Labels

Showing posts with label sultan. Show all posts
Showing posts with label sultan. Show all posts

Thursday, 27 January 2011

Saman : - Saman Ohhh Saman...

 
 Saman jelah...
banyak tu collection saman umi, dia akan di nobatkan anak dareer terkaya di benua asia selepas anak perempuan bill "gates keretapi"

Nak saman ke samun ni. Jaman dulu panggil samun , jaman sekarang dipanggilnya SAMAN ya dong...hak hak hak...!!!

psst : haiii...dunia..dunia..dunia.... 




Baca Berita Penuh ..

Thursday, 13 January 2011

Derhaka : - Siapa Sebenarnya?

video 

BloggerzExpress : [Next Artikel - Suara Asia]
Mendulang paku serpih mengata orang dia yang lebih...siapa yang penderhaka sebenar? sampai bila mereka nak jadi manusia begitu syok sendiri ni? tak habis-habis dengan shuhaimi 1000x...sedangkan diri sendiri tidak dicerminkan pantulannya..bolo punya olang..macam tukah manusia bermaruah? macam tu kah melayu bermaruah? macam tu kah umat bermaruah? 

Ingat ni zaman tok kadok 70 an, 80 an, 90 an ka? dulu lain hangpa nak kencing rakyat dengan media utusan hangpa, media TV hangpa. kali ni rakyat dah celik. dalam internet pelbagai berita yang telah di gam oleh hangpa pun boleh diteliti oleh rakyat. kenapa takut dengan blogger-blogger PR? kenapa sanggup nak upah pakar hack untuk menyerang blog-blog PR. ingat rakyat monyetkah!! 

Kalau nak tahu siapa penderhaka sebenar..meh tengok video di atas...kita bandingkan...
Kurang ajar pertama bolehlah disifatkan sebagai "Derhaka" kepada instistusi Raja-Raja Melayu. masih ingat? bila Dato' Seri Ir Nizar mohon "Sembah Derhaka" pada Tuanku Sultan Perak, beruk-beruk UMNO menjerit-jerit dan melompat-lompat dari pokok ke pokok mengkhabarkan bahawa "Nizar Derhaka pada Sultan".

Nak salahkan UMNO memang tak berapa boleh sebab dalam dunia beruk, tak ada sistem beraja. 
 

Baca Berita Penuh ..

Thursday, 30 December 2010

PRU & PRK : - BN PENING KEPALA NEGERI PR AKAN ADAKAN PILIHANRAYA BERASINGAN


Saya amat menyokong andainya negeri-negeri PR tidak membubarkan DUN serentak dengan pembubaran Parlimen Malaysia. Tidak ada gunanya kita membazirkan wang rakyat dengan mengadakan pilihanraya awal sebelum 'edah'nya berakhir.

 Andaikata Pilihanraya Umum pada diadakan pada tahun 2011 ini bermakna ianya dilaksanakan 2 tahun lebih awal dan sudah tentu kerajaan negeri yang berkuasa sekarang tidak dapat melaksanakan perancangan dan manifesto mereka sepenuhnya.

 Kerajaan pusat berkuasa untuk membubarkan Parlimen dengan memberikan nasihat kepada Yang Dipertuan Agong tetapi bagi DUN ianya adalah dibawah bidang kuasa Sultan negeri masing-masing atas nasihat Menteri-Menteri Besar negeri berkenaan.

 Jadi tidak syak lagi BN akan berhadapan dengan situasi berbeza kali ini di mana pilihanraya umum akan diadakan dalam 2 fasa iaitu pilihanraya Parlimen dan DUN negeri-negeri BN dan yang kedua pilihanraya negeri-negeri PR.

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat