Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label pru13 umno tumbang. Show all posts
Showing posts with label pru13 umno tumbang. Show all posts

Friday, 27 January 2012

Ceramah PR VS Ceramah UMNO Di Jalan Kebun


CERAMAH UMNO LWN PR DIJALAN KEBUN...TERNYATA JELAS CERAMAH ANJURAN UMNO JAUH MENDAPAT SAMBUTAN DAN CUKUP HEBAT.. CERAMAH PR KOSONG LENGANG DAN HAMBAR...NAMPAKNYA PENGARUH HASAN ALI AKIDAH CUKUP KUAT DISELANGOR!!!


BEGINILAH SUASANA DAN PERMANDANGAN CERAMAH ANJURAN UMNO....SAMBUTAN CUKUP HEBAT SEKALI....ORANG RAMAI TERPAKSA BERDIRI KERANA KERUSI HABIS SEMUA DIDUDUKI OLEH PENDUDUK TEMPATAN....SAMBUTAN MEMANG LUAR BIASA SEKALI....SAH RAKYAT MEMANG MAUKAN UMNO SAMPAI KIAMAT MEMERINTAH MALAYSIA...PRU13 NANTI... GERENTI SELANGOR JATUH SEMULA KETANGAN UMNO...

DIBAWAH INI ADALAH PERMANDANGAN CERAMAH DITEMPAT YANG BERHAMPIRAN TETAPI DIANJURKAN OLEH PAKATAN RAKYAT....NYATA SEKALI LANGSUNG TIADA ORANG YANG DATANG....NAMPAKNYA PEMECATAN HASAN ALI AKIDAH CUKUP MEMBERI KESAN SOKONGAN RAKYAT TERHADAP PAS/PR....INI BELUM LAGI HASAN AKIDAH BUAT ROAD TOUR...KALAU DAH MULA NANTI... TAK BOLEH NAK DIBAYANGKAN....


Sumber Dari OmakKau!!!

AzrinRen : Nampaknya blogger-blogger UMNO kususnya papagomo harus mencari idea fitnah lain untuk berusaha perbodohkan rakyat sehingga ke akar umbi, kasihannn....kasihannn...ohhh...kasihan...nampaknya rakyat sudah tidak lagi percaya tohmahan yang mereka lakukan betimbun-timbun, mereka sudah gagal untuk menarik sokongan rakyat di selangor, nampaknya blogger-blogger UMNO haruslah pergi berjumpa APCO yahudi untuk mencari idea fitnah yang lebih bernas untuk mencapai kejayaan pedajalkan orang. sekian...bernas boleh jadi beras...kekeke...usaha tangga kejayaan...heheh...

psst....Papagomo al-fitnahi harus bertaubat!!!

Baca Berita Penuh ..

Wednesday, 25 January 2012

Anak Dibawa Turun Ke Jalan Raya Kerana Yakin Peserta Bukan Perusuh!

"Mana-mana orang yang merekrut atau membawa kanak-kanak ke perhimpunan atau membenarkan kanak-kanak pergi ke perhimpunan juga dianggap telah melakukan kesalahan, dan jika disabitkan boleh didenda sehingga RM20,000." - Rang Undang-undang Perhimpunan Aman 2011.

Berat hukumannya, gerun mendengarnya. Tujuannya tiada yang lain selain satu yang terlintas di hati. Menakutkan orang ramai untuk turun berdemonstrasi, tunjuk perasaan membantah kezaliman. Tidak mahu menunjukkan bahawa ramai yang berani turun berdemonstrasi menunjukkan rasa tidak puas hati, malah berani membawa anak-anak bersama bagi membuktikan bahawa perhimpunan yang bakal diikuti itu ialah sebuah perhimpunan aman.


"Itulah, lain kali jangan bawa anak. Kenapa bawa anak kecil ni!" Terjerit-jerit seorang lelaki di belakang memarahi kerana saya membawa bersama anak bongsu, Asiah yang ketika itu berumur tujuh tahun di tahun 2009. Saya langsung tidak memaling kepala untuk melihat siapakah lelaki itu yang terjerit-jerit memarahi saya.

Keadaan kecoh ketika itu dengan orang ramai berkejaran berlari menyelamatkan diri. Ramai yang terbatuk-batuk dan tersedak sambil terjerit-jerit dalam suasana yang kelam kabut akibat tembakan peluru gas pemedih mata bertubi-tubi kearah orang ramai yang berhimpun di perkarangan Masjid Ubudiyyah Kuala Kangsar, 6 Februari 2009



Saya langsung tidak memaling kepala untuk melihat siapakah lelaki itu yang terjerit-jerit memarahi saya.



Baca Berita Penuh ..

Polis Menahan 6 Orang Remaja


Polis menahan enam orang remaja untuk membantu siasatan berhubung kejadian gangguan terhadap majlis ceramah pergerakan Asalkan Bukan Umno (ABU) di Jalan Kebun, Shah Alam, Sabtu lalu.

Mereka termasuk seorang pelajar tingkatan empat, seorang pelajar tingkatan lima dan pelajar orang yang menunggu keputusan peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM). Manakala yang lainnya menganggur.

Tiga daripada mereka ditahan pada 24 Januari lalu, manakala tiga lagi ditahan awal pagi ini.

Ketua Polis Daerah Shah Alam, ACP Zahedi Ayob memberitahu satu sidang akhbar bahawa mereka berusia antara 16 hingga 19 tahun.


Menurut ACP Zahedi (kiri), mereka ditahan dan disiasat mengikut Seksyen 148,
Kanun Keseksaan. Seksyen berkenaan berkaitan kesalahan rusuhan.

Katanya, kesemua mereka - semuanya penduduk tempatan di situ - telah dibebaskan dengan ikat jamin polis pagi ini.

"Kita tidak reman mereka, tetapi kita mengambil keterangan mereka," katanya.

Polis juga, katanya, sedang mengesan beberapa orang lagi individu untuk membantu siasatan kes tersebut.
 "Masih lagi (dalam siasatan). Belum sudah lagi (siasatan). Kita mencari individu yang dikenalpasti, mengenai rakaman termasuk video yang disumbangkan oleh Encik Kumaran dalam YoutubeMalaysiakini.
Gambar-Gambar Samseng Paling Bahaya Di Dunia.

aryan brotherhood (america) 

mexican zoot ladies
mara salvatrucha 13 (los angeles) 

yakuza family (japan) 

la eme (mexico) 

the crips (african american)

the mungiki (kenyan)

la nuestra (mexican american)

bosozoku bikerz gang (japan) 

baharom si rempit (malaysia) 

panglima perang ludah (malaysia)

Kita sebagai rakyat malaysia patut bangga kerana negara kita juga mempunyai gengster samseng tersendiri.

psst....Samseng Katak Kembung.....





Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 24 January 2012

Johor Kini Dihujung Tanduk LEMBU

Bayangan tumbang 

Dalam perhimpunan Agung umno tahun 2010 Datuk Seri Shafie Afdal meluahkan perasaan tak senang hati dengan perkembangan politik di negari johor kubu kuat umno itu. 

Niab Presiden umno dari Sabah itu bimbang dengan perkembangan 15 peratus daftar pemilih berpihak kepada Pakatan Rakyat yang kemungkinan mengugat kekuatan umno dalam PRU 13 nanti. 

Perkara ini telah dinyatakan MB Ghani Osman yang melawat semua kawasan Parlimen di bandar 2 di Johore akan jatuh ka tangan Pembangkang, termasuk lah NUSAJAYA. 

Menteri Besar Johor telah membuat anggar 15 kawasan Parlimen di negeri Johor kedudukannya boleh dikatakan tak selamat. 

Johor Corp 

Ada orang umno sendiri yang kata 

" padan muka Ghani Osman" 

menandakan marah sekali rakyat Johor kerana tindakan Ghani dalam mengendalikan Johor Corp.yang mengalami kerugian besar. 

Johor Corp yang di bena oleh Tan Sri Ali Hashim sejak 30 tahun dahulu tanpa bantuan satu sen pun dari kerajaan dan sekarang ini mempunyai asset hampir bernilai RM14 billion. 

Sejak Tan Sri Ali Hashim berhenti dari J.Corp ,Ghani dikatakan telah menjahanamkan perjalanan J.Corp dengan membawa masuk beberapa orang luar ,budak2 yang belum tahu apa itu bisnes tak pandai mengendalikan J,Cop dan anak2 syarikatnya. 

Terutama sekali Ia membelakangkan pengurusan J.Corp yang telah berkerja berhempas pulas berpuluh tahun.Siapa yang tidak marah. 

Yang sedehnya penasihat sebenar di belakang Ghani ia lah Mr Lim"superman" 

Sekarang tugas mereka ini ialah untuk 'merompak 'asset J.Corp yang amat berharga saperti KFC dan QSR.Tanah2 Commersial dan akhirnya estet 2 yang di miliki oleh Kulim. 

Sesetengah berkata jika umor panjang tulislah dalam buku dairy masing masing apa yang berlaku itu dalam masa lima tahun semua harta2 ini habis. 

J.Corp yang mempunyai hutang hampir RM3 billion,nampak pada dasarnya mereka mahu mencari jalan untuk membayar hutang ini,tapi sabenarnya mereka naikkan lagi hutang J.corp menjadi RM 5.5 billion melalui anak syarikatnya. 

Sebab itu Tan Sri Ali marah sekali,malangnya komennya tidak di siarkan oleh akhbar tempatan kerana sudah di block. 

psst....Samseng hingusan jalan kebun tu lahir tahun 1985, budak-budak rempit rupanya...kekekek...nama dia muhammad razali.

Baca Berita Penuh ..

Sunday, 22 January 2012

Senarai Salahlaku UMNO


1. PKFZ RM12bill
 2. Submarine commission RM500mil
 3. Sime Darby RM964mil
 4. Paya Indah Westland RM88mil
 5. Posmalaysia (transmile) RM230mil lost
 6. Eurocopter deal RM1bil wasted?
 7. Terengganu Stadium Collapsed RM292mil
 8. MRR2 repair cost RM70mil
 9. Maybank Overpaid BII RM4bil
 10. Tourism -NYY kickback RM10mil
 11. 3 paintings bought by MAS—————– RM 1.5M
 12. Overpayment by Sport Ministry————- RM 8.4M
 13. London 's white elephant sports complex —- RM 70M
 14. MRR2 Repairs—————————— RM 70M
 15. MATRADE repairs ————————– RM 120M
 16. Cost of new plane used by PM————– RM 200M
 17. InventQ irrecoverable debt —————- RM 228M
 18. Compensation for killing crooked bridge —– RM 257M
 20. Lost in selling Augusta ——————— RM 510M
 21. Worth of AP given out in a year ———— RM 1.8B
 22. Submarines (future Muzium Negara artifacts)- RM 4.1B
 23. PSC Naval dockyard ———————— RM 6.75B
 24. The Bank Bumiputra twin scandals in the early 1980s saw US$1
 billion loss (RM3.2 billion in 2008 ringgit)
 25. The Maminco attempt to corner the world tin market in the 1980s
 is believed to have cost some US$500 million. (RM1.6 billion)
 26. Betting in foreign exchange futures cost Bank Negara Malaysia
 RM30 billion in the 1990s.
 27. Perwaja Steel resulted in losses of US$800 million (RM2.56 billion).
 28. Use of RM10 billion public funds in the Valuecap Sdn. Bhd.
 operation to shore up the stock market
 29. Banking scandal of RM700 million losses in Bank Islam
 30. The sale of M.V. Agusta by Proton for one Euro making a loss of
 €75.99 million (RM 348 million)
 Same as No:20?

Klik ''Berita Sambungan Yok'' untuk berita penuh

Baca Berita Penuh ..

Friday, 20 January 2012

Najib Sudah Kebimbangan

Cerita atau cakap-cakap Ha Najib Razak kini dalam keadaan resah gelisah bukan saja terbatas di kalangan orang politik yang jadi tukang syarah atau propagandis. Cerita itu juga mula dibawa atau dibualkan oleh pegawai tinggi kerajaan baik dalam perkhidmatan awam maupun tentera.

Dua tiga hari lepas saya makan nasi kerabu di Setapak bersama seorang kawan dan kawannya eorang bekas pegawai tentera. Sambil makan kami bercerita perihal politik negara. Pegawai tentera itu yang pernah berkhidmat sebagai atasi (atase) di sebuah negara jiran memberi tahu perihal laporan nyang disediakan oleh risikkan tentera mengenai kedudukan Najib dan UBN hari ini.


Ia sedikit mengejutkan saya dengan apa yang dicakapkan itu.

 Katanya hasil risikan itu sikap dan penerimaan rakyat kepada BN sekarang ini sungguh membimbangkan Najib. Begitu juga dengan pengaruh BN di hampir seluruh negeri berada di bawah 60 peratus ke bawah. Menurutnya, Najib tidak senang dengan apa yang berlaku sekarang ini. 

 Katanya menurut laporan risik itu, dalam pilihan raya akan datang BN bukan saja tidak mampu untuk merampas balik beberapa buah negeri yang dikuasai Pakatan Rakyat kini, tetapi parti itu juga kemungkinan akan hilang beberapa buah negeri lain. Ini paling mencemaskan. 

 Menurut kajian itu negeri yang mungkin akan berpindah tangan ialah Negeri Sembilan. Kedudukan BN di negeri ini sungguh mencemaskan. Di samping itu risik yang bekerja langsung dengan Najib itu juga memaklumkan peluang BN untuk mempertahankan Terengganu juga dalam keadaan 50 - 50. 

Perak yang diambil menerusi rampasan kuasa menggunakan undang-undang, istana dan mahkamah juga akan terlepas semula kepada Pakatan Rakyat.

 Manakala Pulau Pinang, Kelantan dan Selangor adalah amat sukar untuk BN menawan atau merampas negeri berkenaan. 

"Inilah yang memeningkan Najib," ujar kawan itu menceritakan apa yang diucapkan risik berkenaan.

 Dalam pada itu menurut kawan itu seperti mana dibualkan oleh risik berkenaan BN kini sedang mengumpul wang sebanyak yang mungkin. Sebanyak RM3 billion kini sudah pun ada dalam tangan dan wang berkenaan katanya dari Arab Saudi? 

Semoga saya dapat berjumpa lagi dengan kawan itu dan akan ada maklumat baru dari pegawai tinggi tentera yang dikatakan berkhidmat langsung dengan Najib itu. Sedikit yang menjadi persoalan saya sejauh mana kebenaran cakap-cakap ini, masakan risik berkenaan menjadi ringan mulut untuk mendedahkan keadaan itu?

psst....Gua sarankan Ah Jib Gor Pergi Duduk Kat Mangolia...

Baca Berita Penuh ..

Agensi Angkasa Negara Diarah Siasat Dakwaan ‘Bunyi Aneh Dari Langit’


Nampaknya pihak berkuasa mengambil pendekatan pro-aktif dalam menyiasat insiden ‘bunyi aneh dan menakutkan’ dari langit yang kedengaran di Kota Samarahan, Sarawak pada 11 dan 12 Januari lalu.

Ia sekali gus menunjukkan dakwaan tersebut serius dan bukanlah satu bahan lawak.

Walaupun penjelasan mengenainya masih ‘tergantung’, namun banyak pihak yang menganggapnya satu bahan gurauan terutama di laman Facebook.

Baca Berita Penuh ..

Sham Kamikaze Akhirat VS Sham Kamikaze Duniawi

Siapa tak kenal insan yang bernama Sham Kamikaze atau dengan nama sebenarnya Shamril Mohd. Salleh, Dia seorang pemain gitaris dari kumpulan Kamikaze dulu, Sekarang Alhamdulillah Allah S.W.T telah memberi hidayah kepadanya daripada menjadi insan duniawi kini menjadi insan yang taat pada perintah Allah dan tidak lupa pada dunia Akhirat.


vs


Sham Kamikaze berkongsi cerita dengan kita semua bagaimana beliau menerima hidayah yang jelas telah membuka hatinya untuk mempelajari dan mendekatkan diri kepada Allah SWT. Jika sebelum ini beliau melakukan ibadat sambil lewa tetapi selepas beliau beberapa kali diberi petunjuk dan hidayah membuatkan beliau rasa bertuah. Sham Kamikaze telah mula mempelajari ilmu agama dengan lebih mendalam dengan mengikuti kuliah yang diadakan oleh Ustaz Asri seperti yang dipaparkan dalam video ini.

Baca Berita Penuh ..

Thursday, 19 January 2012

'Unit media Umno tak dapat kawal Papagomo, Parpukari'

Pengerusi unit media baru Umno, Tun Faisal Ismail Aziz berkata beliau tidak dapat mengawal penulis blog tertentu seperti Papagomo dan Parpukari yang dikatakan sering menyiarkan tulisan berunsur fitnah di laman berkenaan.

Katanya, beliau tidak menyokong pandangan tertentu yang diketengahkan dalam blog berkenaan namun beliau mengakui bahawa laman berkenaan menyumbang kepada pengaruh Umno, lebih-lebih lagi ketika menghadapi pilihan raya kecil dan pilihan raya umum.

"Tapi saya lebih bimbang apabila berdepan dengan pemilihan Umno. Penulis blog ini akan bersaing antara satu sama lain.

"Nak kawal blogger Umno sendiri bukan senang. Apa cara kita hendak kawal mereka?," katanya lagi ketika ditemui di satu majlis diskusi pengguna laman blog Twitter, malam tadi.

Katanya, walau beliau mengenali penulis blog berkenaan secara peribadi, individu berkenaan tidak mendedahkan identiti mereka di ruang maya.

"Penulis blog yang menyerang ini, sukar untuk kenali mereka, mungkin mereka terikut-ikut dengan orang lain.

"Lainlah macam saya. Saya bertanggungjawab kepada parti," kata anggota exco pemuda Umno itu lagi.

Katanya, Unit Media Baru Umno juga tidak menyokong serangan peribadi yang dilancarkan oleh kumpulan penulis blog berkenaan, seperti yang dilakukan ke atas exco kerajaan Selangor, Elizabeth Wong.

ADUN PKR itu dilanda kontroversi apabila foto separuh bogel beliau tersebar di laman pro-Umno bermula Februari 2009.

Tun Faisal menjelaskan, penulis blog seperti papagomo dan parpukari telahpun meraih populariti apabila Umno mula menubuhkan unit baru itu ketika memasuki gelanggang pilihan raya 2008.

Katanya Umno telahpun jauh ketinggalan di belakang PAS, DAP dan PKR yang beralih untuk menyampaikan mesej mereka di ruang Internet apabila tidak lagi mendapat tempat di media arus perdana.

Kumpulan pro-pembangkang telahpun menggunakan ruang Internet semenjak 1999 ketika slogan seperti "Mahazalim" mula timbul sebagai kritikan kepada corak pemerintahan perdana menteri pada masa itu, Tun Dr Mahathir Mohamad.

"Kita jauh ketinggalan di belakang sedangkan lanskap (perang media) telahpun berubah. Pada 2008 kita terkejut kerana ia bukan lagi sekadar tulisan tetapi kandungan multimedia digunakan.

"Fitnah semakin banyak dengan gambar dan visual. Sebab itu Pak Lah kena teruk (diserang). Ianya lebih teruk daripada (fitnah) 'zaman Mahazalim'," katanya lagi.

Semenjak dilantik mengetuai unit berkenaan pada 2010, Tun Faisal berkata beliau telah melatih seramai 1,800 orang untuk bergiat di ruang siber melalui penulisan blog dan juga menyertai laman sosial.

Secara peribadi, beliau bagaimanapun hanya mengenali seramai 27 orang daripada jumlah tersebut.

Beliau dilantik oleh ketua pemuda Umno Khairy Jamaluddin ke unit berkenaan untuk mendedahkan orang Umno dengan media baru supaya tidak begitu bergantung kepada media arus perdana.

Sekarang, kata Tun Faisal, pihaknya mempunyai lebih ramai pengendali media dalam talian untuk mengimbangi keadaan tersebut.

'Cybertrooper' berkenaan juga, katanya, dilatih untuk menyerang pembangkang dan juga untuk melengkapi fungsi media arus perdana yang lebih banyak melaporkan dasar dan implementasi kerajaan

"(Latihan tersebut) sama ada anda kelirukan orang atau beritahu sisi cerita yang lain," katanya lagi berjenaka.

Turut hadir dalam program diskusi pada malam tadi ialah kolumnis Malaysiakini Hishamuddin Rais, ahli parlimen Kota Belud Datuk Rahman Dahlan dan juga timbalan menteri pengajian tinggi Datuk Saifuddin Abdullah.

Perbincangan berkenaan antara lain bertujuan untuk mengadakan dialog yang lebih membina di antara penyokong BN dan Pakatan di ruang Twitter.

Azrin Ren : Tun faisal, nak kawal mereka bukanya susah. merekakan taik $$$, guna sahaja $$$ untuk kawal mereka. Tun faisal harus tahu. banyak-banyak blog yang suka menjaga tepi kain orang, aibkan orang lain, serang peribadi orang lain adalah dari blogger-blogger UMNO. itu sahaja modal cubaan mereka untuk menarik sokongan rakyat, tetapi hakikatnya modal itu jauh sekali sebagai modal yang berjaya. sebab rakyat bukan lembu dan rakyat tak pandang hal peribadi orang, rakyat hanya mahu tahu maklumat salah guna kuasa oleh kerajaan UMNO. seperti rasuah, melanggar peraturan perlembagaan, menyekat kebebasan bersuara, mengawal media, mengiktiraf fitnah sebagai senjata untuk menyerang musuh politik mereka...sekian..

psst...Jangan suka bukak aib orang, akhirat nanti Allah s.w.t akan bukak aib kita pulak.

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat