Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label saiful bulkhari. Show all posts
Showing posts with label saiful bulkhari. Show all posts

Friday, 20 January 2012

Agensi Angkasa Negara Diarah Siasat Dakwaan ‘Bunyi Aneh Dari Langit’


Nampaknya pihak berkuasa mengambil pendekatan pro-aktif dalam menyiasat insiden ‘bunyi aneh dan menakutkan’ dari langit yang kedengaran di Kota Samarahan, Sarawak pada 11 dan 12 Januari lalu.

Ia sekali gus menunjukkan dakwaan tersebut serius dan bukanlah satu bahan lawak.

Walaupun penjelasan mengenainya masih ‘tergantung’, namun banyak pihak yang menganggapnya satu bahan gurauan terutama di laman Facebook.

Baca Berita Penuh ..

Friday, 13 January 2012

Sahabat Baik Dedah Siapa Saiful Bulkhari (Video)


Wawancara khas dari salah seorang sahabat baik kepada saiful bulkhari yg bercerita siapa dia saiful bulkhari.
Selamat menonton, 

Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 10 January 2012

Atlantuya Menangan Semasa Dibunuh Dan Di C4kan...


Episod sensasi pembunuhan Penterjemah berbangsa Mongolia kelihatan seperti telah berakhir.

Penutupan kes itu awal minggu ini oleh Peguam Negara gara-gara tuduhan memberikan kenyataan palsu oleh penyiasat persendirian yang telah membelit PM Najib Razak terhadap kes pembunuhan penterjemah berbangsa Mongolia Altantuya Sharibuu dalam tahun 2006 sebenarnya telah membiarkan seorang yang rapat dengan PM terlepas daripada tuduhan membunuh.
Penutupan kes itu dilihat sebagai penulisan bab terakhir dalam satu kes pembunuhan sensasi dalam riwayat 1 Malaysia, yang melibatkan satu kematian yang menggerunkan, konspirasi peringkat tertinggi, dipercayai melibatkan lebih daripada 100 juta Euro rasuah dan satu pendakwaan yang dilihat sebagai pentas palsu untuk menjauhkan pendakwa sejauh yang mungkin daripada melibatkan Najib sebagai TPM dan isterinya Rosmah Mansur dalam kes tersebut.

Penyiasat Persendirian, P Balasubramaniam, diambil bekerja pada tahun 2006 oleh Abdul Razak Baginda, seorang sahabat karib Najib yang berperanan sebagi seorang penganlisis pertahanan daripada Malaysian Strategic Research Centre , untuk menjauhkan Altantuya daripada Baginda kerana dia (razak Baginda) telah meninggalkan perempuan Mongolia itu. Altantuya menuntut bayaran upah sebanyak USD$500,000 kerana peranannya sebagai penterjemah dalam transaksi kapal selam Pranchis kepada Malaysia. Satu pasukan pendakwaan Peranchis masih menyiasat kes penjualan kapal selam kepada Malaysia dan mencari sama ada rasuah juga dibayar kepada ahli politik Perancis dan Malaysia.

Pada Julai 2008, semasa perbicaraan yang membosankan itu berjalan, P. Balasubramaniam mengeluarkan akuan bersumpah menuduh Najib pada masa itu TPM terlibat dalam pembunuhan itu, sebagai cara untuk menarik balik seluruh kandungan akuan bersumpah pertama tersebut maka satu akuan bersumpah lain (kedua/palsu) telah dibuat oleh P. Balasubramaniam secara ugutan.(Note: Both declarations can be found here).
Peguam P. Balasubramaniam, Americk Sidhu, mengutuk penutupan kes itu, mengatakan jika kenyataan yang kononnya palsu itu disiasat secara menyeluruh oleh polis, maka ia akan membantu kita untuk membuat kesimpulan bahawa orang yang rapat dengan Najib adalah terlibat dalam pembunuhan itu.

Menteri Undang-undang Nazri Aziz, dalam jawapan bertulisnya di Parlimen, mengatakan kes tersebut ditutup sebab P. Balasuramaniam telah memberikan dua akuan bersumpah yang bercanggah antara satu sama lain, oleh itu, kedua-dua akuan bersumpah itu tidak menjejaskan perbicaraan terhadap dua orang pengawal peribadi Najib dan Abdul Razak Baginda, yang berakhir dalam bulan April 2009 selepas 159 hari perbicaraan dimana pengawal-pengawal peribadi itu telah dijatuhi hukuman gantung sampai mati. Mereka merayu hukuman, dengan prasangka yang tinggi bahawa mereka akan diberi kebebasan sebagai balasan tidak mendedahkan siapa yang mengarahkan mereka membunuh Altantuya.

"walaupun ada percanggahan antara kedua-dua akaun bersumpah itu, percanggahan itu tidak menjejaskan keputusan perbicaraan pembunuhan Altantuya", kata Nazri."Lebih-lebih lagi, individu tersebut(Balasubramaniam) masih berada di luar negara." Tambah Nazri keputusan untuk menutup kes itu dibuat selepas di atas pertimbangan yang berhati-hati berdasarkan keputusan penyiasatan polis dan keterangan saksi-saksi.

Walaupun kedua-dua pengawal peribadi itu disabitkan bersalah, Baginda dilepaskan dalam keadaan tanpa membuat apa-apa pembelaan. Dia kemudian tergesa-gesa meninggalkan Malaysia ke England, sehingga sekarang. Seorang daripada pengawal peribadi itu dalam kenyatan beramarannya mengatakan dia diambil bertugas membunuh Altantuya dengan upah RM 100,000. Tetapi kenyataan tersebut tidak timbul dalam mahkamah sepanjang perbicaraan. Tidak diketahui siapa yang mengarahkan pembunuhan dan siapa pula yang akan membayar upah tersebut.

Altantuya 27 tahun adalah penterjemah dalam sesetengah fasa pembelian kapal selam scorpene yang bernilai berbilion ringgit,( yang masuk ke dalam syarikat Razak Baginda sahaja sebanyak €114 dalam bentuk bayaran rundingan ) telah ditembak di kepala dan mayatnya telah diletupkan dengan bahan peledak dalam hutan tebal dekat pinggir bandar Shah Alam. Sebelum dia mati dia beritahu P. SBalasubramaniam yang dia dijanjikan bayaran sebanyak US$500,000 kerana membantu transaksi kapal selam tersebut.


Dalam kenyataan beramaran pengawal peribadi itu, sewaktu Altantuya hampir dibunuh , dia mengatakan kepada pembunuhnya yang dia sedang mengandung dan minta dikasihani supaya tidak dibunuh.Ini menimbulkan spekulasi mengapa mayatnya dimusnahkan dengan C4. adakah tindakan itu untuk menghapuskan bukti DNA siapa yang ada dalam janin dalam rahim Altantuya. 
(yang lain terjemahlah sendiri)
...........................................................................................................
The episode of a sensational killing of a Mongolian translator appears to be about finished

The closing of a case earlier this week by Malaysia's attorney general over allegedly false statements by a private investigator that tied Prime Minister Najib Tun Razak to the 2006 murder of Mongolian translator Altantuya Shaariibuu literally lets unknown persons close to the prime minister get away with murder.

The closure of the case appears to write the final chapter in one of Malaysia's most sensational murder cases, one involving a gruesome death, intrigue in high places, more than 100 million euros in alleged bribes and a trial that appeared to be rigged to keep prosecutors as far as possible away from Najib, then the deputy prime minister, and his wife, Rosmah Mansor.

Klik ''Berita Sambungan'' Untuk Berita Penuh.

Baca Berita Penuh ..

Friday, 17 December 2010

Wikileaks : - Rancangan Amerika Yahudi


Menurut pendedahan Wikileaks terbaru daripada kabel Kedutaan Amerika di Britian..diplomat-diplomat Amerika menyatakan Amerika akan menyerang seluruh negara-negara Islam dan dunia Islam termasuk Mekah dan Madinah sekiranya mereka berjaya menawan dan menakluk Iraq, Iran dan Afghanistan 100%, apabila mereka berjaya menakluk ketiga-tiga 100% negara tersebut. maka sebuah negara Amerika versi Asia barat akan ditubuhkan dan maka dengan itu persenjataan secara complete akan dibina untuk tujuan rancangan mereka.

Inil adalah uutuk "Menghapuskan agama Islam kerana ia adalah perosak kepada dunia dan penghalang kepada penjajahan Barat di seluruh dunia" 

Jadi nyawa umat Islam di seluruh dunia bergantung kepada keputusan perang di Iraq dan Afghan. Kalau Iraq dan Afghan ditakluk dan pejuang-pejuang Islam dikalahkan maka dengan mudah Iraq dapat dihancur-lumatkan. Setelah Al-Qaeda dihapuskan maka sampai giliran untuk hapuskan umat Islam pulak.

Islam adalah penghalang terbesar cita-cita New World Order Dajjal. .... matalamat terakhir NWO Dajjal yang mesti di laksanakan sebelum Utopia (syurga dunia) wujud di 'Great Israel'. So, Turkey, Pakistan dan Asia Tenggara going to be 'the next war zone'. 

Wikileaks, Defining the Moment?
http://www.rense.com/general92/wikidef.htm



psst :
Dengan vietnam pun boleh kalah dajal Amerika ni..ada hati nak kalahkan umat Islam..porahhh...!!!..apa-apa pun umat Islam dah kalah pun dengan harta yahudi, contohnya lalai dengan facebook.  

Baca Berita Penuh ..

Sunday, 31 October 2010

Teruk Sungguh Perangai UMNO Ni...

Halau Melayu secara terancang?

PULAU PINANG 28 Okt. - Trend kerajaan DAP Pulau Pinang mengambil-alih tanah didiami orang Melayu khususnya di bahagian pulau atas alasan kegunaan awam dibimbangi sebagai strategi untuk menghalau mereka secara terancang.



Hoi UMNO...Cuba kaji balik sejarah. Sejarah Bayan Baru dan Sungai Ara. Siapakah perancangnya?...UMNO-BN dah sapu Habis Tanah Melayu Islam Pulau Pinang selama memerintah Pulau Pinang selama 50 tahun. TerutamaNya dalam Georgetown..
Yang tinggai Tanah Tok Keramat... Kubok Islam...
Nyot..nyot..keh keh kah kah ahah!!
Pada Tahun 1980 Melayu dalam Georgetown dah tinggai 17%
Pada Tahun 2008 Melayu dalam Georgetown tinggai 10% sapa punya Angkara???
Selamat Berkubok la UMNO...
Nyot..nyot..keh keh kah kah
Kampong Makam Tanah Wakaf pun UMNO nak Sapu..
Nasib Baik adaNya Allahyarham Saudara Salim (Aktivis PAS) Menyelamatkan keadaan.. Kalu tidak habis Tanah Wakaf hak Orang Islam..
Bangunan UMNO di Jalan Yahudi/Haji Zainal Abidin pun didirikan atas Tanah Wakaf. Dah la tuh, nak buat Berniaga pulak???.... Mencari Untung atas Keringat Orang yang MeWakafkan.. UMNO suka Main Bangsat..
Apa lah punya Keparat UMNO nih...
Sekarang ini berani nak tuduh DAP pulak...
Nyot..nyot..keh keh kah kah
Akta Pengambilan Tanah siapa yang Gubal????
DAP ke?? atau UMNO/BN yang Gubal dan Approve?????.....
Nyot..nyot..keh keh keh
psst : kadang2 cakap kawan2 kita yang tak belajar ke U ni pun ada logik jugak.. contohnya mcm penang.. lepas PR ambil alih baru lah UMNO nak perjuangkan hak melayu.. selama diaorang memerintah mana ada diaorang ambil peduli untuk imbangkan penduduk cina dan melayu di sesuatu kawasan terutamanya di penang....Nyot..nyot..keh keh keh

Baca Berita Penuh ..

Saturday, 30 October 2010

Hillary Clinton bertemu Anwar Ibrahim?

Setiasusaha Negara Amerika Syarikat (AS) Hillary Clinton akan mengadakan pertemuan dengan kumpulan NGO dalam lawatan rasmi sulungnya ke Malaysia minggu depan walaupun format perbincangannya masih belum ditentukan.
Ketika dihubungi Malaysiakini, Ketua Informasi kedutaan AS di Kuala Lumpur Tina Malone masih belum dapat menjelaskan sama ada pertemuan tersebut akan dibuat dalam bentuk dialog.



Bagaimanapun, akan terdapat "interaksi dengan kumpulan NGO" apabila Clinton (kanan) tiba bagi memenuhi sebahagian daripada siri lawatannya ke Asia minggu depan, kata Malone.

Sebelum ini, NGO hak asasi manusia Suara Rakyat Malaysia (Suaram) pernah memohon untuk membincangkan isu-isu yang menyentuh kedua-dua negara.

Sebelum ini juga, terdapat desas desus bahawa lawatan tiga harinya ke Malaysia turut melibatkan pertemuan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan beberapa pemimpin Pakatan Rakyat sebelum beliau bertolak ke Papua New Guinea pada 3 November.

Syarikat Penerbangan Malaysia (MAS) juga dijangkan menganjurkan acara dengan Clinton bagi mempamerkan kerjasamanya dengan beberapa syarikat AS.

MAS juga dalam kenyataan akhbarnya berkata syarikat penerbangan negara itu juga akan menunjukkan pesawat B737-800 yang dijadual tiba pada 1 November, untuk pameran pada hari berikutnya.

Masih terdapat laporan bercanggah sama ada Clinton "mahu" menemui Anwar dalam lawatannya.

psst : usm :)

Baca Berita Penuh ..

Friday, 29 October 2010

SABAH Negeri Maju Di Bawah Pemerintahan UMNO/BN?...

Hebatnya BN sekian lama menerajui pemerintahan Negeri Sabah boleh dilihat dari gambar2 di bawah ini...

Inilah yang dibanggakan oleh rakyat Sabah yang menjadi penyokong UMNO/BN di Sabah, lihat gambar-gambar di bawah ini, iaitu di Kawasan Piiharaya yang wakil rayatnya kini adalah seorang Menteri.

Dato' Shafee Afdal sendiri seorang Hero di Semporna...
tetapi lihatlah, ini salah satu contoh kawasan yg diwakilinya sebagai ahli parlimen.


SK PULAU BAIT
WDT 27 91309 SEMPORNA
Sabah
Malaysia

Gambar2 diambil dari album gambar FB berikut
http://www.facebook.com/album.php?aid=2029711&id=1521931011
dg





SABAH MAJU?

Baca Berita Penuh ..

Wednesday, 20 October 2010

Fesyen islam cara UMNO

Fesyen islam gaya cara yang di iktiraf umno, memperdagangkan nama "Islam" sesuka hati. sejak zaman Najib & Rosmah ni rasa macam tidak kena ja, apa yang dibuat rasa macam ada sesuatu yang pelik & janggal. Sungguh sungguh menghina Islam....mana mufti harussani sana sini yang selalu cakap lebih tu??, Binatang-binatang ternakan ini fikir, mereka lebih faham Islam, lalu ingin mempromosi fesyen Islam kepada dunia...alangkah bodohnya.

Ini fesyen islam??..fensyen islam kepala hotak angpa!!!. angpalah yang merosakan anak muda islam dimalaysia ni. angpa lah yang meningkat kadar  maksiat dimalaysia ni. kerana angpa sendiri menghina islam dan megiktiraf fesyen cara islam cara jahilliah ni. cantik sungguh. dah jadi macam yahudi dah. sudah tentu puak-puak yahudi akan gelak ketawa dengan tindakan angpa ni. bagus-bagus..tahniah kak mah dan pak jib...!!!







Kalian boleh melihat lagi banyak gambar kat sini http://ruangbicarapriamalaya.blogspot.com/2010/10/islamic-fashion-via-1malaysia-kerajaan.html

http://milosuam.blogspot.com/2010/10/islamic-fashion-festival-rosmah-hina.html

http://ohtidak.com/oh-islamic-fashion-festival/

psst : pak jib kan nak bantu US hilangkan Islamofhobia.....so ni la caranya pak jib buat supaya orang tak fobia dengan Islam...

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat