Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label rakyat malaysia. Show all posts
Showing posts with label rakyat malaysia. Show all posts

Saturday, 28 January 2012

Syarat Anwar Kepada Najib

Anwar bukan letak syarat... 
tetapi Anwar meletakkan tawaran yang akan memudahkan najib untuk berhujah ketika berdebat dengan beliau...

Hari ini Anwar menawarkan Najib satu kelebihan di dalam debat tersebut jika ianya diadakan...
Anwar menawarkan Najib berhujah lebih masa 10 minit dari beliau...

Anwar berkata..
"Najib boleh berhujah selama 20 minit,kemudian saya pula
berikan hujah selama 10 minit..
Najib boleh menjawabnya selama 20 minit,kemudian saya pula menjawab hujah selama 10 minit..."


Keh Keh Keh...sampai macam tu syarat yang anwar bagi kat hang najib, berani ker? setuju ker? kalau tak. aku tak tau nak kata apa. mungkin no EGG kot...kekeke...

psst...2008 kat facebook anwar, aku pernah cabar papagomo 3 kali untuk berhujah, tetapi dia tidak muncul..pandai berjanji tapi tak tepati janji..kekek..

Baca Berita Penuh ..

Wednesday, 9 February 2011

Doraemon : - Keterhutangan Kewangan Serius!!!


 Apa maknanya? hampir semua dari kita berhutang ketika membeli rumah, berhutang ketika membeli kereta, berhutang ketika hendak belajar atau menghantar anak2 belajar, berhutang membeli itu ini dengan kad kredit. hutang-hutang yang menimbun ini telah mencipta bunga yang tinggi. bunga ini ditampung pula dengan proses cetakan wang kertas yang baru untuk melangsaikan hutang-hutang dari bunga tadi. Kesannya ialah wang baru mencuri nilai wang lama dlm pasaran menyebabkan nilai wang RM menjadi rendah. Lebih banyak wang kertas diperlukan untuk membeli barang2 dan perkhidmatan yang terhad, menjadikan harga barang tadi naik mendadak. Inilah inflasi!

Jadi tidaklah menghairankan kenapa kerajaan sentiasa menaikkan harga barangan keperluan. Sebabnya ialah mereka telah mencetak wang baru yang banyak dan kita kena menggunakannya untuk menambahkan kantung pihak2 bank yang kesemuanya adalah kroni pemerintah. lihatlah kalau barangan itu dikatakan dikawal, harganya sentiasa naik dan naik tetapi barangan yg tidak dikawal contohnya komputer dan telefon bimbit, harganya sentiasa saja turun.

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat