Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label spr. Show all posts
Showing posts with label spr. Show all posts

Friday, 19 April 2013

DAH CONFIRM!! : DAP putuskan guna logo PAS, PKR dalam PRU!!

Azrin Ren : DAP kena buat ceramah, pesan kepada golongan muda kaum cina, supaya mereka memesan logo apa harus dipangkah kepada warga yang berumu, Supaya kekeliruan tidak timbul semasa pengundian berlansung. Ini Kalilah!!!


Pengerusi DAP Karpal Singh berkata, calon-calon mereka akan bertanding menggunakan logo PAS di Semenanjung Malaysia dan PKR di Sabah dan Sarawak dalam pilihan raya umum 5 Mei ini.

Katanya, keputusan itu diambil kerana sehingga jam 3 petang ini - tarikh akhir yang ditetapkan DAP - mereka tidak mendapat sebarang respon penarikan balik surat penggantungan jawatankuasa eksekutif pusat (CEC) parti itu daripada Pendaftar Pertubuhan (ROS).

Karpal juga berkata tiada tanda-tanda surat itu akan tiba.

"Ekoran itu, kami akan teruskan apa yang diputuskan semalam dan bertanding bawah lambang PAS di Semenanjung dan PKR di Sabah dan Sarawak," katanya ketika dihubungi.

Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali ketika dihubungi juga mengesahkan DAP akan menggunakan logo parti Islam itu di semenanjung.

#Ini kalilah, DAP kena kerja keras, beritahu kepda rakyat apa sudah terjadi, terutamanya kepada golongan atas pagar.

Baca Berita Penuh ..

Thursday, 18 April 2013

PANAS!!! Dap Diharamkan, PAS DAN PKR Sedia Beri Jalan Kepada DAP Untuk Bertanding!!!



Berikutan pengharaman oleh salah satu dari jentera Barisan Nasional, iaitu ROSmah
 terhadap DAP, hari ini DAP Malaysia telah mengisytiharkan untuk bertanding atas 
tiket PAS dan PKR.


 bercakap kepada ajensi berita fakap EP hari ini, DAP berkata dengan pengharaman ini,
''akan lebih mudahlah rakyat akan memastikan BN Tumbang pada 5 may ini'',

 keputusan ini lagi berat kesannya, BN akan gali kubur yang lagi besar untuknya,
penggunaan lambang PKR atau PAS menunjukkan betapa ERATnya kerjasama
 antara DAP dan rakan seperjuangannya untuk SELAMATkan malaysia dari 
kerajaan LANUN Barisan Nasional.

psikologi ini akan menghantui jiwa raga BN yang memang tiada kerjasama di antara 
mereka malahan sedang bergaduh berebut kerusi, kerana umum tahu kini boikot dan 
sabotaj parti BN sedang panas di perkatakan bilamana ramai calon calon umno, mic, mca,
 gerakan tidak di calonkan oleh Najib Razak, dan sedia bertanding atas tiket BEBAS!

 malah mereka cuba menguasai orang lain, rakyat akan manipulasi isu ini, satu lagi isu besar 
untuk Pakatan Rakyat.

 kami tim erapasca juga mengucapkan tahniah pada ROSmah kerana menjadi salah satu dari 
JENTERA Barisan Nasional yang bakal di rombak jika Pakatan Rakyat ke Putrajaya,
 bagi membersihkan sistem yang sangat KORUP dalam kerajaan malaysia.

Pakatan Rakyat jangan terpedaya kata-kata manis pengerusi SPR ini. hari ini dia kata YA!, selepas penamaan calon atau kemenangan Pakatan Rakyat nanti dia akan kata TIDAK!. Jadi DAP harus ambil jalan selamat untuk terus bertanding menggunakan logo PAS atau PKR. Tengok muka pengerusi tu pun gua dah tahu, Muka penakut, pencium tangan rosmah. teloq takdak!

#Muahh muahh muahhh...



Baca Berita Penuh ..

Sunday, 14 April 2013

PANAS.. : !!!!! MAHATHIR AKUI UMNO/BN SUDAH KALAH...?

Azrin Ren : InsyaAllah, kita harus bekerja keras untuk menyelamat malaysia daripada terus diperintah parti pewaris british, semoga rakyat tidak lagi diperbodohka oleh Permintah UmnoBN. Reformasi!!!


Semalam seorang kawan dari Sarawak memberi tahu beberapa hari lepas Mahathir Mohamad telah bertemu dengan para setiausaha politik perdana menteri dan menteri di Putrajaya dalam rangka memberi taklimat dan 'arahan-rahan' khusus berhubung pilihan raya. Katanya hampir semua setiausaha-setiausaha politik hadir.

 Menurut kawan itu yang mengakui maklumat itu diperolehi dari salah seorang setiausaha politik yang hadir, antara apa yang dijelaskan oleh Mahathir ialah mengenai kedudukan UBN hari ini yang dalam keadaan kritikal dan kalah.

 Jelas Mahathir buat masa ini UBN kalah dengan kekurangan 20 kerusi untuk mendapat majoriti mudah 112 kerusi. Ini bererti kerusi yang dimenangi UBN kini hanya sekitar 80 atau 85 kerusi saja manakala Pakatan Rakyat meraih sekitar 130 hingga 135 kerusi.

 Angka itu meletakkan UBN kehilangan sebanyak 60 kerusi termasuk di Sabah dan Sarawak.

 Pertemuan itu katanya amat-amat sulit sekali.

 Kawan itu tidak menyebut pula dari mana Mahathir mendapat angka ini atau pun apakah perkiraannya, tetapi khabarnya ia memeranjat mereka yang hadir. Mahathir sendiri serius dengan angka itu lalu lantas membuat beberapa arahan untuk dibuat tindakan segera.

 Menariknya di sini inilah pertama kali Mahathir membuat pengakuan mengenai kedudukan sebenar UBN merosot begitu teruk sekali. Apakah pula tujuan pendedahan maklumat yang boleh melemahkan UBN itu tidak diketahui. Yang pastinya menurut kawan itu seperti mana diberi tahu kawannya, Mahathir kecewa degan perangkaan itu dan membayangkan sesuatu yang tidak mahu disaksikan berlaku dalam pilihan ke -13 itu.


Mahathir ketika dulu, memang takut bangat kat anwar, sebabnya pengaruh anwar didalam Umno memang cukup kuat dan digeruni, sebab itulah mahathir sanggup buat apa sahaja untuk menyingkir anwar ibrahim dari hidupnya demi untuk mengekal kuasa. Sebab mahathir gila kuasa. kalau boleh nak perintah malaysia sampai tahun 2020, tetapi dengan takdir Allah s.w.t. akhirnya mahathir kecundang akibat kalah teruk dalam pilihanraya umum tahun 1999.  tetapi tidaklah seteruk 2008. sebab semasa 1999 UmnoBN hanya kehilangan undi dari kalangan orang-orang melayu sahaja yang memprotes tindakan mahathir memecat datuk seri anwar ibrahim.

 Pendedahan Mahathir ini seakan menyamai dengan apa yang disebut oleh bekas Penglima Tentera Darat, Abdul Gafir Abdul Hamid pada majlis perlancaran manifesto Pakatan Rakyat di Shah Alam semalam. Ghafir memjelaskan sambil meminta rakyat tidak perlu bimbang dengan peralihan kuasa yang berlaku selepas pilihan raya nanti.

 Katanya peralihan kuasa akan berjalan dengan selamat dan aman kerana beliau percaya Angkatan Tentera Malaysia (ATM) sangat profesional dan taat kepada raja dan perlembagaan. Penjelasan dan pengakuan Ghafir sebagai bekas anggota tertinggi tentera itu seolah-olah beliau sudah dapat merasai apa yang berlaku nanti.

 Mungkin perasaan samalah yang dialami Mahathir sehinggakan beliau berkongsi kesedihan dan bimbang dengan para setiausaha menteri. Namun dalam pada itu boleh jadi tujuan Mahathir berbuat begitu bagi mencabar setiusaha politik itu berkerja lebih kuat lagi bagi memastikan kemenangan UBN lebih besar. 

#PRU13 kali ini, bagaikan pertembungan semula mahathir dan anwar...1998 the return!!!

Lagu nyanyian M.Nasir....

Baca Berita Penuh ..

Thursday, 11 April 2013

PRU13 : Kajian Sebut Pakatan Boleh Menang 215 Kerusi Parlimen – Khalid

Azrin Ren : tetapi kena mangambil langkah berjaga-jaga, kena kerja keras, kena tahan tido dan makan..UmnoBn ni depa boleh buat apa sahaja untuk menang, depa adapa SPR...SPR pula barua setia depa...


Calon Parlimen Bandar Tun Razak, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mendedahkan satu kajian menunjukkan Pakatan Rakyat bakal memenangi 215 kerusi Parlimen termasuk Sabah dan Sarawak pada PRU 13.

“Petang tadi (semalam), saya terima emel daripada beberapa  rakan saya yang membuat tinjauan (survey) secara teliti.
“Mereka merupakan kumpulan universiti yang membuat kajian dan tiada kepentingan dalam politik, termasuk Sabah dan Sarawak.
“Mereka kata jika strategi Pakatan seperti yang ada sekarang, kita sekurang-kurangnya akan memenangi 215 kerusi Parlimen,” katanya disambut sorakan gemuruh.

Pendedahan itu dibuat depan lebih 5,000 orang dalam ceramah di padang bola di Jalan Jujur, Bandar Tun Razak 10 April lalu.
Ada 222 kerusi Parlimen di Malaysia dan kajian itu – jika benar – menunjukkan Pakatan memiliki majoriti dua pertiga, sekaligus membentuk sebuah kerajaan yang kuat.

Tanpa menyebut identiti kumpulan yang melakukan kajian berkenaan, Khalid berkata, penyelidikan dibuat melalui tiga peringkat iaitu antaranya Jun dan Disember tahun lalu dan Mac 2013.

“Kajian menunjukkan peningkatan. Dan saya rasa ini cabaran kita sekarang bagaimana kita hendak tumpukan supaya kita capai kemenangan yang kita perjuangkan dalam reformasi semasa berbelas-belas tahun.
“Saya yakin reformasi ini akan lahir semula dan dilaksanakan seperti cita-cita kita. Jadi, angka-angka itu menunjukkan peluang kita untuk menang, nampak jelas,” 

#Umno kata PR nak buat huru-hara waktu mengundi, Depa caap PR nak halng orang mendungi....ya aku akui...yang nak buat huru-hara sebenarnya adalah UmnoBN, PR nak halang pengundi..maksudnya nak halang puak bangla, nepal, pinoy dan PATI2 yang lain datang mengundi untuk menangkan UmnoBN!

Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 2 August 2011

BloggerzExpress : - PATI Boleh Mengundi?


Gempar: 'Pameran Rang Daftar Pemilih SPR', Ada Permastautin Tetap 'IC Merah' Berdaftar Sebagai Pengundi Pilihanraya Telah Berjaya Didedahkan!


Panas dan sungguh mengejutkan bila kami mendapat maklumat ini. Ternyata, permainan "taktik kotor" yang dipelopori oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dengan kerjasama Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) terus didedahkan oleh rakyat mutakhir ini. Ia bagi membuktikan memang berlaku amalan tidak bersih dalam pilihanraya di Malaysia selama ini. Malah, ia juga bagi menyedarkan Timbalan Pengerusi SPR, Wan Ahmad Wan Omar yang masih mencabar mana-mana pihak supaya mengemukakan bukti seandainya ada maklumat tentang penipuan dalam pilihanraya termasuk isu pengundi hantu. Malah, dengan bangganya dia tergamak mengatakan kononnya SPR berlaku adil kepada rakyat Malaysia dalam setiap kali musim pilihanraya. Beliau seolah-olah tidak mahu berpijak dibumi yang nyata dan menganggap rakyat Malaysia "bodoh" seperti sesetengah pihak. Inilah yang berlaku sebenarnya. Lantaran itulah mereka-mereka yang bermentaliti seperti ini begitu tidak selesa dan tidak boleh menerima Himpunan Bersih 2.0 yang diadakan 9 Julai baru-baru ini. 

Bukti, keratan semakan yang telah pun dibuat di laman web rasmi SPR 
Justeru itulah, bagi membuktikan kepincangan yang berlaku kepada agensi terbabit maka pendedahan demi pendedahan terus dilakukan oleh rakyat. Terbaru, menerusi email yang kami terima menyatakan terdapat bukti kukuh terdapat permastautin tetap yang mempunyai kad pengenalan merah juga boleh mengundi di Malaysia. Perkara itu disedari ketika pihak terbabit membuat semakan semasa Pameran Rang Daftar Pemilih SPR baru-baru ini. Mujurlah ada tempoh tujuh hari untuk pihak terbabit membantah dengan bayaran RM200. Jika tidak, sudah pasti individu yang bernama Mismah pemegang IC Merah 640704715238 boleh mengundi pada Pilihanraya Umum Ke-13 akan datang. Bukti semakan boleh dirujuk di laman web rasmi Jabatan Pendaftaran Negera (JPN)http://www.jpn.gov.my/semakic/ dan di laman rasmi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR)http://daftarj.spr.gov.my/NEWDAFTARJ/
 
 

psst : - print dan tunjuk kepada org ramai yg masih ketinggalan dari segi bidang ICT..jangan cakap pakatan rakyat kontrol JPN dan SPR pulak!!  

 
 Mat Sabu: Pilihanraya Ke13, The End Of UMNO & Barisan Nasional

Baca Berita Penuh ..

Saturday, 30 July 2011

BloggerzExpress : - Kelemahan Biometrik


psst : - Dulu menabung lama-lama jadi bukit, sekarang menabung lama-lama boleh beli cincin RM75 JUTA! 

Mula-mula semua PATI dan lain-lain didaftarkan...CAP jari mereka akan ada di dalam SISTEM. 

Cap jari ini kemudiannya akan dibuat klonnya (tiruan) menggunakan 
plastik dan lain-lain TERMASUK JUGA PHOTOSTAT sahaja...(lihat video) 

kemudian siapa saja boleh mengundi menggunakan cap jari tiruan tadi. 

Pengundi tak perlu masuk ke pusat mengundi. 
SATU kumpulan /org akan ditugaskan mengundi menggunakan cap jari tiruan tadi. Mereka ini akan diLINKkan dengan SERVER SPR ditempat tersorok. 

Kita tak dapat kesan mereka ada LINK dengan server SPR sebab nanti akan terdapat BERIBU2 PUSAT mengundi. 
 
CARA-cara menbuat cap jari tiruan 

mereka (dlm video)terpaksa menipu untuk mendapat cap jari. 
UMNO APCO mendapat duit( RM300++dari seorg PATI ) dan cap jari percuma.....Embarassed Embarassed Embarassed 
 

 

Baca Berita Penuh ..

Thursday, 28 July 2011

BloggerzExpress : - PKWR lancar Zon Wifi percuma


psst : ~ tunggu rais yatim? berjanggutlahhh...

Penggunaan internet untuk mengakses maklumat merupakan salah satu ciri masyarakat yang berfikiran jauh di hadapan. Dahulunya, maklumat disebarkan melalui akhbar, majalah, radio dan television tetapi sekarang semua maklumat boleh diperolehi di hujung jari sahaja

Menyedari kepentingan penggunaan internet dalam kehidupan harian, lebih-lebih lagi kepada golongan muda, Pusat Khidmat Wakil Rakyat (PKWR) Pengkalan Kundur telah mengadakan Pelancaran Zon Wifi Percuma yang dirasmikan oleh ADUN Pengkalan Kundor, YB Dato’ Ir. Phahrolrazi Zawawi yang juga merupakan Ahli Mesyuarat Kerajaan Negeri Kedah.

Dalam ucapan perasmian tersebut, beliau berkata, kemudahan internet tanpa wiyer ini dilaksanakan untuk memberi kemudahan kepada orang ramai yang inginkan perkhidmatan internet.

“Kemudahan ini kita sediakan untuk semua yang berminat tetapi saya merasakan golongan mudalah yang lebih menggunakannya kerana mereka lebih ke hadapan dalam soal-soal sebegini.

“Kita sediakan kemudahan wifi secara percuma cuma perlu bawa laptop sendiri sahaja,” ujarnya di hadapan kira-kira 200 orang hadirin.

Sambungnya, pihak PKWR akan berusaha menyediakan lima laptop tambahan kepada pengunjung yang tidak mempunyai laptop sendiri. Katanya lagi, komunikasi yang lebih luas dan menyeluruh boleh digunakan melalui internet. Melaluinya, kita boleh berhubung melalui tulisan, suara dan gambar.

“Kita boleh berhubung secara terus dengan orang yang berada di luar negara, boleh berbincang secara lansung tanpa kita berada di tempat tersebut. Bukan itu sahaja, bil-bil atau penghantaran wang pun kita boleh menggunakan internet.

“Beli barang, jual barang, semuanya boleh guna internet. Penggunaannya luas dan menyeluruh dan sebab itulah kita sediakan perkhidmatan wifi percuma agar masyarakat boleh mendapat manafaatnya di sini,” terangnya lagi.

Selain itu, kuliah-kuliah agama akan dipancarkan secara langsung untuk menarik minat semua lapisan umur bersama-sama merasai kemudahan tersebut.

Dalam usaha memperluaskan lagi zon wifi percuma ini, beberapa tempat telah dikenalpasti untuk tujuan tersebut, antaranya di Simpang Empat, Kota Sarang Semut, Taman Seri Kota dan Simpang Kuala Kedah.

Kepada sesiapa yang berminat untuk menggunakan kemudahan tersebut bolehlah mendaftar di pejabat PKWR Pengkalan Kundor. Waktu operasi bermula 8.30 pagi hingga 10.30 malam dan dipantau oleh jawatankuasa PKWR mengikut jadual yang disediakan.

Sempena majlis pelancaran tersebut, Phahrolrazi turut menyampaikan kafalah kepada 22 penerima dari DUN beliau. Majlis diadakan di Dewan Al-Amin, PKWR Pengkalan Kundor. 


Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 26 July 2011

BloggerzExpress : Sejarah SPR Dan JIKALAU...


PSST : - SPR tak akan disumpah, tak akan dimaki dikutuk, di persoal JIKALAU! SPR melakukan Pilihanraya yang bersih telus dan adil dan jugak bukan bersifat PRO-UMNO/BN


Suruhanjaya Pilihan Raya telah dibentuk pada 4 September 1957, yang mana dalam Perkara 114 - Perlembagaan Malaysia memberikan kuasa kepada SPR untuk mengadakan pilihan raya umum ke atas Dewan Rakyat dan Dewan Undangan Negeri serta mengadakan pilihan raya kecil jika berlaku kekosongan. (Sekarang JIKALAU ada kekosongan SPR suruh rujuk kat mahkamah, lain dari yang lain)
Pada awal penubuhan, SPR terdiri daripada seorang pengerusi dan dua orang ahli. Pengerusi SPR pertama ialah Datuk Dr Mustafa Albakri Hassan bersama dengan dua ahli yang lain iaitu Tuan Lee Ewe Boon dan Tuan Ditt Singh. (Sekarang SPR ada pengerusi PRO-UMNO)
Bagi melaksanakan fungsinya, Suruhanjaya Pilihan Raya menubuhkan sebuah jabatan Sekretariat yang diketuai oleh seorang Setiausaha yang juga bertindak sebagai Ketua Pegawai Pentadbir Suruhanjaya Pilihan Raya. Setiausaha pertama yang dilantik ialah H. Cassidy. (Setiausaha SPR sekarang adalah UMNO/BN)
Selepas penubuhan Malaysia pada 1963 dan kemasukan Sabah dan Sarawak untuk membentuk Malaysia, bilangan ahli SPR yang dilantik untuk mewakili Sabah dan Sarawak secara bergilir-gilir. Datuk Abang Marzuki Nor dari Sarawak menjadi ahli pertama yang diterima mewakili kedua-dua negeri tersebut. (SPR Dan UMNO sedang bergiat mengkencing Rakyat Sarawak Dan Sabah)
Satu pindaan ke atas Perkara 114 dalam Perlembagaan telah dibuat pada 1981 untuk membolehkan perlantikan seorang timbalan presiden. (Presidennya Sekarang Adalah UMNO)

Hari ini, SPR mempunyai pengerusi, timbalan pengerusi dan lima ahli, kesemua dilantik oleh Yang di-Pertuan Agong selepas dipersetujui Majlis Raja-Raja. (Malaysia Sekarang Negara UMNO Punya Bapak)

Mandat perlembagaan
Di bawah Perkara 114, Suruhanjaya memiliki kuasa "mengadakan pilihan raya umum ke atas Dewan Rakyat dan Dewan Undangan Negeri, dan juga mengadakan pilihan raya kecil sekiranya berlaku kekosongan". Di bawah Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu, Suruhanjaya mempunyai seorang Pengerusi dan dua ahli, tetapi selepas Tanah Melayu digabungkan dengan Sabah, Sarawak dan Singapura untuk membentuk Malaysia, keahlian Suruhanjaya bertambah selepas penambahan ahli dari Sabah atau Sarawak. Satu rang diwujudkan pada 1981 yang membolehkan penambahan ahli lain dan mewujudkan jawatan Timbalan Presiden.[2] (Perlembagaan Telah Digodam Oleh Madey Kutty)
Suruhanjaya mempunyai kuasa melakukan persempadanan semula dengan mengkaji kawasan-kawasan pilihan raya setiap tidak kurang 8 tahun, menjalankan urusan pendaftaran pemilih dan daftar semakan pemilih, dan mengawal kelancaran pilihan raya seperti yang ditetapkan. Walaupun Perlembagaan tidak merujuk kepada Suruhanjaya sebagai badan bebas daripada pengaruh kerajaan atau jika tidak, kawasan pengundian ditimbangkan oleh Perlembagaan sepertimana melindungi kebebasan Suruhanjaya. Dalam pada itu, suruhanjaya ini turut dikawalrapi oleh sebuah badan pemilikan, dan boleh diubah melalui prosedur sama mengikut keputusan Mahkamah Tinggi. [2]
Anggota-anggota Suruhanjaya dilantik oleh Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong selepas berunding dengan Majlis Raja-Raja. Ketika melantik Ahli-ahli Suruhanjaya, Yang di-Pertuan Agong hendaklah memandang kepada mustahaknya diadakan suatu Suruhanjaya Pilihan Raya yang mendapat kepercayaan awam. Walaupun Perlembagaan tidak menyatakan peranan Perdana Menteri mengenai perkara ini, Perkara 40 - Perlembagaan mestilah dipatuhi, yang mana Raja tidak dibenarkan bertindak mengikut kepentingan sendiri kecuali tidak dinyatakan secara jelas; dalam semua kes, Raja mestilah mematuhi nasihat Perdana Menteri, dan mengadakan perjumpaan antara Suruhanjaya berdasarkan nasihat Perdana Menteri. Anggota Suruhanjaya mestilah meletakkan jawatan secara sukarela setelah mencapai umur 65 tahun.[3]

Fungsi

Mengikut peraturan pilihan raya, tugas SPR ialah mengadakan pilihan raya ke atas kawasan parlimen dan DUN, mengelola pilihan raya, dan pelaksanaan pendaftaran pemilih. (SPR Sekarang Dok Giat Daftar Pengundi Hantu, Nak Menangkan Rejim UMNO)
Ia juga mengumpul maklumat mengenai kawasan baru yang membolehkan keadilan dapat dilakukan ke atas pengundi untuk mengundi di kawasan pengundian yang ditetapkan, mempromosikan kepentingan mengundi, dan menguruskan semakan daftar pemilih dengan memadam nama-nama orang yang telah mati atau didapati tidak layak mengundi. (Termasuk Pengundi HANTUUUUUU)
Pada hari pengundian, anggota SPR dan pegawai akan berada di pusat pengundian untuk menjalankan proses pengundian pilihan raya. (UNDI Pos Nyawa UMNO)




Baca Berita Penuh ..

Saturday, 29 January 2011

Undi : - Pilih Cikgu Mala, Maka Tiada Rasuah...


 Mubarak yang baru pulang dari pejabat tanah daerah menghempaskan dokumen yang dipegangnya. Rasa marahnya belum hilang.
“Maaflah Encik Mubarak. Tanah ini syarikat bumiputera sudah masuk lubanglah. Kerajaan negeri sudah bersetuju hendak beri kepada syarikat itu,” kata Encik Razali, pegawai di pejabat tanah masih terngiang-ngiang di telinganya.
 
“Macam mana ini Encik Razali. Saya sudah lama memohon tanah itu. Kenapa tiba-tiba saja orang lain hendak potong jalan,” suara Mubarak hampa. 

“Maaflah saya tidak boleh buat apa-apa. Sekarang ini semua main politik,” kata akhir Razali sebelum Mubarak melangkah keluar dari pejabat pegawai muda itu. Mubarak memang berasa panas hati kerana dia telah lama berhajat memohon tanah itu untuk menjalankan projek ikan air tawar dan permohonannya hamper diluluskan. Oleh kerana terlalu yakin yang dia akan mendapat tanah, Mubarak telah membuat pinjaman bank bagi me-rialisasikan impiannya itu. Tetapi entah bagaiamana tanah yang sepatutnya bakal menjadi miliknya telah terlepas ke tangan orang lain. Mubarak tahu bahawa tanah tersebut diberikan kepada pemohon lain dengan bantuan orang dalam dan perkara yang sama yang dialaminya juga pernah berlaku kepada rakannya Sulaiman.

Akhirnya Mubarak nekad. Dia mesti melaporkan perkara itu kepada Badan Pencegah Rasuah (BPR). Dia yakin orang dalam yang terlibat bukan calang-calang, pastinya pegawai yang berpengaruh dan berkedudukan tinggi. Dua hari kemudian, Mubarak kelihatan berjalan keluar dari pejabat BPR negeri. Dia baru saja selesai membuat laporan mengenai perkara yang menimpanya kepada Abdullah, seorang pegawai di pejabat BPR itu.

Baca Berita Penuh ..

Thursday, 27 January 2011

Harga Barang : - Blogger UMNO Sendiri Yg SAHKan :D


hadiah terbaik Kerajaan kepada Rakyat,Rakyat didahulukan,memang tepat sekali,mari main teka-teki lepas ni barang apa yang naik pulak?

mintak lah sesangat naik cepat2.. tolonglah naik.. naik tinggi sekit.. takat 40-50 sen tuh macam tak best jah.. kalau boleh kasik naik 4-5 ratus hengget ... sedap seket halwa telinga nih dengor... jangan korang risau.. melayu tetap pangkah korang... tapi jangalah lupa selitkan kain pelikat, atap, gula2 hacks masa PRK /PRU nanti.... "BN Menang Rakyat Senang"... hahahahaha...

 psst : - "BN Menang Rosmah Senang"

Baca Berita Penuh ..

Saturday, 25 December 2010

Sistem 1Malaysia : - Sistem saman ekor bakal diswastakan



BloggerzExpress : - Tidak mustahil suatu hari nanti SPR, SPRM, PDRM, Kementerian Pendidikan, JKR, dan lain-lain lagi akan di swastakan. Malaysia pun akan diswastakan jadi Malaysia Sdn. Bhd...Tidak semua masalah dapat diselesaikan melalui penswastaan..dari sudut lain penswastaan menggambarkan betapa malasnya pemimpin berkhidmat kepada rakyat.maklumlah setiap perbuatan nak tuntut ganjaran material tapi masa kempen bukan main lagi kata nak berkhidmat dengan ikhlas,jujur dan rakyat untuk rakyat'...poodahh..

UMNO dan Barisan Nasional sudah tidak mampu menyelesaikan beratus-ratus masalah rakyat termasuk isu saman ekor yang sudah berlanjutan bertahun lamanya.jib penghisap darah rakyat Malaysia mahu menswastakan pula sistem pengutipan saman ini. 

Setelah 53 tahun memerintah, kerajaan UMNO tidak ada wang. Ini dapat dilihat apabila kesatuan sekerja menuntut bonus tahunan mereka.Bukan sahaja setakat itu.

Harga petrol ditingkatkan. Bayaran pengangkutan awam naik. Harga barang keperluan pengguna naik. Perkhidmatan naik. Utiliti naik. Semuanya naik.

Malaysia sebenarnya sebuah negara yang sangat kaya. Getah, kelapa sawit, bijih, minyak, balak, emas dan memiliki berpuluh hasil keluaran lain. Ke mana pergi hasilnya ?

Seorang ketua UMNO bahagian diberi paling busuk satu juta melalui projek-projek ihsan, bayangkan berapa juta di'kebas' oleh mereka.

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat