Labels

Aik? nama domain masih kekal lol? hmm, kalau mcm tu takpa, nanti kalau dh tak boleh guna http://www.ohrakyat.org, hangpa pakai nama domain original dri blogger ni la -----> bloggerz-express.blogspot.com blog ni akan diaktifkan semula, tetapi bukan lagi blog 100% pasai politik. sekian harap maklum.
Showing posts with label tldm. Show all posts
Showing posts with label tldm. Show all posts

Thursday, 2 May 2013

PANAS!!! : Cubaan Gerombolan Nak Menipu Undi, Peti Undi Cuba Nak Dibawa Lari!!!

Azrin Ren : Terima kasih kepada pemberi maklumat..misi anda dikenang..semoga Allah s.w.t memberkati pekerjaan kamu!!! amin.......hahahah...lu semua gagal!!!


Berita baru diterima: 

 Berlaku kekecohan  sekarang di Lumut apabila peti undi pos nak dibuka dan dibawa keluar dari balai polis sebelum hari pengiraan undi.

 Kawasan lain sila berjaga-jaga!

Panas! cubaan melarikan peti undi Pos di Lumut! (updated-bergambar) Cubaan membawa keluar semua kertas2 undi utk N51 DUN Pasir Panjang , Parlimen Lumut dan Dun Sitiawan ke dewan tertutup MPM utk 'SEMAKAN' dari Lokap IPD Manjung . Calon atau wakil calon Parti tidak dimaklumkan terlebih dahulu... Kebetulan Hj Imran & Hjh Rohawati sampai ke IPD utk membuat lawatan. SPR !!! apa lg lu mau TIPU .... 



#Supaya PDRM juga harus memberi kerjasama kepada Pakatan Rakyat untuk menyekat pengundi hantu 5 mei in, Pakatan Rakyat memerintah..kamu PDRM akan bebas dari cengkaman kongkongan UmnoBN, Supaya kamu tidak dipaksa lagi untuk melakukan kejahatan dan tipu helah suruhan UmnoBN!!! PR memerintah rakyat sejahtera!!!

Misi terlaksana....

Baca Berita Penuh ..

Saturday, 5 February 2011

Doraemon : - Eh..Eh...Puak-Puak UmnoBongok Nih Dah Sedar Ker??

 
Gua amat-amat terkejut dengan tindakan dua orang budak puak-puak umnobongok ni mengeluarkan statement seperti di atas. Gua masih ingat lagi, dua orang budak puak-puak umnobongok ni adalah pembela penjilat tegar umnobongok yang sebelum ni sering kali menafikan akan kesalahan apa yang telah di lakukan oleh kerajaan umnobongok. 

Yok tengok print screen yang gua ambil ni. dua orang budak puak-puak umnobongok seolah-olah sudah sedar akan keborokkan-keborokkan pemerintahan ala-hosni mubarak yang bernama umnobongok ni.

Mereka sudah tahu kerajaan umnobonok adalah menggunakan sistem BN (Bini Najib) bukannya sistem untuk membantu rakyat. Nah sekarang mereka dah pun sedar akan GST yang dikenakan terhadap rakyat demi kepentingan kerajaan Bini Najib BN melalui firt of the lady Flom....hehehe..Alhamdulillah...Alhamdulillah....Alhamdulillah akan kesedaran mereka. 

Semoga yang lain-lain tu akan terbuka dan menghapuskan sikap buta hati mereka...jangan asyik nak berseronok ja....kelak hangpa nanti akan menyesal...heheh....jangan sampai anak-anak hangpa dok tungging hangguk-hangguk tengok menara warisan 100 tinggkat yang tidak ada apa-apa makna pun. jangan jadi macam puak-puak felda.

psst : - Kepada PKR...lepaih ni jangan ambil calon yang pendatangnya dari umnobongok....takut nanti katak-katak akan menular yang membawa kesakitan hati terhadap rakyat jelata....opsss..ada lagi...artis seksi kata..jangan hanya menilai dengan pakaian...ini lah alasan kurang didikan agama dari mereka...hehehe...


Baca Berita Penuh ..

Thursday, 3 February 2011

Berita Fasiq : - Kaji dulu sebelum mempercayainya...

 

Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir (PMRAM) menggesa kepada pihak media di Malaysia supaya memastikan kebenaran berita yang diperolehi tentang keadaan pelajar Malaysia di sini.

KAHERAH, 2 Feb - Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir (PMRAM) menggesa kepada pihak media di Malaysia supaya memastikan kebenaran berita yang diperolehi tentang keadaan pelajar Malaysia di sini.

Hal ini berikutan beberapa media tempatan menyiarkan berita situasi pelajar Malaysia di Mesir yang jelas bersalahan dengan apa yang berlaku di sini.

Selain itu, sumber berita yang diterima perlu dikaji dengan teliti agar tidak menimbulkan pelbagai spekulasi pelbagai pihak.

Pihak PMRAM yang merupakan persatuan induk bagi pelajar Malaysia di Mesir, sentiasa menerima perkembangan pelajar-pelajar tanah air yang berada di serata Perlembahan Nil.

Semoga perkara ini diambil perhatian sewajarnya oleh pihak yang berkenaan.
Sumber: pmram.org - Media Perlu Saring Berita

setakat ni berita rogol, bunuh dll adalah palsu." 

psst : media umnobongok nak memperpolitikkan isu revolusi di mesir, nak tunjuk dengan takburnya yg kerajaan umnobongok bertungkus lumus membantu rakyat malaysia di mesir dalam keadaan susah. tetapi hakikatnya apa yang dikatakan media-media umno kononya pelajar kita di rogol dan sebagainya adalah palsu.

Baca Berita Penuh ..

Wednesday, 2 February 2011

Revolusi Mesir : - Apa kesudahannya?

Wallahua’lam,

Itulah jawapan yang paling tepat. Namun, segalanya mungkin. Apa yang kita semua mahu adalah tiada lagi rusuhan, disamping bertukarnya pucuk pimpinan. Apa yang telah berlaku di Palestin dan Iraq, akhirnya rakyat sesama rakyat bertelagah. Di Mesir, bibit kearah itu, sudah tercetus, bila penyokong dan penentang Husni yang tak Mubarak itu dah bertempur. Nauzubillah. Isunya sekarang,

Masih ada manusia yang buta, entah kerana apa sehinggakan ‘ Husni yang sudah tidak Mubarak’  itu hendak dipertahankannya lagi. 

Dari satu sudut, itulah ujian buat sang manusia yang beriman. Adakalanya, orang mempersoalkan, mengapa sesama negara, sesama agama, sesama kaum hendak bertelagah? Sahabat-sahabat sekalian, apa nak hairan ! hatta orang Islam sekalipun, ianya adalah satu realiti kehidupan. Islam adalah agama yang benar. Tapi kedapatan sang manusia yang bernama Muslim telah mencorakkan Islam dengan acuannya sendiri.

Sebab itu, kedapatan manusia yang merasakan dia berada di dalam dilema. Bak kata pepatah

Nak diluah mati bapak, nak ditelan mati anak

Apa susah, sokong je yang hak, tolak saja yang batil. Melainkan, ada sang manusia yang masih teringatkan periuk nasinya, hartanya dan dunianya

Sahabat-sahabat sekalian, yang benar telah jelas, barangsiapa menegakkan kebenaran, Allah akan meredhainya, sekalipun dipandang hina disisi manusia.

Justeru, krisis bumi kinanah, adalah pertembungan antara hak dengan yang batil. Sudah pasti yang hak akan memperolehi haknya suatu hari nanti, kalau tidak hari ini. Jawapan kepada kesudahannya , Sesungguhnya, kemenangan hampir tiba. Walau apapun berlaku, kiranya terkorban biarlah shahid hendaknya, kalau menang biarlah benar disisinya.


psst : - EL-BARADEI jugak pro-yahudi dan pro-barat sama macam hosni mubarak al murtabak hehehe...jangan lantik dia jadi pemimpin. nanti negara mesir dalam diam-diam akan menjadi sebahagian wilayah negara israel. EL-BARADEI tu anak didikan APCO yahudi macam UMNO. ''kami ingin pertahankan Islam!!! yahudi barat jangan ganggu agama kami!!! jangan bogel anak-nak kami!!! jangan bukak aurat anak-anak, artis-artis kami macam seperti di malaysia!!!jangan berbikini anak-anak dan artis-artis kami seperti kat malaysia!!! jangan sesatkan kami!!! APCO jangan ganggu kami!!! jangan jadikan anak-anak Islam kami kaki judi, kaki arak, kaki maksiat dan kaki fitnah sebagaimana yang telah berlaku sikap-sikap pemimpin yang tamak kuasa!!! APCO yahudi barat berambus kau dari muka bumi islam kami termasuk dari malaysia!!! jangan ajar umno jadi kaki kencing, kaki tembrang, kaki fitnah, kaki penyamun!!!''jangan perbanyak cerai berai pasangan Islam kami yang ingin membina umat Allah!!!''

Baca Berita Penuh ..

Penipu Besar : - Gobala Kata PKR Anti India, Zul Kulim Kata PKR Anti Melayu

 

''GOBALA menjadi `katak hitam' melompat keluar dari PKR, manakala Zul Kulim `firaun besar' pula di`tendang' keluar dari PKR. Gobala kata PKR pinggirkan kaum India, manakala Zul Kulim pula kata PKR pingirkan kaum Melayu. Mana satu betul? Jawapannya, kedua-duanya tidak boleh pakai langsung. 

 PKR telah menjawab secara fakta angka dan peratusan keahlian PKR, berbanding dengan `dua ekor' MP yang tidak berani mengosongkan kerusinya itu. Ini fakta yang dikeluarkan oleh PKR, jauh sekali apa yang didakwa oleh Gobala tentang keahlian kaum India di dalam PKR. PKR hari ini memperbetulkan laporan sebuah portal berita yang menyebut 40 peratus ahli parti itu adalah kaum India serta kenyataan ahli parlimen Padang Serai, N Gobalakrishnan bahawa 90 peratus pimpinan PKR adalah Melayu. Dalam kenyataan hari ini, pengarah komunikasinya, Nik Nazmi Nik Ahmad berkata, daripada 371,612 ahli PKR, 45 peratus adalah Melayu, Cina 11 peratus, India 23 peratus, Bumiputera Sabah, Sarawak dan lain-lain pula sebanyak 21 peratus. Manakala Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR bagi sesi 2010-2013 terdiri daripada Melayu 62 peratus, Cina 20 peratus, India 12 peratus dan Bumiputera Sabah, Sarawak serta lain-lain 4 peratus (Malaysiakini).

Baca Berita Penuh ..

Tuesday, 1 February 2011

Live : - Kejadian Sebenar Di Mesir.


Rusuhan dan darurat di Mesir adalah berpunca daripada revolusi rakyat menentang kerajaan pimpinan Hosni Mubarak. Revolusi ini diinspirasikan daripada revolusi Tunisia baru-baru ini dan dijangka banyak negara timur tengah akan turut menurut jejak langkah rakyat Tunisia dan Mesir untuk berdemo. 

Hosni Mubarak ialah diktator yang memerintah Mesir selama 30 tahun, dan mungkin anda tidak tahu Hosni Mubarak adalah pemerintah kejam, perampas harta rakyat dan juga sekutu US dan juga menyokong Israel. Media Malaysia kurang melaporkan berita mengenai ini dan ramai yang tidak tahu, ingat Mesir…bunyi Arab tu semua aman…semua baik-baik ke? Dah jadi riuh baru kecoh satu dunia. 

1. Huru-hara dan rusuhan di hampir semua tempat di Mesir 

Rusuhan berlaku merata-rata tempat, orang awam bertempur dengan polis dan tentera…ramai terkorban, ramai cedera parah. Orang yang tak bersalah pun boleh jadi mangsa tanpa sedar. 

2. Internet, Komunikasi Telefon Bimbit disekat 

Dah beberapa hari sejak kerajaan Mesir menyekat Internet dan komunikasi telefon bimbit serta servis Blackberry. Menyukarkan orang ramai untuk berhubung. Ramai ibu bapa di Malaysia risau keadaan anak mereka di Mesir yang gagal dihubungi dan tidak tahu keadaan terkini isu di sana. 

Baca Berita Penuh ..

Blog Pakatan Rakyat