapura memiliki kuasa perundingan yang significant (significant bargaining power) ke atas Malaysia. Dengan kata lain dalam perundingan selepas dari ini khususnya berkaitan dengan WPI, suara, pandangan serta persetujuan daripada Singapura hendaklah diperolehi. Secara tidak langsung Singapura boleh “memandrumkan” Malaysia supaya tunduk kepada pelbagai tuntutan daripada Singapura di masa hadapan. Ini adalah antara risiko yang perlu ditanggung apabila kerajaan mengambil tindakan “menjual” negara kepada warga asing. Singapura selepas dari ini tidak berlu lagi menggunakan pendekatan berkonfrantasi dengan Malaysia tetapi memadai dengan ugutan untuk menarik balik pelaburan daripada WPI sekiranya tuntutan mereka tidak dipenuhi oleh Malaysia. Akhirnya Malaysia akan menjadi [Jgn la mencarut] kepada Singapura.

Baca lagi di sini

Apa sudah jadi dengan tanah orang Melayu? Ini fakta menunjukkan Umno penjahanam tanah orang Melayu:-

• 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.

• 5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)

• 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!

• Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).

• 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.

• Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.

• Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.

• 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.

• 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vicent Tan untuk projek perlancungan.

• Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.

• 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.

• Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang.

Baca Berita Penuh ..

Friday, 3 February 2012

BN Tak Boleh Menang Di Selangor - Kata Khir Toyo

Khir Toyo membuat kenyataan hari ini bahawa program yang dijalankan oleh BN untuk menawan kembali Selangor sebagai GAGAL....

Ini kerana..
program yang di jalankan hanya untuk melayu sahaja...
yang bukan melayu di pinggirkan...


Adun Sungai Panjang itu berkata, program Najib dan Muhyiddin itu itu hanya menarik sokongan pengundi veteran iaitu yang berumur 50 tahun dan ke atas... 

AzrinRen : Program anjuran UMNO tu adalah program murahan syok sendiri, nak mintak sedekah undi rakyat. Maaf la. rakyat dah semakin cerdik dan boleh pikir sekarang, rakyat dah tidak bergantung kepada UMNO dan utusan sekarang. Mereka boleh mencari maklumat sebenar di internet. Lu semua tidak lagi boleh memperbodohkan rakyat termasuk gua.

psst....Pergi mampos sama BN!!!

Baca Berita Penuh ..

Kepada penganggur Dan Mahasiswa

Kepada graduan yang kini sedang mengangur ataupun graduan bekerja yang tidak sesuai dengan kelulusan lu semua, itu pun bagi yang inginkan pekerjaan yang terbaik mahu pun lu semua memang suka memilih pekerjaan. Tambah-tambah lagi lu semua inginkan pekerjaan mengikut kelulusan dan kos yang diambil semasa lu belajar di universiti dahulu. 

Kepada graduan yang sedang menganggur, Kamon lah jangan nak menuding jari ke atas kesalahan kos yang lu ambil semua. Lu gagal dapat pekerjaan bukan atas sebab-sebab kos yang lu ambil mahu pun kelulusan lu semua yang tidak terpilih langsung untuk sektor pekerja mengikut kelulusan lu semua. 

Lu menganggur dan gagal dapat pekerjaan mengikut kos mahu pun kelulusan yang lu ambil atas sebab-sebab kerajan UMNO/BN gagal mentadbir negara dan gagal membawa ekonomi yang baik malah sikap kerajaan UMNO/BN sendiri mengawalkan sikap pilih kasih iaitu kroni dan mengawal sikap membazir mereka tambah-tambah lagi si isteri ah jib gor yang banyak menghabiskan duit rakyat dan menteri-menteri UMNO/BN yang banyak membawa kegagalan pengurusan kewangan sehingga lu semua menjadi mangsa sukar untuk dapat pekerjaaan akibat kerajaan yang ketiadaan wang dan kesesakan wang.

''Lu lompatlah tinggi, setinggi langit pun takpa, setinggi mana lu semua mampu. Tetapi lu kena ingat, lu semua akan jadi penganggur tegar selagi negara kita diperintah perasuah, penyamun dan perosak negara, hanyalah penganggur yang bersifat pencacai tegar sahaja mudah dapat pekerja dan lu semua yang bukan kaum kerabat dan bukan kroni-kroni hanyalah akan menjadi penganggur tegar dan graduan goyang kaki di rumah.''

Umur had pencen ditambah menjadikan 60 tahun, kadar taraf hidup yang tinggi, jenayah semakin meningkat dan polis tidak mengambil pandang serius terhadap kedar jenayah yang semakin berleluasan. Kerana polis diperkudakan sibuk untuk menangkap dan menyekat orang-orang politik yang ingin membawa perubahan negara, sehinggalah masalah bahaya terhadap masyarakat langsung tidak di ambil peduli itu pun kalau terserempak. Perbalanjaan taraf hidung semakin meningkat tetapi gaji masih di tahap yang rendah. Itukah negara kita ini sudah maju?

Kamonlah graduan, PRU13 kita nyah UMNO/BN dari muka bumi malaysia, kita tumbangkan mereka, kita pilih kerajaan yang mampu membawa pembaharuan terhadap rakyat dan membela nasib rakyat yang tersepit arus pembangunan pembaziran, gaji rendah, kadar hidup yang tinggi, jenayah semakin meningkat angkara ekonomi negara semakin teruk hanya pencacai-pencacainya sahaja yang buta dan tak nampak kerana mereka hanya melihat ke pungkoq mereka tetapi tidak ke hadapan.

Kepada graduan jangan salahkan kos yang lu semua pilih, kalau kerajaan membela nasib rakyat dan bersikap adil sudah tentu lu semua akan dapat pekerjaan tanpa menunggu berbulan-bulan. kepada graduan yang menerima nasib malang sekarang lu pikir lah sendiri berapa lama lu nak tunggu masalah yang dihadapi lu semua. Lu habis belajar dan bergelar graduan takkan lu semua sanggup menunggu berbulan-bulan untuk dipanggil ke sektor kerajaan mahupun swasta mengkut kos dan kelulusan yang lu semua ambil.

UMNO/BN hanya mementingkan kaum kerabat mereka dan kroni-kroninya. Ramai-ramai graduan yang mudah dapat pekerjaan adalah dari kaum kerabat mereka dan kroni-kroni mereka. Kerana kerajaan UMNO/BN adalah kerajaan yang megamalkan sikap mementingkan kroni-kroni tanpa memikir rakyatnya yang sedang diperbodohkan.

Rugi lah belajar lelah hidup bertahun-tahun, bila habis belajar lu semua jadi menganggur dan bekerja yang mungkin lu semua tidak suka kerana kelulusan lu tidak sesuai ditempat lu semua bekerja. jangan salahkan kos dan kelulusan lu semua. Dan lu pula senang-senang kena bayar duit pinjaman PTPTN tanpa keistimewaan yang lu dapat. Cuma hanya bergelar seorang menganggur sahaja..kekekeke...

Lu lihat kerajaan UMNO/BN yang sentiasa memperbodohkan lu semua. Bangkit mahasiswa...tumbang kerajaan kalau lu semua tidak mahu menjadi mangsa rakus, kebodohan dan sehinggalah dipijak-pijak hingga ke usus lu semua. sekian...pilihlah Pakatan Rakyat untuk kerajaan baru malaysia, Janji PR untuk membela nasib lu semua dan hutang PTPTN LU SEMUA AKAN DIHAPUSKAN SERTA MERTA. Kerajaan UMNO/BN sudah ketiadaan wang untuk membayar gaji kepada kakitangan kerajaan lalu terpaksa mengenakan cukai terhadap rakyat yang tidak berkemampuan, malah hutang negara semakin meningkat dan juga negara akan menuju ke arah kebankrapan selagi perasuan\h/penyamun memerintah negara kita. Kerana budaya kerja UMNO/BN telah membarah dengan budaya rasuah, kronisme dan nepotisme walaupun telah ditegur oleh Ketua Audit Negara tahun-tahun.

 Disebabkan kelemahan pengurusan kewangan kerajaan pusat juga memberi kesan terhadap syarikat-syarikat yang dikawal oleh Kementerian Kewangan yang mana 19 daripada 47 syarikat mengalami kerugian pada tahun 2009. Ini nasihat azrinren kepada lu semua, azrinren tak hipokrikkkkkk.....Cuma janga terpengaruh tohmahan yang sia-sia dari blogger UMNO kususnya papagomo yang 3 kali kantoi dengan azrinren. Assalamualaikum w.b.t...

psst...Lu pikirlah sendiri...ala-ala nabil raja lawak gitu....


Baca Berita Penuh ..

Husam Sahkan Parlimen Bubar Minggu Depan!


Dug Dag Dug Dag.....Malam ni kecoh dengan isu tarikh pembubaran DUN bagi memberi laluan kepada Pilihanraya Umum yang ke13, kerana menurut Husam Musa beliau mendapat maklumat bahawa Parlimen akan dibubarkan minggu hadapan..

Tapi itu kata Husam Musa.. bukannya kata Najib Tun Razak..

Bila Najib nak bubar Parlimen itu hanya dia dan Rosmah yang tahu, kerana hanya di Malaysia tarikh Pilihanraya hanya Presiden UMNO yang tahu..

Ada pihak melaporkan Najib telah dinasihati oleh Tun Mahathir agar melambatkan tarikh pilihanraya, ini bagi membolehkan Najib memenangi hati pengundi dari masyarakat Cina.

Sebabnya dari laporan yang Tun Mahathir terima pengundi dari masyarakat Melayu dan juga India yang dulunya menyokong Pakatan Rakyat ada yang sudah kembali menyokong UMNO/BN semula.. hanya pengundi dari masyarakat Cina yang masih kekal menyokong Pakatan Rakyat.

Tapi.. mungkin juga ianya dibocorkan supaya Penyokong Pakatan Rakyat leka..

Bagi aku.. ikut suka Najiblah bila dia nak bubar Parlimen tu.. Kan Anwar dah kata “Kami Sudah Sedia!!!”

Cuba baca apa kata Najib tentang tarikh pilihanraya..

**********************************************
Ini apa yang dilaporkan Berita Harian,

Najib nafi Parlimen bubar minggu depan
2012/02/03

MARANG: Datuk Seri Najib Razak menolak khabar angin bahawa Parlimen akan dibubarkan minggu depan bagi memberi laluan kepada Pilihan Raya Umum ke-13.

Perdana Menteri berkata, pilihanraya boleh diadakan pada bila-bila masa asalkan sebelum April 2013.

“Mereka terus membuat tekaan (tarikh). Satu hari mereka pasti membuat tekaan tepat,” katanya selepas majlis Bersama Rakyat di Dewan Undangan Negeri (DUN) Rhu Rendang di sini, hari ini.

Khabar angin berhubung pembubaran Parlimen didakwa selepas Thaipusam iaitu, Selasa depan.MARANG – Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, pilihan raya umum ke-13 akan datang boleh diadakan pada bila-bila masa asalkan tidak lewat daripada April tahun depan.

Beliau berkata, masa untuk mengadakan pilihan raya umum kali ke-13 berkenaan bergantung kepada banyak factor,namun ia boleh diadakan pada bila-bila masa asalkan tidak lewat daripada April tahun depan.

“Buat masa ini, saya turun padang berjumpa rakyat, bukan sahaja saya tapi semua pemimpin kerana ini tanggungjawab sebagai pemimpin supaya rakyat tambah yakin kepada Barisan Nasional (BN),” katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Perdana Menteri berkata demikian ketika ditanya mengenai desas-desus kononnya Parlimen akan dibubar pada minggu hadapan untuk memberi ruang kepada pilihan raya umum ke-13.

Terdahulu, Perdana Menteri menyampaikan baucer kepada penerima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dalam Program Perdana Menteri Bersama Rakyat Dun Rhu Rendang, di Padang Astaka Majlis Daerah Marang, di sini.

Mengenai bantuan BRIM tersebut beliau berkata, kerajaan BN melaksanakan dasar dan program yang terbukti mampu membela kebajikan rakyat termasuk bantuan berkenaan yang memberi manfaat kepada 80 peratus isi rumah di seluruh negara.

Perdana Menteri berkata, BR1M juga tidak dilaksanakan mana-mana kerajaan lain di seluruh dunia namun ia diberikan kepada seluruh rakyat yang layak tanpa `memilih bulu’ dan parti.

“Kita tidak memilih bulu (seperti) kata Datuk Yahya (Khatib Mohamad) dalam ungkapan pantunnya tadi, orang yang tidak sokong kita pun dapat juga. Walaupun mukanya barangkali tebal agaknya. Yang kutuk, maki hamun kita, apabila nampak duit (BR1M) lima keping, dia yang pertama sekali berbaris.

“Hak puak-puak kita dalam panas, dalam hujan berjuang untuk menegakkan kerajaan. Tetapi saya kita tidak mengapa, jika kita tidak mendapat undi, di akhirat nanti insya-Allah kita akan menerima ganjaran daripada Allah s.w.t,” katanya ketika berucap di majlis itu.

Dalam tempoh tiga tahun peralihan kuasa di tangan Perdana Menteri, katanya, pelbagai bantuan sudah dilaksanakan kerajaan BN dan jika diberi masa lima tahun lagi pastinya lebih banyak yang boleh dilakukan demi kepentingan rakyat.

Selain itu, beliau juga mengingatkan rakyat supaya dapat menilai secara bijak kepimpinan Pas yang mendakwa memperjuangkan Islam, tetapi sanggup memecat ahlinya dan pemimpin sendiri semata-mata bagi menjaga kepentingan pakatan dengan DAP.

“Pas tidak boleh pakai, kerana banyak `lebong’. Sebab itulah Haji Hadi (Datuk Seri Abdul Hadi Awang) sudah condong, bunyi-bunyinya (sudah) tidak mahu bertanding. Tidak tahulah kalau dia `pelawok’ (menipu).

“Pas juga berkecamuk. Orang yang baik, imannya kuat, orang yang memperjuangkan Islam, orang yang nak pertahankan akidah, nak menegakkan akhlak, orang ini yang dipecat oleh Pas. Di mana perjuangan untuk Islam? Kalau orang yang menegakkan Islam dan akhlak dibuang oleh Pas,” katanya.
psst...Suda bersiap sedia???

Baca Berita Penuh ..

Lebih 50 Peratus Graduan Kejururawatan Menganggur

Dimana silapnya sehingga lebih 50 peratus lepasan graduan kejururawatan di Malaysia ini tidak mendapat pekerjaan di bidang berkaitan? Para graduan ini ramai yang menganggung hutang pinjaman PTPTN sehingga RM60,000. Kenapa Kementerian Kesihatan tidak mengurangkan kuota pengambilan pelatih untuk kolej kejururawatan atau memberi gambaran sebenar lambakan graduan kejururawatan di pasaran?Graduan kolej jururawat menganggur 


SAYA bekas pelajar Diploma Kejururawatan institusi pengajian tinggi swasta (IPTS) di Pantai Timur. Masalahnya, sudah setahun lebih saya dan rakan menganggur.

Sebelum ini, kami difahamkan negara memerlukan lebih ramai jururawat untuk ditempatkan di hospital. Sehingga kini masih ramai bekas pelajar jururawat IPTS menganggur.

Persoalannya, adakah jawatan jururawat sudah mencukupi? Kalau masih ada kekosongan, mengapa ramai belum diambil bekerja? Dengan lambakan kolej swasta yang menawarkan kursus kejururawatan, kami seolah-olah dipinggirkan.

Adakah pihak berkenaan mengkaji kuota pelajar jururawat yang semakin bertambah? Kami juga kesal kerana kolej kami tidak membantu dan hanya ingin mengaut keuntungan.

Ada yang menerima surat menyatakan mereka perlu menjelaskan pinjaman sedangkan kami belum bekerja.

GRADUAN KECEWA,

PR akan tunai janji jikalau memerintah persekutuan, PR sukar untuk tunai janji jika hanya menguasai kerajaan negeri kerana UMNO/BN masih menguasai persekutuan dan bila-bila masa sahaja boleh mensabotaj PR supaya janji gagal ditunaikan...

Kuala Terengganu.

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Graduankolejjururawatmenganggur/Article

Jeyakumar : Kementerian Kesihatan mesti bertanggung-jawab

By Aliran, on 1 December 2011

Berikut ialah intervensi Dr Jeyakumar Devaraj dalam perbahasan Bajet Kementerian Kesihatan pada 16 November 2011.

Saya diberitahu melalui jawapan bertulis pada 3 November 2011 bahawa pada takat ini wujudnya 41000 penuntut kursus kejururawatan di 61 buah kolej swasta. Hari ini saya baru menerima jawapan daripada Kementerian bahawa pada masa ini ada seramai 69110 orang jururawat terlatih yang sedang berkhidmat di Malaysia – 47992 di sektor awam dan 21118 di sektor swasta.

Saya ingin tanya, manakah 41000 penuntut kejururawatan yang masih di kolej pada takat ini akan mendapat kerja. Jawapan pada saya bertarikh 14 November 2011 dinyatakan bahawa hanya 45.5 peratus daripada graduan kejururawatan yang lulus peperiksaan Lembaga Jururawat pada tahun 2010 dapat cari kerja! YB Menteri, pasaran untuk jururawat telah dibanjiri. It is flooded. Mengapakah Kementerian tidak mengurangkan kuota untuk kolej-kolej kejururawatan?
http://aliran.com/7249.html

Thousands of private college nursing grads jobless — Jeyakumar Devaraj

January 14, 2012
The Higher Education Ministry’s failure to control the greed of private nursing colleges has established a situation in which thousands of their graduates are jobless. And yet, these graduates are burdened with PTPTN loans of as much as RM50,000 to RM60,000.

http://www.themalaysianinsider.com/sideviews/article/thousands-of-private-college-nursing-grads-jobless-jeyakumar-devaraj/Penipuan di kolej Jururawat

Difahamkan, 61 buah IPTS telah diberi izin oleh Kementerian Pengajian Tinggi untuk mengadakan kursus kejururawatan dan lebih daripada 41,000 penuntut kejururawatan yang sedang belajar dalam IPTS-IPTS ini. Pada tahun 2010, 7665 graduan kejururawatan daripada IPTS telah mengambil peperiksaan Lembaga Jururawat. Hanya 70.1% daripada bilangan ini yang lulus peperiksaan tersebut berbanding kadar kelulusan setinggi 98.4% di kalangan calon kejururawatan yang belajar di Kementerian Kesihatan Malaysia.

Ini jelas menunjukkan bahawa kualiti pendidikan di beberapa kolej kejururawatan swasta tidak memuaskan. Hanya 42.7% daripada pelajar kejururawatan yang graduat pada tahun 2010 berjaya dapat kerja di hospital dan klinik.

http://psmsemenyih.blogspot.com/2011/12/penipuan-di-kolej-jururawat.html

AzrinRen : Ini dinamakan malaysia maju? ini pembelaan kerajaan terhadap rakyatnya? inikah UMNO pandai mengawal ekonomi malaysia? porahhhh!!!

psst....Kencing sana kencing sini lepas ni nak kencing kat mana ntah la...

Baca Berita Penuh ..

Thursday, 2 February 2012

UMNO Parti Rasuah ~ Bekas blogger dan ADUN UMNO [sakmongkol AK47]

Kawan kawan saya dalam UMNO bercakap mengenai rasa cemas bila kerajaan yang di pimpin oleh UMNO menabur wang begitu banyak kepada rakyat. Bayaran RM 100, 200, dan sekarang ini RM 500 sedang rancak di jalankan. Tapi apa yang hendak di risaukan? Bukankah ini hasil pejuangan UMNO dan bukti UMNO dan BN amat perihatin kepada rakyat?

Songkok tinggi melambangkan pangkat tapi akai takdak.

SONGKOK TINGGI
MELAMBANGKAN PANGKAT
Mereka bertanya kepada saya, bayaran2 ini, adakah ianya meningkatkan peluang UMNO dan kerajaan BN menang? Saya cakap sudah tentu ia meningkat peluang- peluang untuk rakyat merasa sakit hati. Bila rakyat sakit hati, bertambah ramailah musuh2 UMNO.

Hah? Macam mana itu berlaku? Saya menyatakan bahawa dalam hal beri memberi ini, UMNO selalu menghadapi masaalah. Siapa yang menentukan siapa dapat RM 100, 200 dan RM 500? Selalu nya yang menentukan ialah ketua kampong.


Bantuan Rasuah 1 Malaysia
Ketua kampong punya keutamaan ialah menyenaraikan adik beradik, saudara saudara terdekat, dan geng geng yang sebulu dengan mereka. Golongan yang terpinggir ramai daripada yang dapat imbuhan. Ini memang resam sesetangah ketua kampong. Semasa saya jadi ADUN dahulu, saya mempunyai masaalah dengan ketua2 kampung yang seperti inilah juga- yang jadi pagar yang memakan padi.

Kalau buka kawasan pembesaran kampong, lot2 tanah di sapu mereka dan keluarga mereka sendiri. Kalau ada rumah rakyat, rumah PPRT, sanak saudara di dahulukan. Bahkan lot2 tanah di beri kepada suku sakat mereka yang tidak pun tinggal dalam kawasan pemberian tanah.


Scandal Felcra
Apabila saham Felcra di beri oleh kerajaan- yang sepatutnya di beri kepada KEPALA keluarga, pemimpin kampong mendesak di beri kepada anggota isi rumah. Kalau keluarga nya ada 5 orang, mereka mahu saham Felcra di beri kepada ke lima2 ahli keluarga nya. Apa akan jadi bila perkara seperti ini di biarkan? Ianya bermakna , 5 ketua keluarga yang lain di nafikan peluang untuk dapat saham felcra.

Nah , sekarang perkara yang serupa berlaku apabila pentadbiran Najib Razak membayar wang kepada rakyat. Ramai orang menerima wang tersebut tapi bilangan yang di nafikan hak untuk menikmati rezeki dari Najib Razak juga kian bertambah.

Jadi saya suka sangat Najib Razak buka lebih banyak fronts kebencian rakyat. Ini melanggar nasihat yang dia selalu beri kepada rakan2 dan ahli UMNO. Jangan open up fronts terlalu banyak untuk orang membenci kita.

Dan saya harap ada orang membawa perkara ini kepada mahkamah. Adakah pemberian wang ini suatu bentuk sogokan dan rasuah untuk mendapatkan undi rakyat? Kepada saya, ianya satu bentuk rasuah yang di lakukan dengan terang. Duit dan wang ini bukan UMNO yang punya. Ianya duit yang datang dari hasil pendapaatn kerajaan. Operasi menyampaikan wang tersebut sepatutnya di lakukan melalui pejabat pejabat daerah. Kenapa wang tersebut di sampaikan oleh ketua bahagian UMNO dan bakal bakal calun dari komponen BN?
Di Sentul Kuala Lumpur, penyampaian wang RM500 ini menonjolkan bakal calun dari parti Gerakan yang akan menentang Tian Chua dalam PRU 13 nanti. Tapi jangan risau, kita sudah tahu outcome PRU tersebut.

Klik ''Baca Berita Penuh'' Untuk Info Penuh''

psst....Mainan UMNO tak profesional langsung...

Baca Berita Penuh ..

Shaheizy Sam Samad Mohon Maaf


Kkekekekeke...amboi....amboii...amboi....tak sampai 24 jam kena penangan blogger-blogger Pakatan Rakyat. Terus mohon maaf dan membuat akuan ek..kekekek....

Hebatnya penangan blogger-blogger Pakatan Rakyat. tak Sampai 24 jam Video "Kutuk Bersih 2.0 " didedahkan, Artis ni mula tak tidur lena nampak gayanya. Semua komen-komen yang kritik dia kat wall semua dia delete. Heiii kawan-kawan, Shaheizy sam buat lawaklah hari ni weii !!... HaHaHa.. takut tak dapat undi dari geng Pakatan Rakyatlah tu untuk jadi bintang paling popular. Dah tau lu tak berpihak Sesiapa, yang lu buat kenyataan tu kat video UMNO buat apa? baru "GUBRA" Sekarang? dah terlambat... lu ni Pun Spisis "KATAK" Gak... tak tau apa-apa konon tapi yang komen tu ngalahkan lu tau semua. lepas lu dapat paling popular, lu buat lagi. 

Apa-apa pun gua maafkan lu wahai shaheizy sam. Lu langsi lu hidup!!!

psst...Gua nak gi amik balik filem lu yang gua buang dalam tong sampah...kekeke..

Mission Acomplete

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat