Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label ron95 97. Show all posts
Showing posts with label ron95 97. Show all posts

Monday, 10 January 2011

BN : - Banyak Lagi Harga Barang Keperluan Tak Naik Ni!


 R-Rakyat Termiskin 

M-Menteri UMngok

1. Petrol ron95 dan ron97 
R- Baru naik rm 1.90. Kami tak puas, nak lagi petrol naik ke rm19 seliter ni. minyak ron97 tolong naikkan lagi ke rm 24ringgit seliter. kalau tak cukup lg, rm 72 seliter. mintak sangat naik secepat mungkin ye. Kami x sabar nak tuang minyak buat gi keje pagi esok. 

M- Boleh-boleh. kami akan menaikkan harga petrol MALAM NI JUGAK. jangan risau. Harga petrol dijamin akan dinaikkan supaya rakyat hidup selesa. 

2. Bawang
R- Kami mintak harga bawang dinaikkan lagi ke rm150 sekilo. klu rm6-7, skit sangat kenaikan tu. bawang2 klu boleh bagi la yang jenis buruk2 pun takpa, makcik2 felda tak kisah pun. lagi satu, kami mintak harga bawang merah, bawang putih, bawang kecik, bawang besar pun dinaikkan jugak. tak adil lak kalau 1 jenis bawang ja yang naik harga. sian kat bawang2 lain. 

M- Bekalan bawang dah sampai petang tadi. Bawang2 semuanya dijamin busuk2 belaka. Harga bawang, kami tak jamin naik atau pun tidak, tapi kalau rm150 sekilo tu, kira berpatutan jugak harga tu. buat sementara ni, minta rakyat tanam la bawang dulu ye. 

3. Gula
R- Ni laa barang yang kami tunggu2 kenaikannya. Kami mintak bekalan bekalan gula dihentikan dulu, sementara pmenunggu pengumuman kenaikan terbaru. Minta pemborong sorok la dulu gula kat mana2. Bawah stor, dalam lori, atas siling, tepi almari, atau kat belakang rumah pun boleh jugak. Kami harap kenaikan harga gula mencapai paras maksimum supaya tak ada rakyat yang mampu beli gula nanti. 

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat