Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label rasuah umno. Show all posts
Showing posts with label rasuah umno. Show all posts

Saturday, 4 February 2012

Tanah Rezab Melayu semakin pupus selepas 54 tahun

Tanah Rezab Melayu disebut dalam Perlembagaan Malaysia sebagai suatu aset yang dilindungi dan dijamin hak untuk memulihara hak milik orang Melayu di negara ini. Tetapi sepanjang BN perintah Malaysia lebih 54 tahun, bilangan tanah rezab Melayu semakin pupus. 


UMNO telah bertindak mengambil tanah-tanah rezab Melayu tanpa digantibalik sepertimana yang diperuntukan perkara 153 Perlembagaan.

Melalui Pindaan Kanun Tanah Negara pada tahun 1992, memberi peluang kepada kerajaan-kerajaan negeri mengambil tanah-tanah rezab Melayu dengan alasan untuk pembangunan. Dua perkara besar menyebabkan menyebabkan hak milik tanah rakyat tidak terjamin.Pertama, kerajaan berkuasa mengambil tanah rakyat tanpa halangan dan rakyat tidak berhak mendakwa kerajaan di mana-manan mahkamah. Kedua, tanah rakyat boleh dijual kepada warga asing. Harus diingat sebelum akta ini dipinda, kerajaan tidak sewenang-wenangnya boleh mengambil tanah-tanah ini, tanah-tanah ini hanya boleh diambil untuk kemudahan awam, sekolah dan hospital.

Kerajaan Negeri Kedah di bawah BN

Merampas tanah sawah 2,000 ekar di Kerpan dan diserahkan kepada Syarikat Benladin Group untuk projek udang harimau. Projek itu gagal dan petani-petani di Kerpan sekarang hilang hak mereka ke atas tanah-tanah sawah tersebut.
Di Johor pula

-Umno merampas 26,000 ekar tanah dari Tanjung Langsat hingga ke Tanjung Piai, Pontian untuk membina Bandar Baru Piai. Kampung rakyat itu diserahkan kepada Syarikat Kok Brothers dan UEM.
yang paling teruk ialah tanah-tanah rezab Melayu dan tanah-tanah projek WPI juga telah dijual kepada Cina Singapore
Di Melaka,

Umno mengambil tanah rakyat di Kampung Pantai Kundur dan tanah Merah untuk pembinaan Butter Zone oleh Petronas.
Di Terengganu,

Umno menjual tanah orang ramai di Pulau Redang kepada Syarikat Berjaya Group seluas kira-kira 300 ekar dengan harga RM500.00 seekar. Ia dijual pula dengan harga RM70,000.00 seekar.
Sanusi Junid ketika menjadi MB Kedah telah memberi jawapan bertulis terhadap pertanyaan ADUN Sala, Ustaz Azizan Abdul Razak di persidangan DUN bulan Ogos 1996 menyatakan 20,677.89 hektar tanah rezab Melayu telah dijual dan pada tarikh itu kerajaan Kedah belum lagi mengganti tanah yang dijual itu.
Di Langkawi pada tahun 1990,

80 penduduk yang tinggal di Pantai Gelang telah diambil tanahnya untuk dirikan Pelangi Beach Resort. Di Selanggor seluas 8,299.9 hektar telah hilang statusnya.
Di Negeri Sembilan

Seluas 930 hektar telah diambil di Mambau untuk pembangunan.
Selama 3 Dekad UMNO Memerintah, Tanah Rezab Melayu Berkurang dari 3 Juta Hektar kpd 1.7 Juta Hektar
Akibatnya jumlah keluasan tanah rezab Melayu menurun dengan drastik dalam tempoh hanya tiga dekad dari sejumlah tiga juta hektar pada tahun 1957 mengecil menjadi 1.7 juta hektar pada tahun 1995, iaitu merosot hamper 44% daripada asal bersamaan 1.2% kemerosotan setiap tahun.

Manakala jumlah yang digantikan semula mengikut kajian yang dibuat pada tahun 1995 hanya sekitar 34% sahaja. Jika pengambilan ini berterusan tanpa penggantian dibuat dengan alasan pembangunan, maka akan tinggal 14% sahaja pada tahun 2020.

Kadar Kehilangan Tanah Rezab Melayu Setelah Dijual Oleh UMNO

Pengambilan tertinggi tanah rezab Melayu yang tidak diganti berlaku di Kuala Lumpur iaitu daripada 1.067.5 hektar keluasanan sebelumnya kepada 787.1 hektar pada tahun 1995. Diikuti Kedah, 820.6 hektar pada tahun 1995 berbanding sebelumnya 964.9 hektar. Selangor memiliki 173,599.16 hektar berbanding sebelumnya sebanyak 181,658.62 hektar.Pulau Pinang pada tahun 1975 memiliki 67.410 ekar atau 34% daripada seluruh tanah yang didaftarkan menurun menjadi 31.815 ekar pada tahun 1985.

Kesan pengambilan di Kuala Lumpur lebih dashat, iaitu daripada ? hartanah di KL ini adalah hak milik Melayu pada tahun 1957 menjadi hanya 5.1 % sahaja pada sekarang sedangkan bangsa lain memiliki 94.9 % hartanah.Pemimpin-pemimpin Umno ini kianat terhadap bangsanya sendiri. Pengambilan tanah-tanah ini dibayar pampasan tidak mengikut harga pasaran semasa kerana status tanah ini masih dalam status pertanian belum lagi ditukar status. Sebaik sahaja pengambilan tanah-tanah ini selesai dibuat, maka status tanah-tanah ditukar ke status kormesial dan dijual kepada tokoh-tokoh korporat bukan Melayu dengan nilai berjuta ringgit.Mereka menjadi kaya raya sekelip mata, buat untung atas angin. Begitulah cerdiknya pemimpin-pemimpin Umno.

Apa Akan Jadi Dgn 16, 997 Hektar Tanah Rezab Melayu Di WPI?

WPI akan melibatkan 16,997 hektar Tanah Rezab Melayu (TRM) yang mana sebahagiannya adalah tanah Felda. Apakah nasib TRM ini? Pada masa sekarang banyak TRM yang diambil balik oleh kerajaan tidak digantikan semula. Dalam Pelan Pembangunan Komprehensif WPI tidak dinyatakan bagaimanakah kaedah untuk mengekalkan pemilikan TRM.

WPI juga akan melibatkan tanah-tanah milik orang Bumiputera/Melayu yang bukan berstatus TRM. Bagaimanakah nasib tanah-tanah ini? Setelah isu ini diketengahkan, Menteri Besar Johor pada 14 April, 2007 menyatakan kerajaan bercadang untuk menubuhan Amanah Hartanah (Property Trust) bagi membolehkan masyarakat bumiputera bersama-sama menyertai pemilikan harta di WPI walaupun pada nilai yang rendah. Modul operandi Amanah Harta ini sehingga sekarang tidak dijelaskan secara terperinci. Kita tidak mahu melihat nasib orang Melayu/Bumiputera di WPI akan menerima nasib seperti orang Melayu/Bumiputera di Pulau Pinang dan Pulau Langkawi yang terpinggir dan terkorban atas nama pembangunan. Kita mahu melihat pegangan pemilikan hartanah oleh Melayu/bumiputera akan terus kekal walaupun tanah-tanah mereka dibangunkan.

Pemilikan Tanah WPI Oleh Singapura

Pemilikan tanah oleh pelabut-pelabur dan syarikat-syarikat dari Singapura akhirnya akan menjadikan Singapura memiliki kuasa perundingan yang significant (significant bargaining power) ke atas Malaysia. Dengan kata lain dalam perundingan selepas dari ini khususnya berkaitan dengan WPI, suara, pandangan serta persetujuan daripada Singapura hendaklah diperolehi. Secara tidak langsung Singapura boleh “memandrumkan” Malaysia supaya tunduk kepada pelbagai tuntutan daripada Singapura di masa hadapan. Ini adalah antara risiko yang perlu ditanggung apabila kerajaan mengambil tindakan “menjual” negara kepada warga asing. Singapura selepas dari ini tidak berlu lagi menggunakan pendekatan berkonfrantasi dengan Malaysia tetapi memadai dengan ugutan untuk menarik balik pelaburan daripada WPI sekiranya tuntutan mereka tidak dipenuhi oleh Malaysia. Akhirnya Malaysia akan menjadi [Jgn la mencarut] kepada Singapura.

Baca lagi di sini

Apa sudah jadi dengan tanah orang Melayu? Ini fakta menunjukkan Umno penjahanam tanah orang Melayu:-

• 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.

• 5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)

• 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!

• Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).

• 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.

• Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.

• Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.

• 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.

• 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vicent Tan untuk projek perlancungan.

• Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.

• 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.

• Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang.

Baca Berita Penuh ..

Saturday, 5 February 2011

Doraemon : - Semua Hangpa Tak Bagi Hahhhh....

 

Tadi aku tengok Astro Awani memaparkan demo anti mubarak dibuat diseluruh dunia. Bahrain, Turki....yang lagi menarik negara2 bukan Islam juga ada menganjurkan demo tersebut seperti Amerika, Jepun dan Venezuela....tapi tak nampak pun kena tembak dengan air atau gas pemedih mata.......Malaysia lain sikit demo secara aman kena sembur air dan gas pemedih mata....bangang punya undang2!!! kalau demo yang di anjurkan oleh umnobongok..confirm tak kena macam tu...bolehh ja semua..nak usung kepala lembu pun takpa..janji masyukk memanjang...

Pencacai2 umnobongok mesti kata ''demo adalah yang penyebab jalanraya jem dan menggangu urusan harian orang-orang lain''

Jawapannya : Amboi...amboi...amboi..jangan pentingkan duniawi hangpa, fikirkan di akhirat nanti. jalan jem pun tak boleh nak bersabaq...bukan kami nak pi merompak!!..bukan kami nak pi merogol!!!...bukan kami nak pi buat maksiat!!!...bukan kami nak pi main nombor ekoq...kami nak buat demo menunjukkan kami juga membantah hosni yang pro-yahudi barat tu...sebab dialah antara penyebab umat islam palestin derita berabad-abad selain pemimpin palestin sendiri dan juga yaman penyebabnyA..nampaknya kalau berlaku peperangan, bencana ka..confirm hangpa ni tak boleh bersabaq jugak kot...dok penting duniawi ja. nak hidup kat dunia ciptaan Allah ni kena lah jadi seorang umat yang bersabaq...demo menentang kezaliman terhadap umat islam ia adalah salah satu syahid!!!demonstrasi menentang dan mengutuk hosni pro-yahudi barat ia juga contoh menentang kezaliman dan membela Islam. Fikir-Fikirlah...

Azrin Ren  
 

Baca Berita Penuh ..

Monday, 31 January 2011

Minyak : - Harga Minyak Ron97 Naik 0.10...

Terima kasih orang Tenang.....terima kasih penjilat.. terima kasih pencacai...

Harga petrol RON97 akan dinaikkan 10 sen berkuatkuasa tengah malam ini menurut seorang sumber kerajaan. 

Dengan kenaikan itu, harga petrol RON97 akan meningkat menjadi RM2.50 seliter (RM2.40 sebelumnya). 

Ini merupakan kenaikan harga yang keempat berturut-turut bagi petrol RON97.
 
Semenjak tahun lalu, harga RON97 mula dinaikkan kepada RM2.15 pada 2 November, RM2.30 pada 1 Disember dan terus meningkat kepada RM2.50 pada 4 Januari tahun ini. 

Harga bagi petrol RON97 yang banyak digunakan oleh kenderaan berkuasa tinggi, tidak ditetapkan kerajaan kerana ia diapung mengikut pasaran minyak dunia semasa.

psst : - RON 95 petrol termurah di Mesia sekarang, diguna majoriti rakyat marhain.. TAPI... jangan aksiden, kereta senang terbakar. 
Ramai member aku yang keje pomen bagitahu.

Baca Berita Penuh ..

Sunday, 30 January 2011

Teori/Ramalan : - UMNOFOBIA Gagal Pengaruhi Pengundi Cina.


Seperti yang kita sedia maklum bahawa kemenangan umno bin bn 2 PRK yang majoritinya terdiri dari kaum cina ialah di Parlimen Hulu Selangor Ke Dun Tenang, nampaknya sekali lagi umno bin bn masih gagal untuk meraihkan kembali sokongan para-para pengundi cina walaupun umno bin bn mengiktiraf pelakon blue cik chua soi lek menghina agama islam dalam isu sentuh-menyentuh untuk menakut-nakut pengundi cina terhadap PAS. 

Keputusan PRK Dun Tenang baru-baru ni seperti yang kita lihat ia kelihatan jelas pengundi cina masih memihak kepada Pakatan Rakyat. 

Nampaknya kaum cina sekali lagi bijak dan pandai kerana tidak tertaksub senjata taktik kotor sang berkuasa yang bernama umno bin bn. 

Apa yang kita menjadi saksi 2 PRK yang di menangi oleh umno bin bn. ia jelas nyawa umno bin bn hanya mengharap dari wang/spr/warga felda/tv3suku/utusan meloya/dan kejayaan memperbodohkan orang asli di PRK Dun galas. 

Ia kelihatan jelas lagi menampakkan titik tolak Pakatan Rakyat mampu meraih kemenangan jauh lebih besar berbanding PRU12 pada PRU13 nanti sehingga umno bin bn gerun hinggalah terkencing di dalam seluar...crettttttt....

Contohnya PRK di sibu dahulu. kemenangan DAP, ia jelas pengundi yang terdiri majoritinya kaum cina sudah menjauhi umno bin bn dan arus angin perubahan sudah berlaku di sana. apa yang saya ingin teori/meramalkan melalui PRK yang di menangi oleh umno bin bn baru-baru ini ialah.... 

1.Umno bin bn akan gagal kembalikan sokongan dari orang-orang melayu di semenanjung utara malaysia dan di negeri-negeri sebelah pantai timur. umno bin bn nampaknya berjaya separuh memperbodohkan orang melayu kususnya orang-orang melayu felda di negeri-negeri selatan hanya dengan menjerat bersenjatakan wang ringgit dan janji-janji manis. kecuali di negeri perlis apabila umno bin bn mudah untuk mengawal negeri tersebut.

2.DAP ialah sebuah parti perikatan Pakatan Rakyat akan memenangi banyak kerusi parlimen di selatan malaysia dan sabah/sarawak contohnya negeri-negeri selatan tersebut ialah johor/melaka/negeri sembilan/perak dan pahang.

 3.Sekali lagi Pakatan Rakyat akan memenangi banyak kerusi parlimen di kawasan-kawasan bandar sebagaimana kejayaan Pakatan Rakyat menguasai banyak parlimen di kawasan bandar di malaysia pada PRU12 MAC 2008 lalu.  kerana perbezaan di pendalaman dan bandar. kerana parlimen di bahagian bandar mempunyai acces internet yang mencukupi. mampu memberi maklumat benar tepat kepada rakyat yang berdaya saing dari segi ICT.

 Itu sebablah umno bin bn bertungkus lumus untuk meminda media cetak internet pada MAC ini..tetapi ia di batalkan berikutan mendapat bantahan pelbagai pihak. nampaknya umno bin bn sudah takut akan kejayaan ICT teknologi yang dapat membuka minda rakyat yang telah ditutup dan dibongokkan oleh media umno bin bn iaitu tv3suku/utusan meloya/ dannnn rtm yang terlalu kuat kencing. 

Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 25 January 2011

Doraemon : - UMNO Nak Sekat Kebebasan Internet!!!



psst : Lepas saman ekor, naik harga, cukai astro, lepas ni nak sekat kebebasan internet pulak, buatlah umnobongok kalau nak undi rakyat semakin berkurangan. nampak sangat umnobongok ni penakut sebab ramai-ramai rakyat dibandar-bandar dan berpelajaran tinggi tak layan tv3 suku, rtm dan utusan meloya. mereka lebih suka mencari maklumat sebenar di internet. tu sebab rating utusan menurun amat berbeza dari dahulu.

Langkah terbaru Kementerian Dalam Negeri (KDN) untuk memperluaskan penguatkuasaan merangkumi ruang maya Internet hari ini menerima bantahan keras daripada golongan pendukung kebebasan media.
Kesatuan Wartawan Kebangsaan (NUJ) menyuarakan rasa bimbang dan kesal dengan tindakan KDN yang ingin meminda Akta Penerbitan dan Pencetakan 1984 (PPPA) untuk terus mengawal kebebasan media di negara ini.

Presidennya, Hata Wahari berkata ia satu "usaha ke kebelakang" yang akan menghalang aliran maklumat kepada masyarakat dan seterusnya memundurkan Malaysia.

Beliau mengulas tindakan KDN untuk meminda akta tersebut supaya meliputi media dalam talian dan juga pengenalan satu garispanduan baru berkaitan kesalahan hasutan di ruang maya Internet.

"Sehubungan itu NUJ Malaysia meminta KDN agar menghentikan segala usaha untuk meminda PPPA bagi tujuan mengawal kandungan Internet termasuk laman berita, blog dan Facebook.

"Sebaliknya NUJ Malaysia menuntut agar KDN melakukan pindaan bagi memberikan kebebasan kepada media cetak untuk beroperasi dengan lebih bebas," kata Hata lagi dalam satu kenyataan hari ini.

Tambahnya, kerajaan juga perlu menghapuskan ketetapan kepada pengusaha media supaya memperbaharui permit akhbar setiap tahun dan memberikan kebenaran kepada mana-mana pihak untuk menerbitkan akhbar berkenaan tanpa permit KDN.

'Bantahan akan lebih meluas'

Baca Berita Penuh ..

Wartawan : - Karam VS Perkosa UMNO


psst : - Selamat Tahun Baru 2011 

Naik sampan sambil menjerit 

Melayu macam ni macam Mat-mat Rempit 

Welcome To The UMNO World of Version Adnan Sempit 

(...tak Pasal-pasal Pasal Aku Kena Belanja Satu Kedai Mamak.... bantai laa Labu... ) 

hehe hee hee... 

sekian dari saya, Karam Singh Walia melaporkan untuk TV3 suku

KARAM SINGH WALIA KENA TENGKING DENGAN BUDAK2 AYAM - PERKASA UMNO
Smile

hoiiii Karam Singh Wali.... padan laaa muka kau... sokong sangat UMNO dan TV3... sampai lupa "The Basic of Journalists"....
hehe heee.....

aku tak boleh lupa masa dia kutuk dengan sindiran pedas.... PAS/DAP/PKR tahun PRU 2004....
kau cakap macam2 tentang kami.... Kami Pembangkang Yang Tidak Etika.. Tak Ada Morale... Tidak Ada Budi bahasa.....
hehe heee..
padan laa muka kau....

Life is A Circle.... mana UMNO yang kau sayang sangat tuh... Karam...
KARAM SINGH WALIA ... KARAM DENGAN BOT BOT NYA...
Smile
hehe heee

ANOTHER PRODUCT MADE FROM UMNO, PERKASA & 1-MALAYSIA...

Smile... hhee heee...

PLEASE DO THE STRATEGIC THINKING.... DO WE NEED ANOTHER HISTORY OF ZIMBABWEA....

...please reads or google the Zimbabwea Modern History - dated 1996 - 2008...

Pada 28 Dis 2010 - Karam Singh Walia TV3 - Diugut dan mahu dipukul....

To Karam Singh Walia and All Sikhs Malaysian... JOIN US TO FIGHT THE BASTARD UMNO, THE EVIL PERKASA AND THE FANATIC ULTRA MALAYS....

THEY SOON WILL DESTROY MALAYSIA AS ZIMBABWEAN(s) DID.... 

Baca Berita Penuh ..

Monday, 24 January 2011

Jawapan Dah Ada!!! : - UMNO Penderhaka!!


Siapa Penderhaka Sebenar?
Jawapan : - Melayu UMNO!! 

Kelihatan Melayu-melayu UMNO Haprak yang disokong (diperbodohkan) UMNO sedang membuat bantahan terhadap sidang tergempar Dewan Negeri Selangor untuk mengembalikan kuasa sultan. Woiiii mangkuk hayun, yang ni korang tak kira derhaka ke Sultan keee, sebab Sultan dah bagi perkenan. Haprak tahan cipan punya Melayu UMNO. Mana, PERKOSA, Mana GAPS, mana lagi yang kononnya pro-Melayu, malaun-malaun haprak nih sedang derhaka kat Sultan ni woiiiiiiiiiii. Kalau haprak ni laaaa yang dipanggil Melayu UMNO, khakkkk tuiiiii kepada Melayu UMNO.

kelihatan hampir seribu melayu haprak berhimpun sambil melaungkan:


"Kami mahu duit minyak"
"Kami mahu duit minyak"

turun kelihatan,mereka memegang sepanduk yg tertulis:

"Jgn Gadai Nasi Bungkus Kami.Kami Lapar!!!" 

Baca Berita Penuh ..

Sunday, 23 January 2011

Sidang Khas : - Sidang KHAS Dun selangor 24 januari.


 Sidang Khas DUN Selangor pada 24 Januari akan membincangkan cadangan untuk meminda perlembagaan negeri bagi mengembalikan kepada negeri dan sultan, kuasa melantik setiausaha kerajaan negeri, pegawai kewangan dan penasihat undang-undang.

Siapa derhaka?

Esok jom kita tengok sidang khas DUN Selangor yang akan membincangkan cadangan untuk meminda perlembagaan negeri bagi mengembalikan kepada negeri dan sultan, kuasa melantik setiausaha kerajaan negeri, pegawai kewangan dan penasihat undang-undang.

Untuk menonton sidang Khas DUN selangor, sila klik logo tvselangor yang tertera diatas.

psst : - nak tengok Adun BN ni MENDERHAKA pada SULTAN atau tidak... 

Diharapkan TV3/4 dapatlah kiranya membuat siaran langsung Sidang DUN Selangor... pastu buat ulang tayang 7 hari berturut2.... 

Diharap Puak PENDEMO Jalan KEBUN tempohari siap sedia buat protes dan DEMO dan jangan lupa siapkan gambar2 pemimpin UMNO untuk dibakar... 

Diharap PERKOSA dapatlah kiranya menjulang keris dan sedia menusuk barangsiapa ADUN yg tidak menyokong KEMBALIKAN KUASA SULTAN...blogger2 UMNO seperti papa gomo jugak harap bersiap sedia.
 


Baca Berita Penuh ..

Saturday, 22 January 2011

Calon : - Sifat Baik Cikgu Mala.


BloggerzExpress : - Chua Soi Lek Mempersenda Islam Dan Menakut-Nakutkan Kaum Cina Mengenai Islam, Itulah Cara-Cara Soi Sek Lek Nak Kembalikan Sokongan Kaum Cina Di Tenang. Chua Soi Lek Seolah-Olah Dirasuk Untuk Menjadi Boneka Sang Penguasa. Masih Ingat Wahai Chua Soi Lek Ke Atas Kekantoian Anda? ;)
Mata pemimpin BN nampaknya terus tertumpu seputar isu sama ada calon PAS Normala Sudirman bersalam atau tidak dengan lelaki, khususnya bangsa Cina.

Pagi ini, Timbalan Menteri Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Tan Lian Hoe hari ini terus menyelar pendirian muslimat PAS itu.

 "Ini perkara paling asas... Bukan hanya lelaki, tetapi bila dia (Normala) bersalam dengan wanita, dia juga pakai sarung tangan. Ini tidak mesra. Adakah dia fikir tangan kita kotor,"kata pemimpin GERAKAN itu.

Baca Berita Penuh ..

Friday, 21 January 2011

Doraemon : - PBS Tolak Cadangan SPR

  
TAWAU, 21 Jan. - Parti Bersatu Sabah (PBS) menolak cadangan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) untuk memperkenalkan sistem undi proksi bagi membolehkan pengundi berdaftar yang tidak dapat hadir mengundi, diwakili seseorang yang layak.

Presiden PBS Tan Sri Joseph Pairin Kitingan berkata, sistem berkenaan bertentangan dengan sistem demokrasi yang diamalkan di negara ini dan jika dilaksanakan akan menimbulkan perdebatan tidak berkesudahan mengenai kredibiliti SPR sendiri.

"Kita selalu diingatkan bahawa dalam sistem demokrasi, hak mengundi kita sebagai pengundi berdaftar untuk menentukan satu-satu kerajaan adalah hak kita yang amat penting. Jadi cadangan membolehkan seseorang mengundi untuk pihak orang lain bercanggah sama sekali dengan sistem demokrasi.

"Bagi saya ini (sistem proksi) akan lebih mengelirukan lagi dan akan menjadi satu perkara yang tidak meningkatkan kepercayaan terhadap sistem demokrasi kita dan sebab itu saya harap cadangan ini tidak diadakan,” katanya. - Bernama


Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 18 January 2011

Najib : - Bukan Saya Takut Anwar, Tapi Anwar Tak Takut Dengan Saya..


badak asia akan lari dulu. 

Perdana Menteri, Datuk seri Najib Razak berkata beliau tidak gentar untuk berdebat dengan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, tetapi ketua pembangkang itu terlebih dahulu perlu ‘menyelesaikan masalah peribadinya’, khususnya tuduhan liwat sebelum campur tangan dengan urusan lain.

"Kenapa saya harus takut berdebat dengannya? Saya adalah perdana menteri. Saya ada semua maklumat. Kalau saya dedahkannya... adoi... dia akan demam,” perli Najib sambil disambut gelak ketawa oleh lebih 7,000 peneroka di Felda Chemplak, Tenang hari ini.

"Perlukah saya berdebat dengannya? Tanya Najib dan kali ini disambut dengan jeritan “tidar” oleh para hadirin.

Anwar mencabar Najib supaya berdebat dengannya apabila perdana menteri memperlekehkan rancangan reform 100 hari Pakatan Rakyat yang dijadual dilaksanakan sekiranya mereka menawan Putrajaya.

 psst : - Porahhhhh !!!! Berani konon... dengan kak mah pun kecut ... cisssss...dia tak takut kat anwar ka atau anwar tak takut kat dia..kah kah kah kah.....dey najib khan,tumareh personal problemkek apkah settle 1st heh,then only tumarah dhost anwar problemkek maalum.apkah pm heh,apkah maalum like kindergarden school boy heh.port dickson kuch kuch hotta hei.

najib khan!!! ohh najib kb khan,tum pase ayehhh...dia ada maklumat..yaa..mak lumat cap ayam dan naik harga!!

BALIK KAMPONG PANJAT POKOK,
BAWAHNYA BANYAK KURA-KURA,
KALAU TAKUT CAKAP TAKUT,
TAK PERLU BERDALIH ATAU PURA-PURA.




 

Baca Berita Penuh ..

Bakar : - Kes Bakar Kereta Taman Perlis

psst : - Manusia Akhir Zaman Ni Sangat Suka Bermain Bakar-Membakar Apabila Bengang Bangat Terhadap Seseorang Tersebut.
Dua remaja melecur seluruh di badan dan seorang daripadanya koma apabila dua buah kenderaan terbakar
Gambar: KEADAAN kereta dan motosikal yang terbakar dipercayai berpunca daripada pergaduhan di kawasan perumahan Jalan Raja Syed Alwi di Kangar, pagi tadi. Dua remaja berusia 17 dan 19 tahun dilaporkan cedera parah susulan kejadian terbabit. - Foto Eizairi Shamsudin

 


Baca Berita Penuh ..

Monday, 17 January 2011

DUN Tenang : - Normala Sudirman Calon Pakatan Rakyat PRK Tenang

 

 Puan Normala Sudirman seorang guru telah diumumkan sebagai calon Pakatan Rakyat (PAS) PRK DUN Tenang oleh Presiden PAS Tn Guru Hj Hadi Awang.

Normala Sudirman adalah Exco Dewan Muslimat Pas Pusat, Naib Ketua Dewan Muslimat Johor dan bekas guru yang baru sahaja meletakkan jawatan.

psst : -  umno pulak nanti letak Normala Samsudin...org tenang dan johor terjojol bijik matanya pulak..

Baca Berita Penuh ..

Friday, 14 January 2011

Dunia : - Suara Asia

 
Setelah kemerdekaan diperolehi, penduduk Asia Tenggara percaya kekayaan sumber alam mereka yang selama ini disalurkan oleh pihak penjajah ke negara asal mereka akan mereka kecapi sepenuhnya. Kemerdekaan akan membawa kemakmuran sehingga dasar-dasar ekonomi yang diumumkan oleh kerajaan mereka menekankan pencapaian kemajuan (pertumbuhan), nasionalisme dan kesaksamaan ekonomi. Bagi mencapai matlamat itu kerajaan-kerajaan Asia Tenggara mempunyai tiga pilihan utama bagi menentukan bentuk ekonomi yang diingini. Corak kapitalis di pakai di Thailand, Republik Vietnam, Singapura, Filipina, Burma, Indonesia (waktu Orde Baru) dan Malaysia.


Corak Sosialis di Burma waktu Ne Win dan Republik Sosialis Vietnam. Manakala suatu corak tersendiri yang menggabungkan prinsip-prinsip sosialis ataupun kapitalis yang agak kabur dengan unsur-unsur kebudayaan tempatan dilaksanakan di Burma (waktu U Nu), Kampuchea (waktu Sihanouk) dan Indonesia (waktu Orde Lama). Namun dari perkembangan sejarah pertumbuhan ekonomi Asia Tenggara, ternyata tidak ada satu corak ekonomi yang secara pasti dapat menjamin kejayaan, atau kekal patuh kepada bentuk yang dipilih tanpa melakukan pengubahsuaian. Pencapaian kemajuan, nasionalisme dan kesaksamaan ekonomi bukanlah perkara yang mudah berlaku.

Salah satu punca utama kesukaran itu ialah kerana struktur ekonomi negara-negara Asia Tenggara sudah terangkum le dalam satu jalinan sistem ekonomi kapitalis antarabangsa kesan tindakan bekas para penjajahnya. Ketidakupayaan bebas daripada rangkuman itu, mendesak negara-negara Asia Tenggara menukar strategi pembagunan ekonomi yang nasionalistik dan berasaskan sumber kepada strategi yang membawa penyertaan mereka ke dalam arena ekonomi antarabangsa dan perindustrian.

1 Sehubungan itu pembangunan ekonomi Asia Tenggara semakin berubah dari strategi tradisional kepada pendekatan-pendekatan baru. Perubahan yang cuba membawa perimbangan dalam perkongsian yang mendatar dan juga menegak serta melangkaui batas-batas kaum, awam-swasta dan jantina. Kaedah utama yang diterima pakai adalah pembangunan industri pembuatan dan pasaran. Perubahan ini bukan sahaja digerakkan oleh unsur-unsur dalaman, malah dicetuskan oleh perkembangan dan desakan luar.

Baca Berita Penuh ..

Saturday, 8 January 2011

Minyak : - Harga Minyak Dunia Turun!!!

Nah Lagu Ni Aku Bagi Untuk UMNO...Hehehe........ 

Harga minyak dunia turun tetapi kerajaan BN naikkan harga minyak!!!!Memang kerajaan kenakan rakyat dulu.Rakyat diperbodohkan!!!!

 Crude Oil 89.17 - 0.23%
Natural Gas 4.60 - 1.50%
Gasoline 2.38 - 1.42%
Heating Oil 2.50 - 0.28%
Gold 1381.79 + 0.02%
Silver 29.51 - 0.97%
Copper 4.34 - 0.55%



Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 4 January 2011

Semakin Maju Manusia Semakin Gila : - Uji kaji nyamuk transgenik ditangguh akibat bantahan


 

 psst : umno dan nyamuk memang nak sama nampaknya...huih huih huih... 

Pelaksanaan uji kaji lapangan bagi nyamuk jantan transgenik, iaitu nyamuk yang diubah suai secara genetik bagi mengawal populasi nyamuk aedes di negara ini telah ditangguhkan berikutan bantahan daripada pakar alam sekitar, lapor AFP.

 Dalam uji kaji yang pertama seumpamanya di Asia, 4,000-6,000 nyamuk Aedes aegypti sepatutnya dilepaskan bulan lalu bagi memerangi denggi yang telah mengorbankan 134 orang di Malaysia tahun lalu.

Serangga berkenaan diubah suai secara genetik agar anak nyamuk berkenaan akan mati dengan segera - teknik yang diharap dapat mengawal jumlah nyamuk itu.

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat