Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label pru13 mac. Show all posts
Showing posts with label pru13 mac. Show all posts

Saturday, 11 February 2012

UMNO buat samseng lagi!! Serang Program SMM

Klik SINI untuk menonton kelakuan geng-geng takdak teloq tersebut.

Samseng serang program SMM, sasar Adam Adli

Klang, 12 Feb: Program Jelajah Mahasiswa di sebuah dewan orang ramai di Kampung Idaman, Pandamaran malam tadi diserang sekumpulan samseng yang membuat kecoh dan memecahkan meja dan kerusi.

Ini dia samseng UMNO yang sangat terkenal

Difahamkan lebih 50 orang samseng tersebut menyerbu dewan itu dengan mensasarkan pemimpin pelajar Adam Adli.

Bagaimanapun ketika kejadian kira-kira jam 8 malam tadi itu, Adam Adli berada di luar dewan dan sempat menyelamatkan diri.

Kumpulan samseng itu difahamkan bertindak merosakkan barangan dalam dewan termasuk memecahkan kerusi dan meja.

Penganjur program Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) kemudiannya bertindak membuat laporan polis di Balai Polis Kampung Idaman.

Insiden itu bagaimanapun tidak berakhir di situ apabila kumpulan samseng tersebut bertindak mengepung sekali lagi mahasiswa-mahasiswa tersebut di hadapan balai polis tersebut.

Keadaan tegang itu memaksa pihak polis membawa mahasiswa tersebut ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Klang bagi tujuan mendapatkan perlindungan.

Pada masa sama, kumpulan samseng itu juga turut mengekori mahasiswa itu dan menanti mereka hadapan IPD Klang itu.

Selepas mendapat maklumat berhubung insiden itu, pasukan Unit Amal PAS dan Angkatan Muda Keadilan (AMK) turut bergegas ke tempat kejadian.

Ketua Penerangan AMK Selangor, Saifullah Zulkifli yang ditemui di tempat kejadian berkata, setibanya di perkarangan IPD itu beliau dan beberapa rakan dihalang sekumpulan samseng tersebut.

Mereka juga diludah dan dihambur dengan kata-kata kesat.

"Malah ketika saya berjalan untuk memasuki IPD sekumpulan pengikut Umno seramai 50 orang itu telah memaki hamun serta ada antaranya meludah ke arah kami walaupun kami memaklumkan kehadiran kami tidak ada kaitan dengan mahasiswa tersebut," jelasnya.

Tambahnya lagi, kekacauan berlaku sekitar jam 8 malam apabila sekumpulan pengikut Umno telah memasuki dewan orang ramai di Kampung Idaman dengan membuat kecoh serta memecahkan kerusi.

"Sasaran mereka adalah Adam Adli tetapi ketika kejadian tersebut berlaku Adam tidak berada di dalam dewan, sebaliknya beliau masih berada di luar dewan dengan niat bila keadaan benar-benar selamat baru beliau masuk ke dalam dewan.

"Tetapi Adam bernasib baik sempat dibawa lari sebelum kejadian yang tidak diingini berlaku," sambungnya.

Adam Adli sebelum ini mencetus kontroversi dengan bertindak menurunkan bendera perdana menteri Datuk Seri Najib Razak di hadapan bangunan Umno ketika demonstrasi mahasiswa menuntut pemansuhan Auku di PWTC Disember tahun lalu.

Antara mahasiswa yang dibawa berlindung di IPD Klang adalah Timbalan Presiden Kumpulan Aktivis Mahasiswa Independent (KAMI), Khalid Ismath dan Koordinator Aksi Mahasiswa Independent (AKSI), Ehsan Bukharee.

Mereka kemudiannya dibawa keluar dari IPD kira-kira jam 2.30 pagi dengan dua buah kenderaan polis.

Dalam pada itu, kekacauan tersebut telah menyebabkan beberapa buah kereta milik mahasiswa telah rosak teruk.

Serangan serupa sebelum ini berlaku pada program Asal Bukan Umno (ABU) di Jalan Kebun, Shah Alam.

Dalam kejadian itu, seorang lelaki dilapor cedera dalam insiden tersebut.-HD

psst....Hassan ali tak nak gi jumpa ah jib gor ker? tak nak ker pulihkan akidah die??

Baca Berita Penuh ..

Thursday, 9 February 2012

Akhlak Rendah Papagomo & Dua Lagi Blogger UMNO Diadukan Kepada SKMM


Pegawai khas Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng, Zairil Khir Johari hari ini membuat laporan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) terhadap laman web rasmi Umno, Umno Online dan blog pro-Umno Pisau.net dan Papa Gomo.Laporan ini dibuat ekoran serangan berterusan laman web dan blog tersebut terhadap anak lelaki Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang difitnah sebagai pencabul kehormatan seorang pelajar perempuan.“Saya telah diarahkan untuk membuat aduan kepada SKMM atas perkara ini kerana penerbitan dan penyiaran artikel-artikel palsu dan fitnah oleh Pisau.net, Umno-Online dan juga Papa Gomo merupakan suatu kesalahan di bawah, antara lainnya, Seksyen 211 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998. 

Beliau turut menjelaskan contoh artikel yang berunsur fitnah dan sindiran tersebut.
“Sebagai contoh terbaru, saya memetik daripada artikel Papa Gomo pada 7 Februari 2012 yang bertajuk “Lim Guan Eng Nenen Memang SIAL – Ibrahim Ali”, di mana Papa Gomo telah membuat sindiran berikut:

“Psssttt.. Guan Eng Kaki Nenen, patut anak pun suka Raba Tetek… Memang SIAL”.

Motif jelik dan keji

“Adalah jelas di sini bahawa laman-laman web seperti Papa Gomo mempunyai motif jelik dan keji serta sanggup melakukan apa-apa termasuk memainkan sindiran yang bukan sahaja memfitnahkan Ketua Menteri tetapi juga memangsakan seorang kanak-kanak dalam usia persekolahan yang tidak bersalah,” kata Zairil di dalam satu kenyataan media.

Pada bulan Oktober tahun lepas, terdapat desas desus bahawa anak Guan Eng telah ditukarkan sekolah gara-gara mencabul kehormatan seorang pelajar perempuan di sekolah lamanya.

Laman-laman web tersebut, termasuk laman web rasmi Umno iaitu Umno-Online, telah mendakwa bahawa Ketua Menteri telah membayar RM200,000 kepada pelajar perempuan tersebut sebagai sogokan untuk berdiam.

Bagaimanapun, tuduhan tersebut telah disangkal oleh ‘pelajar perempuan’ tersebut yang dikenal pasti sebagai jaguh catur Hong Kong yang kini berada di Britain.

“Anya Corke, telah menegaskan bahawa beliau tidak pernah sesekali pun bertemu dengan Ketua Menteri atau anaknya,” jelas Zairil.

Ini diikuti oleh pengesahan Pengarah Pelajaran Pulau Pinang, Ahmad Tarmizi Kamaruddin bahawa tidak ada sebarang bukti untuk mengaitkan anak Ketua Menteri dengan apa-apa kejadian sedemikian.

Pengetua SMJK Heng Ee, iaitu sekolah lama anak Ketua Menteri, juga telah menafikan kejadian itu.

Meskipun demikian laman web dan blog yang dinyatakan di atas tetap meneruskan serangan dengan memaparkan laporan berunsur fitnah dan palsu di laman mereka. -FMT

Akhlak rendah blogger pro-UMNO, pelajar sekolah terus jadi sasaran fitnah mereka

KUALA LUMPUR, 9 FEB: “Psssttt.. Guan Eng Kaki Nenen, patut anak pun suka Raba Tetek… Memang SIAL”

Itulah catatan blogger pro-UMNO Papagomo pada 7 Februari bertajuk “Lim Guan Eng Nenen Memang SIAL – Ibrahim Ali” yang mencerminkan tahap pemikiran dan akhlak pecacai upahan UMNO tersebut.

Betapa angkuh, keji dan jeliknya blogger pencacai UMNO, walau pun mereka sedar dan tahu beberapa laporan polis telah ditampilkan terhadap blog mereka kerana berbohong dan menyebarkan hasutan, mereka masih lagi berterusan memfitnah.

Justeru, Setiausaha Politik Kepada Setiausaha Agung DAP, Zairil Khir Johari telah membuat aduan kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) terhadap laman-laman web UMNO Online (laman web rasmi UMNO) dan para blogger pecacai UMNO seperti Pisau.net dan Papagomo.

“Sehingga sekarang, artikel-artikel yang palsu dan fitnah itu masih lagi dipaparkan dalam laman-laman web tersebut,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Mengimbas kembali peristiwa-peristiwa yang berkaitan dengan isu itu, beliau berkata, pada Oktober tahun lalu, beberapa laman web telah memainkan desas-desus kononnya anak Ketua Menteri Lim Guan Eng telah ditukarkan sekolah gara-gara mencabul kehormatan seorang pelajar perempuan di sekolah lamanya.

Tambahan pula, laman-laman web tersebut, termasuk laman web rasmi Umno iaitu Umno-Online, telah mendakwa bahawa Ketua Menteri telah membayar RM200,000 kepada pelajar perempuan tersebut sebagai sogokan untuk berdiam.

Ekoran daripada itu, pelbagai pihak telah muncul untuk menyangkal tuduhan-tuduhan tersebut sebagai fitnah yang langsung tidak berasas, tambah beliau lagi.

Zairil menjelaskan, “pelajar perempuan” yang menjadi bahan fitnah blogger pro-UMNO, iaitu seorang wanita warga asing yang tidak ada kena-mengena dengan pembohongan itu, Anya Corke, telah menegaskan bahawa beliau tidak pernah sesekali pun bertemu dengan Ketua Menteri atau anaknya.

“Kenyataan Anya telah diikuti dengan pengesahan daripada Pengarah Pelajaran Pulau Pinang Ahmad Tarmizi Kamaruddin bahawa tidak ada sebarang bukti untuk mengaitkan anak Ketua Menteri kepada apa-apa kejadian sedemikian.

“Tambahan pula, pengetua SMJK Heng Ee, iaitu sekolah lama anak Ketua Menteri, juga telah menafikan kejadian itu,” ujarnya.

Walau pun pelbagai bukti telah ditampilkan, beliau kesal kerana laman-laman web tersebut masih lagi meneruskan serangan mereka tanpa melaporkan perkara yang sebenar.

Menurutnya, adalah jelas bahawa laman-laman web tersebut mempunyai motif jelik dan keji serta sanggup melakukan apa-apa termasuk memainkan sindiran yang bukan sahaja memfitnah Guan Eng tetapi juga memangsakan seorang kanak-kanak dalam usia persekolahan yang tidak bersalah.

“Sehingga hari ini, tindakan daripada pihak berkuasa masih lagi ditunggu-tunggu. Pada 12 Januari 2012, pihak polis telah menghubungi Ketua Menteri dan menasihati supaya beliau membuat laporan polis untuk memudahkan tindakan susulan ke atas pengendali-pengendali laman-laman web berkenaan.

“Malah, Ketua Menteri telah diberitahu bahawa permintaan untuk membuat laporan ini telah datang daripada “pihak atasan”. Namun demikian, setakat ini siasatan masih belum lagi menghasilkan sebarang tangkapan,” katanya.

Berikutan itu, Zairil telah diarahkan untuk membuat aduan kepada SKMM berhubung penerbitan dan penyiaran rencana-rencana palsu dan fitnah oleh blog-blog tersebut.

Tambahnya, penyiaran rencana-rencana fitnah itu merupakan satu kesalahan di bawah, antara lainnya, Seksyen 211 (Larangan terhadap pemberian kandungan jelik) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998. - sumber dari GB

''Hello...hello...haaa...gua ni..papagomo. bak duit rm10 juta. gua nak bayar saman ni, gua tolong, lu kena tolong gua pulak''

psst....Sedap jugak epal yang guna beli kat aneka tadi...

Baca Berita Penuh ..

Wednesday, 8 February 2012

Hujah Dr Asri Yang Boleh Diambil Pengajaran....

Hujah Dr Asri Zainul Abidin, mantan Mufti Kerajaan Perlis yang juga pensyarah pengajian Islam di Universiti Sains Malaysia (USM), Pulau Pinang... 

walaupun ramai fitnah Dr Asri sebagai Wahabbi (hakikatnya dia adalah Ulama Salaf..sealiran dengan TG Nik Aziz).....

tetapi hujahnya memang mantap dan boleh diambil pengajaran terutama untuk berhadapan dengan pemutar belit agama seperti UMNO,PERKASA,ISMA,JATI...

renungkan hujahnya dalam Seminar : Ke Arah Malaysia Sejahtera yang turut dihadiri oleh

Pensyarah UIAM - Dr Maszlee Malik
Pengerusi IDEAS - Wan Saiful Wan Jan
Ahli Parlimen Temerloh - Datuk Saifuddin Abdullah (BN)
Ahli Parlimen Kuala Selangor - Dr. Dzulkefly Ahmad (PAS)
Pengerusi IRF - Dr. Ahmad Farouk Musa


psst....Gua lebih suka datang tengok kuliah dr asri (mantan mufti kerajaan negeri perlis) daripada gua pergi tengok kuliah fatulbari kuat pengampu tu...

Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 7 February 2012

DUA LAGI KONDO MILIK KELUARGA SHAHRIZAT DI SINGAPURA RM34.6 JUTA

Kak jat harus selak kain demi untuk mencari orang yang mendedah rahsia kak jat...hohohoho...PETALING JAYA 8 Feb: KEADILAN terus membongkar skandal penyelewengan dana National Feedlot Corporation (NFCorp), apabila mendedahkan dua lagi pembelian unit kondominium mewah oleh keluarga Datuk Seri Shahrizat Jalil di Singapura, berharga RM34.6 juta.

Selak kak jat SELAKKKKKK!!!!!

Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli berkata, kondominium mewah yang dibeli pada 27 Mei 2010 itu dimiliki suami Shahrizat, Datuk Seri Mohamad Salleh Ismail yang juga Pengerusi NFC dan anak mereka, Wan Shahinur Izran Mohamad Salleh.

Kondominium berkenaan- masing-masing berharga RM17,205,209 dan RM17,357,575- dibeli di Marina Bay Suites, yang terletak berhampiran restoran mewah milik keluarga menteri itu di Brawn Steakhouse.
Keluarga Shahrizat juga kata Rafizi, perlu membayar RM173,000 sebulan untuk membayar balik pinjaman yang dibiayai oleh United Overseas Bank Limited (UOB) dan Malayan Banking Berhad (Maybank).
“Persoalan yang lebih besar ialah bagaimanakah keluarga Dato’ Seri Shahrizat Jalil mampu menanggung bayaran balik bulanan yang cukup besar?,” Soal Rafizi ketika mengadakan sidang media di Ibu Pejabat KEADILAN, di sini hari ini.

Kak jat harus contohi gambar ni, Pengorbanan seorang isteri demi suami.

Menurut Rafizi, kemudahan pembiayaan dipercayai diluluskan sebagai urusan timbal balik kerana NFC dan syarikat berkaitan yang dimiliki keluarga Shahrizat, mempunyai deposit yang besar di bank-bank berkenaan.
“Deposit tersebut adalah sebahagian dari dana RM250 juta yang diluluskan bagi tujuan operasi Pusat Fidlot Kebangsaan yang gagal mencapai sasaran yang ditetapkan,” kata Rafizi yang turut mengakui mengupah penyiasat persendirian untuk mendapatkan maklumat itu.
Menurutnya, KEADILAN sebelum ini mengemukakan bukti S$530,000 (bersamaan RM1.3 juta) telah dipindahkan dari dana NFC kepada Meatworks (Singapore) Pte Ltd, bagi tempoh 3 bulan antara Oktober hingga Disember 2010.

“Saya percaya banyak lagi pemindahan wang seperti ini berlaku untuk membiayai perniagaan milik keluarga Dato’ Seri Shahrizat Jalil di Singapura.

“KEADILAN juga mengesyaki perniagaan-perniagaan ini digunakan untuk mengumpul harta peribadi di Singapura, termasuklah mendapatkan pinjaman bagi membeli kondominium-kondominium mewah di Singapura,” ujarnya.

Dengan pendedahan terbaru ini, katanya, jumlah keseluruhan harta peribadi keluarga Shahrizat yang ditampung oleh dana awam RM250 juta yang diberikan kepada NFC ialah 62,160,913.
Ia termasuk pembelian dua unit kondominium One Menerung di Bangsar dan sebuah lagi di Orchard Scotts, Singapura, pembelian Mercedez Benz, dan dua lot tanah di Putrajaya seperti yang didedahkan sebelum ini.-Kd...

psst....Sedap nasi lemak tadi....nyam nyam...

Baca Berita Penuh ..

Jika Umno Terus Membuli, Sabah Dan S'wak Mungkin Keluar

Hassan Ali, pemimpin PAS yang dibuang telah membuat teori bahawa DAP akan mendesak agar Singapura kembali kepada Malaysia. Ini jelas satu taktik untuk menakut-nakutkan tetapi agak tidak masuk akal.


Ini mengingatkan kita kepada Lee Kuan Yew yang memberi amaran kepada rakyatnya suatu masa dahulu bahawa Singapura mungkin terpaksa kembali kepada Malaysia sekiranya mereka gagal membina negara itu.

Banyak sebab mengapa Singapura tidak akan dan tidak dapat untuk kembali kepada Malaysia. Beberapa faktor sahaja sudah cukup untuk menjelaskan nya di sini.

Pada penhujung 2010, Keluaran Dalaman Negara Kasar (KDNK) bagi Singapura adalah US$ 210 billion. Ini adalah US$ 5 billion lebih daripada Malaysia walaupun pulau kecil itu tiada sumber asli, air dan tanah yang agak terhad dan dikelilingi oleh populasi yang bermusuhan dengan mereka dan juga fanatik.

Dollar Singapura, yang dikait dengan ringgit Brunei adalah benilai RM2.50 sen.

Malaysia terpaksa memberi Iskandar Malaysia yang berada di selatan tanah air kepada Singapura sebagai tambahan untuk ia melengkapi dan menambah kemajuan bahkan sebagai sebahagian tanah jajahan.

Teori Hassan sememangnya berbaloi untuk dibincangkan tetapi keadaan adalah terbalik.

Bom jangkamasa Sabah dan Sarawak


Situasi yang mungkin adalah Sabah dan Sarawak yang berpotensi untuk meninggalkan Persekutuan Malaysia dalam lima hingga lima belas tahun lagi.

Tanda-tandanya sudah ada dan Putrajaya sedang berkerja keras untuk menunda dan mengelaknya. Ia dijangka berlaku kerana orang bukan Islam daripada keturunan Dusun termasuk Kadazan dan Murut dan komuniti Dayak juga tidak dibenarkan menjadi Ketua Menteri di negeri-negeri ini.

Putrajaya juga seakan-akan menutup mata kepada kebanjiran warga asing secara haram di kedua-dua negeri itu yang masuk untuk menjadi pengundi.

Berbeza dengan Pulau Pinang


Ada yang menjangka bahawa kerajaan UMNO akan menendang Pulau Pinang daripada Malaysia sama seperti yang dilakukannya terhadap Singapura pada tahun 1965. Ini agak mustahil kerana jumlah penduduk bukan Cina di Pulau Pinang terutamanya yang bercakap bahasa Melayu adalah sama dengan Cina.

Pada tahun 1965, orang Cina membentuk 75% daripada populasi Singapura dan sejak itu, angka itu tidak banyak berubah.

Ia adalah senario yang berbeza di Sabah dan Sarawak di mana demografik tidak banyak memberi perbezaan.

Kemungkinan bahawa Sabah dan Sarawak akan keluar dari Malaysia adalah kesinambungan daripada kisah pengeluaran Singapura pada tahun 1965 daripada persekutuan dan keengganan Brunei untuk menjadi sebahagian daripada persekutuan.

Pengeluaran Singapura telah mengubah maksud “Persekutuan” dalam Pelembagaan yang merendahkan status Sabah dan Sarawak daripada perkongsian yang saksama menjadi hanya salah satu daripada negeri-negeri dalam Persekutuan.

Kesimpulannya, Persekutuan Malaysia juga tidak lagi wujud pada 1965 selepas keluarnya Singapura dan Persekutuan Malaya yang tidak berfungsi pula muncul sebagai Persekutuan Malaysia baru.

Hasil daripada perubahan besar dalam kekayaan, kerajaan Persekutuan enggan atau tidak Nampak sebab untuk menerima terma-terma yang ada dalam Perjanjian Malaysia yang dibuat pada 1963. Di bawah perjanjian inilah Sabah dan Sarawak bersama Singapura dan Brunei (tidak menerima) dan Malaya bersetuju untuk membentuk Persekutuan Malaysia.

Kerusi Singapura di ambil begitu juga dengan minyak


Dengan keluarnya Singapura, Malaya telah mengambil 15 kerusi dalam Parlimennya dan ia tidak diberi kepada Sabah dan Sarawak.

Apa yang dipersetujui pada 1963 adalah Malaya akan mempunyai kurang daripada 2/3 daripada kerusi dalam Parlimen demi memastikan wilayah lain dalam persekutuan – Sabah, Sarawak, Brunei akan mempunyai kuasa veto.

Hari ini, Malaya mempunyai lebih daripada 2/3 daripada kerusi dalam Parlimen- 165 vs 57 termasuk Labuan berbanding Sabah dan Sarawak. Inilah sebabnya mengapa agak lemah alasan untuk Sabah dan Sarawak untuk terus berada dalam Persekutuan Malaysia.

Semua ini juga akan menjadi lebih getir sekiranya debat mengenai royalti minyak untuk Sabah dan Sarawak dibuka semula.

Perjanjian yang berat sebelah pada 1976 menyaksikan kerajaan Persekutuan dan Petronas , syarikat minyak negara memberi hanya 5% daripada royalti minyak dan gas daripada telaga minyak untuk kawasan persisiran laut. Sedikit daripadanya sudah kering atau semakin mengering. Tiada pula yang diperolehi daripada telaga minyak yang berada di laut dalam.

Disebabkan ini juga, Sabah dan Sarawak sejak 50 tahun ini telah menjadi antara negeri termiskin di Malaysia.

Sekiranya dikaji balik kini, 5% royalti itu tetap tidak bermakna sekiranya telaga di laut dalam tidak termasuk dalam pengiraan.

Sekiranya juga pengkajian semula royalti minyak dibuat, ia harus dilakukan mengambilkira dari tahun 1976 semasa penipuan itu berlaku. Kadar faedah juga harus dibayar begitu juga dengan 8% berkanun setahun serta dikompaun setiap tahun.

Berapa lama mereka boleh senyapkan Sabah dan Sarawak


Ini adalah situasi di mana Kerajaan Persekutuan yang ditadbir UMNO tidak akan menerima walau sejuta tahun sekalipun kerana kekayaan itu telahpun ditelan mereka sejak 1976 lagi ataupun disimpan untuk kegunaan hari esok mereka dan generasi mereka.

Malaysia akan menjadi bankrap sekiranya Sabah dan Sarawak menuntut hak mereka ke atas isu royalti minyak. Ia bukanlah bermaksud jalan buntu untuk mereka.

Contohnya adalah seperti Timor Leste, Acheh dan Sudan Selatan- isu yang berlarutan mengenai Darfur dan Kordofan Selatan- semuanya adalah mengenai minyak. Sejarah membuktikan bahawa undang-undang antarabangsa akan berpihak kepada Sabah dan Sarawak. Timor Leste dan Sudan Selatan menjadi bebas melalui campur tangan Majlis Keselamatan PBB sementara Acheh mendapat autonomi. Isu ini masih lagi dalam proses penyelesaian di Darfur dan Kordofan Selatan.

Adalah tidak benar bahawa hanya negeri yang boleh membuat permohonan kepada Majlis Keselamatan PBB.

Mana-mana parti juga boleh melakukannya seperti yang dibuat oleh parti pembangkang Syria yang sekarang dalam perbincangan di Majlis itu. Hanya masa yang menentukan bila Sabah dan Sarawak akan membawa isu royalti minyak mereka kepada Majlis Keselamatan PBB. Putrajaya tidak harus terus bergantung kepada Sabah dan Sarawak selamanya.

Sekarang anda faham mengapa Taib Mahmud dan Musa Aman sangat berkuasa

Sebab hasil yang mungkin adalah Sabah dan Sarawak akan keluar daripada Malaysia. Hanya kebebasan daripada Malaysia yang akan membawa Sabah dan Sarawak kepada nasib sebenar mereka di komuniti antarabangsa.

Maka tidak hairanlah Ketua Menteri Sarawak seperti Taib Mahmud dan Sabah seperti Musa Aman telah dibiarkan untuk terus merompak negeri mereka walaupun banyak laporan dibuat dan juga beserta bukti rasuah termasuk mencuri tanah, pembalakan dan merogol wanita peribumi oleh pekerja syarikat-syarikat kroni mereka.

Tanpa mereka untuk mengawal kemaraan orang Sarawak dan Sabah, kedua-dua negeri itu berkemungkinan sudah lama keluar daripada Malaysia akibat dibuli UMNO.

psst....13 mei, masih ingat? itu bukti yang UMNO pembuli dan penyebab 13 mei berlaku.

Baca Berita Penuh ..

Batal ceramah kerana diugut di DUN Rantau, tempat MB N9

7 Februari 2012 , SEREMBAN – Keadilan Cabang Rembau mendakwa mereka diugut sekumpulan kira-kira 30 lelaki ketika sedang membuat persiapan ceramah yang diadakan di pekan Kuala Sawah, Rantau, malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira 6.30 petang itu, beberapa ahlinya yang sedang membuat persiapan majlis didatangi kumpulan terbabit yang ada di antaranya bersenjatakan pisau.

Dah takdak orang lain ker yang lu semua nak mel****p Bongok!!!

Penyelaras Dewan Undangan Negeri (Dun) Rantau Keadilan Rembau, S.Karupaya berkata, ketika itu, dia bersama lima lagi rakannya sedang membuat persiapan akhir untuk majlis ceramah yang dijadualkan jam 9 malam di Taman Jed Indah, Rantau.

“Tiba-tiba sekumpulan kira-kira 30 lelaki menaiki kereta dan motosikal datang menghampiri kami sambil mengeluarkan kata-kata ugutan yang mendesak agar kami membatalkan ceramah pada malam itu. “Saya nampak tiga daripada mereka membawa pisau. Lantas, kami buat keputusan tidak memberi sebarang reaksi kerana bimbang berlaku kejadian tidak diingini,” katanya pada pemberita di sini semalam.

Turut serta, Pesuruhjaya Pas Negeri, Mohamad Taufek Abd Ghani dan Timbalan Penyelaras Dun Rantau Keadilan Rembau, Daud Idris.

Sementara itu Setiausaha Keadilan Cabang Rembau, Norazizi A.Aziz berkata, pihaknya kesal dengan insiden itu dan mengesyaki ada campur tangan daripada pihak tertentu.

“Kami tidak mahu bergaduh dengan sesiapa pun, kami hanya mahu mengadakan ceramah menyampaikan maklumat kepada rakyat.

“Jadi, kami ambil keputusan batalkan ceramah yang sepatutnya diadakan walaupun sudah membuat persediaan dan mendapat permit daripada polis pada 3 Februari lalu,” katanya yang turut membuat laporan polis di Balai Polis Rantau akibat kejadian berkenaan.

AzrinRen : Parah kalau macam ni, dah kecut teloq puak-puak umno/bn ni. Dah semakin terdesak sampai main ugut-mengugut ni. Macam mafia dah puak-puak ni, yang depa tak tahu dan tak sedar diri yang depa ni hamba Allah. Macam ni nak perjuangkan islam? kalau lu berani sangat, pi ugut tentera yahudi kat palestin tu. Ngok!!!

psst....Boring-boring macam ni, layan anak buah gua lagi syok..kekekek...

Baca Berita Penuh ..

Sunday, 5 February 2012

PRU13 Separuh Kedua 2012 Sebab NFC & SBPA


Sumber itu menambah pentadbiran Najib percaya terlalu berisiko untuk memanggil pilihan raya umum sekarang disebabkan isu Pusat Fidlot Nasional (NFC) dan mengenai soal kenaikan gaji untuk 1.4 juta kakitangan perkhidmatan awam.

“Skandal NFC menjejaskan BN. Perlu mencari jalan penyelesaian segera,” katanya.

Laporan Ketua Audit Negara 2010 mendapati projek itu tidak mencapai matlamat, sehingga membawa kepada pendedahan penyelewengan oleh pembangkang.

Sumber berkata Najib terkejut apabila kenaikan berjumlah RM2.7 bilion dalam skim gaji baru tidak dapat memuaskan kakitangan awam. - Sumber Dari LiangLahad

psst....Masalah NFC atau lain-lain bukan keutamaan kepada rakyat malaysia, kususnya melayu. sebab melayu adalah bersifat pentingkan diri sendiri, tidak seperti bangsa-bangsa di luar negara, kerana masalah dan salahlaku kerajaan, semua bangkit dan menentang. orang melayu kita ni lain dan pelik, tak kena ke batang hidung mereka sendiri, mereka biasa ja boleh rilek. Kalau kena kat mereka sudah tentu baru nak menggelabah. itulah sikap pentingkan diri sendiri bangsa melayu kita ni.

Baca Berita Penuh ..

Saturday, 4 February 2012

Tanah Rezab Melayu semakin pupus selepas 54 tahun

Tanah Rezab Melayu disebut dalam Perlembagaan Malaysia sebagai suatu aset yang dilindungi dan dijamin hak untuk memulihara hak milik orang Melayu di negara ini. Tetapi sepanjang BN perintah Malaysia lebih 54 tahun, bilangan tanah rezab Melayu semakin pupus. 


UMNO telah bertindak mengambil tanah-tanah rezab Melayu tanpa digantibalik sepertimana yang diperuntukan perkara 153 Perlembagaan.

Melalui Pindaan Kanun Tanah Negara pada tahun 1992, memberi peluang kepada kerajaan-kerajaan negeri mengambil tanah-tanah rezab Melayu dengan alasan untuk pembangunan. Dua perkara besar menyebabkan menyebabkan hak milik tanah rakyat tidak terjamin.Pertama, kerajaan berkuasa mengambil tanah rakyat tanpa halangan dan rakyat tidak berhak mendakwa kerajaan di mana-manan mahkamah. Kedua, tanah rakyat boleh dijual kepada warga asing. Harus diingat sebelum akta ini dipinda, kerajaan tidak sewenang-wenangnya boleh mengambil tanah-tanah ini, tanah-tanah ini hanya boleh diambil untuk kemudahan awam, sekolah dan hospital.

Kerajaan Negeri Kedah di bawah BN

Merampas tanah sawah 2,000 ekar di Kerpan dan diserahkan kepada Syarikat Benladin Group untuk projek udang harimau. Projek itu gagal dan petani-petani di Kerpan sekarang hilang hak mereka ke atas tanah-tanah sawah tersebut.
Di Johor pula

-Umno merampas 26,000 ekar tanah dari Tanjung Langsat hingga ke Tanjung Piai, Pontian untuk membina Bandar Baru Piai. Kampung rakyat itu diserahkan kepada Syarikat Kok Brothers dan UEM.
yang paling teruk ialah tanah-tanah rezab Melayu dan tanah-tanah projek WPI juga telah dijual kepada Cina Singapore
Di Melaka,

Umno mengambil tanah rakyat di Kampung Pantai Kundur dan tanah Merah untuk pembinaan Butter Zone oleh Petronas.
Di Terengganu,

Umno menjual tanah orang ramai di Pulau Redang kepada Syarikat Berjaya Group seluas kira-kira 300 ekar dengan harga RM500.00 seekar. Ia dijual pula dengan harga RM70,000.00 seekar.
Sanusi Junid ketika menjadi MB Kedah telah memberi jawapan bertulis terhadap pertanyaan ADUN Sala, Ustaz Azizan Abdul Razak di persidangan DUN bulan Ogos 1996 menyatakan 20,677.89 hektar tanah rezab Melayu telah dijual dan pada tarikh itu kerajaan Kedah belum lagi mengganti tanah yang dijual itu.
Di Langkawi pada tahun 1990,

80 penduduk yang tinggal di Pantai Gelang telah diambil tanahnya untuk dirikan Pelangi Beach Resort. Di Selanggor seluas 8,299.9 hektar telah hilang statusnya.
Di Negeri Sembilan

Seluas 930 hektar telah diambil di Mambau untuk pembangunan.
Selama 3 Dekad UMNO Memerintah, Tanah Rezab Melayu Berkurang dari 3 Juta Hektar kpd 1.7 Juta Hektar
Akibatnya jumlah keluasan tanah rezab Melayu menurun dengan drastik dalam tempoh hanya tiga dekad dari sejumlah tiga juta hektar pada tahun 1957 mengecil menjadi 1.7 juta hektar pada tahun 1995, iaitu merosot hamper 44% daripada asal bersamaan 1.2% kemerosotan setiap tahun.

Manakala jumlah yang digantikan semula mengikut kajian yang dibuat pada tahun 1995 hanya sekitar 34% sahaja. Jika pengambilan ini berterusan tanpa penggantian dibuat dengan alasan pembangunan, maka akan tinggal 14% sahaja pada tahun 2020.

Kadar Kehilangan Tanah Rezab Melayu Setelah Dijual Oleh UMNO

Pengambilan tertinggi tanah rezab Melayu yang tidak diganti berlaku di Kuala Lumpur iaitu daripada 1.067.5 hektar keluasanan sebelumnya kepada 787.1 hektar pada tahun 1995. Diikuti Kedah, 820.6 hektar pada tahun 1995 berbanding sebelumnya 964.9 hektar. Selangor memiliki 173,599.16 hektar berbanding sebelumnya sebanyak 181,658.62 hektar.Pulau Pinang pada tahun 1975 memiliki 67.410 ekar atau 34% daripada seluruh tanah yang didaftarkan menurun menjadi 31.815 ekar pada tahun 1985.

Kesan pengambilan di Kuala Lumpur lebih dashat, iaitu daripada ? hartanah di KL ini adalah hak milik Melayu pada tahun 1957 menjadi hanya 5.1 % sahaja pada sekarang sedangkan bangsa lain memiliki 94.9 % hartanah.Pemimpin-pemimpin Umno ini kianat terhadap bangsanya sendiri. Pengambilan tanah-tanah ini dibayar pampasan tidak mengikut harga pasaran semasa kerana status tanah ini masih dalam status pertanian belum lagi ditukar status. Sebaik sahaja pengambilan tanah-tanah ini selesai dibuat, maka status tanah-tanah ditukar ke status kormesial dan dijual kepada tokoh-tokoh korporat bukan Melayu dengan nilai berjuta ringgit.Mereka menjadi kaya raya sekelip mata, buat untung atas angin. Begitulah cerdiknya pemimpin-pemimpin Umno.

Apa Akan Jadi Dgn 16, 997 Hektar Tanah Rezab Melayu Di WPI?

WPI akan melibatkan 16,997 hektar Tanah Rezab Melayu (TRM) yang mana sebahagiannya adalah tanah Felda. Apakah nasib TRM ini? Pada masa sekarang banyak TRM yang diambil balik oleh kerajaan tidak digantikan semula. Dalam Pelan Pembangunan Komprehensif WPI tidak dinyatakan bagaimanakah kaedah untuk mengekalkan pemilikan TRM.

WPI juga akan melibatkan tanah-tanah milik orang Bumiputera/Melayu yang bukan berstatus TRM. Bagaimanakah nasib tanah-tanah ini? Setelah isu ini diketengahkan, Menteri Besar Johor pada 14 April, 2007 menyatakan kerajaan bercadang untuk menubuhan Amanah Hartanah (Property Trust) bagi membolehkan masyarakat bumiputera bersama-sama menyertai pemilikan harta di WPI walaupun pada nilai yang rendah. Modul operandi Amanah Harta ini sehingga sekarang tidak dijelaskan secara terperinci. Kita tidak mahu melihat nasib orang Melayu/Bumiputera di WPI akan menerima nasib seperti orang Melayu/Bumiputera di Pulau Pinang dan Pulau Langkawi yang terpinggir dan terkorban atas nama pembangunan. Kita mahu melihat pegangan pemilikan hartanah oleh Melayu/bumiputera akan terus kekal walaupun tanah-tanah mereka dibangunkan.

Pemilikan Tanah WPI Oleh Singapura

Pemilikan tanah oleh pelabut-pelabur dan syarikat-syarikat dari Singapura akhirnya akan menjadikan Singapura memiliki kuasa perundingan yang significant (significant bargaining power) ke atas Malaysia. Dengan kata lain dalam perundingan selepas dari ini khususnya berkaitan dengan WPI, suara, pandangan serta persetujuan daripada Singapura hendaklah diperolehi. Secara tidak langsung Singapura boleh “memandrumkan” Malaysia supaya tunduk kepada pelbagai tuntutan daripada Singapura di masa hadapan. Ini adalah antara risiko yang perlu ditanggung apabila kerajaan mengambil tindakan “menjual” negara kepada warga asing. Singapura selepas dari ini tidak berlu lagi menggunakan pendekatan berkonfrantasi dengan Malaysia tetapi memadai dengan ugutan untuk menarik balik pelaburan daripada WPI sekiranya tuntutan mereka tidak dipenuhi oleh Malaysia. Akhirnya Malaysia akan menjadi [Jgn la mencarut] kepada Singapura.

Baca lagi di sini

Apa sudah jadi dengan tanah orang Melayu? Ini fakta menunjukkan Umno penjahanam tanah orang Melayu:-

• 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.

• 5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)

• 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!

• Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).

• 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.

• Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.

• Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.

• 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.

• 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vicent Tan untuk projek perlancungan.

• Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.

• 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.

• Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang.

Baca Berita Penuh ..

Friday, 3 February 2012

BN Tak Boleh Menang Di Selangor - Kata Khir Toyo

Khir Toyo membuat kenyataan hari ini bahawa program yang dijalankan oleh BN untuk menawan kembali Selangor sebagai GAGAL....

Ini kerana..
program yang di jalankan hanya untuk melayu sahaja...
yang bukan melayu di pinggirkan...


Adun Sungai Panjang itu berkata, program Najib dan Muhyiddin itu itu hanya menarik sokongan pengundi veteran iaitu yang berumur 50 tahun dan ke atas... 

AzrinRen : Program anjuran UMNO tu adalah program murahan syok sendiri, nak mintak sedekah undi rakyat. Maaf la. rakyat dah semakin cerdik dan boleh pikir sekarang, rakyat dah tidak bergantung kepada UMNO dan utusan sekarang. Mereka boleh mencari maklumat sebenar di internet. Lu semua tidak lagi boleh memperbodohkan rakyat termasuk gua.

psst....Pergi mampos sama BN!!!

Baca Berita Penuh ..

Kepada penganggur Dan Mahasiswa

Kepada graduan yang kini sedang mengangur ataupun graduan bekerja yang tidak sesuai dengan kelulusan lu semua, itu pun bagi yang inginkan pekerjaan yang terbaik mahu pun lu semua memang suka memilih pekerjaan. Tambah-tambah lagi lu semua inginkan pekerjaan mengikut kelulusan dan kos yang diambil semasa lu belajar di universiti dahulu. 

Kepada graduan yang sedang menganggur, Kamon lah jangan nak menuding jari ke atas kesalahan kos yang lu ambil semua. Lu gagal dapat pekerjaan bukan atas sebab-sebab kos yang lu ambil mahu pun kelulusan lu semua yang tidak terpilih langsung untuk sektor pekerja mengikut kelulusan lu semua. 

Lu menganggur dan gagal dapat pekerjaan mengikut kos mahu pun kelulusan yang lu ambil atas sebab-sebab kerajan UMNO/BN gagal mentadbir negara dan gagal membawa ekonomi yang baik malah sikap kerajaan UMNO/BN sendiri mengawalkan sikap pilih kasih iaitu kroni dan mengawal sikap membazir mereka tambah-tambah lagi si isteri ah jib gor yang banyak menghabiskan duit rakyat dan menteri-menteri UMNO/BN yang banyak membawa kegagalan pengurusan kewangan sehingga lu semua menjadi mangsa sukar untuk dapat pekerjaaan akibat kerajaan yang ketiadaan wang dan kesesakan wang.

''Lu lompatlah tinggi, setinggi langit pun takpa, setinggi mana lu semua mampu. Tetapi lu kena ingat, lu semua akan jadi penganggur tegar selagi negara kita diperintah perasuah, penyamun dan perosak negara, hanyalah penganggur yang bersifat pencacai tegar sahaja mudah dapat pekerja dan lu semua yang bukan kaum kerabat dan bukan kroni-kroni hanyalah akan menjadi penganggur tegar dan graduan goyang kaki di rumah.''

Umur had pencen ditambah menjadikan 60 tahun, kadar taraf hidup yang tinggi, jenayah semakin meningkat dan polis tidak mengambil pandang serius terhadap kedar jenayah yang semakin berleluasan. Kerana polis diperkudakan sibuk untuk menangkap dan menyekat orang-orang politik yang ingin membawa perubahan negara, sehinggalah masalah bahaya terhadap masyarakat langsung tidak di ambil peduli itu pun kalau terserempak. Perbalanjaan taraf hidung semakin meningkat tetapi gaji masih di tahap yang rendah. Itukah negara kita ini sudah maju?

Kamonlah graduan, PRU13 kita nyah UMNO/BN dari muka bumi malaysia, kita tumbangkan mereka, kita pilih kerajaan yang mampu membawa pembaharuan terhadap rakyat dan membela nasib rakyat yang tersepit arus pembangunan pembaziran, gaji rendah, kadar hidup yang tinggi, jenayah semakin meningkat angkara ekonomi negara semakin teruk hanya pencacai-pencacainya sahaja yang buta dan tak nampak kerana mereka hanya melihat ke pungkoq mereka tetapi tidak ke hadapan.

Kepada graduan jangan salahkan kos yang lu semua pilih, kalau kerajaan membela nasib rakyat dan bersikap adil sudah tentu lu semua akan dapat pekerjaan tanpa menunggu berbulan-bulan. kepada graduan yang menerima nasib malang sekarang lu pikir lah sendiri berapa lama lu nak tunggu masalah yang dihadapi lu semua. Lu habis belajar dan bergelar graduan takkan lu semua sanggup menunggu berbulan-bulan untuk dipanggil ke sektor kerajaan mahupun swasta mengkut kos dan kelulusan yang lu semua ambil.

UMNO/BN hanya mementingkan kaum kerabat mereka dan kroni-kroninya. Ramai-ramai graduan yang mudah dapat pekerjaan adalah dari kaum kerabat mereka dan kroni-kroni mereka. Kerana kerajaan UMNO/BN adalah kerajaan yang megamalkan sikap mementingkan kroni-kroni tanpa memikir rakyatnya yang sedang diperbodohkan.

Rugi lah belajar lelah hidup bertahun-tahun, bila habis belajar lu semua jadi menganggur dan bekerja yang mungkin lu semua tidak suka kerana kelulusan lu tidak sesuai ditempat lu semua bekerja. jangan salahkan kos dan kelulusan lu semua. Dan lu pula senang-senang kena bayar duit pinjaman PTPTN tanpa keistimewaan yang lu dapat. Cuma hanya bergelar seorang menganggur sahaja..kekekeke...

Lu lihat kerajaan UMNO/BN yang sentiasa memperbodohkan lu semua. Bangkit mahasiswa...tumbang kerajaan kalau lu semua tidak mahu menjadi mangsa rakus, kebodohan dan sehinggalah dipijak-pijak hingga ke usus lu semua. sekian...pilihlah Pakatan Rakyat untuk kerajaan baru malaysia, Janji PR untuk membela nasib lu semua dan hutang PTPTN LU SEMUA AKAN DIHAPUSKAN SERTA MERTA. Kerajaan UMNO/BN sudah ketiadaan wang untuk membayar gaji kepada kakitangan kerajaan lalu terpaksa mengenakan cukai terhadap rakyat yang tidak berkemampuan, malah hutang negara semakin meningkat dan juga negara akan menuju ke arah kebankrapan selagi perasuan\h/penyamun memerintah negara kita. Kerana budaya kerja UMNO/BN telah membarah dengan budaya rasuah, kronisme dan nepotisme walaupun telah ditegur oleh Ketua Audit Negara tahun-tahun.

 Disebabkan kelemahan pengurusan kewangan kerajaan pusat juga memberi kesan terhadap syarikat-syarikat yang dikawal oleh Kementerian Kewangan yang mana 19 daripada 47 syarikat mengalami kerugian pada tahun 2009. Ini nasihat azrinren kepada lu semua, azrinren tak hipokrikkkkkk.....Cuma janga terpengaruh tohmahan yang sia-sia dari blogger UMNO kususnya papagomo yang 3 kali kantoi dengan azrinren. Assalamualaikum w.b.t...

psst...Lu pikirlah sendiri...ala-ala nabil raja lawak gitu....


Baca Berita Penuh ..

Lebih 50 Peratus Graduan Kejururawatan Menganggur

Dimana silapnya sehingga lebih 50 peratus lepasan graduan kejururawatan di Malaysia ini tidak mendapat pekerjaan di bidang berkaitan? Para graduan ini ramai yang menganggung hutang pinjaman PTPTN sehingga RM60,000. Kenapa Kementerian Kesihatan tidak mengurangkan kuota pengambilan pelatih untuk kolej kejururawatan atau memberi gambaran sebenar lambakan graduan kejururawatan di pasaran?Graduan kolej jururawat menganggur 


SAYA bekas pelajar Diploma Kejururawatan institusi pengajian tinggi swasta (IPTS) di Pantai Timur. Masalahnya, sudah setahun lebih saya dan rakan menganggur.

Sebelum ini, kami difahamkan negara memerlukan lebih ramai jururawat untuk ditempatkan di hospital. Sehingga kini masih ramai bekas pelajar jururawat IPTS menganggur.

Persoalannya, adakah jawatan jururawat sudah mencukupi? Kalau masih ada kekosongan, mengapa ramai belum diambil bekerja? Dengan lambakan kolej swasta yang menawarkan kursus kejururawatan, kami seolah-olah dipinggirkan.

Adakah pihak berkenaan mengkaji kuota pelajar jururawat yang semakin bertambah? Kami juga kesal kerana kolej kami tidak membantu dan hanya ingin mengaut keuntungan.

Ada yang menerima surat menyatakan mereka perlu menjelaskan pinjaman sedangkan kami belum bekerja.

GRADUAN KECEWA,

PR akan tunai janji jikalau memerintah persekutuan, PR sukar untuk tunai janji jika hanya menguasai kerajaan negeri kerana UMNO/BN masih menguasai persekutuan dan bila-bila masa sahaja boleh mensabotaj PR supaya janji gagal ditunaikan...

Kuala Terengganu.

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Graduankolejjururawatmenganggur/Article

Jeyakumar : Kementerian Kesihatan mesti bertanggung-jawab

By Aliran, on 1 December 2011

Berikut ialah intervensi Dr Jeyakumar Devaraj dalam perbahasan Bajet Kementerian Kesihatan pada 16 November 2011.

Saya diberitahu melalui jawapan bertulis pada 3 November 2011 bahawa pada takat ini wujudnya 41000 penuntut kursus kejururawatan di 61 buah kolej swasta. Hari ini saya baru menerima jawapan daripada Kementerian bahawa pada masa ini ada seramai 69110 orang jururawat terlatih yang sedang berkhidmat di Malaysia – 47992 di sektor awam dan 21118 di sektor swasta.

Saya ingin tanya, manakah 41000 penuntut kejururawatan yang masih di kolej pada takat ini akan mendapat kerja. Jawapan pada saya bertarikh 14 November 2011 dinyatakan bahawa hanya 45.5 peratus daripada graduan kejururawatan yang lulus peperiksaan Lembaga Jururawat pada tahun 2010 dapat cari kerja! YB Menteri, pasaran untuk jururawat telah dibanjiri. It is flooded. Mengapakah Kementerian tidak mengurangkan kuota untuk kolej-kolej kejururawatan?
http://aliran.com/7249.html

Thousands of private college nursing grads jobless — Jeyakumar Devaraj

January 14, 2012
The Higher Education Ministry’s failure to control the greed of private nursing colleges has established a situation in which thousands of their graduates are jobless. And yet, these graduates are burdened with PTPTN loans of as much as RM50,000 to RM60,000.

http://www.themalaysianinsider.com/sideviews/article/thousands-of-private-college-nursing-grads-jobless-jeyakumar-devaraj/Penipuan di kolej Jururawat

Difahamkan, 61 buah IPTS telah diberi izin oleh Kementerian Pengajian Tinggi untuk mengadakan kursus kejururawatan dan lebih daripada 41,000 penuntut kejururawatan yang sedang belajar dalam IPTS-IPTS ini. Pada tahun 2010, 7665 graduan kejururawatan daripada IPTS telah mengambil peperiksaan Lembaga Jururawat. Hanya 70.1% daripada bilangan ini yang lulus peperiksaan tersebut berbanding kadar kelulusan setinggi 98.4% di kalangan calon kejururawatan yang belajar di Kementerian Kesihatan Malaysia.

Ini jelas menunjukkan bahawa kualiti pendidikan di beberapa kolej kejururawatan swasta tidak memuaskan. Hanya 42.7% daripada pelajar kejururawatan yang graduat pada tahun 2010 berjaya dapat kerja di hospital dan klinik.

http://psmsemenyih.blogspot.com/2011/12/penipuan-di-kolej-jururawat.html

AzrinRen : Ini dinamakan malaysia maju? ini pembelaan kerajaan terhadap rakyatnya? inikah UMNO pandai mengawal ekonomi malaysia? porahhhh!!!

psst....Kencing sana kencing sini lepas ni nak kencing kat mana ntah la...

Baca Berita Penuh ..

Thursday, 2 February 2012

UMNO Parti Rasuah ~ Bekas blogger dan ADUN UMNO [sakmongkol AK47]

Kawan kawan saya dalam UMNO bercakap mengenai rasa cemas bila kerajaan yang di pimpin oleh UMNO menabur wang begitu banyak kepada rakyat. Bayaran RM 100, 200, dan sekarang ini RM 500 sedang rancak di jalankan. Tapi apa yang hendak di risaukan? Bukankah ini hasil pejuangan UMNO dan bukti UMNO dan BN amat perihatin kepada rakyat?

Songkok tinggi melambangkan pangkat tapi akai takdak.

SONGKOK TINGGI
MELAMBANGKAN PANGKAT
Mereka bertanya kepada saya, bayaran2 ini, adakah ianya meningkatkan peluang UMNO dan kerajaan BN menang? Saya cakap sudah tentu ia meningkat peluang- peluang untuk rakyat merasa sakit hati. Bila rakyat sakit hati, bertambah ramailah musuh2 UMNO.

Hah? Macam mana itu berlaku? Saya menyatakan bahawa dalam hal beri memberi ini, UMNO selalu menghadapi masaalah. Siapa yang menentukan siapa dapat RM 100, 200 dan RM 500? Selalu nya yang menentukan ialah ketua kampong.


Bantuan Rasuah 1 Malaysia
Ketua kampong punya keutamaan ialah menyenaraikan adik beradik, saudara saudara terdekat, dan geng geng yang sebulu dengan mereka. Golongan yang terpinggir ramai daripada yang dapat imbuhan. Ini memang resam sesetangah ketua kampong. Semasa saya jadi ADUN dahulu, saya mempunyai masaalah dengan ketua2 kampung yang seperti inilah juga- yang jadi pagar yang memakan padi.

Kalau buka kawasan pembesaran kampong, lot2 tanah di sapu mereka dan keluarga mereka sendiri. Kalau ada rumah rakyat, rumah PPRT, sanak saudara di dahulukan. Bahkan lot2 tanah di beri kepada suku sakat mereka yang tidak pun tinggal dalam kawasan pemberian tanah.


Scandal Felcra
Apabila saham Felcra di beri oleh kerajaan- yang sepatutnya di beri kepada KEPALA keluarga, pemimpin kampong mendesak di beri kepada anggota isi rumah. Kalau keluarga nya ada 5 orang, mereka mahu saham Felcra di beri kepada ke lima2 ahli keluarga nya. Apa akan jadi bila perkara seperti ini di biarkan? Ianya bermakna , 5 ketua keluarga yang lain di nafikan peluang untuk dapat saham felcra.

Nah , sekarang perkara yang serupa berlaku apabila pentadbiran Najib Razak membayar wang kepada rakyat. Ramai orang menerima wang tersebut tapi bilangan yang di nafikan hak untuk menikmati rezeki dari Najib Razak juga kian bertambah.

Jadi saya suka sangat Najib Razak buka lebih banyak fronts kebencian rakyat. Ini melanggar nasihat yang dia selalu beri kepada rakan2 dan ahli UMNO. Jangan open up fronts terlalu banyak untuk orang membenci kita.

Dan saya harap ada orang membawa perkara ini kepada mahkamah. Adakah pemberian wang ini suatu bentuk sogokan dan rasuah untuk mendapatkan undi rakyat? Kepada saya, ianya satu bentuk rasuah yang di lakukan dengan terang. Duit dan wang ini bukan UMNO yang punya. Ianya duit yang datang dari hasil pendapaatn kerajaan. Operasi menyampaikan wang tersebut sepatutnya di lakukan melalui pejabat pejabat daerah. Kenapa wang tersebut di sampaikan oleh ketua bahagian UMNO dan bakal bakal calun dari komponen BN?
Di Sentul Kuala Lumpur, penyampaian wang RM500 ini menonjolkan bakal calun dari parti Gerakan yang akan menentang Tian Chua dalam PRU 13 nanti. Tapi jangan risau, kita sudah tahu outcome PRU tersebut.

Klik ''Baca Berita Penuh'' Untuk Info Penuh''

psst....Mainan UMNO tak profesional langsung...

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat